Duitsland niet helpen betekent dat je zelf de volgende bent. Dus dat zullen ze niet denken.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hangt er helemaal vanaf. Als genoeg Europese landen denken dat Duitsland helpen voor nog meer ellende gaat zorgen..
Die hebben niets aan wel meer plannen van Trump. Toch gaat dat gebeuren. Een president in Amerika heeft veel invloed.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je moet eerder naar de belangen van het Amerikaanse bedrijfsleven kijken. Die liggen niet bij een door Rusland veroverd Europa.
Valt wel mee toch? Ik zie geen meltdown, behalve diegene die dat graag willen zien, maar vooral een realistische blik.quote:
Oorlogen beginnen in beginsel echt niet opeens met een inval per land of lucht. Dat gaat tegenwoordig via cybercrime en ondergrondse aanslagen, bv het platleggen van havens of energienetwerken.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Er is geen enkele manier dat dit Europa zou overkomen. Er is ook naast Amerika geen enkel land waar we het niet alleen af kunnen. Of zie je ons het opeens afleggen tegen Brazilie of Saudi Arabië.
Dat denken ze toch in feiten nu al? enkel de Baltische staten + UK investeren daadwekelijk flink in defensie. Sowieso laat nagenoeg heel Zuid-Europa het afweten. En wat doen we met Orban? die is gewoon schaamteloos blij met de overwinning van Trump. Wilders overigens ook.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Duitsland niet helpen betekent dat je zelf de volgorde bent. Dus dat zullen ze niet denken.
Persoonlijk snap ik het wel dat als mensen liever een deel opgeven om zover mogelijk is even een vredeperiode te hebben ( hoe lang dat duren mag iig)quote:Op woensdag 6 november 2024 11:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is weer een enorme non-sequitur.
Laat ik het concreet maken: JA21 stemde tegen het gebruiken van Russische tegoeden voor wederopbouw Oekraïne.
Afgaande op de berichtgeving zou het weleens tegen kunnen vallen.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nederland is als geen ander land afhankelijk van handel.
Heb je aan Trump een goede dalijk.
Het is wel belangrijk dat de 1% steeds rijker gaat worden door belastingontwijking en trucjes met een accountant- en advocatenleger en tot ongelooflijke lengtes mag gaan om de middenklasse en de gewone man op de werkvloer zoveel mogelijk van z’n arbeidsvoorwaarden te strippen. Die 1% zit nu straks aan de knoppen met Trumpquote:Op woensdag 6 november 2024 11:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je moet eerder naar de belangen van het Amerikaanse bedrijfsleven kijken. Die liggen niet bij een door Rusland veroverd Europa.
Dat heeft ze ook wel geprobeerd hoor. Maar goed, dat sneeuwt ook vaak onder omdat dat voor veel mensen geen interessant discussieonderwerp is op fok.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:58 schreef Droopie het volgende:
Een van de redenen dat Harris het niet gered heeft is bv, als de prijzen van boodschappen zo duur zijn. Kom met een visie, spreek uit wat je plannen zijn om die te verbeteren.
Je neemt het op tegen een oud-president en die heeft al een soort track record voor de economie gehad. Iig eentje die mensen geloofde.
En ik zag dat 26% van de mensen boos was, stond in de polls en 35% (in die richting) ontevreden.
Dan werkt het in mijn beleving ook niet dat je bijna de hele campagne met happy big smile gaat zeggen dat het allemaal goed gaat komen.
Heb het idee dat heel veel mensen weer dachten, gooi die knuppel maar weer in het hoenderhok.
Dat mag je allemaal vinden. Maar ik zou het toch even meenemen in de evaluatie. Het kliekje is zojuist keihard weggestemd door onserieuze discussiepartners.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat een goede reactie is op het gedrag van die supporters. Tenminste 12 jarigen zijn uiteraard geen afval. Maar het zijn ook geen serieuze discussiepartners als het over politiek gaat.
Was toch wel lekker geweest als je deze periode eieren had kunnen ruilen tegen gereduceerd LNG gasquote:Op woensdag 6 november 2024 11:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nederland is als geen ander land afhankelijk van handel.
Heb je aan Trump een goede dalijk.
Dat kunnen ze niet zeggen want elke verkiezing is voor de Democraten zogenaamd do or die. Stem op onze kandidaat want anders, lijkt ongeveer hun motto. De laatste keer met Biden werkte het, nu met Kamala niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:01 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook weer kut eigenlijk. Net als vorige keer bij Clinton, Obama en Biden mogen de democraten de crisis weer oplossen en als dan na een paar jaartjes alles weer op de rails is wordt er weer een republikein als president aangesteld
Jammer dat de democraten niet gewoon kunnen zeggen fuck it, blijf nog maar 4 jaar aan de macht om je eigen troep ook weer op te ruimen.
Volgens mij waren Clinton en Obama dat gewoon wel hoor.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet zeggen want elke verkiezing is voor de Democraten zogenaamd do or die. Stem op onze kandidaat want anders, lijkt ongeveer hun motto. De laatste keer met Biden werkte het, nu met Kamala niet.
Serieus Hunter S Thompson schreef in de jaren 70 al hoe elke verkiezingen de democraten hun keuze die van de lesser evil maken. Ze presenteren vrijwel nooit een kandidaat waar je achter wil staan, bijna altijd enkel minder kut dan de Republikeinse. De Democraten zijn ook gewoon meer voor grote bedrijven dan voor de gewone man als ze daar nou eens wat aan veranderen, dán gaan ze ook meer verkiezingen winnen.
Maarja ze zullen types Bernie nooit toestaan te winnen, dan nog liever de Republikeinse kandidaat.
Democraten zijn qua inhoud voor de gewone man en spreken helaas de gewone man niet zo aan. Republikeinen zijn qua spierballen voor de gewone man, maar breken de leef en werkcondities inhoudelijk af.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet zeggen want elke verkiezing is voor de Democraten zogenaamd do or die. Stem op onze kandidaat want anders, lijkt ongeveer hun motto. De laatste keer met Biden werkte het, nu met Kamala niet.
Serieus Hunter S Thompson schreef in de jaren 70 al hoe elke verkiezingen de democraten hun keuze die van de lesser evil maken. Ze presenteren vrijwel nooit een kandidaat waar je achter wil staan, bijna altijd enkel minder kut dan de Republikeinse. De Democraten zijn ook gewoon meer voor grote bedrijven dan voor de gewone man als ze daar nou eens wat aan veranderen, dán gaan ze ook meer verkiezingen winnen.
Maarja ze zullen types Bernie nooit toestaan te winnen, dan nog liever de Republikeinse kandidaat.
Die manier van denken zie je inderdaad vaak voorbijkomen in straatinterviews en op sociale media. De consumentenprijzen waren lager toen Trump president was, dus zijn herverkiezing betekent een terugkeer naar een oud prijspeil. Hoe dat in de praktijk zou moeten werken, is alleen niet duidelijk.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat heeft ze ook wel geprobeerd hoor. Maar goed, dat sneeuwt ook vaak onder omdat dat voor veel mensen geen interessant discussieonderwerp is op fok.
De democraten gooiden het vooral op price controls en dergelijke. Nou denk ik niet dat dat per se een goede strategie is, maar ze hadden wel degelijk plannen op dat vlak.
Trump heeft nul ideeën op dat vlak en zelfs ideeën die de inflatie alleen maar erger maken, maar teert op het beeld dat tijdens zijn presidentschap de inflatie nog niet de externe geopolitieke klap had gehad die het onder Biden kreeg.
Ik drink er nu toevallig eentje omdat ik cappuccino gewoon heel lekker vindquote:Op woensdag 6 november 2024 10:51 schreef KingRoland het volgende:
Omdat Trump heeft gewonnen drink ik nu een cappuccino
Een groot probleem is juist ook vooral de dramatiek hieromheen.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
Het wordt in elk geval interessant om te zien wat er straks gebeurt in de VS.
De vorige Trump-termijn kenmerkte zich al door chaos en krankzinnigheid. En dat terwijl zijn kabinet toen voor een groot deel bestond uit relatief normale Republikeinen. Nu krijgen de gekkies vrij spel.
Ook zou ik mij als progressieve Amerikaan flink zorgen maken over het Hooggerechtshof. De kans is groot dat Trump twee nieuwe rechters mag benoemen.
En ik ben heel benieuwd of de maga's de gewenste sanering van het overheidsapparaat doorzetten. Ze willen af van de 'deep state' en op alle plekken Trump-loyalisten installeren. Dat kan enorm ingrijpende gevolgen hebben.
Dat is prima maar drink met matequote:Op woensdag 6 november 2024 11:11 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik drink er nu toevallig eentje omdat ik cappuccino gewoon heel lekker vind
Dat wordt ook weer fraai ja. Aan de ene kant een zo klein mogelijke overheid willen, maar aan de andere kant wel een religieuze autocratie(en de daarvoor noodzakelijke controle organen) willen optuigen.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
De vorige Trump-termijn kenmerkte zich al door chaos en krankzinnigheid. En dat terwijl zijn kabinet toen voor een groot deel bestond uit relatief normale Republikeinen. Nu krijgen de gekkies vrij spel.
Ook zou ik mij als progressieve Amerikaan flink zorgen maken over het Hooggerechtshof. De kans is groot dat Trump twee nieuwe rechters mag benoemen.
En ik ben heel benieuwd of de maga's de gewenste sanering van het overheidsapparaat doorzetten. Ze willen af van de 'deep state' en op alle plekken Trump-loyalisten installeren. Dat kan enorm ingrijpende gevolgen hebben.
Ja, harris fraud heeft verlorenquote:Op woensdag 6 november 2024 11:14 schreef Halcon het volgende:
Trump
Zijn er al veel liberale traantjes gevloeid?
Fascinerend hoe belangrijk dit bij bepaalde zielen is.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:14 schreef Halcon het volgende:
Trump
Zijn er al veel liberale traantjes gevloeid?
Obama was qua binnenland politiek niet zo links, die was hier gewoon VVD geweest waarschijnlijk. Of een rechtse D66er zoals Pechtold.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij waren Clinton en Obama dat gewoon wel hoor.
Wat is dat voor onzin? De democraten hebben het Covid-infarct omgedraaid in de best lopende economie van de wereld. Die boodschappen worden niet meer goedkoper. Zo werkt wereldhandel en inflatie.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:58 schreef Droopie het volgende:
Een van de redenen dat Harris het niet gered heeft is bv, als de prijzen van boodschappen zo duur zijn. Kom met een visie, spreek uit wat je plannen zijn om die te verbeteren.
Het is patatquote:Op woensdag 6 november 2024 11:16 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin? De democraten hebben het Covid-infarct omgedraaid in de best lopende economie van de wereld. Die boodschappen worden niet meer goedkoper. Zo werkt wereldhandel en inflatie.
Maar als de media besluit dat een frietbakkende Trump belangrijker is dan krijgt dat zendtijd. Zo werkt het nu eenmaal.
Zo werkt wereldhandel en inflatie misschien (alhoewel, we hebben vaak genoeg dalende prijzen gezien), maar voor iemand in de supermarkt blijft het: hetzelfde karretje is nu 3x zo duur als 4 jaar geleden, terwijl mijn salaris niet is verdriedubbeld. Kun je theoretische logica over wereldhandel tegeover zetten, maar dat winkelkarretje komt dichtbij.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:16 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin? De democraten hebben het Covid-infarct omgedraaid in de best lopende economie van de wereld. Die boodschappen worden niet meer goedkoper. Zo werkt wereldhandel en inflatie.
Maar als de media besluit dat een frietbakkende Trump belangrijker is dan krijgt dat zendtijd. Zo werkt het nu eenmaal.
Ja het is een beetje het redeneren in de trant van 'als we de euro afschaffen dan krijgen we de prijzen uit de jaren '90 weer terug'. Het is ook heel lastig om er tegen te vechten, want de economie is nou eenmaal een vrij complex geheel.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die manier van denken zie je inderdaad vaak voorbijkomen in straatinterviews en op sociale media. De consumentenprijzen waren lager toen Trump president was, dus zijn herverkiezing betekent een terugkeer naar een oud prijspeil. Hoe dat in de praktijk zou moeten werken, is alleen niet duidelijk.
Duhh.. ik doel ook op de 20% importtarieven.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:04 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Afgaande op de berichtgeving zou het weleens tegen kunnen vallen.
Dat zijn de meeste Amerikanen. Denk dat Bernie Sanders alleen een deel van Gen Z/hippies aanspreekt.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Obama was qua binnenland politiek niet zo links, die was hier gewoon VVD geweest waarschijnlijk. Of een rechtse D66er zoals Pechtold.
Dat komt door de VOCquote:Op woensdag 6 november 2024 11:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Duhh.. ik doel ook op de 20% importtarieven.
Nederland is als geen ander land afhankelijk van buitenlandse handel.
Daar ging het niet om. Het ging om kandidaten die niet in de categorie 'tenminste niet zo kut als de ander' vielen.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Obama was qua binnenland politiek niet zo links, die was hier gewoon VVD geweest waarschijnlijk. Of een rechtse D66er zoals Pechtold.
Niet mee eens. In zijn eerste twee jaar voerde hij links beleid uit. Gezondheidszorg, belastingbeleid en noem maar op.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja dat vinden de Amerikanen fijn blijkbaar. Ze willen daar blijkbaar geen betere sociale positie is al vaker gebleken.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is wel belangrijk dat de 1% steeds rijker gaat worden door belastingontwijking en trucjes met een accountant- en advocatenleger en tot ongelooflijke lengtes mag gaan om de middenklasse en de gewone man op de werkvloer zoveel mogelijk van z’n arbeidsvoorwaarden te strippen. Die 1% zit nu straks aan de knoppen met Trump
Lol. Media in Nederland was er ook fanatiek mee bezig. Soms leek het zelfs alsof Nederlanders ook mochten stemmen.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Fascinerend hoe belangrijk dit bij bepaalde zielen is.
Jij denkt dat dat wel goed zit, gelukkigquote:Op woensdag 6 november 2024 11:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja dat vinden de Amerikanen fijn blijkbaar. Ze willen daar blijkbaar geen betere sociale positie is al vaker gebleken.
Ik vind de geopolitieke kant belangrijker.
Sowieso verkiezingen won je met een coalitie. En daar heeft Sanders een te smalle basis voorquote:Op woensdag 6 november 2024 11:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dat zijn de meeste Amerikanen. Denk dat Bernie Sanders alleen een deel van Gen Z/hippies aanspreekt.
Met de Oostzeehandel had de VOC niks te maken.quote:
Het ergste is dat ik nu zelf toch een beetje rancuneus bent naar thuisblijvende democraten, Jill-stemmers of moslimstemmers die vanwege gaza thuisbleven. Mijn onderbuik wenst ze eigenlijk een paar leopardatemyface momentjes toe.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
Omdat het uiteindelijk ook wereldwijd invloed heeft wie er wint, niet alleen in de USA.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lol. Media in Nederland was er ook fanatiek mee bezig. Soms leek het zelfs alsof Nederlanders ook mochten stemmen.
Niet alleen Amerikanen. Ook Europeanen in steeds toenemender matequote:Op woensdag 6 november 2024 11:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja dat vinden de Amerikanen fijn blijkbaar. Ze willen daar blijkbaar geen betere sociale positie is al vaker gebleken.
Ik vind de geopolitieke kant belangrijker.
Nou ja, er wordt daar in die kringen vooral heel makkelijk over gedacht. Je vervangt even honderdduizenden ambtenaren door mensen die 'loyaal' zijn aan Trump.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat wordt ook weer fraai ja. Aan de ene kant een zo klein mogelijke overheid willen, maar aan de andere kant wel een religieuze autocratie(en de daarvoor noodzakelijke controle organen) willen optuigen.
Musk zal ook wel flink zijn zakken kunnen gaan vullen. Hij kan via Trump vrijwel direct invloed uitoefenen op het beleid.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is wel belangrijk dat de 1% steeds rijker gaat worden door belastingontwijking en trucjes met een accountant- en advocatenleger en tot ongelooflijke lengtes mag gaan om de middenklasse en de gewone man op de werkvloer zoveel mogelijk van z’n arbeidsvoorwaarden te strippen. Die 1% zit nu straks aan de knoppen met Trump
https://www.businessinsid(...)ink-op-vooruit-gaan/quote:Veel van de bedrijven die Musk leidt, leunen op contracten en opdrachten vanuit de overheid. Ook hebben ze veelal te maken met subsidies en regelgeving. Dat laatste is vooral belangrijk voor Musk, want Trump belooft de regeldruk voor bedrijven te verlichten. Daarnaast wil de voormalige president ook de belastingen voor bedrijven en particulieren verlagen.
Als Trump het presidentschap wint, kan Musk profiteren van nauwere banden met "belangrijke mensen binnen de overheid", zegt hoogleraar publiek- en bedrijfsbeleid Francesco Trebbi van de Universiteit van Californië Berkeley tegen Business Insider. Dit zou Musk connecties kunnen opleveren die voor de lange termijn waardevol zijn.
Totdat hij onvermijdelijk ruzie krijgt met Trump en op een zijspoor beland.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:20 schreef theunderdog het volgende:
Ook echt bizar wat deze winst van Trump doet met de invloed en macht van Elon Musk. Die man blijft de komende jaren nog de rijkste ter wereld. Die is niet meer van zijn troon te stoten.
Ik denk dat de VS, Trump en de Republikeinse geldschieters persoonlijk er geen enkel belang bij hebben dat Rusland tot aan de Atlantische Oceaan reikt. Dus ik denk dat we daar niks meer van horen als alle landen op 2% zittenquote:Op woensdag 6 november 2024 11:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij denkt dat dat wel goed zit, gelukkig
Zoals iedere Amerikaanse verkiezingen, zeg maar?quote:Op woensdag 6 november 2024 11:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lol. Media in Nederland was er ook fanatiek mee bezig. Soms leek het zelfs alsof Nederlanders ook mochten stemmen.
Welke naaste medewerker of vriend uit zijn eerste periode heeft er geen ruzie gekregen met hem?quote:Op woensdag 6 november 2024 11:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Totdat hij onvermijdelijk ruzie krijgt met Trump en op een zijspoor beland.
Nouja Obama heeft als een van zijn eerste acties de banken hun bailout gegeven en heeft er nooit veel werk van gemaakt de mensen erachter verantwoordelijk te houden of te zorgen dat in toekomst dat zou gebeuren. Die crisis was echt een goede tijd geweest om verandering door te drijven. Waar doorgeslagen bedrijven worden beteugeld en burgers worden empowered. Hij had natuurlijk wel de pech dat hij heel erg tegen werd gezeten door Republikeinen want een kleurtje. Hij had niet zoals Trump nu krijgt het huis en de senaat in zijn meerderheid en full partisan tegen hem.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij waren Clinton en Obama dat gewoon wel hoor.
Musk is inderdaad wel het prototype useful idiot.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
1. Ik zei ook niks over de oostzeehandel, zijn beide van invloed geweest sterker nog de VOC is daardoor uit gekomen dankzij die rijkdomquote:Op woensdag 6 november 2024 11:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Met de Oostzeehandel had de VOC niks te maken.
Maar goed, dans lekker de polonaise. Voor Nederland is Trump zijn beleid gewoon slecht nieuws. Tariefmuren gaan ons raken.
Nee dat lijkt alweer een jaar of 10 op zijn retour hier. Zelfs de huidige regering doet daar geen hele rare dingen. Ze wonnen zelfs verkiezingen met een vrouw die schaamteloos haar hand ophield met geld dat ze nu nu nu nodig heeft.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niet alleen Amerikanen. Ook Europeanen in steeds toenemender mate
En Musk weer teruggaat naar zijn voormalige linkse vrienden en het algoritme aanpast naar de democraten.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Heel veel users die van “OH DE GROTE STEDEN KOMEN NOG HARRIS GAAT DAAR HEEL VEEL STEMMEN PAKKEN HOOR!!” naar “iedereen die op trump heeft gestemd is ******”quote:Op woensdag 6 november 2024 11:27 schreef Bezsen het volgende:
Nu sta ik zeker niet op de banken na deze uitslag.
Maar het is wel duidelijk hoe makkelijk je als Europeaan in een bubbel komt die niet representatief is.
Texas zou blauw kunnen gaan en er was een geweldige vibe voor Harris was de vroege tendens in dit topic.
Eindstand: monster overwinning trump in zicht.
Nee joh. De Democraten zijn ook voor geld in de politiek. Bedenk je wel hoe rijk de meeste van die lui zijn. Is echt niet te vergelijken met hier. Zon Idsinga met 6 miljoen wat hier heel wat is zou in Amerika echt een sloeber zijn als hij in de politiek zat.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Democraten zijn qua inhoud voor de gewone man en spreken helaas de gewone man niet zo aan. Republikeinen zijn qua spierballen voor de gewone man, maar breken de leef en werkcondities inhoudelijk af.
Zie ook PVV
Wel typisch dat mensen hun wensdenken X feeds hier maar bleven posten als feiten....die zie je nu niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:27 schreef Bezsen het volgende:
Maar het is wel duidelijk hoe makkelijk je als Europeaan in een bubbel komt die niet representatief is.
Texas zou blauw kunnen gaan en er was een geweldige vibe voor Harris was de vroege tendens in dit topic.
Monster overwinning?quote:Op woensdag 6 november 2024 11:27 schreef Bezsen het volgende:
Beiden statements zijn waarquote:Op woensdag 6 november 2024 11:28 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Heel veel users die van “OH DE GROTE STEDEN KOMEN NOG HARRIS GAAT DAAR HEEL VEEL STEMMEN PAKKEN HOOR!!” naar “iedereen die op trump heeft gestemd is ******”
Tsja
Daar gaan nog aardig wat onderzoeksjournalistiek artikeltjes aan gewijd worden. Als Elon inderdaad een positie krijgt in de regering, dan gaat hij zijn eigen bedrijven flink bevoordelen. Corruptie is definitief genormaliseerd nu. Dat gaat ook wel een beetje doorsijpelen gok ik. Als zij het doen mag ik het ook.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:20 schreef theunderdog het volgende:
Ook echt bizar wat deze winst van Trump doet met de invloed en macht van Elon Musk. Die man blijft de komende jaren nog de rijkste ter wereld. Die is niet meer van zijn troon te stoten.
Als Turkije een Oorlog met Nederland begint komen ze niet eens aan man. Alsof alle landen waar ze over heen moeten vliegen dat maar goed vinden.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:03 schreef Droopie het volgende:
[..]
Oorlogen beginnen in beginsel echt niet opeens met een inval per land of lucht. Dat gaat tegenwoordig via cybercrime en ondergrondse aanslagen, bv het platleggen van havens of energienetwerken.
Maar stel je maar eens voor dat Turkije er opeens klaar mee is en een religieuse oorlog gaat voeren tegen Nederland, heel ver gezocht, maar kijk maar eens hoe je dat oplost als Amerika zich net zo passief opstelt als wij nu bij Oekraine doen.
quote:Op woensdag 6 november 2024 11:30 schreef matthijst het volgende:
Aha, in Nederland zou Trump nog dik verliezen. Want hier zijn we heeeeeel anders.
#wilders
Democraten hebben gegokt en verloren met paniekvoetbal en snel een nieuwe kandidaat kiezen. Hoewel Biden ook geen optie meer was.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:39 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ze zetten ook nooit iemand fatsoenlijk tegenover Trump daar in Amerika, eerst die Hilary Clinton. Toen die dementerende ouwe man en nu mevrouw woke niet gek dat mensen dan toch Trump gaan stemmen.
Rond drie uur Nederlandse tijd kom Trump ongeveer de overwinning al uitroepen.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Monster overwinning?
De enige laatste staten zijn allemaal nek aan nek
In de VS was Rob Jetten nu president geweest.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:30 schreef matthijst het volgende:
Aha, in Nederland zou Trump nog dik verliezen. Want hier zijn we heeeeeel anders.
#wilders
Ja maar op cnn zag je veel vrouwen stemmen vanwege abortus.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:29 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Wel typisch dat mensen hun wensdenken X feeds hier maar bleven posten als feiten....die zie je nu niet.
Dan was je zelf wel erg selectief aan het lezen hier ookquote:Op woensdag 6 november 2024 11:27 schreef Bezsen het volgende:
Maar je bent nou weer je eigen voorkeur aan het verwarren met 'aansprekende kandidaat die het moet hebben van de eigen kracht'. Ik denk ook dat de Democraten best oke kandidaten hebben gehad met een eigen visie, alleen Clinton en Obama springen er bovenuit en hebben dan ook beiden 8 jaar gediend.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja Obama heeft als een van zijn eerste acties de banken hun bailout gegeven en heeft er nooit veel werk van gemaakt de erachter verantwoordelijk te houden of te zorgen dat in toekomst dat zou gebeuren. Die crisis was echt een goede tijd geweest om verandering door te drijven. Waar doorgeslagen bedrijven worden beteugeld en burgers worden empowered. Hij had natuurlijk wel de pech dat hij heel erg tegen werd gezeten door Republikeinen want een kleurtje. Hij had niet zoals Trump nu krijgt het huis en de senaat in zijn meerderheid en full partisan tegen hem.
Maar hij was toch ook zeker niet een grote koersverandering. Clinton weet ik wat minder, dat is van voor dat ik het volg.
Nu bijvoorbeeld met zo'n Lina Khan bij de FTC zie je wel dat de democraten iets in de goede richting bewegen. Maar dat is wel laat en wel weinig eerlijk gezegd.
In elk geval zelfs als we even Obama en Clinton nemen is het nog steeds een magere oogst. 16 van de 54 jaar een aansprekende kandidaat.
Geduldquote:Op woensdag 6 november 2024 11:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Monster overwinning?
Doe een Wilders vs Timmermans en ik weet de uitkomst wel.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:31 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Da's geen stemmen, da's antwoorden op een interviewvraag.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:31 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had het ook specifiek over gisteravond toen er massaal copium werd gecherrypickt over de opkomst, vrouwen, belangrijke standpunten.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:34 schreef capricia het volgende:
Kan me nog een levendige discussie herinneren dat Harris niet als een sterke kandidaat gezien werd, hier. Twee dagen geleden.
Zo nek aan nek is het niet meer. Ze callen nu wel heel laat, maar hij pakt alles met een prima marge.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Monster overwinning?
Ik heb nu even een biden momentjequote:Op woensdag 6 november 2024 11:34 schreef capricia het volgende:
Kan me nog een levendige discussie herinneren dat Harris niet als een sterke kandidaat gezien werd, hier. Twee dagen geleden.
Die zijn ook echt mokersloomquote:Op woensdag 6 november 2024 11:34 schreef Mikeytt het volgende:
CNN heeft Trump als winnaar uitgeroepen.
Hopelijk kom je er snel weer uit.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:36 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik heb nu even een biden momentje
Ik heb net mijn 1e cappuccino op dus dat helptquote:Op woensdag 6 november 2024 11:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Hopelijk kom je er snel weer uit.
Onze huidige regering breekt toch gewoon de WW verder af?quote:Op woensdag 6 november 2024 11:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat lijkt alweer een jaar of 10 op zijn retour hier. Zelfs de huidige regering doet daar geen hele rare dingen. Ze wonnen zelfs verkiezingen met een vrouw die schaamteloos haar hand ophield met geld dat ze nu nu nu nodig heeft.
Het idee dat we altijd doen wat de VS doet is gewoon onzin. Soms doen we dat, soms niet.
Its not over till its overquote:Op woensdag 6 november 2024 11:36 schreef OmniRocket het volgende:
Het is klaar. Trump heeft gewonnen
Dat was ook wel een tijdje duidelijk toch?quote:Op woensdag 6 november 2024 11:36 schreef OmniRocket het volgende:
Het is klaar. Trump heeft gewonnen
Zo'n 20 miljoen minder stemmers dan 4 jaar geleden. Pijnlijk.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:33 schreef KingRoland het volgende:
Popular vote verliezen is gewoon een gigantisch verlies. Klaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |