SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Doe mee met het voorspellen van het weer!
Weekvoorspelling -- Week 1
Maandvoorspelling februari.
Jaarvoorspelling 2024 --- Jaarvoorspelling 2025!
Ja ziet er heftig uit, maar het mag nog wel wat meer naar het noorden toe...quote:
Voor jou wel ja.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja ziet er heftig uit, maar het mag nog wel wat meer naar het noorden toe...
Maar als die 172km/h uit komt he, dan komt @Elan wel heel dicht in de buurt van de 170 voor zijn voorspelling.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Voor jou wel ja.
Mag van mij lekker wegblijven
Springtij is morgen. Maar goed 2 dagen daarna is het ook nog hoog dan.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Samen met springtij voor maximale destructie.
Zal dan de zwaarste windstoot ooit zijn in Nederland. Sinds de metingen dan natuurlijkquote:Op zaterdag 16 november 2024 17:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Maar als die 172km/h uit komt he, dan komt @:Elan wel heel dicht in de buurt van de 170 voor zijn voorspelling.
Dit betreft het voorspelling over het hele jaar 2024![]()
Maar ook @:Garlandbriggs , @:StateOfMind zou dit een welkom zijn.
Voor @:MissHobje wordt dit afzien met haar 122km/h zit zij wel het laagste van iedereen.
Nog niet, de 173km/h in HvH tijdens de bekende 25 nov 2005 storm gaat als boeken van de zwaarste windstootquote:Op zaterdag 16 november 2024 17:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Zal dan de zwaarste windstoot ooit zijn in Nederland. Sinds de metingen dan natuurlijk
Ik vind alleen 162 km.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nog niet, de 173km/h in HvH tijdens de bekende 25 nov 2005 storm gaat als boeken van de zwaarste windstoot
De laatste keer dat er in Nederland een extreme windstoot gemeten werd was op 25 november 2005 toen er in Hoek van Holland een stoot van 173 km/h geregistreerd werd.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik vind alleen 162 km.
En 202 km. Maar dat was tijdens een windhoos op Vlieland.
Hier nog vol lichtquote:Op zaterdag 16 november 2024 17:31 schreef Evangelion het volgende:
Het druilerige herfstweer heeft wel wat overdag. Maar zo vroeg donker blijft ellende.
Duitsers hebben er zin in. De overige overigens iets minderquote:
KNMI maandoverzicht November 2007.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:30 schreef aloa het volgende:
De zwaarste windstoot die ooit in Nederland is gemeten, werd geregistreerd tijdens de storm van 7 november 2007 op het meetstation Cabauw (bij Lopik in de provincie Utrecht). Hier werd een windstoot van maar liefst 173 km/u genoteerd. Dit is de hoogste waarde die officieel is vastgelegd door het KNMI (Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut).
Ik weet niet waar ze dat weg halen, die 173km/h kan ik ook nergens vinden namelijk. Toen ben ik gaan opzoeken naar de storm van 7 november maar krijg alleen buiten Nederland zware stormen berichten.quote:November was een vrij rustige herfstmaand; op geen enkele dag kwam het tot storm. Alleen op de 9e stond langs de kust een stormachtige wind (kracht 8). Boven een deel van de Noordzee was toen sprake van een noordwesterstorm die in combinatie met springtij hoge waterstanden tot gevolg had. Er werd dijkbewaking ingesteld en diverse stormvloedkeringen werden gesloten.
Hele dag intens kansloos depressief grijze treurnis ohne ende. Wat heeft dat precies? Precies niks.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:31 schreef Evangelion het volgende:
Het druilerige herfstweer heeft wel wat overdag. Maar zo vroeg donker blijft ellende.
Hmm bijzonder, hier een filmpje van Youtube over het sluiten van de Maeslantkeringquote:Op zaterdag 16 november 2024 17:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
KNMI maandoverzicht November 2007.
[..]
Ik weet niet waar ze dat weg halen, die 173km/h kan ik ook nergens vinden namelijk. Toen ben ik gaan opzoeken naar de storm van 7 november maar krijg alleen buiten Nederland zware stormen berichten.
Dus ben ik gaan kijken naar de maandoverzicht van het KNMI en daar spreken ze dus over geen storm.
Ik heb even lopen terug zoeken op zowel hier als weerwoord, ze hadden in die tijd over een superstorm met extreme windsnelheden, die is na aanloop duidelijk minder geworden. Op de noordzee stond wel een noordwester storm tijdens hoog water en mogelijk springtij. Aan de kust werd niet hoger dan 8bft gehaald maar door de bovenstaande moest dus die keringen dicht vanwege de vele opstuwing van het water.quote:Op zaterdag 16 november 2024 22:24 schreef Droopie het volgende:
[..]
Hmm bijzonder, hier een filmpje van Youtube over het sluiten van de Maeslantkering
Bekijk deze YouTube-video
Zag nog wat andere filmpjes van amateurs over een storm, zag er alleen geen getallen bij
ik heb zoiets van als het koud gaat worden, laat het dan maar vriezen dus geen lullige 4, 5 of 6 graden. Doe maar gewoon de volle laag dan. -1, -2 of -3 en verder eronder. Dat is dan wel leukquote:Op zondag 17 november 2024 08:28 schreef RamboDirk het volgende:
Prachtig najaar geweest. Gaan we begraven.
Het gaat nu beginnen.
T/m vrijdag inderdaad gewoon vies goor en guur net niet weer. Gewoon kansloos 3/4 graden, tegen, wind en veelal grijs. Vanaf het weekend gelukkig alweer warmerquote:Op zondag 17 november 2024 19:36 schreef KingRoland het volgende:
[..]
ik heb zoiets van als het koud gaat worden, laat het dan maar vriezen dus geen lullige 4, 5 of 6 graden. Doe maar gewoon de volle laag dan. -1, -2 of -3 en verder eronder. Dat is dan wel leukWeer is gewoon vreselijk tussen de 1-10 graden
Lekker afkoelen dusquote:Op maandag 18 november 2024 07:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
T/m vrijdag inderdaad gewoon vies goor en guur net niet weer. Gewoon kansloos 3/4 graden, tegen, wind en veelal grijs. Vanaf het weekend gelukkig alweer warmer
Jaquote:Op maandag 18 november 2024 07:35 schreef Tjacka het volgende:
De storm lijkt nu definitief uit de kaarten?
Hele week hier strakblauw en rond de 21 a 22 graden.quote:Op maandag 18 november 2024 07:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
T/m vrijdag inderdaad gewoon vies goor en guur net niet weer. Gewoon kansloos 3/4 graden, tegen, wind en veelal grijs. Vanaf het weekend gelukkig alweer warmer
Hier ook zon hoor nuquote:Op maandag 18 november 2024 08:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hele week hier strakblauw en rond de 21 a 22 graden.
Het kan verkeren.
Wat hebben sommigen zichzelf voor lul gezet zeg. Prachtig.quote:Op maandag 18 november 2024 07:35 schreef Tjacka het volgende:
De storm lijkt nu definitief uit de kaarten?
Prachtige dag weerquote:Op maandag 18 november 2024 09:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hier ook zon hoor nu
Wel 15 graden kouder
quote:Op maandag 18 november 2024 09:31 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Prachtige dag weerindian summer that keeps on giving
Dat deed het al 1.5 maandquote:
Indian summer, zei je. Dit heeft precies niks met summer te makenquote:
quote:Op maandag 18 november 2024 10:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Indian summer, zei je. Dit heeft precies niks met summer te maken
Dit is een indiansummer ten voeten uit. Voor jou een oudezeikwijvenzomer.quote:De nazomer, oudewijvenzomer of sint-michielszomer is de periode van eind september tot half november waarin het nog zomerachtig weer kan zijn.
Wel gepaard gaande met vrij veel neerslag, dus echt verbetering is er dan niet.quote:Op maandag 18 november 2024 10:25 schreef INViCTuS het volgende:
Temperatuur in de loop van het weekend weer de goede kant op
In de loop van het weekeinde doemt bij Ierland een stormdepressie op. Onder invloed van dit systeem nemen de neerslagkansen sterk toe en lijkt zich op zondag een flinke verzachting te voltrekken. De operationele uitvoer van het ECMWF opteert voor maxima tot 13-14 graden.
Keehl, dit is precies geen "zomerachtig" weerquote:Op maandag 18 november 2024 10:25 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
Dit is een indiansummer ten voeten uit. Voor jou een oudezeikwijvenzomer.
Klopt! Maar deze week ook vrij vaak en veel regen, maar dan maar 3-5 graden. 12 is dan toch stukken beterquote:Op maandag 18 november 2024 10:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wel gepaard gaande met vrij veel neerslag, dus echt verbetering is er dan niet.
Klopt, vanaf morgen kunnen we een dikke streep onder de indian summer gaan zetten.quote:Op maandag 18 november 2024 10:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Klopt! Maar deze week ook vrij vaak en veel regen, maar dan maar 3-5 graden. 12 is dan toch stukken beter
Dat konden we al toen de temperatuur niet meer boven de 15 kwamquote:Op maandag 18 november 2024 10:34 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Klopt, vanaf morgen kunnen we een dikke streep onder de indian summer gaan zetten.
Vroeg lenteweerquote:Op maandag 18 november 2024 10:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Keehl, dit is precies geen "zomerachtig" weer. Gewoon getroll dit
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nazomerquote:Op maandag 18 november 2024 10:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat konden we al toen de temperatuur niet meer boven de 15 kwam
Mmm ik kan me wel dagen in maart of zelfs april herinneren met snijdende oostenwind en max 5 graden ofzo, dus hier kan ik wel in meegaan.quote:
Je moet alleen ff de vallende blaadjes wegdenken.quote:Op maandag 18 november 2024 11:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nazomer
Is idd geen indian summer met zulke temperaturen en dus gewoon gezwam.
[..]
Mmm ik kan me wel dagen in maart of zelfs april herinneren met snijdende oostenwind en max 5 graden ofzo, dus hier kan ik wel in meegaan.
Dit is prima weer. Verre van lente weer, maar dat terzijdequote:Op maandag 18 november 2024 11:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je moet alleen ff de vallende blaadjes wegdenken.
Het is werkelijk prachtig buiten nu, net als gisteren. Mag nog wel weken duren zo
Mja, wat is lente?quote:Op maandag 18 november 2024 11:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is prima weer. Verre van lente weer, maar dat terzijde
15 graden of warmer.quote:
Vet cool!!! Ik wil ook snilquote:Op maandag 18 november 2024 21:24 schreef Zipportal het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Sneeuw in de UK.
We hebben best wat Indian Summer gehad dit jaar in oktober. Maar als het in november 13 graden en zonnig is, dan dus niet, daar zijn wel hogere temperaturen voor nodig. Maar dat weet jij ook wel.quote:Op maandag 18 november 2024 10:34 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Klopt, vanaf morgen kunnen we een dikke streep onder de indian summer gaan zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |