abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215660520

Crypto?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Bitcoin is bedoeld als peer-to-peer geld, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is pseudoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain. Ook zijn de laatste jaren Layer2 oplossingen populair zoals bijv. Lightning Network. Hiermee kun je instant betalingen doen voor slechts een fractie van de fees die je op de basislaag zou betalen.

Naast Bitcoin zijn er o.a. concurrenten van Bitcoin (bijv. Monero), utility chains (bijv. Ethereum) en memecoins (bijv. Dogecoin). Dit noemen we altcoins, zie bijv. Coingecko voor een impressie. Vele zijn experimenteel en overleven de bearmarkets niet.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus. In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain.

Wie houdt de blockchain bij?
Transacties worden door nodes verzonden naar het netwerk. Een node is een computer die de software van Bitcoin draait. Miners stoppen deze transacties in een blok en als dank krijgen zij hiervoor een beloning. Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Bekijk deze YouTube-video

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en Proof of Stake (PoS). PoW is een vorm van mining, waarbij de rekenkracht van een computer wordt gebruikt ten dienste van de blockchain. De computer lost als het ware mathematische puzzels op en moet intensief werk (de W in PoW) leveren om transacties te controleren en nieuwe blokken te creren. Deze inspanningen worden beloond in cryptocurrency. PoS is in principe een vorm van virtuele mining. Des te groter het aantal (stake) van een bepaalde cryptocurrency iemand bezit, des te meer transacties er kunnen worden gevalideerd en des te groter de reward voor de persoon in kwestie. Met andere woorden: Des te meer je bezit, des te meer je zult worden beloond.

Bekijk deze YouTube-video

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
Satoshi Nakamoto zocht een vorm van bescherming tegen centrale banken. Vanaf de jaren 70 waren cyberpunks al op zoek naar zoiets. Met Bitcoin is die oplossing er gekomen. Doordat de software open-source is kan het makkelijk gekloond worden. Dit gebeurde in de eerste jaren dan ook. Later begonnen bedrijfen en individuen andere voordelen te zien in blockchain en zijn daar op door gegaan. Sommige zullen je vertellen dat geld (dus Bitcoin) de enige usecase voor blockchain is, andere zullen je vertellen dat het de oplossing voor alles is. Echter het grootste verschil zit hem in decentraliteit. Bitcoin is tot op heden nog de enige decentrale cryptocurrency. Daarom is Bitcoin veilig voor vele attack factors. Dit betekend niet dat het gebruik van Bitcoin zonder risico is! DYOR (Do Your Own Research)!

Ok. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via brokers of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een broker. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc/laptop/telefoon/tablet en daar je coin in opslaan. Daarnaast zijn er ook hardware wallets te koop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Bewaar je private key (seed) ten allen tijde goed! Dit is je backup om je wallet te restoren. Vul deze ook nergens anders in dan in je wallet. Twijfel je hoe je precies je wallet moet restoren? Stel je vraag in het n00b-topic.

Probeer closed-source wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van! Hoe kan ik kopen?
Bekijk hier stap voor stap handleidingen: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #6 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt gentroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Exchanges;
Kraken - Betrouwbare exchange
Binance - Chinese exchange met een groot aanbod van crypto
Bitvavo - Nederlandse exchange met een ruim aanbod van crypto

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitonic
BTC Direct
Satos

Bitcoin block explorers
Mempool.space
Blockchain.info

Crypto koersen
Preev simple bitcoin price
CoinGecko - Cryptocurrency Prices and Market Capitalization
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges
Agrr - Trades en koers van de grootste exchanges.

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine (NL)
Bitcoin.nl (NL)
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin

Informatie
Bitcoinstart (NL)
BTCWiki (NL)
Bitcoin Information & Resources

Podcasts:
Beginnen met Bitcoin (NL)
Satoshi Radio (NL)
Cryptocast (NL)

Boeken:
Ons Geld is Stuk
De Bitcoin Standaard
De Fiat Standaard
Gelaagd geld

Bitcoin en belastingaangifte
Bitcoin als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoin en andere crypcurrencies wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro's) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw cryptocurrencies op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw cryptocurrencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw portfolio in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mortaxx op 23-11-2024 13:35:38 ]
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_215660571
Mensen die nog niet hun hele spaargeld in cypto hebben zitten nu :')
De decembermaand staat in het teken van letterlijk gratis geld. Zowel in crypto als in aandelen.
Alleen is het rendement bij crypto vele malen hoger.
pindazakje
pi_215660606
@Mortaxx

Bl3p kan uit de OP gehaald worden trouwens, die gaat dicht.

Misschien kan Finst er dan ook gelijk bijgeplaatst worden?
pi_215660733
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 13:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
@:Mortaxx

quote:
@:Mortaxx

heb bl3p eruit gehaald. Wat is finst?

Dit doet me nu wel denken aan die knakker die alle linkjes in de OP verving door z'n eigen referrals
Jij bent het zonnetje!!!
pi_215660746
quote:
Helaas ja. Bl3p is m'n vaste DCA adres.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 november 2024 @ 13:42:09 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215660760
Ik ben erg blij dat ik al eerder was overgestapt naar Kraken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215660808
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 13:39 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Helaas ja. Bl3p is m'n vaste DCA adres.
Vind het ook wel jammer, ik maakte nog regelmatig gebruik van Bl3p.
pi_215660854
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 13:50 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Vind het ook wel jammer, ik maakte nog regelmatig gebruik van Bl3p.
Denk dat ik maar overga op Bitonic. Je kunt daar nu ook je Bitcoin laten staan. Meestal stuur ik het pas na een x aantal DCA aankopen naar m'n wallet.
pi_215660860
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 13:42 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben erg blij dat ik al eerder was overgestapt naar Kraken.
Bl3p heeft nooit Ethereum verhandeld dus die logica zie ik even niet.
pi_215660864
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 13:57 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Denk dat ik maar overga op Bitonic. Je kunt daar nu ook je Bitcoin laten staan. Meestal stuur ik het pas na een x aantal DCA aankopen naar m'n wallet.
Daarom is Bl3p ook wat overbodig geworden als 2e platform van Bitonic.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 november 2024 @ 14:01:48 #11
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215660876
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 13:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bl3p heeft nooit Ethereum verhandeld dus die logica zie ik even niet.
Het is de logica achter naar Kraken overstappen :P

Bl3p was duurder.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215660881
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 13:36 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
[..]
heb bl3p eruit gehaald. Wat is finst?
Finst is ook een Nederlandse crypto exchange met DNB vergunning (tegenwoordig ook vereist natuurlijk), heb 'm al eens getest en het werkt goed.
Ze hebben ook "crypto ETF's" zodat je een bundeltje top-10 of top-25 coins in 1x kan kopen.

Naar eigen wallet sturen kan ook maar uiteraard niet met de ETF's.

quote:
Dit doet me nu wel denken aan die knakker die alle linkjes in de OP verving door z'n eigen referrals
Die deed het stiekem ;)
pi_215660884
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 14:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het is de logica achter naar Kraken overstappen :P

Bl3p was duurder.
Bl3p verkocht alleen bitcoin. Dus ik zie de logica niet voor jou als ETH hodler.

"De bakker gaat sluiten".
"Gelukkig was ik voor m'n vlees al overgegaan naar een andere slager".
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 november 2024 @ 14:06:10 #14
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215660897
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 14:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bl3p verkocht alleen bitcoin. Dus ik zie de logica niet voor jou als ETH hodler.

"De bakker gaat sluiten".
"Gelukkig was ik voor m'n vlees al overgegaan naar een andere slager".
Ik gebruikte Bl3p eerst omdat dat de enige plek was waar ik berhaupt crypto kon inkopen. Omdat dat omslachtig was precies om de reden die jij beschrijft, heb ik begin dit jaar het hele proces doorlopen om meteen op Kraken Euro's te kunnen storten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215660904
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 14:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik gebruikte Bl3p eerst omdat dat de enige plek was waar ik berhaupt crypto kon inkopen.
Vreemd verhaal, aangezien Bitonic en Bitstamp al veel langer bestaan.

quote:
Omdat dat omslachtig was precies om de reden die jij beschrijft, heb ik begin dit jaar het hele proces doorlopen om meteen op Kraken Euro's te kunnen storten.
Je laat je crypto toch niet 24/7 op een exchange staan hoop ik?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 november 2024 @ 14:13:04 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215660948
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 14:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Vreemd verhaal, aangezien Bitonic en Bitstamp al veel langer bestaan.
Heel erg vroegah gebruikte ik Bitonic. Toen Bl3p online kwam ben ik daarnaar overgestapt en begin dit jaar ben ik naar Kraken gegaan. Wat is daar raar aan? :D
quote:
[..]
Waar haal je uit dat ik dat zou doen?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215661174
twitter
pi_215661216
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 14:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Daarom is Bl3p ook wat overbodig geworden als 2e platform van Bitonic.
Maar Bitonic werkt natuurlijk wel anders dan een Exchange waarbij je zelf de maker/taker bent. Ik gebruikte Bl3p vooral voor limietorders om te kopen of verkopen op bepaalde prijsniveaus.

Al komt dat als het goed is t.z.t. ook bij Bitonic in de vorm van ‘target-orders’, net als Lightning-integratie (wat Bl3p al wel had):

quote:
We erkennen dat sommige functies van BL3P nog niet beschikbaar zijn op Bitonic, maar we werken er hard aan om deze te introduceren. Deze functies omvatten:

Target orders: Hiermee kun je instellen dat er automatisch wordt gekocht of verkocht wanneer een bepaalde prijs wordt bereikt.

Lightning Network-integratie: Hiermee kun je snellere en goedkopere transacties uitvoeren via het Lightning Network van bitcoin.
Ik denk dat ik in de tussentijd mijn Kraken-account maar even ga afstoffen. :P
pi_215661260
quote:

[..]
Waarom is dit niet goed?
pi_215661300
quote:

[..]

Leg dit eens uit aub.
Ik ben nog niet zo lang bezig. En heb een paar honderd euro op Bitvavo gezet om wat mee te spelen. Waarom zou ik het daar niet laten staan in wat crypto voorlopig?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215661355
Denk dat een beginner eerder alles kwijtraakt door met een eigen wallet aan de slag te gaan dat dan een exchange er met het geld vandoor gaat
Jij bent het zonnetje!!!
pi_215661408
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 15:28 schreef Mortaxx het volgende:
Denk dat een beginner eerder alles kwijtraakt door met een eigen wallet aan de slag te gaan dat dan een exchange er met het geld vandoor gaat
Met een opgaande beurs is het wel makkelijk verdienen voor een beginner. :D
Maar ik zit al weer bijna cash. +20% in anderhalve week tijd.

Ik zie alleen niet zozeer het probleem om crypto of een paar honderd euro op Bitvavo te hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215661670
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 15:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Leg dit eens uit aub.
Ik ben nog niet zo lang bezig. En heb een paar honderd euro op Bitvavo gezet om wat mee te spelen. Waarom zou ik het daar niet laten staan in wat crypto voorlopig?
Het zal voor een paar honderd Euro wel meevallen ;)

Maar uiteindelijk geldt in crypto het credo: "not your keys, not your coins".
En het was aan Nattekat gericht, die wel wat meer dan een paar honderd Euro genvesteerd heeft, zover ik uit zijn reacties opmaak.

Er zijn sinds het begin van crypto tientallen grote hacks geweest en soms ook gewoon slecht management zoals FTX.

Misschien krijg je je geld wel terug na zo'n hack maar het kan ook jaren duren.

En dan heb ik het nog niet eens over hacks van losse accounts, bijvoorbeeld door phishing / malware.

Daarom hou ik het bij cold storage voor m'n coins. Alleen als ik wil kopen/verkopen gaat er iets naar een exchange en dan zo kort mogelijk. Zo is crypto ook ooit bedoeld / ontworpen: jouw geld in jouw beheer.

[ Bericht 10% gewijzigd door TheFreshPrince op 23-11-2024 16:06:15 ]
pi_215661957
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 16:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het zal voor een paar honderd Euro wel meevallen ;)

Maar uiteindelijk geldt in crypto het credo: "not your keys, not your coins".
En het was aan Nattekat gericht, die wel wat meer dan een paar honderd Euro genvesteerd heeft, zover ik uit zijn reacties opmaak.

Er zijn sinds het begin van crypto tientallen grote hacks geweest en soms ook gewoon slecht management zoals FTX.

Misschien krijg je je geld wel terug na zo'n hack maar het kan ook jaren duren.

En dan heb ik het nog niet eens over hacks van losse accounts, bijvoorbeeld door phishing / malware.

Daarom hou ik het bij cold storage voor m'n coins. Alleen als ik wil kopen/verkopen gaat er iets naar een exchange en dan zo kort mogelijk. Zo is crypto ook ooit bedoeld / ontworpen: jouw geld in jouw beheer.
Ook dan moet je heel goed uitkijken.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2251042
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_215661983
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 16:24 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Ik gebruik ook geen hardware wallets ;)
pi_215662348
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 16:24 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Gelezen. Als beginner zou ik daar ook zo in kunnen trappen.
:{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215662370
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 17:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Gelezen. Als beginner zou ik daar ook zo in kunnen trappen.
:{
Heel geraffineerd
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_215662379
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 17:29 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]
Heel geraffineerd
Ja. Smerige oplichting.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215665651
Had ik dit al gedeeld? Helaas zijn er talloze manieren waarop je kunt worden opgelicht…

twitter
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 november 2024 @ 10:02:11 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215669639
MINA *O*
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 25 november 2024 @ 17:08:02 #31
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_215681340
Ik moet opnieuw door een heel vermoeiend en irritant proces heen om om mijn bankrekening etc. te verifiren en dan ook nog een opname maken van mijn gezicht bij Bitvavo. Waarom moet dat elk halfjaar opnieuw? :r :(
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_215681363
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 17:08 schreef MisterFox het volgende:
Ik moet opnieuw door een heel vermoeiend en irritant proces heen om om mijn bankrekening etc. te verifiren en dan ook nog een opname maken van mijn gezicht bij Bitvavo. Waarom moet dat elk halfjaar opnieuw? :r :(
Is dat nu wettelijk verplicht? Klinkt nogal gestoord.
  maandag 25 november 2024 @ 17:17:41 #33
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_215681436
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2024 17:09 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Is dat nu wettelijk verplicht? Klinkt nogal gestoord.
Misschien heeft het er mee te maken dat ik mijn 2FA heb gereset i.v.m. overstap naar nieuw Firefox browserprofiel. Maar ook dat lijkt me sterk.
pi_215684944
twitter

ETH maxi :')
  Moderator dinsdag 26 november 2024 @ 00:22:56 #35
18653 crew  D.
pi_215684973
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 00:11 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

En geen BTC?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 november 2024 @ 10:51:17 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215686648
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 00:11 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Iew

* Nattekat gaat en andere coin uitkiezen
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215686667
Warren says

Buy the dip faggots

[ Bericht 72% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2024 10:54:32 ]
pi_215686708
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 november 2024 10:53 schreef Scorpie het volgende:
Warren says

Buy the dip faggots

[ afbeelding ]
Morgen salaris
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215687387
Sow dipje hoor.
pi_215687554
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 november 2024 12:37 schreef FL_Freak het volgende:
Sow dipje hoor.
Lekker zo rond aankooptijd.
pi_215687697
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2024 13:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Black Friday korting
pi_215687919
Ok, weer uitgelogd op Funda.
pi_215688004
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 17:29 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]
Heel geraffineerd
Jezus, wat een uitgekookte oplichter.
pi_215688008
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2024 13:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Vind het nog steeds erg hoog om aan te kopen
pi_215688035
FWIW:

twitter
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_215688107
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 14:27 schreef recursief het volgende:
FWIW:

[ x ]
Er is altijd wel een grafiek te vinden waar je de bitcoin koers overheen kan leggen ;)

Het gaat omhoog of het gaat omlaag :P
  dinsdag 26 november 2024 @ 14:44:19 #47
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_215688138
pi_215688150
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 14:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er is altijd wel een grafiek te vinden waar je de bitcoin koers overheen kan leggen ;)

Het is niet de eerste die voorspelt dat bitcoin nog een correctie richting de oude Ath nodig heeft voor hij echt verder kan exploderen.

Dus een 20% correctie richting 73k is helemaal geen gekke conclusie. Zijn best wel wat signalen die kant op.
pi_215688195
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 14:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het is niet de eerste die voorspelt dat bitcoin nog een correctie richting de oude Ath nodig heeft voor hij echt verder kan exploderen.

Dus een 20% correctie richting 73k is helemaal geen gekke conclusie. Zijn best wel wat signalen die kant op.
Natuurlijk. Niks gaat in een rechte lijn omhoog. En Bitcoin is nog altijd enorm volatiel.
pi_215688203
quote:

[..]

Daarom FWIW
pi_215688210
FTM Strong
pi_215688253
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 14:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Het kan. Maar ik koppel het niet direct aan iets.
pi_215688473
Die zogenaamde signalen, wat zegt dat berhaupt ooit?
  dinsdag 26 november 2024 @ 15:38:40 #54
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215688489
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 15:35 schreef Vliegbaard het volgende:
Die zogenaamde signalen, wat zegt dat berhaupt ooit?
Cryptoed
pi_215688504
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 14:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik gebruik het niet als basis voor m'n aankopen in ieder geval. Nu een dipje, mooi moment om weer wat te kopen. Dipt de koers nog verder, dan koop ik nog meer.
pi_215688518
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 14:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik ook zeker niet, maar dit soort verbanden zijn over het algemeen meer houvast dan magische lijntjes.

Maar goed, ik doe niks net Bitcoin, dus het interesseert me niet zo veel.
pi_215689203
Doen jullie weleens DCA'en op een munt die op verlies staat in je portfolio? Heb er eentje die ik op ATH heb gekocht in maart en nu op 50% verlies staat.

De gemiddelde aankoopprijs naar beneden halen en dan verkopen zal sneller gaan dan wachten op de ATH prijs. Aan de andere kant is het ook een risico om geld in een put te gooien en hopen op betere tijden ;).
pi_215689326
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 17:45 schreef Harveo het volgende:
Doen jullie weleens DCA'en op een munt die op verlies staat in je portfolio? Heb er eentje die ik op ATH heb gekocht in maart en nu op 50% verlies staat.

De gemiddelde aankoopprijs naar beneden halen en dan verkopen zal sneller gaan dan wachten op de ATH prijs. Aan de andere kant is het ook een risico om geld in een put te gooien en hopen op betere tijden ;).
Het hele idee van DCA is nou juist dat je niet probeert je transacties te timen. Maar dat laat natuurlijk onverlet dat het soms verstandig kan zijn om je verlies te nemen.
  Forum Admin dinsdag 26 november 2024 @ 18:15:50 #59
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_215689451
quote:

Ik koop wel eens bij als ik er nog in geloof. Eventueel om wat verlies te dempen, maar soms is het beter verlies te nemen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_215690764
quote:

Dat ligt heel erg aan de de toekomstplannen en de community achter de coin. Je gemiddeld koopprijs naar beneden brengen kan heel slim zijn, maar alleen als er een vrij harde bodem is bereikt en er perspectief is.

Zeker als het iets is met een lage marketcap dan mag je er toch wel van uitgaan dat er in een Bullrun dingen gaan gebeuren. Misschien geen ath, maar met dca kun je dan misschien toch nog wat verdienen.

Ik heb Kendu gekocht net voor ath (280m) en ben bij blijven kopen tot nu toe. Gemiddelde aankoopprijs nu op 50m. Sta daarmee op meer dan 50% verlies, maar voel me daar geen seconde zenuwachtig over.
pi_215691243
twitter
  dinsdag 26 november 2024 @ 21:22:17 #62
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_215691728
quote:

Klinkt als jezelf emotioneel voor de gek houden: niet een coin kopen omdat je denkt dat er potentie in zit maar omdat je niet tegen rode cijfers aan wilt kijken van een vorige aankoop van diezelfde coin.

Beter zet je je geld aan het werk voor een goed rendement ipv je geld in te zetten om je emotioneel te bevredigen ;-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_215694797
quote:

[..]

twitter
pi_215701921
En ineens is de 100k weer in zicht. Ben benieuwd hoelang dit zo doorgaat.
pi_215702078
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 21:35 schreef Claudia_x het volgende:
En ineens is de 100k weer in zicht. Ben benieuwd hoelang dit zo doorgaat.
Salaris was op tijd dit keer *O*
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215703351
Ethereum gaat ook niet slecht. Nog altijd zelfstandig tov bitcoin.
What Would Goku Do
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 november 2024 @ 23:40:04 #67
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215704015
Moon?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215704035
Hebben mensen nog gekocht bij dit dipje?
Ik had een order uitgezet om bitcoin bij te kopen bij 86 nog wat (steunlijn). Maar hij heeft het niet geraakt.

Ik zit voor een groot gedeelte cash op dit moment.

Heb Doge, Ethereum en BC in de portefeuille, maar niet zo heel veel.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215704604
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 23:46 schreef capricia het volgende:
Hebben mensen nog gekocht bij dit dipje?
Zeker.
pi_215704629
Gisteren circuleerde dit filmpje op X. Marc Andreessen (die ooit achter Netscape zat) legt aan Joe Rogan uit hoe Operation Chokepoint werkte. Onder Obama werden banken onder druk gezet om bankrekeningen van legale bedrijven gelieerd aan drugs en de wapenindustrie te beindigen. Die beleid werd voortgezet onder Biden. Hierna waren politieke opponenten aan de beurt en daarna de oprichters van techbedrijven. De verhalen circuleerden al langer. Mensen met legale cryptobedrijven werd het zo vrijwel onmogelijk gemaakt in de VS te opereren. Dit stopt nu.

twitter
pi_215705838
Moest wel lachen om dat stukje op nu.nl

quote:
Econoom Blom is verbaasd over dit idee. "Bitcoin heeft in zichzelf geen waarde. Als een centrale bank al reserves moet aanhouden, dan zou je zeggen: doe dat in andere valuta
Brb even m'n crypto omzetten in roebels
Jij bent het zonnetje!!!
pi_215705941
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 10:33 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik dacht hetzelfde. Een papiertje met daarop 100 roebel geprint heeft ook in zichzelf geen waarde. Hooguit de intrinsieke.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215705960
quote:
[..]
Goud heeft ook alleen maar waarde omdat wij als mensen het er aan gekoppeld hebben.

