abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215666280
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 november 2024 21:00 schreef phpmystyle het volgende:
Ik had gehoord dat de inflatie wel meevalt daar.
Ik ook. Serieus.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215666284
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 18:53 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Met de huidige voortgang kan dat wel in één enkel jaar bekeken zijn. Zo'n 8000km2 is nog in Russische handen en de huidige voortgang ligt boven de 600km2 per maand, dan zouden zich wel enkel op de Donetsk oblast moeten concentreren. Het lijkt er momenteel op dat de bedoeling eerder is op te trekken richting het Oblast Dnjepropetrovsk.

Het probleem is denk ik niet precies hoeveel terrein er wordt ingenomen maar eerder dat er al een half jaar een stijgende lijn zichtbaar is.
Ja en waar ligt dat aan denk je. Ligt dat heel misschien aan de manier van russiche mensenlevens verspillen voor wat meters vooruitgang? Je kunt zien dat het tempo omhoog gaat aan de stijgende verliezen in voertuigen. Aan de stijgende bonussen. Dat ze Noord Korea nodig hebben. Aan de record lage werkloosheid. Dat niemand het front meer mag verlaten. Waar blijven de 30.000 nieuwe recruten iedere maand?

Ze trekken sneller op, maar ten koste van telkens grotere mensen offers. En ondertussen is er nog niks strategisch bereikt.

En nochmals, aangezien ik aanneem dat iedereen hier fan is van ww2 geschiedenis, vergelijk de opmars van rusland met die van de nazi's. Dat je optrekt zegt niks over de werkelijke militaire stand van zaken.
pi_215666304
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 21:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nederland heeft immigranten , om te werken
die gaan niet naar Ruzzia he, anders moeten ze naar de oorlog
Dat is onzin. De westerse conservatieve migranten die met hun grote gezinnen voor Rusland kiezen om te migreren hoeven helemaal niet naar het front.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215666313
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 23:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ook. Serieus.
Ok ik hap wel. Waar heb je dit gehoord.

Want dan kan ik dat doorgeven aan Nabiulina, en dan kan ze de basisrente van 21% weer omlaag brengen. Want de inflatie valt mee.
  zaterdag 23 november 2024 @ 23:35:22 #105
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_215666351
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 23:23 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja en waar ligt dat aan denk je. Ligt dat heel misschien aan de manier van russiche mensenlevens verspillen voor wat meters vooruitgang? Je kunt zien dat het tempo omhoog gaat aan de stijgende verliezen in voertuigen. Aan de stijgende bonussen. Dat ze Noord Korea nodig hebben. Aan de record lage werkloosheid. Dat niemand het front meer mag verlaten. Waar blijven de 30.000 nieuwe recruten iedere maand?

Ze trekken sneller op, maar ten koste van telkens grotere mensen offers. En ondertussen is er nog niks strategisch bereikt.

En nochmals, aangezien ik aanneem dat iedereen hier fan is van ww2 geschiedenis, vergelijk de opmars van rusland met die van de nazi's. Dat je optrekt zegt niks over de werkelijke militaire stand van zaken.
De toenemende voortgang komt voornamelijk door het vechten in dunner bevolkte gebieden en gebieden met minder verdedigingswerken.

Er is wel degelijk een strategisch doel bereikt: de stad Donetsk buiten artillerieafstand plaatsen.

Wat is werkelijke militaire stand van zaken dan?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 23 november 2024 @ 23:36:36 #106
56749 BlaZ
pi_215666361
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 22:22 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Als Rusland de rest van de oblast Donetsk nog wil veroveren, dan lijkt het mij ook het beste om via de oostkant van de oblast Dnjepropetrovsk op te trekken, want daar zijn de minste verdedigingswerken van de Oekraïners. En vervolgens de steden in de Donetstskregio in te sluiten.

Maar met het huidige troepenaantal wat de Russen gebruiken, zal dit scenario niet lukken.
En ik vind de Russen momenteel ook niet snel meer oprukken. Deze maand wordt wel wat terreinen veroverd, maar dat zijn praktisch alleen maar lege graanvelden.
Dat lijkt de recente strategie inderdaad te zijn. Het omzeilen van verdedigingswerken.
pi_215666387
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 23:29 schreef oheng het volgende:

[..]
Ok ik hap wel. Waar heb je dit gehoord.

Want dan kan ik dat doorgeven aan Nabiulina, en dan kan ze de basisrente van 21% weer omlaag brengen. Want de inflatie valt mee.
Alles is relatief. :D

Omdat veel (arme/lokale/gemiddelde) Russen een eigen dasha (of hoe schrijf je zo'n ding) hebben waarbij ze zelf van alles verbouwen, dus minder afhankelijk van de prijs in de supermarkt zijn.
En de groep daarboven, gemiddeld of semi rijk, ook in crypto doet. En dan heb je opeens geen inflatie meer, of handelsbelemmeringen, want die valuta staat los van je land.
Hoe denk je anders dat Russen handelen met het westen? Of juist met Azië.

Als je geen torenhoge hypotheek hebt, heb je heel wat minder te vrezen van inflatie.

Bedenk ook dat veel voorzieningen afhankelijk zijn van je inkomen. Genoeg huurvoorzieningen zijn bijvoorbeeld gemaximaliseerd op 3 tot max 10 procent van je gezinsinkomen (soort sociale huurwoning). En met een afnemende bevolking, is er dus geen woningtekort. Er is woonruimte genoeg.

De bedrijven, de startups hebben last van 21% rente. Maar zolang er een tekort aan werknemers is, gaat de werknemer, dus de gemiddelde Rus, daar nog even niets van voelen. De arbeidsmarkt is compleet overspannen. Omdat er een tekort aan mensen is.

Voor je land allemaal heel slecht. Maar de gemiddelde Rus voelt daar op dit moment weinig van.

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 23-11-2024 23:50:31 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 23 november 2024 @ 23:49:05 #108
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215666404
Da
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 23:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ook. Serieus.
Dat was een grap, een provoke op een user die letterlijk om de 2 uur post dat de staatsrente aldaar 28 % bedraagt
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_215666417
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2024 23:35 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De toenemende voortgang komt voornamelijk door het vechten in dunner bevolkte gebieden en gebieden met minder verdedigingswerken.
Het is wel waar dat Oekraïne zich beter voor had kunnen bereiden met het aanleggen van verdedigingslinie s. De oorlog loopt immers al vanaf 2003. En in 2008 hadden ze weer een waarschuwing.

quote:
Er is wel degelijk een strategisch doel bereikt: de stad Donetsk buiten artillerieafstand plaatsen.
Dat is in de tijd van telkens goedkopere en geavanceerde drones een Pyrrhus overwinning. 155mm granten zijn wat, 5000 euro? Daar kunnen ze een hele mooie drone van maken. Die ook nog preciezer is.

quote:
Wat is werkelijke militaire stand van zaken dan?
Dat weten we achteraf pas, en doe ik geen uitspraken over, want oorlog is onvoorspelbaar. Maar je kunt wel zien dat als de opmars per dag in meters wordt gemeten, dat de beide partijen redelijk aan elkaar gewaagd zijn.

Ik heb Oekraïne een Kharkiv en Kursk offensief zien uitvoeren. En allerlei spectaculaire specops operaties, te beginnen met het zinken van de Moskva. Rusland? Not so much.
  zaterdag 23 november 2024 @ 23:51:09 #110
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215666418
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 23:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Omdat veel (arme/lokale/gemiddelde) Russen een eigen dasha (of hoe schrijf je zo'n ding) hebben waarbij ze zelf van alles verbouwen, dus minder afhankelijk van de prijs in de supermarkt zijn.
En de groep daarboven, gemiddeld of semi rijk, ook in crypto doet. En dan heb je opeens geen inflatie meer, of handelsbelemmeringen, want die valuta staat los van je land.
Hoe denk je anders dat Russen handelen met het westen?

Als je geen torenhoge hypotheek hebt, heb je heel wat minder te vrezen van inflatie.

Bedenk ook dat veel voorzieningen afhankelijk zijn van je inkomen. Genoeg huurvoorzieningen zijn bijvoorbeeld gemaximaliseerd op 3 tot max 10 procent van je gezinsinkomen (soort sociale huurwoning). En met een afnemende bevolking, is er dus geen woningtekort. Er is woonruimte genoeg.

De bedrijven, de startups hebben last van 21% rente. Maar zolang er een tekort aan werknemers is, gaat de werknemer, dus de gemiddelde Rus, daar nog even niets van voelen. De arbeidsmarkt is compleet overspannen. Omdat er een tekort aan mensen is.

Voor je land allemaal heel slecht. Maar de gemiddelde Rus voelt daar op dit moment weinig van.
De inflatie is merkbaar als het gaat om westerse producten, die logistiek loopt nu via andere landen ipv de korte lijnen met het Westen, en die buiten dat maximaal uit.
Rusland is ondertussen wel in razendtempo zelf productie op te zetten van goederen die voorheen uit het buitenland werden gehaald.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_215666423
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 november 2024 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
Da
[..]
Dat was een grap, een provoke op een user die letterlijk om de 2 uur post dat de staatsrente aldaar 28 % bedraagt
Oh nou. Sta ik daar een heel antwoord te geven. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 23 november 2024 @ 23:53:24 #112
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215666432
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 23:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is onzin. De westerse conservatieve migranten die met hun grote gezinnen voor Rusland kiezen om te migreren hoeven helemaal niet naar het front.
westerse conservatieve migranten ? naar Rusland?/

njet slim
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215666441
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 november 2024 23:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De inflatie is merkbaar als het gaat om westerse producten, die logistiek loopt nu via andere landen ipv de korte lijnen met het Westen, en die buiten dat maximaal uit.
Rusland is ondertussen wel in razendtempo zelf productie op te zetten van goederen die voorheen uit het buitenland werden gehaald.
Ik zie dat landbouwmachines opeens Chinees zijn, ipv westers.
Omdat de westerse onderdelen moeilijker, dus lees duurder, te verkrijgen zijn. Het hele land wordt steeds meer Chinees.

Fijne bijkomstigheid.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 23 november 2024 @ 23:56:20 #114
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215666450
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 23:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Omdat de westerse onderdelen moeilijker, dus lees duurder, te verkrijgen zijn. Het hele land wordt steeds meer Chinees.

Fijne bijkomstigheid.
John Deere bedoel je ??
Ieder bedrijf, ( Global Brand, ) heeft ook een productievestiging in China
https://www.deere.asia/en/index.html

quote:
John Deere Tianjin Works is the production facility not just for China domestic market but it exports to other global regions including Europe, Asia, Africa and Middle East as well.
In fact, around 50% of its total sales volume comes from export business and it increases by the year.28 feb 2023
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 24-11-2024 00:01:25 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 23 november 2024 @ 23:56:28 #115
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215666452
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 23:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Fijne bijkomstigheid.
Tjah, omdat veel supplychains zijn afgesneden zijn ze nu aangewezen op Azie of eigen productie.
Maar (zie youtube) de Russen timmeren redelijk bewonderingswaardig aan de weg als het gaat om de aviation industrie en composiet industrie. In tegenstelling wat iedereen denkt wil Rusland niet compleet een vazalstaat worden van China, al is het maar omdat deze landen ook hun issues met elkaar hebben als het gaat om grondgebied :D
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 23 november 2024 @ 23:57:51 #116
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215666462
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 23:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh nou. Sta ik daar een heel antwoord te geven. _O-
Verspilde moeite hier over het algemeen. Het adagium hier is dat alles mis gaat bij de Russen, en dat de overwinning van Oekraiene nabij is dankzij onze Westerse wapens en munitie. Daar mag geen enkele nuance bij geplaatst worden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_215666464
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 23:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
westerse conservatieve migranten ? naar Rusland?/

njet slim
Oh, dan mis je een hele hype. _O- al zal die klein zijn.

Grote gezinnen die Canada of Australie ontvluchten vanwege 'woke'. Die land kopen in Rusland (de regels zijn daar ook aangepast, zodat dit soort 'vluchtelingen' super welkom zijn). Hun eigen huis bouwen. En daar gaan leven. Volgens conservatief christelijke waarden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 23 november 2024 @ 23:59:30 #118
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215666469
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 23:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Grote gezinnen die Canada of Australie ontvluchten vanwege 'woke'. Die land kopen in Rusland (de regels zijn daar ook aangepast, zodat dit soort 'vluchtelingen' super welkom zijn). Hun eigen huis bouwen. En daar gaan leven. Volgens conservatief christelijke waarden.
O dat kan ook in de EU hongarije , alle voormalige USSR landen lijken op Ruzzia , inclusief flats
hongarije lijkt heel veel op Ruzzia

Zo christelijk als de klere
https://maps.app.goo.gl/gjq1Uph63KNV5Qcn7

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 24-11-2024 00:04:37 ]
pi_215666518
twitter

Budanov :7
pi_215666573
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 23:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoe denk je anders dat Russen handelen met het westen? Of juist met Azië.
okee.... Er zijn een hoop problemen hiermee. Maar laten we het logisch aanpakken.
- dus, bijna ieder rus heeft een dasha? Dat zijn 140 miljoen dasha's.
En heb je weleens een volkstuintje gehad? Weet je wel hoe hoeveel tijd daarin gaat zitten om überhaupt een paar maaltijden daaruit te halen?
Wist je dat je een paar keer per week naar je dasha/volkstuin moet om onkruid te wieden, water te geven, etc?
Weet je waarom we in het westen o.a. zo rijk zijn? Omdat niet iedereen de hele dag loopt te ploeteren in zijn volkstuin, met een geit en 2 keer per dag de koe moet melken.

quote:
Als je een torenhoge hypotheek hebt wil je juist wel dat er enorme inflatie is. Want dan wordt je schuld minder waard.

quote:
De basisrente is 21% .

Wat denk je dat dat met huurprijzen doet? Stel je eens voor dat hier ineens de hypotheekrente naar 28,4% zou schieten. Denk je dat de huur hetzelfde blijft? Of zou die ook stijgen met ongeveer 28,4%?

Het is hetzelfde als de olie en gasprijs: die zijn gekoppeld aan elkaar vanwege o.a. geologische redenen.

Voor de rest heb ik meer informatie nodig, over welke oblast gaat dit? Wie is de bron?
quote:

Nee, die periode is voorbij. De russische oorlogsreserves van 600 miljard eurodollar is op (het liquide gedeelte althans). Je ziet dat het doorwerkt in de hele russische economie. Je ziet het terug in de macro economische cijfers.

En ik snap dat mensen die geen eigen bedrijf hebben dit niet snappen, maar die 21%+ geldt ook voor investeringen. Dus alle bedrijven hebben hier last van.

En net als de roebel koers vertaalt zich dat in inflatie.

Ten slotte vraag ik mij af waar je je inkomen informatie weghaalt. Wie krijgt meer betaald? Ieder rus?
pi_215666609
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 23:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Om hoeveel personen gaat die hype, Capricia.

Dan zoek ik russische emigratie cijfers op. Kunnen we ze tegen elkaar wegzetten.

En dan gaan we daarna in op hoe fijn die russische immigranten het hebben. En denk erom: kritiek op de Russische overheid kan je 5 tot 25 jaar in de gulags opleveren.

[ Bericht 9% gewijzigd door oheng op 24-11-2024 00:46:09 ]
pi_215666618
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 00:31 schreef oheng het volgende:

[..]

Dan zoek ik russische emigratie cijfers op.
5 youtubers/bloggers gesponsord door het Kremlin
graag op anoniem
  zondag 24 november 2024 @ 00:40:10 #123
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215666646
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 00:31 schreef oheng het volgende:

[..]

Dan zoek ik russische emigratie cijfers op.
veel russen zouden willen dat ze naar de USA konden ,
  zondag 24 november 2024 @ 00:40:49 #124
56749 BlaZ
pi_215666654
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 23:51 schreef oheng het volgende:

[..]
Het is wel waar dat Oekraïne zich beter voor had kunnen bereiden met het aanleggen van verdedigingslinie s. De oorlog loopt immers al vanaf 2003. En in 2008 hadden ze weer een waarschuwing.

De Oekraïnse verdedigingslinies aan de oude frontlinie waren prima, het probleem is dat de nieuwere verdedigingswerken gewoon niet in orde zijn. De voortgang is recentelijk ook veel sneller waardoor volledige linies opgerold zijn.

quote:
Dat is in de tijd van telkens goedkopere en geavanceerde drones een Pyrrhus overwinning. 155mm granten zijn wat, 5000 euro? Daar kunnen ze een hele mooie drone van maken. Die ook nog preciezer is.
Wat is het nadeel dan?

quote:
Dat weten we achteraf pas, en doe ik geen uitspraken over, want oorlog is onvoorspelbaar. Maar je kunt wel zien dat als de opmars per dag in meters wordt gemeten, dat de beide partijen redelijk aan elkaar gewaagd zijn.

Ik heb Oekraïne een Kharkiv en Kursk offensief zien uitvoeren. En allerlei spectaculaire specops operaties, te beginnen met het zinken van de Moskva. Rusland? Not so much.
Het Kurskoffensief lijkt me niet een erg goed voorbeeld aangezien dat volgens experts juist negatief lijkt uit te pakken, minimaal 40% van het grondgebied is daar ook al verloren gegaan.
  zondag 24 november 2024 @ 00:41:22 #125
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215666657
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 00:25 schreef oheng het volgende:
De basisrente is 21% .

Wat denk je dat dat met huurprijzen doet? Stel je eens voor dat hier ineens de hypotheekrente naar 28,4% zou schieten. Denk je dat de huur hetzelfde blijft? Of zou die ook stijgen met ongeveer 28,4%?

als hier de hyp rente naar 28% gaat dan is de boot goed aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')