quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
@:Mortaxx
Bl3p kan uit de OP gehaald worden trouwens, die gaat dicht.
Misschien kan Finst er dan ook gelijk bijgeplaatst worden?
heb bl3p eruit gehaald. Wat is finst?quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
@:Mortaxx
Misschien kan Finst er dan ook gelijk bijgeplaatst worden?
Helaas ja. Bl3p is m'n vaste DCA adres.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vind het ook wel jammer, ik maakte nog regelmatig gebruik van Bl3p.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:39 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Helaas ja. Bl3p is m'n vaste DCA adres.
Denk dat ik maar overga op Bitonic. Je kunt daar nu ook je Bitcoin laten staan. Meestal stuur ik het pas na een x aantal DCA aankopen naar m'n wallet.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:50 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Vind het ook wel jammer, ik maakte nog regelmatig gebruik van Bl3p.
Bl3p heeft nooit Ethereum verhandeld dus die logica zie ik even niet.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:42 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben erg blij dat ik al eerder was overgestapt naar Kraken.
Daarom is Bl3p ook wat overbodig geworden als 2e platform van Bitonic.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:57 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Denk dat ik maar overga op Bitonic. Je kunt daar nu ook je Bitcoin laten staan. Meestal stuur ik het pas na een x aantal DCA aankopen naar m'n wallet.
Het is de logica achter naar Kraken overstappenquote:Op zaterdag 23 november 2024 13:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bl3p heeft nooit Ethereum verhandeld dus die logica zie ik even niet.
Finst is ook een Nederlandse crypto exchange met DNB vergunning (tegenwoordig ook vereist natuurlijk), heb 'm al eens getest en het werkt goed.quote:Op zaterdag 23 november 2024 13:36 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
[..]
heb bl3p eruit gehaald. Wat is finst?
Die deed het stiekemquote:Dit doet me nu wel denken aan die knakker die alle linkjes in de OP verving door z'n eigen referrals
Bl3p verkocht alleen bitcoin. Dus ik zie de logica niet voor jou als ETH hodler.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is de logica achter naar Kraken overstappen
Bl3p was duurder.
Ik gebruikte Bl3p eerst omdat dat de enige plek was waar ik überhaupt crypto kon inkopen. Omdat dat omslachtig was precies om de reden die jij beschrijft, heb ik begin dit jaar het hele proces doorlopen om meteen op Kraken Euro's te kunnen storten.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bl3p verkocht alleen bitcoin. Dus ik zie de logica niet voor jou als ETH hodler.
"De bakker gaat sluiten".
"Gelukkig was ik voor m'n vlees al overgegaan naar een andere slager".
Vreemd verhaal, aangezien Bitonic en Bitstamp al veel langer bestaan.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik gebruikte Bl3p eerst omdat dat de enige plek was waar ik überhaupt crypto kon inkopen.
Je laat je crypto toch niet 24/7 op een exchange staan hoop ik?quote:Omdat dat omslachtig was precies om de reden die jij beschrijft, heb ik begin dit jaar het hele proces doorlopen om meteen op Kraken Euro's te kunnen storten.
Heel erg vroegah gebruikte ik Bitonic. Toen Bl3p online kwam ben ik daarnaar overgestapt en begin dit jaar ben ik naar Kraken gegaan. Wat is daar raar aan?quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vreemd verhaal, aangezien Bitonic en Bitstamp al veel langer bestaan.
Waar haal je uit dat ik dat zou doen?quote:[..]
Je laat je crypto toch niet 24/7 op een exchange staan hoop ik?
Maar Bitonic werkt natuurlijk wel anders dan een Exchange waarbij je zelf de maker/taker bent. Ik gebruikte Bl3p vooral voor limietorders om te kopen of verkopen op bepaalde prijsniveaus.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daarom is Bl3p ook wat overbodig geworden als 2e platform van Bitonic.
Ik denk dat ik in de tussentijd mijn Kraken-account maar even ga afstoffen.quote:We erkennen dat sommige functies van BL3P nog niet beschikbaar zijn op Bitonic, maar we werken er hard aan om deze te introduceren. Deze functies omvatten:
Target orders: Hiermee kun je instellen dat er automatisch wordt gekocht of verkocht wanneer een bepaalde prijs wordt bereikt.
Lightning Network-integratie: Hiermee kun je snellere en goedkopere transacties uitvoeren via het Lightning Network van bitcoin.
Waarom is dit niet goed?quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Leg dit eens uit aub.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met een opgaande beurs is het wel makkelijk verdienen voor een beginner.quote:Op zaterdag 23 november 2024 15:28 schreef Mortaxx het volgende:
Denk dat een beginner eerder alles kwijtraakt door met een eigen wallet aan de slag te gaan dat dan een exchange er met het geld vandoor gaat
Het zal voor een paar honderd Euro wel meevallenquote:Op zaterdag 23 november 2024 15:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Leg dit eens uit aub.
Ik ben nog niet zo lang bezig. En heb een paar honderd euro op Bitvavo gezet om wat mee te spelen. Waarom zou ik het daar niet laten staan in wat crypto voorlopig?
Ook dan moet je heel goed uitkijken.quote:Op zaterdag 23 november 2024 16:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zal voor een paar honderd Euro wel meevallen
Maar uiteindelijk geldt in crypto het credo: "not your keys, not your coins".
En het was aan Nattekat gericht, die wel wat meer dan een paar honderd Euro geïnvesteerd heeft, zover ik uit zijn reacties opmaak.
Er zijn sinds het begin van crypto tientallen grote hacks geweest en soms ook gewoon slecht management zoals FTX.
Misschien krijg je je geld wel terug na zo'n hack maar het kan ook jaren duren.
En dan heb ik het nog niet eens over hacks van losse accounts, bijvoorbeeld door phishing / malware.
Daarom hou ik het bij cold storage voor m'n coins. Alleen als ik wil kopen/verkopen gaat er iets naar een exchange en dan zo kort mogelijk. Zo is crypto ook ooit bedoeld / ontworpen: jouw geld in jouw beheer.
Ik gebruik ook geen hardware walletsquote:Op zaterdag 23 november 2024 16:24 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
Ook dan moet je heel goed uitkijken.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2251042
Gelezen. Als beginner zou ik daar ook zo in kunnen trappen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 16:24 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
Ook dan moet je heel goed uitkijken.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2251042
Heel geraffineerdquote:Op zaterdag 23 november 2024 17:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Gelezen. Als beginner zou ik daar ook zo in kunnen trappen.
Ja. Smerige oplichting.quote:
Is dat nu wettelijk verplicht? Klinkt nogal gestoord.quote:Op maandag 25 november 2024 17:08 schreef MisterFox het volgende:
Ik moet opnieuw door een heel vermoeiend en irritant proces heen om om mijn bankrekening etc. te verifiëren en dan ook nog een opname maken van mijn gezicht bij Bitvavo. Waarom moet dat elk halfjaar opnieuw?![]()
Misschien heeft het er mee te maken dat ik mijn 2FA heb gereset i.v.m. overstap naar nieuw Firefox browserprofiel. Maar ook dat lijkt me sterk.quote:Op maandag 25 november 2024 17:09 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Is dat nu wettelijk verplicht? Klinkt nogal gestoord.
Morgen salarisquote:Op dinsdag 26 november 2024 10:53 schreef Scorpie het volgende:
Warren says
Buy the dip faggots
[ afbeelding ]
Lekker zo rond aankooptijd.quote:
Er is altijd wel een grafiek te vinden waar je de bitcoin koers overheen kan leggenquote:
Het is niet de eerste die voorspelt dat bitcoin nog een correctie richting de oude Ath nodig heeft voor hij echt verder kan exploderen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er is altijd wel een grafiek te vinden waar je de bitcoin koers overheen kan leggen
Het gaat omhoog of het gaat omlaag
Natuurlijk. Niks gaat in een rechte lijn omhoog. En Bitcoin is nog altijd enorm volatiel.quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is niet de eerste die voorspelt dat bitcoin nog een correctie richting de oude Ath nodig heeft voor hij echt verder kan exploderen.
Dus een 20% correctie richting 73k is helemaal geen gekke conclusie. Zijn best wel wat signalen die kant op.
Daarom FWIWquote:Op dinsdag 26 november 2024 14:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er is altijd wel een grafiek te vinden waar je de bitcoin koers overheen kan leggen
Het kan. Maar ik koppel het niet direct aan iets.quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is niet de eerste die voorspelt dat bitcoin nog een correctie richting de oude Ath nodig heeft voor hij echt verder kan exploderen.
Dus een 20% correctie richting 73k is helemaal geen gekke conclusie. Zijn best wel wat signalen die kant op.
Cryptoedquote:Op dinsdag 26 november 2024 15:35 schreef Vliegbaard het volgende:
Die zogenaamde signalen, wat zegt dat überhaupt ooit?
Ik gebruik het niet als basis voor m'n aankopen in ieder geval. Nu een dipje, mooi moment om weer wat te kopen. Dipt de koers nog verder, dan koop ik nog meer.quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het kan. Maar ik koppel het niet direct aan iets.
Ik ook zeker niet, maar dit soort verbanden zijn over het algemeen meer houvast dan magische lijntjes.quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het kan. Maar ik koppel het niet direct aan iets.
Het hele idee van DCA is nou juist dat je niet probeert je transacties te timen. Maar dat laat natuurlijk onverlet dat het soms verstandig kan zijn om je verlies te nemen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:45 schreef Harveo het volgende:
Doen jullie weleens DCA'en op een munt die op verlies staat in je portfolio? Heb er eentje die ik op ATH heb gekocht in maart en nu op 50% verlies staat.
De gemiddelde aankoopprijs naar beneden halen en dan verkopen zal sneller gaan dan wachten op de ATH prijs. Aan de andere kant is het ook een risico om geld in een put te gooien en hopen op betere tijden.
Ik koop wel eens bij als ik er nog in geloof. Eventueel om wat verlies te dempen, maar soms is het beter verlies te nemen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:45 schreef Harveo het volgende:
Doen jullie weleens DCA'en op een munt die op verlies staat in je portfolio? Heb er eentje die ik op ATH heb gekocht in maart en nu op 50% verlies staat.
De gemiddelde aankoopprijs naar beneden halen en dan verkopen zal sneller gaan dan wachten op de ATH prijs. Aan de andere kant is het ook een risico om geld in een put te gooien en hopen op betere tijden.
Dat ligt heel erg aan de de toekomstplannen en de community achter de coin. Je gemiddeld koopprijs naar beneden brengen kan heel slim zijn, maar alleen als er een vrij harde bodem is bereikt en er perspectief is.quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:45 schreef Harveo het volgende:
Klinkt als jezelf emotioneel voor de gek houden: niet een coin kopen omdat je denkt dat er potentie in zit maar omdat je niet tegen rode cijfers aan wilt kijken van een vorige aankoop van diezelfde coin.quote:Op dinsdag 26 november 2024 17:45 schreef Harveo het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Salaris was op tijd dit keerquote:Op woensdag 27 november 2024 21:35 schreef Claudia_x het volgende:
En ineens is de 100k weer in zicht. Ben benieuwd hoelang dit zo doorgaat.
Zeker.quote:Op woensdag 27 november 2024 23:46 schreef capricia het volgende:
Hebben mensen nog gekocht bij dit dipje?
Brb even m'n crypto omzetten in roebelsquote:Econoom Blom is verbaasd over dit idee. "Bitcoin heeft in zichzelf geen waarde. Als een centrale bank al reserves moet aanhouden, dan zou je zeggen: doe dat in andere valuta
Ik dacht hetzelfde. Een papiertje met daarop 100 roebel geprint heeft ook in zichzelf geen waarde. Hooguit de intrinsieke.quote:Op donderdag 28 november 2024 10:33 schreef Mortaxx het volgende:
Moest wel lachen om dat stukje op nu.nl
[..]
Brb even m'n crypto omzetten in roebels
Goud heeft ook alleen maar waarde omdat wij als mensen het er aan gekoppeld hebben.quote:Op donderdag 28 november 2024 10:33 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het lijkt geschreven te zijn door iemand van een andere generatie, een ander paradigma of zo.quote:Op donderdag 28 november 2024 10:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Goud heeft ook alleen maar waarde omdat wij als mensen het er aan gekoppeld hebben.
Omdat het een mooi kleurtje heeft en schaars is, want verder is het als materiaal behoorlijk matig. Voor zowat elke toepassing is er een beter materiaal te bedenken. Mensen willen het om wat voor reden dan ook hebben terwijl het schaars is. En daar komt de waarde vandaan.
Het wordt een filosofische discussie als je het over intrinsieke waarde hebt, want wat is waarde anders dan de betekenis die mensen aan iets geven? Zelfs de waarde van voedsel is niet objectief, want wat in de ene cultuur wordt gewaardeerd wordt in de andere cultuur vermeden.quote:Op donderdag 28 november 2024 10:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Goud heeft ook alleen maar waarde omdat wij als mensen het er aan gekoppeld hebben.
Omdat het een mooi kleurtje heeft en schaars is, want verder is het als materiaal behoorlijk matig. Voor zowat elke toepassing is er een beter materiaal te bedenken. Mensen willen het om wat voor reden dan ook hebben terwijl het schaars is. En daar komt de waarde vandaan.
Ik vind het juiste doodeng dat dit soort 'experts' op serieuze platforms worden gequote.quote:Op donderdag 28 november 2024 10:33 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Gaat denk om dit artikel van de NOS:quote:Op donderdag 28 november 2024 10:33 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Een collega van mij zei altijd: De waarde van goud is gegarandeerd door de maagden van India.quote:Op donderdag 28 november 2024 10:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik heb zelf bij een Crypto bedrijf in Nederland gewerkt, daar wordt het je leven ook behoorlijk zuur gemaakt.quote:Op donderdag 28 november 2024 07:50 schreef Claudia_x het volgende:
Gisteren circuleerde dit filmpje op X. Marc Andreessen (die ooit achter Netscape zat) legt aan Joe Rogan uit hoe Operation Chokepoint werkte. Onder Obama werden banken onder druk gezet om bankrekeningen van legale bedrijven gelieerd aan drugs en de wapenindustrie te beëindigen. Die beleid werd voortgezet onder Biden. Hierna waren politieke opponenten aan de beurt en daarna de oprichters van techbedrijven. De verhalen circuleerden al langer. Mensen met legale cryptobedrijven werd het zo vrijwel onmogelijk gemaakt in de VS te opereren. Dit stopt nu.
[ x ]
Dit zijn maffiapraktijken. Vooral kwalijk is dat er geen enkele mogelijkheid is om beroep aan te tekenen en om arbitrage te vragen.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb zelf bij een Crypto bedrijf in Nederland gewerkt, daar wordt het je leven ook behoorlijk zuur gemaakt.
Als in dat sommige banken verbieden dat zakelijke accounts geld overmaken naar cryptobedrijven, te idioot we hadden gewoon een volledige vergunning.
Tjah: https://www.rabobank.nl/b(...)ngen/virtuele-valutaquote:Op donderdag 28 november 2024 12:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit zijn maffiapraktijken. Vooral kwalijk is dat er geen enkele mogelijkheid is om beroep aan te tekenen en om arbitrage te vragen.
https://nos.nl/artikel/22(...)8-miljoen-euro-in-vsquote:Cryptovaluta zijn populair bij criminelen voor het witwassen van de opbrengst van misdrijven, zoals belastingontduiking, fraude, illegale wapenhandel en handel in mensen en drugs.
Jezus. Is dit niet gewoon luiheid? Transacties zijn toch transparant?quote:Op donderdag 28 november 2024 12:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tjah: https://www.rabobank.nl/b(...)ngen/virtuele-valuta
Ja en het zou gewoon een kleine moeite zijn om hun voorwaarden aan te passen naar transacties van in Nederland gereguleerde bedrijven aangezien die zelf ook weer verplicht hun KYC te doen, het bedrijf waar ik werkte deed in ieder geval veel zwaardere KYC als de banken in Nederland.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jezus. Is dit niet gewoon luiheid? Transacties zijn toch transparant?
Leuk.quote:Op donderdag 28 november 2024 07:50 schreef Claudia_x het volgende:
Gisteren circuleerde dit filmpje op X. Marc Andreessen (die ooit achter Netscape zat) legt aan Joe Rogan uit hoe Operation Chokepoint werkte. Onder Obama werden banken onder druk gezet om bankrekeningen van legale bedrijven gelieerd aan drugs en de wapenindustrie te beëindigen. Die beleid werd voortgezet onder Biden. Hierna waren politieke opponenten aan de beurt en daarna de oprichters van techbedrijven. De verhalen circuleerden al langer. Mensen met legale cryptobedrijven werd het zo vrijwel onmogelijk gemaakt in de VS te opereren. Dit stopt nu.
[ x ]
Joe begint zelf ook steeds meer een gekkie te worden.quote:Op vrijdag 29 november 2024 00:34 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Leuk.
Met bewijs zou dit wereldnieuws zijn. Maar zonder hard bewijs compleet nietszeggend. Joe heeft wel vaker gekkies achter de mic zitten.
Moeten dat nou weer precies die van India zijnquote:Op donderdag 28 november 2024 11:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een collega van mij zei altijd: De waarde van goud is gegarandeerd door de maagden van India.
Dat het voor veel mensen niet uitkomt, en dit eveneens niet de hoofdreden zal zijn, maakt het niet direct onwaar.quote:Op donderdag 28 november 2024 12:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tjah: https://www.rabobank.nl/b(...)ngen/virtuele-valuta
[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)8-miljoen-euro-in-vs
![]()
![]()
![]()
![]()
Soort zoekt soort?quote:Op vrijdag 29 november 2024 00:40 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Joe begint zelf ook steeds meer een gekkie te worden.
Een bank is geen schooljuf, en het is aan een bank om op zijn best om te waarschuwen, niet om te verbieden.quote:Op vrijdag 29 november 2024 00:51 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Dat het voor veel mensen niet uitkomt, en dit eveneens niet de hoofdreden zal zijn, maakt het niet direct onwaar.
Of dacht jij echt dat er mensen honderdduizenden euro’s over hebben voor een plaatje van een paar blauwe word-art lijntjes, pixelige poppetjes en verveelde aapjes.
Tja. Blijkbaar. Niet veel anders dan een pointer op de blockchain of een getal in de server van ABNquote:Op vrijdag 29 november 2024 00:51 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Dat het voor veel mensen niet uitkomt, en dit eveneens niet de hoofdreden zal zijn, maakt het niet direct onwaar.
Of dacht jij echt dat er mensen honderdduizenden euro’s over hebben voor een plaatje van een paar blauwe word-art lijntjes, pixelige poppetjes en verveelde aapjes.
Er zijn veel getuigenissen van crypto-ondernemers die toegang tot een bank hebben verloren terwijl zij legale ondernemingen hebben. En dat overkomt hen niet één keer, maar steeds weer. Banken hoeven geen reden op te geven, maar in enkele gevallen is dat wel gebeurd: de banken zeggen volgens deze ondernemers onder druk gezet te worden door de regering.quote:Op vrijdag 29 november 2024 00:34 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Leuk.
Met bewijs zou dit wereldnieuws zijn. Maar zonder hard bewijs compleet nietszeggend. Joe heeft wel vaker gekkies achter de mic zitten.
Dit bewijst in ieder geval dat de Amerikaanse overheid hiertoe in staat is. Het is inderdaad wonderlijk dat dit geen wereldnieuws is. 't Vereist op z'n minst journalistiek onderzoek.quote:In a letter to House Judiciary Chairman Bob Goodlatte (R-Va.), Assistant Attorney General Stephen Boyd referred to the program as “a misguided initiative.”
“We share your view that law abiding businesses should not be targeted simply for operating in an industry that a particular administration might disfavor,” says the letter, obtained by progressive activist group Allied Progress and later provided to POLITICO by Goodlatte’s office. “Enforcement decisions should always be made based on facts and the applicable law.
(...)
The Justice Department confirmed the letter was authentic but declined to comment further.
Niet alleen banken, in ons geval werd ook de huur opgezegd van onze lokatie.quote:
De overheid beschermt ons.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:25 schreef stinkie het volgende:
Welkom in de wereld van Poortwachter, waarin we private winstgedreven onderneming een rol hebben gegeven van agent, jury en beul, onder dreiging van enorme boetes. Banken, pensioenfondsen, notarissen, allemaal zijn ze verplicht schooljuf te spelen en actie te ondernemen.
Die kunnen ze met kerst of oud en nieuw ook opeten. Dat gebeurt 100% zekerquote:Op vrijdag 29 november 2024 16:46 schreef Claudia_x het volgende:
Gaan we nu wekenlang tegen die 100k aanhikken? Arme mensen die de hapjes voor 't feest al hebben ingeslagen.
Ik niet. Kwart van btc verkocht, wint gepakt. Beetje speelgeld en deel naar dividend asndelenquote:Op vrijdag 29 november 2024 16:46 schreef Claudia_x het volgende:
Gaan we nu wekenlang tegen die 100k aanhikken? Arme mensen die de hapjes voor 't feest al hebben ingeslagen.
Ach bijna sinterklaas en kerst. Komt prima vanpasquote:Op vrijdag 29 november 2024 16:46 schreef Claudia_x het volgende:
Arme mensen die de hapjes voor 't feest al hebben ingeslagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |