Dat deed het al 1.5 maandquote:
Indian summer, zei je. Dit heeft precies niks met summer te makenquote:
quote:Op maandag 18 november 2024 10:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Indian summer, zei je. Dit heeft precies niks met summer te maken
Dit is een indiansummer ten voeten uit. Voor jou een oudezeikwijvenzomer.quote:De nazomer, oudewijvenzomer of sint-michielszomer is de periode van eind september tot half november waarin het nog zomerachtig weer kan zijn.
Wel gepaard gaande met vrij veel neerslag, dus echt verbetering is er dan niet.quote:Op maandag 18 november 2024 10:25 schreef INViCTuS het volgende:
Temperatuur in de loop van het weekend weer de goede kant op
In de loop van het weekeinde doemt bij Ierland een stormdepressie op. Onder invloed van dit systeem nemen de neerslagkansen sterk toe en lijkt zich op zondag een flinke verzachting te voltrekken. De operationele uitvoer van het ECMWF opteert voor maxima tot 13-14 graden.
Keehl, dit is precies geen "zomerachtig" weerquote:Op maandag 18 november 2024 10:25 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
Dit is een indiansummer ten voeten uit. Voor jou een oudezeikwijvenzomer.
Klopt! Maar deze week ook vrij vaak en veel regen, maar dan maar 3-5 graden. 12 is dan toch stukken beterquote:Op maandag 18 november 2024 10:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wel gepaard gaande met vrij veel neerslag, dus echt verbetering is er dan niet.
Klopt, vanaf morgen kunnen we een dikke streep onder de indian summer gaan zetten.quote:Op maandag 18 november 2024 10:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Klopt! Maar deze week ook vrij vaak en veel regen, maar dan maar 3-5 graden. 12 is dan toch stukken beter
Dat konden we al toen de temperatuur niet meer boven de 15 kwamquote:Op maandag 18 november 2024 10:34 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Klopt, vanaf morgen kunnen we een dikke streep onder de indian summer gaan zetten.
Vroeg lenteweerquote:Op maandag 18 november 2024 10:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Keehl, dit is precies geen "zomerachtig" weer. Gewoon getroll dit
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nazomerquote:Op maandag 18 november 2024 10:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat konden we al toen de temperatuur niet meer boven de 15 kwam
Mmm ik kan me wel dagen in maart of zelfs april herinneren met snijdende oostenwind en max 5 graden ofzo, dus hier kan ik wel in meegaan.quote:
Je moet alleen ff de vallende blaadjes wegdenken.quote:Op maandag 18 november 2024 11:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nazomer
Is idd geen indian summer met zulke temperaturen en dus gewoon gezwam.
[..]
Mmm ik kan me wel dagen in maart of zelfs april herinneren met snijdende oostenwind en max 5 graden ofzo, dus hier kan ik wel in meegaan.
Dit is prima weer. Verre van lente weer, maar dat terzijdequote:Op maandag 18 november 2024 11:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je moet alleen ff de vallende blaadjes wegdenken.
Het is werkelijk prachtig buiten nu, net als gisteren. Mag nog wel weken duren zo
Mja, wat is lente?quote:Op maandag 18 november 2024 11:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is prima weer. Verre van lente weer, maar dat terzijde
15 graden of warmer.quote:
Vet cool!!! Ik wil ook snilquote:Op maandag 18 november 2024 21:24 schreef Zipportal het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Sneeuw in de UK.
We hebben best wat Indian Summer gehad dit jaar in oktober. Maar als het in november 13 graden en zonnig is, dan dus niet, daar zijn wel hogere temperaturen voor nodig. Maar dat weet jij ook wel.quote:Op maandag 18 november 2024 10:34 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Klopt, vanaf morgen kunnen we een dikke streep onder de indian summer gaan zetten.
Het blijft echt niet de hele dag droog, volgens mij. Juist niet. Gore gure herfstdag. Hier ook koud met maar 4 gradenquote:Op dinsdag 19 november 2024 06:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nat nachtje. Vanaf nu waarschijnlijk droog. Prima dus, de dag gaat grotendeels gewoon droog zij. Wel wat wind erbij.
Lekker weer om in de plassen te springen en modder te spelen dus
Nouja, nu is het in ieder geval lange tijd droog lijkt hetquote:Op dinsdag 19 november 2024 07:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het blijft echt niet de hele dag droog, volgens mij. Juist niet. Gore gure herfstdag. Hier ook koud met maar 4 graden
Hier inderdaad best zacht nu.quote:Op dinsdag 19 november 2024 07:26 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Grote verschillen als je zo naar buiten gaat
quote:Op dinsdag 19 november 2024 07:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Sneeuwalleen niet heel erg lekker om erdoor te fietsen
quote:Op dinsdag 19 november 2024 07:55 schreef INViCTuS het volgende:
Typische donkere dagen voor kerst dit. Tering druk op de weg natuurlijk. Buiten koud, maar de auto verwarming lekker op 24 graden.
In de auto 22-24 graden om even op te warmen als er buiten van die gure graf kou is, dat is wel fijn.quote:
Maar dan is het voor je gevoel weer ijskoud buiten als je uit de auto stapt.quote:Op dinsdag 19 november 2024 08:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In de auto 22-24 graden om even op te warmen als er buiten van die gure graf kou is, dat is wel fijn.
Dan doe je dat.quote:Op dinsdag 19 november 2024 08:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zeg airco aan of ramen open, blijf je op de juiste temperatuur zonder al die vervelende schommelingen![]()
Meh, dat lijkt me net zo kut als wanneer het buiten flink koud is, je de trein in stapt en ze hebben het daar op boven de 20 graden staanquote:Op dinsdag 19 november 2024 08:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In de auto 22-24 graden om even op te warmen als er buiten van die gure graf kou is, dat is wel fijn.
Koffiemeet bij @bloodymary1quote:Op dinsdag 19 november 2024 08:35 schreef heywoodu het volgende:
Dit soort dingen blijf ik toch ook altijd fascinerend vinden in ons kleine landje
[ afbeelding ]
Koud is het sowieso. Ik moet een halfuur rijden, dus eerst op temperatuur komen en daarna zet ik 'm wel lager. Te warm word ik gaar van. Sowieso met regen en 4 graden geen raam openquote:Op dinsdag 19 november 2024 08:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar dan is het voor je gevoel weer ijskoud buiten als je uit de auto stapt.
Ik zeg airco aan of ramen open, blijf je op de juiste temperatuur zonder al die vervelende schommelingen![]()
Mooi koufront en warmtefront.quote:Op dinsdag 19 november 2024 08:35 schreef heywoodu het volgende:
Dit soort dingen blijf ik toch ook altijd fascinerend vinden in ons kleine landje
[ afbeelding ]
Leuk voor een paar dagen, verder vrij kut om te wonen. Omgekeerd ook kut trouwens, de zon die niet ondergaat.quote:
Fijn dat je mijn post zo serieus oppakt.quote:
Ik heb wel eens wat filmpjes van ene Cecillia Blomdahl op youtube zitten kijken. Zij woont dus full-time op Longyearbyen. Wel enorm bizar klimaat om in te wonen, zoiets fascineert me dan wel weer weet je.... zou er zelf huilend depressief wordenquote:Op dinsdag 19 november 2024 09:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Leuk voor een paar dagen, verder vrij kut om te wonen. Omgekeerd ook kut trouwens, de zon die niet ondergaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |