quote:Eerste uitslag bekend: Trump en Harris gelijk in gehucht Dixville Notch
Dixville Notch, een gehucht in New Hampshire met zes inwoners, heeft als eerste plaats in de VS zijn uitslag bekendgemaakt. Zowel Harris als Trump kreeg daar drie stemmen.
Dixville Notch opende en sloot het stembureau kort na middernacht. Daarmee is de plaats de eerste plek waar vandaag gestemd kon worden en waar ook de uitslag al bekend is. Het is een traditie die teruggaat tot 1960 en die het plaatsje elke vier jaar weer publiciteit brengt. Ook vandaag waren er weer veel meer journalisten bij het stembureau aanwezig, dan er kiezers waren.
De uitslag in Dixville Notch, gelegen aan de Canadese grens, is historisch gezien geen indicator voor de uiteindelijke winnaar van de verkiezingen en zelfs niet voor de keuze van de staat. De verwachting is dat de kiesmannen van New Hampshire naar Harris gaan.
quote:Trump wil uitslag verkiezingen vanavond horen
Trump is in swingstate Michigan aan zijn laatste speech van deze verkiezingscampagne begonnen. Zoals eerder zei hij de telling van de uitgebrachte stemmen niet te vertrouwen. Hij eiste dat de uitslag op de verkiezingsavond bekendgemaakt zal worden.
Net als de afgelopen campagnetoespraken gebruikt hij zijn speech om af te geven op iedereen die hij als zijn tegenstanders beschouwt. Behalve zijn "liegende" Democratische tegenstander Kamala Harris moesten onder meer vertrekkend president Joe Biden en de voormalige voorzitter van het Huis van Afgevaardigden Nancy Pelosi het ontgelden. Ook wees hij weer met zijn vinger naar het persvak waar journalisten zitten die volgens hem leugens verkondigen.
Daarna ging het over de illegale immigranten in de VS. Hij zei dat slachtoffers van natuurgeweld in North Carolina niet geholpen konden worden, omdat de regering-Biden het geld al aan de opvang van illegale immigranten had besteed. En zoals ook in zijn eerdere campagnes beloofde hij dat hij een eind aan de illegale immigratie zou maken.
Fixed that for youquote:Op dinsdag 5 november 2024 09:51 schreef Nober het volgende:
[..]
De democraten hebben alles geprobeerd om Trump op te sluiten maar Hillary Trump loopt vrij rond.
[ x ]
Waarom zou dit gebeuren dan?quote:Op dinsdag 5 november 2024 10:57 schreef Zoddie het volgende:
Hoop dat Harris wint, maar ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als Trump zou winnen.
Of misschien nog spectaculairder....dan Harris wint maar de hoogerechtshof er een stokje voor steekt en Trump laat winnen.
Amerika die uit elkaar valt zou wel interessant zijn, maar toch liever dat Harris gewoon wint en Trump na wat gejank de vergetenheid in duikt met nog een keer een bericht dat hij de bak in moet.
Wat is hier zo interessant aan? Groot deel van onze Europese economie en veiligheid hangt samen met een stabiel Amerika.quote:Op dinsdag 5 november 2024 10:57 schreef Zoddie het volgende:
Hoop dat Harris wint, maar ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als Trump zou winnen.
Of misschien nog spectaculairder....dan Harris wint maar de hoogerechtshof er een stokje voor steekt en Trump laat winnen.
Amerika die uit elkaar valt zou wel interessant zijn, maar toch liever dat Harris gewoon wint en Trump na wat gejank de vergetenheid in duikt met nog een keer een bericht dat hij de bak in moet.
Interessant is het zeker. Gewenst echter verre van.quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wat is hier zo interessant aan? Groot deel van onze Europese economie en veiligheid hangt samen met een stabiel Amerika.
Eigenlijk absurd, gezien wat hij gedaan heeft.quote:Op dinsdag 5 november 2024 10:49 schreef Nober het volgende:
[..]
En toch weer presidentskandidaat, we kunnen stellen dat het ze niet gelukt is.
Maar dat kan Rusland overnemen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wat is hier zo interessant aan? Groot deel van onze Europese economie en veiligheid hangt samen met een stabiel Amerika.
Nee, het is een dikke oplichter.quote:Op dinsdag 5 november 2024 09:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij gelooft echt dat hij alles gaat doen wat hij heeft geroepen?
Niet alleen aan de VS.quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, het is een dikke oplichter.
Die gaat enkel opkomen voor zichzelf en zijn broodheren.
En de gewone man trapt daar met open ogen in.
Hoeveel schade dat zal veroorzaken aan de VS gaan we meemaken.
Ik zeg ook niet dat ik dat wil, zeker niet.quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Jawel, het grote indekken!quote:Op dinsdag 5 november 2024 10:57 schreef Cruzinats het volgende:
Steden als Philadelphia en Detroit zijn natuurlijk zo corruptals de pest, hopelijk hebben de republikeinen daar veel waarnemers rond lopen om alles in nette banen te lijken. Niet dat we weer stembureaus dichtgeplakt zien worden met kranten tijdens het tellen...
Goed verhaal Hans.quote:Op dinsdag 5 november 2024 10:57 schreef Cruzinats het volgende:
Steden als Philadelphia en Detroit zijn natuurlijk zo corruptals de pest, hopelijk hebben de republikeinen daar veel waarnemers rond lopen om alles in nette banen te lijken. Niet dat we weer stembureaus dichtgeplakt zien worden met kranten tijdens het tellen...
Maar ook nu dus weer hetgeen ze Trump verwijten is wat ze zelf doen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Eigenlijk absurd, gezien wat hij gedaan heeft.
En absurd dat het Amerikaanse rechtssysteem kennelijk politiek gemotiveerd is.
Hahahaquote:Op dinsdag 5 november 2024 10:57 schreef Cruzinats het volgende:
Vertel, wat heeft sleepy Joe de afgelopen 4 jaar nou eigenlijk gepresteerd?quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:25 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik dat wil, zeker niet.
Maar het zou wel interessant zijn om te zien gebeuren.
Ik wil niet opgeslokt worden door een zwart gat, maar het zou wel fascinerend zijn om te zien wat er dan gebeurd.
Dat is vrij makkelijk op te zoeken.quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:44 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Vertel, wat heeft sleepy Joe de afgelopen 4 jaar nou eigenlijk gepresteerd?
Is die herkiesbaar?quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:44 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Op bijna alle economische vlakken beter dan Trump. De enige mindere is inflatie. Waar Biden weinig aan kon doenquote:Op dinsdag 5 november 2024 11:44 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Politiek Amerika is institutioneel corrupt met al het geld wat ze krijgen en in ruil waarvan kandidaten moeten leveren. De Democraten zijn daar nog erger in dan de Republikeinen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus het is toeval dat onder Biden enorm veel geld is bijgeprint en dat heeft geleid tot inflatie?quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Op bijna alle economische vlakken beter dan Trump. De enige mindere is inflatie. Waar Biden weinig aan kon doen
Zie
https://archive.is/CmiQp
Niet om lullig te doen, maar dit zijn vooral sinterklaas acties die in samenspraak met de Republikeinen worden gedaan en waar allerlei vage douceurtjes naar de achterban gaan, daarnaast zijn dit soort acties leuk en aardig, maar heb je ook gezien hoeveel de staatsschuld inmiddels is?quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:53 schreef nirvana het volgende:
[..]
Dat is vrij makkelijk op te zoeken.
De afgelopen vier jaar heeft president Joe Biden diverse belangrijke wetten ondertekend. Hier zijn enkele van de meest invloedrijke:
Inflation Reduction Act (IRA) van 2022: Deze wet is een van de grootste federale investeringen in klimaatmaatregelen. Het voorziet $369 miljard voor de overgang naar duurzame energie, belastingkredieten voor elektrische voertuigen en subsidies voor groene technologie. Ook introduceerde het onderhandelingen voor lagere medicijnprijzen en plafonds voor medicijnkosten voor Medicare-patiënten.
Bipartisan Infrastructure Law (BIL) van 2021: Met $1,2 biljoen gericht op infrastructuurverbeteringen, investeert deze wet in wegen, bruggen, waterwegen, openbaar vervoer en elektrische voertuigladingstations. Het doel is om de infrastructuur te moderniseren, meer banen te creëren en duurzaamheid te bevorderen door onder andere milieuprojecten en waterleidingen te verbeteren.
CHIPS and Science Act van 2022: Deze wet biedt $52 miljard aan voor de Amerikaanse productie van halfgeleiders om de afhankelijkheid van Azië te verminderen en Amerika’s positie in de technologie-industrie te versterken. Dit ondersteunt de binnenlandse productie en wetenschappelijke ontwikkeling in diverse sectoren, zoals auto’s en defensie, en bevordert banen in technologie en productie.
American Rescue Plan (ARP) van 2021: Dit stimuleringspakket van $1,9 biljoen ondersteunde economische herstel na de COVID-19-pandemie. Het gaf directe financiële steun aan gezinnen, uitgebreide werkloosheidsuitkeringen, en investeringen in de gezondheidszorg en onderwijs, waardoor ook kinderarmoede tijdelijk werd verlaagd.
PACT Act van 2022: Deze wet biedt uitgebreide gezondheidszorg voor veteranen die zijn blootgesteld aan giftige stoffen, zoals verbrandingsputten tijdens militaire dienst. De wet maakt het eenvoudiger voor veteranen om compensatie en behandeling te ontvangen voor ziekten die verband houden met giftige blootstellingen.
Daarnaast nog een heleboel meer. Het helpt als je je echt verdiept in standpunten ipv alleen maar propaganda tot je te nemen.
Want Biden bepaalt dat en niet de Fed? Die wordt geleid door Powell die door Trump is aangesteld?quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus het is toeval dat onder Biden enorm veel geld is bijgeprint en dat heeft geleid tot inflatie?
En de open grenzen ook niet hun schuld?
Goh!
Die staatsschuld is door Trump nog meer opgeblazen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet om lullig te doen, maar dit zijn vooral sinterklaas acties die in samenspraak met de Republikeinen worden gedaan en waar allerlei vage douceurtjes naar de achterban gaan, daarnaast zijn dit soort acties leuk en aardig, maar heb je ook gezien hoeveel de staatsschuld inmiddels is?
Dat heeft echt weinig met de president te maken, wat ik wil zeggen is dat je wel met geld kan smijten, maar dat niets over je functioneren zegt.quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die staatsschuld is door Trump nog meer opgeblazen.
https://www.crfb.org/site(...)g.webp?itok=5BGrPiS1
Trumps grootste succes, een goed draaiende economie, is ook grotendeels gebaseerd op het opblazen van de staatsschuld.quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat heeft echt weinig met de president te maken, wat ik wil zeggen is dat je wel met geld kan smijten, maar dat niets over je functioneren zegt.
Zaken als een goed draaiende economie hangen meestal echt wel met hele andere dingen samen, volgens mij heeft Trump wel goede zaken weten te regelen met de handel tussen de VS en China.quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Trumps grootste succes, een goed draaiende economie, is ook grotendeels gebaseerd op het opblazen van de staatsschuld.
Zoals wat? Het starten van een handelsoorlog met China die Trump dik verloren heeft?quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zaken als een goed draaiende economie hangen meestal echt wel met hele andere dingen samen, volgens mij heeft Trump wel goede zaken weten te regelen met de handel tussen de VS en China.
Dat wist ik niet, ik dacht dat hij het beter had gedaan.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zoals wat? Het starten van een handelsoorlog met China die Trump dik verloren heeft?
https://www.axios.com/2021/02/01/trump-trade-war-china-failure
Zo he, wat wetten ondertekend....quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:53 schreef nirvana het volgende:
[..]
Dat is vrij makkelijk op te zoeken.
De afgelopen vier jaar heeft president Joe Biden diverse belangrijke wetten ondertekend. Hier zijn enkele van de meest invloedrijke:
Inflation Reduction Act (IRA) van 2022: Deze wet is een van de grootste federale investeringen in klimaatmaatregelen. Het voorziet $369 miljard voor de overgang naar duurzame energie, belastingkredieten voor elektrische voertuigen en subsidies voor groene technologie. Ook introduceerde het onderhandelingen voor lagere medicijnprijzen en plafonds voor medicijnkosten voor Medicare-patiënten.
Bipartisan Infrastructure Law (BIL) van 2021: Met $1,2 biljoen gericht op infrastructuurverbeteringen, investeert deze wet in wegen, bruggen, waterwegen, openbaar vervoer en elektrische voertuigladingstations. Het doel is om de infrastructuur te moderniseren, meer banen te creëren en duurzaamheid te bevorderen door onder andere milieuprojecten en waterleidingen te verbeteren.
CHIPS and Science Act van 2022: Deze wet biedt $52 miljard aan voor de Amerikaanse productie van halfgeleiders om de afhankelijkheid van Azië te verminderen en Amerika’s positie in de technologie-industrie te versterken. Dit ondersteunt de binnenlandse productie en wetenschappelijke ontwikkeling in diverse sectoren, zoals auto’s en defensie, en bevordert banen in technologie en productie.
American Rescue Plan (ARP) van 2021: Dit stimuleringspakket van $1,9 biljoen ondersteunde economische herstel na de COVID-19-pandemie. Het gaf directe financiële steun aan gezinnen, uitgebreide werkloosheidsuitkeringen, en investeringen in de gezondheidszorg en onderwijs, waardoor ook kinderarmoede tijdelijk werd verlaagd.
PACT Act van 2022: Deze wet biedt uitgebreide gezondheidszorg voor veteranen die zijn blootgesteld aan giftige stoffen, zoals verbrandingsputten tijdens militaire dienst. De wet maakt het eenvoudiger voor veteranen om compensatie en behandeling te ontvangen voor ziekten die verband houden met giftige blootstellingen.
Daarnaast nog een heleboel meer. Het helpt als je je echt verdiept in standpunten ipv alleen maar propaganda tot je te nemen.
Wat wil je dat de president dan doet? Je kan ermee eens zijn met de wetten, oneens, maar dat is het idee van een president en een regering.quote:
Ik heb toevallig wel eens gelezen wat er bijvoorbeeld in die infrastructure pact zit, dat is 1 grote sinterklaasact van cliëntelisme.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:05 schreef nirvana het volgende:
[..]
Wat wil je dat de president dan doet? Je kan ermee eens zijn met de wetten, oneens, maar dat is het idee van een president en een regering.
Zeg ik dat?quote:
Zo he, word je eens van fatsoenlijke inhoudelijke repliek bediend na een mooie oneliner, kom je weer met een nieuwe. Matig hoor.quote:
Beter zijn best.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:05 schreef nirvana het volgende:
[..]
Wat wil je dat de president dan doet?
Of wat Biden gedaan goed is of slecht, laat ik in het midden. Sowieso zijn er geen zwart/wit antwoorden. Alleen antwoord gegeven op de vraag, wat ook vrij makkelijk op te zoeken is.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb toevallig wel eens gelezen wat er bijvoorbeeld in die infrastructure pact zit, dat is 1 grote sinterklaasact van cliëntelisme.
Ik gaf in een eerder antwoord al aan dat dit soort pacts samen worden vastgesteld omdat er anders geen meerderheid in zit, het is dus aan niemand echt toe te schrijven, al helemaal niet aan een president.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:10 schreef nirvana het volgende:
[..]
Of wat Biden gedaan goed is of slecht, laat ik in het midden. Sowieso zijn er geen zwart/wit antwoorden. Alleen antwoord gegeven op de vraag, wat ook vrij makkelijk op te zoeken is.
Afgelopen zomer nog toevallig. En wat is beter zijn best? Je zegt helemaal niks.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:09 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Beter zijn best.
Wel eens in de VS geweest?
En nee, dat ligt niet aan Trump zijn ambtstermijn...
Dan is er nooit iets toe te schrijven aan een president. En dat is op zich ook goed.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik gaf in een eerder antwoord al aan dat dit soort pacts samen worden vastgesteld omdat er anders geen meerderheid in zit, het is dus aan niemand echt toe te schrijven, al helemaal niet aan een president.
Ok, ik mag daar niks van vinden?quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zo he, word je eens van fatsoenlijke inhoudelijke repliek bediend na een mooie oneliner, kom je weer met een nieuwe. Matig hoor.
Mwoah je hebt ook presidenten die redelijk wat doen op gebied van buitenlands beleid.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:14 schreef nirvana het volgende:
[..]
Dan is er nooit iets toe te schrijven aan een president. En dat is op zich ook goed.
Tuurlijk mag je daar wat van vinden maar het komt nu over alsof je iemand " aanvalt " om met beweringen te komen en die doet dat vervolgens uitgebreid en inhoudelijk en dan reageer jij met "yeah rightquote:Op dinsdag 5 november 2024 13:15 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ok, ik mag daar niks van vinden?
Een paar wetten ondertekenen die uiteindelijk geen drol waard zijn..
Geld bijdrukken en de staatsschuld nóg meer laten oplopen met nóg meer inflatie? Je kunt met wetten ondertekenen wel iets willen, maar het moet eerst uitgevoerd worden.
En ik heb mijn argumenten net verteld. Doe je voordeel, of nadeel ermee..quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je daar wat van vinden maar het komt nu over alsof je iemand " aanvalt " om met beweringen te komen en die doet dat vervolgens uitgebreid en inhoudelijk en dan reageer jij met "yeah right"
Ga er dan ook inhoudelijk en uitgebreid op in, je vroeg er immers zelf om?
Tja, niet relevant om 'jamaar Biden' te zeggen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:06 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
Leer lezen...
Ik reageer op de uitspraak dat Trump er alleen zou zitten omwille zijn vrinden en zichzelf...
Nou, ik wil wel eens horen wat Biden écht heeft gedaan voor de burger.
Daarbij, Biden heeft de boel ook bezeikt. Toestemming geven om te boren in Alaska terwijl hij bij de verkiezingen stellig heeft beweerd dat niet te doen.
Over welke open grenzen heb je het? Graag details en wat er anders is dan onder Trump de vier jaar daarvoor.quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus het is toeval dat onder Biden enorm veel geld is bijgeprint en dat heeft geleid tot inflatie?
Goh!
Zoek de balance sheet op van de Federal Reserve.quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Goh!
Nee elk land sinds de crisis van 2008 draait op gratis geld door de centrale banken met een rente onder de 0%. Pas na corona, lockdowns en door inflatie werd de rente agressief omhoog gegooid.quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zaken als een goed draaiende economie hangen meestal echt wel met hele andere dingen samen, volgens mij heeft Trump wel goede zaken weten te regelen met de handel tussen de VS en China.
Die paar puntjes is niet zo agressief hoor.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:44 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nee elk land sinds de crisis van 2008 draait op gratis geld door de centrale banken met een rente onder de 0%. Pas na corona, lockdowns en door inflatie werd de rente agressief omhoog gegooid.
0,75% was genoeg om de regionale banken in de VS in een liquiditeitscrisis te brengen. Omdat ze vooral in bonds hadden belegd en die bonds niks waard werdenquote:Op dinsdag 5 november 2024 13:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die paar puntjes is niet zo agressief hoor.
Dat heeft weinig met het beteugelen van de inflatie, onder Paul Volcker was dat boven de 20, en daarbij zei hij: Whatever it takes!quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:47 schreef Origami94 het volgende:
[..]
0,75% was genoeg om de regionale banken in de VS in een liquiditeitscrisis te brengen. Omdat ze vooral in bonds hadden belegd en die bonds niks waard werden
Ja, kom op zeg. Als je de ellende gemist hebt met de illegale immigratie onder Biden, dan mag je echt even een beetje bij gaan lezen. Dat was een van de belangrijkste onderwerpen deze race. Google eens border czar…quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:24 schreef nirvana het volgende:
[..]
Over welke open grenzen heb je het? Graag details en wat er anders is dan onder Trump de vier jaar daarvoor.
En ja, onder Biden is er veel bijgeprint, onder Trump die jaren daarvoor ook
Het begon inderdaad met Covid en de stomzinnige reactie daarop, wat ook in de EU een probleem is geworden. Maar Biden had daarna natuurlijk echt op de rem moeten trappen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:42 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Zoek de balance sheet op van de Federal Reserve.
In 2020 werd er 10 triljoen USD geprint. Nadat Biden president werd werden er ook triljoenen geprint maar de inflatie begon met Trump.
Doel je dan op de republikeinse retoriek?quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, kom op zeg. Als je de ellende gemist hebt met de illegale immigratie onder Biden, dan mag je echt even een beetje bij gaan lezen. Dat was een van de belangrijkste onderwerpen deze race. Google eens border czar…
Als dat zo makkelijk is, dan kan je het toch even goed en beknopt hier uitleggen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, kom op zeg. Als je de ellende gemist hebt met de illegale immigratie onder Biden, dan mag je echt even een beetje bij gaan lezen. Dat was een van de belangrijkste onderwerpen deze race. Google eens border czar…
Een werkloosheid percentage van meer dan 10%, recessies en beurscrashes. Niks mis mee.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met het beteugelen van de inflatie, onder Paul Volcker was dat boven de 20, en daarbij zei hij: Whatever it takes!
Sowieso de beste Centrale Bankier aller tijden.
Net zo gemaakt als de "asielcrisis" hier in Nederland. Met een van de laagste instromen Europees gezien in jaren na 2016. Maar "mensen voelen een crisis"quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Inderdaad, daar is niks mis mee als je banken laat klappen, bedrijven die niet functioneren moet je niet sparen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:00 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Een werkloosheid percentage van meer dan 10%, recessies en beurscrashes. Niks mis mee.
Je kan niet een economie en mondiale economie dat verslaafd is aan de geldprinter effe "detoxen" door de stekker van de geldprinter eruit te zetten.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het begon inderdaad met Covid en de stomzinnige reactie daarop, wat ook in de EU een probleem is geworden. Maar Biden had daarna natuurlijk echt op de rem moeten trappen.
In de VS hebben ze nou eenmaal jobs, jobs, jobs nodig zonder sociale zekerheid daar. Of je krijgt de tweede burgeroorlog.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Inderdaad, daar is niks mis mee als je banken laat klappen, bedrijven die niet functioneren moet je niet sparen.
Banken zorgen niet voor Jobs, of zoals Volcker zei: Het enige wat banken ooit uitgevonden hebben is de pinautomaat.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:04 schreef Origami94 het volgende:
[..]
In de VS hebben ze nou eenmaal jobs, jobs, jobs nodig zonder sociale zekerheid daar. Of je krijgt de tweede burgeroorlog.
En ook dat is niet waar. De pinautomaat is uitgevonden door een meneer die bij De La Rue werkte.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Banken zorgen niet voor Jobs, of zoals Volcker zei: Het enige wat banken ooit uitgevonden hebben is de pinautomaat.
Waarschijnlijk definitief pas in de nacht/ochtend lokale tijd gok ik.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:00 schreef Ali_boo het volgende:
Hoe laat wordt de winnaar bekendgemaakt?
6 januari.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:00 schreef Ali_boo het volgende:
Wat is een Hitler nou? Nog nooit van gehoord! Dank je wel zeg! Zo zie je maar weer dat je nooit te oud bent om te leren!quote:
Google eens 'Domme Republkeinse retoriek die zoals wel vaker niet zoveel met de werkelijkheid te maken heeft.' Google eens: 'Beetje neerbuigend en irritant als je elke opmerking voorziet van het toontje: "Ik weet het allemaal veel beter, want ik weet hoe je Google moet gebruiken."'quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Met deze kleine marges in de polls en Trump die alweer roept dat er stemmen worden gestolen gaat het nog weken duren met hertellingen en rechtszakenquote:Op dinsdag 5 november 2024 14:13 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Waarschijnlijk definitief pas in de nacht/ochtend lokale tijd gok ik.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 5 november 2024 14:19 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat is een Hitler nou? Nog nooit van gehoord!
Als het een spannende race is gaat de uitslag nog dagen op zich laten wachten.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:00 schreef Ali_boo het volgende:
Toch apart dat Trump zo populair is onder veel midden/oost Europese landen. Zij zijn het meest fucked zodra Amerika Europa de rug toekeert.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:19 schreef Zoddie het volgende:
Weet niet of deze al langs is gekomen maar is aardig zoals verwacht:
[ afbeelding ]
Nog veel Pro-Russische aanhangers denk ik.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:38 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Toch apart dat Trump zo populair is onder veel midden/oost Europese landen. Zij zijn het meest fucked zodra Amerika Europa de rug toekeert.
Volgens mij is het vrij eenvoudig:quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:01 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zoals wat? Het starten van een handelsoorlog met China die Trump dik verloren heeft?
https://www.axios.com/2021/02/01/trump-trade-war-china-failure
Nee, gewoon weinig op met Democratische denkwijzen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:43 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Nog veel Pro-Russische aanhangers denk ik.
Ik was misschien iets te positief inderdaad, gezien de geschiedenis.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:28 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Met deze kleine marges in de polls en Trump die alweer roept dat er stemmen worden gestolen gaat het nog weken duren met hertellingen en rechtszaken
Ik ook niet. Bovendien breekt daarna pas de pleuris uit want dat land is inmiddels zo gepolariseerd dat elke achterban sowieso de uitkomst niet zal accepteren. Ik zie het wel op het nieuws verschijnen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 15:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ga hier niet voor wakker blijven.
Ach, die zullen vermoedelijk wederom geen verschil maken. Dus in de loop van de week weten we het eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:28 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Met deze kleine marges in de polls en Trump die alweer roept dat er stemmen worden gestolen gaat het nog weken duren met hertellingen en rechtszaken
Als jij denkt dat het een niet bestaand probleem is wat verzonnen is door Republikeinen dan is jouw informatiestroom nog linkser dan het reeds radicaal linkse MSNBC…quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Doel je dan op de republikeinse retoriek?
Waarom erkent Harris het dan (om vervolgens de schuld in de schoenen van Trump te schuiven)? Hoogste instroom ooit aldaar.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:01 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Net zo gemaakt als de "asielcrisis" hier in Nederland. Met een van de laagste instromen Europees gezien in jaren na 2016. Maar "mensen voelen een crisis"
Je kan prima van monetair verruimen naar monetaire krimp gaan. In stapjes, maar toch.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:03 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Je kan niet een economie en mondiale economie dat verslaafd is aan de geldprinter effe "detoxen" door de stekker van de geldprinter eruit te zetten.
Alleen al omdat kredietverstrekkers en investeerders niet houden van cowboy beleid.
Zodra het kan.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:00 schreef Ali_boo het volgende:
Ah, er is geen crisis…quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:25 schreef JAM het volgende:
[..]
Google eens 'Domme Republkeinse retoriek die zoals wel vaker niet zoveel met de werkelijkheid te maken heeft.' Google eens: 'Beetje neerbuigend en irritant als je elke opmerking voorziet van het toontje: "Ik weet het allemaal veel beter, want ik weet hoe je Google moet gebruiken."'
Dat gezegd hebbende:
https://www.reuters.com/w(...)plicated-2024-07-30/
Heb ik op Google gevonden.
Heeft misschien ook wel op Facebook gestaan!.
Die landen weten nog goed wat communisme isquote:Op dinsdag 5 november 2024 14:38 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Toch apart dat Trump zo populair is onder veel midden/oost Europese landen. Zij zijn het meest fucked zodra Amerika Europa de rug toekeert.
leuk ja en volgens verwachting wel. Ik vraag me af wat en waarom die 8% 'anders' in uitgerekend Zwitserlandquote:Op dinsdag 5 november 2024 14:19 schreef Zoddie het volgende:
Weet niet of deze al langs is gekomen maar is aardig zoals verwacht:
[ afbeelding ]
Daar heb je ook wel meer mensen die terugverlangen naar 'vroeger' aka de tijd onder de Sovjets.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:38 schreef Simmertje het volgende:
[..]
"To protect and own the libs"quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:09 schreef tong80 het volgende:
Springfield - Dringende politiebijstand nodig maar op de Democraten gestemd? Dan weigert politiecommandant John Rodgers je alle hulp, schreef hij op Facebook. Tot zijn werkterrein behoort Springfield in Ohio, de stad die in het oog van de storm belandde door de beruchte ’They’re eating the cats, they’re eating the dogs’-uitspraak van Donald Trump.
[ afbeelding ]
„Het spijt me, maar als je op de Democratische Partij stemt, zal ik je niet helpen”, schreef hij in een post. „Ik weet wie van jullie op de Democraten stemmen en ik zal jullie niet helpen het einde der tijden te overleven”, luidde het letterlijk in een andere. Enkele van zijn inmiddels verwijderde posts zijn meer dan 250.000 keer gedeeld.
Mike Young, de Chief Deputy van het politiekorps, haastte zich om een verklaring naar een lokale tv-zender uit te sturen waarin hij onderstreept dat de opmerkingen van Rodgers „geenszins de missie en waarden van het Clark County Sherriff’s Office weerspiegelen en in geen enkel opzicht de dienstverlening naar de gemeenschap weergeeft.”
https://www.telegraaf.nl/(...)esidentsverkiezingen![]()
Zo werkt dat in een autocratie.........
Dit is het "begin" We gaan vreemde tijden tegemoet. Maakt niet uit wie er gaat winnen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zo, die vent is aardig doorgedraaid.
We zullen zien. Misschien valt het wel mee. Ze zijn nu wel beter voorbereid op dat er gerel kan komen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit is het "begin" We gaan vreemde tijden tegemoet. Maakt niet uit wie er gaat winnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Zodat jij mijn antwoord weer negeert en de vraag herhaalt?quote:Op dinsdag 5 november 2024 15:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij denkt dat het een niet bestaand probleem is wat verzonnen is door Republikeinen dan is jouw informatiestroom nog linkser dan het reeds radicaal linkse MSNBC…
Zou je nog even klare wijn willen schenken in welke post je de vraag had beantwoord waarvan jij (leugenachtig) beweert dat je die hebt beantwoord?
quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:18 schreef heywoodu het volgende:
Nog even het lijstje aangevuld met alle overige battleground states, zodat er per county een beetje een beeld is van de verwachtingen en wat wel/niet gek zou zijn(om Wisconsin maar weer als voorbeeld te gebruiken: je weet dus dat als er 100.000 stemmen uit Milwaukee binnen komen, de kans vrij groot is dat Harris daar ineens een verschil van 35-40 duizend goed gaat maken)
Let wel: alleen de grootste county's per staat gepakt, veruit de meeste grote county's zullen naar Harris gaan, want steden, terwijl Trump ook in die staten véél meer county's in totaal zal winnen, waaronder vooral een enorme meerderheid aan kleinere in de buitengebieden. Die staan dus niet in de lijstjes, maar zijn er uiteraard wel.Ben erg benieuwd naar NC en AZ.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AZ is al weken achter elkaar niks dus daar verwacht ik nu ook weinig van.quote:
Ben vooral persoonlijk benieuwd wat Maricopa county gaat doen maar voor de uitslag zal dat weinig uitmaken inderdaad.quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
AZ is al weken achter elkaar niks dus daar verwacht ik nu ook weinig van.
Google eens: 'Vreemde gevolgtrekkingen.'quote:Op dinsdag 5 november 2024 15:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ah, er is geen crisis…
Daar zijn de meesten het niet mee eens, zowel Dems als Rep:
https://en.m.wikipedia.or(...)States_border_crisis
crisis ???????quote:Op dinsdag 5 november 2024 15:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ah, er is geen crisis…
Daar zijn de meesten het niet mee eens, zowel Dems als Rep:
https://en.m.wikipedia.or(...)States_border_crisis
Ontslaan dan.quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:09 schreef tong80 het volgende:
Springfield - Dringende politiebijstand nodig maar op de Democraten gestemd? Dan weigert politiecommandant John Rodgers je alle hulp, schreef hij op Facebook. Tot zijn werkterrein behoort Springfield in Ohio, de stad die in het oog van de storm belandde door de beruchte ’They’re eating the cats, they’re eating the dogs’-uitspraak van Donald Trump.
[ afbeelding ]
„Het spijt me, maar als je op de Democratische Partij stemt, zal ik je niet helpen”, schreef hij in een post. „Ik weet wie van jullie op de Democraten stemmen en ik zal jullie niet helpen het einde der tijden te overleven”, luidde het letterlijk in een andere. Enkele van zijn inmiddels verwijderde posts zijn meer dan 250.000 keer gedeeld.
Mike Young, de Chief Deputy van het politiekorps, haastte zich om een verklaring naar een lokale tv-zender uit te sturen waarin hij onderstreept dat de opmerkingen van Rodgers „geenszins de missie en waarden van het Clark County Sherriff’s Office weerspiegelen en in geen enkel opzicht de dienstverlening naar de gemeenschap weergeeft.”
https://www.telegraaf.nl/(...)esidentsverkiezingen![]()
Zo werkt dat in een autocratie.........
Nee, ik ken jouw trucje inmiddels, dat wanneer jou een vraag gesteld wordt waarvan je het antwoord niet uit je hoofd hebt geleerd en je dus niet weet wat je moet antwoorden (familie van Harris toevallig?), dat je dan de vraag negeert en de herhalingen van de vraag ook langere tijd negeert om verderop te roepen dat je al een antwoord hebt gegeven.quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zodat jij mijn antwoord weer negeert en de vraag herhaalt?
Ah, je hebt gemist dat ik het had over Biden...quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:49 schreef JAM het volgende:
[..]
Google eens: 'Vreemde gevolgtrekkingen.'
Google eens: 'Begrijpend lezen.'
Google eens: 'Mensen woorden in de mond leggen.'
Nergens beweer ik dat er geen crisis is. Ik wijs je op een artikel waar de rol van Harris uitgelegd wordt en dat dat hele gelul over 'Harris de Border Czar' wat anders in elkaar steekt dan jij het eerder hebt doen laten voorkomen.
Dus omdat de Dow op een ATH staat (niet helemaal waar, maar wel een beetje) is er geen crisis aan de grens? Het moet toch niet gekker worden hier!quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
crisis ???????
de dow staat op all time high , de US geeft grootste groei van het GDP ooit
Ja de USA is het enigste land met bevolkingsgroei , omdat iedereen uit de dictator landen er naar toe vlucht nu ook de chinezen
er zijn te veel slechte dictator landenquote:Op dinsdag 5 november 2024 17:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus omdat de Dow op een ATH staat (niet helemaal waar, maar wel een beetje) is er geen crisis aan de grens? Het moet toch niet gekker worden hier!
Je mag van mij vinden dat het geen enkel probleem is als er miljoenen illegalen per jaar het land binnenstromen, maar Amerikanen denken daar kennelijk vooral anders over en willen dat hun overheid daar iets aan doet en de illegalen die er zijn uit het land worden geflikkerd.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zijn te veel slechte dictator landen
dollar is de meest stabiele munt in de wereld
dan zouden ze wel daar blijven
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)
Het Amerikaanse volk is volgens jou voor de deportatie van vele miljoenen mensen?quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je mag van mij vinden dat het geen enkel probleem is als er miljoenen illegalen per jaar het land binnenstromen, maar Amerikanen denken daar kennelijk vooral anders over en willen dat hun overheid daar iets aan doet en de illegalen die er zijn uit het land worden geflikkerd.
En aangezien deze verkiezingen gaan om wat de Amerikanen willen...
Van illegalen? Volgens mij wel. Net zoals Nederlanders vinden dat illegalen het land uitgezet moeten worden. Denk jij dat het een heel raar standpunt is?quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het Amerikaanse volk is volgens jou voor de deportatie van vele miljoenen mensen?
Zeker! Ik heb ook problemen met begrijpend lezen!quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ah, je hebt gemist dat ik het had over Biden...
Ja, de massadeportatie van vele miljoenen gaat daar ook niet erg aanslaan, zeker als de effecten een heel klein beetje zichtbaar beginnen te worden.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Van illegalen? Volgens mij wel. Net zoals Nederlanders vinden dat illegalen het land uitgezet moeten worden. Denk jij dat het een heel raar standpunt is?
We lezen allemaal wel eens ergens overheen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:19 schreef JAM het volgende:
[..]
Zeker! Ik heb ook problemen met begrijpend lezen!.
Zie mijn aanvulling.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ja, de massadeportatie van vele miljoenen gaat daar ook niet erg aanslaan, zeker als de effecten een heel klein beetje zichtbaar beginnen te worden.
Ik heb uiteindelijk antwoord gegeven, maar dat negeer je vervolgens.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik ken jouw trucje inmiddels, dat wanneer jou een vraag gesteld wordt waarvan je het antwoord niet uit je hoofd hebt geleerd en je dus niet weet wat je moet antwoorden (familie van Harris toevallig?), dat je dan de vraag negeert en de herhalingen van de vraag ook langere tijd negeert om verderop te roepen dat je al een antwoord hebt gegeven.
Je bent zo doorzichtig als maar wat.
Maar dit geeft jou meteen een mogelijkheid om te bewijzen dat ik onzin spreek: kwestie van even aan te geven waar dat antwoord van jou volgens jou staat. Concreet dan, niet een 'in het vorige deel', want dat is mist, geen antwoord.
Kiekquote:Op dinsdag 5 november 2024 17:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
We lezen allemaal wel eens ergens overheen.
Populistische praatjes. Beter doen ze iets aan waarom het zo aantrekkelijk is voor illegalen om in de VS te blijven.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:31 schreef Monolith het volgende:
"massa deportaties" zijn ook gewoon een wilde fantasie. Wie gaat ze regelen?
Omfg.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:38 schreef quirina het volgende:
Het is spannend maar Trump …
https://bakersfieldnow.co(...)-harris-election-day
Ok en jij ookquote:Op dinsdag 5 november 2024 17:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb uiteindelijk antwoord gegeven, maar dat negeer je vervolgens.
Je gaat dit spelletje maar alleen spelen
quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:38 schreef quirina het volgende:
Het is spannend maar Trump …
https://bakersfieldnow.co(...)-harris-election-day
Lientje te licht ja?quote:
De US is de grootste slimste rijkstequote:Op dinsdag 5 november 2024 13:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Om stemmen te winnenquote:Op dinsdag 5 november 2024 15:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom erkent Harris het dan (om vervolgens de schuld in de schoenen van Trump te schuiven)? Hoogste instroom ooit aldaar.
Waarschijnlijk omdat veel mensen (en dus ook democraten) een heel ander beeld hebben bij “illegalen” dan wie er met deze poll allemaal mee bedoeld worden.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Van illegalen? Volgens mij wel. Net zoals Nederlanders vinden dat illegalen het land uitgezet moeten worden. Denk jij dat het een heel raar standpunt is?
Even google aangeslingerd: aldus een poll van Axios Vibes zou meer dan de helft van de Amerikanen, inclusief 42% van de Democraten, massa deportaties steunen.
Massa zal niet om enkele tientallen gaan lijkt mij.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:26 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook van vele miljoenen? Want daar heb jij het over. Miljoen per jaar, dat loopt snel op….
Maakt toch niet uit in dezen?quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:31 schreef Monolith het volgende:
"massa deportaties" zijn ook gewoon een wilde fantasie. Wie gaat ze regelen?
Waar dan?quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb uiteindelijk antwoord gegeven, maar dat negeer je vervolgens.
Je gaat dit spelletje maar alleen spelen
Ik weet niet wat "in dezen" is, maar ik vind het persoonlijk wel prettig als ideeën van politici het niveau "geen gezeik, iedereen rijk" overstijgen.quote:
Ik zie eigenlijk weinig meerwaarde in het onderbouwen van jouw fantasietjes over de massadeportatie van vele miljoenen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Massa zal niet om enkele tientallen gaan lijkt mij.
Als jij betere cijfers hebt, graag…
En waarom benoemde Biden haar dan om het immigratieprobleem op te lossen als het een door de Republikeinen verzonnen probleem is?quote:
Ga elkaar lekker pb-en ofzo.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar dan?
Dit is gewoon kinderachtig om wel te blijven herhalen dat je antwoord hebt gegeven, maar te weigeren om te zeggen waar en wanneer.
Voor zover het waar is en net als de vorige keren zal het wel weer gewoon een leugen zijn.
Hoe maakt dit uit voor de verkiezingen? Het is simpelweg een belangrijke reden voor mensen om niet op Harris te stemmen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:42 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat veel mensen (en dus ook democraten) een heel ander beeld hebben bij “illegalen” dan wie er met deze poll allemaal mee bedoeld worden.
De meeste mensen zullen inderdaad vinden dat immigranten die de muur over klimmen of anderszins zonder visum het land inkomen uitgezet moeten worden. Maar zoals hierboven ook al is opgemerkt bestaat verreweg de grootste groep “illegalen” uit mensen die in eerste instantie het land legaal binnen zijn gekomen, er al jaren wonen en werken, kinderen hebben die US citizen zijn en verder niemand tot last zijn, niet “teren op sociale zekerheid” (die er sowieso nauwelijks is) en niet oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers. Oh, en dit zijn overigens ook vaak de goedkope arbeidskrachten die mensen maar al te graag hun tuin laten onderhouden en die huizen mogen komen bouwen nadat er weer eens een orkaan door het land heeft geraasd.
Dus ja, ik denk dat dat een “raar” standpunt is en dat de meeste Amerikanen deze mensen met alle liefde daar willen laten wonen.
In dezen: de verkiezingen. Lijkt mij immers het onderwerp hier.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet wat "in dezen" is, maar ik vind het persoonlijk wel prettig als ideeën van politici het niveau "geen gezeik, iedereen rijk" overstijgen.
Ik schreef dat een meerderheid van de Amerikanen wil dat illegalen weer het land uit geflikkerd worden.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk weinig meerwaarde in het onderbouwen van jouw fantasietjes over de massadeportatie van vele miljoenen.
Nee.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ga elkaar lekker pb-en ofzo.
Om stemmen te winnenquote:Op dinsdag 5 november 2024 19:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En waarom benoemde Biden haar dan om het immigratieprobleem op te lossen als het een door de Republikeinen verzonnen probleem is?
Uurtje of 01.00 de eerste exitpollsquote:Op dinsdag 5 november 2024 19:14 schreef tong80 het volgende:
Klein beetje of topic. Iemand die een idee heeft hoe laat ik vannacht moet opstaan. Ik wil de verkiezingen volgen maar ga eerst na het voetballen naar bed.
https://www.cbsnews.com/a(...)e-election-day-2024/quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:14 schreef tong80 het volgende:
Klein beetje of topic. Iemand die een idee heeft hoe laat ik vannacht moet opstaan. Ik wil de verkiezingen volgen maar ga eerst na het voetballen naar bed.
Zijn administratie verzon ook de enorme aantallen die illegaal binnenkwamen? Om stemmen te winnen?quote:
Jaquote:Op dinsdag 5 november 2024 19:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zijn administratie verzon ook de enorme aantallen die illegaal binnenkwamen? Om stemmen te winnen?
Volgens Raymond Mens:quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:14 schreef tong80 het volgende:
quote:Blijf jij vannacht op? In de belangrijke 'swing states' sluiten de stembussen om:
00:00 Georgia
00:30 North Carolina
01:00 Michigan, Pennsylvania
03:00 Arizona, Wisconsin
04:00 Nevada
Ik vind het nogal treurig dat mensen de keuze maken wel of niet op iemand te stemmen door onjuiste/onvolledige informatie ja. Maar goed, een stem is een stem inderdaad. De bevolking bestaat natuurlijk niet alleen uit bovengemiddeld intelligente mensen helaas.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe maakt dit uit voor de verkiezingen? Het is simpelweg een belangrijke reden voor mensen om niet op Harris te stemmen.
Een stem op basis van onjuiste info (voor zover daar al sprake van is) telt ook gewoon hoor.
Blijft jammer dat FOK! geen mogelijkheid heeft tot één topic in meerdere subfora.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:18 schreef Origami94 het volgende:
Jammer dat er nu twee topics zijn. Een in POL en een in NWS.
Ok, misschien blijf ik wel op tot een uurtje of 03.00. Bedankt. De anderen ook.quote:
Volgens Raymond was het beter om eerst te slapen en juist na 3.00 te gaan kijken.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ok, misschien blijf ik wel op tot een uurtje of 03.00. Bedankt. De anderen ook.
Of gewoon drugs gebruiken en nee geen alcohol. Overigens raad ik dit niet aan.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:22 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Volgens Raymond was het beter om eerst te slapen en juist na 3.00 te gaan kijken.
Dit verandert de zaak.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:22 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Volgens Raymond was het beter om eerst te slapen en juist na 3.00 te gaan kijken.
Maar het kost stemmen om te zeggen dat het uit de klauwen is gelopen onder jouw verantwoordelijkheid. Zo seniel is Biden (zijn fluisteraars) niet…quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:18 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ja
Hedendaagse politiek is best populistisch en is totale beeldvorming en manipulatie
Heeft vaak veel meer te maken met interesse en wat de pers hen voorschotelt.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:20 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik vind het nogal treurig dat mensen de keuze maken wel of niet op iemand te stemmen door onjuiste/onvolledige informatie ja. Maar goed, een stem is een stem inderdaad. De bevolking bestaat natuurlijk niet alleen uit bovengemiddeld intelligente mensen helaas.
Een avondje pep raggen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:23 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Of gewoon drugs gebruiken en nee geen alcohol. Overigens raad ik dit niet aan.
Waarom zou je opblijven? De eerste uitslagen komen binnen als hier de zon opkomtquote:
Rutte lukte het ook na toeslagenaffaire en corona al was het meer onder druk van d66 en cda die rutte politiek wilden begravenquote:Op dinsdag 5 november 2024 19:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar het kost stemmen om te zeggen dat het uit de klauwen is gelopen onder jouw verantwoordelijkheid. Zo seniel is Biden (zijn fluisteraars) niet…
Je weet dat Biden niet meedoet aan de verkiezingen?quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar het kost stemmen om te zeggen dat het uit de klauwen is gelopen onder jouw verantwoordelijkheid. Zo seniel is Biden (zijn fluisteraars) niet…
Je loopt gewoon uit je nek te lullen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:31 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Rutte lukte het ook na toeslagenaffaire en corona al was het meer onder druk van d66 en cda die rutte politiek wilden begraven
Uit je eigen bronnen blijkt dat het uit de klauwen is gelopen omdat de republikeinen tegenwerkten omdat de grote leider geen trek had dat het probleem werd opgelost tijdens het presidentschap van Biden. Die hebben dus expres tegengewerkt om hier een verkiezingsitem van te kunnen maken. Cheap tactics.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En dat was in 2021 al duidelijk?quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je weet dat Biden niet meedoet aan de verkiezingen?
Nog even afgezien van dat eerst de boel uit de klauwen is gelopen en toen pas die conceptwetgeving kwam waar de Democraten van maken dat het door Trump is getorpedeerd vanwege de aankomende verkiezingen, is dat een versie waar genoeg nuance bij kan worden gemaakt.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:36 schreef Perox het volgende:
[..]
Uit je eigen bronnen blijkt dat het uit de klauwen is gelopen omdat de republikeinen tegenwerkten omdat de grote leider geen trek had dat het probleem werd opgelost tijdens het presidentschap van Biden. Die hebben dus expres tegengewerkt om hier een verkiezingsitem van te kunnen maken. Cheap tactics.
De stembussen zijn nog open maar de Trumpgekkies hebben er nu al geen vertrouwen meer in?quote:
En het open gesticht is weer geopend . Zo nog mensen die dwars over groepjes protestanten heenrijden. mass- shootings en de nodige winkels die in rook opgaan.quote:
Uiteraard zijn het trumpies, wie andersquote:Op dinsdag 5 november 2024 19:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De stembussen zijn nog open maar de Trumpgekkies hebben er nu al geen vertrouwen meer in?
Ja wie anders? Geen idee.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:47 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Uiteraard zijn het trumpies, wie anders
Zoals al gezegd adviseert AMERIKA-KENNER Raymond Mens de wekker ergens tussen 3 en 4 te zetten.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom zou je opblijven? De eerste uitslagen komen binnen als hier de zon opkomt
Raymond Mensquote:Op dinsdag 5 november 2024 19:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zoals al gezegd adviseert AMERIKA-KENNER Raymond Mens de wekker ergens tussen 3 en 4 te zetten.
Uit je bronnen blijkt dat de republikeinen actief de oplossing tegenwerken. Wat vind jij daarvan?quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog even afgezien van dat eerst de boel uit de klauwen is gelopen en toen pas die conceptwetgeving kwam waar de Democraten van maken dat het door Trump is getorpedeerd vanwege de aankomende verkiezingen, is dat een versie waar genoeg nuance bij kan worden gemaakt.
Het is simpelweg een reden voor veel Amerikanen om Harris niet te willen. Vooral ook omdat Harris in het verleden altijd een voorstander was van een softe aanpak van illegaliteit.
Zijn podcast is best aardig hoor.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Raymond MensDat is toch die kerel die bij VI zit?
Die neem ik totaal niet serieus.
Is juist heel goed geïnformeerd en neutraal.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Raymond MensDat is toch die kerel die bij VI zit?
Die neem ik totaal niet serieus.
Het tegenwerken van elkaar vind ik bespottelijk.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:56 schreef Perox het volgende:
[..]
Uit je bronnen blijkt dat de republikeinen actief de oplossing tegenwerken. Wat vind jij daarvan?
Hoe kun je sportief zijn na een dergelijke campagne? Amerika moet zich kapot schamen dat de kandidaten zo extreem de boel opstoken en alleen maar elkaar zwart maken. Dit heeft helemaal niks meer te maken met een faire campagne op inhoud.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:08 schreef phpmystyle het volgende:
Hopelijk respecteren de democraten de uitslag als Trump wint. De vorige keer was het mimimimimimimim Poetin heeft de verkiezingen beïnvloedt
Ben benieuwd of ze nu sportiever zijn.
Democraten die de verkiezingsuitslag niet respecteren zijn inderdaad wel het grootste probleem.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:08 schreef phpmystyle het volgende:
Hopelijk respecteren de democraten de uitslag als Trump wint. De vorige keer was het mimimimimimimim Poetin heeft de verkiezingen beïnvloedt
Met de vorige keer bedoel je de bestorming van het Capitool?quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:08 schreef phpmystyle het volgende:
Gelukkig maarquote:
Vorige keer respecteerden de Democraten de overwinning van Trump.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:08 schreef phpmystyle het volgende:
quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:08 schreef phpmystyle het volgende:
Dat inderdaad.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:36 schreef Perox het volgende:
[..]
Uit je eigen bronnen blijkt dat het uit de klauwen is gelopen omdat de republikeinen tegenwerkten omdat de grote leider geen trek had dat het probleem werd opgelost tijdens het presidentschap van Biden. Die hebben dus expres tegengewerkt om hier een verkiezingsitem van te kunnen maken. Cheap tactics.
Dat is niet waar.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vorige keer respecteerden de Democraten de overwinning van Trump.
Hopelijk binden ze trump aan dat dingquote:
Vind vooral de timing van deze oefening interessantquote:Op dinsdag 5 november 2024 20:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hopelijk binden ze trump aan dat ding
Niet. Ze scandeerden dat het niet "onze" president was, en het begin van zijn termijn is overschaduwd met allemaal rechtszaken (waar ie overal van is vrijgesproken) dat er sprake zou zijn van Russiche inmenging.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Trump echter respecteert nog steeds niet de overwinning van Biden.
Hopelijk is hij dit keer sportiever, mocht hij verliezen.
Ik hoop het, maar we zijn er nog lang niet.quote:
Gelukkig hebben we in Nederland geen binair kandidatenstelsel.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoe kun je sportief zijn na een dergelijke campagne? Amerika moet zich kapot schamen dat de kandidaten zo extreem de boel opstoken en alleen maar elkaar zwart maken. Dit heeft helemaal niks meer te maken met een faire campagne op inhoud.
Over 10 jaar is dat ook zo in Nederland.
Neen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik hoop het, maar we zijn er nog lang niet.
Ik hoop zo dat de GOP het redt, dat zou het einde betekenen van de links liberale elite zijn.
Zie jij dat ook zo?
Als Trump wint dan zijn de kans op ongeregeldheden zeer groot. Harris aanhangers pikken dit niet. Dit is al op het nieuws gezegd.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:45 schreef quirina het volgende:
Als Harris wint dan zijn de kans op ongeregeldheden zeer groot. Trump aanhangers pikken dit niet. Dit is al op het nieuws gezegd.
Maar ze zeggen niet als Trump wint dat Europa dan fucked is.
Zie jij niet een voordeel in de hele opstelling en vertrouwen in de liberale elite?quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neen.
Trump is een affront voor de politiek en de goede zeden in het algemeen. Een absoluut dieptepunt in de Amerikaanse presidentiële geschiedenis en de doodssteek voor de partij van Lincoln.
Harris blijft Oekraïne helpen, Trump niet.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Als Harris wint dan zijn de kans op ongeregeldheden zeer groot. Harris aanhangers pikken dit niet. Dit is al op het nieuws gezegd.
Maar ze zeggen niet als Harris wint dat Europa dan fucked is.
VS, het land van de goede zeden.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neen.
Trump is een affront voor de politiek en de goede zeden in het algemeen. Een absoluut dieptepunt in de Amerikaanse presidentiële geschiedenis en de doodssteek voor de partij van Lincoln.
Nou ja, helpen… ze krijgen precies genoeg om door te kunnen vechten, maar meer ook niet.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:49 schreef quirina het volgende:
[..]
Harris blijft Oekraïne helpen, Trump niet.
Wat is er echt aan Trump?quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:52 schreef Loverboii het volgende:
[..]
VS, het land van de goede zeden.![]()
Trump is mss nog het enige wat nog echt is in dat fake land.
Wat je zegt is waar. Maar de democratische instituties zijn minstens zo fout.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is er echt aan Trump?
Zijn aanrandingen?
Zijn rebellie jegens de democratisch gekozen meerderheid?
Zijn frauduleuze rechtszaken?
Trump is deze keer geen zittend president, dat maakt hem kwetsbaar. Ik denk dat hij eieren voor zijn geld gaat kiezen, in plaats van een reël risico te lopen om in de gevangenis te sterven.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:45 schreef quirina het volgende:
Als Harris wint dan zijn de kans op ongeregeldheden zeer groot. Trump aanhangers pikken dit niet. Dit is al op het nieuws gezegd.
Maar ze zeggen niet als Trump wint dat Europa dan fucked is.
Alles is fake aan Trump man. Zijn zonnebrand kleur, zijn haar en zijn imago als succesvolle zakenman.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:52 schreef Loverboii het volgende:
[..]
VS, het land van de goede zeden.![]()
Trump is mss nog het enige wat nog echt is in dat fake land.
Zijn verbetenheid, zijn wil om er iets van te maken.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is er echt aan Trump?
Zijn aanrandingen?
Zijn rebellie jegens de democratisch gekozen meerderheid?
Zijn frauduleuze rechtszaken?
Hij zal wel een zelfbruiner of tanspray gebruiken.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Alles is fake aan Trump man. Zijn zonnebrand kleur, zijn haar en zijn imago als succesvolle zakenman.
Waarvan?quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:59 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Zijn verbetenheid, zijn wil om er iets van te maken.
Is Trump momenteel favoriet in Pennsylvania? Dat is toch dé staat waar het om draait vandaag.quote:
Zou het kunnen worden, inderdaad. Maak PA blauw en dan wint Harris. Daar zal het toch (of het moet wel heel gek lopen) beslist worden.quote:
'De links liberale elite'.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik hoop het, maar we zijn er nog lang niet.
Ik hoop zo dat de GOP het redt, dat zou het einde betekenen van de links liberale elite zijn.
Zie jij dat ook zo?
Trump staat iets voor op 538, +1quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Is Trump momenteel favoriet in Pennsylvania? Dat is toch dé staat waar het om draait vandaag.
Past mooi bij de fopshow die de Amerikaanse democratie heet.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Alles is fake aan Trump man. Zijn zonnebrand kleur, zijn haar en zijn imago als succesvolle zakenman.
538 is niet meer zo goed als voor de overname zegt Maarten van Rossemquote:Op dinsdag 5 november 2024 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Trump staat iets voor op 538, +1
Ze hebben het kapitool niet bestormd.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet. Ze scandeerden dat het niet "onze" president was, en het begin van zijn termijn is overschaduwd met allemaal rechtszaken (waar ie overal van is vrijgesproken) dat er sprake zou zijn van Russiche inmenging.
Daar gaat weinig democratische ethos vanuit.
Maar wat vindt Johan Derksen er van ?quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
538 is niet meer zo goed als voor de overname zegt Maarten van Rossem
Die verbetenheid en wil heeft 'ie dan ook nodig om zijn eindeloze reeks aan faalprojecten te verdringen:quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:59 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Zijn verbetenheid, zijn wil om er iets van te maken.
in de peilingenquote:Op dinsdag 5 november 2024 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Trump staat iets voor op 538, +1
quote:Als de peilingen in het voordeel van Harris uitvallen
Harris zou makkelijk kunnen winnen als de peilingen haar onderschatten. Bijvoorbeeld, peilingen in de staten onderschatten de Democraten in de tussentijdse verkiezingen van 2022, en ze zouden dit jaar ook die kant op kunnen gaan. Hier is een mogelijk scenario.
quote:Bestuurders in de belangrijkste staten Pennsylvania en Michigan verwachten dat de verkiezingsuitslagen van dinsdag sneller bekend worden dan bij de verkiezingen van 2020.
Gouverneur Josh Shapiro van Pennsylvania voorspelde dat het tellen van de stemmen in de Keystone State niet zo lang zal duren als tijdens de laatste presidentsverkiezingen, toen het tellen — en het uitschrijven van de verkiezingen — zich uitstrekte tot de zaterdag na de verkiezingsdag.
Shapiro zei dat er dit jaar ongeveer 1 miljoen minder poststemmen zijn aangevraagd dan tijdens de Covid-19-pandemie. De gouverneur zei dat, in combinatie met een verandering in de staatsverkiezingen die vereist dat stemmen zonder onderbreking worden geteld, hem vertrouwen geeft in de resultaten in de swing state die zo snel mogelijk zullen worden geleverd.
Het was een gezellig theekransje iddquote:Op dinsdag 5 november 2024 21:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ze hebben het kapitool niet bestormd.
Applausje man! Goed bezig weer deze avond. Good mod.quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Feedback over verwijderde posts graag in ..nou ja, feedback
En de verkiezingen bleken inderdaad beïnvloed door Rusland.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je weet heel goed hoe het werkt met verwijderde posts dus de enige die hier de boel aan het "killen" is ben jij.quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:46 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Applausje man! Goed bezig weer deze avond. Good mod.
Forum killer.
Het doet altijd meer pijn als het jezelf overkomt..quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
En de verkiezingen bleken inderdaad beïnvloed door Rusland.
Al moeten ze daar niet zo over miepen wat mij betreft. Zelf roeren ze ook altijd in de verkiezingen van andere landen.
quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het was een gezellig theekransje idd
Ja andere kijk op zaken hebben is niet wat gewaardeerd wordt. Zal het wel hierbij laten. Je hebt gewonnen. Hopelijk ben je trots. Wil niet weer een ban.quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je weet heel goed hoe het werkt met verwijderde posts dus de enige die hier de boel aan het "killen" is ben jij.
quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:56 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Is het waar? Disclosetv lijkt mij een soort Russische propaganda kanaal
quote:Disclose.tv is a disinformation outlet based in Germany that presents itself as a news aggregator. It is known for promoting conspiracy theories and fake ...
Welterustenquote:Op dinsdag 5 november 2024 22:00 schreef tong80 het volgende:
Ik gaat legge. 3:00 of 4:00 uur m'n weer uit. Net naar gelang m'n slaapbeen.
Niets mis met disclosetvquote:Op dinsdag 5 november 2024 21:56 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Is het waar? Disclosetv lijkt mij een soort Russische propaganda kanaal
Hopelijk worden Rusland, Iran en Noord-Korea van de kaart geveegd na vanavond.quote:Op dinsdag 5 november 2024 22:07 schreef phpmystyle het volgende:
Hopelijk is de westerse decadentie na vanavond voorbij.
Nee. Hopelijk is het exit rutte en timmermans kaste voorbij.quote:Op dinsdag 5 november 2024 22:15 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Hopelijk worden Rusland, Iran en Noord-Korea van de kaart geveegd na vanavond.
ja vast welquote:Op dinsdag 5 november 2024 22:07 schreef phpmystyle het volgende:
Hopelijk is de westerse decadentie na vanavond voorbij.
En die heeft het weer van Daily Mail...quote:Op dinsdag 5 november 2024 22:14 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Niets mis met disclosetv
Maar goed mocht je nog twijfels hebben
[ x ]
https://www.dailymail.co.(...)ing-WWIII-fears.htmlquote:An unarmed Minuteman III intercontinental ballistic missile (ICBM) is scheduled to blast off between 11:01pm and 5:01am PT from California's Vandenberg Space Force Base
laten we het hopen ,anders komt ie weer met zijn private gang , the proud boys aan zettenquote:Op dinsdag 5 november 2024 20:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Trump echter respecteert nog steeds niet de overwinning van Biden.
Hopelijk is hij dit keer sportiever, mocht hij verliezen.
neequote:Op dinsdag 5 november 2024 22:34 schreef KoningWouter het volgende:
Kijkt er nog iemand geenstijl live?
Nee, Trump zal niet winnen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 22:15 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Hopelijk worden Rusland, Iran en Noord-Korea van de kaart geveegd na vanavond.
Hangt er van af wie er wint.quote:Op dinsdag 5 november 2024 22:38 schreef Zipportal het volgende:
Krijgen we nog aanslagen? Beetje saai.
Breaking geeft tegenwoordig aan dat het eigenlijk niet nieuwswaardig is.quote:
Ik activeer ook wel eens de camera met m'n oor als ik bel.quote:
quote:Op dinsdag 5 november 2024 23:00 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat Harris of Trump de nieuwe president van de VS gaat worden
Ik ben weleens in de US geweest dus ik ben een Amerika kennerquote:
"Breaking news, breaking news, wait wait wait, breaking news, let me read this first, breaking news. Oh wait, I already covered this".quote:
pas om 01.00 een echte exitpollquote:Op dinsdag 5 november 2024 23:26 schreef Jippie het volgende:
Dacht dat er nu al een exitpoll zou zijn
En dit:quote:Op dinsdag 5 november 2024 23:30 schreef Starhopper het volgende:
![]()
Ja, dat hij op het stembiljet staat is de schuld van de democraten natuurlijkJanken dat je op het stembiljet staat en dat mensen op je stemmen
[ x ]
Dat was vorige week toch ook in het nieuws, hij is toch al paar maanden terug uitgestapt?quote:Op dinsdag 5 november 2024 23:30 schreef Starhopper het volgende:
![]()
Ja, dat hij op het stembiljet staat is de schuld van de democraten natuurlijkJanken dat je op het stembiljet staat en dat mensen op je stemmen
[ x ]
Wat zou Trump nog meer kunnen doen mbt abortus? Ik heb wel het gevoel dat hij niet zo snel een totale ban zou doen oidquote:Op dinsdag 5 november 2024 23:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
Als je denkt: zo gek kunnen ze niet zijn, is dat precies wat die Amerikanen gaan doen. Freedom, guns and no woman rights! (Voornamelijk abortus.)
De enige hoop is dat veel vrouwen die lekker meelullen met de rest toch stiekem op de vrouwelijke kandidaat stemmen, omdat ze het niet zien zitten om tweederangs burgers te worden die maar over zich heen moeten laten lopen.
Het gaat er maar om in hoeverre je gelooft dat hij niets te maken had met Project 2025 en dat niet uit wil voeren. Je weet wel: alle ambtenaren vervangen door jaknikkers, alle macht en al het geld aan de bedrijven en zo weinig mogelijk rechten voor vrouwen en minderheden?quote:Op dinsdag 5 november 2024 23:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat zou Trump nog meer kunnen doen mbt abortus? Ik heb wel het gevoel dat hij niet zo snel een totale ban zou doen oid
Hij wil alles aan de staten zelf overlaten.
Hm maar dat spreekt elkaar toch een beetje tegen voor mn gevoel. Aangezien alle grote bedrijven (zeker de tech bedrijven) vrij links zijn. Dan gaan ze waarschijnlijk in-office abortus klinieken openenquote:Op woensdag 6 november 2024 00:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het gaat er maar om in hoeverre je gelooft dat hij niets te maken had met Project 2025 en dat niet uit wil voeren. Je weet wel: alle ambtenaren vervangen door jaknikkers, alle macht en al het geld aan de bedrijven en zo weinig mogelijk rechten voor vrouwen en minderheden?
Veel Big Tech - kopstukken zijn opgeschoven naar rechtsquote:Op woensdag 6 november 2024 00:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hm maar dat spreekt elkaar toch een beetje tegen voor mn gevoel. Aangezien alle grote bedrijven (zeker de tech bedrijven) vrij links zijn. Dan gaan ze waarschijnlijk in-office abortus klinieken openen
Links??? Bedoel je niet: extreem kapitalistisch, zonder moraal? Hoe is dat links? Dat is extreem rechts.quote:Op woensdag 6 november 2024 00:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hm maar dat spreekt elkaar toch een beetje tegen voor mn gevoel. Aangezien alle grote bedrijven (zeker de tech bedrijven) vrij links zijn. Dan gaan ze waarschijnlijk in-office abortus klinieken openen
Meer van; al die grote tech bedrijven hebben extreem goede arbeidsvoorwaarden. Die vaak als links gezien worden.quote:Op woensdag 6 november 2024 00:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Links??? Bedoel je niet: extreem kapitalistisch, zonder moraal? Hoe is dat links? Dat is extreem rechts.
Ok, ze kunnen het marketen aan linkse mensen. Dan lijken ze links.
Eigenlijk vooral interessant hoe dat in 2020 was. Meer of minder? Of zelfs 2016.quote:Op woensdag 6 november 2024 00:15 schreef Frutsel het volgende:
KEY RACE ALERT! BAM JONGUH
Kentucky 65% trump nadat 2% geteld is
Indiana 72% trump nadat 1% geteld is
Zelfdequote:Op woensdag 6 november 2024 00:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eigenlijk vooral interessant hoe dat in 2020 was. Meer of minder? Of zelfs 2016.
Ah, vroeger. Toen ze hard aan het groeien waren. Dat is al lang niet meer. Dat eindigt als de boekhouders aan de macht komen. Daarna gaat het om winstmaximalisatie.quote:Op woensdag 6 november 2024 00:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Meer van; al die grote tech bedrijven hebben extreem goede arbeidsvoorwaarden. Die vaak als links gezien worden.
Het zegt nog weinig maar tot nu toe zie je vaker dat Harris iets beter presteert dan Biden en Trump gelijk is of nagenoeg gelijk aan zichzelf maar niet beter dan vorig keer.quote:Op woensdag 6 november 2024 00:34 schreef Frutsel het volgende:
Regio Fort Wayne gaat nog redelijk gelijk op in Indiana
44% geteld - 52% Trump en 47% Harris
Dit was in 2020 uiteindelijk na 100% zo'n 54% voor Trump en 46% voor Biden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |