abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216180063
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 07:35 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik heb geleerd naar zn 2 en 20 km/ u bij rotondes. Als het echt een enorme joekel is mag het in zn 3 maar op het rijexamen zak je dan.
Buitenbocht in 3.

Binnenbocht aankoppelen in 2 even voordat je linksom gaat sturen.

Maar pas op de rotonde.
Maar ik rij redelijk door.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 5 januari 2025 @ 10:28:07 #102
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_216180191
Op de rotonde ga ik vaak ook wat langzamer. Ik vind harde G-krachten niet heel fijn.
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_216180615
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 10:28 schreef MisterFox het volgende:
Op de rotonde ga ik vaak ook wat langzamer. Ik vind harde G-krachten niet heel fijn.
Je rijdt een F16?
Vakman pur sang
  zondag 5 januari 2025 @ 11:30:48 #104
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_216180767
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 09:32 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ok ik zie niet in hoe dit iets aantoont over hoe goed iemand kan rijden. Wel of iemand zich aan de regels houdt bij het autorijden.
Ik snap dat je dat niet inziet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 5 januari 2025 @ 11:49:36 #105
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_216180921
Van die onverlaten die kruispunten vastzetten omdat ze niet vooruit kijken bij het oprijden :')
Ja, je had vast nog groen. Of oranje. Maar als je ziet dat het erg druk is en je de kruising niet kan verlaten, dan moet je gewoon even wachten, ondanks de kleur van het stoplicht. Maar nee, vooral niet opletten en midden op de kruising stil gaan staan met z'n allen :'(

Of bij het verlaten van een rotonde fietsers of voetgangers voorrang geven waar ze dat niet hebben en de hele rotonde op slot zetten. Het is vast goedbedoeld richting die fietsers, maar kijk even achter je voor je dat soort ongein uithaalt. In de regen zonder ander verkeer om je heen? Sure, doe ik ook. Maar let gewoon een beetje op, mensen...
  zondag 5 januari 2025 @ 11:58:00 #106
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_216180995
quote:
80s.gif Op zondag 5 januari 2025 11:49 schreef Mano_ het volgende:
Van die onverlaten die kruispunten vastzetten omdat ze niet vooruit kijken bij het oprijden :')
Ja, je had vast nog groen. Of oranje. Maar als je ziet dat het erg druk is en je de kruising niet kan verlaten, dan moet je gewoon even wachten, ondanks de kleur van het stoplicht. Maar nee, vooral niet opletten en midden op de kruising stil gaan staan met z'n allen :'(
Als je de kruising niet kan verlaten omdat er auto's in de weg staan, zijn die dus in dezelfde verkeerssituatie wel de kruising op gereden. Als je dan zelf blijft staan bij groen licht, kom je de volgende keer dat je groen licht hebt weer dezelfde situatie tegen, want anderen rijden nog wel de kruising op. Je zult dan mogen wachten tot de spits voorbij is voordat je een keer de kruising op kan. Door de mensen achter je wordt blijven staan bij groen licht ook niet gewaardeerd. Ik heb het ook eigenlijk nooit meegemaakt dat iemand dat deed.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 5 januari 2025 @ 12:01:05 #107
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_216181020
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 11:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Als je de kruising niet kan verlaten omdat er auto's in de weg staan, zijn die dus in dezelfde verkeerssituatie wel de kruising op gereden. Als je dan zelf blijft staan bij groen licht, kom je de volgende keer dat je groen licht hebt weer dezelfde situatie tegen, want anderen rijden nog wel de kruising op. Je zult dan mogen wachten tot de spits voorbij is voordat je een keer de kruising op kan. Door de mensen achter je wordt blijven staan bij groen licht ook niet gewaardeerd. Ik heb het ook eigenlijk nooit meegemaakt dat iemand dat deed.
Ik doe dat wel en kan de volgende groen gewoon gaan doorgaans. Dat men achter me het niet waardeert zal me een zorg zijn. De hulpdiensten waarderen het wel als ze gewoon de kruising over kunnen, daar hecht ik heel wat meer waarde aan.
  zondag 5 januari 2025 @ 12:02:42 #108
pi_216181032
quote:
80s.gif Op zondag 5 januari 2025 12:01 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Ik doe dat wel en kan de volgende groen gewoon gaan doorgaans. Dat men achter me het niet waardeert zal me een zorg zijn. De hulpdiensten waarderen het wel als ze gewoon de kruising over kunnen, daar hecht ik heel wat meer waarde aan.
In geval van hulpdiensten ga je gewoon opzij natuurlijk, dat kan altijd wel.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 5 januari 2025 @ 12:06:44 #109
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_216181066
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2025 12:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
In geval van hulpdiensten ga je gewoon opzij natuurlijk, dat kan altijd wel.
Dan kom jij op andere kruisingen dan ik :P Hier staat het geregeld echt helemaal vast.
  zondag 5 januari 2025 @ 12:08:37 #110
pi_216181075
quote:
80s.gif Op zondag 5 januari 2025 12:06 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Dan kom jij op andere kruisingen dan ik :P Hier staat het geregeld echt helemaal vast.
Nou je moet natuurlijk niet zo dicht op elkaar gaan staan dat je niet meer kan uitwijken ;) Maar dat geldt overal, ook in de rij voor het stoplicht.
pi_216181191
quote:

Of bij het verlaten van een rotonde fietsers of voetgangers voorrang geven waar ze dat niet hebben en de hele rotonde op slot zetten. Het is vast goedbedoeld richting die fietsers, maar kijk even achter je voor je dat soort ongein uithaalt. In de regen zonder ander verkeer om je heen? Sure, doe ik ook. Maar let gewoon een beetje op, mensen...
Als fietser irriteer ik me aan automobilisten die voor mij op de rem gaan staan terwijl ze voorrang hebben. Prima om rekening met fietsers te houden want ik zie ook weleens wat over het hoofd. Maar als ik toch al afrem zodat ik achter de auto langs kan dan vertraagd het alleen maar als ze zelf ook gaan afremmen, want dan moet ik ook weer meer afremmen en uiteindelijk staan we beide stil en naar elkaar te gebaren. Ook weleens bijna alsnog een aanrijding gehad omdat we beiden tegelijk weer optrokken.

Oh en gebruik alstublieft een richtingaanwijzer op de rotonde, ook bij driekwartrond-linksaf zodat fietsers ook weten wat je van plan bent. Auto's zonder richtingaanwijzer zijn gevaarlijk, teveel gooien het stuur om bij het verlaten van de rotonde zonder of met pas op het laatste moment richting aan te geven.
pi_216181739
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 10:08 schreef ludovico het volgende:

[..]
Buitenbocht in 3.

Binnenbocht aankoppelen in 2 even voordat je linksom gaat sturen.

Maar pas op de rotonde.
Maar ik rij redelijk door.
Zo doen wel meer mensen dat, maar flik dat op het rijexamen en de CBR examinator laat je gewoon keihard zakken.
pi_216181752
quote:

Ik wil wel vaker fietsers voorrang geven waar ze dat niet hebben en dan wordt mijn rij instructeur echt LAAIEND. :') zal op het rijexamen dus maar doorknallen
pi_216181765
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 11:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ik heb nog niet gehad dat het zo druk is dat je het kruispunt niet kunt oversteken maar volgens mij kan je op een doorgaande weg beter gewoon heel langzaam doorrollen dan toch? Wel belangrijk om te weten mocht ik dit op het examen hebben.
pi_216181967
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 13:19 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik wil wel vaker fietsers voorrang geven waar ze dat niet hebben en dan wordt mijn rij instructeur echt LAAIEND. :') zal op het rijexamen dus maar doorknallen
Liever niet. Rij je een fietser aan, dan is een verkloot examen nog je minste probleem.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_216182104
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 13:41 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Liever niet. Rij je een fietser aan, dan is een verkloot examen nog je minste probleem.
Als je op het rijexamen een fietser aanrijdt dan is dat wel een prestatie want de examinator is erop getraind om zoiets te voorkomen. In dit geval is de examinator de juridische bestuurder en dus aansprakelijk. Je hebt namelijk nog geen rijbewijs, een examenrit is een lesrit, daarbij is degene die naast de bestuurder zit de juridische bestuurder.

Ik heb wel eens eerder een noodstop moeten maken om een aanrijding met een fietser te voorkomen, deze gooide hem ervoor terwijl deze haaientanden had. Mijn instructeur greep niet in die was ergens anders mee bezig. Hij zei goed zo anders was het lelijk afgelopen voor die fietser, en drukte nog voor me op de toeter.
  Moderator / Redactie FP zondag 5 januari 2025 @ 13:57:27 #117
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_216182156
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 13:52 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Als je op het rijexamen een fietser aanrijdt dan is dat wel een prestatie want de examinator is erop getraind om zoiets te voorkomen. In dit geval is de examinator de juridische bestuurder en dus aansprakelijk. Je hebt namelijk nog geen rijbewijs, een examenrit is een lesrit, daarbij is degene die naast de bestuurder zit de juridische bestuurder.

Ik heb wel eens eerder een noodstop moeten maken om een aanrijding met een fietser te voorkomen, deze gooide hem ervoor terwijl deze haaientanden had. Mijn instructeur greep niet in die was ergens anders mee bezig. Hij zei goed zo anders was het lelijk afgelopen voor die fietser, en drukte nog voor me op de toeter.
Uh nee:

https://vademecum.cbr.nl/vademecum/index.asp?pageid=63
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_216182406
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 13:18 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Zo doen wel meer mensen dat, maar flik dat op het rijexamen en de CBR examinator laat je gewoon keihard zakken.
Dat zal, die rijden zelf ook zo natuurlijk.

Vol remmen op de motor of zoveel afremmen voor het opgaan van de rotonde doet niemand die niet bezig is met rijlessen.

En je zal allicht gelijk hebben dat ze je daarop laten zakken bij je rijbewijs B, maakt het alleen maar ironisch dat ze zelf waarschijnlijk ook zo rijden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_216182838
quote:

Wie is bestuurder?
Het feit dat de examinator in het Wegenverkeersrecht als ‘juridisch bestuurder’ geldt, leidt in de praktijk tot het misverstand dat de examinator dan ook als ‘bestuurder’ in het civiele recht zou moeten worden gezien. De werkelijkheid is dat de kandidaat de bestuurder is, terwijl de examinator ‘inzittende’ of ‘getuige’ is. Een eventuele schade met de lesauto zal dan ook zoveel mogelijk moeten worden afgehandeld door de werkelijke bestuurder. Deze zal ook het Europees schadeformulier voor de melding aan de verzekeringsmaatschappij moeten ondertekenen.

Dus blijbkaar is de leerling aansprakelijk voor eventuele schade? Dat is mij nooit verteld :o
pi_216182885
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2025 14:09 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat zal, die rijden zelf ook zo natuurlijk.

Vol remmen op de motor of zoveel afremmen voor het opgaan van de rotonde doet niemand die niet bezig is met rijlessen.

En je zal allicht gelijk hebben dat ze je daarop laten zakken bij je rijbewijs B, maakt het alleen maar ironisch dat ze zelf waarschijnlijk ook zo rijden.
In principe kan iedere boerenkinkel die al een tijdje het rijbewijs B heeft examinator worden, het is geen hoogopgeleide functie of zo. Zoek meer eens naar de functie-eisen voor cbr examinator.
pi_216183089
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 14:47 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
In principe kan iedere boerenkinkel die al een tijdje het rijbewijs B heeft examinator worden, het is geen hoogopgeleide functie of zo. Zoek meer eens naar de functie-eisen voor cbr examinator.
Moet je niet net even wat meer weten overigens qua kennis van verkeer?
Maar het klinkt denk ik leuker dan het is, rij-instructeur.... hoewel.... Als bijbaan als student.... Het kan wel flexibel zijn.
  Moderator / Redactie FP zondag 5 januari 2025 @ 15:17:50 #122
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_216183119
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 15:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Maar het klinkt denk ik leuker dan het is, rij-instructeur.... hoewel.... Als bijbaan als student.... Het kan wel flexibel zijn.
Moet je wel snel je rijbewijs halen... als student :+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_216183131
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 15:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Moet je wel snel je rijbewijs halen... als student :+
Gaat dat niet op je 16e tegenwoordig?
pi_216183134
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 15:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Een rij instructeur en een CBR examinator zijn twee verschillende dingen.

Rij instructeur kan iedereen doen die het pasje weet te behalen bij het CBR. Tenzij je genoeg geld hebt om zelf een lesbak te kopen, alle verzekeringen, de studiematerialen en het examen om het pasje te behalen etc. zullen de meesten in loondienst beginnen, b.v. anwb rijschool. Veel verdien je niet en het is gevaarlijk werk want de leerlingen kunnen je in gevaarlijke verkeerssituaties brengen. Daarom is er ook een schreeuwend tekort aan rij-instructeurs en lange wachtlijsten voor leerlingen.

Die van mij is nou bijvoorbeeld weer eens plots van de aardbodem verdwenen en ik heb bijna examen :')

CBR examinator ben je een ambtenaar, dit kan je doen met 10 jaar rijbewijs B en ervaring met beroepsmatig rijden. Je krijgt een training van een paar maanden bij het CBR. Er stond ook bij 'rijbewijs A is een pré' dus die kan je even halen voordat je solliciteert.
pi_216183142
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2025 15:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Gaat dat niet op je 16e tegenwoordig?
Dan moet je wel heel erg veel vakkenvullen bij de albert heijn wil je dat kunnen betalen. Als je papa lief aankijkt kan het misschien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')