Ik zie juist in Arizona weinig stemmen gaan naar Oilver en Stein.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:20 schreef Monolith het volgende:
Ik zie overigens dat het weer dikke dubbel digits is in een van de meest conservatieve staten van de VS, het dieprode Arizona met 53% van de stemmen geteld en vooral nog veel stemmen in Maricopa en Pima te gaan. Ettovanbelgie heeft hier vast een verklaring voor.
Heeft natuurlijk weinig met een obsessie te maken om Trump te zien als een debiel. Het is een broek poepende mafkees met een slecht werkend brein. Maar het is net zo goed onderdeel van een democratie dat zo'n mafkees aan de macht kan komen.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:20 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dank u, ja zo ging het ook in 2016 en in 2020. Veel posters hier zijn net als een kat geobsedeerd door een laserpen die schijnt op de muur.
Erg jammer want er zitten oprecht intelligente mensen tussen maar ze zijn zo verblind door haat en geïndoctrineerd door de media dat een fatsoenlijk gesprek vaak verzand in verdachtmakingen, doodsverwensingen en meer van dat soort fraais.
Dat is niet eens een reactie op wat ik stel.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:26 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik zie juist in Arizona weinig stemmen gaan naar Oilver en Stein.
Bij 50% van de getelde stemmen lag Trump maar zo'n 1% voor, bij 55% van de getelde stemmen is het opgelopen naar een verschil van 2,5% voor Trump
Daar gaat het echter in de berichtgeving nooit over, alleen maar over VS internquote:Op woensdag 6 november 2024 09:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Logisch toch. Republikeinen hebben wij in Europa ook veel langdurige last van. Ook nu hebben ze volledig gelijk dat Trump weer 4 jaar een pleurisbende gaat worden wat nadelig is voor iedereen. Wat wil je dan, dat ze hun werk niet doen en liegen dat het niks uitmaakt dat de rijken rijker worden. Dat Trump weer uit klimaatverdragen gaat, tariefmuren wil etcetera. Het is niet het einde der tijden maar het is uiteraard zeer slecht nieuws. Daarbij is Amerika een voorbode voor ons. Onze politiek wordt ook steeds leugenachtiger en incapabeler om de problemen op te lossen waar we het meeste last van hebben.
Als het land zo partisan is als jij zegt doet de kandidaat er uberhaupt niet toe. Dan kunnen de democraten de volgende verkiezingen misschien maar het beste Taylor Swift sturen. In elk geval kunnen ze dan ook wel stoppen met voorverkiezingen, toch volledig irrelevant.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:22 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Trump is een extreem sterke kandidaat heb ik al gezegd. Kan alles zeggen en doen. Zwakke kandidaten zijn personen die bij een verkeerde schreeuw of een verkeerde opmerking direct kansloos zijn.
Ik ging er vanuit dat de democraten kans maakten, niet zozeer Biden. Ik vond het eerst een slechte beslissing om te wisselen van kandidaat zo slecht voor de verkiezing. Maar draaide daarna om. Verder heeft Biden objectief gewoon puik werk afgeleverd zoals ik al eerder aangaf. Best draaiende economie en een aantal bi-partisan dingetjes zoals infrastructuur-investeringen. En de broodnodige hulp aan Oekraine.
Ik ga er ergens dan ook vanuit dat economie voor Trump ineens een stuk minder belangrijk wordt. Het draait immers las een tierelier. Hij zal zich toch echt gaan richten op persoonlijke wraak, Oekraine en ik denk dat in veel rode staten nu vol op het orgel wordt gegaan met religie/abortus etc.
Met wat geluk komen die tarieven er ook niet van.
Klopt. Sorry, je post verkeerd gelezen.,quote:Op woensdag 6 november 2024 10:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is niet eens een reactie op wat ik stel.
Waarom moet dat nou zo neergezet worden als verblind door haat en geindotrineerd door de media?quote:Op woensdag 6 november 2024 10:20 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dank u, ja zo ging het ook in 2016 en in 2020. Veel posters hier zijn net als een kat geobsedeerd door een laserpen die schijnt op de muur.
Erg jammer want er zitten oprecht intelligente mensen tussen maar ze zijn zo verblind door haat en geïndoctrineerd door de media dat een fatsoenlijk gesprek vaak verzand in verdachtmakingen, doodsverwensingen en meer van dat soort fraais.
We kunnen het beestje gewoon bij de naam noemen toch? Gewoon trollen. Je moet het hem wel nageven dat ie het vrij consistent heeft volgehouden. Het dagjesvolk is over 2 dagen weer vertrokken.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom moet dat nou zo neergezet worden als verblind door haat en geindotrineerd door de media?
Gewoon op een normale respectvolle manier van mening verschillen lijkt me echt veel constructiever.
Heb je ons eigen kabinet wel eens gezien?quote:Op woensdag 6 november 2024 10:32 schreef Aikara het volgende:
Pff, wat een onbegrijpelijk resultaat!
Kan het niet helpen dat m'n initiële reactie is dat dat Amerikaanse volk tot bloedens toe ge-assraped mag worden, zodat ze over vier jaar niet weten hoe snel ze naar de stemlokalen moeten kruipen om op een fatsoenlijke kandidaat en fatsoenlijk programma te stemmen. Niet sterk, I know, maar ik begrijp hier echt helemaal niks van.
Het ligt niet volledig buiten de macht van de Democraten, maar de kansen waren echt wel enorm klein. Uit alle berichtgeving blijkt ook: de hoofdreden om niet op Harris te stemmen is het hoge prijspeil in de supermarkten. Die hoofdreden had geen enkele andere kandidaat weg kunnen nemen. En dus denk ik dat elke kandidaat verloren had. Wat ze niet over 4 jaar plots kansloos maakt, zeker niet. De kans lijkt me na 4 jaar gepruts van Trump juist vrij groot voor de Democraten.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als het land zo partisan is als jij zegt doet de kandidaat er uberhaupt niet toe. Dan kunnen de democraten de volgende verkiezingen misschien maar het beste Taylor Swift sturen. In elk geval kunnen ze dan ook wel stoppen met voorverkiezingen, toch volledig irrelevant.
Ik vind ook dat Biden verrassend goed was als president. En Kamala verrassend goed als kandidaat trouwens. Maar dat het beter moet kunnen dan verliezen lijkt me toch niet ter discussie staan. Hoe ik het dan zie is dat er met een betere kandidaat of slimmere standpunten of ander beleid wel winst mogelijk geweest moet zijn.
Zo'n uitslag als dit ligt toch niet volledig vast voordat het gebeurt. Dan is daar toch invloed op uit te oefenen door bijvoorbeeld de factoren die ik noem beter te doen.
Misschien was ik te fel naar je (sorry kort geslapen) maar ik vind het echt raar om te doen alsof het volledig buiten de macht van de Democraten ligt.
Ik realiseer me plotseling dat ik komende dagen nog UREN aan beeldmateriaal mag gaan bekijken van al die Amerikaanse en NL TV uitzendingen. Alleen al bij bijv de gedachte van de eerste uitzending van “The View” op MSNBC kom ik bijna klaar. Whoopie Goldberg…dat wordt een zenuwinzinking 2.0 haha. En Rachel Meadows dan…die Morning Joe met zn arrogante hoofd, Dana Bash…het wordt zo ongelofelijk genieten.quote:Ik had van te voren niet gedacht dat deze uitslag zoveel bij teweeg zou brengen. Natuurlijk leg ik mij neer bij een democratisch besluit. Maar, zoals al eerder gezegd: ik ben er letterlijk ziek van. Woede, hoofdpijn, kotsen, ongeloof. Alles letterlijk. Ik zie weer die oude zwartwit beelden uit 1939 door mijn hoofd gaan. Alleen nu full color en in HD. Ik ben bang. Gewoon bang. Niet alleen voor Amerika, maar voor de hele westerse wereld.
Ik hoop van ganser harte dat ik het mis heb, dat ik zit te overdrijven en me aan te stellen, en dat Trump en de zijnen écht het beste met Amerika voor hebben en niemand zijn rechten zullen ontnemen. Maar met wat die man 'beloofd' heeft in zijn verkiezing bijeenkomsten heb ik daar heel veel moeite mee.
Oh ironie...duurbetaalde ironie. Dit is ook gewoon een Brexit-achtige gebeurtenis.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:12 schreef Monolith het volgende: [..] [..]
Als er ook maar iets terechtkomt van de plannen van Trump kun je bovendien fluiten naar die goedkope Doritos![]()
Lol, is dit de eerste post van hem die je leest?quote:Op woensdag 6 november 2024 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom moet dat nou zo neergezet worden als verblind door haat en geindotrineerd door de media?
Gewoon op een normale respectvolle manier van mening verschillen lijkt me echt veel constructiever.
Wat een voorbeeld.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Probleem van Europa is vooral dat er geen echte eenheid is, zoals ik eerder zei, we waren nog geeneens in staat een pestpokken landje als Servie zover te brengen dat de oorlog in Jugoslavie stopte
Misschien is dit ook de reden dat de democraten verloren hebben.quote:Op woensdag 6 november 2024 09:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Het blijkt maar weer eens dat mensen liever hebben dat je simpele oplossingen voor problemen bedenkt die eigenlijk helemaal niets oplossen. Dan zegt dat problemen heel erg moeilijk zijn en dat je ze lastig volledig kunt oplossen met een simpele aanpak.
Serieuze vraag en niet lullig bedoeld, maar heb je een of andere stoornis? Dit klinkt oprecht niet gezond.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:33 schreef Eagles89 het volgende:
Ik kan niet slapen van de adrenaline en blijdschap, ik open NU.nl om even wat reacties te lezen en val METEEN met mijn neus in de hele zachte boter haha.
[..]
Ik realiseer me plotseling dat ik komende dagen nog UREN aan beeldmateriaal mag gaan bekijken van al die Amerikaanse en NL TV uitzendingen.
En als ieder land zijn budget ophoogt naar 3 procent ook niet? Denk dat Amerika t ook niet in zijn eentje zal redden eigenlijk.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:36 schreef theunderdog het volgende:
Tja. Enige wat Europa nu kan doen is hopen dat wij niet in een grootschalige oorlog terecht komen. Want Amerika gaat ons niet meer helpen, en wij kunnen het niet alleen af.
Eagles89 in F1 / [Viaplay] #24 Viaplay continuesquote:Op woensdag 6 november 2024 10:36 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Serieuze vraag en niet lullig bedoeld, maar heb je een of andere stoornis? Dit klinkt oprecht niet gezond.
Nee, ook dan niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:37 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
En als ieder land zijn budget ophoogt naar 3 procent ook niet? Denk dat Amerika t ook niet in zijn eentje zal redden eigenlijk.
3 procent van onze weerbare mannen?quote:Op woensdag 6 november 2024 10:37 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
En als ieder land zijn budget ophoogt naar 3 procent ook niet? Denk dat Amerika t ook niet in zijn eentje zal redden eigenlijk.
Zelfs naar 10% niet. Het gaat immers er vooral om dat er binnen de EU helemaal gene eenheid is. Frankrijk en Duitsland hebben behoorlijk andere belangen. We kunnen niet zonder Amerika. Maar zitten nu wel zonde Amerika.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:37 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dit zijn ook wel weer hele curieuze argumenten. Democraten eigenen zich het morele gelijk toe in de abortusdiscussie? Eh ja, dat doen beide zijden.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:34 schreef Bensel het volgende:
Bren er eigenlijk wel blij mee dat de emotionele chantage van de democraten niet gelukt is. Het 'je deugt niet als je voor trump stemt' Het garbage verhaal, het laten we een 'zwarte' amerikaanse vrouw president maken, want dat is zo belangrijk, en als je het er niet mee eens bent dan ben je erger dan hitler narratief. Het 'he wilt toch niet als racist gezien worden, stem harris' idee.
Bij veel zaken eigenen de democraten zich het absolute moreel toe: pro choice vs pro life, terwijl er argumenten voor beide zijn (ik ben overigens zelf pro choice). Dat moraliseren was zo venijnig, dat ik denk dat dit ook 1 van de hoofdoorzaken was dat ze nu de deksel op hun neus krijgen, naast het feit dat ze weinig inhoudelijks interessants te vertellen had, Bij trump ging het tenminste soms nog om de inhoud, in plaats van zoveel mogelijk buzzwords en beledigingen in een speech te duwen.
Democraten moeten echt eens goed bij henzelf te rade gaan waarom hun campagne niet werkte. Het is niet alsof trump een super sterke kandidaat was immers.
Dat 'wij kunnen het niet alleen af' valt wel mee, het enige land dat het militair tegen het EU blok op kan nemen is de VS.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:36 schreef theunderdog het volgende:
Tja. Enige wat Europa nu kan doen is hopen dat wij niet in een grootschalige oorlog terecht komen. Want Amerika gaat ons niet meer helpen, en wij kunnen het niet alleen af.
Klopt, maar wat men in de VS stemt hebben we geen invloed op dus we zullen het ermee moeten doen helaas.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:02 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Jammer dat de rest van de wereld er ook onder gaat lijden. Het is een grote clusterfuck wat er gaande is in de westerse democratieën, Nederland incluis.
Defensiebudgetquote:Op woensdag 6 november 2024 10:38 schreef loveli het volgende:
[..]
3 procent van onze weerbare mannen?
Dat is het punt. Er is geen EU blok.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat 'wij kunnen het niet alleen af' valt wel mee, het enige land dat het militair tegen het EU blok op kan nemen is de VS.
Is je eigen leven zo leeg en zinloos dat je hier zo van kunt genieten?quote:Op woensdag 6 november 2024 10:33 schreef Eagles89 het volgende:
Ik kan niet slapen van de adrenaline en blijdschap, ik open NU.nl om even wat reacties te lezen en val METEEN met mijn neus in de hele zachte boter haha.
[..]
Ik realiseer me plotseling dat ik komende dagen nog UREN aan beeldmateriaal mag gaan bekijken van al die Amerikaanse en NL TV uitzendingen. Alleen al bij bijv de gedachte van de eerste uitzending van “The View” op MSNBC kom ik bijna klaar. Whoopie Goldberg…dat wordt een zenuwinzinking 2.0 haha. En Rachel Meadows dan…die Morning Joe met zn arrogante hoofd, Dana Bash…het wordt zo ongelofelijk genieten.
Ja. Cleveland.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:39 schreef nostra het volgende:
Is dit eigenlijk ooit eerder gebeurd? President, president af, weer president? (In reguliere termijnen)
Er is dus wel steeds meer eenheid, dat zag je bij Oekraïne. Qua buitenland beleid is er juist wel eenheid in de EU, op 'hoe te handelen richting Israël' na. De EU is nooit zo één geweest als vlak na de inval in Oekraïne.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zelfs naar 10% niet. Het gaat immers er vooral om dat er binnen de EU helemaal gene eenheid is. Frankrijk en Duitsland hebben behoorlijk andere belangen. We kunnen niet zonder Amerika. Maar zitten nu wel zonde Amerika.
Ik kan niet anders denken dan dat wat je hier schetst geen kut met politiek of leider zijn te maken heeft. Het is een beetje Star Wars kijken en denken dat dit de held is:quote:Op woensdag 6 november 2024 10:33 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik realiseer me plotseling dat ik komende dagen nog UREN aan beeldmateriaal mag gaan bekijken van al die Amerikaanse en NL TV uitzendingen. Alleen al bij bijv de gedachte van de eerste uitzending van “The View” op MSNBC kom ik bijna klaar. Whoopie Goldberg…dat wordt een zenuwinzinking 2.0 haha. En Rachel Meadows dan…die Morning Joe met zn arrogante hoofd, Dana Bash…het wordt zo ongelofelijk genieten.
Het mag even een tikje minder met je leedvermaak.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:33 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dat men het over het algemeen eens is dat Oekraine steun moet krijgen, is heel iets anders dan een blok vormen bij een grootschalige oorlog. Ik zie de Fransen de Duitsers niet effectief helpen.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is dus wel steeds meer eenheid, dat zag je bij Oekraïne. Qua buitenland beleid is er juist wel eenheid in de EU, op 'hoe te handelen richting Israël' na.
Welke inhoud was er dan bij Trump behalve zoveel mogelijk leugens in één zin stoppen? In zijn eerste termijn stond de teller op honderdduizenden leugens.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:34 schreef Bensel het volgende:
Bren er eigenlijk wel blij mee dat de emotionele chantage van de democraten niet gelukt is. Het 'je deugt niet als je voor trump stemt' Het garbage verhaal, het laten we een 'zwarte' amerikaanse vrouw president maken, want dat is zo belangrijk, en als je het er niet mee eens bent dan ben je erger dan hitler narratief. Het 'he wilt toch niet als racist gezien worden, stem harris' idee.
Bij veel zaken eigenen de democraten zich het absolute moreel toe: pro choice vs pro life, terwijl er argumenten voor beide zijn (ik ben overigens zelf pro choice). Dat moraliseren was zo venijnig, dat ik denk dat dit ook 1 van de hoofdoorzaken was dat ze nu de deksel op hun neus krijgen, naast het feit dat ze weinig inhoudelijks interessants te vertellen had, Bij trump ging het tenminste soms nog om de inhoud, in plaats van zoveel mogelijk buzzwords en beledigingen in een speech te duwen.
Democraten moeten echt eens goed bij henzelf te rade gaan waarom hun campagne niet werkte. Het is niet alsof trump een super sterke kandidaat was immers.
"Mevrouw woke"quote:Op woensdag 6 november 2024 10:39 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ze zetten ook nooit iemand fatsoenlijk tegenover Trump daar in Amerika, eerst die Hilary Clinton. Toen die dementerende ouwe man en nu mevrouw woke niet gek dat mensen dan toch Trump gaan stemmen.
Dit is toch pure verwennerij? Jarenlange haatcampagnes van die lui aan moeten horen, dag in en dag uit, en nu zie je allemaal een voor een instorten live op TV voor miljoenen mensen, hun verdiende karma voor al die schandalige hetzes/haatcampagnes die ze hebben gevoerd, de ene leugen nog schandaliger dan de andere. Een paar dagen geleden nog twee bizarre hoaxen de wereld in gebracht alles om te proberen toch nog Harris te laten winnen doormiddel van keiharde verdraaiing van feiten en door leugens. Wat mede oorzaak van twee moordpogingen waren op Trump zn leven trouwens. Mag ik daar niet intens van genieten om hun nu hun verdiende loon te zien krijgen? Een beetje gerechtigheid ?En er hangt sommige van die lui veel meer dan alleen een meltdown boven het hoofd. Intrekken van licenties en vervolging zie ik zeker gebeuren. Daar was Trump 8 jaar geleden nog te onervaren en niet machtig genoeg voor, nu kan die het maken, en het zou volkomen terecht zijn als die vol op het orgel ging. Dat 60 minutes interview bijv, dat debat, de Cheney hoax bij CNN dagenlange leugens, gooi al die beerputten maar open.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:36 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Serieuze vraag en niet lullig bedoeld, maar heb je een of andere stoornis? Dit klinkt oprecht niet gezond.
Het heeft natuurlijk ook geen zak met 'indoctrinatie door de media' te maken. Prima dat Chivaz (en anderen) idolaat zijn van Trump, maar dat verandert niets aan de feiten.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet 'over het algemeen eens', binnen 24 uur lag er een economisch pakket waar zeker Duitsland heel veel last van had, maar toch werd het zonder enige twijfel unaniem ingevoerd. Dat was echt ongekend, dat was echt de uitstraling van eenheid. En die eenheid ga je 100% zeker ook of zelfs nog meer zien als één van 'ons' wordt aangevallen.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat men het over het algemeen eens is dat Oekraine steun moet krijgen, is heel iets anders dan een blok vormen bij een grootschalige oorlog. Ik zie de Fransen de Duitsers niet effectief helpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |