SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Doe mee met het voorspellen van het weer!
Weekvoorspelling -- Week 1
Maandvoorspelling februari.
Jaarvoorspelling 2024 --- Jaarvoorspelling 2025!
Ja ziet er heftig uit, maar het mag nog wel wat meer naar het noorden toe...quote:
Voor jou wel ja.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja ziet er heftig uit, maar het mag nog wel wat meer naar het noorden toe...
Maar als die 172km/h uit komt he, dan komt @Elan wel heel dicht in de buurt van de 170 voor zijn voorspelling.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Voor jou wel ja.
Mag van mij lekker wegblijven
Springtij is morgen. Maar goed 2 dagen daarna is het ook nog hoog dan.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Samen met springtij voor maximale destructie.
Zal dan de zwaarste windstoot ooit zijn in Nederland. Sinds de metingen dan natuurlijkquote:Op zaterdag 16 november 2024 17:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Maar als die 172km/h uit komt he, dan komt @:Elan wel heel dicht in de buurt van de 170 voor zijn voorspelling.
Dit betreft het voorspelling over het hele jaar 2024![]()
Maar ook @:Garlandbriggs , @:StateOfMind zou dit een welkom zijn.
Voor @:MissHobje wordt dit afzien met haar 122km/h zit zij wel het laagste van iedereen.
Nog niet, de 173km/h in HvH tijdens de bekende 25 nov 2005 storm gaat als boeken van de zwaarste windstootquote:Op zaterdag 16 november 2024 17:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Zal dan de zwaarste windstoot ooit zijn in Nederland. Sinds de metingen dan natuurlijk
Ik vind alleen 162 km.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nog niet, de 173km/h in HvH tijdens de bekende 25 nov 2005 storm gaat als boeken van de zwaarste windstoot
De laatste keer dat er in Nederland een extreme windstoot gemeten werd was op 25 november 2005 toen er in Hoek van Holland een stoot van 173 km/h geregistreerd werd.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik vind alleen 162 km.
En 202 km. Maar dat was tijdens een windhoos op Vlieland.
Hier nog vol lichtquote:Op zaterdag 16 november 2024 17:31 schreef Evangelion het volgende:
Het druilerige herfstweer heeft wel wat overdag. Maar zo vroeg donker blijft ellende.
Duitsers hebben er zin in. De overige overigens iets minderquote:
KNMI maandoverzicht November 2007.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:30 schreef aloa het volgende:
De zwaarste windstoot die ooit in Nederland is gemeten, werd geregistreerd tijdens de storm van 7 november 2007 op het meetstation Cabauw (bij Lopik in de provincie Utrecht). Hier werd een windstoot van maar liefst 173 km/u genoteerd. Dit is de hoogste waarde die officieel is vastgelegd door het KNMI (Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut).
Ik weet niet waar ze dat weg halen, die 173km/h kan ik ook nergens vinden namelijk. Toen ben ik gaan opzoeken naar de storm van 7 november maar krijg alleen buiten Nederland zware stormen berichten.quote:November was een vrij rustige herfstmaand; op geen enkele dag kwam het tot storm. Alleen op de 9e stond langs de kust een stormachtige wind (kracht 8). Boven een deel van de Noordzee was toen sprake van een noordwesterstorm die in combinatie met springtij hoge waterstanden tot gevolg had. Er werd dijkbewaking ingesteld en diverse stormvloedkeringen werden gesloten.
Hele dag intens kansloos depressief grijze treurnis ohne ende. Wat heeft dat precies? Precies niks.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:31 schreef Evangelion het volgende:
Het druilerige herfstweer heeft wel wat overdag. Maar zo vroeg donker blijft ellende.
Hmm bijzonder, hier een filmpje van Youtube over het sluiten van de Maeslantkeringquote:Op zaterdag 16 november 2024 17:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
KNMI maandoverzicht November 2007.
[..]
Ik weet niet waar ze dat weg halen, die 173km/h kan ik ook nergens vinden namelijk. Toen ben ik gaan opzoeken naar de storm van 7 november maar krijg alleen buiten Nederland zware stormen berichten.
Dus ben ik gaan kijken naar de maandoverzicht van het KNMI en daar spreken ze dus over geen storm.
Ik heb even lopen terug zoeken op zowel hier als weerwoord, ze hadden in die tijd over een superstorm met extreme windsnelheden, die is na aanloop duidelijk minder geworden. Op de noordzee stond wel een noordwester storm tijdens hoog water en mogelijk springtij. Aan de kust werd niet hoger dan 8bft gehaald maar door de bovenstaande moest dus die keringen dicht vanwege de vele opstuwing van het water.quote:Op zaterdag 16 november 2024 22:24 schreef Droopie het volgende:
[..]
