abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 november 2024 @ 11:02:23 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215494373
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hangt er helemaal vanaf. Als genoeg Europese landen denken dat Duitsland helpen voor nog meer ellende gaat zorgen..
Duitsland niet helpen betekent dat je zelf de volgende bent. Dus dat zullen ze niet denken.
pi_215494374
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je moet eerder naar de belangen van het Amerikaanse bedrijfsleven kijken. Die liggen niet bij een door Rusland veroverd Europa.
Die hebben niets aan wel meer plannen van Trump. Toch gaat dat gebeuren. Een president in Amerika heeft veel invloed.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:03:19 #103
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_215494385
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:00 schreef PzKpfw het volgende:
Lekker sfeertje in dit topic.
Valt wel mee toch? Ik zie geen meltdown, behalve diegene die dat graag willen zien, maar vooral een realistische blik.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_215494388
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
:') Er is geen enkele manier dat dit Europa zou overkomen. Er is ook naast Amerika geen enkel land waar we het niet alleen af kunnen. Of zie je ons het opeens afleggen tegen Brazilie of Saudi Arabië.
Oorlogen beginnen in beginsel echt niet opeens met een inval per land of lucht. Dat gaat tegenwoordig via cybercrime en ondergrondse aanslagen, bv het platleggen van havens of energienetwerken.

Maar stel je maar eens voor dat Turkije er opeens klaar mee is en een religieuse oorlog gaat voeren tegen Nederland, heel ver gezocht, maar kijk maar eens hoe je dat oplost als Amerika zich net zo passief opstelt als wij nu bij Oekraine doen.
Hell To The Liars
pi_215494390
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Duitsland niet helpen betekent dat je zelf de volgorde bent. Dus dat zullen ze niet denken.
Dat denken ze toch in feiten nu al? enkel de Baltische staten + UK investeren daadwekelijk flink in defensie. Sowieso laat nagenoeg heel Zuid-Europa het afweten. En wat doen we met Orban? die is gewoon schaamteloos blij met de overwinning van Trump. Wilders overigens ook.

Ik zie weinig reden om te denken 'dat komt wel goed'.
pi_215494391
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat is weer een enorme non-sequitur.

Laat ik het concreet maken: JA21 stemde tegen het gebruiken van Russische tegoeden voor wederopbouw Oekraïne.
Persoonlijk snap ik het wel dat als mensen liever een deel opgeven om zover mogelijk is even een vredeperiode te hebben ( hoe lang dat duren mag iig)
  woensdag 6 november 2024 @ 11:04:22 #107
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215494393
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nederland is als geen ander land afhankelijk van handel.

Heb je aan Trump een goede dalijk.
Afgaande op de berichtgeving zou het weleens tegen kunnen vallen.
pi_215494395
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je moet eerder naar de belangen van het Amerikaanse bedrijfsleven kijken. Die liggen niet bij een door Rusland veroverd Europa.
Het is wel belangrijk dat de 1% steeds rijker gaat worden door belastingontwijking en trucjes met een accountant- en advocatenleger en tot ongelooflijke lengtes mag gaan om de middenklasse en de gewone man op de werkvloer zoveel mogelijk van z’n arbeidsvoorwaarden te strippen. Die 1% zit nu straks aan de knoppen met Trump
pi_215494399
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:58 schreef Droopie het volgende:
Een van de redenen dat Harris het niet gered heeft is bv, als de prijzen van boodschappen zo duur zijn. Kom met een visie, spreek uit wat je plannen zijn om die te verbeteren.

Je neemt het op tegen een oud-president en die heeft al een soort track record voor de economie gehad. Iig eentje die mensen geloofde.

En ik zag dat 26% van de mensen boos was, stond in de polls en 35% (in die richting) ontevreden.
Dan werkt het in mijn beleving ook niet dat je bijna de hele campagne met happy big smile gaat zeggen dat het allemaal goed gaat komen.

Heb het idee dat heel veel mensen weer dachten, gooi die knuppel maar weer in het hoenderhok.
Dat heeft ze ook wel geprobeerd hoor. Maar goed, dat sneeuwt ook vaak onder omdat dat voor veel mensen geen interessant discussieonderwerp is op fok.
De democraten gooiden het vooral op price controls en dergelijke. Nou denk ik niet dat dat per se een goede strategie is, maar ze hadden wel degelijk plannen op dat vlak.
Trump heeft nul ideeën op dat vlak en zelfs ideeën die de inflatie alleen maar erger maken, maar teert op het beeld dat tijdens zijn presidentschap de inflatie nog niet de externe geopolitieke klap had gehad die het onder Biden kreeg.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 6 november 2024 @ 11:05:00 #110
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215494401
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat een goede reactie is op het gedrag van die supporters. Tenminste 12 jarigen zijn uiteraard geen afval. Maar het zijn ook geen serieuze discussiepartners als het over politiek gaat.
Dat mag je allemaal vinden. Maar ik zou het toch even meenemen in de evaluatie. Het kliekje is zojuist keihard weggestemd door onserieuze discussiepartners.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_215494402
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nederland is als geen ander land afhankelijk van handel.

Heb je aan Trump een goede dalijk.
Was toch wel lekker geweest als je deze periode eieren had kunnen ruilen tegen gereduceerd LNG gas ;)
Hell To The Liars
pi_215494412
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:01 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook weer kut eigenlijk. Net als vorige keer bij Clinton, Obama en Biden mogen de democraten de crisis weer oplossen en als dan na een paar jaartjes alles weer op de rails is wordt er weer een republikein als president aangesteld :{
Jammer dat de democraten niet gewoon kunnen zeggen fuck it, blijf nog maar 4 jaar aan de macht om je eigen troep ook weer op te ruimen.
Dat kunnen ze niet zeggen want elke verkiezing is voor de Democraten zogenaamd do or die. Stem op onze kandidaat want anders, lijkt ongeveer hun motto. De laatste keer met Biden werkte het, nu met Kamala niet.
Serieus Hunter S Thompson schreef in de jaren 70 al hoe elke verkiezingen de democraten hun keuze die van de lesser evil maken. Ze presenteren vrijwel nooit een kandidaat waar je achter wil staan, bijna altijd enkel minder kut dan de Republikeinse. De Democraten zijn ook gewoon meer voor grote bedrijven dan voor de gewone man als ze daar nou eens wat aan veranderen, dán gaan ze ook meer verkiezingen winnen.
Maarja ze zullen types Bernie nooit toestaan te winnen, dan nog liever de Republikeinse kandidaat.
pi_215494424
Het wordt in elk geval interessant om te zien wat er straks gebeurt in de VS.

De vorige Trump-termijn kenmerkte zich al door chaos en krankzinnigheid. En dat terwijl zijn kabinet toen voor een groot deel bestond uit relatief normale Republikeinen. Nu krijgen de gekkies vrij spel.

Ook zou ik mij als progressieve Amerikaan flink zorgen maken over het Hooggerechtshof. De kans is groot dat Trump twee nieuwe rechters mag benoemen.

En ik ben heel benieuwd of de maga's de gewenste sanering van het overheidsapparaat doorzetten. Ze willen af van de 'deep state' en op alle plekken Trump-loyalisten installeren. Dat kan enorm ingrijpende gevolgen hebben.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215494434
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat kunnen ze niet zeggen want elke verkiezing is voor de Democraten zogenaamd do or die. Stem op onze kandidaat want anders, lijkt ongeveer hun motto. De laatste keer met Biden werkte het, nu met Kamala niet.
Serieus Hunter S Thompson schreef in de jaren 70 al hoe elke verkiezingen de democraten hun keuze die van de lesser evil maken. Ze presenteren vrijwel nooit een kandidaat waar je achter wil staan, bijna altijd enkel minder kut dan de Republikeinse. De Democraten zijn ook gewoon meer voor grote bedrijven dan voor de gewone man als ze daar nou eens wat aan veranderen, dán gaan ze ook meer verkiezingen winnen.
Maarja ze zullen types Bernie nooit toestaan te winnen, dan nog liever de Republikeinse kandidaat.
Volgens mij waren Clinton en Obama dat gewoon wel hoor.
pi_215494435
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Democraten zijn qua inhoud voor de gewone man en spreken helaas de gewone man niet zo aan. Republikeinen zijn qua spierballen voor de gewone man, maar breken de leef en werkcondities inhoudelijk af.

Zie ook PVV
pi_215494443
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:04 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat heeft ze ook wel geprobeerd hoor. Maar goed, dat sneeuwt ook vaak onder omdat dat voor veel mensen geen interessant discussieonderwerp is op fok.
De democraten gooiden het vooral op price controls en dergelijke. Nou denk ik niet dat dat per se een goede strategie is, maar ze hadden wel degelijk plannen op dat vlak.
Trump heeft nul ideeën op dat vlak en zelfs ideeën die de inflatie alleen maar erger maken, maar teert op het beeld dat tijdens zijn presidentschap de inflatie nog niet de externe geopolitieke klap had gehad die het onder Biden kreeg.
Die manier van denken zie je inderdaad vaak voorbijkomen in straatinterviews en op sociale media. De consumentenprijzen waren lager toen Trump president was, dus zijn herverkiezing betekent een terugkeer naar een oud prijspeil. Hoe dat in de praktijk zou moeten werken, is alleen niet duidelijk.
pi_215494468
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:51 schreef KingRoland het volgende:
Omdat Trump heeft gewonnen drink ik nu een cappuccino
Ik drink er nu toevallig eentje omdat ik cappuccino gewoon heel lekker vind c_/
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215494474
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:07 schreef KoosVogels het volgende:

De vorige Trump-termijn kenmerkte zich al door chaos en krankzinnigheid. En dat terwijl zijn kabinet toen voor een groot deel bestond uit relatief normale Republikeinen. Nu krijgen de gekkies vrij spel.

Ook zou ik mij als progressieve Amerikaan flink zorgen maken over het Hooggerechtshof. De kans is groot dat Trump twee nieuwe rechters mag benoemen.

En ik ben heel benieuwd of de maga's de gewenste sanering van het overheidsapparaat doorzetten. Ze willen af van de 'deep state' en op alle plekken Trump-loyalisten installeren. Dat kan enorm ingrijpende gevolgen hebben.
Een groot probleem is juist ook vooral de dramatiek hieromheen.

Neem bijvoorbeeld het feit dat vrouwen in sommige staten geen toegang hebben tot abortus. Dat is al erg genoeg. Maar daarvan moet dan gemaakt worden dat vrouwen geen toegang hebben tot de algehele gezondheidszorg. Wat als resultaat heeft dat de tegenpartij je claim makkelijk kan afdoen als hysterie (wat het ook is).
pi_215494499
Het lijkt mij in elk geval goed als Europa met minder dedain kijkt naar Oost-Europa. Want qua defensie geven zij het voobeeld.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:13:53 #120
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215494502
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:11 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ik drink er nu toevallig eentje omdat ik cappuccino gewoon heel lekker vind c_/
Dat is prima maar drink met mate

Ik hou het allemaal in de gaten hier @Straatcommando.
graag op anoniem
pi_215494504
Goedemorgen.

Trump _O_ *O*
pi_215494512
Bekijk deze YouTube-video

Hopelijk gaat Jon Stewart over 4 jaar een gooi doen. Geen idee of hij geschikt is, maar dat zal in voorrondes dan wel blijken.
Hell To The Liars
  woensdag 6 november 2024 @ 11:14:42 #123
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215494514
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:14 schreef Sjemmert het volgende:
Goedemorgen.

Trump _O_ *O*
Gefeliciteerd maat, en terecht
graag op anoniem
pi_215494515
Trump _O_

Zijn er al veel liberale traantjes gevloeid?
pi_215494519
quote:

Dat wordt ook weer fraai ja. Aan de ene kant een zo klein mogelijke overheid willen, maar aan de andere kant wel een religieuze autocratie(en de daarvoor noodzakelijke controle organen) willen optuigen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 6 november 2024 @ 11:15:18 #126
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215494527
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:14 schreef Halcon het volgende:
Trump _O_

Ja, harris fraud heeft verloren
graag op anoniem
pi_215494533
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:14 schreef Halcon het volgende:
Trump _O_

Fascinerend hoe belangrijk dit bij bepaalde zielen is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215494541
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:08 schreef Monolith het volgende:

[..]
Obama was qua binnenland politiek niet zo links, die was hier gewoon VVD geweest waarschijnlijk. Of een rechtse D66er zoals Pechtold.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215494545
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:58 schreef Droopie het volgende:
Een van de redenen dat Harris het niet gered heeft is bv, als de prijzen van boodschappen zo duur zijn. Kom met een visie, spreek uit wat je plannen zijn om die te verbeteren.
Wat is dat voor onzin? De democraten hebben het Covid-infarct omgedraaid in de best lopende economie van de wereld. Die boodschappen worden niet meer goedkoper. Zo werkt wereldhandel en inflatie.
Maar als de media besluit dat een frietbakkende Trump belangrijker is dan krijgt dat zendtijd. Zo werkt het nu eenmaal.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:18:04 #130
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215494553
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:16 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Wat is dat voor onzin? De democraten hebben het Covid-infarct omgedraaid in de best lopende economie van de wereld. Die boodschappen worden niet meer goedkoper. Zo werkt wereldhandel en inflatie.
Maar als de media besluit dat een frietbakkende Trump belangrijker is dan krijgt dat zendtijd. Zo werkt het nu eenmaal.
Het is patat
graag op anoniem
pi_215494555
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:16 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Zo werkt wereldhandel en inflatie misschien (alhoewel, we hebben vaak genoeg dalende prijzen gezien), maar voor iemand in de supermarkt blijft het: hetzelfde karretje is nu 3x zo duur als 4 jaar geleden, terwijl mijn salaris niet is verdriedubbeld. Kun je theoretische logica over wereldhandel tegeover zetten, maar dat winkelkarretje komt dichtbij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215494556
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Die manier van denken zie je inderdaad vaak voorbijkomen in straatinterviews en op sociale media. De consumentenprijzen waren lager toen Trump president was, dus zijn herverkiezing betekent een terugkeer naar een oud prijspeil. Hoe dat in de praktijk zou moeten werken, is alleen niet duidelijk.
Ja het is een beetje het redeneren in de trant van 'als we de euro afschaffen dan krijgen we de prijzen uit de jaren '90 weer terug'. Het is ook heel lastig om er tegen te vechten, want de economie is nou eenmaal een vrij complex geheel.

De kritiek op de Democraten is ook vaak wat gemakzuchtig. Wat je ook vindt van Hillary Clinton, dat was een enorme 'policy buff' die met bakken aan uitgewerkte beleidsvoorstellen kwam, maar daar heeft het gros van de kiezer geen boodschap aan. Maar goed, die was niet sympathiek genoeg. Was een Biden dan zoveel beter qua beleid? Nee natuurlijk niet, maar die had een wat sympathieker imago. Heeft ook best wat beleid weten te realiseren en zoals al besproken de inflatie onder controle gekregen, terwijl de economie nog steeds enorm goed draait met lucht voor de Fed om nog aan de monetaire knoppen te draaien. Maar ja, de beeldvorming hè?

We zitten nu in een economische situatie waarin het beleid van Trump uit z'n vorige termijn heel anders gaat uitpakken waarschijnlijk, dus we zullen zien hoeveel speelruimte de GOP hem geeft in het congres. Als ze de macht hebben, dan is het huishoudboekje gek genoeg opeens niet meer zo relevant. :P
  woensdag 6 november 2024 @ 11:18:38 #133
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215494558
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:04 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Afgaande op de berichtgeving zou het weleens tegen kunnen vallen.
Duhh.. ik doel ook op de 20% importtarieven.

Nederland is als geen ander land afhankelijk van buitenlandse handel.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215494563
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Obama was qua binnenland politiek niet zo links, die was hier gewoon VVD geweest waarschijnlijk. Of een rechtse D66er zoals Pechtold.
Dat zijn de meeste Amerikanen. Denk dat Bernie Sanders alleen een deel van Gen Z/hippies aanspreekt.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:19:32 #135
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215494566
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Duhh.. ik doel ook op de 20% importtarieven.

Nederland is als geen ander land afhankelijk van buitenlandse handel.
Dat komt door de VOC
graag op anoniem
pi_215494576
quote:

[..]
Daar ging het niet om. Het ging om kandidaten die niet in de categorie 'tenminste niet zo kut als de ander' vielen.
En laten we wel wezen, de Sandersen van deze wereld (of de Corbyns) kunnen als ze ergens daadwerkelijk aan de macht kunnen komen vaak niet rekenen op een meerderheid. In het stemhokje maakt de sympathie plaats voor de zorg om meer belasting en dergelijke.
pi_215494577
Ook echt bizar wat deze winst van Trump doet met de invloed en macht van Elon Musk. Die man blijft de komende jaren nog de rijkste ter wereld. Die is niet meer van zijn troon te stoten.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:20:29 #138
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215494578
quote:

[..]
Niet mee eens. In zijn eerste twee jaar voerde hij links beleid uit. Gezondheidszorg, belastingbeleid en noem maar op.

In latere jaren had hij een vijandig congres tegenover zich.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 6 november 2024 @ 11:20:30 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215494579
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het is wel belangrijk dat de 1% steeds rijker gaat worden door belastingontwijking en trucjes met een accountant- en advocatenleger en tot ongelooflijke lengtes mag gaan om de middenklasse en de gewone man op de werkvloer zoveel mogelijk van z’n arbeidsvoorwaarden te strippen. Die 1% zit nu straks aan de knoppen met Trump
Tja dat vinden de Amerikanen fijn blijkbaar. Ze willen daar blijkbaar geen betere sociale positie is al vaker gebleken.

Ik vind de geopolitieke kant belangrijker.
pi_215494581
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Fascinerend hoe belangrijk dit bij bepaalde zielen is.
Lol. Media in Nederland was er ook fanatiek mee bezig. Soms leek het zelfs alsof Nederlanders ook mochten stemmen.
pi_215494591
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja dat vinden de Amerikanen fijn blijkbaar. Ze willen daar blijkbaar geen betere sociale positie is al vaker gebleken.

Jij denkt dat dat wel goed zit, gelukkig :)
  woensdag 6 november 2024 @ 11:21:56 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215494596
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Dat zijn de meeste Amerikanen. Denk dat Bernie Sanders alleen een deel van Gen Z/hippies aanspreekt.
Sowieso verkiezingen won je met een coalitie. En daar heeft Sanders een te smalle basis voor
  woensdag 6 november 2024 @ 11:21:57 #143
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215494597
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:19 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Dat komt door de VOC
Met de Oostzeehandel had de VOC niks te maken.

Maar goed, dans lekker de polonaise. Voor Nederland is Trump zijn beleid gewoon slecht nieuws. Tariefmuren gaan ons raken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215494599
quote:

Het ergste is dat ik nu zelf toch een beetje rancuneus bent naar thuisblijvende democraten, Jill-stemmers of moslimstemmers die vanwege gaza thuisbleven. Mijn onderbuik wenst ze eigenlijk een paar leopardatemyface momentjes toe.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:22:36 #145
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215494605
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
Lol. Media in Nederland was er ook fanatiek mee bezig. Soms leek het zelfs alsof Nederlanders ook mochten stemmen.
Omdat het uiteindelijk ook wereldwijd invloed heeft wie er wint, niet alleen in de USA.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:23:00 #146
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215494611
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Niet alleen Amerikanen. Ook Europeanen in steeds toenemender mate
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215494613
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat wordt ook weer fraai ja. Aan de ene kant een zo klein mogelijke overheid willen, maar aan de andere kant wel een religieuze autocratie(en de daarvoor noodzakelijke controle organen) willen optuigen.
Nou ja, er wordt daar in die kringen vooral heel makkelijk over gedacht. Je vervangt even honderdduizenden ambtenaren door mensen die 'loyaal' zijn aan Trump.

Maar veel van die ambtenaren zitten al tientallen jaren op hun plek. Door massa-ontslagen gaan hele hoop kennis en automatismen verloren. Dat is in potentie rampzalig.

Het is mode om af te geven op ambtenaren, maar als ze er niet zijn - of incapabel zijn - kan dat enorm nadelig zijn voor het laten draaien van een land. Je ziet het hier op lokaal niveau. Projecten komen niet van de grond, omdat de afdeling ruimtelijke ordening te weinig mensen heeft.

Nu kun je best betogen dat er teveel regels zijn, maar die massaal schrappen is ook niet meteen de ideale oplossing.
pi_215494621
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Musk zal ook wel flink zijn zakken kunnen gaan vullen. Hij kan via Trump vrijwel direct invloed uitoefenen op het beleid.

Business insider schreef er ook over:

quote:
Veel van de bedrijven die Musk leidt, leunen op contracten en opdrachten vanuit de overheid. Ook hebben ze veelal te maken met subsidies en regelgeving. Dat laatste is vooral belangrijk voor Musk, want Trump belooft de regeldruk voor bedrijven te verlichten. Daarnaast wil de voormalige president ook de belastingen voor bedrijven en particulieren verlagen.

Als Trump het presidentschap wint, kan Musk profiteren van nauwere banden met "belangrijke mensen binnen de overheid", zegt hoogleraar publiek- en bedrijfsbeleid Francesco Trebbi van de Universiteit van Californië Berkeley tegen Business Insider. Dit zou Musk connecties kunnen opleveren die voor de lange termijn waardevol zijn.
https://www.businessinsid(...)ink-op-vooruit-gaan/
pi_215494629
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:20 schreef theunderdog het volgende:
Ook echt bizar wat deze winst van Trump doet met de invloed en macht van Elon Musk. Die man blijft de komende jaren nog de rijkste ter wereld. Die is niet meer van zijn troon te stoten.
Totdat hij onvermijdelijk ruzie krijgt met Trump en op een zijspoor beland.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:24:34 #150
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215494632
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jij denkt dat dat wel goed zit, gelukkig :)
Ik denk dat de VS, Trump en de Republikeinse geldschieters persoonlijk er geen enkel belang bij hebben dat Rusland tot aan de Atlantische Oceaan reikt. Dus ik denk dat we daar niks meer van horen als alle landen op 2% zitten
  woensdag 6 november 2024 @ 11:25:02 #151
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215494635
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zoals iedere Amerikaanse verkiezingen, zeg maar?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215494639
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:24 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Welke naaste medewerker of vriend uit zijn eerste periode heeft er geen ruzie gekregen met hem?
pi_215494643
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:08 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nouja Obama heeft als een van zijn eerste acties de banken hun bailout gegeven en heeft er nooit veel werk van gemaakt de mensen erachter verantwoordelijk te houden of te zorgen dat in toekomst dat zou gebeuren. Die crisis was echt een goede tijd geweest om verandering door te drijven. Waar doorgeslagen bedrijven worden beteugeld en burgers worden empowered. Hij had natuurlijk wel de pech dat hij heel erg tegen werd gezeten door Republikeinen want een kleurtje. Hij had niet zoals Trump nu krijgt het huis en de senaat in zijn meerderheid en full partisan tegen hem.
Maar hij was toch ook zeker niet een grote koersverandering. Clinton weet ik wat minder, dat is van voor dat ik het volg.

Nu bijvoorbeeld met zo'n Lina Khan bij de FTC zie je wel dat de democraten iets in de goede richting bewegen. Maar dat is wel laat en wel weinig eerlijk gezegd.

In elk geval zelfs als we even Obama en Clinton nemen is het nog steeds een magere oogst. 16 van de 54 jaar een aansprekende kandidaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 06-11-2024 11:36:02 ]
  woensdag 6 november 2024 @ 11:26:24 #154
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215494651
quote:

[..]
Musk is inderdaad wel het prototype useful idiot.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:26:25 #155
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215494652
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Met de Oostzeehandel had de VOC niks te maken.

Maar goed, dans lekker de polonaise. Voor Nederland is Trump zijn beleid gewoon slecht nieuws. Tariefmuren gaan ons raken.
1. Ik zei ook niks over de oostzeehandel, zijn beide van invloed geweest sterker nog de VOC is daardoor uit gekomen dankzij die rijkdom
2. Ik ben niet rechts en ik ben niet links
graag op anoniem
  woensdag 6 november 2024 @ 11:27:11 #156
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215494663
Nu sta ik zeker niet op de banken na deze uitslag.
Maar het is wel duidelijk hoe makkelijk je als Europeaan in een bubbel komt die niet representatief is.

Texas zou blauw kunnen gaan en er was een geweldige vibe voor Harris was de vroege tendens in dit topic.

Eindstand: monster overwinning trump in zicht.

:')
  woensdag 6 november 2024 @ 11:27:43 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215494670
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Niet alleen Amerikanen. Ook Europeanen in steeds toenemender mate
Nee dat lijkt alweer een jaar of 10 op zijn retour hier. Zelfs de huidige regering doet daar geen hele rare dingen. Ze wonnen zelfs verkiezingen met een vrouw die schaamteloos haar hand ophield met geld dat ze nu nu nu nodig heeft.

Het idee dat we altijd doen wat de VS doet is gewoon onzin. Soms doen we dat, soms niet.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:27:56 #158
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215494674
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  woensdag 6 november 2024 @ 11:28:13 #159
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215494678
quote:
Door God gezonden!
pi_215494680
quote:

[..]
En Musk weer teruggaat naar zijn voormalige linkse vrienden en het algoritme aanpast naar de democraten.

Lijkt wel een script voor een nieuwe Avengers film.
Hell To The Liars
  woensdag 6 november 2024 @ 11:28:41 #161
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215494685
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:27 schreef Bezsen het volgende:
Maar het is wel duidelijk hoe makkelijk je als Europeaan in een bubbel komt die niet representatief is.

Texas zou blauw kunnen gaan en er was een geweldige vibe voor Harris was de vroege tendens in dit topic.

Heel veel users die van “OH DE GROTE STEDEN KOMEN NOG HARRIS GAAT DAAR HEEL VEEL STEMMEN PAKKEN HOOR!!” naar “iedereen die op trump heeft gestemd is ******”

Tsja
graag op anoniem
  woensdag 6 november 2024 @ 11:29:06 #162
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215494691
quote:
Door God
graag op anoniem
pi_215494694
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Democraten zijn qua inhoud voor de gewone man en spreken helaas de gewone man niet zo aan. Republikeinen zijn qua spierballen voor de gewone man, maar breken de leef en werkcondities inhoudelijk af.

Zie ook PVV
Nee joh. De Democraten zijn ook voor geld in de politiek. Bedenk je wel hoe rijk de meeste van die lui zijn. Is echt niet te vergelijken met hier. Zon Idsinga met 6 miljoen wat hier heel wat is zou in Amerika echt een sloeber zijn als hij in de politiek zat.
De Democraten willen best performatief wat voor de gewone man doen, ze doen ook veel meer dan de Republikeinen. Maar uiteindelijk zijn ze er vooral voor de grote bedrijven zoals de VVD hier. Die bedrijven zijn het levensbloed van het land volgens beide partijen. Niet de mensen die de bedrijven draaiende houden, de gewone man.
pi_215494695
twitter
pi_215494697
quote:

Wel typisch dat mensen hun wensdenken X feeds hier maar bleven posten als feiten....die zie je nu niet.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:29:48 #166
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215494700
quote:
Monster overwinning? :')
De enige laatste staten zijn allemaal nek aan nek
  woensdag 6 november 2024 @ 11:30:14 #167
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_215494706
Aha, in Nederland zou Trump nog dik verliezen. Want hier zijn we heeeeeel anders.
#wilders
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:30:31 #168
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215494709
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:29 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Halve zoolstra
graag op anoniem
  woensdag 6 november 2024 @ 11:31:05 #169
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215494712
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:28 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Heel veel users die van “OH DE GROTE STEDEN KOMEN NOG HARRIS GAAT DAAR HEEL VEEL STEMMEN PAKKEN HOOR!!” naar “iedereen die op trump heeft gestemd is ******”

Tsja
Beiden statements zijn waar
pi_215494718
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:20 schreef theunderdog het volgende:
Daar gaan nog aardig wat onderzoeksjournalistiek artikeltjes aan gewijd worden. Als Elon inderdaad een positie krijgt in de regering, dan gaat hij zijn eigen bedrijven flink bevoordelen. Corruptie is definitief genormaliseerd nu. Dat gaat ook wel een beetje doorsijpelen gok ik. Als zij het doen mag ik het ook.
pi_215494719
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:03 schreef Droopie het volgende:

[..]
Oorlogen beginnen in beginsel echt niet opeens met een inval per land of lucht. Dat gaat tegenwoordig via cybercrime en ondergrondse aanslagen, bv het platleggen van havens of energienetwerken.

Maar stel je maar eens voor dat Turkije er opeens klaar mee is en een religieuse oorlog gaat voeren tegen Nederland, heel ver gezocht, maar kijk maar eens hoe je dat oplost als Amerika zich net zo passief opstelt als wij nu bij Oekraine doen.
Als Turkije een Oorlog met Nederland begint komen ze niet eens aan man. Alsof alle landen waar ze over heen moeten vliegen dat maar goed vinden.
Dat we flink moeten investeren in verdediging tegen cybercrime daar ben ik wél voor. Maar toch gaat het als we het over defensie hebben meestal over miljarden voor fregatten over straaljagers of tanks. Wat echt weggegooid geld is.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:31:53 #172
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215494720
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:30 schreef matthijst het volgende:
Aha, in Nederland zou Trump nog dik verliezen. Want hier zijn we heeeeeel anders.
#wilders

pi_215494726
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 10:39 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ze zetten ook nooit iemand fatsoenlijk tegenover Trump daar in Amerika, eerst die Hilary Clinton. Toen die dementerende ouwe man en nu mevrouw woke niet gek dat mensen dan toch Trump gaan stemmen.
Democraten hebben gegokt en verloren met paniekvoetbal en snel een nieuwe kandidaat kiezen. Hoewel Biden ook geen optie meer was.
Ook heel slecht dat kandidaten niet minimaal een paar debatten met elkaar moeten voeren.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:32:27 #174
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215494728
quote:
17s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:29 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Rond drie uur Nederlandse tijd kom Trump ongeveer de overwinning al uitroepen.
Tegen alle verwachtingen in verliest Harris zelfs de popular vote.
Trump heeft alle macht.

Ja, monster overwinning.
pi_215494734
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:30 schreef matthijst het volgende:
#wilders
In de VS was Rob Jetten nu president geweest.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:33:28 #176
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215494743
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:29 schreef R_Nest het volgende:

[..]
Wel typisch dat mensen hun wensdenken X feeds hier maar bleven posten als feiten....die zie je nu niet.
Ja maar op cnn zag je veel vrouwen stemmen vanwege abortus.

;(
  woensdag 6 november 2024 @ 11:33:34 #177
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215494746
quote:

Dan was je zelf wel erg selectief aan het lezen hier ook
  woensdag 6 november 2024 @ 11:33:46 #178
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215494749
Popular vote verliezen is gewoon een gigantisch verlies. Klaar.
graag op anoniem
pi_215494753
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nouja Obama heeft als een van zijn eerste acties de banken hun bailout gegeven en heeft er nooit veel werk van gemaakt de erachter verantwoordelijk te houden of te zorgen dat in toekomst dat zou gebeuren. Die crisis was echt een goede tijd geweest om verandering door te drijven. Waar doorgeslagen bedrijven worden beteugeld en burgers worden empowered. Hij had natuurlijk wel de pech dat hij heel erg tegen werd gezeten door Republikeinen want een kleurtje. Hij had niet zoals Trump nu krijgt het huis en de senaat in zijn meerderheid en full partisan tegen hem.
Maar hij was toch ook zeker niet een grote koersverandering. Clinton weet ik wat minder, dat is van voor dat ik het volg.

Nu bijvoorbeeld met zo'n Lina Khan bij de FTC zie je wel dat de democraten iets in de goede richting bewegen. Maar dat is wel laat en wel weinig eerlijk gezegd.

In elk geval zelfs als we even Obama en Clinton nemen is het nog steeds een magere oogst. 16 van de 54 jaar een aansprekende kandidaat.
Maar je bent nou weer je eigen voorkeur aan het verwarren met 'aansprekende kandidaat die het moet hebben van de eigen kracht'. Ik denk ook dat de Democraten best oke kandidaten hebben gehad met een eigen visie, alleen Clinton en Obama springen er bovenuit en hebben dan ook beiden 8 jaar gediend.
Bij de GOP kan ik in die periode eigenlijk alleen Reagan noemen. Die won ook gelijk bijna alle staten beide keren.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:34:20 #180
28167 matthijst
pi_215494758
quote:

[..]
Geduld
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 11:34:27 #181
236264 crew  capricia
pi_215494759
Kan me nog een levendige discussie herinneren dat Harris niet als een sterke kandidaat gezien werd, hier. Twee dagen geleden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 6 november 2024 @ 11:34:30 #182
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215494760
CNN heeft Trump als winnaar uitgeroepen.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:35:24 #183
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215494769
quote:
Doe een Wilders vs Timmermans en ik weet de uitkomst wel.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 6 november 2024 @ 11:35:35 #184
28167 matthijst
pi_215494771
quote:
Da's geen stemmen, da's antwoorden op een interviewvraag.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:35:55 #185
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215494776
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:34 schreef capricia het volgende:
Kan me nog een levendige discussie herinneren dat Harris niet als een sterke kandidaat gezien werd, hier. Twee dagen geleden.
Ik had het ook specifiek over gisteravond toen er massaal copium werd gecherrypickt over de opkomst, vrouwen, belangrijke standpunten.

Daarna kwam er helaas een bezopen Trump fanaat posten ‘s nachts.
  woensdag 6 november 2024 @ 11:36:00 #186
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_215494778
quote:

[..]
Zo nek aan nek is het niet meer. Ze callen nu wel heel laat, maar hij pakt alles met een prima marge.

Dit komt totaal niet overeen met de berichtgeving vooraf.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  woensdag 6 november 2024 @ 11:36:11 #187
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215494780
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:34 schreef capricia het volgende:
Ik heb nu even een biden momentje
graag op anoniem
pi_215494782
Het is klaar. Trump heeft gewonnen
  woensdag 6 november 2024 @ 11:36:43 #189
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215494786
quote:
17s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:34 schreef Mikeytt het volgende:
CNN heeft Trump als winnaar uitgeroepen.
Die zijn ook echt mokersloom
graag op anoniem
  Moderator woensdag 6 november 2024 @ 11:36:52 #190
236264 crew  capricia
pi_215494789
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:36 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Ik heb nu even een biden momentje
Hopelijk kom je er snel weer uit. :P
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 6 november 2024 @ 11:37:05 #191
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215494792
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Hopelijk kom je er snel weer uit. :P
Ik heb net mijn 1e cappuccino op dus dat helpt
graag op anoniem
  woensdag 6 november 2024 @ 11:37:28 #192
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215494795
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee dat lijkt alweer een jaar of 10 op zijn retour hier. Zelfs de huidige regering doet daar geen hele rare dingen. Ze wonnen zelfs verkiezingen met een vrouw die schaamteloos haar hand ophield met geld dat ze nu nu nu nodig heeft.

Het idee dat we altijd doen wat de VS doet is gewoon onzin. Soms doen we dat, soms niet.
Onze huidige regering breekt toch gewoon de WW verder af?
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 6 november 2024 @ 11:37:30 #193
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215494797
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:36 schreef OmniRocket het volgende:
Its not over till its over
graag op anoniem
  woensdag 6 november 2024 @ 11:37:40 #194
28167 matthijst
pi_215494800
With a win in Wisconsin, Trump cleared the 270 electoral votes needed to clinch the presidency.
AP
pi_215494801
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:36 schreef OmniRocket het volgende:
Dat was ook wel een tijdje duidelijk toch?
  Vis een optie? woensdag 6 november 2024 @ 11:37:49 #196
70532 loveli
N
pi_215494804
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 11:33 schreef KingRoland het volgende:
Popular vote verliezen is gewoon een gigantisch verlies. Klaar.
Zo'n 20 miljoen minder stemmers dan 4 jaar geleden. Pijnlijk.
crap in = crap out
  woensdag 6 november 2024 @ 11:37:54 #197
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_215494805
Bestaat the young turks nog? Die zullen ongetwijfeld een hartaanval weer krijgen
graag op anoniem
pi_215494807
popup melding

de debiel heeft gewonnen

snap niet dat zulke seniele gasten de machtigste mensen op aarde kunnen worden
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  woensdag 6 november 2024 @ 11:38:07 #199
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215494808
Dit topic zal iig weer erg snel gaan de aankomende 4 jaar.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 6 november 2024 @ 11:38:22 #200
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_215494811
Al was het toppunt van de avond wel de discussie over Arizona!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')