Het is net alsof er in de verte al een lijkwagen klaar staatquote:Op vrijdag 15 november 2024 13:49 schreef Starhopper het volgende:
BREAKING!!!!!! WE HEBBEN EEN KABINETSCRISIS JONGONS!!!!
Gaat het echt gebeuren vandaag?![]()
![]()
![]()
![]()
[ x ]
Die kamerleden zet je gewoon lager op de lijst en dan zijn ze, tada, opeens geen kamerlid meer. Die burgeroorlog verliest dat deel van de VVD dan ook want ze zijn in de minderheid.quote:Op vrijdag 15 november 2024 13:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
VVD stelt wellicht teleur, maar zo gek zijn ze daar ook weer niet. Ik ken meerdere VVD-Kamerleden. Als de partij in zo'n kabinet gaat zitten, dan heb je een burgeroorlog binnen de VVD.
Ik heb nul vertrouwen in de VVD wat dat betreft. Die zullen zonder enige schaamte in een Trumpiaans sloopkabinet plaatsnemen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 13:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Alsof de VVD en CDA dit gaan doen
Gaan ze Van Vroonhoven weer bedreigen?quote:Op vrijdag 15 november 2024 14:02 schreef StephanL het volgende:
Wilders en Yesilgoz lossen dit samen wel weer op
Dat doen ze toch al?quote:Op vrijdag 15 november 2024 14:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb nul vertrouwen in de VVD wat dat betreft. Die zullen zonder enige schaamte in een Trumpiaans sloopkabinet plaatsnemen.
Ik snap dat je geen hoge pet op hebt van de VVD.quote:Op vrijdag 15 november 2024 13:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die kamerleden zet je gewoon lager op de lijst en dan zijn ze, tada, opeens geen kamerlid meer. Die burgeroorlog verliest dat deel van de VVD dan ook want ze zijn in de minderheid.
De kiezer straft regeren met de PVV voor de VVD ook niet af. In de peilingen doet de VVD het niet dramatisch, terwijl NSC wél bijna helemaal is weggevaagd. Daarnaast is ontevredenheid over het kabinet an sich - wat wellicht wat groter is binnen de VVD en onder de VVD-kiezer - niet automatisch kritiek op de keuze om samen te werken met de PVV. Genoeg mensen die ontevreden zijn en juist meer daadkracht willen als het gaat om onrechtstatelijke plannen of 'harde hand'-beleid.
SBS-1 is vooral een stuurloos kneuzenkabinet, nog geen trumpiaans sloopkabinet gelukkig.quote:
Van Vroonhoven gaat helemaal niks doen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 14:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gaan ze Van Vroonhoven weer bedreigen?
Maar dat doen ze nu toch ook al?quote:Op vrijdag 15 november 2024 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap dat je geen hoge pet op hebt van de VVD.
Maar de VVD is meer dan alleen de Kamerfractie. Je hebt dan niet alleen oorlog in Den Haag, maar krijgt te maken met talloze rebellerende lokale afdelingen. De partij scheurt dan uiteen. En waarom? Omdat je in een of ander kut-kabinet stapt dat toch geen lang leven beschoren is. Dat zou een enorme tactische blunder zijn van de VVD.
Verder zijn het vooral ook hooggeplaatste VVD'ers die niet onverdeeld enthousiast zijn over de huidige koers. Waarom denk je dat de zwaargewichten binnen de VVD hebben bedankt voor een post in dit kabinet?
Ex bewinslieden zijn de laatsten waar je medelijden mee moet hebben. Het begint met een riante wachtgeldregeling (hoezo zelf ontslag genomen ?) en daarna komen ze altijd wel weer goed terecht via de baantjescarrousel.quote:Op vrijdag 15 november 2024 14:03 schreef Hanca het volgende:
Je zult maar officier van jusititie zijn, voormalig rechter-plaatsvervanger, dat opgeven om wat te doen voor de mensen die echt last hebben van de toeslagenaffaire (met die portefeuille kan ik instappen wel beter begrijpen dan met een hoop andere portefeuilles, ze zit er voor die slachtoffers) en er dan achter komen dat je met de mensen aan tafel zit die normaal in de hoek in de kroeg zitten waar je zo ver mogelijk vandaan blijft. De types Klever, Faber en Agema, daar wil je niet mee vergaderen. En ja, dan gooien die hun diarree in de vergadering en staat blijkbaar Schoof niet op, maar ook Van Hijum niet. Dan zou ik ook wegwezen.
Een pragmatische afweging maken en in zee gaan met de PVV en BBB is wel even andere koek dan in een kabinet stappen met niet alleen deze twee partijen, maar ook JA21, de SGP en FvD.quote:Op vrijdag 15 november 2024 14:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar dat doen ze nu toch ook al?
Da's ook weer zo ja. Al vind ik in zee gaan met de PVV en BBB van weinig pragmatisme getuigen.quote:Op vrijdag 15 november 2024 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een pragmatische afweging maken en in zee gaan met de PVV en BBB is wel even andere koek dan in een kabinet stappen met niet alleen deze twee partijen, maar ook JA21, de SGP en FvD.
Ja, waarom heeft Geurt de wachtgeldregeling nog niet afgeschaft?!!!?!quote:Op vrijdag 15 november 2024 14:08 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ex bewinslieden zijn de laatsten waar je medelijden mee moet hebben. Het begint met een riante wachtgeldregeling (hoezo zelf ontslag genomen ?) en daarna komen ze altijd wel weer goed terecht via de baantjescarrousel.
Nou ja, kijk naar de VS. De Republikeinse Partij drijft steeds verder af. Ik zie niet in waarom eenzelfde dynamiek niet ook hier met de VVD voorzien kan worden. Ook in andere Europese landen is de VVD of de VVD-achtige partij (bijvoorbeeld de Tories) in staat gebleken om steeds verder op te schuiven naar rechts. Het hoeft niet, een uitzondering daarop is wellicht de N-VA. Maar de afgelopen jaren vond ik de VVD niet op het pad van de N-VA zitten en meer op dat van de Tories.quote:Op vrijdag 15 november 2024 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap dat je geen hoge pet op hebt van de VVD.
Maar de VVD is meer dan alleen de Kamerfractie. Je hebt dan niet alleen oorlog in Den Haag, maar krijgt te maken met talloze rebellerende lokale afdelingen. De partij scheurt dan uiteen. En waarom? Omdat je in een of ander kut-kabinet stapt dat toch geen lang leven beschoren is. Dat zou een enorme tactische blunder zijn van de VVD.
Verder zijn het vooral ook hooggeplaatste VVD'ers die niet onverdeeld enthousiast zijn over de huidige koers. Waarom denk je dat de zwaargewichten binnen de VVD hebben bedankt voor een post in dit kabinet?
VVD staat gewoon op verlies in de peilingen hoor. Het wordt een beetje gemaskeerd door de toeloop van NSC (ook BBB) en doordat de vorige uitslag al heel slecht was. Ze verliezen momenteel 2.5 keer meer aan D66 dan omgekeerd.quote:Op vrijdag 15 november 2024 13:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die kamerleden zet je gewoon lager op de lijst en dan zijn ze, tada, opeens geen kamerlid meer. Die burgeroorlog verliest dat deel van de VVD dan ook want ze zijn in de minderheid.
De kiezer straft regeren met de PVV voor de VVD ook niet af. In de peilingen doet de VVD het niet dramatisch, terwijl NSC wél bijna helemaal is weggevaagd. Daarnaast is ontevredenheid over het kabinet an sich - wat wellicht wat groter is binnen de VVD en onder de VVD-kiezer - niet automatisch kritiek op de keuze om samen te werken met de PVV. Genoeg mensen die ontevreden zijn en juist meer daadkracht willen als het gaat om onrechtstatelijke plannen of 'harde hand'-beleid.
Maar de NSC maakte deze coalitie draaglijk, al zijn er ook al gemeenteraadsleden opgestapt. Nu nog een ruk naar rechts zal echt slecht vallen bij de VVD, waarvan een hoop raadsleden gewoon met PvdA, GL en D66 in coalities zitten.quote:Op vrijdag 15 november 2024 14:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Da's ook weer zo ja. Al vind ik in zee gaan met de PVV en BBB van weinig pragmatisme getuigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |