abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 november 2024 @ 13:57:21 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215586995
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 15 november 2024 @ 13:57:46 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215587001
twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 15 november 2024 @ 13:58:29 #3
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_215587007
Gaat het vandaag eindelijk klappen?

*popcorn pakt*
Tics van je petten.
pi_215587018
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 november 2024 13:49 schreef Starhopper het volgende:
BREAKING!!!!!! WE HEBBEN EEN KABINETSCRISIS JONGONS!!!!

Gaat het echt gebeuren vandaag? :D :D :D :D

[ x ]
Het is net alsof er in de verte al een lijkwagen klaar staat :)
-
  vrijdag 15 november 2024 @ 13:59:49 #5
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215587025
Alweer _O_
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 15 november 2024 @ 13:59:54 #6
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215587027
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 13:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
VVD stelt wellicht teleur, maar zo gek zijn ze daar ook weer niet. Ik ken meerdere VVD-Kamerleden. Als de partij in zo'n kabinet gaat zitten, dan heb je een burgeroorlog binnen de VVD.
Die kamerleden zet je gewoon lager op de lijst en dan zijn ze, tada, opeens geen kamerlid meer. Die burgeroorlog verliest dat deel van de VVD dan ook want ze zijn in de minderheid.

De kiezer straft regeren met de PVV voor de VVD ook niet af. In de peilingen doet de VVD het niet dramatisch, terwijl NSC wél bijna helemaal is weggevaagd. Daarnaast is ontevredenheid over het kabinet an sich - wat wellicht wat groter is binnen de VVD en onder de VVD-kiezer - niet automatisch kritiek op de keuze om samen te werken met de PVV. Genoeg mensen die ontevreden zijn en juist meer daadkracht willen als het gaat om onrechtstatelijke plannen of 'harde hand'-beleid.
pi_215587049
Wilders en Yesilgoz lossen dit samen wel weer op ^O^
pi_215587060
Je zult maar officier van jusititie zijn, voormalig rechter-plaatsvervanger, dat opgeven om wat te doen voor de mensen die echt last hebben van de toeslagenaffaire (met die portefeuille kan ik instappen wel beter begrijpen dan met een hoop andere portefeuilles, ze zit er voor die slachtoffers) en er dan achter komen dat je met de mensen aan tafel zit die normaal in de hoek in de kroeg zitten waar je zo ver mogelijk vandaan blijft. De types Klever, Faber en Agema, daar wil je niet mee vergaderen. En ja, dan gooien die hun diarree in de vergadering en staat blijkbaar Schoof niet op, maar ook Van Hijum niet. Dan zou ik ook wegwezen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215587062
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 november 2024 13:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Alsof de VVD en CDA dit gaan doen :')
Ik heb nul vertrouwen in de VVD wat dat betreft. Die zullen zonder enige schaamte in een Trumpiaans sloopkabinet plaatsnemen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:03:36 #10
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215587064
Marcouch ontgoocheld door Dick Schoof: ‘Deze premier ondermijnt de rechtsorde’

MarcouchGod. De beste premier die Nederland nooit gehad heeft.
pi_215587068
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:02 schreef StephanL het volgende:
Wilders en Yesilgoz lossen dit samen wel weer op ^O^
Gaan ze Van Vroonhoven weer bedreigen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:04:03 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215587073
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik heb nul vertrouwen in de VVD wat dat betreft. Die zullen zonder enige schaamte in een Trumpiaans sloopkabinet plaatsnemen.
Dat doen ze toch al?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215587079
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 13:59 schreef VoMy het volgende:

[..]
Die kamerleden zet je gewoon lager op de lijst en dan zijn ze, tada, opeens geen kamerlid meer. Die burgeroorlog verliest dat deel van de VVD dan ook want ze zijn in de minderheid.

De kiezer straft regeren met de PVV voor de VVD ook niet af. In de peilingen doet de VVD het niet dramatisch, terwijl NSC wél bijna helemaal is weggevaagd. Daarnaast is ontevredenheid over het kabinet an sich - wat wellicht wat groter is binnen de VVD en onder de VVD-kiezer - niet automatisch kritiek op de keuze om samen te werken met de PVV. Genoeg mensen die ontevreden zijn en juist meer daadkracht willen als het gaat om onrechtstatelijke plannen of 'harde hand'-beleid.
Ik snap dat je geen hoge pet op hebt van de VVD.

Maar de VVD is meer dan alleen de Kamerfractie. Je hebt dan niet alleen oorlog in Den Haag, maar krijgt te maken met talloze rebellerende lokale afdelingen. De partij scheurt dan uiteen. En waarom? Omdat je in een of ander kut-kabinet stapt dat toch geen lang leven beschoren is. Dat zou een enorme tactische blunder zijn van de VVD.

Verder zijn het vooral ook hooggeplaatste VVD'ers die niet onverdeeld enthousiast zijn over de huidige koers. Waarom denk je dat de zwaargewichten binnen de VVD hebben bedankt voor een post in dit kabinet?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215587084
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat doen ze toch al?
SBS-1 is vooral een stuurloos kneuzenkabinet, nog geen trumpiaans sloopkabinet gelukkig.
pi_215587088
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gaan ze Van Vroonhoven weer bedreigen?
Van Vroonhoven gaat helemaal niks doen.
pi_215587092
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar de VVD is meer dan alleen de Kamerfractie. Je hebt dan niet alleen oorlog in Den Haag, maar krijgt te maken met talloze rebellerende lokale afdelingen. De partij scheurt dan uiteen. En waarom? Omdat je in een of ander kut-kabinet stapt dat toch geen lang leven beschoren is. Dat zou een enorme tactische blunder zijn van de VVD.

Verder zijn het vooral ook hooggeplaatste VVD'ers die niet onverdeeld enthousiast zijn over de huidige koers. Waarom denk je dat de zwaargewichten binnen de VVD hebben bedankt voor een post in dit kabinet?
Maar dat doen ze nu toch ook al?
pi_215587099
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:03 schreef Hanca het volgende:
Je zult maar officier van jusititie zijn, voormalig rechter-plaatsvervanger, dat opgeven om wat te doen voor de mensen die echt last hebben van de toeslagenaffaire (met die portefeuille kan ik instappen wel beter begrijpen dan met een hoop andere portefeuilles, ze zit er voor die slachtoffers) en er dan achter komen dat je met de mensen aan tafel zit die normaal in de hoek in de kroeg zitten waar je zo ver mogelijk vandaan blijft. De types Klever, Faber en Agema, daar wil je niet mee vergaderen. En ja, dan gooien die hun diarree in de vergadering en staat blijkbaar Schoof niet op, maar ook Van Hijum niet. Dan zou ik ook wegwezen.
Ex bewinslieden zijn de laatsten waar je medelijden mee moet hebben. Het begint met een riante wachtgeldregeling (hoezo zelf ontslag genomen ?) en daarna komen ze altijd wel weer goed terecht via de baantjescarrousel.
-
pi_215587103
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar dat doen ze nu toch ook al?
Een pragmatische afweging maken en in zee gaan met de PVV en BBB is wel even andere koek dan in een kabinet stappen met niet alleen deze twee partijen, maar ook JA21, de SGP en FvD.
pi_215587110
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Een pragmatische afweging maken en in zee gaan met de PVV en BBB is wel even andere koek dan in een kabinet stappen met niet alleen deze twee partijen, maar ook JA21, de SGP en FvD.
Da's ook weer zo ja. Al vind ik in zee gaan met de PVV en BBB van weinig pragmatisme getuigen.
pi_215587118
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:08 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ex bewinslieden zijn de laatsten waar je medelijden mee moet hebben. Het begint met een riante wachtgeldregeling (hoezo zelf ontslag genomen ?) en daarna komen ze altijd wel weer goed terecht via de baantjescarrousel.
Ja, waarom heeft Geurt de wachtgeldregeling nog niet afgeschaft?!!!?! :(
pi_215587119
https://x.com/SamHvNL/status/1857409632093823383

Het kabinet staat op vallen. De ministers en staatssecretarissen zijn nu met hun eigen fracties aan het overleggen.
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:10:20 #22
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215587121
quote:

[..]

Nou ja, kijk naar de VS. De Republikeinse Partij drijft steeds verder af. Ik zie niet in waarom eenzelfde dynamiek niet ook hier met de VVD voorzien kan worden. Ook in andere Europese landen is de VVD of de VVD-achtige partij (bijvoorbeeld de Tories) in staat gebleken om steeds verder op te schuiven naar rechts. Het hoeft niet, een uitzondering daarop is wellicht de N-VA. Maar de afgelopen jaren vond ik de VVD niet op het pad van de N-VA zitten en meer op dat van de Tories.

Dat staat los van of ik een hoge pet op heb van de VVD, ik zou eenzelfde dynamiek ook zien gebeuren bij de PvdA, CDA of D66, al dan niet in in een andere richting.
pi_215587127
Is er al iets bekend over welke racistische uitingen in de ministerraad?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215587133
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 13:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

VVD staat gewoon op verlies in de peilingen hoor. Het wordt een beetje gemaskeerd door de toeloop van NSC (ook BBB) en doordat de vorige uitslag al heel slecht was. Ze verliezen momenteel 2.5 keer meer aan D66 dan omgekeerd.

Wel is de VVD natuurlijk altijd al een buitenbeentje geweest in de liberale familie.

Altijd gewoon een misselijke partij, consequent aan de verkeerde kant van de (liberale) geschiedenis. Mijn haat tegen ze zit heel diep. Ik stem nog liever PVV.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215587151
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Da's ook weer zo ja. Al vind ik in zee gaan met de PVV en BBB van weinig pragmatisme getuigen.
Maar de NSC maakte deze coalitie draaglijk, al zijn er ook al gemeenteraadsleden opgestapt. Nu nog een ruk naar rechts zal echt slecht vallen bij de VVD, waarvan een hoop raadsleden gewoon met PvdA, GL en D66 in coalities zitten.
pi_215587156
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:10 schreef capricia het volgende:
Ik zet in op Frau Faber en Frau Klever met wat puberaal gegrinnik van de andere PVV'ers op de achtergrond.
A mind with a heart of it's own
pi_215587163
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:10 schreef capricia het volgende:
Neen.
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:14:52 #28
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215587169
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze dit een 2e keer gaan doen. Maar misschien ben ik naief.
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:15:24 #29
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_215587173
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:13 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Ik zet in op Frau Faber en Frau Klever met wat puberaal gegrinnik van de andere PVV'ers op de achtergrond.
Zijn er al bookmakers gevonden die hier in zijn gesprongen?
pi_215587179
ook bijzonder dat het blijkbaar heibel is tijdens een minsterraad, en dat dit al bij de pers ligt voordat de poppetjes buiten zijn.

Iemand geeft dat gewoon rechtstreeks door. (hoe kan dit? er mochten toch geen telefoons aanwezig zijn?)
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:16:10 #31
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215587182
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
SBS-1 is vooral een stuurloos kneuzenkabinet, nog geen trumpiaans sloopkabinet gelukkig.
Precies. Een sneue kettingbotsing.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215587186
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:15 schreef koemleit het volgende:
ook bijzonder dat het blijkbaar heibel is tijdens een minsterraad, en dat dit al bij de pers ligt voordat de poppetjes buiten zijn.

Iemand geeft dat gewoon rechtstreeks door. (hoe kan dit? er mochten toch geen telefoons aanwezig zijn?)
Ze is naar buiten gelopen en vertrokken.
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:16:47 #33
38496 Perrin
pi_215587188
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:15 schreef koemleit het volgende:

Iemand die er graag de stekker uittrekt.
pi_215587192
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]
3e keer bedoel je, dit is al de 2e keer. :6
pi_215587193
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik loop met enige regelmaat een oud-minister tegen het lijf, en die wil nog weleens een inkijkje geven in de gedachtewereld van de VVD-top. 'Zo'n Klever en Faber, dat is vreselijk? Maar we hebben nu simpelweg geen andere keuze'.

Aldus die persoon. Er is wel een ander af te dingen op die redenering, maar het zijn daar geen groot fans van de huidige samenstelling.
pi_215587196
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]
3e keer.
Ze hebben ook al met die club samengewerkt in de gedoogconstructie. Was ook een laaiend succes :')
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:17:32 #37
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215587199
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
3e keer bedoel je, dit is al de 2e keer. :6
Oohja, je hebt gelijk! :6
pi_215587204
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze is naar buiten gelopen en vertrokken.
Ow echt? Mooi :)
pi_215587219
quote:

[..]

Heinen, Brekelmans en Hermans zijn toch gewoon zwaargewichten?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215587228
Hier komt een dubbele burn-out aan voor Pieter Omtzigt
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:21:55 #41
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215587234
O-) O-)

twitter
pi_215587236
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Heinen, Brekelmans en Hermans zijn toch gewoon zwaargewichten?
Mwoah, het zijn nieuwkomers, VVD'ers van de toekomst. Van bestuurlijke zwaargewichten, met ervaring als minister of staatssecretaris, ontbreekt in dit kabinet ieder spoor.
  Forum Admin vrijdag 15 november 2024 @ 14:26:24 #43
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215587277
Snap niet zo goed dat je verlekkerd naar deze crisis kijkt. De uitkomst gaat sowieso niet in het belang van Nederland zijn. In het ergste geval nieuwe verkiezingen.. en dan?

Nog meer zetels naar Wilders en co. Joepie. Laat ze de rit maar uitzitten en dan kun je voor eens en voor altijd afrekenen met deze clownsshow.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator vrijdag 15 november 2024 @ 14:28:36 #44
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_215587303
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Snap niet zo goed dat je verlekkerd naar deze crisis kijkt. De uitkomst gaat sowieso niet in het belang van Nederland zijn. In het ergste geval nieuwe verkiezingen.. en dan?

Nog meer zetels naar Wilders en co. Joepie. Laat ze de rit maar uitzitten en dan kun je voor eens en voor altijd afrekenen met deze clownsshow.
Weinig scenario's waarin de uitkomst niet net zo belabberd of nog erger is dan nu inderdaad.

Ook weinig scenario's waarin dit kabinet de volle rit uit gaat zingen
  Forum Admin vrijdag 15 november 2024 @ 14:29:29 #45
pi_215587314
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:28 schreef noodgang het volgende:

[..]
Weinig scenario's waarin de uitkomst niet net zo belabberd of nog erger is dan nu inderdaad.

Ook weinig scenario's waarin dit kabinet de volle rit uit gaat zingen
Klopt, maar zo snel als nu is alleen maar een katalysator.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_215587317
quote:

Alles is slecht. Doorgaan of het vallen. Gelukkig is er nog iemand van NSC die nog enig moreel besef heeft. Al kan je nog je afvragen waarom ze uberhaupt hierin is gestapt.
  Forum Admin vrijdag 15 november 2024 @ 14:31:23 #47
pi_215587335
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Alles is slecht. Doorgaan of het vallen. Gelukkig is er nog iemand van NSC die nog enig moreel besef heeft. Al kan je nog je afvragen waarom ze uberhaupt hierin is gestapt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Damned if you do, damned if you don't.
pi_215587348
quote:

Nog meer zetels naar Wilders en co. Joepie.
Met nieuwe verkiezingen kan Wilders zijn ego nog meer oppoetsen, want mogeljk meer zetels.
Hij zal toch wel weten dat hij en zijn knechten niet in een volgend meerderheidskabinet kunnen zitten.
Of die meerderheid is er niet met de huidige coalitiepartijen, of wél maar NSC en VVD hebben geen lol meer in zijn streken.
Dat wordt dan een centrumkabinet van GL/PvdA, D66. VVD, NSC, CU, (VOLT? PvdD?)
pi_215587356
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik loop met enige regelmaat een oud-minister tegen het lijf, en die wil nog weleens een inkijkje geven in de gedachtewereld van de VVD-top. 'Zo'n Klever en Faber, dat is vreselijk? Maar we hebben nu simpelweg geen andere keuze'.

Aldus die persoon. Er is wel een ander af te dingen op die redenering, maar het zijn daar geen groot fans van de huidige samenstelling.
Ik zeg niet dat de partij een eenheid is, maar Yesilgöz steunt het allemaal wel volmondig he en zet nogal de bijl aan de wortel van liberale zaken als demonstratierecht. Zomaar wat voorbeelden:

- Je kunt als VVD ook afstand houden en in zon debat melden dat iedereen demonstratierecht heeft in plaats van demonstranten antisemitisch te noemen die vanwege burgerslachtoffers staan te demonstreren.

- Je kunt als van de Plas oproept een nieuwssite te verbieden ook melden dat dergelijke censuur wel erg vergaand is, en niet erg wenselijk in een liberale staat en dat dat zeker niet bij het parlement ligt.

- Je hoeft niet te speculeren op het dubbel straffen van relschoppers door het intrekken van nationaliteit van mensen die hier geboren zijn en gewoon ons probleem, nadat je zelf als minister hebt geconcludeerd dat de weg niet heel heilzaam is.

Deze VVD, en met name Yesligöz, is gewoon bezig de PVV te overschreeuwen in plaats van goed beleid en de rechtstaat op de rails te houden en ja dit is wezenlijk anders dan met Rutte. Als die VVD'ers dat zon ramp vinden kunnen ze dat misschien eens op een congres aangeven, maar daar domineert klassiek liberaal die vind dat het allemaal nog PVV achtiger kan.
pi_215587374
twitter

Credits @hhh38
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:36:22 #51
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215587381
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ x ]

Credits @:hhh38
Staat niets :@
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215587384
AD meldt dat meer NSC'ers dreigen op te stappen. Kabinet lijkt klaar.

Binnen paar uur wordt gelekt wat voor racistische uitspraken zijn gedaan, en dat zal dan het laatste zetje zijn.
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:36:37 #53
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215587385
Oh nu wel.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215587386
quote:

Dit kabinet laten aanrommelen en de rechtsstaat slopen dat is niet in het belang van Nederland. Er gebeurt niks, ze blijven maar wijzen en de schuld bij iedereen behalve zijzelf zoeken, alle wezenlijke dingen voor zich uitschuiven. Nouja dat belastingplan, dat is dan hun enige echte wapenfeit. Misschien ook fatbikes, maar dat kunnen we toch moeilijk als een grote prestatie zien.

Wat er ook uit een verkiezing komt, slechter dan dit kan niet. Daarbij mensen nemen zo aan dat Wilders gaat winnen, ik hoop van niet. Misschien gaan we Amerika achterna dat mensen uit pure domheid op de man stemmen. Maar hopelijk is er gewoon weer een cordon sanitaire tegen zijn partij na dit circus en kan hij nooit meer in een regering plaatsnemen. Ik zie alleen maar positieve scenarios als dit kabinet eindelijk valt.
pi_215587418
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:36 schreef KoosVogels het volgende:

Binnen paar uur wordt gelekt wat voor racistische uitspraken zijn gedaan, en dat zal dan het laatste zetje zijn.
Bekijk deze YouTube-video

Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_215587420
twitter
pi_215587435
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dit kabinet laten aanrommelen en de rechtsstaat slopen dat is niet in het belang van Nederland. Er gebeurt niks, ze blijven maar wijzen en de schuld bij iedereen behalve zijzelf zoeken, alle wezenlijke dingen voor zich uitschuiven. Nouja dat belastingplan, dat is dan hun enige echte wapenfeit. Misschien ook fatbikes, maar dat kunnen we toch moeilijk als een grote prestatie zien.

Wat er ook uit een verkiezing komt, slechter dan dit kan niet. Daarbij mensen nemen zo aan dat Wilders gaat winnen, ik hoop van niet. Misschien gaan we Amerika achterna dat mensen uit pure domheid op de man stemmen. Maar hopelijk is er gewoon weer een cordon sanitaire tegen zijn partij na dit circus en kan hij nooit meer in een regering plaatsnemen. Ik zie alleen maar positieve scenarios als dit kabinet eindelijk valt.
Bikker gaf een maandje geleden al aan dat als het kabinet zou vallen, dat wat haar betreft niet tot nieuwe verkiezingen zou moeten leiden.
pi_215587436
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:36 schreef KoosVogels het volgende:

Ben benieuwd of het zover gaat komen, of heb je speciale geheime bronnen? ;)
pi_215587442
Hebben we de 100 dagen bereikt?
De enige echte.
pi_215587446
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:40 schreef Lichtloper het volgende:
[ x ]
Precies op tijd om het licht uit te doen. Mag toch hopen dat hij niet gaat lijmen....
Maar fantastisch nieuws zeg, onverwachts wel dat er NSC'ers zijn die principes hebben.
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:43:51 #61
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215587450
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:21 schreef Starhopper het volgende:
O-) O-)

[ x ]
Esther _O_
pi_215587460
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:42 schreef Rnie het volgende:
Hebben we de 100 dagen bereikt?
:Y
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_215587474
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:41 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Bikker gaf een maandje geleden al aan dat als het kabinet zou vallen, dat wat haar betreft niet tot nieuwe verkiezingen zou moeten leiden.
Daar gaat Bikker toch amper over. Wat stelde ze voor dan, minderheidskabinet? Ze kunnen met deze meerderheid al niks gedaan krijgen. Ik neem aan dat in elk geval Wilders wel zal staan te springen om verkiezingen, vrijwel de gehele rest van de oppositie. Met zon faalkabinet zijn genoeg zetels op te rapen als je partij niet VVD of NSC is. Dan zit je al op een meerderheid voor nieuwe verkiezingen.
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:46:25 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215587482
Het is nooit saai met kabinet Schoof
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:47:31 #65
38496 Perrin
pi_215587489
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:46 schreef Hexagon het volgende:
Op gebied van politiek entertainment scoren ze hoge cijfers.
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:48:03 #66
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215587493
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:46 schreef Hexagon het volgende:
De ijdeltuit, had ook gewoon lekker kunnen rentenieren en marathons kunnen lopen, maar moest zo nodig in de schijnwerpers :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_215587497
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat wordt dan een centrumkabinet van GL/PvdA, D66. VVD, NSC, CU, (VOLT? PvdD?)
Dat kun je geen centrum kabinet noemen.
En ik denk ook niet dat de VVD zo'n zelfmoordmissie aan gaat.
-
pi_215587504
quote:

Nog meer zetels voor Wilders is irrelevant als hij geen kabinet kan vormen. Kabinetscrisis, verkiezingen en verder met VVD-CDA-PvdAGL-D66 graag, zo snel mogelijk. En de kans dat dat een meerderheid heeft is veel groter dan de kans dat Wilders weer een kabinet kan vormen.
pi_215587510
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:33 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat de partij een eenheid is, maar Yesilgöz steunt het allemaal wel volmondig he en zet nogal de bijl aan de wortel van liberale zaken als demonstratierecht. Zomaar wat voorbeelden:

- Je kunt als VVD ook afstand houden en in zon debat melden dat iedereen demonstratierecht heeft in plaats van demonstranten antisemitisch te noemen die vanwege burgerslachtoffers staan te demonstreren.

- Je kunt als van de Plas oproept een nieuwssite te verbieden ook melden dat dergelijke censuur wel erg vergaand is, en niet erg wenselijk in een liberale staat en dat dat zeker niet bij het parlement ligt.

- Je hoeft niet te speculeren op het dubbel straffen van relschoppers door het intrekken van nationaliteit van mensen die hier geboren zijn en gewoon ons probleem, nadat je zelf als minister hebt geconcludeerd dat de weg niet heel heilzaam is.

Deze VVD, en met name Yesligöz, is gewoon bezig de PVV te overschreeuwen in plaats van goed beleid en de rechtstaat op de rails te houden en ja dit is wezenlijk anders dan met Rutte. Als die VVD'ers dat zon ramp vinden kunnen ze dat misschien eens op een congres aangeven, maar daar domineert klassiek liberaal die vind dat het allemaal nog PVV achtiger kan.
Net als met de Republikeinen en Tories is ook dit echter een (veel) langer proces geweest.

Al twee decennia zegt de Orde van Advocaten steeds dat voorstellen in strijd zijn met elementaire rechtsbeginselen. Geven ze de VVD continu de rode vlag. En ja, dan krijg een toeslagenaffaire of dat tienduizenden onterecht op een terreurlijst worden gezet (zonder tussenkomst rechter).

Sowieso is de liberale vleugel sinds de jaren 90 steeds meer verzwakt geraakt. Vele leden vertrokken al tijdens het Rutte-1 kabinet (waaronder oud-leider Voorhoeve); toen verloor de VVD behoorlijk wat leden. Anti-homo types van het slag Bolkestein - hij was een homohater - zijn daar nu dominant. Qua leden is het nu een kleine partij en wat over is gebleven (plus bij gekomen in leden) is conservatief rechts.

Uit 2017:
https://www.groene.nl/art(...)s-verder-naar-rechts

https://www.groene.nl/artikel/applausmachine-voor-oneliners

Hier genieten ze van (terug naar Indonesië anno 1880 oid):
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ar-moeilijk-carriere
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215587517
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nog meer zetels voor Wilders is irrelevant als hij geen kabinet kan vormen. Kabinetscrisis, verkiezingen en verder met VVD-CDA-PvdAGL-D66 graag, zo snel mogelijk. En de kans dat dat een meerderheid heeft is veel groter dan de kans dat Wilders weer een kabinet kan vormen.
Dan moet de VVD PVDA-GL wel premier gunnen als PVDA-GL de grootste is.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_215587518
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:48 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dat kun je geen centrum kabinet noemen.
En ik denk ook niet dat de VVD zo'n zelfmoordmissie aan gaat.
Waarom niet, de VVD is extreem maar al de rest zijn middenpartijen. NSC vrij rechts, PvdA een beetje links.
pi_215587520
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:41 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Kan ook, weet alleen niet of VVD dat kan dragen, zonder verkiezingen in een kabinet met PvdAGL als grootste partij (wellicht weer een premier van buitenaf?).
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:51:14 #73
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215587528
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:21 schreef Starhopper het volgende:
O-) O-)

[ x ]
Esther is the beste O+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Forum Admin vrijdag 15 november 2024 @ 14:52:41 #74
pi_215587539
quote:

[..]
Ik hoop met je mee, maar gezien de teneur in de maatschappij denk ik dat dat niet gaat gebeuren.
pi_215587543
Waarom komt Achahbar eigenlijk niet meteen naar buiten met welke uitspraken zo racistisch waren en wie ze maakten?
pi_215587549
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom niet, de VVD is extreem maar al de rest zijn middenpartijen. NSC vrij rechts, PvdA een beetje links.
NSC komt in de categorie "machteloze splinters" dus die is niet meer relevant. En PVDA/GL zijn inmiddels extreem links te noemen daar gaat de VVD nooit aan beginnen.
-
pi_215587550
twitter
pi_215587555
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ben benieuwd of het zover gaat komen, of heb je speciale geheime bronnen? ;)
Nee, dit is een vermoeden. Zulke dingen lekken altijd uit, zeker omdat er straks kabinetsleden zijn die er belang bij hebben dat het lekt.

En helaas, geen bronnen. Ik ken wel meerdere politieke verslaggevers in Den Haag, maar die zou ik nu niet lastig gaan vallen. En het is helaas (nog) niet mijn werk om Haagse bronnen te benaderen.
pi_215587564
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom komt Achahbar eigenlijk niet meteen naar buiten met welke uitspraken zo racistisch waren en wie ze maakten?
Ze gaat een persconferentie houden in met MinJenV, wie weet wat ze dan zegt.
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:54:56 #80
38496 Perrin
pi_215587567
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:53 schreef DrMarten het volgende:
[ x ]
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:54:58 #81
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215587569
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:53 schreef quo_ het volgende:
PVDA/GL zijn inmiddels extreem links te noemen
_O-
PvdA-GL is rechtser dan ooit met hun liberalisatie.

Welke standpunten van de partij zijn volgens jou verlinkst?
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215587570
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:53 schreef quo_ het volgende:

[..]
NSC komt in de categorie "machteloze splinters" dus die is niet meer relevant. En PVDA/GL zijn inmiddels extreem links te noemen daar gaat de VVD nooit aan beginnen.
Hoezo dat? Omdat de rest zo enorm ver naar rechts is afgedreven?
pi_215587572
quote:

[..]
Een kabinet met PvdAGL gaat niets aan het integratieprobleem doen, dat is na het debat van woensdag wel duidelijk geworden. Want zelfs het benoemen van het probleem met de disclaimer dat het niet om ALLE Marokkanen gaat is al racistisch en kwetsend. Dan zijn gerichte maatregelen dus onmogelijk. We blijven dan buurthuizen bouwen en thee drinken.

Integratie zal in ieder geval de inzet van nieuwe verkiezingen worden als het nu klapt, dus het wordt kleur bekennen voor de middenpartijen.
pi_215587576
quote:

[..]
Ik zie een samenwerking VVD met PvdA niet gebeuren zolang Yesilgöz er zit. Die heeft zich zo afgezet tegen Timmermans dat ze nu niet met goed fatsoen met hem kan samenwerken.
pi_215587580
De overgebleven VVD leden en denkers zijn nu vooral van dit allooi (voormalig speech schrijver van Bolkestein)
twitter

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Gerry_van_der_List
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:55:55 #86
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215587584
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:54 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
_O-
PvdA-GL is rechtser dan ooit met hun liberalisatie.

Welke standpunten van de partij zijn volgens jou verlinkst?
Noem eens wat, wat jij bedoeld met rechtser zijn van PvdA en GL?
pi_215587585
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, dit is een vermoeden. Zulke dingen lekken altijd uit, zeker omdat er straks kabinetsleden zijn die er belang bij hebben dat het lekt.

En helaas, geen bronnen. Ik ken wel meerdere politieke verslaggevers in Den Haag, maar die zou ik nu niet lastig gaan vallen. En het is helaas (nog) niet mijn werk om Haagse bronnen te benaderen.
Maar waarom zou dat van lekken afhankelijk zijn? Als Achahbar nog enig mediaoptreden doet is dat toch de eerste vraag die ze krijgt?
pi_215587593
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik hoop met je mee, maar gezien de teneur in de maatschappij denk ik dat dat niet gaat gebeuren.
Hoe zie jij een volgend kabinet Wilders voor je dan? Met VVD, BBB en verder?

VVD gaat echt niet een meerderheid zoeken via SGP, FvD en JA21 oid. En CDA gaat die 3 niet aan een meerderheid helpen.
pi_215587596
https://www.volkskrant.nl(...)uitspraken~b9df156c/

Ik had eerder uit de PVV hoek verwacht dan de VVD hoek.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:56:57 #90
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215587599
quote:
[ x ]
  Forum Admin vrijdag 15 november 2024 @ 14:57:31 #91
pi_215587604
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

VVD gaat echt niet een meerderheid zoeken via SGP, FvD en JA21 oid. En CDA gaat die 3 niet aan een meerderheid helpen.
Cda niet, maar een ja21 en fvd wel. Al zie ik die laatste niet noemenswaardig groeien.

Het is meer de vraag hoe groot pvv wordt.
pi_215587606
quote:
[ x ]
Ik wacht even tot meer media berichten dat het kabinet is gevallen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_215587611
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar waarom zou dat van lekken afhankelijk zijn? Als Achahbar nog enig mediaoptreden doet is dat toch de eerste vraag die ze krijgt?
Meestal vindt men het niet chique om zulke dingen publiekelijke te roepen. Achahbar wijst dan direct met een beschuldigende vinger naar een ex-collega, dat doe je normaal gesproken niet. Lekken is makkelijker, en net zo effectief.
pi_215587612
Niet om 't een of ande.
Maar als er daadwerkelijk racistische uitspraken gedaan zijn, dan horen diegene toch niet in ons kabinet? Dan is het toch niet Achahbar, maar de dader die moet vertrekken?...
pi_215587614
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:55 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Een kabinet met PvdAGL gaat niets aan het integratieprobleem doen, dat is na het debat van woensdag wel duidelijk geworden. Want zelfs het benoemen van het probleem met de disclaimer dat het niet om ALLE Marokkanen gaat is al racistisch en kwetsend. Dan zijn gerichte maatregelen dus onmogelijk. We blijven dan buurthuizen bouwen en thee drinken.

Integratie zal in ieder geval de inzet van nieuwe verkiezingen worden als het nu klapt, dus het wordt kleur bekennen voor de middenpartijen.
Wat een onzin, dat debat maakt juist duidelijk dat partijen als PvdAGL de enige zijn die iets aan deze problemen willen doen. Duh natuurlijk doe je de disclaimer erbij dat het niet om alle Marokkanen gaat, je kan toch moeilijke en staatssecretaris beschuldigen dat ze niet geïntegreerd is.
Dat hele 'integratieprobleem' is sowieso veroorzaakt/verzonnen door rechtse kabinetten. Niet alsof dit kabinet gerichte maatregelen had. Paspoorten afnemen is niet gericht en doet ook vrijwel niks.
pi_215587615
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:58 schreef winterapfel het volgende:
Niet om 't een of ande.
Maar als er daadwerkelijk racistische uitspraken gedaan zijn, dan horen diegene toch niet in ons kabinet? Dan is het toch niet Achahbar, maar de dader die moet vertrekken?...
Dan heb je een premier nodig die de bewindslieden een tik op vingers geeft. Maar Schoof vindt dit gewoon helemaal prima hoor.
pi_215587626
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Cda niet, maar een ja21 en fvd wel. Al zie ik die laatste niet noemenswaardig groeien.

Het is meer de vraag hoe groot pvv wordt.
Al wordt de PVV 55 zetels, de combi PVV-VVD-BBB-JA21 komt nooit aan 76 en met FvD gaat helemaal niemand in zee, behalve misschien Vermeer van de BBB.
pi_215587630
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:56 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vraag mij ook af over de VVD met Yesilgoz eventuele nieuwe verkiezingen ingaat. Denk dat er sowieso een iets andere wind gaat waaien binnen de partijtop.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:00:34 #99
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215587641
quote:
[ x ]
Schandalig dat deze ministerraad zo kon plaatsvinden. Waar was de Driehoek? Waar was de burgemeester? Iedereen heeft zitten slapen. Ik eis een spoeddebat over hoe dit in onze Hofstad heeft kunnen gebeuren.
  Forum Admin vrijdag 15 november 2024 @ 15:00:51 #100
pi_215587645
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Al wordt de PVV 55 zetels, de combi PVV-VVD-BBB-JA21 komt nooit aan 76 en met FvD gaat helemaal niemand in zee, behalve misschien Vermeer van de BBB.
Hmmm daar maak je een goed punt.

Maar ik was ook onaangenaam verrast door deze verkiezingsuitslag
  Forum Admin vrijdag 15 november 2024 @ 15:01:11 #101
pi_215587650
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik vraag mij ook af over de VVD met Yesilgoz eventuele nieuwe verkiezingen ingaat. Denk dat er sowieso een iets andere wind gaat waaien binnen de partijtop.
Dat denk ik ook. Genoeg onvrede
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:01:27 #102
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215587654
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:57 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik wacht even tot meer media berichten dat het kabinet is gevallen.
De Telegraaf is doorgaans wel de vlieg aan de muur in Den Haag.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215587665
quote:
Niet om 't een of ande.
Dat tweette Timmermans ook idd.
twitter
pi_215587670
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Meestal vindt men het niet chique om zulke dingen publiekelijke te roepen. Achahbar wijst dan direct met een beschuldigende vinger naar een ex-collega, dat doe je normaal gesproken niet. Lekken is makkelijker, en net zo effectief.
Ook niet chique om racistische uitspraken te doen. Ik vind direct zijn, met namen en rugnummers een stuk chiquer dan claimen dat die uitspraken zijn gedaan terwijl je er geheimzinnig over blijft doen. Of ze lekken, ook minder effectief trouwens. Dan is het makkelijker te ontkennen.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:02:25 #105
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215587671
quote:
Niet om 't een of ande.
Als er niet wordt opgetreden door de (vice-)premiers dan kun je er enkel zelf uit stappen of het door de vingers zien. Achachbar heeft niet de macht om iets aan de personele bezetting in de ministerraad te doen.
pi_215587679
quote:

[..]
Kunnen ze van haar af? Nadeel als het zo snel valt: Yeşilgöz heeft nog weinig echt verkeerd gedaan en VVD staat redelijk in de peilingen.

Denk meer dat Yeşilgöz van bovenaf krijgt opgelegd dat haar toon naar PvdA-GL en CDA anders moet en dat ze afstand moet nemen van de PVV.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:03:53 #107
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215587692
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:55 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Ik zie een samenwerking VVD met PvdA niet gebeuren zolang Yesilgöz er zit. Die heeft zich zo afgezet tegen Timmermans dat ze nu niet met goed fatsoen met hem kan samenwerken.
Het zou een zegen voor de VVD zijn als zij geen frontvrouw meer zou zijn
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215587696
quote:
[ x ]
_O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_215587701
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kunnen ze van haar af? Nadeel als het zo snel valt: Yeşilgöz heeft nog weinig echt verkeerd gedaan en VVD staat redelijk in de peilingen.

Denk meer dat Yeşilgöz van bovenaf krijgt opgelegd dat haar toon naar PvdA-GL en CDA anders moet en dat ze afstand moet nemen van de PVV.
Dat is ook een mogelijkheid. En echt blunders heeft ze inderdaad nog niet begaan.

Je zou hooguit kunnen redeneren dat ze geen verkiezingswinnaar is, anders dan haar voorganger. En met de ferme taal van afgelopen week heeft ze zich natuurlijk wel handig gepositioneerd, met het oog op een electorale strijd met de PVV. VVD en PVV vissen immers deels in dezelfde vijver.
pi_215587706
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hoe bedoel je weinig verkeerd gedaan. Zij sloot toch PvdA/GL uit. Mede door haar is VVD als een schip zonder stuurman, een budget PVV.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:05:36 #111
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215587709
Volgens Marleen bij de NOS is er tijd gekocht. "Ik weet niet wat dit wel zeggen" met een grote grijns op haar gezicht. Volgens mij kunnen we dit als bevestiging zien van de val van het kabinet :D
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:05:37 #112
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215587710
Duurt lang :P
pi_215587717
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:02 schreef DrMarten het volgende:

[..]
[ x ]
Dit is zeker waar. En de vraag is eigenlijk waarom nu pas als het om uitspraken gaan die maandag (ook) al zijn gedaan. Of deze MR gaf er nog een extra dimensie aan.

Lijkt ook een duidelijk verschil te zijn tussen NSC fractie en kabinet smaldeel. Van Vroonhoven vond pas bij DENK dat de toon van het debat verkeerd werd. Vond de drek van Wilders prima. Blijkbaar trekt het kabinet smaldeel een andere conclusie over vergelijkbare teksten. En van vroonhoven nog zo potsierlijk shinen met het rechtsstatelijk geweten van de partij :')
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_215587726
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hoe bedoel je weinig verkeerd gedaan. Zij sloot toch PvdA/GL uit. Mede door haar is VVD als een schip zonder stuurman, een budget PVV.
Vanuit het gezichtspunt van de VVD en vooral haar kiezers redeneerde ik, uiteraard.
pi_215587733
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dit is zeker waar. En de vraag is eigenlijk waarom nu pas als het om uitspraken gaan die maandag (ook) al zijn gedaan. Of deze MR gaf er nog een extra dimensie aan.
Wellicht heeft ze vandaag aan het begin excuses gevraagd?
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:07:57 #116
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215587734
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:55 schreef DrMarten het volgende:

[..]
quote:

[..]
Dat mag ik hopen inderdaad :Y

Of juist niet, want ik stem uiteraard geen VVD :D
pi_215587736
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik vind die vrouw op echt alle fronten verschrikkelijk.
pi_215587737
twitter
pi_215587743
twitter

Lol, nietsontziend is de fractie ingehaald door het eigen smaldeel in het kabinet. Wat een farce is deze vrouw ook
pi_215587749
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:08 schreef Recce het volgende:
[ x ]
Zou Pieter uit bed gevallen zijn of moet Nicolien het weer oplossen?
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:09:16 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215587750
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:02 schreef DrMarten het volgende:

[..]
[ x ]
En groot gelijk heeft hij :Y
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:09:28 #122
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215587754
quote:
[ x ]
Eten besteld :') Het is pas drie uur jemig. Vroege diner hoor.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:10:12 #123
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215587764
Het Catshuis heeft gewoon een keuken en koks, dus hoezo eten besteld
pi_215587765
quote:
[ x ]
Bij NY Pizza is nu de 3e pizza gratis.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:10:23 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215587768
Ik ben wel benieuwd wat de NSC nu wil. Ze kunnen die woorden niet onuitspreken.
pi_215587773
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wellicht heeft ze vandaag aan het begin excuses gevraagd?
Ja zou kunnen. En de antwoorden van Nobel gaan natuurlijk namens het kabinet maar zien alle bewindspersonen vooraf echt niet. En daar heeft ze achteraf toch vragen over gesteld misschien. Waarna een en ander los kwam. Maar eens met de analyse van Timmermans. Benieuwd naar de reconstructie
pi_215587774
Yesilgöz is de grootste flop aller tijden. Zij is gewoon moeilijk serieus te nemen, ze is nooit consistent geweest. Ik ben het met Wilders fundamenteel op veel vlakken niet eens, maar hij valt veel meer serieus te nemen gezien het feit dat hij altijd consistent is geweest in zijn standpunten. Dilan is het typische voorbeeld van iemand met een migratieachtergrond die haar cultuur de prullenbak ingooit zodra ze merkt dat ze daardoor veel meer omarmt zal worden door de gemiddelde VVD-supporter.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:10:50 #128
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215587776
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Lijkt ook een duidelijk verschil te zijn tussen NSC fractie en kabinet smaldeel. Van Vroonhoven vond pas bij DENK dat de toon van het debat verkeerd werd. Vond de drek van Wilders prima. Blijkbaar trekt het kabinet smaldeel een andere conclusie over vergelijkbare teksten. En van vroonhoven nog zo potsierlijk shinen met het rechtsstatelijk geweten van de partij :')
Ze heeft het besluit dinsdag al genomen
pi_215587780
quote:
[ x ]
Hier kunnen ze toch voor het avondeten uit komen?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:11:46 #130
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215587791
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:08 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Ik vind die vrouw op echt alle fronten verschrikkelijk.
Eens
pi_215587793
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:09 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Eten besteld :') Het is pas drie uur jemig. Vroege diner hoor.
Ik denk dat ze vergeten waren bommetjes te smeren voor de lunch.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:12:22 #132
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215587798
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Echt wel!!
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215587801
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:10 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Als Omtzigt komt, weten ze dat het heel lang gaat duren.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:12:52 #134
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215587805
Van doorgaans betrouwbare bron heb ik vernomen dat ze volgende week gaan bowlen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215587808
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:10 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat de NSC nu wil. Ze kunnen die woorden niet onuitspreken.
Er lijkt ook nauwelijks communicatie tussen fractie en kabinet smaldeel. Van Vroonhoven die en motie weer moet intrekken nadat eigen minister die ontraadt was ook al gênant. En tijdens debat hebben ze helemaal geen uiting gegeven aan sentiment dat de toon van kabinet zo slecht is.

Of er moeten hele rabiate dingen zijn gezegd in de MR. Wat ik gezien de samenstelling niet uitsluit. Maar dan kunnen de rest van de bewindspersonen niet achterblijven. De woorden gaan toch uitlekken en dan sta je nog meer voor lul.
pi_215587809
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:11 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Bommetje :D
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_215587813
twitter
pi_215587821
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:13 schreef Recce het volgende:
[ x ]
Omzigt moet zeker helemaal uit Enschede komen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:14:39 #139
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215587823
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:11 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Bommetjes :D
  Moderator vrijdag 15 november 2024 @ 15:14:45 #140
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_215587825
Ach, Sam
What can change the nature of a man?
pi_215587826
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:12 schreef Koffieplanter het volgende:
Van doorgaans betrouwbare bron heb ik vernomen dat ze volgende week gaan bowlen.
Bowlen of blowen?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_215587827
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ze heeft het besluit dinsdag al genomen
Ah check. Ook al gedeeld met mensen? Of voor zichzelf genomen? Moet nog even flink wat inlezen merk ik. Vragen vragen :)
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:14:52 #143
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215587828
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Bij NY Pizza is nu de 3e pizza gratis.
Als het Pentagon pizza besteld in grote hoeveelheden komt er een oorlog

https://www.the-sun.com/n(...)acy-theory-pentagon/
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:14:54 #144
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215587832
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:12 schreef Recce het volgende:

[..]
Als Omtzigt komt, weten ze dat het heel lang gaat duren.
:D
pi_215587834
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Bommetjes :D
GMTA
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_215587841
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:14 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Als Omzigt moet zeker helemaal uit Enschede komen.
Die Nicolien van Vroonhoven krijgt straks een toon te horen van Wilders, die is voor het hoofdgerecht huilend naar huis.
Hell To The Liars
  Moderator vrijdag 15 november 2024 @ 15:15:40 #147
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_215587844
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:15 schreef Droopie het volgende:

[..]
Die Nicolien van Vroonhoven krijgt straks een toon te horen van Wilders, die is voor het hoofdgerecht huilend naar huis.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:15:48 #148
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215587847
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:12 schreef Koffieplanter het volgende:
Niet naar drievliet?
pi_215587849
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:13 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Bommetje :D
Achterlijke autocorrect _O-
pi_215587852
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:15 schreef Droopie het volgende:

[..]
Dan komt Omzigt briesend binnen en blaast het kabinet op
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:16:36 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215587857
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ah check. Ook al gedeeld met mensen? Of voor zichzelf genomen? Moet nog even flink wat inlezen merk ik. Vragen vragen :)
Weet ik zo niet meer. Las het of in het NOS-artikel óf in het Volkskrantartikel
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:16:47 #152
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215587860
Volgens het NOS journaal willen alle NSC bewindslieden opstappen :o
pi_215587861
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:09 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Zou Pieter uit bed gevallen zijn of moet Nicolien het weer oplossen?
Dat is lood om oud ijzer vrees ik. Pieter stapt makkelijk over zijn principes heen. Vroonhoven lijkt ze uberhaupt vrijwel niet te hebben.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:17:45 #154
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215587875
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:16 schreef Starhopper het volgende:
Mooi zo ^O^
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:17:50 #155
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215587876
Sam is de mol
pi_215587884
quote:
En terecht!
pi_215587885

met terugwerkende kracht is dit wel heel erg bijzonder :D
Hell To The Liars
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:19:02 #158
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215587890
quote:
Wel een aantal begreep ik net?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:19:17 #159
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215587893
Benieuwd welke slappe concessies Van Vroonhoven gaat vragen aan Wilders
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:19:40 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215587898
quote:
Pieter moet ze gaan sensibiliseren nu.
pi_215587902
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:10 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Stel je voor dat je met een hongerige Lientje in een kamer zit...
  Moderator vrijdag 15 november 2024 @ 15:20:30 #162
375570 crew  Cyan9
pi_215587912
Waar is het liveblog van de NOS? Het is pas echt met een liveblog.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:20:58 #163
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215587919
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:19 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Wel een aantal begreep ik net?
Allemaal toch?

Maar waar gaan ze nu nog over praten dan?
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:21:34 #164
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215587927
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Allemaal toch?

Ik hoor net dat er 'tijd is gekocht' oid?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215587930
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:20 schreef winterapfel het volgende:

[..]
Diebheeft een uitsmijter in d'r bh, die overleeft het wel.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:21:56 #166
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215587938
Geen idee , alles is onvoorspelbaar momenteel
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:21:57 #167
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215587939
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:20 schreef winterapfel het volgende:

[..]
Die heeft eieren mee in haar beha
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:22:24 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215587945
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Allemaal toch?

En waarom vanavond pas de partijleiders erbij (als dat klopt)?

Komt Omtzigt soms echt uit Enschede naar Den Haag? :P
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:23:02 #169
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215587952
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:21 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ja. Ik snap het niet?
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:23:08 #170
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215587955
Is er al een live stream? :P
pi_215587959
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat hij dit niet aan Van Vroonhoven over laat.
pi_215587962
quote:

[..]

Ik krijg haast de neiging om er langs te fietsen en aan te bellen. Kijken of ie thuis is :P
pi_215587964
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja. Ik snap het niet?
Tot vanavond, neem ik aan. Ze blijven zitten tot na dat gesprek van de partijleiders.
pi_215587966
quote:

[..]

Omzigt kan toch videaocall/bellen/appen/smsen ook wel doorgeven dat het afgelopen is.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:24:32 #175
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_215587971
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:21 schreef Puzzie het volgende:

[..]
En er moesten al extra miljarden gevonden worden omdat de btw-verhoging op cultuur en sport niet doorgaat ;(
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:24:53 #176
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215587974
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kan me voorstellen dat hij dit niet aan Van Vroonhoven over laat.
Ik ook niet. Maar waarom dan wachten tot vanavond?
pi_215587975
quote:

[..]

Gokje, Wilders kan niet zomaar vrij bewegen.
Die moeten eerst wat mensen optrommelen.
Hell To The Liars
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:25:13 #178
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215587979
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tot vanavond, neem ik aan. Ze blijven zitten tot na dat gesprek van de partijleiders.
Eerst nog even op kosten van de beslastingbetaler eten. Het laatste avondmaal.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:25:16 #179
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215587980
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja. Ik snap het niet?
Ik ook niet :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator vrijdag 15 november 2024 @ 15:26:00 #180
375570 crew  Cyan9
pi_215587985
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Is er al een live stream? :P
Ik zag de eerste foto's van de verzamelde pers voor het hekwerk alweer voorbij komen.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:26:08 #181
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215587988
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:23 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Ik krijg haast de neiging om er langs te fietsen en aan te bellen. Kijken of ie thuis is :P
Ik zou bij het Catshuis kunnen gaan posten :P

Ware het niet dat ik begin vd avond naar Amersfoort moet. Met de trein met als eindpunt Enschede :D
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:26:31 #182
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215587996
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:26 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik zag de eerste foto's van de verzamelde pers voor het hekwerk alweer voorbij komen.
Spaaaannoond :Y)
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215587997
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
De partijleiders zijn op vrijdag niet in Den Haag, wellicht is het voor 1 echt lastig sneller in Den Haag te zijn? Al kan ik me daar even niks bij voorstellen, niks is toch belangrijker dan een kabinetscrisis neem ik aan.
pi_215587999
Uitstekende ontwikkelingen. w/

quote:
Dat zou volstrekt terecht zijn, alleen al vanuit het oogpunt van collegialiteit. Sterker nog, ook VVD bewindslieden met enig fatsoen zouden op moeten stappen.
pi_215588001
Radio 1 gaat nu over dinosauriërs.
Maarten van Rossem zegt net dat Jurassic Park een hele matige film is met heel veel fouten.
Hell To The Liars
pi_215588007
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik zou bij het Catshuis kunnen gaan posten :P

Ware het niet dat ik begin vd avond naar Amersfoort moet. Met de trein met als eindpunt Enschede :D
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_215588011
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:27 schreef Droopie het volgende:
Maarten van Rossem zegt net dat Jurassic Park een hele matige film is met heel veel fouten.
Op Radio 1 zit op vrijdag Humberto Tan met zijn eeuwige goed-nieuwsshow. Daar hoef je niks van te verwachten.
pi_215588013
quote:
Van Rossem is zelf een dinosauriër.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:28:30 #189
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215588015
Enorm extraparlementair dit trouwens: de partijleiders die naar het kabinetsoverleg op het Catshuis gaan
pi_215588017
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat zou volstrekt terecht zijn, alleen al vanuit het oogpunt van collegialiteit. Sterker nog, ook VVD bewindslieden met enig fatsoen zouden op moeten stappen.
VVDer Heinen, de persoon die ik het meest hoog inschatte van het hele zootje, schijnt 1 van de aanleidingen te zijn...
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:28:46 #191
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215588020
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Maar het klopt wel wat hij zegt.
  Forum Admin vrijdag 15 november 2024 @ 15:29:09 #192
pi_215588028
quote:
Snap ik, hij heeft die tijd nog bewust meegemaakt.
pi_215588034
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Maar het klopt wel wat hij zegt.
Veel fouten ja, maar geen matige film.
pi_215588038
Is inmiddels bekend wie in de ministerraad precies nou wat gezegd heeft?

Het kan toch niet zo zijn dat een minister lekker racistisch loopt te brallen en dan alleen Achachbar opstapt. Juist die persoon zou dan uit het kabinet geflikkerd moeten worden.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_215588040

Rutte nu.
pi_215588042
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:28 schreef Szura het volgende:
Enorm extraparlementair dit trouwens: de partijleiders die naar het kabinetsoverleg op het Catshuis gaan
Dat extraparlementair is natuurlijk al sinds het begin een grote farce :')
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:29:35 #197
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215588043
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
VVDer Heinen, de persoon die ik het meest hoog inschatte van het hele zootje, schijnt 1 van de aanleidingen te zijn...
Yups. Dat staat in dat Volkskrantartikel dat hier gepost werd. Door @ESF1Gamer geloof ik?
pi_215588044
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:29 schreef SnertMetChoco het volgende:

Het kan toch niet zo zijn dat een minister lekker racistisch loopt te brallen en dan alleen Achachbar opstapt. Juist die persoon zou dan uit het kabinet geflikkerd moeten worden.
Is daar geen openbaar verslag van?
pi_215588047
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De crisis lijkt juist deels veroorzaakt te zijn door uitspraken van een VVD'er.
pi_215588050
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Scherpe politieke analyses anders. Maar dat hij oud is klopt ja.
pi_215588054
quote:
wtf ik haat maarten nu
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:30:32 #202
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215588055
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:30:46 #203
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215588059
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Op Radio 1 zit op vrijdag Humberto Tan met zijn eeuwige goed-nieuwsshow. Daar hoef je niks van te verwachten.
De val van het kabinet Schoof is toch goed nieuws?
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:30:48 #204
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215588060
quote:

[..]
Het was Heinen die begin mei met Hermans door Nederland toerde om deze samenwerking te redden, geen idee waarom je hoog zou opgeven van iemand die zoveel investeert in het in bed duiken met extreemrechts.
pi_215588063
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Yups. Dat staat in dat Volkskrantartikel dat hier gepost werd. Door @:ESF1Gamer geloof ik?
https://www.volkskrant.nl(...)uitspraken~b9df156c/''

Ik post hem met liefde nog een keer
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:30:54 #206
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215588064
quote:
lol
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215588070
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nee, maar de Kamer heeft het inmiddels opgevraagd en volgens mij is het ook WOBbaar.
pi_215588071
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat daar gezegd wordt is doorgaans geheim.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:31:41 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215588073
quote:

Nee, wel aan wiens uitspraken ze aanstoot genomen zou hebben: https://www.volkskrant.nl(...)uitspraken~b9df156c/
pi_215588074
quote:
Zij meent dat er in de ministerraad van maandag radicale, kwetsende en mogelijk racistische uitspraken zijn gedaan naar aanleiding van de ongeregeldheden in Amsterdam. Andere NSC-bewindspersonen zouden vergelijkbare bezwaren hebben, bevestigen bronnen.

Achahbars grootste bezwaar is volgens een ingewijde dat ook VVD-minister Eelco Heinen van Financiën in haar ogen over de schreef is gegaan tijdens de ministerraad. De staatssecretaris meent dat ze daardoor niet meer kan functioneren op het departement. Een bron bij de VVD ontkent ten stelligste dat Heinen iets verkeerds zou hebben gezegd.

De VVD’er is als minister de directe leidinggevende van Achahbar. Ze zou al op dinsdag, een dag na de ministerraad van maandag, het besluit hebben genomen om op te stappen.
Volkskrant
pi_215588079
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De val van het kabinet Schoof is toch goed nieuws?
Ligt aan je uitgangspositie natuurlijk maar ik zou het zelf niet betitelen als goed nieuws
pi_215588080
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:05 schreef Starhopper het volgende:
Volgens Marleen bij de NOS is er tijd gekocht. "Ik weet niet wat dit wel zeggen" met een grote grijns op haar gezicht. Volgens mij kunnen we dit als bevestiging zien van de val van het kabinet :D
quote:
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Mooi zo ^O^
Ik zou nog even wachten met aansluiten bij de polonaise. Je kunt dit wel heel graag willen maar Geert en Dilan zijn te geslepen en te ervaren om zich meteen door een staatssecretaris met een onbeduidende portefeuille in de luren te laten leggen.
-
pi_215588084
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:30 schreef Szura het volgende:

[..]
Het was Heinen die begin mei met Hermans door Nederland toerde om deze samenwerking te redden, geen idee waarom je hoog zou opgeven van iemand die zoveel investeert in het in bed duiken met extreemrechts.
Omdat hij kwalitatief wel een goede minister is en ik dat of nooit geweten heb of weer vergeten was.
pi_215588088
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:31 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Niet meer sinds Schoof goed idee vond om de verslagen vrij te geven.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_215588090
quote:

[..]
Hij heeft ze al een keer openbaar gemaakt.
Maar dan zou iemand gewoon aangifte moeten doen.

Tsjonge tsjonge
Hell To The Liars
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:32:51 #216
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215588093
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, maar de Kamer heeft het inmiddels opgevraagd en volgens mij is het ook WOBbaar.
Worden pas na 20 jaar openbaar normaliter las ik. Dus dat wordt lastig
pi_215588095
quote:

In het geval van Faber zou het me eerder verbazen als ze geen racistische dingen heeft gezegd. Zij protesteerde tegen de aanstelling van Marcouch omdat het geen 'Arnhemistan' moest worden.
pi_215588098
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, wel aan wiens uitspraken ze aanstoot genomen zou hebben: https://www.volkskrant.nl(...)uitspraken~b9df156c/
Enigszins verrassend dat het een paar van haar VVD-collega's zijn. Denk dat iedereen wel wat PVV'ers op de bingolijst had staan.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:33:11 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215588102
quote:

[..]
Voor 20 jaar :Y
pi_215588103
quote:

En dat de andere nsc bewindslieden er nu achter komen dat wat vrijdag is gezegd eigenlijk niet kan. Terwijl woensdag een nsc minister nog in de kamer stond over dit onderwerp. Die partij is extreem amateuristisch
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:33:15 #221
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215588104
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:31 schreef quo_ het volgende:

[..]
[..]
[..]
Ik zou nog even wachten met aansluiten bij de polonaise. Je kunt dit wel heel graag willen maar Geert en Dilan zijn te geslepen en te ervaren om zich meteen door een staatssecretaris met een onbeduidende portefeuille in de luren te laten leggen.
Beter laat Vroonhoven zich niet omlullen.
pi_215588110
quote:

[..]
[..]
[..]
Een hele partij. Uitermark voelde zich al niet meer thuis en lijkt nu ook weg te willen gaan, dan kunnen Bruins en Van Hijum niet met goed fatsoen blijven zitten en dan is NSC dus uit het kabinet.
pi_215588113
quote:

[..]
[..]
[..]
Dylan is een bot mes, die is niet geslepen. Goed in mediarelletjes opstarten, ik zie in haar geen goede lijmer. Misschien dat Caroline een beetje moederlijk kan proberen te repareren.
pi_215588115
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:33 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Enigszins verrassend dat het een paar van haar VVD-collega's zijn. Denk dat iedereen wel wat PVV'ers op de bingolijst had staan.
Dat het VVD'er zijn die deze uitspraken deden zal wel de druppel zijn geweest. Van PVV'er verwachten we immers niet anders.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:34:41 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215588123
quote:

[..]
[..]
[..]
Ik zou het een goede zaak vinden als alle NSC-bewindslieden opstappen als het klopt wat de staatssecretaris zegt.

Hoezo is dat "aansluiten in de polonaise"? :?
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:35:13 #226
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215588130
Is er nergens een livestream ofzo?
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:35:16 #227
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215588132
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat hij kwalitatief wel een goede minister is en ik dat of nooit geweten heb of weer vergeten was.
https://www.ad.nl/politie(...)5c0f1592bf&auth_rd=1

https://www.rtl.nl/nieuws(...)eter-omtzigt-pvv-vvd
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:36:12 #228
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215588146
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:32 schreef 297534 het volgende:

[..]
In het geval van Faber zou het me eerder verbazen als ze geen racistische dingen heeft gezegd. Zij protesteerde tegen de aanstelling van Marcouch omdat het geen 'Arnhemistan' moest worden.
Maar het zou dus om Heinen gaan. En om Nobel om wat hij eerder openbaar zei.

Beiden géén PVV.
pi_215588147
quote:

[..]
[..]
[..]
Je kunt wel ervaren en geslepen zijn, maar als de NSC-fractie er klaar mee is, dan ben je je meerderheid kwijt. Dan valt er weinig meer te wheelen en dealen.
  Moderator vrijdag 15 november 2024 @ 15:36:39 #230
375570 crew  Cyan9
pi_215588149
Oei.
twitter
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:36:50 #231
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215588154
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je kunt wel ervaren en geslepen zijn, maar als de NSC-fractie er klaar mee is, dan ben je je meerderheid kwijt. Dan valt er weinig meer te wheelen en dealen.
Dan doen ze een minderheidskabinet :')
pi_215588176
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Beiden géén PVV.
Ja, ok. Dat komt dan waarschijnlijk wat harder aan. Hoewel je wat racistische opmerkingen misschien wel had kunnen verwachten als je in zo'n kabinet stapt.
pi_215588178
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Geen meerderheid in 2e kamer en geen meerderheid in 1e kamer. Dan kun je beter ophouden. Dat zag je nu al bij die achterlijke btw verhoging.
pi_215588179
twitter
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:39:11 #235
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215588189
quote:
86s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:36 schreef Cyan9 het volgende:
Oei.
[ x ]
Maatoug was wel lekker op dreef van de week _O_
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215588200
quote:

[..]

Beiden géén PVV.
Met name ook om Heinen omdat hij als minister boven haar stond op het ministerie.
pi_215588204
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Tot ze een motie van wantrouwen om hun oren krijgen.
pi_215588210
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:41:03 #239
pi_215588225
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Kan mij voorstellen dat er veel files op de snelweg tussen Enschede en Den Haag te vinden zullen zijn.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:41:06 #240
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215588226
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[ x ]
Dat was het al even. Hij is een beetje "late to the party" :P
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:42:48 #241
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215588240
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:41 schreef CommissarisMissionaris het volgende:

[..]
Kan mij voorstellen dat er veel files op de snelweg tussen Enschede en Den Haag te vinden zullen zijn.
Waarom wachten als het NIET om wachten op Omtzigt zou gaan hadden we het over.

Wel een beetje opletten! ;)
pi_215588243
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Omdat iedereen binnen de gehele NSC weet dat bij nieuwe verkiezingen het spel helemaal over en uit is. Van de huidige 20 zetel bliven er misschien maar 3 over. Dus 17 kamerleden nog 5 bewindslieden zonder goedbetaalde baan en zonder aanzien. Het zijn waarschijnlijk net mensen die NSC-ers.
-
pi_215588245
POLL
Hell To The Liars
pi_215588246
quote:

[..]

Beiden géén PVV.
Althans, nog niet :P
pi_215588249
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:43 schreef quo_ het volgende:

[..]
Omdat iedereen binnen de gehele NSC weet dat bij nieuwe verkiezingen het spel helemaal over en uit is. Van de huidige 20 zetel bliven er misschien maar 3 over. Dus 17 kamerleden nog 5 bewindslieden zonder goedbetaalde baan en zonder aanzien. Het zijn waarschijnlijk net mensen die NSC-ers.
Meeste NSC-ers hadden al prima banen natuurlijk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_215588250
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat het VVD'er zijn die deze uitspraken deden zal wel de druppel zijn geweest. Van PVV'er verwachten we immers niet anders.
Het lijkt me sterk dat ze allemaal zooi van de PVV'ers wel tolereerde om dan bij iets van VVD'ers erover te struikelen, maar het zou op zich wel kunnen natuurlijk.
pi_215588260
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Worden pas na 20 jaar openbaar normaliter las ik. Dus dat wordt lastig
Je kan gedeelten prima de-rubriceren. Moet wel gebeuren door diegene die er over gaan.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:45:06 #248
pi_215588266
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Waarom wachten als het NIET om wachten op Omtzigt zou gaan hadden we het over.

Wel een beetje opletten! ;)
Vrijdagmiddag dit dat ;(
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:45:23 #249
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215588269
Er is een liveblog jaaaa
pi_215588272
twitter

Hoe komt meneer de Haagse Insider erbij dat 'niemand' dit begrijpt? Het is juist volkomen logisch dat het kabinet dreigt te vallen. Hier is sprake van een optelsom, waarbij het kabinet een absolute shitshow maakte van de onlusten in Amsterdam. Het vuur werd aangewakkerd in plaats van gedoofd. Schoof zwabberde alle kanten op, in een poging iedereen te plezieren. Maar zijn harde opmerkingen over falende integratie bleven het meeste hangen. Tel daar dan nog dit gedoe bij op en je hebt een situatie die compleet onwerkbaar is.

En dan negeer ik voor het gemak even de reeks aan blunders van afgelopen maanden.
pi_215588274
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:43 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dat is eigenlijk voor niemand binnen die fractie een probleem.
  Moderator vrijdag 15 november 2024 @ 15:45:59 #252
375570 crew  Cyan9
pi_215588275
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:45 schreef Szura het volgende:
Er is een liveblog jaaaa
Ik juich.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:46:00 #253
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215588277
quote:
Er is een liveblog jaaaa
link? :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215588278
quote:
Er is een liveblog jaaaa
Nu kunnen we los *O*
pi_215588279
quote:
Er is een liveblog jaaaa
NOS wordt zo wel heel duur dit jaar
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:46:21 #256
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215588281
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Hoe komt meneer de Haagse Insider erbij dat 'niemand' dit begrijpt? Het is juist volkomen logisch dat het kabinet dreigt te vallen. Hier is sprake van een optelsom, waarbij het kabinet een absolute shitshow maakte van de onlusten in Amsterdam. Het vuur werd aangewakkerd in plaats van gedoofd. Schoof zwabberde alle kanten op, in een poging iedereen te plezieren. Maar zijn harde opmerkingen over falende integratie bleven het meeste hangen. Tel daar dan nog dit gedoe bij op en je hebt een situatie die compleet onwerkbaar is.

En dan negeer ik voor het gemak even de reeks aan blunders van afgelopen maanden.
Haagse outsider is al tijden een debiel
pi_215588283
pi_215588284
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Je kan gedeelten prima de-rubriceren. Moet wel gebeuren door diegene die er over gaan.
Eens, maar voor Schoof, hoe vaak zijn die zaken geopenbaard.
Het maakt niet uit wat er in staat, net als bij Fok!, mensen lezen erin wat ze willen lezen.
Jetten, Timmermans het maakt niet uit wat er staat, ze vinden wel iets wat op racisme lijkt.
Die staatssecretaris was sowieso niet afgetreden als er helemaal niets slechts gezegd zou zijn.
Hell To The Liars
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:46:52 #259
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215588286
quote:
Dit zijn pas grenscontroles _O_
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:46:54 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215588287
Ik ben natuurlijk weer eens onderweg als het spannend wordt -O-

Met alleen een mobieltje bij de hand..
pi_215588288
quote:

Of er is iets gezegd dat Achachbar racistisch VINDT.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:47:02 #262
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_215588289
Het was toch gewoon wachten tot NSC een keer de stekker eruit ging trekken. Deze gekkigheid ging al veel te lang door.
Makkelijk eerste
pi_215588291
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ik heb wel een idee hoe dat er dan uitziet:

-
pi_215588294
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:43 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het lijkt me sterk dat ze allemaal zooi van de PVV'ers wel tolereerde om dan bij iets van VVD'ers erover te struikelen, maar het zou op zich wel kunnen natuurlijk.
Het zou goed kunnen. Ze zat immers wel in een minsterraad met een staatssecretaris die nog steeds achter de minder-Marokkanen-uitspraak van Wilders staat.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:47:34 #265
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_215588295
Racisten in het kabinet. Wie had dat nou verwacht met de PVV
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_215588300
quote:
Er is een liveblog jaaaa
Dan is het waar!
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:48:07 #267
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215588303
twitter
pi_215588306
> 50 zetels voor PVV incoming.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:49:10 #269
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215588321
quote:
Er is een liveblog jaaaa
Nu is het echt!
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:49:17 #270
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215588322
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:46 schreef Droopie het volgende:

[..]
Eens, maar voor Schoof, hoe vaak zijn die zaken geopenbaard.
Het maakt niet uit wat er in staat, net als bij Fok!, mensen lezen erin wat ze willen lezen.
Jetten, Timmermans het maakt niet uit wat er staat, ze vinden wel iets wat op racisme lijkt.

Die staatssecretaris was sowieso niet afgetreden als er helemaal niets slechts gezegd zou zijn.
Waar komen die aantijgingen vandaan? :?
pi_215588323
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:47 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik heb wel een idee hoe dat er dan uitziet:

[ afbeelding ]
Zet tussen dat zwarte gelak Marokkaans tuig en ze geloven het op X :D
Hell To The Liars
pi_215588324
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het was toch gewoon wachten tot NSC een keer de stekker eruit ging trekken. Deze gekkigheid ging al veel te lang door.
Ja.

Hadden sowieso nooit iets te zoeken in deze coalitie natuurlijk, maar Omtzigt heeft zich er in laten rommelen
pi_215588332
quote:

[..]
Ik lees het nu ook ja, bi-zar. :{
pi_215588333
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat interesseert echt helemaal niemand. Of Wilders nu met 50 of 10 papegaaien in de oppositie zit.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:50:29 #275
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215588335
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:47 schreef Abrikozentaart het volgende:
Het gaat om uitspraken van VVD-ers in deze. Wel blijven opletten..
pi_215588338
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Waar komen die aantijgingen vandaan? :?
Interpretatie van die woorden.
Ik heb bv geen woorden gehoord van politici die ik schokkend vond.
Maar er ligt ondertussen wel een aangifte van moskeeën.
Hell To The Liars
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:51:08 #277
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215588339
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:48 schreef Starhopper het volgende:
[ x ]
Ja maar daar moet de ministerraad dan wel een besluit over nemen
pi_215588341
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat interesseert echt helemaal niemand. Of Wilders nu met 50 of 10 papegaaien in de oppositie zit.
Dat kan, maar het gaat (opnieuw) voor een flinke verschuiving zorgen in ons land.
pi_215588345
quote:
Gevolgd door de langste formatiepoging ooit. Dickie Schoof zit er nog wel een paar jaar denk ik.
pi_215588354
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:46 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
NOS wordt zo wel heel duur dit jaar
Hopelijk kan Sinterklaas wat extra gratis pepernoten meenemen dit jaar.
pi_215588355
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Aparte analyse ja. Ik zou zeggen dit is de kabinetscrisis die iedereen vanaf dag 1 voorspelde.
Dat het om uitspraken van een VVD'er zou gaan is onverwacht. Maar mij lijkt ook dat dit juist de druppel kan zijn. Van PVV en BBB verwacht je dat al. Als het dan NSC met 3 racistische clubjes is, tja dat is zelfs voor die partij blijkbaar een brug te ver.
pi_215588356
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat kan, maar het gaat (opnieuw) voor een flinke verschuiving zorgen in ons land.
Nee, niet echt. Alleen van NSC naar CDA en D66, momenteel.
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:52:53 #283
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215588365
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:35 schreef Starhopper het volgende:
Is er nergens een livestream ofzo?
Wat wil je? Een livestream van 3 uur starend naar hekken van Catshuis?
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:53:03 #284
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_215588367
quote:
We gaan het zien, ik vrees dat het kabinet niet op het beste moment valt, idealiter had de PVV zelf het kabinet laten klappen. Het is nog net niet duidelijk genoeg dat ze enkel zwaar incompetente mensen hebben aangeleverd die de maatschappij geen steek verder helpen.

Aan de andere kant kan Wilders niet nog een keer van een plots momentum vlak voor de verkiezingen profiteren. Sterker zelfs; waar hij het momentum door kreeg was aantoonbaar een leugen. Ik denk dat veel gaat afhangen of de VVD het eigenlijk nog wel een keer wil proberen met PVV of niet.
Makkelijk eerste
pi_215588370
Interessant om nu te zien of er vanuit kabinetspartijen al een zwarte piet spin gaat ontstaan. Fluister campagnes zijn tekenen van een val.
pi_215588372
quote:
Want VVD'ers die racistische uitspraken van hun minister niet zo tof vinden stappen over naar de PVV? :?
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:55:13 #287
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215588398
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
We gaan het zien, ik vrees dat het kabinet niet op het beste moment valt, idealiter had de PVV zelf het kabinet laten klappen. Het is nog net niet duidelijk genoeg dat ze enkel zwaar incompetente mensen hebben aangeleverd die de maatschappij geen steek verder helpen.

Aan de andere kant kan Wilders niet nog een keer van een plots momentum vlak voor de verkiezingen profiteren. Sterker zelfs; waar hij het momentum door kreeg was aantoonbaar een leugen. Ik denk dat veel gaat afhangen of de VVD het eigenlijk nog wel een keer wil proberen met PVV of niet.
Momentum is misschien nu maar als er verkiezingen komen dan gaat dat pas in februari of maart zijn. Dan kan de wereld ook weer heel anders uit zien.
pi_215588399
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Aparte analyse ja. Ik zou zeggen dit is de kabinetscrisis die iedereen vanaf dag 1 voorspelde.
Dat het om uitspraken van een VVD'er zou gaan is onverwacht. Maar mij lijkt ook dat dit juist de druppel kan zijn. Van PVV en BBB verwacht je dat al. Als het dan NSC met 3 racistische clubjes is, tja dat is zelfs voor die partij blijkbaar een brug te ver.
Dat het zou klappen was voor iedereen duidelijk, maar op welk onderwerp niet. Het was de VVD heel veel waard geweest als ze het hadden kunnen laten klappen op overheidsfinanciën of iets dergelijks. Eigenlijk alles behalve integratie en asiel. Wat dat betreft zal Yesilgoz gigantisch balen als het kabinet valt op een politieke rel rondom Marokkaanse straatjongeren.
  Moderator vrijdag 15 november 2024 @ 15:55:53 #289
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_215588406
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 15:47 schreef Abrikozentaart het volgende:
:')
  vrijdag 15 november 2024 @ 15:56:19 #290
12221 Tijn