Buitenbocht in 3.quote:Op zondag 5 januari 2025 07:35 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik heb geleerd naar zn 2 en 20 km/ u bij rotondes. Als het echt een enorme joekel is mag het in zn 3 maar op het rijexamen zak je dan.
Je rijdt een F16?quote:Op zondag 5 januari 2025 10:28 schreef MisterFox het volgende:
Op de rotonde ga ik vaak ook wat langzamer. Ik vind harde G-krachten niet heel fijn.
Ik snap dat je dat niet inziet.quote:Op zondag 5 januari 2025 09:32 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ok ik zie niet in hoe dit iets aantoont over hoe goed iemand kan rijden. Wel of iemand zich aan de regels houdt bij het autorijden.
Als je de kruising niet kan verlaten omdat er auto's in de weg staan, zijn die dus in dezelfde verkeerssituatie wel de kruising op gereden. Als je dan zelf blijft staan bij groen licht, kom je de volgende keer dat je groen licht hebt weer dezelfde situatie tegen, want anderen rijden nog wel de kruising op. Je zult dan mogen wachten tot de spits voorbij is voordat je een keer de kruising op kan. Door de mensen achter je wordt blijven staan bij groen licht ook niet gewaardeerd. Ik heb het ook eigenlijk nooit meegemaakt dat iemand dat deed.quote:Op zondag 5 januari 2025 11:49 schreef Mano_ het volgende:
Van die onverlaten die kruispunten vastzetten omdat ze niet vooruit kijken bij het oprijden
Ja, je had vast nog groen. Of oranje. Maar als je ziet dat het erg druk is en je de kruising niet kan verlaten, dan moet je gewoon even wachten, ondanks de kleur van het stoplicht. Maar nee, vooral niet opletten en midden op de kruising stil gaan staan met z'n allen![]()
Ik doe dat wel en kan de volgende groen gewoon gaan doorgaans. Dat men achter me het niet waardeert zal me een zorg zijn. De hulpdiensten waarderen het wel als ze gewoon de kruising over kunnen, daar hecht ik heel wat meer waarde aan.quote:Op zondag 5 januari 2025 11:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als je de kruising niet kan verlaten omdat er auto's in de weg staan, zijn die dus in dezelfde verkeerssituatie wel de kruising op gereden. Als je dan zelf blijft staan bij groen licht, kom je de volgende keer dat je groen licht hebt weer dezelfde situatie tegen, want anderen rijden nog wel de kruising op. Je zult dan mogen wachten tot de spits voorbij is voordat je een keer de kruising op kan. Door de mensen achter je wordt blijven staan bij groen licht ook niet gewaardeerd. Ik heb het ook eigenlijk nooit meegemaakt dat iemand dat deed.
In geval van hulpdiensten ga je gewoon opzij natuurlijk, dat kan altijd wel.quote:Op zondag 5 januari 2025 12:01 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik doe dat wel en kan de volgende groen gewoon gaan doorgaans. Dat men achter me het niet waardeert zal me een zorg zijn. De hulpdiensten waarderen het wel als ze gewoon de kruising over kunnen, daar hecht ik heel wat meer waarde aan.
Dan kom jij op andere kruisingen dan ikquote:Op zondag 5 januari 2025 12:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
In geval van hulpdiensten ga je gewoon opzij natuurlijk, dat kan altijd wel.
Nou je moet natuurlijk niet zo dicht op elkaar gaan staan dat je niet meer kan uitwijkenquote:Op zondag 5 januari 2025 12:06 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dan kom jij op andere kruisingen dan ikHier staat het geregeld echt helemaal vast.
Als fietser irriteer ik me aan automobilisten die voor mij op de rem gaan staan terwijl ze voorrang hebben. Prima om rekening met fietsers te houden want ik zie ook weleens wat over het hoofd. Maar als ik toch al afrem zodat ik achter de auto langs kan dan vertraagd het alleen maar als ze zelf ook gaan afremmen, want dan moet ik ook weer meer afremmen en uiteindelijk staan we beide stil en naar elkaar te gebaren. Ook weleens bijna alsnog een aanrijding gehad omdat we beiden tegelijk weer optrokken.quote:Op zondag 5 januari 2025 11:49 schreef Mano_ het volgende:
Of bij het verlaten van een rotonde fietsers of voetgangers voorrang geven waar ze dat niet hebben en de hele rotonde op slot zetten. Het is vast goedbedoeld richting die fietsers, maar kijk even achter je voor je dat soort ongein uithaalt. In de regen zonder ander verkeer om je heen? Sure, doe ik ook. Maar let gewoon een beetje op, mensen...
Zo doen wel meer mensen dat, maar flik dat op het rijexamen en de CBR examinator laat je gewoon keihard zakken.quote:Op zondag 5 januari 2025 10:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Buitenbocht in 3.
Binnenbocht aankoppelen in 2 even voordat je linksom gaat sturen.
Maar pas op de rotonde.
Maar ik rij redelijk door.
Ik wil wel vaker fietsers voorrang geven waar ze dat niet hebben en dan wordt mijn rij instructeur echt LAAIEND.quote:Op zondag 5 januari 2025 11:49 schreef Mano_ het volgende:
Van die onverlaten die kruispunten vastzetten omdat ze niet vooruit kijken bij het oprijden
Ja, je had vast nog groen. Of oranje. Maar als je ziet dat het erg druk is en je de kruising niet kan verlaten, dan moet je gewoon even wachten, ondanks de kleur van het stoplicht. Maar nee, vooral niet opletten en midden op de kruising stil gaan staan met z'n allen![]()
Of bij het verlaten van een rotonde fietsers of voetgangers voorrang geven waar ze dat niet hebben en de hele rotonde op slot zetten. Het is vast goedbedoeld richting die fietsers, maar kijk even achter je voor je dat soort ongein uithaalt. In de regen zonder ander verkeer om je heen? Sure, doe ik ook. Maar let gewoon een beetje op, mensen...
Ik heb nog niet gehad dat het zo druk is dat je het kruispunt niet kunt oversteken maar volgens mij kan je op een doorgaande weg beter gewoon heel langzaam doorrollen dan toch? Wel belangrijk om te weten mocht ik dit op het examen hebben.quote:Op zondag 5 januari 2025 11:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als je de kruising niet kan verlaten omdat er auto's in de weg staan, zijn die dus in dezelfde verkeerssituatie wel de kruising op gereden. Als je dan zelf blijft staan bij groen licht, kom je de volgende keer dat je groen licht hebt weer dezelfde situatie tegen, want anderen rijden nog wel de kruising op. Je zult dan mogen wachten tot de spits voorbij is voordat je een keer de kruising op kan. Door de mensen achter je wordt blijven staan bij groen licht ook niet gewaardeerd. Ik heb het ook eigenlijk nooit meegemaakt dat iemand dat deed.
Liever niet. Rij je een fietser aan, dan is een verkloot examen nog je minste probleem.quote:Op zondag 5 januari 2025 13:19 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik wil wel vaker fietsers voorrang geven waar ze dat niet hebben en dan wordt mijn rij instructeur echt LAAIEND.zal op het rijexamen dus maar doorknallen
Als je op het rijexamen een fietser aanrijdt dan is dat wel een prestatie want de examinator is erop getraind om zoiets te voorkomen. In dit geval is de examinator de juridische bestuurder en dus aansprakelijk. Je hebt namelijk nog geen rijbewijs, een examenrit is een lesrit, daarbij is degene die naast de bestuurder zit de juridische bestuurder.quote:Op zondag 5 januari 2025 13:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Liever niet. Rij je een fietser aan, dan is een verkloot examen nog je minste probleem.
Uh nee:quote:Op zondag 5 januari 2025 13:52 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als je op het rijexamen een fietser aanrijdt dan is dat wel een prestatie want de examinator is erop getraind om zoiets te voorkomen. In dit geval is de examinator de juridische bestuurder en dus aansprakelijk. Je hebt namelijk nog geen rijbewijs, een examenrit is een lesrit, daarbij is degene die naast de bestuurder zit de juridische bestuurder.
Ik heb wel eens eerder een noodstop moeten maken om een aanrijding met een fietser te voorkomen, deze gooide hem ervoor terwijl deze haaientanden had. Mijn instructeur greep niet in die was ergens anders mee bezig. Hij zei goed zo anders was het lelijk afgelopen voor die fietser, en drukte nog voor me op de toeter.
Dat zal, die rijden zelf ook zo natuurlijk.quote:Op zondag 5 januari 2025 13:18 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Zo doen wel meer mensen dat, maar flik dat op het rijexamen en de CBR examinator laat je gewoon keihard zakken.
quote:Op zondag 5 januari 2025 13:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Uh nee:
https://vademecum.cbr.nl/vademecum/index.asp?pageid=63
In principe kan iedere boerenkinkel die al een tijdje het rijbewijs B heeft examinator worden, het is geen hoogopgeleide functie of zo. Zoek meer eens naar de functie-eisen voor cbr examinator.quote:Op zondag 5 januari 2025 14:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat zal, die rijden zelf ook zo natuurlijk.
Vol remmen op de motor of zoveel afremmen voor het opgaan van de rotonde doet niemand die niet bezig is met rijlessen.
En je zal allicht gelijk hebben dat ze je daarop laten zakken bij je rijbewijs B, maakt het alleen maar ironisch dat ze zelf waarschijnlijk ook zo rijden.
Moet je niet net even wat meer weten overigens qua kennis van verkeer?quote:Op zondag 5 januari 2025 14:47 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
In principe kan iedere boerenkinkel die al een tijdje het rijbewijs B heeft examinator worden, het is geen hoogopgeleide functie of zo. Zoek meer eens naar de functie-eisen voor cbr examinator.
Moet je wel snel je rijbewijs halen... als studentquote:Op zondag 5 januari 2025 15:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Moet je niet net even wat meer weten overigens qua kennis van verkeer?
Maar het klinkt denk ik leuker dan het is, rij-instructeur.... hoewel.... Als bijbaan als student.... Het kan wel flexibel zijn.
Gaat dat niet op je 16e tegenwoordig?quote:Op zondag 5 januari 2025 15:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Moet je wel snel je rijbewijs halen... als student
Een rij instructeur en een CBR examinator zijn twee verschillende dingen.quote:Op zondag 5 januari 2025 15:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Moet je niet net even wat meer weten overigens qua kennis van verkeer?
Maar het klinkt denk ik leuker dan het is, rij-instructeur.... hoewel.... Als bijbaan als student.... Het kan wel flexibel zijn.
Dan moet je wel heel erg veel vakkenvullen bij de albert heijn wil je dat kunnen betalen. Als je papa lief aankijkt kan het misschien.quote:Op zondag 5 januari 2025 15:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gaat dat niet op je 16e tegenwoordig?
3k zal toch wel de bovenkant van de range worden, maar je hebt gelijk, papa lief aankijken.quote:Op zondag 5 januari 2025 15:19 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dan moet je wel heel erg veel vakkenvullen bij de albert heijn wil je dat kunnen betalen. Als je papa lief aankijkt kan het misschien.
Klopt. Zij maken de verkeersregels "vloeibaar". Dat schept onduidelijkheid. Ook gebeurt het dan dat de fietser of voetganger alleen de kant van de ten onrechte voorrang verlenende automobilist opkijkt (wat attent..) en vanaf de andere kant aangereden wordt. Het is echt gevaarlijk gedrag.quote:Op zondag 5 januari 2025 12:22 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Als fietser irriteer ik me aan automobilisten die voor mij op de rem gaan staan terwijl ze voorrang hebben.
Buitenlands kenteken?quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:11 schreef Zorro het volgende:
Oprit naar de snelweg. Een lange, dus alle ruimte om goed tempo te maken zodat je met een passende snelheid kan invoegen. Dat doen ik en mijn voorligger dus ook.
Totdat ergens op 75% van die invoegstrook een vrachtwagen het in zijn botte harses krijgt om vanaf de vluchtstrook de oprit op te rijden net voor ons en daar met een gangetje van zo'n 50 km per uur te blijven rijden zodat wij bijna vol in de ankers mogen en vervolgens levensgevaarlijk traag op de snelweg moeten invoegen.
Achterlijke klaphark.
Dar verwachtte ik ook, maar nee, gewoon een Nederlander.quote:
Die rijden zoals hun buitenlandse collega's tegenwoordig.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:24 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dar verwachtte ik ook, maar nee, gewoon een Nederlander.
Wellicht een buitenlandse chauffeur natuurlijk.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Die rijden zoals hun buitenlandse collega's tegenwoordig.
Duidelijk voorbij zijn Primequote:Op woensdag 8 januari 2025 13:01 schreef dick_laurent het volgende:
Bumperklevers. Ze blijven bloedirritant.
Reed hier paar dagen terug op 80 weg iets boven de tmax, denk zo 85 a 90
Komt er een Amazon busje echt zwaaaaaar dicht op mijn bumper rijden. Afijn het was rustig dus ik dacht, ok prima, ik versnel iets. Ging tegen de 95 rijden.
Maar nog steeds bleef Amazon bitch op 2 meter van mn bumper hoor
Ok doei, dan kan je het krijgen. Ben rustig van het gas gegaan en rond de 75 gaan zitten. En TOEN besloot meneer de neuroot me in te halen. PfffLeuk dat je pakketjes moet bezorgen op een schema maar ga niet op die manier rijden, echt.
Eensquote:Op woensdag 8 januari 2025 12:44 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wellicht een buitenlandse chauffeur natuurlijk.
Overigensaan de vrachtwagen die op de snelweg wel oplette en het zag aankomen en langzamer ging rijden zodat we konden invoegen. Dat mag ook gezegd worden.
Ik heb geleerd dat je niet sneller moet gaan rijden als er een bumperklever achter je zit. Gewoon blijven letten op het overige verkeer, en niet plotseling remmen. Dus ook niet expres langzamer gaan rijden of zo. Dat is het veiligste maar het blijft altijd gevaarlijk.quote:Op woensdag 8 januari 2025 13:01 schreef dick_laurent het volgende:
Bumperklevers. Ze blijven bloedirritant.
Reed hier paar dagen terug op 80 weg iets boven de tmax, denk zo 85 a 90
Komt er een Amazon busje echt zwaaaaaar dicht op mijn bumper rijden. Afijn het was rustig dus ik dacht, ok prima, ik versnel iets. Ging tegen de 95 rijden.
Maar nog steeds bleef Amazon bitch op 2 meter van mn bumper hoor
Ok doei, dan kan je het krijgen. Ben rustig van het gas gegaan en rond de 75 gaan zitten. En TOEN besloot meneer de neuroot me in te halen. PfffLeuk dat je pakketjes moet bezorgen op een schema maar ga niet op die manier rijden, echt.
Met die instelling kwam een rotonde met verkeerslichten bij mij in de buurt vorig jaar meerdere keren helemaal vast te zitten. Kijk gewoon wat verder vooruit en hou daar waar het verkeer kruist vrij.quote:Op zondag 5 januari 2025 11:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Verschilt wel een beetje per situatie. Op knooppunt Hooipolder heb ik dit probleem ook vaak. Als ik van de A27 vanuit Breda de A59 richting Zonzeel wil nemen. Als het dan vast staat op de A27 richting Utrecht dan blokkeert het verkeer dat linksaf mag (maar niet kan) de hele kruising voor zowel verkeer linksaf als rechtdoor. Nut heeft het dan echt niet want de A27 staat vast. De oprit dus ook. Laat de rest die daar geen last van heeft dan gewoon doorrijden.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Met die instelling kwam een rotonde met verkeerslichten bij mij in de buurt vorig jaar meerdere keren helemaal vast te zitten. Kijk gewoon wat verder vooruit en hou daar waar het verkeer kruist vrij.
In het VK heeft men daar ook een handje van. Invoegen met 45-50 mph op wegen waar je 70 mag, lijkt normaal.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:11 schreef Zorro het volgende:
Oprit naar de snelweg. Een lange, dus alle ruimte om goed tempo te maken zodat je met een passende snelheid kan invoegen. Dat doen ik en mijn voorligger dus ook.
Totdat ergens op 75% van die invoegstrook een vrachtwagen het in zijn botte harses krijgt om vanaf de vluchtstrook de oprit op te rijden net voor ons en daar met een gangetje van zo'n 50 km per uur te blijven rijden zodat wij bijna vol in de ankers mogen en vervolgens levensgevaarlijk traag op de snelweg moeten invoegen.
Achterlijke klaphark.
Ik heb geleerd dat wachten in z'n vrij beter is voor de koppeling. Daarom ben ik altijd wat later weg bij het stoplicht dan als je wacht in z'n 1. Fractie van een seconde maar toch. Op het rijexamen wachtte ik wel in z'n 1, omdat je anders zakt op doorstroming, maar in je eigen auto is het dus beter om te wachten in z'n vrij.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik krijg ondertussen echt een punthoofd van langzaam optrekkend verkeer. Kijk, je hoeft geen strepen te trekken - en als je alleen bent doe je lekker waar je zin in hebt, maar als je voor aan staat bij een verkeerslicht is je volgens mij ook geleerd enigszins vlot op te trekken ipv iedereen en z'n schoonmoeder op te schepen met of een extra ronde wachten, of dat er maar 2 auto's door kunnen rijden.
Ultiem egoistisch gedrag. Zelfde soort mens dat 75 op enkelbaans 80 wegen rijdt.
Da's niet zo'n probleem, dat doe ik zelf ook regelmatig. Alleen trek je daarna wel ''normaal'' op. Soms zie je mensen niet opletten bij groen waardoor je sowieso al langer moet wachten om vervolgens nog als een slak op te trekkenquote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik heb geleerd dat wachten in z'n vrij beter is voor de koppeling. Daarom ben ik altijd wat later weg bij het stoplicht dan als je wacht in z'n 1. Fractie van een seconde maar toch. Op het rijexamen wachtte ik wel in z'n 1, omdat je anders zakt op doorstroming, maar in je eigen auto is het dus beter om te wachten in z'n vrij.
Vanmorgen zat ik achter een soortgenoot van je, maar deze moest eerst naar de versnellingspook kijken.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik heb geleerd dat wachten in z'n vrij beter is voor de koppeling. Daarom ben ik altijd wat later weg bij het stoplicht dan als je wacht in z'n 1. Fractie van een seconde maar toch. Op het rijexamen wachtte ik wel in z'n 1, omdat je anders zakt op doorstroming, maar in je eigen auto is het dus beter om te wachten in z'n vrij.
Ik zat nog effe op FOK!….quote:Op vrijdag 17 januari 2025 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik krijg ondertussen echt een punthoofd van langzaam optrekkend verkeer. Kijk, je hoeft geen strepen te trekken - en als je alleen bent doe je lekker waar je zin in hebt, maar als je voor aan staat bij een verkeerslicht is je volgens mij ook geleerd enigszins vlot op te trekken ipv iedereen en z'n schoonmoeder op te schepen met of een extra ronde wachten, of dat er maar 2 auto's door kunnen rijden.
Ultiem egoistisch gedrag. Zelfde soort mens dat 75 op enkelbaans 80 wegen rijdt.
Als het lang gaat duren in vrij, maar anders gewoon in 1. In de luxe wagen is het gewoon op de rem blijven staan. (7-traps DSG)quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Zelfs dat hoef ik ook niet meer met een start/stop systeem. En i.c.m. hybride aandrijving ben je snel weer weg.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 06:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
In de luxe wagen is het gewoon op de rem blijven staan. (7-traps DSG)
Ik tik 'm toch vaak in N (ZF 8HP75 met koppelomvormer). Met de handbak hangt het inderdaad van het stoplicht af, vaak in 1 ja.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 06:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als het lang gaat duren in vrij, maar anders gewoon in 1. In de luxe wagen is het gewoon op de rem blijven staan. (7-traps DSG)
Ter illustratie:quote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
In het VK heeft men daar ook een handje van. Invoegen met 45-50 mph op wegen waar je 70 mag, lijkt normaal.
Dat, en niet links houden op de snelweg, maar rustig met 60-65 in baan 2, of zelfs 3, te rijden. Laatst een discussie over met iemand.
"Most accidents occur when changing lanes, so it's safer to sit in the 2nd lane".
Ik: "But than I have to make 2 unnecessary lane changes, just to pass you!"
Hij: "Slower is safer, so maybe everybody should drive 60-65."
Ik: "So why don't you stay in lane 1 behind a truck, doing 50-55, that's even safer?"
En ze snappen gewoon niet dat het verkeer in een zandloper komt om ze in te halen, en ze dus verkeer ophouden. Bloed irritant. Ook in het VK staat het in de top van irritaties op de weg, maar een boete is laag, iets van £70 ofzo, en er wordt überhaupt niet op gehandhaafd geloof ik.
In Duitsland en Engeland is dat toch wat makkelijker, daar licht oranje op voordat het groen wordt.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
In Leiden is er een aftel stoplicht en daar ben je dus ook snel weg. Maar er staat er maar één.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
In Duitsland en Engeland is dat toch wat makkelijker, daar licht oranje op voordat het groen wordt.
Nou ja, het begint al bij die Ford aan de linkerkant. Die staat ook wel erg strak tegen (of zelfs op) de lijn.quote:Op woensdag 29 januari 2025 21:50 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Deze achterlijke audi stond veel te ver op mijn parkeerplek, dus ik moest me ertussen wurmen naast het busje.
De pijl is mijn auto. Ik heb ivm privacy maar even de kentekens verborgen. Maar als je de plek herkent mag je op de koffie komen hoor
[ afbeelding ]
Ik blijf lekker staan . Als de Audi zn deur openklapt en mijn auto bekrast kan ik aangifte doen toch ?quote:Op donderdag 30 januari 2025 13:20 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Nou ja, het begint al bij die Ford aan de linkerkant. Die staat ook wel erg strak tegen (of zelfs op) de lijn.
Nee. Waarvan dan wel?quote:Op donderdag 30 januari 2025 14:50 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik blijf lekker staan . Als de Audi zn deur openklapt en mijn auto bekrast kan ik aangifte doen toch ?
Rechterkant eruit, busje is allang weg.quote:Op donderdag 30 januari 2025 14:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee. Waarvan dan wel?
Bovendien, zie jij maar eerst eens zelf (zonder krassen aan de Caddy) in je auto te komen![]()
(dat je er überhaupt uit bent gekomen, zonder krassen aan de Caddy)
Jawelquote:
Succesquote:Aangifte van vernieling.
Ik denk zomaar dat er wel meer zwarte swifts rondrijden in Apeldoorn.quote:Op donderdag 30 januari 2025 15:22 schreef Bargehassus het volgende:
Oei. Een zwarte Swift. Blijf je weg uit Apeldoorn?
Ingebrekestellingquote:Op donderdag 30 januari 2025 15:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Jawel![]()
Daarbij geen krassen op de Audi gemaakt?
[..]
Succes![]()
(en niet teleurgesteld zijn als de politie je aangifte niet op wil nemen)
Ja? Wat is daarmee?quote:
Die Audi eigenaar wellicht net zo.quote:Als ik mijn deur opendoe op krappe plekken houd ik mijn vingers om de deur. Dat deed ik al voordat ik mijn rijbewijs had, als passagier.
Ik zag gelukkig geen krassen net. Moest even iets in de auto leggenquote:Op donderdag 30 januari 2025 15:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja? Wat is daarmee?
[..]
Die Audi eigenaar wellicht net zo.
quote:
quote:
Ook dat is dus wat anders dan aangifte doen (van vernieling).quote:Op donderdag 30 januari 2025 16:17 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Excuses. Ik bedoelde aansprakelijkheidsstelling, niet ingebrekestelling.
Nogal wiedesquote:Op donderdag 30 januari 2025 17:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Ook dat is dus wat anders dan aangifte doen (van vernieling).
Om 14:50 was dat voor jou nog niet zo wiedes.quote:
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 30 januari 2025 23:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Om 14:50 was dat voor jou nog niet zo wiedes.
Stoplichten op de hoge Rijndijk bij de stierenbrug hebben die functie via flitsmeister op je telefoon.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 12:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
In Leiden is er een aftel stoplicht en daar ben je dus ook snel weg. Maar er staat er maar één.
Oh dat heb ik nog niet gebruikt mij was waze aangeraden. Is flitsmeister beter?quote:Op vrijdag 31 januari 2025 00:29 schreef borbit het volgende:
[..]
Stoplichten op de hoge Rijndijk bij de stierenbrug hebben die functie via flitsmeister op je telefoon.
Ik gebruikte het een jaar ofzo terug een tijdje omdat ik kort na elkaar een paar boetes had gehad omdat ik net 1 km te hard had gereden. En na een tijdje moest je voor een deel van de functies gaan bepalen. Toen maar weer naar maps gegaan.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 09:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Oh dat heb ik nog niet gebruikt mij was waze aangeraden. Is flitsmeister beter?
quote:Op vrijdag 31 januari 2025 15:33 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik gebruikte het een jaar ofzo terug een tijdje omdat ik kort na elkaar een paar boetes had gehad omdat ik net 1 km te hard had gereden.
Vrijwel iedereen weet hoe het moet. Maar als er weinig tot geen controle is denken heel veel mensen "ikkeikkeikke" eerst!quote:Op vrijdag 31 januari 2025 18:34 schreef Ridocar het volgende:
Knooppunt Princeville, van de A16 richting Rotterdam naar de A58 richting Roosendaal. Hier is het ook ritsen, en voor de verandering ging het deze keer wél goed. Netjes snelheid aanpassen, invoegen net na het bord "hier ritsen" Niks aan het handje.
Wat er deze keer anders was? Nou, de aanwezigheid van een politieauto.
Normaal gesproken rijdt iedereen links zo ver mogelijk door, en frommelt z'n auto er tussen. Toeteren, duwen, trekken, lichtknipperen.
Maar nu opeens niet... Rara politiepet.
Stelletje schijtbakken. Schijnheiligen. Weekdieren. Pisvlekken. Gatverdamme wat een vertoning. Wat nog het ergste is: jullie weten wel hoe het moet....
Ik wilde een route invoeren in dit geval terneuzen via Haringvlietdam. Maar dat kan dat domme ding dus nietquote:Op vrijdag 31 januari 2025 15:33 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik gebruikte het een jaar ofzo terug een tijdje omdat ik kort na elkaar een paar boetes had gehad omdat ik net 1 km te hard had gereden. En na een tijdje moest je voor een deel van de functies gaan bepalen. Toen maar weer naar maps gegaan.
Maar wel gaaf is dus dat je bij een deel van de stoplichten je op je scherm een timer ziet tot ze op groen gaan. Wel met een paar seconden vertraging soms. Maar toch best handig. Ook als je achter een vrachtwagen staat ofzo en het stoplicht niet kan zien.
En je krijgt ook een waarschuwing als als er een ambulance aankomt. Paar keer gehad dat ik al aan de kant stond voordat je de ambulance überhaupt ziet.
Ook de meldingen van stilstaande auto's / ongelukken zijn erg goed, maar dat is denk wel gebruikersinput. En je moet tegenwoordig dus voor veel dingen betalen, dus denk ook minder gebruikers.
Maar je kan het altijd gewoon proberen natuurlijk.
Het belangrijkste vond ik dat je het kan instellen dat ie vanzelf aangaat als je sneller dan x beweegt. Dus als je de navigatie niet gebruikt omdat je gewoon een bekende route neemt krijg je alsnog een geluidsignaal als je in de buurt van een paal komt. Wel irritant in het OV.
De eerste keer schok ik me rotquote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:11 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik wilde een route invoeren in dit geval terneuzen via Haringvlietdam. Maar dat kan dat domme ding dus niethij kan maar één bestemming. Denk dat ik de trial ga annuleren waze heeft ook de functies van snelheidscamera's en zo.
De ambulance functie vond ik irritant, ik kreeg een melding terwijl er helemaal geen ambulance aankwam. Of op de andere rijbaan.
Ik weet niet wat je bedoeld met "quote:
Er kwam vandaag wel een sirene langsrijden, maar flitsmeister zei niks.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:28 schreef borbit het volgende:
[..]
De eerste keer schok ik me rotIk was 's avonds even een rondje rijden om te relaxen. Muziek stond vrij hard aan. Komt er opeens met heel luid een sirene over m'n speakers.
Er was ook heel geen ambu in zicht, ik reed gewoon langs het ziekenhuis.
Daarna die sirene functie uitgezet. Het is wel fijn als je ruim van te voren weet dat er eentje aankomt. Dan kun je alvast je muziek omlaag draaien. En voorbereid zijn voor als ie op jouw rijbaan er langs moet.
Net als ongelukken. Ik had 1 keer dat er een auto op de vluchtstrook stond. En 90% van m'n mede weggebruikers ging netjes opzij en op de tweede baan van rechts rijden. Al ruim voordat je auto in kwestie zichtbaar was. Dat lijkt mij prettig als je zelf op de vluchtstrook staat.
Het bespaart gewoon geld dus je bent gewoon dom als je het niet gebruikt terwijl dat wel kan.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:33 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoeld met "![]()
![]()
"? Ik ben zeker niet iemand die altijd de vMax+5 op de GPS ga. Rij eigenlijk best langzaam en voorzichtig. Maar er zijn wat plekken dat je net van de snelweg komt en dan is 86 rijden zo gebeurd. Voor mij is dan een geluidsignaal vanaf mijn telefoon van, let ff extra op, wel handig.
Dat had ik ook. Een nieuw dingetje gehaald voor in het aanstekergat naar USB en nu laad ie in de auto bijzonder snel. Was maar een paar euro en soms echt een uitkomst.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Het bespaart gewoon geld dus je bent gewoon dom als je het niet gebruikt terwijl dat wel kan.
Mijn probleem is dat mijn telefoon er te snel door leeggaat en via het kabeltje in de auto laadt hij erg langzaam op dus bij langere ritten gaat hij leeg. Maar dat komt denk ik eerder door mijn ouwe telefoon dan door de app zelf.
Dat 1 km te hard-huilie huilie, natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 20:33 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoeld met "![]()
![]()
"? Ik ben zeker niet iemand die altijd de vMax+5 op de GPS ga. Rij eigenlijk best langzaam en voorzichtig. Maar er zijn wat plekken dat je net van de snelweg komt en dan is 86 rijden zo gebeurd. Voor mij is dan een geluidsignaal vanaf mijn telefoon van, let ff extra op, wel handig.
Gewoon niet als een debiel rijden, bespaart geld. Scheelt je ook een stuk in de brandstofkosten.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Het bespaart gewoon geld dus je bent gewoon dom als je het niet gebruikt terwijl dat wel kan.
quote:Op zondag 2 februari 2025 09:41 schreef MisterFox het volgende:
Ik heb een verhaal zeg.
Gistermiddag reed ik op een tweebaansweg van Spijkenisse naar Hellevoetsluis. Het was redelijk druk.
Er reed links-voor van mij een witte auto. Ik had een hele bubs met auto's achter me rijden. Iedereen reeds precies de max snelheid.
Komt er een vrachtwagen links die natuurlijk weer harder moet dan toegestaan. Als ik het gas los laat om de witte auto naar rechts te laten gaan, irriteer ik iedereen achter me. Er was gewoon geen ruimte: simpel en klaar uit.
Vrachtwagen zit totaal niet op te letten en probeert na kleven en toeteren naar de witte auto naar rechts te gaan. Daar reed ik.
Ik ben blij dat ik goed op zat te letten. Mijn spiegel ligt eraf maar verder geen schade en wij zijn ongedeerd.
Wat een ongelooflijk asociale bak zeg.
Hij is wel gestopt en heeft eerlijk toegegeven dat hij te snel wilde rijden en rechts in wilde halen, dat viel me dan wel weer mee. Zoals verwacht was het niet bepaald een helder licht, zoals alle vrachtwagenchauffeurs. We zijn ons echt de pleuris geschrokken. Was een jong ventje.
Ik heb maar heel zelden een beroepschauffeur zien rijden als een beroepschauffeurquote:
Dat is dikke onzin natuurlijk, maar zulke rijders vallen juist niet op.quote:Op zondag 2 februari 2025 12:10 schreef MisterFox het volgende:
[..]
Ik heb maar heel zelden een beroepschauffeur zien rijden als een beroepschauffeur
De hoeveelheid buschauffeurs, taxis en vrachtwagens met mobieltjes in hun klauwen is schrikbarend hoog…quote:Op zondag 2 februari 2025 12:24 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat is dikke onzin natuurlijk, maar zulke rijders vallen juist niet op.
Ik vind 120 km/u op een 5 baans snelweg waar de Vmax 100 is niet 'als een debiel rijden', toch kan dat je zomaar een heleboel geld kosten.quote:Op zondag 2 februari 2025 08:53 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Gewoon niet als een debiel rijden, bespaart geld. Scheelt je ook een stuk in de brandstofkosten.
Ik moet het afkloppen (*afklopt*), maar ondanks dat ik niet als een bejaarde rijd en er trajecten bij zijn waar ik structureel 20+ te hard ga, stamt mijn laatste snelheidsboete uit 2016. Wel rijd ik heel veel op de cruisecontrol en respecteer trouw de snelheidsbeperkingen binnen de bebouwde kom.
Heb je z'n kenteken genoteerd?quote:Op zondag 2 februari 2025 09:41 schreef MisterFox het volgende:
Ik heb een verhaal zeg.
Gistermiddag reed ik op een tweebaansweg van Spijkenisse naar Hellevoetsluis. Het was redelijk druk.
Er reed links-voor van mij een witte auto. Ik had een hele bubs met auto's achter me rijden. Iedereen reeds precies de max snelheid.
Komt er een vrachtwagen links die natuurlijk weer harder moet dan toegestaan. Als ik het gas los laat om de witte auto naar rechts te laten gaan, irriteer ik iedereen achter me. Er was gewoon geen ruimte: simpel en klaar uit.
Vrachtwagen zit totaal niet op te letten en probeert na kleven en toeteren naar de witte auto naar rechts te gaan. Daar reed ik.
Ik ben blij dat ik goed op zat te letten. Mijn spiegel ligt eraf maar verder geen schade en wij zijn ongedeerd.
Wat een ongelooflijk asociale bak zeg.
Hij is wel gestopt en heeft eerlijk toegegeven dat hij te snel wilde rijden en rechts in wilde halen, dat viel me dan wel weer mee. Zoals verwacht was het niet bepaald een helder licht, zoals alle vrachtwagenchauffeurs. We zijn ons echt de pleuris geschrokken. Was een jong ventje.
Want?quote:Op maandag 3 februari 2025 00:36 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Heb je z'n kenteken genoteerd?
Ik denk zelf dat de vrachtwagenchauffeur gestopt is en de schade met @MisterFox geregeld heeft.quote:
Ik hoop dat de vrachtwagenchauffeur wordt ontslagen.quote:Op maandag 3 februari 2025 01:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat de vrachtwagenchauffeur gestopt is en de schade met @:MisterFox geregeld heeft.
Dát is dus de reden om zijn kenteken te noteren?quote:Op maandag 3 februari 2025 08:13 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik hoop dat de vrachtwagenchauffeur wordt ontslagen.
Je gaat toch niet een personenauto inhalen als vrachtwagen en dan naar rechts zonder rechterspiegel rechterschouder te doen
Wat denk je zelf ?quote:Op maandag 3 februari 2025 14:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Dát is dus de reden om zijn kenteken te noteren?
(want dat was de 'want?'-vraag)
Je wordt vervelend. Ik geef tenminste nog normaal antwoord op je vragen. Nu jij nog.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |