abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 november 2024 @ 13:57:21 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215586995
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 15 november 2024 @ 13:57:46 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215587001
twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 15 november 2024 @ 13:58:29 #3
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_215587007
Gaat het vandaag eindelijk klappen?

*popcorn pakt*
Tics van je petten.
pi_215587018
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 november 2024 13:49 schreef Starhopper het volgende:
BREAKING!!!!!! WE HEBBEN EEN KABINETSCRISIS JONGONS!!!!

Gaat het echt gebeuren vandaag? :D :D :D :D

[ x ]
Het is net alsof er in de verte al een lijkwagen klaar staat :)
-
  vrijdag 15 november 2024 @ 13:59:49 #5
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_215587025
Alweer _O_
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 15 november 2024 @ 13:59:54 #6
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215587027
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 13:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
VVD stelt wellicht teleur, maar zo gek zijn ze daar ook weer niet. Ik ken meerdere VVD-Kamerleden. Als de partij in zo'n kabinet gaat zitten, dan heb je een burgeroorlog binnen de VVD.
Die kamerleden zet je gewoon lager op de lijst en dan zijn ze, tada, opeens geen kamerlid meer. Die burgeroorlog verliest dat deel van de VVD dan ook want ze zijn in de minderheid.

De kiezer straft regeren met de PVV voor de VVD ook niet af. In de peilingen doet de VVD het niet dramatisch, terwijl NSC wél bijna helemaal is weggevaagd. Daarnaast is ontevredenheid over het kabinet an sich - wat wellicht wat groter is binnen de VVD en onder de VVD-kiezer - niet automatisch kritiek op de keuze om samen te werken met de PVV. Genoeg mensen die ontevreden zijn en juist meer daadkracht willen als het gaat om onrechtstatelijke plannen of 'harde hand'-beleid.
pi_215587049
Wilders en Yesilgoz lossen dit samen wel weer op ^O^
pi_215587060
Je zult maar officier van jusititie zijn, voormalig rechter-plaatsvervanger, dat opgeven om wat te doen voor de mensen die echt last hebben van de toeslagenaffaire (met die portefeuille kan ik instappen wel beter begrijpen dan met een hoop andere portefeuilles, ze zit er voor die slachtoffers) en er dan achter komen dat je met de mensen aan tafel zit die normaal in de hoek in de kroeg zitten waar je zo ver mogelijk vandaan blijft. De types Klever, Faber en Agema, daar wil je niet mee vergaderen. En ja, dan gooien die hun diarree in de vergadering en staat blijkbaar Schoof niet op, maar ook Van Hijum niet. Dan zou ik ook wegwezen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215587062
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 november 2024 13:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Alsof de VVD en CDA dit gaan doen :')
Ik heb nul vertrouwen in de VVD wat dat betreft. Die zullen zonder enige schaamte in een Trumpiaans sloopkabinet plaatsnemen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:03:36 #10
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215587064
Marcouch ontgoocheld door Dick Schoof: ‘Deze premier ondermijnt de rechtsorde’

MarcouchGod. De beste premier die Nederland nooit gehad heeft.
pi_215587068
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:02 schreef StephanL het volgende:
Wilders en Yesilgoz lossen dit samen wel weer op ^O^
Gaan ze Van Vroonhoven weer bedreigen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:04:03 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215587073
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik heb nul vertrouwen in de VVD wat dat betreft. Die zullen zonder enige schaamte in een Trumpiaans sloopkabinet plaatsnemen.
Dat doen ze toch al?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215587079
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 13:59 schreef VoMy het volgende:

[..]
Die kamerleden zet je gewoon lager op de lijst en dan zijn ze, tada, opeens geen kamerlid meer. Die burgeroorlog verliest dat deel van de VVD dan ook want ze zijn in de minderheid.

De kiezer straft regeren met de PVV voor de VVD ook niet af. In de peilingen doet de VVD het niet dramatisch, terwijl NSC wél bijna helemaal is weggevaagd. Daarnaast is ontevredenheid over het kabinet an sich - wat wellicht wat groter is binnen de VVD en onder de VVD-kiezer - niet automatisch kritiek op de keuze om samen te werken met de PVV. Genoeg mensen die ontevreden zijn en juist meer daadkracht willen als het gaat om onrechtstatelijke plannen of 'harde hand'-beleid.
Ik snap dat je geen hoge pet op hebt van de VVD.

Maar de VVD is meer dan alleen de Kamerfractie. Je hebt dan niet alleen oorlog in Den Haag, maar krijgt te maken met talloze rebellerende lokale afdelingen. De partij scheurt dan uiteen. En waarom? Omdat je in een of ander kut-kabinet stapt dat toch geen lang leven beschoren is. Dat zou een enorme tactische blunder zijn van de VVD.

Verder zijn het vooral ook hooggeplaatste VVD'ers die niet onverdeeld enthousiast zijn over de huidige koers. Waarom denk je dat de zwaargewichten binnen de VVD hebben bedankt voor een post in dit kabinet?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215587084
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat doen ze toch al?
SBS-1 is vooral een stuurloos kneuzenkabinet, nog geen trumpiaans sloopkabinet gelukkig.
pi_215587088
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gaan ze Van Vroonhoven weer bedreigen?
Van Vroonhoven gaat helemaal niks doen.
pi_215587092
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar de VVD is meer dan alleen de Kamerfractie. Je hebt dan niet alleen oorlog in Den Haag, maar krijgt te maken met talloze rebellerende lokale afdelingen. De partij scheurt dan uiteen. En waarom? Omdat je in een of ander kut-kabinet stapt dat toch geen lang leven beschoren is. Dat zou een enorme tactische blunder zijn van de VVD.

Verder zijn het vooral ook hooggeplaatste VVD'ers die niet onverdeeld enthousiast zijn over de huidige koers. Waarom denk je dat de zwaargewichten binnen de VVD hebben bedankt voor een post in dit kabinet?
Maar dat doen ze nu toch ook al?
pi_215587099
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:03 schreef Hanca het volgende:
Je zult maar officier van jusititie zijn, voormalig rechter-plaatsvervanger, dat opgeven om wat te doen voor de mensen die echt last hebben van de toeslagenaffaire (met die portefeuille kan ik instappen wel beter begrijpen dan met een hoop andere portefeuilles, ze zit er voor die slachtoffers) en er dan achter komen dat je met de mensen aan tafel zit die normaal in de hoek in de kroeg zitten waar je zo ver mogelijk vandaan blijft. De types Klever, Faber en Agema, daar wil je niet mee vergaderen. En ja, dan gooien die hun diarree in de vergadering en staat blijkbaar Schoof niet op, maar ook Van Hijum niet. Dan zou ik ook wegwezen.
Ex bewinslieden zijn de laatsten waar je medelijden mee moet hebben. Het begint met een riante wachtgeldregeling (hoezo zelf ontslag genomen ?) en daarna komen ze altijd wel weer goed terecht via de baantjescarrousel.
-
pi_215587103
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar dat doen ze nu toch ook al?
Een pragmatische afweging maken en in zee gaan met de PVV en BBB is wel even andere koek dan in een kabinet stappen met niet alleen deze twee partijen, maar ook JA21, de SGP en FvD.
pi_215587110
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Een pragmatische afweging maken en in zee gaan met de PVV en BBB is wel even andere koek dan in een kabinet stappen met niet alleen deze twee partijen, maar ook JA21, de SGP en FvD.
Da's ook weer zo ja. Al vind ik in zee gaan met de PVV en BBB van weinig pragmatisme getuigen.
pi_215587118
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:08 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ex bewinslieden zijn de laatsten waar je medelijden mee moet hebben. Het begint met een riante wachtgeldregeling (hoezo zelf ontslag genomen ?) en daarna komen ze altijd wel weer goed terecht via de baantjescarrousel.
Ja, waarom heeft Geurt de wachtgeldregeling nog niet afgeschaft?!!!?! :(
pi_215587119
https://x.com/SamHvNL/status/1857409632093823383

Het kabinet staat op vallen. De ministers en staatssecretarissen zijn nu met hun eigen fracties aan het overleggen.
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:10:20 #22
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215587121
quote:

[..]

Nou ja, kijk naar de VS. De Republikeinse Partij drijft steeds verder af. Ik zie niet in waarom eenzelfde dynamiek niet ook hier met de VVD voorzien kan worden. Ook in andere Europese landen is de VVD of de VVD-achtige partij (bijvoorbeeld de Tories) in staat gebleken om steeds verder op te schuiven naar rechts. Het hoeft niet, een uitzondering daarop is wellicht de N-VA. Maar de afgelopen jaren vond ik de VVD niet op het pad van de N-VA zitten en meer op dat van de Tories.

Dat staat los van of ik een hoge pet op heb van de VVD, ik zou eenzelfde dynamiek ook zien gebeuren bij de PvdA, CDA of D66, al dan niet in in een andere richting.
pi_215587127
Is er al iets bekend over welke racistische uitingen in de ministerraad?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215587133
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 13:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

VVD staat gewoon op verlies in de peilingen hoor. Het wordt een beetje gemaskeerd door de toeloop van NSC (ook BBB) en doordat de vorige uitslag al heel slecht was. Ze verliezen momenteel 2.5 keer meer aan D66 dan omgekeerd.

Wel is de VVD natuurlijk altijd al een buitenbeentje geweest in de liberale familie.

Altijd gewoon een misselijke partij, consequent aan de verkeerde kant van de (liberale) geschiedenis. Mijn haat tegen ze zit heel diep. Ik stem nog liever PVV.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215587151
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Da's ook weer zo ja. Al vind ik in zee gaan met de PVV en BBB van weinig pragmatisme getuigen.
Maar de NSC maakte deze coalitie draaglijk, al zijn er ook al gemeenteraadsleden opgestapt. Nu nog een ruk naar rechts zal echt slecht vallen bij de VVD, waarvan een hoop raadsleden gewoon met PvdA, GL en D66 in coalities zitten.
pi_215587156
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:10 schreef capricia het volgende:
Ik zet in op Frau Faber en Frau Klever met wat puberaal gegrinnik van de andere PVV'ers op de achtergrond.
A mind with a heart of it's own
pi_215587163
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:10 schreef capricia het volgende:
Neen.
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:14:52 #28
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215587169
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze dit een 2e keer gaan doen. Maar misschien ben ik naief.
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:15:24 #29
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_215587173
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:13 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Ik zet in op Frau Faber en Frau Klever met wat puberaal gegrinnik van de andere PVV'ers op de achtergrond.
Zijn er al bookmakers gevonden die hier in zijn gesprongen?
pi_215587179
ook bijzonder dat het blijkbaar heibel is tijdens een minsterraad, en dat dit al bij de pers ligt voordat de poppetjes buiten zijn.

Iemand geeft dat gewoon rechtstreeks door. (hoe kan dit? er mochten toch geen telefoons aanwezig zijn?)
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:16:10 #31
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215587182
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
SBS-1 is vooral een stuurloos kneuzenkabinet, nog geen trumpiaans sloopkabinet gelukkig.
Precies. Een sneue kettingbotsing.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215587186
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:15 schreef koemleit het volgende:
ook bijzonder dat het blijkbaar heibel is tijdens een minsterraad, en dat dit al bij de pers ligt voordat de poppetjes buiten zijn.

Iemand geeft dat gewoon rechtstreeks door. (hoe kan dit? er mochten toch geen telefoons aanwezig zijn?)
Ze is naar buiten gelopen en vertrokken.
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:16:47 #33
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215587188
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:15 schreef koemleit het volgende:

Iemand die er graag de stekker uittrekt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215587192
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]
3e keer bedoel je, dit is al de 2e keer. :6
pi_215587193
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik loop met enige regelmaat een oud-minister tegen het lijf, en die wil nog weleens een inkijkje geven in de gedachtewereld van de VVD-top. 'Zo'n Klever en Faber, dat is vreselijk? Maar we hebben nu simpelweg geen andere keuze'.

Aldus die persoon. Er is wel een ander af te dingen op die redenering, maar het zijn daar geen groot fans van de huidige samenstelling.
pi_215587196
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]
3e keer.
Ze hebben ook al met die club samengewerkt in de gedoogconstructie. Was ook een laaiend succes :')
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:17:32 #37
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215587199
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
3e keer bedoel je, dit is al de 2e keer. :6
Oohja, je hebt gelijk! :6
pi_215587204
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze is naar buiten gelopen en vertrokken.
Ow echt? Mooi :)
pi_215587219
quote:

[..]

Heinen, Brekelmans en Hermans zijn toch gewoon zwaargewichten?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215587228
Hier komt een dubbele burn-out aan voor Pieter Omtzigt
  vrijdag 15 november 2024 @ 14:21:55 #41
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215587234
O-) O-)

twitter
pi_215587236
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Heinen, Brekelmans en Hermans zijn toch gewoon zwaargewichten?
Mwoah, het zijn nieuwkomers, VVD'ers van de toekomst. Van bestuurlijke zwaargewichten, met ervaring als minister of staatssecretaris, ontbreekt in dit kabinet ieder spoor.
  Forum Admin vrijdag 15 november 2024 @ 14:26:24 #43
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215587277
Snap niet zo goed dat je verlekkerd naar deze crisis kijkt. De uitkomst gaat sowieso niet in het belang van Nederland zijn. In het ergste geval nieuwe verkiezingen.. en dan?

Nog meer zetels naar Wilders en co. Joepie. Laat ze de rit maar uitzitten en dan kun je voor eens en voor altijd afrekenen met deze clownsshow.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator vrijdag 15 november 2024 @ 14:28:36 #44
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_215587303
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Snap niet zo goed dat je verlekkerd naar deze crisis kijkt. De uitkomst gaat sowieso niet in het belang van Nederland zijn. In het ergste geval nieuwe verkiezingen.. en dan?

Nog meer zetels naar Wilders en co. Joepie. Laat ze de rit maar uitzitten en dan kun je voor eens en voor altijd afrekenen met deze clownsshow.
Weinig scenario's waarin de uitkomst niet net zo belabberd of nog erger is dan nu inderdaad.

Ook weinig scenario's waarin dit kabinet de volle rit uit gaat zingen
  Forum Admin vrijdag 15 november 2024 @ 14:29:29 #45
pi_215587314
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:28 schreef noodgang het volgende:

[..]
Weinig scenario's waarin de uitkomst niet net zo belabberd of nog erger is dan nu inderdaad.

Ook weinig scenario's waarin dit kabinet de volle rit uit gaat zingen
Klopt, maar zo snel als nu is alleen maar een katalysator.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_215587317
quote:

Alles is slecht. Doorgaan of het vallen. Gelukkig is er nog iemand van NSC die nog enig moreel besef heeft. Al kan je nog je afvragen waarom ze uberhaupt hierin is gestapt.
  Forum Admin vrijdag 15 november 2024 @ 14:31:23 #47
pi_215587335
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Alles is slecht. Doorgaan of het vallen. Gelukkig is er nog iemand van NSC die nog enig moreel besef heeft. Al kan je nog je afvragen waarom ze uberhaupt hierin is gestapt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Damned if you do, damned if you don't.
pi_215587348
quote:

Nog meer zetels naar Wilders en co. Joepie.
Met nieuwe verkiezingen kan Wilders zijn ego nog meer oppoetsen, want mogeljk meer zetels.
Hij zal toch wel weten dat hij en zijn knechten niet in een volgend meerderheidskabinet kunnen zitten.
Of die meerderheid is er niet met de huidige coalitiepartijen, of wél maar NSC en VVD hebben geen lol meer in zijn streken.
Dat wordt dan een centrumkabinet van GL/PvdA, D66. VVD, NSC, CU, (VOLT? PvdD?)
pi_215587356
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2024 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik loop met enige regelmaat een oud-minister tegen het lijf, en die wil nog weleens een inkijkje geven in de gedachtewereld van de VVD-top. 'Zo'n Klever en Faber, dat is vreselijk? Maar we hebben nu simpelweg geen andere keuze'.

Aldus die persoon. Er is wel een ander af te dingen op die redenering, maar het zijn daar geen groot fans van de huidige samenstelling.
Ik zeg niet dat de partij een eenheid is, maar Yesilgöz steunt het allemaal wel volmondig he en zet nogal de bijl aan de wortel van liberale zaken als demonstratierecht. Zomaar wat voorbeelden:

- Je kunt als VVD ook afstand houden en in zon debat melden dat iedereen demonstratierecht heeft in plaats van demonstranten antisemitisch te noemen die vanwege burgerslachtoffers staan te demonstreren.

- Je kunt als van de Plas oproept een nieuwssite te verbieden ook melden dat dergelijke censuur wel erg vergaand is, en niet erg wenselijk in een liberale staat en dat dat zeker niet bij het parlement ligt.

- Je hoeft niet te speculeren op het dubbel straffen van relschoppers door het intrekken van nationaliteit van mensen die hier geboren zijn en gewoon ons probleem, nadat je zelf als minister hebt geconcludeerd dat de weg niet heel heilzaam is.

Deze VVD, en met name Yesligöz, is gewoon bezig de PVV te overschreeuwen in plaats van goed beleid en de rechtstaat op de rails te houden en ja dit is wezenlijk anders dan met Rutte. Als die VVD'ers dat zon ramp vinden kunnen ze dat misschien eens op een congres aangeven, maar daar domineert klassiek liberaal die vind dat het allemaal nog PVV achtiger kan.
pi_215587374
twitter

Credits @hhh38
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')