Omdat het een mooi kleurtje heeft en schaars is, want verder is het als materiaal behoorlijk matig. Voor zowat elke toepassing is er een beter materiaal te bedenken. Mensen willen het om wat voor reden dan ook hebben terwijl het schaars is. En daar komt de waarde vandaan.
pi_215705976
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 10:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Goud heeft ook alleen maar waarde omdat wij als mensen het er aan gekoppeld hebben.

Omdat het een mooi kleurtje heeft en schaars is, want verder is het als materiaal behoorlijk matig. Voor zowat elke toepassing is er een beter materiaal te bedenken. Mensen willen het om wat voor reden dan ook hebben terwijl het schaars is. En daar komt de waarde vandaan.
Het lijkt geschreven te zijn door iemand van een andere generatie, een ander paradigma of zo.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215705984
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 10:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Het wordt een filosofische discussie als je het over intrinsieke waarde hebt, want wat is waarde anders dan de betekenis die mensen aan iets geven? Zelfs de waarde van voedsel is niet objectief, want wat in de ene cultuur wordt gewaardeerd wordt in de andere cultuur vermeden.
pi_215706020
quote:
[..]
Ik vind het juiste doodeng dat dit soort 'experts' op serieuze platforms worden gequote.
No bitch to me
pi_215706288
quote:
[..]
Gaat denk om dit artikel van de NOS:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)wat-zijn-z-n-plannen
pi_215706409
quote:

[..]

Een collega van mij zei altijd: De waarde van goud is gegarandeerd door de maagden van India.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215706455
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 07:50 schreef Claudia_x het volgende:
Gisteren circuleerde dit filmpje op X. Marc Andreessen (die ooit achter Netscape zat) legt aan Joe Rogan uit hoe Operation Chokepoint werkte. Onder Obama werden banken onder druk gezet om bankrekeningen van legale bedrijven gelieerd aan drugs en de wapenindustrie te beindigen. Die beleid werd voortgezet onder Biden. Hierna waren politieke opponenten aan de beurt en daarna de oprichters van techbedrijven. De verhalen circuleerden al langer. Mensen met legale cryptobedrijven werd het zo vrijwel onmogelijk gemaakt in de VS te opereren. Dit stopt nu.

[ x ]
Ik heb zelf bij een Crypto bedrijf in Nederland gewerkt, daar wordt het je leven ook behoorlijk zuur gemaakt.
Als in dat sommige banken verbieden dat zakelijke accounts geld overmaken naar cryptobedrijven, te idioot we hadden gewoon een volledige vergunning.
pi_215706482
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:06 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb zelf bij een Crypto bedrijf in Nederland gewerkt, daar wordt het je leven ook behoorlijk zuur gemaakt.
Als in dat sommige banken verbieden dat zakelijke accounts geld overmaken naar cryptobedrijven, te idioot we hadden gewoon een volledige vergunning.
Dit zijn maffiapraktijken. Vooral kwalijk is dat er geen enkele mogelijkheid is om beroep aan te tekenen en om arbitrage te vragen.
pi_215706533
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dit zijn maffiapraktijken. Vooral kwalijk is dat er geen enkele mogelijkheid is om beroep aan te tekenen en om arbitrage te vragen.
Tjah: https://www.rabobank.nl/b(...)ngen/virtuele-valuta

quote:
Cryptovaluta zijn populair bij criminelen voor het witwassen van de opbrengst van misdrijven, zoals belastingontduiking, fraude, illegale wapenhandel en handel in mensen en drugs.
https://nos.nl/artikel/22(...)8-miljoen-euro-in-vs

:') :') :') :') :')
pi_215706607
quote:
Jezus. Is dit niet gewoon luiheid? Transacties zijn toch transparant?
pi_215706618
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 12:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Jezus. Is dit niet gewoon luiheid? Transacties zijn toch transparant?
Ja en het zou gewoon een kleine moeite zijn om hun voorwaarden aan te passen naar transacties van in Nederland gereguleerde bedrijven aangezien die zelf ook weer verplicht hun KYC te doen, het bedrijf waar ik werkte deed in ieder geval veel zwaardere KYC als de banken in Nederland.
pi_215712718
twitter
pi_215712742
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 07:50 schreef Claudia_x het volgende:

[ x ]
Leuk.

Met bewijs zou dit wereldnieuws zijn. Maar zonder hard bewijs compleet nietszeggend. Joe heeft wel vaker gekkies achter de mic zitten.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_215712751
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 00:34 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Leuk.

Met bewijs zou dit wereldnieuws zijn. Maar zonder hard bewijs compleet nietszeggend. Joe heeft wel vaker gekkies achter de mic zitten.
Joe begint zelf ook steeds meer een gekkie te worden.
pi_215712752
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 11:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Een collega van mij zei altijd: De waarde van goud is gegarandeerd door de maagden van India.
Moeten dat nou weer precies die van India zijn :{

pi_215712767
quote:
Dat het voor veel mensen niet uitkomt, en dit eveneens niet de hoofdreden zal zijn, maakt het niet direct onwaar.

Of dacht jij echt dat er mensen honderdduizenden euro’s over hebben voor een plaatje van een paar blauwe word-art lijntjes, pixelige poppetjes en verveelde aapjes.
pi_215712771
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 00:40 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Joe begint zelf ook steeds meer een gekkie te worden.
Soort zoekt soort?
pi_215713240
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 00:51 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Dat het voor veel mensen niet uitkomt, en dit eveneens niet de hoofdreden zal zijn, maakt het niet direct onwaar.

Of dacht jij echt dat er mensen honderdduizenden euro’s over hebben voor een plaatje van een paar blauwe word-art lijntjes, pixelige poppetjes en verveelde aapjes.
Een bank is geen schooljuf, en het is aan een bank om op zijn best om te waarschuwen, niet om te verbieden.
Daarnaast als het om aansmeren van slechte producten gaat, dan heeft Rabobank helemaal geen recht van spreken. Duizenden kleine MKB'ers tot waanzin gedreven. Zoek maar eens op renteswap en Rabo bank, kun je zien wat voor verschrikkelijke woekeraars het zijn.
  vrijdag 29 november 2024 @ 08:20:28 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215713278
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 00:51 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Tja. Blijkbaar. Niet veel anders dan een pointer op de blockchain of een getal in de server van ABN
The End Times are wild
pi_215714232
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 00:34 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Leuk.

Er zijn veel getuigenissen van crypto-ondernemers die toegang tot een bank hebben verloren terwijl zij legale ondernemingen hebben. En dat overkomt hen niet n keer, maar steeds weer. Banken hoeven geen reden op te geven, maar in enkele gevallen is dat wel gebeurd: de banken zeggen volgens deze ondernemers onder druk gezet te worden door de regering.

The Wall Street Journal heeft overigens wel aandacht besteed aan Operation Chokepoint zoals ingezet onder Obama: Probe Turns Up Heat on Banks. Onder Trump is hier een eind aan gemaakt (Justice Department to end Obama-era ‘Operation Choke Point’):

quote:
In a letter to House Judiciary Chairman Bob Goodlatte (R-Va.), Assistant Attorney General Stephen Boyd referred to the program as “a misguided initiative.”

“We share your view that law abiding businesses should not be targeted simply for operating in an industry that a particular administration might disfavor,” says the letter, obtained by progressive activist group Allied Progress and later provided to POLITICO by Goodlatte’s office. “Enforcement decisions should always be made based on facts and the applicable law.

(...)

The Justice Department confirmed the letter was authentic but declined to comment further.
Dit bewijst in ieder geval dat de Amerikaanse overheid hiertoe in staat is. Het is inderdaad wonderlijk dat dit geen wereldnieuws is. 't Vereist op z'n minst journalistiek onderzoek.

In Nederland is er mondjesmaat aandacht voor geweest in een wat andere context: het anti-witwasbeleid. Ik herinner me een geval van iemand die geld had verzameld via crowdfunding voor een medische behandeling en toegang tot een bank verloor. Het uitblijven van ophef is me een raadsel.

Gisteren toevallig weer een berichtje: Vijf vragen: raak ik als wappie mijn bankrekening kwijt? Klaarblijkelijk wil de Rabobank geen zakelijke rekening verstrekken aan organisaties die complottheorien of desinformatie verspreiden. Verschil is hier wel dat de bank dit uit eigen beweging doet en niet onder druk van de overheid, al blijft het doodeng.
pi_215714292
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 11:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
knip
Niet alleen banken, in ons geval werd ook de huur opgezegd van onze lokatie.
  vrijdag 29 november 2024 @ 12:25:50 #94
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_215714848
Welkom in de wereld van Poortwachter, waarin we private winstgedreven onderneming een rol hebben gegeven van agent, jury en beul, onder dreiging van enorme boetes. Banken, pensioenfondsen, notarissen, allemaal zijn ze verplicht schooljuf te spelen en actie te ondernemen.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_215715091
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 12:25 schreef stinkie het volgende:
Welkom in de wereld van Poortwachter, waarin we private winstgedreven onderneming een rol hebben gegeven van agent, jury en beul, onder dreiging van enorme boetes. Banken, pensioenfondsen, notarissen, allemaal zijn ze verplicht schooljuf te spelen en actie te ondernemen.
De overheid beschermt ons. O+

twitter
  vrijdag 29 november 2024 @ 14:03:04 #96
19297 stinkie
pi_215715666
Tsja, tis wachten tot we geen US dividend aandelen meer mogen. Een deel moet ik al via omwegen en afgeleide brokers verhandelen. Zakelijk word het al door de banken tegen gehouden
pi_215716617
Gaan we nu wekenlang tegen die 100k aanhikken? Arme mensen die de hapjes voor 't feest al hebben ingeslagen.
  vrijdag 29 november 2024 @ 16:51:10 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215716637
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 16:46 schreef Claudia_x het volgende:
Gaan we nu wekenlang tegen die 100k aanhikken? Arme mensen die de hapjes voor 't feest al hebben ingeslagen.
Die kunnen ze met kerst of oud en nieuw ook opeten. Dat gebeurt 100% zeker
The End Times are wild
  vrijdag 29 november 2024 @ 18:49:02 #99
19297 stinkie
pi_215717485
quote:
Ik niet. Kwart van btc verkocht, wint gepakt. Beetje speelgeld en deel naar dividend asndelen
  FOK!fotograaf vrijdag 29 november 2024 @ 19:44:35 #100
364681 over_hedge
pi_215717908
quote:
Arme mensen die de hapjes voor 't feest al hebben ingeslagen.
Ach bijna sinterklaas en kerst. Komt prima vanpas
pi_215719287
quote:
De kerstbonussen komen er aan
pi_215719312
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 11:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Er zijn veel getuigenissen van crypto-ondernemers die toegang tot een bank hebben verloren terwijl zij legale ondernemingen hebben. En dat overkomt hen niet n keer, maar steeds weer. Banken hoeven geen reden op te geven, maar in enkele gevallen is dat wel gebeurd: de banken zeggen volgens deze ondernemers onder druk gezet te worden door de regering.

The Wall Street Journal heeft overigens wel aandacht besteed aan Operation Chokepoint zoals ingezet onder Obama: Probe Turns Up Heat on Banks. Onder Trump is hier een eind aan gemaakt (Justice Department to end Obama-era ‘Operation Choke Point’):
[..]
Dit bewijst in ieder geval dat de Amerikaanse overheid hiertoe in staat is. Het is inderdaad wonderlijk dat dit geen wereldnieuws is. 't Vereist op z'n minst journalistiek onderzoek.

In Nederland is er mondjesmaat aandacht voor geweest in een wat andere context: het anti-witwasbeleid. Ik herinner me een geval van iemand die geld had verzameld via crowdfunding voor een medische behandeling en toegang tot een bank verloor. Het uitblijven van ophef is me een raadsel.

Gisteren toevallig weer een berichtje: Vijf vragen: raak ik als wappie mijn bankrekening kwijt? Klaarblijkelijk wil de Rabobank geen zakelijke rekening verstrekken aan organisaties die complottheorien of desinformatie verspreiden. Verschil is hier wel dat de bank dit uit eigen beweging doet en niet onder druk van de overheid, al blijft het doodeng.
Sorry, ik was wellicht wat onduidelijk. Er zullen ongetwijfeld zaken zijn rondom crypto-ondernemers, zoals je benoemt. En een bank die verder gaat dan overheidsbeleid via ook opmerkelijk en engig. Daar mag zeker wat journalistiek tegenaan.

Maar structureel politieke tegenstanders targetten is natuurlijk nog een stapje verder, en dat zou absoluut wereldnieuws zijn.
pi_215720381
Mensen ervaring met arbitrage? Ik kan redelijk simpel XRP op plek 1 kopen voor 1.62 en dan sturen naar plek 2 om het daar te verkopen voor 1.71. Plek 1 is relatief klein met een lage liquiditeit, dus kan niet "infinite" gaan. Vraag me af of meer mensen dit hebben gedaan?
pi_215720798
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 03:47 schreef MeneerPresident het volgende:
Mensen ervaring met arbitrage? Ik kan redelijk simpel XRP op plek 1 kopen voor 1.62 en dan sturen naar plek 2 om het daar te verkopen voor 1.71. Plek 1 is relatief klein met een lage liquiditeit, dus kan niet "infinite" gaan. Vraag me af of meer mensen dit hebben gedaan?
Zitten er geen limieten op beide exchanges qua opnemen en storten waardoor dat de moeite niet loont? Of misschien betaal je wel dikke transactie kosten bij Exchange 1.

Zou ff alles goed nalopen voordat je het gaat proberen iig
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 november 2024 @ 08:57:43 #105
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215720978
ETH zit eindelijk in de lift :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215721042
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 03:47 schreef MeneerPresident het volgende:
In een heel grijs verleden (denk 2013/2014) heb ik dat geautomatiseerd gedaan. Conclusie toen al was dat het niets opleverde. De arbitreerbare koersen gelden alleen voor de bovenste order(s) in het orderboek, en daardoor is het volume waarvoor je gunstig kan kopen of verkopen zeker op de kleine exchanges heel laag. Dat weegt vaak nauwelijks op tegen de transactie- en opnamekosten.

Ter illustratie: ik arbitreerde tussen BTC/EUR, BTC/RUB en BTC/USD. Zodra er in de orderboeken arbitreerbare posities verschenen begon mijn programmaatje te handelen. Dat leverde me op een goede dag misschien een euro of 2 op.

Ik geloof niet dat als ergens winstgevend arbitrage mogelijk is, dat die mogelijkheid lang blijft bestaan, maar als je denkt dat het kan zou ik het eens met een klein bedrag uitproberen. Misschien heb je mazzel.
pi_215721943
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2024 09:07 schreef recursief het volgende:

[..]
In een heel grijs verleden (denk 2013/2014) heb ik dat geautomatiseerd gedaan. Conclusie toen al was dat het niets opleverde. De arbitreerbare koersen gelden alleen voor de bovenste order(s) in het orderboek, en daardoor is het volume waarvoor je gunstig kan kopen of verkopen zeker op de kleine exchanges heel laag. Dat weegt vaak nauwelijks op tegen de transactie- en opnamekosten.

Ter illustratie: ik arbitreerde tussen BTC/EUR, BTC/RUB en BTC/USD. Zodra er in de orderboeken arbitreerbare posities verschenen begon mijn programmaatje te handelen. Dat leverde me op een goede dag misschien een euro of 2 op.

Ik geloof niet dat als ergens winstgevend arbitrage mogelijk is, dat die mogelijkheid lang blijft bestaan, maar als je denkt dat het kan zou ik het eens met een klein bedrag uitproberen. Misschien heb je mazzel.
Heb het allang gedaan, met paar duizend. Was redelijk simpel en heeft me zon 200 300 opgeleverd.. transactiekosten waren verwaarloosbaar. 0.2% oid. Ik snap alleen niet waarom. Zal wel te maken hebben met extreem lage liquiditeit op plek 1..
pi_215732565
Meer mensen problemen met het registreren bij Bitvavo? Krijg constant foutmelding ondanks het de eerste keer is dat ik mijn mail registreer en ww voldoet ook aan de eisen...
pi_215740401
twitter

[ Bericht 34% gewijzigd door Claudia_x op 01-12-2024 20:04:41 ]
pi_215742862
XRP doet het leuk :)
pi_215742917
XRP maakt me rijk _O_ _O_ _O_
pi_215742946
M'n oude stapeltje UBIX (ooit SilentNotary) komt ook weer tot leven :')

Ben het restant (dat ik toen k had moeten verkopen) al 3,5 jaar aan het staken sinds het vorige alt-season.
Nog wat bijgekocht in april voor de gein en nu 250% in de plus.

Het is nog steeds niets waard maar we gaan de goede kant op :P
pi_215743047
twitter
pi_215743202
Good old LTC ook opeens +26% in 24h.
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 10:59:38 #115
45833 crew  Fogel
pi_215745316
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 00:13 schreef PicoMMP het volgende:
"Op papier" of verkoop je het ook? ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroati, Sloveni, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_215748448
Zo blijven doorgaan ADA!
pi_215748533
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 00:13 schreef PicoMMP het volgende:
Gaat lekker inderdaad. Gefeliciteerd als je gaat uitcashen.
pi_215749508
Ik kwam er laatst achter dat ik nog een flinke zak HBAR op Kucoin had staan die ik op aanraden van iemand van hier had gekocht. Niet verkeerd op dit moment. :7
pi_215749867
Leuk hoor, BTC, maar het is toch echt ALT-season. Juist veel “goude oude” coins uit de vorige bull run doen het nu ook geweldig, en laat is die als N00b nou gewoon lekker HODLen.

BTC de afgelopen maand +41%

Ik had vooral nog wat
ADA +242%
VET +156%
CHZ +83%
FET +52%

_O_

XRP is helemaal zwakzinnig aan het exploderen
pi_215750066
Verrek doet VET iets ja? Was al bijna vergeten dat ik die nog had. Nu DOT nog ff aanhaken, ath was ooit rond de 35...
What Would Goku Do
pi_215750117
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 18:34 schreef De_Pel het volgende:
Leuk hoor, BTC, maar het is toch echt ALT-season. Juist veel “goude oude” coins uit de vorige bull run doen het nu ook geweldig, en laat is die als N00b nou gewoon lekker HODLen.

BTC de afgelopen maand +41%

Ik had vooral nog wat
ADA +242%
VET +156%
CHZ +83%
FET +52%

_O_

XRP is helemaal zwakzinnig aan het exploderen
Je moet ook even kijken waar al die coins vandaan komen.

Alt-season mijn reet
pi_215750129
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2024 16:33 schreef FL_Freak het volgende:

[..]
Gaat lekker inderdaad. Gefeliciteerd als je gaat uitcashen.
Voor het weekend paar duizend erin gestoken. Vandaag een mooie nieuwe laptop kunnen bestellen :7
pi_215750218
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 19:05 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Alt-season mijn reet
Om weer quite te draaien met VET moet er voor mij nog 257% bij
pi_215750242
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 19:15 schreef ISVV het volgende:

[..]
Voor mij moet er bij ADA nog zo'n 200% bij. BTC staat in mijn wallet echt dik in de plus. Maar goed alles is afhankelijk van het moment van aankoop maar alt-season is het zeer zeker nog niet.
pi_215750258
quote:

[..]

Alt-season mijn reet
Ja dat dus :D eerst x10 omlaag en nu x3 omhoog is nog steeds verlies natuurlijk.
No bitch to me
pi_215750431
quote:

[..]

Alt-season mijn reet
Tuurlijk komen sommigen van ver, ligt maar net aan je definitie en moment van instappen natuurlijk, maar op dit moment ben ik blijer met mijn ADA dan met mijn BTC.
pi_215750447
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 19:15 schreef ISVV het volgende:

[..]
:X
pi_215751293
twitter
  Moderator maandag 2 december 2024 @ 21:29:44 #129
18653 crew  D.
pi_215751807
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 20:32 schreef recursief het volgende:
[ x ]
Nog altijd beter dan 5 andere projecten die destijds in de top 10 stonden :Y
pi_215751957
quote:
[ x ]
True. Gelukkig heb ik XRP aangeschaft in maart 2020. Dus ja, gaat lekker zo.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_215752051
quote:
[ x ]
Die piek was ook echt heel kort, knap als je precies op dat moment hebt kunnen inkopen.
pi_215752452
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 21:56 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Die piek was ook echt heel kort, knap als je precies op dat moment hebt kunnen inkopen.
Natuurlijk is ook zo.

Ik kocht ze al in 2013 :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 08:08:21 #133
18653 crew  D.
pi_215753599
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 19:18 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Ja dat dus :D eerst x10 omlaag en nu x3 omhoog is nog steeds verlies natuurlijk.
Altseason heeft natuurlijk niets te maken met wanneer jij hebt ingekocht en of je wel of niet in de plus staat :N
pi_215753615
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 08:08 schreef D. het volgende:

[..]
Altseason heeft natuurlijk niets te maken met wanneer jij hebt ingekocht en of je wel of niet in de plus staat :N
Dat zeg ik dan ook nergens he.
No bitch to me
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 08:15:08 #135
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_215753636
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 18:59 schreef viagraap het volgende:
Verrek doet VET iets ja? Was al bijna vergeten dat ik die nog had. Nu DOT nog ff aanhaken, ath was ooit rond de 35...
Vechain is een alles verslindend monster. 2025-2027

@fathank
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 08:24:26 #136
18653 crew  D.
pi_215753684
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 08:12 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Dat zeg ik dan ook nergens he.
Je stemde in met Vliegbaards bewering, maar ik had beter de bron (hem) kunnen quoten :Y
pi_215754563
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 08:24 schreef D. het volgende:

[..]
Je stemde in met Vliegbaards bewering, maar ik had beter de bron (hem) kunnen quoten :Y
Het gaat om de all time high ten opzichte van nu, dat de meeste coins nog ver verwijderd zijn van hun all time high.
No bitch to me
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 11:27:56 #138
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_215755038
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2024 10:28 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Het gaat om de all time high ten opzichte van nu, dat de meeste coins nog ver verwijderd zijn van hun all time high.
BTC slechts 5%. De meeste altcoins zo'n 80 tot 100% of meer _O- :')
4045
onlogisch
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 december 2024 @ 12:38:17 #139
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215755512
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 11:27 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Dan zijn ze toch ver verwijderd van hun ath? :{w
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 12:42:25 #140
18653 crew  D.
pi_215755546
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dan zijn ze toch ver verwijderd van hun ath? :{w
https://www.coingecko.com/en/highlights/all-time-high-crypto

Maar, ATH maakt natuurlijk niet uit als jouw inleg x10 gaat ;)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 december 2024 @ 12:43:24 #141
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215755561
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:42 schreef D. het volgende:

[..]
https://www.coingecko.com/en/highlights/all-time-high-crypto

Maar, ATH maakt natuurlijk niet uit als jouw inleg x10 gaat ;)
Ging m'n inleg maar x10 ;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215755578
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 11:27 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Je leeft
pi_215755822
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 december 2024 08:15 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Vechain is een alles verslindend monster. 2025-2027

@:fathank
+233% in 30 dagen _O_
pi_215756759

Ik dacht laat ik ook eens een memecoin kopen :')

Ze hadden zelfs exchange listings.
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 15:49:42 #145
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_215757019
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 15:12 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]

In iets anders zitten dat BTC :')
4045
onlogisch
pi_215757269
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2024 15:49 schreef onlogisch het volgende:

[..]
In iets anders zitten dat BTC :')
Ik zit nu dus weer volledig in BTC.
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 17:08:26 #147
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_215757825
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:14 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Verstandige man gespot.
4045
onlogisch
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 18:09:00 #148
18653 crew  D.
pi_215758517
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 december 2024 16:14 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Volledig in BTC zitten :')

[/voorspelbare reactie] ;)
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 18:13:30 #149
18653 crew  D.
pi_215758582
Wait, whut...

Verge +57% vandaag :D
pi_215764205
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 15:12 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]

Hebben de NL finfluencers je te pakken gehad? :D
Uitvinder van de biersmiley.
pi_215764408
Al m'n altcoins (kleine bedragen) staan nu in de plus. Zit er ook aan te denken om ze te verkopen en van dat geld weer een keer een BTC-dipje aan te schaffen.

SPOILER

[ Bericht 38% gewijzigd door ISVV op 04-12-2024 10:27:58 ]
  woensdag 4 december 2024 @ 13:27:02 #152
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_215766231
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 12:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ging m'n inleg maar x10 ;(
Ik zit inmiddels op 2011,07% 8)7
  woensdag 4 december 2024 @ 15:58:03 #153
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_215767561
Tering, de shitcoiners komen ook weer uit hun holletjes hoor
pi_215767751
quote:
15s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:58 schreef PiRANiA het volgende:
Noem je Vechain nou een shitcoin?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 december 2024 @ 16:36:06 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215767925
quote:
Degenen die het casino gewonnen hebben specifiek :P

Iedereen die zwaar ten onder is gegaan zal muisstil blijven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215767958
quote:
We maken allemaal beginnersfouten. Ik heb nu de kans om die van mij goed te maken en het in BTC te pompen
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 16:43:44 #157
236264 crew  capricia
pi_215767987
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 08:57 schreef Nattekat het volgende:
ETH zit eindelijk in de lift :)
Dankzij jouw tip, heb ik vorige week ook maar wat ETH aangeschaft. Zojuist met 10% winst verkocht in 1 week.

Beter dan op de bank. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 december 2024 @ 16:48:44 #158
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215768031
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Dankzij jouw tip, heb ik vorige week ook maar wat ETH aangeschaft. Zojuist met 10% winst verkocht in 1 week.

Beter dan op de bank. :D
Hodl :Y

Wel blij dat dat jaar DCA'en nu z'n vruchten begint af te werpen. Ik wacht nog even op weer totale gekte voor ik af ga bouwen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 16:55:47 #159
236264 crew  capricia
pi_215768092
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hodl :Y

Wel blij dat dat jaar DCA'en nu z'n vruchten begint af te werpen. Ik wacht nog even op weer totale gekte voor ik af ga bouwen.
Ik ben net nieuw. Dus ik weet er weinig vanaf. Ik pak steeds winst, en dan ben ik weg. _O-

En als ie weer inzakt koop ik weer terug. :D

Bij DOGE ook. Ik koop al dagen onder de 38 cent en verkoop op 42 cent. Zou er eigenlijk een scriptje voor moeten hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215771215
twitter
pi_215771358
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 21:45 schreef recursief het volgende:
[ x ]
Dit zijn nou het soort externaliteiten en onzekerheden die de economische wetenschap niet in modellen kan vangen _O_

For real zou het met niet verbazen als over tien jaar een AI-bot kan verklaren dat de Mcrib inderdaad een effect had. Maar dus achteraf natuurlijk.
What Would Goku Do
pi_215772723
twitter
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 december 2024 @ 06:36:59 #163
862 Arcee
Look closer
pi_215772890
Meer dan $100.000 _O_
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_215772929
Hoppa! Wat een stijging ineens gisteravond.
  Moderator donderdag 5 december 2024 @ 07:01:40 #165
18653 crew  D.
pi_215772936
Gefeliciteerd iedereen *O*
  Moderator donderdag 5 december 2024 @ 07:04:34 #166
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_215772944
De 100k gepasseerd _O_

De weg naar 't miljoen ligt open. Die hitten we voor 2030
4045
onlogisch
pi_215772976
100.000+

Haters in disbelief
  Moderator donderdag 5 december 2024 @ 07:14:20 #168
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_215772982
BTC ingekocht onder een ton. Wij waren erbij boys.

#EindeTijdperk
4045
onlogisch
pi_215773053
Laat het nog maar goed stijgen en later weer meer in alts schuiven :9
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 december 2024 @ 07:36:58 #170
862 Arcee
Look closer
pi_215773085
quote:
6s.gif Op donderdag 5 december 2024 07:04 schreef onlogisch het volgende:
De 100k gepasseerd _O_

De weg naar 't miljoen ligt open. Die hitten we voor 2030
Half negen lijkt me wel vroeg, maar voor middernacht moet nog wel kunnen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_215773164
quote:
6s.gif Op donderdag 5 december 2024 07:14 schreef onlogisch het volgende:
BTC ingekocht onder een ton. Wij waren erbij boys.

#EindeTijdperk
Tulpenmanie
pi_215773171
twitter
  Moderator donderdag 5 december 2024 @ 07:58:07 #173
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_215773237
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 07:47 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Tulpenmanie
4045
onlogisch
pi_215773242
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 07:58 schreef onlogisch het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
;)
  Moderator donderdag 5 december 2024 @ 08:00:50 #176
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_215773249
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 07:59 schreef alpeko het volgende:
Kan iemand de TT wijzigen :P
Done :@
4045
onlogisch
pi_215773265
Poetin heeft het laatste zetje gegeven. :D

twitter
pi_215773351
0,1 M *O*
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 december 2024 @ 08:26:04 #180
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215773354
Nu Ethereum nog $5000 8-)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215773405
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 08:03 schreef Claudia_x het volgende:
Poetin heeft het laatste zetje gegeven. :D

[ x ]
Net daarvoor zei Jerome Powell (FED chair) dat Bitcoin concurreert met goud.

twitter
pi_215773440
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2024 16:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Noem je Vechain nou een shitcoin?
Iedere altcoin is een shitcoin ;)

Er is maar n Bitcoin.
  Moderator donderdag 5 december 2024 @ 09:06:14 #183
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_215773617
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 08:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Iedere altcoin is een shitcoin ;)

Er is maar n Bitcoin.
RT
4045
onlogisch
pi_215773714
*O*
  donderdag 5 december 2024 @ 10:13:23 #185
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215774160
Benieuwd wat de miners straks gaan doen 8-)
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 5 december 2024 @ 10:18:03 #186
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_215774208
Hey 100 duizend *O*
  Moderator donderdag 5 december 2024 @ 10:47:57 #187
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_215774463
quote:
BlackRock’s IBIT Hits $50 Billion in Record Time as Bitcoin Surges Past $100,000

The performance of BlackRock's Bitcoin ETF points to the rising demand for crypto as an institutional-grade investment amid this year's surge.
4045
onlogisch
pi_215774528
MSTR zal ook wel door het dak gaan.
Komt mooi uit, net een bod gedaan op een woning :P
pi_215774778
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 10:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hoax, er zijn geen woningen meer te koop

SPOILER
pi_215774940
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 11:19 schreef recursief het volgende:

[..]
Hoax, er zijn geen woningen meer te koop

SPOILER
Ik hoefde niet tegen iemand op te bieden, dat scheelt, het stond ook al een paar maand in de markt ;)
Heb ook nog een normale bezichtiging kunnen doen van ruim een uur, geen haast.

Maar hier in het noorden is die trend er ook wel; als een woning echt gewild is, is hij weg voor je een bezichtiging hebt kunnen inplannen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 december 2024 @ 11:36:49 #191
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215774957
quote:
Is dit aankoopadvies?

Grgr, iemand die nog een beetje de illusie heeft ooit een huis te kunnen kopen :@
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215774966
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 11:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Is dit aankoopadvies?

Grgr, iemand die nog een beetje de illusie heeft ooit een huis te kunnen kopen :@
Ik geef geen aankoopadvies. MSTR heb ik in maart al gekocht, dus meer een melding :P
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 december 2024 @ 11:38:09 #193
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215774979
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 11:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik geef geen aankoopadvies. MSTR heb ik in maart al gekocht, dus meer een melding :P
Ik heb geleerd dat MaGNeT en z'n klonen altijd betrouwbaar zijn met dit soort dingen :@
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215774997
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 11:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik heb geleerd dat MaGNeT en z'n klonen altijd betrouwbaar zijn met dit soort dingen :@
@MaGNeT is een prutser.

Je bent nog piepjong, ik begon pas met crypto toen ik 35 was. En dat is ook nog "piepjong" :P

Als je de komende bitcoin cycli gewoon stug blijft kopen dan ben je "op mijn leeftijd" ook "binnen", denk ik.

Haast en ongeduld zijn "dodelijk" als het op investeren aankomt, dat is wl advies.

Dus:
- geld opzij zetten
- investeren
- wachten, op je handen zitten

En dat laatste is het moeilijkst.
pi_215775072
100 fucking k baby.

Het was een bumpy road vanaf 2013 maar de beloning is het waard.
Uitvinder van de biersmiley.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 december 2024 @ 11:47:11 #196
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215775083
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 11:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
@:MaGNeT is een prutser.

Je bent nog piepjong, ik begon pas met crypto toen ik 35 was. En dat is ook nog "piepjong" :P

Als je de komende bitcoin cycli gewoon stug blijft kopen dan ben je "op mijn leeftijd" ook "binnen", denk ik.

Haast en ongeduld zijn "dodelijk" als het op investeren aankomt, dat is wl advies.

Dus:
- geld opzij zetten
- investeren
- wachten, op je handen zitten

En dat laatste is het moeilijkst.
Het feit dat ik nog heel jong was heeft mij absoluut de das om gedaan toen niets te gek was ;(

Inmiddels ben ik wel redelijk bekend met de slimmere strategien. Het ding is dat enorme klappers maken op mijn leeftijd toch wel wat lekkerder is dan als ik 45 ben :P

Ben ook al jaren Mina aan het baghodlen in een stake wallet. Achteraf had ik ook wat dca munten moeten gaan staken, maar ach.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 5 december 2024 @ 11:47:17 #197
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215775086
Moeilijk? Welnee. Gewoon geen bedragen investeren waarover je 's nachts wakker ligt. Gezond verstand en zo. Kwestie van doorgaan met je leven en af en toe kijken hoe de vlag erbij hangt.
Huilen dan.
pi_215775172
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 11:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
@:MaGNeT is een prutser.

:wtf:
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 december 2024 @ 12:04:02 #199
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215775291
quote:
Het gaat niet best met die coin
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215775298
pi_215775313
quote:
Bij "Life savings" haak ik al af. Eigen schuld, dikke bult.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 december 2024 @ 12:07:37 #202
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215775316
quote:
:') :') :') :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 december 2024 @ 12:09:13 #203
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215775335
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 12:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Mijn crypto is nu ook meer waard dan m'n spaargeld, niet haten :{w

Verschil is dat ik dit nooit van m'n leven in troep zal gooien.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215775343
Who can i contact for a refund :D :D :D
pi_215775369
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 12:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Maar dat is iets anders dan dat je al je spaargeld in n memecoin flikkert.

Sowieso, die coin heeft na de pull nog een mc boven de 35m. Geen idee hoe hij gelaunched is maar met een dergelijke mc moeten er toch wel belletjes gaan rinkelen als je een klein beetje weet wat je doet.
pi_215775432
quote:

[..]

Ah, ETH toch weer verkocht?
pi_215775437
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 12:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
:D!
pi_215775439
quote:
Jemig, wat dom.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 december 2024 @ 12:20:59 #209
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215775464
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 12:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
We spreken elkaar wel weer over een jaar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215775552
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 12:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]
We spreken elkaar wel weer over een jaar.
Oh, daar twijfel ik niet aan.
  Moderator donderdag 5 december 2024 @ 12:54:15 #211
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_215775784
quote:

[..]

Waarom zou je nog fiat spaargeld aanhouden terwijl je Bitcoin kan hebben als spaargeld?
4045
onlogisch
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 december 2024 @ 13:13:44 #212
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215775984
quote:
10s.gif Op donderdag 5 december 2024 12:54 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Waarom zou je nog fiat spaargeld aanhouden terwijl je Bitcoin kan hebben als spaargeld?
Precies
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215776071
quote:
:9~ Hawk Tuah tokens :9~

Ik weet niet wat de usecase is maar ik zie potentie :9

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Pel op 05-12-2024 13:54:22 ]
pi_215776076
quote:

[..]

Dat zegt meer over je banksaldo van 16,37 zeker?
  Moderator donderdag 5 december 2024 @ 13:26:40 #215
18653 crew  D.
pi_215776083
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 12:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik bij ‘huge fan of Hawk Tuah’ al 8-)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 december 2024 @ 13:38:14 #216
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215776187
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 13:25 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Dat zegt meer over je banksaldo van 16,37 zeker?
Misschien
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 5 december 2024 @ 13:49:26 #217
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215776272
Is Klaas Knot al gepeild voor een reactie?
Onze ouwe boomer.
pi_215777906
Ik heb mijn liefdadigheidswerk voor vandaag erop zitten door in het NWS-topic te posten.
pi_215777938
quote:
6s.gif Op donderdag 5 december 2024 17:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb mijn liefdadigheidswerk voor vandaag erop zitten door in het NWS-topic te posten.
:D
  donderdag 5 december 2024 @ 17:34:54 #220
19297 stinkie
pi_215778020
quote:
Can devs do something :’)
pi_215778029
quote:
6s.gif Op donderdag 5 december 2024 17:23 schreef Claudia_x het volgende:
Alsof je die tering boomers ooit kan laten inzien dat ze met hun knurftenaandelen nooit het rendement gaan krijgen die we in crypto zien.
pi_215780266
and… it’s gone. :P
pi_215780540
Onder 100k rip bitcoin, bearmarket incommimg.
No bitch to me
pi_215780727
5K flash crash. Niks aan de hand.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 december 2024 @ 21:49:18 #225
862 Arcee
Look closer
pi_215780837
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 06:36 schreef Arcee het volgende:
Meer dan $100.000 _O_
Aaaaand it's gone.
pi_215781915
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 17:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Alsof je die tering boomers ooit kan laten inzien dat ze met hun knurftenaandelen nooit het rendement gaan krijgen die we in crypto zien.
Er zijn natuurlijk ook mensen die er dik op verliezen.
pi_215783207
Inderdaad. Jouw winsten komen ergens vandaan niet? Ik snap dat gehaat op instituten zoals DNB ook niet zo goed. Die ontkennen toch niet dat er hoge rendementen gehaald kunnen worden? Ze zijn wellicht een tikkie ouderwets maar de crypto-markt is toch geen 'normale en gezonde markt'? Dat zij daar voorzichtig mee zijn, erover waken en mensen wijzen op de risico's lijkt me een uiterst goed uitgangspunt om mensen te beschermen.
Aldus.
pi_215783266
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:07 schreef Z het volgende:
Inderdaad. Jouw winsten komen ergens vandaan niet? Ik snap dat gehaat op instituten zoals DNB ook niet zo goed. Die ontkennen toch niet dat er hoge rendementen gehaald kunnen worden? Ze zijn wellicht een tikkie ouderwets maar de crypto-markt is toch geen 'normale en gezonde markt'? Dat zij daar voorzichtig mee zijn, erover waken en mensen wijzen op de risico's lijkt me een uiterst goed uitgangspunt om mensen te beschermen.
Welk standpunt bestrijd je hier precies? Denk je dat ik DNB haat omdat Klaas Knot mensen vertelt dat ze alleen geld moeten investeren dat ze kunnen missen en dat er geen garanties voor de toekomst zijn?
pi_215783471
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Welk standpunt bestrijd je hier precies? Denk je dat ik DNB haat omdat Klaas Knot mensen vertelt dat ze alleen geld moeten investeren dat ze kunnen missen en dat er geen garanties voor de toekomst zijn?
Dat is een goed punt. Dat denk ik niet (van jou). Maar dat is wel een beetje de algemene tendens die ik oppak in dit topic. Gevoed door mijn mening dat btc nooit echt iets kan worden. En ook dat hele meme-coin gebeuren helpt niet. Ik zie/voel het gewoon niet. Ondertussen hoop ik uiteraard wel mijn huis af te betalen met mijn winsten.
Aldus.
pi_215783567
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:38 schreef Z het volgende:

[..]
Dat is een goed punt. Dat denk ik niet (van jou). Maar dat is wel een beetje de algemene tendens die ik oppak in dit topic. Gevoed door mijn mening dat btc nooit echt iets kan worden. En ook dat hele meme-coin gebeuren helpt niet. Ik zie/voel het gewoon niet. Ondertussen hoop ik uiteraard wel mijn huis af te betalen met mijn winsten.
:D!

Wonderlijk pragmatisch ben je, het tegendeel van hoe ik ben. Die winsten zijn voor mij secundair; stiekem geef ik niet zo om geld.

Die memecoins laat je denk ik terecht links liggen. Met het casino heb ik ook niks.
pi_215783578
Oh jeetje toch -O-

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_215783650
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:51 schreef Ali_boo het volgende:
Oh jeetje toch -O-

[ x ]
Ik betaal m'n belastingen braaf maar ben er wel sterk verontwaardigd over. Eerst dik inkomstenbelasting betalen en dan ook nog eens over een virtuele koers van het geld dat ik verstandig oppot belasting moeten betalen. Het is de voornaamste reden dat ik steeds vaker fantaseer over Nederland verlaten. (Maar ja, waar naartoe te gaan?)
pi_215783816
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik betaal m'n belastingen braaf maar ben er wel sterk verontwaardigd over. Eerst dik inkomstenbelasting betalen en dan ook nog eens over een virtuele koers van het geld dat ik verstandig oppot belasting moeten betalen. Het is de voornaamste reden dat ik steeds vaker fantaseer over Nederland verlaten. (Maar ja, waar naartoe te gaan?)
Portugal, Zwitserland, Malta. Dat soort landen

Of wil je iets avontuurlijks dan is wellicht Rusland nog een optie :P

Russia's acceptance of crypto is gradually increasing, and the country has adopted favorable tax policies that attract crypto companies. Although the regulatory environment is relatively strict, Russia has no capital gains tax, and the corporate tax rate is fixed at 20%.

https://www.mexc.com/learn/article/17827791519359
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator vrijdag 6 december 2024 @ 10:41:59 #234
45833 crew  Fogel
pi_215784123
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Kom niet naar Noorwegen, want hier betaal je vermogensbelasting over de waarde van de virtuele koers aan het einde van het jaar, en 22% over alle winsten bij verkoop. (maar daar staat wel tegenover dat ze ook 22% dekken van je verlies, dus helemaal oneerlijk is het niet)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroati, Sloveni, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_215784226
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:41 schreef Fogel het volgende:

[..]
Kom niet naar Noorwegen, want hier betaal je vermogensbelasting over de waarde van de virtuele koers aan het einde van het jaar
Dat is in Nederland toch ook zo? Daar wordt gekeken naar de waarde per 1 januari van een jaar.
Zou er mij dan meer om gaan hoeveel % je dan betaalt over die virtuele waarde.
  FOK!fotograaf vrijdag 6 december 2024 @ 10:51:42 #236
364681 over_hedge
pi_215784249
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:50 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Dat is in Nederland toch ook zo? Daar wordt gekeken naar de waarde per 1 januari van een jaar.
Zou er mij dan meer om gaan hoeveel % je dan betaalt over die virtuele waarde.
6% ipv 22% geloof ik :P
  FOK!fotograaf vrijdag 6 december 2024 @ 10:55:53 #237
364681 over_hedge
pi_215784289
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:12 schreef Ali_boo het volgende:
Of wil je iets avontuurlijks dan is wellicht Rusland nog een optie
_O- ja avontuurlijk is het wel. Wie weet mag je dan ook nog gratis Oekrane bezoeken :P
pi_215784368
quote:

[..]
Kom niet naar Noorwegen, want hier betaal je vermogensbelasting over de waarde van de virtuele koers aan het einde van het jaar, en 22% over alle winsten bij verkoop. (maar daar staat wel tegenover dat ze ook 22% dekken van je verlies, dus helemaal oneerlijk is het niet)
Ik las daar recentelijk dit stuk over: Norway Shrugged: How Taxing Unrealized Gains Has Caused an Entrepreneurial Exodus
pi_215784384
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:12 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Portugal, Zwitserland, Malta. Dat soort landen

Of wil je iets avontuurlijks dan is wellicht Rusland nog een optie :P

Russia's acceptance of crypto is gradually increasing, and the country has adopted favorable tax policies that attract crypto companies. Although the regulatory environment is relatively strict, Russia has no capital gains tax, and the corporate tax rate is fixed at 20%.

https://www.mexc.com/learn/article/17827791519359
Ik ga niet naar een land verhuizen met nog minder persoonlijke vrijheden dan we hier hebben. Ik denk dat Zwitserland de enige rele optie is, maar het land binnenkomen schijnt niet bepaald eenvoudig te zijn.
pi_215784412
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 11:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ga niet naar een land verhuizen met nog minder persoonlijke vrijheden dan we hier hebben. Ik denk dat Zwitserland de enige rele optie is, maar het land binnenkomen schijnt niet bepaald eenvoudig te zijn.
Minder belasting betalen betekent vaak ook minder faciliteiten h.

Als je zoveel belasting moet betalen dat het interessant wordt om te verhuizen, dan kom je overal wel binnen. :+ In Midden-Amerika zijn vast ook wel geschikte landen te vinden, zoals bijvoorbeeld Panama en Costa Rica.
pi_215784587
quote:

[..]

vermogensbelasting over de waarde van de virtuele koers aan het einde van het jaar, en 22% over alle winsten bij verkoop.
Jaaaaaaa nog een laagje extra belasting _O_

Belasting bij verdienen van je geld
Belasting bij investeren van je geld
Belasting bij uitkeren van je geld
Belasting bij uitgeven van je geld

Wie verzint de 5e laag?
pi_215784611
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 11:19 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Wie verzint de 5e laag?
Belasting op geld waar je niks mee doet.

Dat er op verdienen belasting wordt geheven lijkt me overigens heel normaal. Dat is gewoon inkomen, net zoals wanneer je ergens de loonslaaf speelt.
pi_215784639
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 11:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
Belasting op geld waar je niks mee doet.

Dat er op verdienen belasting wordt geheven lijkt me overigens heel normaal. Dat is gewoon inkomen, net zoals wanneer je ergens de loonslaaf speelt.
Dat is ook wat ik bedoel. Laagje 1 en 4 kennen we hier ook, laagje 2 en 3 zijn er bij ons vooralsnog samen 1.
pi_215784662
quote:

[..]

Wie verzint de 5e laag?
Die is er al; inflatie.
pi_215784680
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 11:23 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Dat is ook wat ik bedoel. Laagje 1 en 4 kennen we hier ook, laagje 2 en 3 zijn er bij ons vooralsnog samen 1.
Ja, bij ons wordt alles gegooid onder een fictief rendement. Dat je dus aan kunt vechten. En wat mensen niet doen als hun rendement hoger is dan het fictieve rendement.

Er zijn eigenlijk maar drie mogelijkheden:
- niet heffen
- vermogensbelasting invoeren
- werkelijk gerealiseerd rendement belasten.

Bij bitcoins krijg je dan wel dat je moet gaan heffen als iemand bv. afrekent bij Thuisbezorgd en zo. Dan trek je het eruit en is er in feite een rendement gerealiseerd (als ze meer waard zijn dan op het moment van kopen).
  FOK!fotograaf vrijdag 6 december 2024 @ 11:27:22 #246
364681 over_hedge
pi_215784692
quote:

[..]

Wie verzint de 5e laag?
Belasting als je dood gaat
pi_215784695
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 11:27 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Belasting als je dood gaat
Dat is er ook al in de vorm van erfbelasting. En als je het weggeeft, dan wordt er ook belasting geheven.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 december 2024 @ 16:13:35 #248
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215787377
ETH is kneiterhard door de 4k$ gegaan, een stevige barrire *O*
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215787599
De meeste belasting over vermogen wordt pas geheven boven een bedrag waarbij je dat echt wel kunt missen jongens kom op. Ik zou wel vr een stelsel zijn waarbij er minder over loon wordt geheven en meer over opgepot vermogen (nogmaals, boven een grens waarbij je het dus eigenlijk wel kunt missen). Belasting is behalve financiering van de kosten die je als overheid hebt namelijk ook een manier om naar meer gewenste uitkomsten te sturen, en het is wat mij betreft niet wenselijk dat een individu zoveel geld heeft liggen dat hij er een half land mee kan kopen.
What Would Goku Do
pi_215787700
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:38 schreef viagraap het volgende:
De meeste belasting over vermogen wordt pas geheven boven een bedrag waarbij je dat echt wel kunt missen jongens kom op. Ik zou wel vr een stelsel zijn waarbij er minder over loon wordt geheven en meer over opgepot vermogen (nogmaals, boven een grens waarbij je het dus eigenlijk wel kunt missen). Belasting is behalve financiering van de kosten die je als overheid hebt namelijk ook een manier om naar meer gewenste uitkomsten te sturen, en het is wat mij betreft niet wenselijk dat een individu zoveel geld heeft liggen dat hij er een half land mee kan kopen.
Heeft ook weer zijn nadelen. Als je voor een huis of je pensioen wilt sparen wordt je onevenredig hard aangepakt tov degene die alles verbrassen.
pi_215787726
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:46 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Heeft ook weer zijn nadelen. Als je voor een huis of je pensioen wilt sparen wordt je onevenredig hard aangepakt tov degene die alles verbrassen.
Dat valt best mee, en daar kun je het stelsel ook op aanpassen. Dat huizen nu zo belachelijk duur zijn helpt niet natuurlijk en daar zie ik de regering ook geen echte oplossingen voor maken helaas.
What Would Goku Do
pi_215787776
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:38 schreef viagraap het volgende:
Als jij het toch wel kunt missen, mag je het ook aan mij geven. Bedankt alvast.
pi_215787809
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Als jij het toch wel kunt missen, mag je het ook aan mij geven. Bedankt alvast.
Als je er evenzo nuttige dingen mee zal doen, geen probleem.
What Would Goku Do
pi_215787837
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:54 schreef viagraap het volgende:

[..]
Als je er evenzo nuttige dingen mee zal doen, geen probleem.
Sterker nog, vrijwel alle bestemmingen die ik ervoor heb zijn nuttiger dan wat de overheid ermee doet. Reken maar dat ik de lokale economie er flink mee zal stimuleren.
pi_215787848
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Sterker nog, vrijwel alle bestemmingen die ik ervoor heb zijn nuttiger dan wat de overheid ermee doet. Reken maar dat ik de lokale economie er flink mee zal stimuleren.
Als dat klopt zou ik wat aan jou schenk anders aan de overheid schenken die je er maar mee moet vertrouwen. Nou scheelt het dat in mijn ideale wereld er dus minder mensen zijn die zoveel geld hebben dat ze er politieke uitkomsten mee kunnen kopen dus kan ik daar sterker op vertrouwen dan nu.
What Would Goku Do
pi_215789286
Bitcoin weer terug boven de 100k :)
  vrijdag 6 december 2024 @ 22:23:31 #257
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215791383
Megawinst boys
graag op anoniem
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 december 2024 @ 22:34:16 #258
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215791466
Wat is Mina nou weer aan het doen :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 6 december 2024 @ 22:40:07 #259
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215791522
was bijna opgelicht door Hawk Tuah @De_Pel
graag op anoniem
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 december 2024 @ 11:40:29 #260
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215794969
Leermomentje voor mij: een directe order op Kraken is pure laaielichterij. Mina bijna op de top verkocht voor ETH en vanochtend net break-even weer opnieuw kunnen kopen met een normale order. Met die directe order had ik verlies gemaakt :')

Ik heb dus heel veel geld weggegooid afgelopen jaar :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator zaterdag 7 december 2024 @ 12:16:37 #261
236264 crew  capricia
pi_215795559
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 11:40 schreef Nattekat het volgende:
Leermomentje voor mij: een directe order op Kraken is pure laaielichterij. Mina bijna op de top verkocht voor ETH en vanochtend net break-even weer opnieuw kunnen kopen met een normale order. Met die directe order had ik verlies gemaakt :')

Ik gebruik altijd een limiet-order. Dat ik de prijs opgeef. En nooit een bestens-order.
Je kunt best veel slippage krijgen anders.

(Dat heb ik geleerd in de tijd dat ik nog veel met aandelen deed)

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 07-12-2024 12:23:45 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 december 2024 @ 12:24:56 #262
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215795644
quote:

Hoeveel is het verschil tussen bied en laadkoers dan? Dat is toch vaak centenwerk?
  zaterdag 7 december 2024 @ 12:26:06 #263
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215795655
Maar transacties onder de < 100 met alle fee's zijn wel lastig hoor.
pi_215795678
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoeveel is het verschil tussen bied en laadkoers dan? Dat is toch vaak centenwerk?
Die exchanges traden tegen hun klanten. Als jij een bestens order zet bij een prijs van 1000 trekken ze hun sell orders heel even omhoog naar 1001 om jouw order te vervullen
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 7 december 2024 @ 12:38:36 #265
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215795780
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:28 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Die exchanges traden tegen hun klanten. Als jij een bestens order zet bij een prijs van 1000 trekken ze hun sell orders heel even omhoog naar 1001 om jouw order te vervullen
Mag dat?

Traden zij ook tegen hun klanten als in dat een klant iets koopt voor 100, het verkoopt voor 70 dat die 30 feitelijk hun winst is en niet wordt afgerekend met de markt? Zelfde voorbeeld als klant verlies neemt natuurlijk.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 december 2024 @ 13:11:51 #266
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215796092
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 december 2024 12:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Scheelde toch wel een aantal procent. Zo'n verschil zal er niet hebben gezeten tussen sell en buy.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215796796
@playboy69 KENDU doet het weer
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator zaterdag 7 december 2024 @ 18:19:42 #268
18653 crew  D.
pi_215799698
https://www.facebook.com/(...)YpP/?mibextid=WC7FNe

Die reacties _O-

n ding is duidelijk; we’re still early :Y
pi_215800248
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 14:21 schreef Mortaxx het volgende:
@:playboy69 KENDU doet het weer
Was een kwestie van tijd. Even consolideren nu en dan weer verder omhoog.
  zaterdag 7 december 2024 @ 19:35:30 #270
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_215800487
Ha, blijkt dat ik ooit nog wat kruimels XRP op Kraken had staan. Ik dacht er net aan om weer eens in te loggen na een aantal jaar.

Het bedrag is niet spannend, maar +342% in de afgelopen maand is wel lachen :D
pi_215801895
quote:
80s.gif Op zaterdag 7 december 2024 19:35 schreef Mano_ het volgende:
Ha, blijkt dat ik ooit nog wat kruimels XRP op Kraken had staan. Ik dacht er net aan om weer eens in te loggen na een aantal jaar.
[ afbeelding ]
Het bedrag is niet spannend, maar +342% in de afgelopen maand is wel lachen :D
Is toch zomaar voor een week boodschappen |:)
pi_215801935
Fijne exit pump voor mijn PEPE en WIF bags. Bijna tijd om profit te nemen :)
pi_215806726
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 21:31 schreef viceversa het volgende:
Fijne exit pump voor mijn PEPE en WIF bags. Bijna tijd om profit te nemen :)
Ik heb gisteren maar besloten in pepe in te stappen

ik verwacht een hype op deze meme de komende tijd
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_215812611
twitter
Plaats hier uw advertentie
pi_215813151
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 12:54 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon naar het casino als je je geld kwijt wil raken @onlogisch
pi_215813238
quote:

[..]

De komende tijd?
pi_215814691
quote:

[..]

En waar baseer je dat op?
pi_215814693
quote:

Das toch logisch? Als jij op marktplaats zegt: Ik wil 50 liter benzine kopen voor 100 euro, en niemand reageert, dan kan je er ook voor kiezen om naar het tankstation te gaan, en te kiezen om 105 euro te betalen, het voordeel is dat je het dan gelijk hebt voor die prijs.
Daarom wil je doorgaans ook bij een exchange zitten met volle orderboeken, dan is de kans dat je een koop/verkoop doet ook groter.
pi_215814944
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2024 22:14 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Je kan ook gewoon naar het casino als je je geld kwijt wil raken @:onlogisch
casino crypto is de crypto waar de meeste miljonairs door zijn ontstaan.....

het leven is alles of niets
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_215814947
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 22:23 schreef viceversa het volgende:

[..]
De komende tijd?
ik denk in januari wanneer de inauguratie van dwaas trump plaats zal vinden zal crypto een boost omhoog krijgen is de verwachting
pi_215814949
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 09:21 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Hoeveel mensen uit de Quote 500 hebben hun geld verdiend in het casino? Om het even aan welke kant van de tafel.
pi_215814950
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 08:28 schreef Halcon het volgende:

[..]
En waar baseer je dat op?
pi_215814973
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 09:23 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat valt wel mee. Hoeveel mensen uit de Quote 500 hebben hun geld verdiend in het casino? Om het even aan welke kant van de tafel.
Mensen uit de quote 500 is de oude garde

Het gaat om de nieuwe miljonairs

crypto miljonairs zijn de nerds
pi_215815123
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 09:21 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

De meeste mensen die self-made miljonair zijn geworden en gebleven zijn juist mensen die "verstandig" met hun geld om gaan. Dus vooral niet te veel over de balk smijten. Over die mensen hoor je alleen niet veel, waardoor het lijkt dat je alleen rijk kan worden door risico's te nemen, een Lambo na te streven en al je geld in memecoins te stoppen.

Het tegendeel is waar: hard werken en matig zijn met je uitgaven geeft je een veel grotere kans op rijkdom. Je moet er alleen wel geduld voor hebben: je wordt op die manier niet in vier jaar van niets miljonair. Mijn kinderen hou ik dan ook voor zo jong mogelijk zo een levensstijl aan te wennen. Het voorbeeld hebben ze al: vanaf hun geboorte een bescheiden maandelijks bedragje op een beleggingsrekening heeft ze toen ze volwassen werden tienduizenden euro's startkapitaal per kind opgeleverd. Dat is een mooie basis, maar geen basis meer als ze er een dure auto van kopen. Dat hebben ze dan ook niet gedaan. Heel klinkt heel saai, en het is geen verhaal waar je als finfluencer veel views mee scoort, maar het is wel waar.
pi_215815255
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 09:27 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Mensen uit de quote 500 is de oude garde

Het gaat om de nieuwe miljonairs

crypto miljonairs zijn de nerds
Hoeveel zijn er daar dan van? Geverifieerd. Niet de kneusjes die een dagje een Lambo huren en en dan filmpjes gaan maken voor TikkieTokkie.
pi_215815644
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 09:52 schreef recursief het volgende:

[..]
De meeste mensen die self-made miljonair zijn geworden en gebleven zijn juist mensen die "verstandig" met hun geld om gaan. Dus vooral niet te veel over de balk smijten. Over die mensen hoor je alleen niet veel, waardoor het lijkt dat je alleen rijk kan worden door risico's te nemen, een Lambo na te streven en al je geld in memecoins te stoppen.

Het tegendeel is waar: hard werken en matig zijn met je uitgaven geeft je een veel grotere kans op rijkdom. Je moet er alleen wel geduld voor hebben: je wordt op die manier niet in vier jaar van niets miljonair. Mijn kinderen hou ik dan ook voor zo jong mogelijk zo een levensstijl aan te wennen. Het voorbeeld hebben ze al: vanaf hun geboorte een bescheiden maandelijks bedragje op een beleggingsrekening heeft ze toen ze volwassen werden tienduizenden euro's startkapitaal per kind opgeleverd. Dat is een mooie basis, maar geen basis meer als ze er een dure auto van kopen. Dat hebben ze dan ook niet gedaan. Heel klinkt heel saai, en het is geen verhaal waar je als finfluencer veel views mee scoort, maar het is wel waar.

Een verstandiger belegger kan risico's nemen met geld wat hij niet noodzakelijk nodig heeft

Maar zo werkt het niet in het leven

Mensen die rijk zijn geworden in de zakelijke wereld hebben ook altijd heel veel risico's genomen om hun bedrijf rendabel te maken en er rijk van te worden

En er gaan er meer failliet dan dat ze er rijk van worden

De risico's zijn niet minder dan bij beleggen kan ik je vertellen.....

[ Bericht 0% gewijzigd door klaasweetalles op 09-12-2024 11:18:44 ]
pi_215815655
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 10:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Hoeveel zijn er daar dan van? Geverifieerd. Niet de kneusjes die een dagje een Lambo huren en en dan filmpjes gaan maken voor TikkieTokkie.
Waarom is er geen quote 5000?

Het zijn er altijd maar een kleine hoeveelheid mensen die op de juiste tijd ergens in durven te investeren

investeren is risicoos nemen of het nou in een bedrijf is of in crypto
pi_215815751
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 11:13 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Een verstandiger belegger kan risico's nemen met geld wat hij niet noodzakelijk nodig heeft

Mensen die rijk zijn geworden in de zakelijke wereld hebben ook altijd heel veel risico's genomen om hun bedrijf rendabel te maken en er rijk van te worden

En er gaan er meer failliet dan dat ze er rijk van worden

De risico's zijn niet minder dan bij beleggen kan ik je vertellen.....
Laat je niet misleiden door de verhalen over mensen die die de socials halen met hun verworven rijkdom. Maar dat is echt maar een minderheid. Veel meer mensen die rijk zijn geworden zijn dat geworden op een manier die niet zo sexy is. Daar hoor je alleen niks over dus lijkt het alsof je alleen maar succesvol kan zijn door grote risico's te nemen, terwijl je veel beter vroeg in je leven kan beginnen met het verstandig omgaan met bezit/geld.
pi_215815780
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 11:34 schreef recursief het volgende:

[..]
Laat je niet misleiden door de verhalen over mensen die die de socials halen met hun verworven rijkdom. Maar dat is echt maar een minderheid. Veel meer mensen die rijk zijn geworden zijn dat geworden op een manier die niet zo sexy is. Daar hoor je alleen niks over dus lijkt het alsof je alleen maar succesvol kan zijn door grote risico's te nemen, terwijl je veel beter vroeg in je leven kan beginnen met het verstandig omgaan met bezit/geld.
De meeste mensen die echt rijk zijn schreeuwen dat niet van de daken op Tiktok of Youtube inderdaad. Als die mensen investeren in een bedrijf, dan verdiepen ze zich ook echt in dat brief voor ze tot investering over gaan. Dat is wel andere koek dan voor honderdduizenden euro's aan Pepe Coins kopen.
pi_215815948
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 11:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
voor honderdduizenden euro's aan Pepe Coins kopen.
ik moest lachen....... :)

de kunst is juist voor een relatief laag bedrag iets te kopen en 10 jaar te laten staan

je gaat 100 procent winst maken met de huidige markt

Uiteindelijke denk ik dat digitale munten iets gaan toevoegen

Zoiets kan 10, 20, 30 jaar duren, maar het is het niet te stoppen
pi_215815958
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 12:01 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
ik moest lachen....... :)

de kunst is juist voor een relatief laag bedrag iets te kopen en 10 jaar te laten staan

je gaat 100 procent winst maken met de huidige markt

Uiteindelijke denk ik dat digitale munten iets gaan toevoegen

Zoiets kan 10, 20, 30 jaar duren, maar het is het niet te stoppen
Ik vraag me dat af. Ja, ik heb er wel, maar dat is meer per ongeluk dan wat anders. Het heeft geen intrinsieke waarde. Je kunt er eigenlijk nog steeds niet heel veel mee.
pi_215815965
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 11:34 schreef recursief het volgende:

[..]
er zijn heel veel crypto beleggers die gewoon voor een paar honderd euro winst gaan...

Het hoeven geen miljoenen te zijn...
pi_215816229
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 11:13 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Ook dit is niet per se waar. In mijn omgeving zie ik juist ondernemers die succesvol zijn geworden, juist omdat ze een onderneming zijn begonnen in iets waar een grote, en vooral continue, vraag naar is. Dat zijn totaal geen cowboys, maar mensen met een lange termijnvisie, planners en mensen die zich laten adviseren.

Dus nee, niet "altijd", niet "heel veel" en sterker nog, juist geen risico's nemen maar weloverwogen en bewuste keuzes.
pi_215816360
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 10:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Er zijn er hier alleen in dit "drukbezochte" topic meerdere. Kan me voorstellen dat de aantallen veel hoger liggen op bijvoorbeeld tweakers of een reddit.
pi_215816466
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 12:42 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Ook dit is niet per se waar. In mijn omgeving zie ik juist ondernemers die succesvol zijn geworden, juist omdat ze een onderneming zijn begonnen in iets waar een grote, en vooral continue, vraag naar is. Dat zijn totaal geen cowboys, maar mensen met een lange termijnvisie, planners en mensen die zich laten adviseren.

Dus nee, niet "altijd", niet "heel veel" en sterker nog, juist geen risico's nemen maar weloverwogen en bewuste keuzes.
Je haalt de Quote500 niet zonder risico’s te nemen (of een goedlopende business van je vader over te nemen).

Wil je veel geld verdienen zul je toch ergens een risico moeten nemen.
pi_215816565
@klaasweetalles, hoe rijk ben je zelf inmiddels geworden met je casinostrategie?
pi_215816680
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 12:42 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ja? Hoeveel van die markten zijn er nog over waarbij je als startende ondernemer veel geld kan verdienen?.

In principe blijven dat kleine ondernemers. In de huidige tijd is het heel moeilijk om een imperium op te bouwen. Je ziet het bijna niet meer. De kleintjes worden altijd opgeslokt door de grote tegenwoordig. Als er een kleine onderneming het goed doet dan komt de grote vis langs om de boel over te nemen.
pi_215816709
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 13:30 schreef Claudia_x het volgende:
@:klaasweetalles, hoe rijk ben je zelf inmiddels geworden met je casinostrategie?
rijk is een subjectief begrip

Je bent rijk als je gezond bent

rijk ben je ook als je genoeg geld heb om heb niets meer te hoeven doen.....

voor de 1 kan dat 500 duizend zijn voor de ander een miljoen

igt er allemaal aan wat je nog wilt in het leven en hoe oud je bent
pi_215816837
Klaas is blut.
Aldus.
pi_215816847
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 13:46 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Ja? Hoeveel van die markten zijn er nog over waarbij je als startende ondernemer veel geld kan verdienen?.

In principe blijven dat kleine ondernemers. In de huidige tijd is het heel moeilijk om een imperium op te bouwen. Je ziet het bijna niet meer. De kleintjes worden altijd opgeslokt door de grote tegenwoordig. Als er een kleine onderneming het goed doet dan komt de grote vis langs om de boel over te nemen.
Als je je kleine onderneming dan verkoopt aan een grote vis, dan passeer je natuurlijk wel de kassa.
pi_215816849
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 13:05 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Er zijn er hier alleen in dit "drukbezochte" topic meerdere. Kan me voorstellen dat de aantallen veel hoger liggen op bijvoorbeeld tweakers of een reddit.
Meerdere mensen die er echt miljoenen mee hebben verdiend?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')