Hmm bijzonder, hier een filmpje van Youtube over het sluiten van de Maeslantkering
Bekijk deze YouTube-video
Zag nog wat andere filmpjes van amateurs over een storm, zag er alleen geen getallen bij
ik heb zoiets van als het koud gaat worden, laat het dan maar vriezen dus geen lullige 4, 5 of 6 graden. Doe maar gewoon de volle laag dan. -1, -2 of -3 en verder eronder. Dat is dan wel leukquote:Op zondag 17 november 2024 08:28 schreef RamboDirk het volgende:
Prachtig najaar geweest. Gaan we begraven.
Het gaat nu beginnen.
T/m vrijdag inderdaad gewoon vies goor en guur net niet weer. Gewoon kansloos 3/4 graden, tegen, wind en veelal grijs. Vanaf het weekend gelukkig alweer warmerquote:Op zondag 17 november 2024 19:36 schreef KingRoland het volgende:
[..]
ik heb zoiets van als het koud gaat worden, laat het dan maar vriezen dus geen lullige 4, 5 of 6 graden. Doe maar gewoon de volle laag dan. -1, -2 of -3 en verder eronder. Dat is dan wel leukWeer is gewoon vreselijk tussen de 1-10 graden
Lekker afkoelen dusquote:Op maandag 18 november 2024 07:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
T/m vrijdag inderdaad gewoon vies goor en guur net niet weer. Gewoon kansloos 3/4 graden, tegen, wind en veelal grijs. Vanaf het weekend gelukkig alweer warmer
Jaquote:Op maandag 18 november 2024 07:35 schreef Tjacka het volgende:
De storm lijkt nu definitief uit de kaarten?
Hele week hier strakblauw en rond de 21 a 22 graden.quote:Op maandag 18 november 2024 07:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
T/m vrijdag inderdaad gewoon vies goor en guur net niet weer. Gewoon kansloos 3/4 graden, tegen, wind en veelal grijs. Vanaf het weekend gelukkig alweer warmer
Hier ook zon hoor nuquote:Op maandag 18 november 2024 08:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hele week hier strakblauw en rond de 21 a 22 graden.
Het kan verkeren.
Wat hebben sommigen zichzelf voor lul gezet zeg. Prachtig.quote:Op maandag 18 november 2024 07:35 schreef Tjacka het volgende:
De storm lijkt nu definitief uit de kaarten?
Prachtige dag weerquote:Op maandag 18 november 2024 09:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hier ook zon hoor nu
Wel 15 graden kouder
quote:Op maandag 18 november 2024 09:31 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Prachtige dag weerindian summer that keeps on giving
Dat deed het al 1.5 maandquote:
Indian summer, zei je. Dit heeft precies niks met summer te makenquote:
quote:Op maandag 18 november 2024 10:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Indian summer, zei je. Dit heeft precies niks met summer te maken
Dit is een indiansummer ten voeten uit. Voor jou een oudezeikwijvenzomer.quote:De nazomer, oudewijvenzomer of sint-michielszomer is de periode van eind september tot half november waarin het nog zomerachtig weer kan zijn.
Wel gepaard gaande met vrij veel neerslag, dus echt verbetering is er dan niet.quote:Op maandag 18 november 2024 10:25 schreef INViCTuS het volgende:
Temperatuur in de loop van het weekend weer de goede kant op
In de loop van het weekeinde doemt bij Ierland een stormdepressie op. Onder invloed van dit systeem nemen de neerslagkansen sterk toe en lijkt zich op zondag een flinke verzachting te voltrekken. De operationele uitvoer van het ECMWF opteert voor maxima tot 13-14 graden.
Keehl, dit is precies geen "zomerachtig" weerquote:Op maandag 18 november 2024 10:25 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
Dit is een indiansummer ten voeten uit. Voor jou een oudezeikwijvenzomer.
Klopt! Maar deze week ook vrij vaak en veel regen, maar dan maar 3-5 graden. 12 is dan toch stukken beterquote:Op maandag 18 november 2024 10:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wel gepaard gaande met vrij veel neerslag, dus echt verbetering is er dan niet.
Klopt, vanaf morgen kunnen we een dikke streep onder de indian summer gaan zetten.quote:Op maandag 18 november 2024 10:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Klopt! Maar deze week ook vrij vaak en veel regen, maar dan maar 3-5 graden. 12 is dan toch stukken beter
Dat konden we al toen de temperatuur niet meer boven de 15 kwamquote:Op maandag 18 november 2024 10:34 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Klopt, vanaf morgen kunnen we een dikke streep onder de indian summer gaan zetten.
Vroeg lenteweerquote:Op maandag 18 november 2024 10:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Keehl, dit is precies geen "zomerachtig" weer. Gewoon getroll dit
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nazomerquote:Op maandag 18 november 2024 10:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat konden we al toen de temperatuur niet meer boven de 15 kwam
Mmm ik kan me wel dagen in maart of zelfs april herinneren met snijdende oostenwind en max 5 graden ofzo, dus hier kan ik wel in meegaan.quote:
Je moet alleen ff de vallende blaadjes wegdenken.quote:Op maandag 18 november 2024 11:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nazomer
Is idd geen indian summer met zulke temperaturen en dus gewoon gezwam.
[..]
Mmm ik kan me wel dagen in maart of zelfs april herinneren met snijdende oostenwind en max 5 graden ofzo, dus hier kan ik wel in meegaan.
Dit is prima weer. Verre van lente weer, maar dat terzijdequote:Op maandag 18 november 2024 11:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je moet alleen ff de vallende blaadjes wegdenken.
Het is werkelijk prachtig buiten nu, net als gisteren. Mag nog wel weken duren zo
Mja, wat is lente?quote:Op maandag 18 november 2024 11:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is prima weer. Verre van lente weer, maar dat terzijde
15 graden of warmer.quote:
Vet cool!!! Ik wil ook snilquote:Op maandag 18 november 2024 21:24 schreef Zipportal het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Sneeuw in de UK.
We hebben best wat Indian Summer gehad dit jaar in oktober. Maar als het in november 13 graden en zonnig is, dan dus niet, daar zijn wel hogere temperaturen voor nodig. Maar dat weet jij ook wel.quote:Op maandag 18 november 2024 10:34 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Klopt, vanaf morgen kunnen we een dikke streep onder de indian summer gaan zetten.
Het blijft echt niet de hele dag droog, volgens mij. Juist niet. Gore gure herfstdag. Hier ook koud met maar 4 gradenquote:Op dinsdag 19 november 2024 06:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nat nachtje. Vanaf nu waarschijnlijk droog. Prima dus, de dag gaat grotendeels gewoon droog zij. Wel wat wind erbij.
Lekker weer om in de plassen te springen en modder te spelen dus
Nouja, nu is het in ieder geval lange tijd droog lijkt hetquote:Op dinsdag 19 november 2024 07:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het blijft echt niet de hele dag droog, volgens mij. Juist niet. Gore gure herfstdag. Hier ook koud met maar 4 graden
Hier inderdaad best zacht nu.quote:Op dinsdag 19 november 2024 07:26 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Grote verschillen als je zo naar buiten gaat
quote:Op dinsdag 19 november 2024 07:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Sneeuwalleen niet heel erg lekker om erdoor te fietsen
quote:Op dinsdag 19 november 2024 07:55 schreef INViCTuS het volgende:
Typische donkere dagen voor kerst dit. Tering druk op de weg natuurlijk. Buiten koud, maar de auto verwarming lekker op 24 graden.
In de auto 22-24 graden om even op te warmen als er buiten van die gure graf kou is, dat is wel fijn.quote:
Maar dan is het voor je gevoel weer ijskoud buiten als je uit de auto stapt.quote:Op dinsdag 19 november 2024 08:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In de auto 22-24 graden om even op te warmen als er buiten van die gure graf kou is, dat is wel fijn.
Dan doe je dat.quote:Op dinsdag 19 november 2024 08:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zeg airco aan of ramen open, blijf je op de juiste temperatuur zonder al die vervelende schommelingen![]()
Meh, dat lijkt me net zo kut als wanneer het buiten flink koud is, je de trein in stapt en ze hebben het daar op boven de 20 graden staanquote:Op dinsdag 19 november 2024 08:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In de auto 22-24 graden om even op te warmen als er buiten van die gure graf kou is, dat is wel fijn.
Koffiemeet bij @bloodymary1quote:Op dinsdag 19 november 2024 08:35 schreef heywoodu het volgende:
Dit soort dingen blijf ik toch ook altijd fascinerend vinden in ons kleine landje
[ afbeelding ]
Koud is het sowieso. Ik moet een halfuur rijden, dus eerst op temperatuur komen en daarna zet ik 'm wel lager. Te warm word ik gaar van. Sowieso met regen en 4 graden geen raam openquote:Op dinsdag 19 november 2024 08:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar dan is het voor je gevoel weer ijskoud buiten als je uit de auto stapt.
Ik zeg airco aan of ramen open, blijf je op de juiste temperatuur zonder al die vervelende schommelingen![]()
Mooi koufront en warmtefront.quote:Op dinsdag 19 november 2024 08:35 schreef heywoodu het volgende:
Dit soort dingen blijf ik toch ook altijd fascinerend vinden in ons kleine landje
[ afbeelding ]
Leuk voor een paar dagen, verder vrij kut om te wonen. Omgekeerd ook kut trouwens, de zon die niet ondergaat.quote:
Fijn dat je mijn post zo serieus oppakt.quote:
Ik heb wel eens wat filmpjes van ene Cecillia Blomdahl op youtube zitten kijken. Zij woont dus full-time op Longyearbyen. Wel enorm bizar klimaat om in te wonen, zoiets fascineert me dan wel weer weet je.... zou er zelf huilend depressief wordenquote:Op dinsdag 19 november 2024 09:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Leuk voor een paar dagen, verder vrij kut om te wonen. Omgekeerd ook kut trouwens, de zon die niet ondergaat.
Haha nee, raam open vandaag is wel wat overdrevenquote:Op dinsdag 19 november 2024 08:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Koud is het sowieso. Ik moet een halfuur rijden, dus eerst op temperatuur komen en daarna zet ik 'm wel lager. Te warm word ik gaar van. Sowieso met regen en 4 graden geen raam open
Daarom, een paar dagenquote:Op dinsdag 19 november 2024 09:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb wel eens wat filmpjes van ene Cecillia Blomdahl op youtube zitten kijken. Zij woont dus full-time op Longyearbyen. Wel enorm bizar klimaat om in te wonen, zoiets fascineert me dan wel weer weet je.... zou er zelf huilend depressief wordenmaar om te zien zo vind ik het wel erg fascinerend.
Helaas weer droog en geen foto's want ja werk he. Kan wel kijken of de camera iets heeft opgepakt maar dat moet ik thuis effe bekijken.quote:Op dinsdag 19 november 2024 07:58 schreef MissHobje het volgende:
[..]foto's ik wil ziennnnnn̈
Hier alleen maar regen![]()
Heb 4 lagen kleding aan, dus nee. Buiten ook wel nodig. Net de kerst/sfeer verlichting hier opgehangen op het park. Wel koude vingersquote:Op dinsdag 19 november 2024 10:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oeh ja, wat een verschil. Hebben jullie het koud?
In navolging van je herfst.gif heb ik jou opnieuw gespotquote:Op dinsdag 19 november 2024 09:10 schreef Nattekat het volgende:
Opbokken met die duisternis
Opbokken met die motregen
Opbokken met die kou
Geen last van, nog steeds een t-shirt aan en geen handschoenen/sjaal op de fiets.quote:Op dinsdag 19 november 2024 09:42 schreef RamboDirk het volgende:
Heerlijk rauw weertje vandaag. Grijs & Grauw, waterkoud. Iedereen met de auto, chaos in de steden. Lekker oerhollandsch tafereeltje.
Wil wel een keer naar Alaska, maar geen 3 maanden. Barrow ligt best noordelijk. Barrow kent ook maar 1 seizoen, volgens mij. Vrijwel continu wintersquote:Op dinsdag 19 november 2024 10:35 schreef Donna het volgende:
[..]
Wauw. Daar wil ik wel eens overwinteren.
Voetbalquote:Op dinsdag 19 november 2024 10:33 schreef Frutsel het volgende:
[..]
In navolging van je herfst.gif heb ik jou opnieuw gespot
[ afbeelding ]
Jaa Alaska lijkt me fantastisch. Ik zou het wel eens mee willen maken voor een tijdje. 3 maanden, weet ik niet.quote:Op dinsdag 19 november 2024 10:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wil wel een keer naar Alaska, maar geen 3 maanden. Barrow ligt best noordelijk. Barrow kent ook maar 1 seizoen, volgens mij. Vrijwel continu winters
Hier nog dik 11 graden. Maar de kou lijkt wel onderweg.quote:Op dinsdag 19 november 2024 10:13 schreef INViCTuS het volgende:
Zondag kan het 14/15 graden worden. Lekker man
Momenteel 2 graden met regen en gevoelstemperatuur onder nul. Kansloze treurnis
Aansteller is het met z'n handschoentjes en lange mouwen. Zo ga je toch geen veld opquote:Op dinsdag 19 november 2024 10:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voetbal
En deze persoon lijkt er iets te veel van te genieten.
Nu niet meer, hèquote:Op dinsdag 19 november 2024 07:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nouja, nu is het in ieder geval lange tijd droog lijkt het
Nee nee Wim, zo werkt dat niet he, niet nu opeens een pussy gaan zijn. Gewoon de korte broek en het t-shirt aan zoals we van je gewend zijn!quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Begint zowaar een klein beetje fris aan te voelen zo in de regen, met best wat wind en drie graden.
Dadelijk moet ik nog overwegen een windjack aan te trekken
Dat heb ik dan ook uiteraard gewoon aan hoor. Geen zorgen, iedereen heeft wel eens rare gedachtes toch..quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee nee Wim, zo werkt dat niet he, niet nu opeens een pussy gaan zijn. Gewoon de korte broek en het t-shirt aan zoals we van je gewend zijn!
quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
Dat heb ik dan ook uiteraard gewoon aan hoor.
Whutquote:Op dinsdag 19 november 2024 16:22 schreef Maver24 het volgende:
Buienradar spoort ook niet. Uur geleden nog 11mm voor rotterdam voor morgen. Nu staat het op 73mm 😂😂😂😂😂
Stoer doennerij :p.quote:Op dinsdag 19 november 2024 16:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hoezo ''?
Ik voel me er prettig bij en heb het dus niet koud, maar gewoon lekker.
Zielquote:Op dinsdag 19 november 2024 16:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hoezo ''?
Ik voel me er prettig bij en heb het dus niet koud, maar gewoon lekker.
Met dit weer meerdere uren per dag nog. Ik ben wel bijna altijd echt druk bezig, de motor draait wel dan.quote:Op dinsdag 19 november 2024 16:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Stoer doennerij :p.
Kom je ook amper buiten, gok ik. Voor een normaal menselijk lichaam is het niet goed of gezond om nu lang buiten te zijn in alleen t shirt.
quote:Op dinsdag 19 november 2024 16:49 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Zielje slaapt altijd ook met je ogen open zeker?
Vooral die regen!!! Bah bah bahquote:Op dinsdag 19 november 2024 09:10 schreef Nattekat het volgende:
Opbokken met die duisternis
Opbokken met die motregen
Opbokken met die kou
Dat vind ik gister zo erg dat waterkoude..was een ijsblokje rillend enzo ..vandaag te doen wel.quote:Op dinsdag 19 november 2024 16:50 schreef xpompompomx het volgende:
Vanmorgen was het nog lekker warm herfstweer, nu is het waterrrrrrkoud.
@RamboDirk De herfst was al begraven. Graag duiding.quote:Op dinsdag 19 november 2024 17:58 schreef INViCTuS het volgende:
Verwachting voor zondag nog beter geworden. 17 graden verwachten ze nu. Hopelijk blijft dat zo
Dit is de green deal ten voeten uit. Volgens juffrouw Jetten is kerst op het terras iets wat je niet moet willenquote:Op dinsdag 19 november 2024 18:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
@:rambodirk De herfst was al begraven. Graag duiding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt heel normaal ook ja voor eind novemberquote:Op dinsdag 19 november 2024 17:58 schreef INViCTuS het volgende:
Verwachting voor zondag nog beter geworden. 17 graden verwachten ze nu. Hopelijk blijft dat zo
Hopelijk blijft dat zo voor de rest van de winter.quote:Op dinsdag 19 november 2024 17:58 schreef INViCTuS het volgende:
Dat zeg ik niet! Maar daarom is het wel aangenaam. Aangenamer dan die die ene graad boven nul van nu. Ook maar 1 dagje.quote:Op dinsdag 19 november 2024 22:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Echt heel normaal ook ja voor eind november
Meestal zo in Nederland. Of maar heel kort.quote:Op woensdag 20 november 2024 07:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Sneeuw.. blijft alleen niet liggen
Of uit het noorden in de vorm van een polar low.quote:Op woensdag 20 november 2024 07:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Meestal zo in Nederland. Of maar heel kort.
Hier moeten we de sneeuw met storingen uit het oosten hebben.
Jep, grond is ook nog te warm nu.quote:Op woensdag 20 november 2024 07:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Meestal zo in Nederland. Of maar heel kort.
Hier moeten we de sneeuw met storingen uit het oosten hebben.
Het witte laagje is zo weer weg idd.quote:Op woensdag 20 november 2024 08:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jep, grond is ook nog te warm nu.
Zo hoort herfst te zijnquote:
quote:Op woensdag 20 november 2024 09:49 schreef Haags het volgende:
20 november en dan gewekt worden door een blikseminslag
Het kan tegenwoordig allemaal in 2024quote:Op woensdag 20 november 2024 09:49 schreef Haags het volgende:
20 november en dan gewekt worden door een blikseminslag
Precies, dit is toch echt Sinterklaar weerquote:
quote:
Tering harde knal ook, was rond 04.00 zat meteen rechtopquote:Op woensdag 20 november 2024 09:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Het kan tegenwoordig allemaal in 2024
Maar dat is toch pas ergens in December?quote:Op woensdag 20 november 2024 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies, dit is toch echt Sinterklaar weer
Hier gewoon wind stilquote:Op woensdag 20 november 2024 09:50 schreef ieniminimuis het volgende:
Regen, wind, donker hier. Wageningen.
Oh en koud, heel koud.
Sinterklaas is inmiddels gearriveerd afgelopen zaterdag.quote:Op woensdag 20 november 2024 09:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar dat is toch pas ergens in December?
Ja tijdens winterse buien kan het onweer heftiger zijn, dat zien we wel vaker terug komen.quote:Op woensdag 20 november 2024 09:51 schreef Haags het volgende:
[..]
[..]
Tering harde knal ook, was rond 04.00 zat meteen rechtop
@:liesje1979 niets gehoord?
Maar wat doet ie dan daar in de tussentijd?quote:Op woensdag 20 november 2024 09:52 schreef 444 het volgende:
[..]
Sinterklaas is inmiddels gearriveerd afgelopen zaterdag.
Ja meestal in combinatie met het warme zeewater. Heb het vaak laat in september en oktober nog meegemaakt maar in november... nouja ik stond meteen aan zeg maar. 😎quote:Op woensdag 20 november 2024 09:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja tijdens winterse buien kan het onweer heftiger zijn, dat zien we wel vaker terug komen.
Ik in ieder geval niet. Maar ik zit een paar km van je vandaanquote:Op woensdag 20 november 2024 09:51 schreef Haags het volgende:
[..]
[..]
Tering harde knal ook, was rond 04.00 zat meteen rechtop
@:liesje1979 niets gehoord?
Meer in november hè, zou jij moeten weten als halve Spanjaard.quote:Op woensdag 20 november 2024 09:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar dat is toch pas ergens in December?
Schoentjes vullenquote:Op woensdag 20 november 2024 09:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar wat doet ie dan daar in de tussentijd?
Geen knalgeel Gaastra jack of gure wind op de smoel dit keer. Jammer.quote:Op woensdag 20 november 2024 09:31 schreef RamboDirk het volgende:
Heeerlijk echte mannenweertje, fietsje naar het werk, bammetjes achterop, blote knuisten, wind en hagel ijsregen incasseren tussen de velden door. Machtig oud hollandsch genieten.
Uitrusten van de lange reis.quote:Op woensdag 20 november 2024 09:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar wat doet ie dan daar in de tussentijd?
Sinterklaas is eigenlijk gewoon een Turk...quote:Op woensdag 20 november 2024 09:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Meer in november hè, zou jij moeten weten als halve Spanjaard.
Een Turk die in Spanje woontquote:Op woensdag 20 november 2024 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sinterklaas is eigenlijk gewoon een Turk...
Ftfyquote:Op woensdag 20 november 2024 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sinterklaas is eigenlijk gewoon een Turk Griek...
Droger weer is altijd goed in deze tijd van het jaarquote:Op woensdag 20 november 2024 10:09 schreef INViCTuS het volgende:
In het weekeinde arriveert ten westen van Ierland een omvangrijk lagedrukgebied dat volgens de Britse Met Office zaterdagmiddag uitdiept tot 953 hPa. Het systeem stuwt zeer zachte lucht naar onze omgeving. Deze subtropische lucht bereikt ons zaterdagavond laat of in de nacht naar zondag. Zaterdag overdag voelt het in een aantrekkende zuidelijke stroming waterkoud aan en later op de dag gaat het regenen. Zondag sturen zowel de operationele uitvoer als het ensemblegemiddelde aan op voor november uitzonderlijk hoge temperaturen. In De Bilt zou het 16 tot 17 graden kunnen worden. Klimatologisch is dat zeer uitzonderlijk. Van Sint-Maarten tot 1 december is het in De Bilt alleen op 25 november 2006 iets meer dan 17 graden geweest. Op die dag werd het 17,2°.
Ook maandag is het nog heel zacht. Daarna voltrekt zich een overgang naar meer normale temperaturen voor eind november. Verder tamelijk rustig weer, maar soms wel kans op enige regen
In deze tijd van het jaar verwacht ik sowieso nooit veel zon. Maar nu regent het met 2/3 graden. Nah, dan toch liever 14/15. Moet toch werken, dus dat scheelt dan weer een laag kleding.quote:Op woensdag 20 november 2024 10:23 schreef 444 het volgende:
Flinke opleving wat temperatuur betreft in het weekend. De wind draat naar het zuiden en dat is te merken. Verwacht alleen geen zon, want die is in de voorspelling niet terug te vinden. Wel veel wind en regen.
[ afbeelding ]
Dikke pakkettenquote:Op woensdag 20 november 2024 10:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Het wordt hier inmiddels aardig wit in NO Brabant, sneeuw blijft ook best een beetje liggen.
Kom maar door aubquote:Op woensdag 20 november 2024 10:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Het wordt hier inmiddels aardig wit in NO Brabant, sneeuw blijft ook best een beetje liggen.
Stuur eens wat dan. Hier nog niks verdommequote:
Dat was me nog niet duidelijk, bedankt voor het mededelenquote:Op woensdag 20 november 2024 10:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In deze tijd van het jaar verwacht ik sowieso nooit veel zon. Maar nu regent het met 2/3 graden. Nah, dan toch liever 14/15. Moet toch werken, dus dat scheelt dan weer een laag kleding.
Doe over 5 weken maar sneeuw, net voor kerst.
Nicolaas van Myra werd geboren in Patara te Lycië dat in Antalya, hedendaags Turkije ligt, maar in het jaar 280 bij het Romeinse Rijk hoorde. Later werd hij bisschop van Myra, de hoofdplaats van Lyciëquote:
Nee, het Romeinse Rijkquote:Op woensdag 20 november 2024 10:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nicolaas van Myra werd geboren in Patara te Lycië dat in Antalya, hedendaags Turkije ligt, maar in het jaar 280 bij het Romeinse Rijk hoorde. Later werd hij bisschop van Myra, de hoofdplaats van Lycië
Ok, nu is het Turkije, maar in die tijd was het nog een deel van Griekenland?
Tja, het heet dan ook een verwachting.quote:Op woensdag 20 november 2024 10:54 schreef PzKpfw het volgende:
Weersverwachting: hele dag droog vanaf morgen wel dagelijks kans op regen..
Het regent al de hele ochtend en als ik de buienradar mag geloven gaat het dat de rest van de dag ook nog doen.
Het komt niet eens in de buurt...quote:Op woensdag 20 november 2024 11:00 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Tja, het heet dan ook een verwachting.
Zo is het leven mien jong.quote:Op woensdag 20 november 2024 11:01 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het komt niet eens in de buurt...
Die code geel voor veel provincies komt nu natuurlijk niet op een kurkdroge dag.quote:Op woensdag 20 november 2024 10:54 schreef PzKpfw het volgende:
Weersverwachting: hele dag droog vanaf morgen wel dagelijks kans op regen..
Het regent al de hele ochtend en als ik de buienradar mag geloven gaat het dat de rest van de dag ook nog doen.
Een witte kerst zou wel weer eens leuk zijn.quote:Op woensdag 20 november 2024 10:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In deze tijd van het jaar verwacht ik sowieso nooit veel zon. Maar nu regent het met 2/3 graden. Nah, dan toch liever 14/15. Moet toch werken, dus dat scheelt dan weer een laag kleding.
Doe over 5 weken maar sneeuw, net voor kerst.
Zitten neppieten bij dus tis niet de echtequote:Op woensdag 20 november 2024 09:52 schreef 444 het volgende:
[..]
Sinterklaas is inmiddels gearriveerd afgelopen zaterdag.
Zwarte Piet kan je ze niet meer noemenquote:Op woensdag 20 november 2024 11:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zitten neppieten bij dus tis niet de echte
Telt een wit zandstrand ook?quote:Op woensdag 20 november 2024 11:09 schreef 444 het volgende:
[..]
Een witte kerst zou wel weer eens leuk zijn.
Graag gedaan!quote:Op woensdag 20 november 2024 10:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat was me nog niet duidelijk, bedankt voor het mededelen![]()
Mag ook..quote:
Ik stuur wat, ETA 3 uurquote:Op woensdag 20 november 2024 10:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Stuur eens wat dan. Hier nog niks verdomme
Mja het is ook droog dan. Zo begint de neerslag weer, hopelijk nu meer wit.
Ga naar buiten dan als je het zo mooi vindt.quote:Op woensdag 20 november 2024 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Sneeuwt rustig door hier, mooie plaatjes
Al lang gedaanquote:Op woensdag 20 november 2024 11:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ga naar buiten dan als je het zo mooi vindt.
Pittig sfeertje hier.quote:Op woensdag 20 november 2024 11:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ga naar buiten dan als je het zo mooi vindt.
Geef ons een foto!quote:Op woensdag 20 november 2024 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Sneeuwt rustig door hier, mooie plaatjes
Wat ordinair.quote:Op woensdag 20 november 2024 12:16 schreef Haags het volgende:
Ik hoef geen sneeuw. Ik zorg altijd zelf voor een witte kerst.
Jij belt Moquote:Op woensdag 20 november 2024 12:16 schreef Haags het volgende:
Ik hoef geen sneeuw. Ik zorg altijd zelf voor een witte kerst.
Mit sahnequote:Op woensdag 20 november 2024 12:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Pittig sfeertje hier.![]()
Tijd voor een rondje warme chocomelk, denk ik.
Lekkerquote:Op woensdag 20 november 2024 12:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is dat een ding in het oosten, dat Duits praten?quote:
Zo mag het de hele winter zijnquote:Op woensdag 20 november 2024 13:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een geklaag hier, dit is toch prachtig man
Sneeuwquote:Op woensdag 20 november 2024 13:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Inmiddels hier ook een echte sneeuwlucht, diep grijs en ondertussen alles wit op de bomen en stoepen
Prachtig als je de deur niet uit hoeft en thuis zit.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een geklaag hier, dit is toch prachtig man
In het oosten van Duitsland, zeker wel.quote:Op woensdag 20 november 2024 12:28 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is dat een ding in het oosten, dat Duits praten?
Hele winter net niet weer?quote:
Niet als er constant nieuwe wordt aangevoerdquote:Op woensdag 20 november 2024 13:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hele winter net niet weer?. Hier heb je toch precies niks aan. Voor sneeuw moet het vriezen.
Gelukkig zondag weer 15-17 graden en regen. Want daar heb je echt iets aanquote:Op woensdag 20 november 2024 13:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hele winter net niet weer?. Hier heb je toch precies niks aan. Voor sneeuw moet het vriezen.
2021 hadden we toch sneeuw en ijs? Ook precies in het weekend.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Van mij mag er wel weer zo'n ouderwets pak sneeuw vallen zoals in 2005 of 1997.
En voor sommige regio's zijn er vast weer andere jaren, hier komen we er wat bekaaid af de laatste 19 jaar.
Nou, das wel een stuk aangenamer, Gerrit 🫣. Nu 1.4 graden hier en regen. Holladiejee. Dan toch liever ,16 hoorquote:Op woensdag 20 november 2024 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gelukkig zondag weer 15-17 graden en regen. Want daar heb je echt iets aan
De winter moet nog beginnen, dus dat doet het dan ook.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou nee, dit weer hoort bij het seizoen herfst/winter.quote:Op woensdag 20 november 2024 13:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou, das wel een stuk aangenamer, Gerrit 🫣. Nu 1.4 graden hier en regen. Holladiejee. Dan toch liever ,16 hoor
2005 daar teken ik voor,quote:Op woensdag 20 november 2024 13:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Van mij mag er wel weer zo'n ouderwets pak sneeuw vallen zoals in 2005 of 1997.
En voor sommige regio's zijn er vast weer andere jaren, hier komen we er wat bekaaid af de laatste 19 jaar.
25 november. Ik weet het nog goed. Wat een puinhoop toenquote:Op woensdag 20 november 2024 14:09 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
2005 daar teken ik voor,Met de knieën in het Sneeuw hier in Fryslan. 2 weken later 20 graden.
Ik heb die nacht niet geslapen, al die bakken sneeuw met geen zuchtje wind. En toen het licht werd gelijk de deur uit met de cameraquote:Op woensdag 20 november 2024 14:09 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
2005 daar teken ik voor,Met de knieën in het Sneeuw hier in Fryslan. 2 weken later 20 graden.
Laten we die maar vergeten, windstil en zon....grootste drama dag die ik me kan bedenkenquote:Op woensdag 20 november 2024 14:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
25 november. Ik weet het nog goed. Wat een puinhoop toen
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 20 november 2024 14:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
2 mooie situaties dat jaar iddquote:Op woensdag 20 november 2024 14:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In maart 2005 lag er in het noorden een halve meter sneeuwquote:Op woensdag 20 november 2024 15:02 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
2 mooie situaties dat jaar iddik had het over Maart
in November 2005 was het rondom Deventer, Zutphen etc een puinhoop idd hier was het die dag zonnig
Vanaf 17u.quote:Op woensdag 20 november 2024 14:59 schreef KingRoland het volgende:
Hoe erg gaat het los? Omgeving amsterdam
Ja, woon in Zutphen. Was best chaos toen. Hoogspanningskabels geknapt ookquote:Op woensdag 20 november 2024 15:02 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
2 mooie situaties dat jaar iddik had het over Maart
in November 2005 was het rondom Deventer, Zutphen etc een puinhoop idd hier was het die dag zonnig
Oja. Dat heeft wel even geduurd meen ik.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, woon in Zutphen. Was best chaos toen. Hoogspanningskabels geknapt ook
Toen hadden we in Haaksbergen ineens 3 dagen geen stroom, had ook wel watquote:Op woensdag 20 november 2024 15:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, woon in Zutphen. Was best chaos toen. Hoogspanningskabels geknapt ook
Nog even genieten, want in het weekend is het als sneeuw voor de zon weer verdwenen:quote:Op woensdag 20 november 2024 15:28 schreef FlyingEagle het volgende:
In het oosten sneeuwt het mooi door, ligt nu een mooie laag van een paar centimeter
Vanaf het weekend weer normaal weer.quote:Op woensdag 20 november 2024 15:40 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nog even genieten, want in het weekend is het als sneeuw voor de zon weer verdwenen:
[ afbeelding ]
Ook geen probleem mee, kan ik nog even in de tuin aan de gangquote:Op woensdag 20 november 2024 15:40 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nog even genieten, want in het weekend is het als sneeuw voor de zon weer verdwenen:
[ afbeelding ]
Het zou wat zijn als het T-shirtweer wordtquote:Op woensdag 20 november 2024 15:46 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Vanaf het weekend weer normaal weer.
Hopelijk nog iets warmer dan de meeste leden.
Ik kan bevestigen dat dat een genot isquote:Op woensdag 20 november 2024 16:29 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het zou wat zijn als het T-shirtweer wordt
De hele dag al.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:30 schreef Haags het volgende:
Code geel genot. Ik smeer me alvast in met zonnebrand @:nattekat
Kijk dat is nou prachtig om mee te maken toch!quote:Op woensdag 20 november 2024 16:58 schreef Dven het volgende:
Eerder deze middag de 20°C aangetikt. Vannacht mogelijk snil
120 km is mogelijk volgens Harmonie.quote:Op woensdag 20 november 2024 16:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mogelijk kortstondig in Zeeland vanavond een 8 mogelijk 9bft met windstoten van 100/110km/h, even in de gaten houden.
Ja die mogelijkheid is er maar gezien alles nog in ontwikkeling is houd ik het wat lage, het kan net zo goed ook meevallenquote:Op woensdag 20 november 2024 17:22 schreef 444 het volgende:
[..]
120 km is mogelijk volgens Harmonie.
Mooi achtbaantje jaquote:Op woensdag 20 november 2024 17:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Kijk dat is nou prachtig om mee te maken toch!
Zo'n drop lijkt mij in de vs wel een keer tof. Zoals ze dat in Denver kunnen meemakenquote:Op woensdag 20 november 2024 16:58 schreef Dven het volgende:
Eerder deze middag de 20°C aangetikt. Vannacht mogelijk snil
100.4km/h in dit gevalquote:Op woensdag 20 november 2024 20:03 schreef 444 het volgende:
Zwaarste windstoot is voor Vlissingen met 101 km.
Net opquote:Op woensdag 20 november 2024 12:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Racist!quote:Op woensdag 20 november 2024 20:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
Genot hoor. Witte straten hier
Eindelijkquote:Op woensdag 20 november 2024 20:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
Genot hoor. Witte straten hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |