SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Doe mee met het voorspellen van het weer!
Weekvoorspelling -- Week 1
Maandvoorspelling februari.
Jaarvoorspelling 2024 --- Jaarvoorspelling 2025!
Ja ziet er heftig uit, maar het mag nog wel wat meer naar het noorden toe...quote:
Voor jou wel ja.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja ziet er heftig uit, maar het mag nog wel wat meer naar het noorden toe...
Maar als die 172km/h uit komt he, dan komt @Elan wel heel dicht in de buurt van de 170 voor zijn voorspelling.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Voor jou wel ja.
Mag van mij lekker wegblijven
Springtij is morgen. Maar goed 2 dagen daarna is het ook nog hoog dan.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Samen met springtij voor maximale destructie.
Zal dan de zwaarste windstoot ooit zijn in Nederland. Sinds de metingen dan natuurlijkquote:Op zaterdag 16 november 2024 17:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Maar als die 172km/h uit komt he, dan komt @:Elan wel heel dicht in de buurt van de 170 voor zijn voorspelling.
Dit betreft het voorspelling over het hele jaar 2024![]()
Maar ook @:Garlandbriggs , @:StateOfMind zou dit een welkom zijn.
Voor @:MissHobje wordt dit afzien met haar 122km/h zit zij wel het laagste van iedereen.
Nog niet, de 173km/h in HvH tijdens de bekende 25 nov 2005 storm gaat als boeken van de zwaarste windstootquote:Op zaterdag 16 november 2024 17:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Zal dan de zwaarste windstoot ooit zijn in Nederland. Sinds de metingen dan natuurlijk
Ik vind alleen 162 km.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nog niet, de 173km/h in HvH tijdens de bekende 25 nov 2005 storm gaat als boeken van de zwaarste windstoot
De laatste keer dat er in Nederland een extreme windstoot gemeten werd was op 25 november 2005 toen er in Hoek van Holland een stoot van 173 km/h geregistreerd werd.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik vind alleen 162 km.
En 202 km. Maar dat was tijdens een windhoos op Vlieland.
Hier nog vol lichtquote:Op zaterdag 16 november 2024 17:31 schreef Evangelion het volgende:
Het druilerige herfstweer heeft wel wat overdag. Maar zo vroeg donker blijft ellende.
Duitsers hebben er zin in. De overige overigens iets minderquote:
KNMI maandoverzicht November 2007.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:30 schreef aloa het volgende:
De zwaarste windstoot die ooit in Nederland is gemeten, werd geregistreerd tijdens de storm van 7 november 2007 op het meetstation Cabauw (bij Lopik in de provincie Utrecht). Hier werd een windstoot van maar liefst 173 km/u genoteerd. Dit is de hoogste waarde die officieel is vastgelegd door het KNMI (Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut).
Ik weet niet waar ze dat weg halen, die 173km/h kan ik ook nergens vinden namelijk. Toen ben ik gaan opzoeken naar de storm van 7 november maar krijg alleen buiten Nederland zware stormen berichten.quote:November was een vrij rustige herfstmaand; op geen enkele dag kwam het tot storm. Alleen op de 9e stond langs de kust een stormachtige wind (kracht 8). Boven een deel van de Noordzee was toen sprake van een noordwesterstorm die in combinatie met springtij hoge waterstanden tot gevolg had. Er werd dijkbewaking ingesteld en diverse stormvloedkeringen werden gesloten.
Hele dag intens kansloos depressief grijze treurnis ohne ende. Wat heeft dat precies? Precies niks.quote:Op zaterdag 16 november 2024 17:31 schreef Evangelion het volgende:
Het druilerige herfstweer heeft wel wat overdag. Maar zo vroeg donker blijft ellende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |