3k zal toch wel de bovenkant van de range worden, maar je hebt gelijk, papa lief aankijken.quote:Op zondag 5 januari 2025 15:19 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dan moet je wel heel erg veel vakkenvullen bij de albert heijn wil je dat kunnen betalen. Als je papa lief aankijkt kan het misschien.
Klopt. Zij maken de verkeersregels "vloeibaar". Dat schept onduidelijkheid. Ook gebeurt het dan dat de fietser of voetganger alleen de kant van de ten onrechte voorrang verlenende automobilist opkijkt (wat attent..) en vanaf de andere kant aangereden wordt. Het is echt gevaarlijk gedrag.quote:Op zondag 5 januari 2025 12:22 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Als fietser irriteer ik me aan automobilisten die voor mij op de rem gaan staan terwijl ze voorrang hebben.
Buitenlands kenteken?quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:11 schreef Zorro het volgende:
Oprit naar de snelweg. Een lange, dus alle ruimte om goed tempo te maken zodat je met een passende snelheid kan invoegen. Dat doen ik en mijn voorligger dus ook.
Totdat ergens op 75% van die invoegstrook een vrachtwagen het in zijn botte harses krijgt om vanaf de vluchtstrook de oprit op te rijden net voor ons en daar met een gangetje van zo'n 50 km per uur te blijven rijden zodat wij bijna vol in de ankers mogen en vervolgens levensgevaarlijk traag op de snelweg moeten invoegen.
Achterlijke klaphark.
Dar verwachtte ik ook, maar nee, gewoon een Nederlander.quote:
Die rijden zoals hun buitenlandse collega's tegenwoordig.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:24 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dar verwachtte ik ook, maar nee, gewoon een Nederlander.
Wellicht een buitenlandse chauffeur natuurlijk.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Die rijden zoals hun buitenlandse collega's tegenwoordig.
Duidelijk voorbij zijn Primequote:Op woensdag 8 januari 2025 13:01 schreef dick_laurent het volgende:
Bumperklevers. Ze blijven bloedirritant.
Reed hier paar dagen terug op 80 weg iets boven de tmax, denk zo 85 a 90
Komt er een Amazon busje echt zwaaaaaar dicht op mijn bumper rijden. Afijn het was rustig dus ik dacht, ok prima, ik versnel iets. Ging tegen de 95 rijden.
Maar nog steeds bleef Amazon bitch op 2 meter van mn bumper hoor
Ok doei, dan kan je het krijgen. Ben rustig van het gas gegaan en rond de 75 gaan zitten. En TOEN besloot meneer de neuroot me in te halen. PfffLeuk dat je pakketjes moet bezorgen op een schema maar ga niet op die manier rijden, echt.
Eensquote:Op woensdag 8 januari 2025 12:44 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wellicht een buitenlandse chauffeur natuurlijk.
Overigensaan de vrachtwagen die op de snelweg wel oplette en het zag aankomen en langzamer ging rijden zodat we konden invoegen. Dat mag ook gezegd worden.
Ik heb geleerd dat je niet sneller moet gaan rijden als er een bumperklever achter je zit. Gewoon blijven letten op het overige verkeer, en niet plotseling remmen. Dus ook niet expres langzamer gaan rijden of zo. Dat is het veiligste maar het blijft altijd gevaarlijk.quote:Op woensdag 8 januari 2025 13:01 schreef dick_laurent het volgende:
Bumperklevers. Ze blijven bloedirritant.
Reed hier paar dagen terug op 80 weg iets boven de tmax, denk zo 85 a 90
Komt er een Amazon busje echt zwaaaaaar dicht op mijn bumper rijden. Afijn het was rustig dus ik dacht, ok prima, ik versnel iets. Ging tegen de 95 rijden.
Maar nog steeds bleef Amazon bitch op 2 meter van mn bumper hoor
Ok doei, dan kan je het krijgen. Ben rustig van het gas gegaan en rond de 75 gaan zitten. En TOEN besloot meneer de neuroot me in te halen. PfffLeuk dat je pakketjes moet bezorgen op een schema maar ga niet op die manier rijden, echt.
Met die instelling kwam een rotonde met verkeerslichten bij mij in de buurt vorig jaar meerdere keren helemaal vast te zitten. Kijk gewoon wat verder vooruit en hou daar waar het verkeer kruist vrij.quote:Op zondag 5 januari 2025 11:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als je de kruising niet kan verlaten omdat er auto's in de weg staan, zijn die dus in dezelfde verkeerssituatie wel de kruising op gereden. Als je dan zelf blijft staan bij groen licht, kom je de volgende keer dat je groen licht hebt weer dezelfde situatie tegen, want anderen rijden nog wel de kruising op. Je zult dan mogen wachten tot de spits voorbij is voordat je een keer de kruising op kan. Door de mensen achter je wordt blijven staan bij groen licht ook niet gewaardeerd. Ik heb het ook eigenlijk nooit meegemaakt dat iemand dat deed.
Verschilt wel een beetje per situatie. Op knooppunt Hooipolder heb ik dit probleem ook vaak. Als ik van de A27 vanuit Breda de A59 richting Zonzeel wil nemen. Als het dan vast staat op de A27 richting Utrecht dan blokkeert het verkeer dat linksaf mag (maar niet kan) de hele kruising voor zowel verkeer linksaf als rechtdoor. Nut heeft het dan echt niet want de A27 staat vast. De oprit dus ook. Laat de rest die daar geen last van heeft dan gewoon doorrijden.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Met die instelling kwam een rotonde met verkeerslichten bij mij in de buurt vorig jaar meerdere keren helemaal vast te zitten. Kijk gewoon wat verder vooruit en hou daar waar het verkeer kruist vrij.
In het VK heeft men daar ook een handje van. Invoegen met 45-50 mph op wegen waar je 70 mag, lijkt normaal.quote:Op woensdag 8 januari 2025 12:11 schreef Zorro het volgende:
Oprit naar de snelweg. Een lange, dus alle ruimte om goed tempo te maken zodat je met een passende snelheid kan invoegen. Dat doen ik en mijn voorligger dus ook.
Totdat ergens op 75% van die invoegstrook een vrachtwagen het in zijn botte harses krijgt om vanaf de vluchtstrook de oprit op te rijden net voor ons en daar met een gangetje van zo'n 50 km per uur te blijven rijden zodat wij bijna vol in de ankers mogen en vervolgens levensgevaarlijk traag op de snelweg moeten invoegen.
Achterlijke klaphark.
Ik heb geleerd dat wachten in z'n vrij beter is voor de koppeling. Daarom ben ik altijd wat later weg bij het stoplicht dan als je wacht in z'n 1. Fractie van een seconde maar toch. Op het rijexamen wachtte ik wel in z'n 1, omdat je anders zakt op doorstroming, maar in je eigen auto is het dus beter om te wachten in z'n vrij.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik krijg ondertussen echt een punthoofd van langzaam optrekkend verkeer. Kijk, je hoeft geen strepen te trekken - en als je alleen bent doe je lekker waar je zin in hebt, maar als je voor aan staat bij een verkeerslicht is je volgens mij ook geleerd enigszins vlot op te trekken ipv iedereen en z'n schoonmoeder op te schepen met of een extra ronde wachten, of dat er maar 2 auto's door kunnen rijden.
Ultiem egoistisch gedrag. Zelfde soort mens dat 75 op enkelbaans 80 wegen rijdt.
Da's niet zo'n probleem, dat doe ik zelf ook regelmatig. Alleen trek je daarna wel ''normaal'' op. Soms zie je mensen niet opletten bij groen waardoor je sowieso al langer moet wachten om vervolgens nog als een slak op te trekkenquote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik heb geleerd dat wachten in z'n vrij beter is voor de koppeling. Daarom ben ik altijd wat later weg bij het stoplicht dan als je wacht in z'n 1. Fractie van een seconde maar toch. Op het rijexamen wachtte ik wel in z'n 1, omdat je anders zakt op doorstroming, maar in je eigen auto is het dus beter om te wachten in z'n vrij.
Vanmorgen zat ik achter een soortgenoot van je, maar deze moest eerst naar de versnellingspook kijken.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik heb geleerd dat wachten in z'n vrij beter is voor de koppeling. Daarom ben ik altijd wat later weg bij het stoplicht dan als je wacht in z'n 1. Fractie van een seconde maar toch. Op het rijexamen wachtte ik wel in z'n 1, omdat je anders zakt op doorstroming, maar in je eigen auto is het dus beter om te wachten in z'n vrij.
Ik zat nog effe op FOK!….quote:Op vrijdag 17 januari 2025 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik krijg ondertussen echt een punthoofd van langzaam optrekkend verkeer. Kijk, je hoeft geen strepen te trekken - en als je alleen bent doe je lekker waar je zin in hebt, maar als je voor aan staat bij een verkeerslicht is je volgens mij ook geleerd enigszins vlot op te trekken ipv iedereen en z'n schoonmoeder op te schepen met of een extra ronde wachten, of dat er maar 2 auto's door kunnen rijden.
Ultiem egoistisch gedrag. Zelfde soort mens dat 75 op enkelbaans 80 wegen rijdt.
Als het lang gaat duren in vrij, maar anders gewoon in 1. In de luxe wagen is het gewoon op de rem blijven staan. (7-traps DSG)quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Zelfs dat hoef ik ook niet meer met een start/stop systeem. En i.c.m. hybride aandrijving ben je snel weer weg.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 06:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
In de luxe wagen is het gewoon op de rem blijven staan. (7-traps DSG)
Ik tik 'm toch vaak in N (ZF 8HP75 met koppelomvormer). Met de handbak hangt het inderdaad van het stoplicht af, vaak in 1 ja.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 06:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als het lang gaat duren in vrij, maar anders gewoon in 1. In de luxe wagen is het gewoon op de rem blijven staan. (7-traps DSG)
Ter illustratie:quote:Op vrijdag 17 januari 2025 15:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
In het VK heeft men daar ook een handje van. Invoegen met 45-50 mph op wegen waar je 70 mag, lijkt normaal.
Dat, en niet links houden op de snelweg, maar rustig met 60-65 in baan 2, of zelfs 3, te rijden. Laatst een discussie over met iemand.
"Most accidents occur when changing lanes, so it's safer to sit in the 2nd lane".
Ik: "But than I have to make 2 unnecessary lane changes, just to pass you!"
Hij: "Slower is safer, so maybe everybody should drive 60-65."
Ik: "So why don't you stay in lane 1 behind a truck, doing 50-55, that's even safer?"
En ze snappen gewoon niet dat het verkeer in een zandloper komt om ze in te halen, en ze dus verkeer ophouden. Bloed irritant. Ook in het VK staat het in de top van irritaties op de weg, maar een boete is laag, iets van £70 ofzo, en er wordt überhaupt niet op gehandhaafd geloof ik.
In Duitsland en Engeland is dat toch wat makkelijker, daar licht oranje op voordat het groen wordt.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 19:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |