Ja, als je verwacht dat het niet gekker kan worden....quote:Op zondag 10 november 2024 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
Oekraïne wordt binnengevallen door tiranniek buurland, tienduizenden burgers komen om, de president smeekt het westen hulp. En dit is wat de zoon van de nieuwe POTUS post:
[ x ]
Hoezo 38 dagen?quote:Op zondag 10 november 2024 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
Oekraïne wordt binnengevallen door tiranniek buurland, tienduizenden burgers komen om, de president smeekt het westen hulp. En dit is wat de zoon van de nieuwe POTUS post:
[ x ]
Misschien loopt de steun aan Oekraïne dan op z'n einde, waarna het moet worden vernieuwd door het Congres.quote:
Dat laatste dan, want dat eerste matcht niet met 'when his father takes office'.quote:Op zondag 10 november 2024 16:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien loopt de steun aan Oekraïne dan op z'n einde, waarna het moet worden vernieuwd door het Congres.
Of Don Jr kan niet tellen.
Die moet dus lang de cel in, of niet?quote:Outside Jimmy Klass’s mobile home in Clearwater, symbols of American pride hang not just front and center but also on the side and back of his home. America is, after all, the only home this 66-year-old has ever known.
“I moved to the US in 1959. I’ve been here for 64 years,” he recently told us.
But after more than half a century in the U.S., where he’s lived, worked, gone to school, got married, had kids, paid his taxes, and even voted, Klass said in 2020 he discovered he’s not a U.S. citizen.
Lekker man, politiek misschien niet zo handig om op wraak uit te zijn maar ergens hoop ik het toch. Vooral voor Leatitia James die campagne had gevoerd met als boodschap het vervolgen van Trump. Ze moest er zelfs een misdaad voor verzinnen. Een misdaad waar niemand is benadeeld.quote:Op zondag 10 november 2024 17:03 schreef Kijkertje het volgende:
Mike Davis die als AG overwogen wordt:
[ x ]
MAGA!
Daar dacht een Grand Jury anders over.quote:Op zondag 10 november 2024 17:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lekker man, politiek misschien niet zo handig om op wraak uit te zijn maar ergens hoop ik het toch. Vooral voor Leatitia James die campagne had gevoerd met als boodschap het vervolgen van Trump. Ze moest er zelfs een misdaad voor verzinnen. Een misdaad waar niemand is benadeeld.
Ja, jij bent wel zo'n mannetje dat enthousiast staat te juichen als Trump daadwerkelijk politieke tegenstanders gaat vervolgen, vooral uit rancune.quote:Op zondag 10 november 2024 17:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Lekker man, politiek misschien niet zo handig om op wraak uit te zijn maar ergens hoop ik het toch. Vooral voor Leatitia James die campagne had gevoerd met als boodschap het vervolgen van Trump. Ze moest er zelfs een misdaad voor verzinnen. Een misdaad waar niemand is benadeeld.
Vind jij het een misdaad? Zo ja, wie is er dan benadeeld?quote:Op zondag 10 november 2024 17:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daar dacht een Grand Jury anders over.
De ironie……..quote:Op zondag 10 november 2024 17:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, jij bent wel zo'n mannetje dat enthousiast staat te juichen als Trump daadwerkelijk politieke tegenstanders gaat vervolgen, vooral uit rancune.
Heb je het filmpje überhaupt wel gezien?quote:
Nee, ik ben allergisch voor BNNVARA humor.quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
Hebben jullie het stuk over Trump in « Even tot hier » gezien?
Het is eigenlijk gewoon humor om te lachen nu ik het nog eens bekijk. Flikker toch op.quote:Op zondag 10 november 2024 18:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heb je het filmpje überhaupt wel gezien?
Er wordt niet op de Trump-figuur geschoten. Ze draaien zich om, en schieten in de lucht.
Zoals zo vaak aan de andere kant, wanneer er weer eens een opmerking van Trump uit de context werd getrokken om een totaal debiele claim over wat hij wilde of zei te maken, was ik benieuwd naar de gehele context. Dan bleek keer op keer dat de claim totale nonsens was.quote:
Haha trolletje is triggeredquote:Op zondag 10 november 2024 18:28 schreef Nober het volgende:
[..]
Het is eigenlijk gewoon humor om te lachen nu ik het nog eens bekijk. Flikker toch op.
Ah, u heeft het ook door.quote:Op zondag 10 november 2024 18:41 schreef MoreDakka het volgende:
Trump-fans zijn echt cucks. Hun held mag alles en iedereen voor van alles uitmaken en dreigen met in de gevangenis gooien maar andersom en er worden meteen mensen nazi's genoemd.
Wat een armoe.
Trump werd vervolgd omdat hij daadwerkelijk iets op z'n kerfstok heeft. Maar je zit dusdanig diep in je alt rechtse fuik dat je blind bent voor de feiten.quote:
Dit is mijns inziens niet helemaal een juiste voorstelling van zaken. James gaf in 2018, in haar campagne om AG te worden, aan dat ze Trump zou gaan vervolgen omdat hij een "illegitimate president" en een "embarrassment" zou zijn. Er lag toen nog niks op tafel, dus het is niet zo vreemd om aan te nemen dat dat doel tot vervolging politiek gemotiveerd was. Daar werd vervolgens een aanleiding tot vervolging bij gezocht.quote:Op zondag 10 november 2024 18:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trump werd vervolgd omdat hij daadwerkelijk iets op z'n kerfstok heeft. Maar je zit dusdanig diep in je alt rechtse fuik dat je blind bent voor de feiten.
Hunter Biden is ook vervolgd, ongeacht wie hij is. En zo hoort het. Niemand staat boven de wet.
Jij hoopt dat een aanklager wordt gestraft, simpelweg omdat ze Trump voor het gerecht sleepte. Je noemt geen wet die ze heeft overtreden, behalve dat ze de heilige Trump durfde aan te klagen omdat hij de wet zou hebben overtreden.
Je hebt het zelf niet eens door. Bizar en levensgevaarlijk.
Jij hebt het door! Via een verloting wordt vastgesteld wie ze deze keer gaan vervolgen en Trump heeft gewoon vaak pech gehad.quote:Op zondag 10 november 2024 19:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je wordt niet vervolgd omdat "je daadwerkelijk iets op je kerfstok hebt", want dat staat vooraf niet vast. Dat moet juist blijken uit de rechtsgang. Als blijkt dat zij hierin de rechten van Trump heeft geschonden, dan zal er bij voldoende aanleiding een zaak worden gestart. En dan kan de rechter daar een uitspraak over doen, net als bij Trump.
Laat ik het anders stellen: Trump werd vervolgd omdat er zaak tegen hem was opgebouwd. De aanklachten zijn niet verzonnen of uit de lucht gegrepen.quote:Op zondag 10 november 2024 19:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit is mijns inziens niet helemaal een juiste voorstelling van zaken. James gaf in 2018, in haar campagne om AG te worden, aan dat ze Trump zou gaan vervolgen omdat hij een "illegitimate president" en een "embarrassment" zou zijn. Er lag toen nog niks op tafel, dus het is niet zo vreemd om aan te nemen dat dat doel tot vervolging politiek gemotiveerd was. Daar werd vervolgens een aanleiding tot vervolging bij gezocht.
Je wordt niet vervolgd omdat "je daadwerkelijk iets op je kerfstok hebt", want dat staat vooraf niet vast. Dat moet juist blijken uit de rechtsgang. Als blijkt dat zij hierin de rechten van Trump heeft geschonden, dan zal er bij voldoende aanleiding een zaak worden gestart. En dan kan de rechter daar een uitspraak over doen, net als bij Trump.
Ik zeg ook helemaal niet dat ze verzonnen of uit de lucht gegrepen zijn. Ik geef slechts aan dat het doel vooraf 'Trump vervolgen' was omdat hij een "illegitimate president" en "embarrassment" zou zijn. Later is er een aanleiding tot vervolging gezocht. Dan is het, als tot vervolging wordt overgegaan, uiteindelijk aan de rechter om te bepalen of dat gegrond is.quote:Op zondag 10 november 2024 19:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat ik het anders stellen: Trump werd vervolgd omdat er zaak tegen hem was opgebouwd. De aanklachten zijn niet verzonnen of uit de lucht gegrepen.
Ik weet niet hoe die James campagne heeft gevoerd en dat doet er ook niet toe. Ze handelde - voor zover ik kan beoordelen - binnen de kaders van de wet.
Waar zou je haar dan voor willen vervolgen? Voor campagne voeren met de belofte dat ze Trump ging vervolgen?
Jullie grote vriend Trump riep in 2016 nota bene op elke campagnebijeenkomst dat hij Clinton op ging sluiten. En uit reconstructies van zijn presidentschap bleek dat hij Jeff Sessions ook meermaals verzocht om tegenstanders te vervolgen (maar die weigerde).
Het punt was slechts dat je niet vooraf kunt aangeven of vervolging terecht is. Je kunt nu dus ook niet vooraf al stellen dat vervolging van James onterecht is, omdat ze niks verkeerd heeft gedaan. Als dat zo is, zal het geen zaak worden en als er wel voldoende aanleiding is voor een zaak, is het uiteindelijk aan de rechter om te bepalen of het wel of niet terecht is.quote:Op zondag 10 november 2024 19:50 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jij hebt het door! Via een verloting wordt vastgesteld wie ze deze keer gaan vervolgen en Trump heeft gewoon vaak pech gehad.
Niet helemaal. Zo noemde ze hem wel, maar ze heeft nooit gezegd dat dat de reden was om hem te gaan vervolgen.quote:Op zondag 10 november 2024 19:14 schreef Repentless het volgende:
James gaf in 2018, in haar campagne om AG te worden, aan dat ze Trump zou gaan vervolgen omdat hij een "illegitimate president" en een "embarrassment" zou zijn.
Mjah, ik lees dit:quote:Op zondag 10 november 2024 21:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Niet helemaal. Zo noemde ze hem wel, maar ze heeft nooit gezegd dat dat de reden was om hem te gaan vervolgen.
https://www.politifact.co(...)l-letitia-james-sai/quote:Miles-Sash: "What would you say to people who say, ‘I’m not going to bother to register to vote because my voice doesn’t make a difference?’, or ‘I’m just one person.’"
James: "I say one name: Donald Trump. That should motivate you. Get off your ass and vote."
Miles-Sash: "Will you sue him for us?"
James: "Oh, we’re going to definitely sue him. We’re going to be a real pain in the ass. He’s going to know my name personally."
Daar staat toch niet dat ze hem gaat aanklagen omdat hij een illegitimate president is?quote:Op zondag 10 november 2024 21:22 schreef Repentless het volgende:
[..]
Mjah, ik lees dit:
[..]
https://www.politifact.co(...)l-letitia-james-sai/
Wellicht ligt het anders zoals jij zegt, maar dit heeft toch wel de schijn tegen wat mij betreft.
Nee, de aanklacht was inderdaad niet "Trump is een 'illegitimate' president". Ze vindt hem echter een onrechtmatige president en schande. Kortom: ze is op zijn zachtst gezegd geen fan van hem. Dus belooft ze alles in het werk te zetten om hem aan te klagen/vervolgen, wat de aantijging ook mag zijn. "A real pain in the ass", goed dwarszitten dus.quote:Op zondag 10 november 2024 21:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Daar staat toch niet dat ze hem gaat aanklagen omdat hij een illegitimate president is?
Dat vind ze wel, en zegt ze ook, maar ze legt nergens de link zoals jij die nu legt. Dat zou ook raar zijn, want ook zij mag niet vissen van de rechter, dus zomaar stukken gaan opvragen om te kijken of je ergens een overtreding kunt ontdekken gaat niet.
Fraude en oplichting is een misdaad ja. Vreemd dat daar onduidelijkheid over bestaat.quote:Op zondag 10 november 2024 17:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vind jij het een misdaad? Zo ja, wie is er dan benadeeld?
Daar is ook geen onduidelijkheid over...muv een handjevol cultleden die wat dat betreft met hun hoofdjes diep in een konijnenhol zittenquote:Op zondag 10 november 2024 21:43 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Fraude en oplichting is een misdaad ja. Vreemd dat daar onduidelijkheid over bestaat.
Welke rechten van Trump zou James dan hebben geschonden?quote:Op zondag 10 november 2024 20:09 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik zeg ook helemaal niet dat ze verzonnen of uit de lucht gegrepen zijn. Ik geef slechts aan dat het doel vooraf 'Trump vervolgen' was omdat hij een "illegitimate president" en "embarrassment" zou zijn. Later is er een aanleiding tot vervolging gezocht. Dan is het, als tot vervolging wordt overgegaan, uiteindelijk aan de rechter om te bepalen of dat gegrond is.
Als blijkt dat James Trumps rechten heeft geschonden en er voldoende aanleiding is om tot vervolging over te gaan, zal precies hetzelfde proces plaatsvinden. Als er niks is om haar voor te vervolgen, zal dat ook niet gebeuren.
Dit stukje quote je dan weer niet:quote:Op zondag 10 november 2024 21:22 schreef Repentless het volgende:
[..]
Mjah, ik lees dit:
[..]
https://www.politifact.co(...)l-letitia-james-sai/
Wellicht ligt het anders zoals jij zegt, maar dit heeft toch wel de schijn tegen wat mij betreft.
Er waren dus wel degelijk legitieme redenen om een onderzoek te doen en dat was niet omdat ze hem een 'illegitimate' president vindt. En nogmaals: het is een Grand Jury die beslist of Trump vervolgd wordt, niet een AG.quote:The question: "What is your view of the proper basis required to start an investigation of a person or a corporation or a nonprofit? How much smoke, if any, does there need to be? And how do you guard against a rush to judgment against someone, whether it’s an average, unknown New Yorker or Donald Trump and his associates?"
James said attorneys general should be "following the facts and following the evidence," and that "simply opening up an investigation can ruin lives. And so with respect to Donald Trump, we need to follow his money. We need to find out where he’s laundered money. We need to find out whether or not he’s engaged in conspiracies and whether or not he’s colluded not only with (Russian President Vladimir) Putin, but also with China, as well. We all know that 10 years ago, he was almost bankrupt; most domestic banks were not lending him any money. Where did he get all of the money to purchase his real estate holdings and all of his golf courses? And all of those transactions have happened here in New York City, which is why the next attorney general is absolutely critical."
Dat weet ik niet. Van mij hoeft ze ook helemaal niet vervolgd te worden, zal me echt een zorg zijn.quote:Op zondag 10 november 2024 22:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke rechten van Trump zou James dan hebben geschonden?
Verder sluit ik mij aan bij Ludachrist.
Ze is AG, strafvervolging is haar werk. Dus ik zou niet weten welke wetten ze zou hebben overtreden.quote:Op zondag 10 november 2024 22:09 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Van mij hoeft ze ook helemaal niet vervolgd te worden, zal me echt een zorg zijn.
Maar als ze dat wel heeft gedaan en er is genoeg aanleiding om een zaak te starten, dan is dat ook prima.
Ik zeg niet dat er geen legitieme redenen waren om een onderzoek te starten. Ik zeg ook niet dat een AG beslist of er tot vervolging wordt overgegaan.quote:Op zondag 10 november 2024 22:05 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dit stukje quote je dan weer niet:
[..]
Er waren dus wel degelijk legitieme redenen om een onderzoek te doen en dat was niet omdat ze hem een 'illegitimate' president vindt. En nogmaals: het is een Grand Jury die beslist of Trump vervolgd wordt, niet een AG.
Ik weet ook niet welke wetten ze heeft overtreden. Maar als ze wel haar boekje te buiten is gegaan, is het toch prima als dat wordt onderzocht? Als het niet zo is, helemaal goed. Dan zal er ook niet tot vervolging worden overgegaan.quote:Op zondag 10 november 2024 22:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ze is AG, strafvervolging is haar werk. Dus ik zou niet weten welke wetten ze zou hebben overtreden.
Of denken bepaalde lieden hier dat wanneer iemand in hoger beroep wordt vrijgesproken, de OvJ dan wordt vastgezet?
En prima dat het van jou niet hoeft. Maar deze kleine discussie begon met Chivaz die hoopt dat James wordt vervolgd. Waarom? Geen idee. Vooral omdat ze het gore lef had om de Grote geliefde leider aan te klagen.
Ik blijf mezelf herhalen. Wat schreef ik nou in een eerdere post? Ik haalde Hunter Biden aan als voorbeeld dat niemand boven de wet staat, ongeacht wie hij is.quote:Op zondag 10 november 2024 22:19 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik weet ook niet welke wetten ze heeft overtreden. Maar als ze wel haar boekje te buiten is gegaan, is het toch prima als dat wordt onderzocht? Als het niet zo is, helemaal goed. Dan zal er ook niet tot vervolging worden overgegaan.
Er waren continu onderzoeken in New York naar Trump's ondernemingen? Ik denk dat het ook te maken heeft met de onthullingen van de NYT destijds over zijn belastingaangiftes.quote:Op zondag 10 november 2024 22:15 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er geen legitieme redenen waren om een onderzoek te starten. Ik zeg ook niet dat een AG beslist of er tot vervolging wordt overgegaan.
Er wordt echter over 10 jaar geleden gesproken. In die tijd is er geen onderzoek daarnaar geweest of een zaak daarover aangespannen. Dat is pas gebeurd nadat hij president is geworden, geïnitieerd door een AG die Trump een illegitimate president en embarrassment noemde tijdens haar verkiezingscampagne en beloofde hem te gaan vervolgen.
Erop 'hopen hoeft van mij ook niet. Wellicht moet hij er een beetje om gniffelen dat iemand die uit politieke rancune een president wilde vervolgen, nu vanwege de rancune van diezelfde president zelf misschien vervolgd wordt. In het kader van "karma is a bitch".quote:Op zondag 10 november 2024 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik blijf mezelf herhalen. Wat schreef ik nou in een eerdere post? Ik haalde Hunter Biden aan als voorbeeld dat niemand boven de wet staat, ongeacht wie hij is.
Dat geldt dus ook voor die James. Alleen heb ik nog helemaal nergens iets gelezen over wetten die ze zou hebben overtreden.
Het probleem is - en daarmee begon deze kleine discussie - dat mede-user het een grote schande vindt dat Trump werd vervolgd en daarom nu 'hoopt' dat James wordt gestraft. Hij noemt geen verdenkingen, behalve dat ze gemeen is geweest tegen de Supreme Leader.
Daar heeft Merrick Garland een mooi succes mee gescoord.quote:Op zondag 10 november 2024 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Hunter Biden aan als voorbeeld dat niemand boven de wet staat, ongeacht wie hij is.
Welke rechten van Trump zijn er geschonden?quote:Op zondag 10 november 2024 22:36 schreef Repentless het volgende:
[..]
Erop 'hopen hoeft van mij ook niet. Wellicht moet hij er een beetje om gniffelen dat iemand die uit politieke rancune een president wilde vervolgen, nu vanwege de rancune van diezelfde president zelf misschien vervolgd wordt. In het kader van "karma is a bitch".
De aanklacht zal ook niet zijn: "ze was gemeen tegen Trump!" Er is ook geen wet die dat verbiedt en er zal al helemaal geen zaak worden gestart op die gronden. Maar als er wel iets onoorbaars is gebeurd en er een schending van rechten heeft plaatsgevonden, kan ze daar misschien wel voor vervolgd worden. Exact wat er bij Trump is gebeurd.
Nogmaals: van mij hoeft het niet, het zal me een zorg zijn.
Ik haal het deel uit je eigen antwoord op mij nog maar even aan:quote:Op zondag 10 november 2024 22:32 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Er waren continu onderzoeken in New York naar Trump's ondernemingen? Ik denk dat het ook te maken heeft met de onthullingen van de NYT destijds over zijn belastingaangiftes.
Kortom: er zijn vragen/vermoedens die al 10 jaar spelen, waar men geen antwoord op heeft. Niet onderzocht/geen zaak geweest. Dat zal zij als volgende AG wel even gaan regelen en daarom moet men voor haar kiezen.quote:We all know that 10 years ago, he was almost bankrupt; most domestic banks were not lending him any money. Where did he get all of the money to purchase his real estate holdings and all of his golf courses? And all of those transactions have happened here in New York City, which is why the next attorney general is absolutely critical."
Dat weet ik niet, zoals ik al aangaf. Maar als dat zo is en er is voldoende aanleiding voor vervolging, dan gebeurt dat. En anders niet. En dan moet alsnog de rechter erover oordelen of het gegrond is.quote:Op zondag 10 november 2024 22:41 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Welke rechten van Trump zijn er geschonden?
Zoals ik zei: onthullingen met betrekking tot Trump's belastinaangiftes zal daar wel invloed op gehad hebben.quote:Op zondag 10 november 2024 22:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik haal het deel uit je eigen antwoord op mij nog maar even aan:
[..]
Kortom: er zijn vragen/vermoedens die al 10 jaar spelen, waar men geen antwoord op heeft. Niet onderzocht/geen zaak geweest. Dat zal zij als volgende AG wel even gaan regelen en daarom moet men voor haar kiezen.
Je zegt: Exact wat er bij Trump is gebeurd. Wat is daar gebeurd dan dat zijn rechten geschonden zijn?quote:Op zondag 10 november 2024 22:47 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, zoals ik al aangaf. Maar als dat zo is en er is voldoende aanleiding voor vervolging, dan gebeurt dat. En anders niet. En dan moet alsnog de rechter erover oordelen of het gegrond is.
Net als bij Trump dus: men wist niet of hij regels had overtreden, wetten had gebroken. Nadat voldoende aanleiding is vastgesteld, is tot vervolging overgegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |