En het was wel @Caland zijn OP!quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:03 schreef Idisrom het volgende:
@:Caland .
Welkom in her derde deel moet zijn: Nog steeds welkom in het zesde deel
En die toezichthouders hebben inmiddels al tonnen gedeclareerd voor strontquote:Op dinsdag 5 november 2024 18:26 schreef maxi-mus het volgende:
Ooh, wat een (verrassende) strontpot.
[ x ]
Het pluche zit zo lekker en warm .quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:29 schreef Caland het volgende:
[..]
En die toezichthouders hebben inmiddels al tonnen gedeclareerd voor stront
John JaakkeGod @:powerloungen
Bewust gelogen dus en bewust op het verkeerde been gezet dus.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:26 schreef maxi-mus het volgende:
Ooh, wat een (verrassende) strontpot.
[ x ]
Jezus wat een oude jongens krentenbrood zuipherses zeg.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:35 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Het pluche zit zo lekker en warm .
[ afbeelding ]
Lekker met alle oude vriendjes uit de jaren 70 je nog steeds overal doorheen glibberen omdat je er maar niet genoeg van kan krijgengenot.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jezus wat een oude jongens krentenbrood zuipherses zeg.
Van die figuren die hun hele professionele carrière al met allerlei fraude en grijze zaken wegkomen. Brrrrr...quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:49 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Lekker met alle oude vriendjes uit de jaren 70 je nog steeds overal doorheen glibberen omdat je er maar niet genoeg van kan krijgengenot.
quote:Vitesse wacht mogelijk een nieuwe (punten)straf van de KNVB. De Arnhemse club heeft geen uitstel gekregen voor het inleveren van de jaarrekening van afgelopen seizoen. Daardoor is er nu een jaarrekening ingediend zonder handtekening van de accountant.
Wilde het net posten. Ik zou willen zeggen doek maar op. Maar m'n voetbalhart zegt eigenlijk nee.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:30 schreef Scrummie het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-nieuwe-straf-dreigt
[..]
Puntenaftrek als je al onderaan staat in een competitie waaruit je niet kan degraderen is natuurlijk geen echte straf. Niet dat ze van mij eruit gezet moeten worden, maar als puntenaftrek de enige straf is zullen ze dat in Arnhem niet erg vinden, denk ik.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:30 schreef Scrummie het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-nieuwe-straf-dreigt
[..]
Ze belazeren de boel wederom dus mijn voetbalhart zegt opdoekenquote:Op vrijdag 8 november 2024 16:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wilde het net posten. Ik zou willen zeggen doek maar op. Maar m'n voetbalhart zegt eigenlijk nee.
https://www.telegraaf.nl/(...)edwin-reijntjes-voorquote:Vitesse vraagt Coley Parry om nieuw uitstel; Amerikaan stelt salarisverlaging algemeen directeur Edwin Reijntjes voor
ARNHEM - De betrokkenen in het Vitesse-drama blijven rollend over straat gaan. Daarvan getuigt een statement dat de Amerikaanse zakenman Coley Parry, de grootste schuldeiser van Vitesse, dinsdag naar buiten heeft gebracht. Parry opent daarin vol de aanval op algemeen directeur Edwin Reijntjes, die in zijn ogen faalt en desondanks ’vorstelijk beloond’ zou worden.
Volgens Parry heeft de in zijn voortbestaan bedreigde Arnhemse club onlangs opnieuw gevraagd om de schuld langer op te schorten, iets wat de Amerikaan afgelopen zomer al eens heeft gedaan, waardoor Vitesse in extremis de licentie om betaald voetbal te spelen terug heeft gekregen.
In een statement dat hij namens Common Group vanochtend naar buiten heeft gebracht, stelt Parry: „Op vrijdag 8 november zijn we ervan op de hoogte gebracht in een videocall met Edwin Reijntjes, dat hij ons verzocht om hulp bij het nieuwe BDO-issue (BDO is de accountant, red.) en dat onderdeel van het plan om een handtekening (onder de jaarrekening, red.) te krijgen voor hen is dat Common voor een vierde keer de vervaldata op de leningen naar voren schuift.”
Parry geeft Reijntjes van onderuit de zak
Parry geeft aan daartoe bereid te zijn, maar geeft in het statement ook Reijntjes onder uit de zak met een opsomming van mislukkingen door het huidige management onder leiding van Reijntjes in de ogen van de Amerikaan. Daarbij noemt Parry de mislukte WHOA-procedure, die meerdere miljoenen heeft gekost, het onvermogen om een sluitende begroting op te stellen, wat eerder dit jaar heeft geleid tot intrekking van de licentie, de mislukte overname door Guus Franke en het herhaaldelijke missen van de deadlines om door de accountant getekende jaarrekeningen in te dienen bij de KNVB.
Parry is van mening dat Reijntjes nog altijd niet „op een productieve wijze werkt” en noemt daar enkele voorbeelden van. De Amerikaan stelt, dat de algemeen directeur van Vitesse gedurende anderhalve maand niets heeft ondernomen, nadat hij ervan op de hoogte was gesteld, dat de overeenkomst tussen Parry en de toen nog beoogde eigenaar Guus Franke was beëindigd. Ook stelt Parry dat Reijntjes een verkeerde voorstelling van zaken heeft gegeven over de sideletter met een geheime afspraak tussen de Amerikaan en de voormalige overnamekandidaat.
Verkeerde voorstelling van zaken
„Hij heeft een verkeerde voorstelling van zaken gegeven in de media, dat hij niet wist dat Guus Franke niet de volledige informatie had verschaft en zijn poging om ’damage control’ te doen door Common de schuld te geven, terwijl Common nul invloed had over Franke’s handelen.” Ook beklaagt Parry zich over de onwil van Reijntjes om persoonlijk met hem te praten en dat alleen te doen via advocaten, wat de club volgens hem tienduizenden euro’s heeft gekost de afgelopen maanden en is hij ontstemd over het afzeggen van een voor vandaag geagendeerde meeting.
De Amerikaan geeft aan desondanks bereid te zijn de claim opnieuw op te schorten, maar stelt daar wel eisen aan. Zo wil hij dat er een Task Force wordt opgericht waarin ook een vertegenwoordiger van de STAK Sterkhouders Vitesse-Arnhem, een lid van de Raad van Toezicht en een vertegenwoordiger van de Supportersvereniging moeten plaatsnemen. Parry stelt bovendien voor, dat Reijntjes in het belang van de club de bepaling in zijn contract, dat hij een bonus van 75.000 euro ontvangt als hij erin slaagt een overname van de club af te ronden, laat vallen. Ook stelt hij voor, dat de raad van commissarissen een klaarblijkelijke salarisverhoging van twintig procent voor Reijntjes heroverweegt.
„Common stelt voor, dat de rvc overweegt om de salarisverhoging van twintig procent te verwijderen die hij voor zichzelf heeft geconstrueerd terwijl hij werknemers vertelde, dat de club zich niet langer hun salarissen kon veroorloven. Uiteindelijk brengen veel stakeholders offers in het belang van Vitesse (supporters, Sterkhouders, werknemers, crowdfunders, Common), terwijl Edwin vorstelijk beloond blijft worden voor een klus waarin hij faalt in alle opzichten en waarmee hij Vitesse gijzelt met zijn gebrek aan urgentie.”
Reactie Reijntjes
Gevraagd naar een reactie op het statement van Parry geeft Reijntjes aan: „We gaan er inhoudelijk niet op reageren, dat is niet in het belang van Vitesse. We gaan door met waar we mee bezig zijn, dat is belangrijker. Alles wat daarin staat, is voor zijn rekening. Het enige wat ik er wel over kan zeggen, is dat ik niet zelf de condities bepaal waaronder ik werk maar de aandeelhouder (de stichting Vitesse voor Altijd, red.). En die bepaalt ook of ik door kan gaan met mijn werk. Niet Coley Parry bepaalt dat.”
Parry gaat er met 2 benen gestrekt in.quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)edwin-reijntjes-voor
Je doet geen reddingsactie als supporter maar je zorgt dat de algemeen directeur zijn hoge salaris kan behouden. Faal club.quote:Op dinsdag 12 november 2024 13:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Parry gaat er met 2 benen gestrekt in.
Is zijn kant van het verhaal natuurlijk maar ben het zeker ermee eens dat er geen mogelijkheid moet zijn dat je nu nog bonussen en salarisverhogingen aan het bestuur moet gaan geven. Dat past gewoon écht niet in een tijd dat de club de broekriem zo hard aan moet halen dat ze niet meer kan schijten
En nog steeds met 16.000 man op de tribune. Is toch wat anders dan de provincialo's die een Top 3 club supporten omdat ze hun hele leven al de weg van de minste weerstand zoeken.quote:Op zaterdag 23 november 2024 10:41 schreef Nukubu het volgende:
https://www.vi.nl/nieuws/(...)ederlaag-heel-slecht
quote:Op zaterdag 23 november 2024 10:41 schreef Nukubu het volgende:
https://www.vi.nl/nieuws/(...)ederlaag-heel-slecht
Was de 0 - 5 op 18 maart 1981 tegen Cambuur dan tot gisteren de grootste thuisnederlaag ooit voor Vitesse?quote:De 0-6 betekende de grootste thuisnederlaag ooit voor Vitesse in competitieverband.
Hoeveel daarvan zaten er nog op het eind?quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:03 schreef Yozzz het volgende:
[..]
En nog steeds met 16.000 man op de tribune. Is toch wat anders dan de provincialo's die een Top 3 club supporten omdat ze hun hele leven al de weg van de minste weerstand zoeken.
Ik ga denk ik binnenkort ook een keertje als echte ramptoerist. Je wil toch mogelijk de laatste wedstrijd meegemaakt hebbenquote:Op zaterdag 23 november 2024 11:03 schreef Yozzz het volgende:
[..]
En nog steeds met 16.000 man op de tribune. Is toch wat anders dan de provincialo's die een Top 3 club supporten omdat ze hun hele leven al de weg van de minste weerstand zoeken.
de wedstrijden tegen de top 3 waren de enige keren dat het gelredome wel vol zat.quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:03 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Sow dan KOEKOEK user @Yozzz haalt uit naar heel VBL / AFC AJAX #3831 WELKOM TERUG OUWEquote:Op zaterdag 23 november 2024 11:03 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Nee hoor, tegen Inter, Liverpool en Tottenham was het ook volle bak.quote:Op zaterdag 23 november 2024 16:03 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
de wedstrijden tegen de top 3 waren de enige keren dat het gelredome wel vol zat.
Dus nog op geen 2 handen te tellen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 17:25 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Nee hoor, tegen Inter, Liverpool en Tottenham was het ook volle bak.
Ja als je tegen die ploegen nog je stadion niet uitverkocht krijgt kun je beter de club opdoeken, in het geval van Vitesse zou dat alsnog terecht zijn, niet geloofwaardig meer van de LC als ze hier mee wegkomenquote:Op zaterdag 23 november 2024 17:25 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Nee hoor, tegen Inter, Liverpool en Tottenham was het ook volle bak.
Er kwamen waarschijnlijk veel uitsupporters meequote:Op zaterdag 23 november 2024 17:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja als je tegen die ploegen nog je stadion niet uitverkocht krijgt kun je beter de club opdoeken, in het geval van Vitesse zou dat alsnog terecht zijn, niet geloofwaardig meer van de LC als ze hier mee wegkomen
Haha, gewoon uitgeluld.quote:Op zaterdag 23 november 2024 17:33 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Dus nog op geen 2 handen te tellen.
Nou nou, wees er trots op, op die grootheidswaanzin van je bijna failliete clubquote:
Grote bek voor iemand van wie zijn fraude clubje onderaan staat in de kkd en amper of geen toekomst heeftquote:
De eerste keer dat ik in het gelredome was ging dat volgens mij ook om een toeschouwersrecord. Tegen Feyenoord. Vrije trap Van Gastel. In de tijd van Machlasquote:Op zaterdag 23 november 2024 16:03 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
de wedstrijden tegen de top 3 waren de enige keren dat het gelredome wel vol zat.
Never forget Vitesse - Feyenoord in 2017quote:Op zaterdag 23 november 2024 23:13 schreef Caland het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik in het gelredome was ging dat volgens mij ook om een toeschouwersrecord. Tegen Feyenoord. Vrije trap Van Gastel. In de tijd van Machlas
Tering dat is lang geleden. Stukje boomer.quote:Op zaterdag 23 november 2024 23:13 schreef Caland het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik in het gelredome was ging dat volgens mij ook om een toeschouwersrecord. Tegen Feyenoord. Vrije trap Van Gastel. In de tijd van Machlas
Genot.quote:Op zaterdag 23 november 2024 23:13 schreef Caland het volgende:
[..]
In september 2024 nog uitverkocht tegen nota bene Jong Ajax. Echte clubliefde bestaat, ik snap dat dat beangstigend kan voelen voor een buitenstaander.quote:Op zaterdag 23 november 2024 22:29 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Nou nou, wees er trots op, op die grootheidswaanzin van je bijna failliete club
Tja, als er een grote club langskomt is het wel uitverkocht. Af en toe dus maar.quote:Op zondag 24 november 2024 08:23 schreef Yozzz het volgende:
[..]
In september 2024 nog uitverkocht tegen nota bene Jong Ajax. Echte clubliefde bestaat, ik snap dat dat beangstigend kan voelen voor een buitenstaander.
Je bent er maar druk mee.quote:Op zondag 24 november 2024 09:01 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Tja, als er een grote club langskomt is het wel uitverkocht. Af en toe dus maar.
Of het vol is of niet laat ik even buiten beschouwing, maar ik ben zelden in een meer sfeerloze put geweest dan het Gelredome.quote:Op zondag 24 november 2024 08:23 schreef Yozzz het volgende:
[..]
In september 2024 nog uitverkocht tegen nota bene Jong Ajax. Echte clubliefde bestaat, ik snap dat dat beangstigend kan voelen voor een buitenstaander.
Ik was op de tribune gaan zitten, best gezellig.quote:Op zondag 24 november 2024 14:03 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Of het vol is of niet laat ik even buiten beschouwing, maar ik ben zelden in een meer sfeerloze put geweest dan het Gelredome.
In elk ander land word je gewoon een divisie teruggezet, maar in lachwekkend KNVB-land werken we nog steeds met een gesloten systeem uit de jaren 60.quote:
quote:Op donderdag 28 november 2024 13:17 schreef Idisrom het volgende:
Nog twee kansen op een periodetitel na de winterstop.
Even los van alle sentimenten had die licentie nu gewoon afgepakt moeten worden, ja. En dan te bedenken dat Haarlem, AGOVV, Veendam en RBC voor heel wat minder geld zijn gesaneerd.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:31 schreef maxi-mus het volgende:
Op deze manier kun je nooit weer een voetbalclub opheffen.
Sommigen van die clubs gingen ook nog eens daadwerkelijk failliet, zo ver is het (nog) niet voor Vitesse.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Even los van alle sentimenten had die licentie nu gewoon afgepakt moeten worden, ja. En dan te bedenken dat Haarlem, AGOVV, Veendam en RBC voor heel wat minder geld zijn gesaneerd.
Dan moeten ze 16 punten halen dit seizoen, dan hebben ze 1 punt. Nog 22 speelrondes, dus 66 potentiële punten te vergaren.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:46 schreef Momo het volgende:
Komen ze dit seizoen nog boven de 0 punten uit? Voor de voetballers daar wel kut, voetbal je eigenlijk voor Jan Lul.
Dat is zo, maar je kunt je onderhand afvragen hoe die geldstromen bij Vitesse nu eigenlijk lopen. Het feit dat ze geen ondertekende jaarrekening konden indienen, de dubieuze casus Franke etc stemmen wat dat betreft wel zorgwekkend.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Sommigen van die clubs gingen ook nog eens daadwerkelijk failliet, zo ver is het (nog) niet voor Vitesse.
Op de één of andere manier krijgen ze het wel elke keer voor elkaar om op het allerlaatste moment (vreemd) vermogen aan te trekken. Vitesse heeft natuurlijk ook wel gewoon een stuk meer bestaansrecht dan de clubjes die jij opnoemt.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is zo, maar je kunt je onderhand afvragen hoe die geldstromen bij Vitesse nu eigenlijk lopen. Het feit dat ze geen ondertekende jaarrekening konden indienen, de dubieuze casus Franke etc stemmen wat dat betreft wel zorgwekkend.
Laatste ook eens, maar de KNVB moet wel een keer een grens stellen lijkt me. Bestaansrecht of niet, als je er elke keer een teringzooi van maakt mag er wel eens echt worden ingegrepen.quote:Op donderdag 28 november 2024 13:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Op de één of andere manier krijgen ze het wel elke keer voor elkaar om op het allerlaatste moment (vreemd) vermogen aan te trekken. Vitesse heeft natuurlijk ook wel gewoon een stuk meer bestaansrecht dan de clubjes die jij opnoemt.
Hoe wordt er bij jullie daar op gereageerd ?quote:Op donderdag 28 november 2024 13:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Op de één of andere manier krijgen ze het wel elke keer voor elkaar om op het allerlaatste moment (vreemd) vermogen aan te trekken. Vitesse heeft natuurlijk ook wel gewoon een stuk meer bestaansrecht dan de clubjes die jij opnoemt.
Ja die lijkt me al aardig bereikt dus wat dat betreft ook wel eens met o.a. @maxi-musquote:Op donderdag 28 november 2024 13:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Laatste ook eens, maar de KNVB moet wel een keer een grens stellen lijkt me. Bestaansrecht of niet, als je er elke keer een teringzooi van maakt mag er wel eens echt worden ingegrepen.
quote:Op donderdag 28 november 2024 13:17 schreef Idisrom het volgende:
Wat is dat voor een regel joh!!quote:
Boeiend. Deden toch al niet meer mee voor directe promotie, periode kunnen ze nog altijd pakken en degraderen kan toch niet.quote:
Dat geldt voor de nummer laatst natuurlijk, als er 21 clubs waren stond hier 21.quote:Op donderdag 28 november 2024 14:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat is dat voor een regel joh!!
Stel er zijn 21 of meer clubs.. Nope, alleen de nummer 20.
Nou ja dat kan dus niet, die periode als ze laatste staan.quote:Op donderdag 28 november 2024 14:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Boeiend. Deden toch al niet meer mee voor directe promotie, periode kunnen ze nog altijd pakken en degraderen kan toch niet.
De vorige puntenaftrek telde niet mee voor de periode.quote:Op donderdag 28 november 2024 14:37 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Nou ja dat kan dus niet, die periode als ze laatste staan.
Als je laatste staat in de competitie kun je geen periode winnen. Vitesse gaat laatste worden.quote:Op donderdag 28 november 2024 14:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
De vorige puntenaftrek telde niet mee voor de periode.
Het gaat erom dat de nummer laatst, als ze een periode pakken, alsnog niet mee mag doen met de nacompetitie, Hans.quote:Op donderdag 28 november 2024 14:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
De vorige puntenaftrek telde niet mee voor de periode.
Oh, dat eerste wist ik niet. Blijkt wel zo te zijn, ja. Dan is het seizoen wel klaar. Jonathans in de winterstop maar verpatsen dan.quote:Op donderdag 28 november 2024 14:41 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Als je laatste staat in de competitie kun je geen periode winnen. Vitesse gaat laatste worden.
quote:Op donderdag 28 november 2024 14:48 schreef LordVoldermort het volgende:
Dit is niet eens een straf. Zitten toch geen gevolgen aan als je niet kan degraderen.
Lachwekkend die KNVB. Hoe sneu ook, licentie had allang ingetrokken moeten worden.
Ohh dan heeft de straf nog wel iets van gevolgen. Al zouden ze waarschijnlijk toch niet meedoen om een periodetitel.quote:Op donderdag 28 november 2024 14:45 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de nummer laatst, als ze een periode pakken, alsnog niet mee mag doen met de nacompetitie, Hans.
Is dit DE Stijn?quote:
Tsja, je weet het niet hè. Den Bosch pakte ook een periode. Kan soms raar lopen als je een gunstig programma hebt in een bepaalde periode.quote:Op donderdag 28 november 2024 14:49 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Ohh dan heeft de straf nog wel iets van gevolgen. Al zouden ze waarschijnlijk toch niet meedoen om een periodetitel.
Den Bosch heeft ook wel een heel wat beter team dan Vitesse.quote:Op donderdag 28 november 2024 14:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tsja, je weet het niet hè. Den Bosch pakte ook een periode. Kan soms raar lopen als je een gunstig programma hebt in een bepaalde periode.
Wel een beetje suf dat de nr 19 wel mee zou mogen doen. Trek die grens dan tot de 12e plek ofzoquote:Op donderdag 28 november 2024 14:45 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de nummer laatst, als ze een periode pakken, alsnog niet mee mag doen met de nacompetitie, Hans.
Die hele eerste divisie is suf. Zo'n Jong Utrecht wat jaar in jaar uit ergens onderin bungelt maar ook niet kan degraderen. Wissel bijvoorbeeld het laagstgeklasseerde Jong-team met het hoogstgeklasseerde Jong-team uit de tweede divisie. Doe in elk geval iets.quote:Op donderdag 28 november 2024 15:50 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wel een beetje suf dat de nr 19 wel mee zou mogen doen. Trek die grens dan tot de 12e plek ofzo
Gebeurde ook ooit met FC Den Bosch.quote:Op donderdag 28 november 2024 14:49 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dit is wel geniaal inderdaad. Ik zou ze ook nog even uitsluitend van Europees voetbal de komende 2 seizoenen, dat zal ze leren!
Jong FCU kan in principe wel degraderen. Tenminste, als Jong Sparta of Jong Almere City één of twee eindigt, willen promoveren en de eerste teams niet degraderen uit de Eredivisie.quote:Op donderdag 28 november 2024 15:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die hele eerste divisie is suf. Zo'n Jong Utrecht wat jaar in jaar uit ergens onderin bungelt maar ook niet kan degraderen. Wissel bijvoorbeeld het laagstgeklasseerde Jong-team met het hoogstgeklasseerde Jong-team uit de tweede divisie. Doe in elk geval iets.
Jong Feyenoord zou op termijn de plek van Jong Utrecht over kunnen nemen, maar zo lang ze niet in de piramide zitten nemen ze het Jong elftal niet serieus genoeg waardoor het ze steeds niet lukt om te promoveren.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jong FCU kan in principe wel degraderen. Tenminste, als Jong Sparta of Jong Almere City één of twee eindigt, willen promoveren en de eerste teams niet degraderen uit de Eredivisie.
Jong Sparta en Jong Almere City staan in het rechterrijtje, dus gaat niet gebeuren. Die zouden het in de 1e divisie ook niet beter doen dan Jong FCU, dus om ze nu om te wisselen...
Leuk dat je meeleest.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Bizar dat deze club in feite nog een periode zou kunnen pakken en zo mee zou kunnen doen voor promotie.
Ah okee, dat van die regeling zoals jij die benoemt wist ik niet.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jong FCU kan in principe wel degraderen. Tenminste, als Jong Sparta of Jong Almere City één of twee eindigt, willen promoveren en de eerste teams niet degraderen uit de Eredivisie.
Jong Sparta en Jong Almere City staan in het rechterrijtje, dus gaat niet gebeuren. Die zouden het in de 1e divisie ook niet beter doen dan Jong FCU, dus om ze nu om te wisselen...
Volgens mij gebeurde dat uiteindelijk niet, maar was dat een dreiging dat als ze naar burgerrechter zouden gaan dat ze dan die schorsing zouden krijgen.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Gebeurde ook ooit met FC Den Bosch.
Klopt. Bekerfinale die voortijdig werd afgefloten en Den Bosch de 0-1 achterstand tegen Feijenoord, met doelman van Grinsven in de aanval, niet meer kon goed maken.quote:Op donderdag 28 november 2024 17:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij gebeurde dat uiteindelijk niet, maar was dat een dreiging dat als ze naar burgerrechter zouden gaan dat ze dan die schorsing zouden krijgen.
quote:Op donderdag 28 november 2024 13:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
https://www.gelderlander.(...)nvb-regels~aefc139c/
Ach Vitesse.
In de praktijk stelt het ook weinig voor. Jong Sparta, Jong Volendam en Jong Almere City spelen/speelden Tweede Divisie. Jong Volendam kan al niet promoveren als Volendam niet promoveert. Jong Almere City idem dito als Almere 1e divisie speelt / degradeert uit de Eredivisie.quote:Op donderdag 28 november 2024 17:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ah okee, dat van die regeling zoals jij die benoemt wist ik niet.
Ze zijn afhankelijk van Jong Almere City en Jong Sparta. Die moeten 10e of lager eindigen om te kunnen promoveren vanuit de O21-competitie. Jong Almere City werd vorig jaar achtste en Jong Sparta zevende.quote:Op donderdag 28 november 2024 16:49 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Jong Feyenoord zou op termijn de plek van Jong Utrecht over kunnen nemen, maar zo lang ze niet in de piramide zitten nemen ze het Jong elftal niet serieus genoeg waardoor het ze steeds niet lukt om te promoveren.
Eens, dit is een farce.quote:Op donderdag 28 november 2024 17:16 schreef Haags het volgende:
Trek godverdomme een keer die stekker eruit man.
Rbc, Veendam, Haarlem noem ze op, dat was gewoon na 2x klaar he.
Periodetitel winnen, via nacompetitie promoverenquote:Op donderdag 28 november 2024 13:17 schreef Idisrom het volgende:
En dus niet als 20e eindigen, wat nog een hele klus wordt.quote:Op vrijdag 29 november 2024 04:31 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Periodetitel winnen, via nacompetitie promoveren
24 punten achter slechts op plek 19.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dus niet als 20e eindigen, wat nog een hele klus wordt.
Appeltje eitje lijkt me.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
24 punten achter slechts op plek 19.
Dat hangt ervan af. Wist het bestuur van Vitesse van die sideletter?quote:Op donderdag 28 november 2024 17:24 schreef raptorix het volgende:
Dat vand die Sideletter lijkt me gewoon een legitieme reden om helemaal de licentie in te trekken, dat is geen administratief foutje maar gewoon weer een nieuw hoofdstuk nadat ze zogenaamd opnieuw waren begonnen.
Goed punt, het is natuurlijk lastig te zeggen, daarom ben ik ook geen voorstander van dit soort eigenaars constructies.quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:44 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af. Wist het bestuur van Vitesse van die sideletter?
Als Vitesse intern kan functioneren zonder die sideletter, dan is er volgens mij niets aan de hand.
Als Biden en Rutte onderling stiekeme afspraken hebben gemaakt over de niet-levering van chipmachines aan China, om zo Rutte aan een baan bij de NAVO te helpen, dan is dat het bedrijf ASML niet te verwijten.
The saga continues..quote:Vitesse vindt een kandidaat-koper en gaat volgende fase in: ‘Cruciaal dat we nu zorgvuldig te werk gaan’ Vitesse zet de volgende stap in het overnameproces. De club start het vertrouwensonderzoek naar een kandidaat-koper. Er is één partij die concrete en vergaande interesse in de eerstedivisionist heeft.
De Barca truc, morgen verkoopt Vitesse Vitesse TV voor 200 miljoenquote:Op vrijdag 24 januari 2025 14:37 schreef koemleit het volgende:
https://www.gelderlander.(...)esteerders~ab7fb3d7/
5 investeerders zodat ze onder de 25% per persoon blijven en dan zou de lincentiecomissie geen onderzoek doen?
Hoe lang voordat de aap uit de mouw komt dat het alleen op papier 5 investeerders zijn? maar dat het geld nog steeds ergens uit een louche constructie komt?
dit gelooft toch niemand?
Guus, Gijs, Frank, Frenk en Frenkie?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 14:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Benieuwd wie de club heeft gekocht en wie de 4 andere stromannen zijn.
[..]
De Barca truc, morgen verkoopt Vitesse Vitesse TV voor 200 miljoen
Buitenlandse eigenaren dus. Zal wel weer een (Amerikaanse) investment group achter zitten.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik gok dat Melis en vd Kuyt partijen zijn
Tja dat zullen de enige partijen zijn die dat nog durven. Ik hoop het maar heb er een heel hard hoofd in.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:07 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Buitenlandse eigenaren dus. Zal wel weer een (Amerikaanse) investment group achter zitten.
https://www.gld.nl/sport/(...)aren-nemen-club-over
Maar voorlopig zijn WIJ in ieder geval gered.
We kunnen in ieder geval weer een aantal jaar vooruit totdat de volgende crisis aanbreekt. Zo gaat het al 25 jaar met de club.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja dat zullen de enige partijen zijn die dat nog durven. Ik hoop het maar heb er een heel hard hoofd in.
Dan zou ik een blauwe mitsu nemen pikquote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toevallig ga ik vanavond weer eens kijken bij Vitesse, ik verwacht nu EUFORISCHE taferelen.
Het houdt je van de straat. Maar gefeliciteerd hoor. Er zijn al te veel traditionele clubs verdwenen. Wat moeten bv TOP en die jong-elftallen nou in het betaald voetbal.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:20 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
We kunnen in ieder geval weer een aantal jaar vooruit totdat de volgende crisis aanbreekt. Zo gaat het al 25 jaar met de club.
Gratis bierquote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toevallig ga ik vanavond weer eens kijken bij Vitesse, ik verwacht nu EUFORISCHE taferelen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:55 schreef Zipportal het volgende:
Nieuwe Vitesse-eigenaren komen uit buitenland en willen Europees voetbal halen
https://www.nu.nl/voetbal(...)s-voetbal-halen.html
Schrik niet mensen. @:de_kraam
Dit leest echt als de voorzet voor de volgende soap in Arnhem.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:55 schreef Zipportal het volgende:
Nieuwe Vitesse-eigenaren komen uit buitenland en willen Europees voetbal halen
https://www.nu.nl/voetbal(...)s-voetbal-halen.html
Schrik niet mensen. @:de_kraam
Kan alleen maar goed gaan, iedereen weet dat betaald voetbalclubs bekend staan om hun geweldige rendementen voor investeerders.quote:En dan gaan meespelen om Europees voetbal. De investeerders weten dat met Europees voetbal geld te verdienen is. Dat is hun doel.
Sinterklaas en 4 pieten?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:19 schreef Näsenbar het volgende:
Ben echt heel erg benieuwd wie die geldschieters zijn.
Dit voedt de speculaties natuurlijk ook al een beetje:
Volgens Reijntjes gaat het om investeerders "met ervaring in de voetbalwereld". "De investeerders zitten vol plannen en die spreken mij erg aan. Als je hun cv ziet, zul je merken dat ze wat toe kunnen voegen aan het Nederlandse voetbal."
Vijf redbull directieleden? De 'Class of 92' die ook Salford hebben? 5 sjeiks/oligarchen? Five Guys? Een paar acteurs uit Hollywood die Welcome to Wrexham hebben gezien?quote:
Selectie van nu kunnen ze in elk geval helemaal vervangen, echt compleet brandhout.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dit leest echt als de voorzet voor de volgende soap in Arnhem.
5 verschillende buitenlandse eigenaren waarvan de namen niet genoemd mogen worden, dat is natuurlijk een garantie voor stabiliteit en succes
[..]
Kan alleen maar goed gaan, iedereen weet dat betaald voetbalclubs bekend staan om hun geweldige rendementen voor investeerders.
Dat terugkeren naar de Eredivsie volgend jaar is nog wel een redelijk realistisch doel als er geld beschikbaar komt. Maar zelfs in de KKD koop je niet zomaar een kampioensploeg bij elkaar.
Ik geef ze het iig te doen. Ideaal scenario om 15 spelers aan te trekken waar ze weer veel te veel voor moeten betalen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Selectie van nu kunnen ze in elk geval helemaal vervangen, echt compleet brandhout.
Joost de Witquote:
Ongetwijfeld gaan ze weer in alle bekende valkuilen trappen ja om maar zo snel mogelijk weer succes te halen. Opportunisme viert toch hoogtij in het voetbal en die investeerders zijn vast niet geïnteresseerd in een rustige opbouw met eerst nog 3-5 jaar KKD voordat ze weer promoveren.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik geef ze het iig te doen. Ideaal scenario om 15 spelers aan te trekken waar ze weer veel te veel voor moeten betalen.
Dit dus, je zou zeggen dat men leert van foutenquote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ongetwijfeld gaan ze weer in alle bekende valkuilen trappen ja om maar zo snel mogelijk weer succes te halen. Opportunisme viert toch hoogtij in het voetbal en die investeerders zijn vast niet geïnteresseerd in een rustige opbouw met eerst nog 3-5 jaar KKD voordat ze weer promoveren.
Ach ze kunnen weinig anders. Op een normale manier gaan ze die miljoenenschuld niet meer wegkrijgen. Dus ze zijn afhankelijk van rijke avonturiers die geld in een bodemloze put willen kieperen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 11:34 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit dus, je zou zeggen dat men leert van fouten
Klopt maar echt zuiver en eerlijk vind ik het nietquote:Op zaterdag 25 januari 2025 12:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach ze kunnen weinig anders. Op een normale manier gaan ze die miljoenenschuld niet meer wegkrijgen. Dus ze zijn afhankelijk van rijke avonturiers die geld in een bodemloze put willen kieperen.
En Parry kan ook weinig anders uiteindelijk. Als Vitesse failliet is, dan is hij dat ook met zijn geleende geld.
Al vraag ik me af of je het Gelredome ooit rendabel krijgt zonder voetbal erin.quote:https://www.ad.nl/arnhem/(...)adion-meer~a9216568/
Eigenaar GelreDome legt bom: ‘Vitesse heeft na 2030 geen stadion meer’
Michael van de Kuit is ‘verbaasd’ over de deal die Vitesse heeft gesloten voor de overname. De stadioneigenaar vermoedt dat de overeenkomst met vijf buitenlandse partijen het werk is van Coley Parry, die zo invloed houdt op de voetbalclub. ,,Ik neem aan dat de nieuwe eigenaren grondig worden onderzocht”, zegt hij.
Van de Kuit heeft ‘uit de krant’ vernomen dat Vitesse een coalitie krijgt van vijf eigenaren. De ondernemer is ‘toch een belangrijke partij’ voor de club, maar hij is naar eigen zeggen nergens van op de hoogte gesteld. ,,Dat zegt alles over de relatie die Vitesse wil onderhouden.”
Invloed Coley Parry
Wat betreft de overeenkomst: daar heeft Van de Kuit ‘zeer grote twijfels’ over. ,,Vitesse-directeur Edwin Reijntjes schermt eerst met een Nederlandse partij. Blijkbaar komt hij er daarmee niet uit en ineens ligt er een deal met vijf buitenlandse eigenaren. Vijf, die allemaal met een minderheidsaandeel instappen en zo de licentiecommissie omzeilen. En ineens gaat Coley Parry als grote schuldeiser overal mee akkoord. Waar hij eerder juist overal voor ging liggen.”
,,Ik ben ervan overtuigd dat Coley Parry deze overeenkomst heeft uitgedokterd, opgezet en heeft uit laten voeren. Waarmee hij invloed blijft behouden. Hier heeft Reijntjes helemaal niks over te zeggen gehad. En ik betwijfel ook of er ooit wel een Nederlandse partij in de markt is geweest.”
Van de Kuit pleit voor een grondige check van de vijf eigenaren en de hele constructie die door Vitesse is opgezet. ,,Dit is duidelijk een manier om de licentiecommissie buitenspel te zetten. Dat roept dus heel veel vragen op. Dit moet de KNVB onderzoeken. Als stadioneigenaar wil ik ook een onderzoek uitvoeren. Ik moet wel weten wie mijn stadion huren.”
Banden met Parry verbroken
Reijntjes stelt dat het consortium absoluut te vertrouwen is. En dat alle banden met Parry nu zijn doorgesneden. ,,Er zijn geen onderhandse deals gesloten of verborgen en verboden overeenkomsten”, verklaart de directeur van Vitesse. ,,Vitesse is van de schuld én van Parry af en heeft nu ineens een positief eigen vermogen van 3 miljoen euro.”
Tegelijkertijd zegt Reijntjes ook de details uit de overeenkomst met de ‘Coalitie van Vijf’ niet te kennen. ,,Dat is hun deal.”
Geheimzinnigheid
Voor Van de Kuit zegt dat genoeg. Parry kan best ‘weg’ zijn, zegt hij. Maar de vastgoedondernemer vindt de hele overname ‘zeer duister’.
,,Waarom is niet meteen bekend gemaakt waar de eigenaren vandaan komen en wie ze zijn? Die geheimzinnigheid is gewoon verdacht.”
Van de Kuit heeft ‘ook weer via-via’ vernomen dat het consortium het stadion wil kopen. Hij neemt dat voor kennisgeving aan. ,,Het stadion is helemaal niet te koop”, zegt hij.
Einde huurovereenkomst
Vitesse is voor Van de Kuit zelfs op weg naar ‘de exit’. ,,In 2030 eindigt de huurovereenkomst van GelreDome met Vitesse. Daar heeft Vitesse zelf voor getekend. Ik heb de koers voor het stadion al uitgestippeld. Wij gaan inzetten op evenementen. Een toekomst zonder Vitesse. De plannen liggen al klaar. Dat gaat zorgen voor werkgelegenheid en een bruisend Arnhem.”
,,Vitesse moet in de stad maar ergens op zoek gaan naar een lap grond, om een eigen stadion te bouwen. Ik lees dat ze weer Europees willen voetballen. Nou, dan moet dat stadion in elk geval aan allerlei voorwaarden voldoen. Ik wens ze veel geluk en wijsheid.”
Van de Kuit stelt zich ‘duidelijk en ferm’ op met reden. ,,Ik heb geen enkele reden meer om met Vitesse in gesprek te gaan. Wij moeten uit de krant vernemen dat er een andere eigenaar is. Vitesse wil niets met mij te maken hebben. Dan is er voor mij ook geen reden om met Vitesse in gesprek te gaan. Als deze nieuwe eigenaren een toekomstvisie hebben, gaan ze op zoek naar een nieuw stadion.”
Veld GelreDome
Met een goed veld, wil hij nog kwijt. ,,De grasmat in GelreDome verkeert in een zeer slechte staat. Dat is de verantwoordelijkheid van Vitesse. In onze overeenkomst is vastgelegd dat de voetbalclub gaat over het veld. Het is bekend dat de drainage kapot is en vervangen moet worden. Wij hebben Vitesse daarop aangeschreven. Maar er volgt geen enkele respons. Vitesse komt de afspraken niet na.”
Hilarisch wel. Maar geef het die gast wel te doen als hij denkt dat hij een stadion rendabel kan krijgen zonder dat er een voetbalclub in speelt.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:03 schreef Hexagon het volgende:
De soap gaat vrolijk verder
[..]
Al vraag ik me af of je het Gelredome ooit rendabel krijgt zonder voetbal erin.
Van de Kuit is een ruziezoeker, Vitesse uit het GelreDome verwijderen gaat hij nooit doen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gewoon onderdeel van de onderhandelingen lijkt me. Nu zijn er ineens 5 mensen die met miljoenen smijten, en daar wilt hij ook een graantje van meepikken. Maar ik geloof wel dat Parry achter de schermen nog aan de touwtjes trekt.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In Den Bosch bouwen ze ook redelijk rustig op.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ongetwijfeld gaan ze weer in alle bekende valkuilen trappen ja om maar zo snel mogelijk weer succes te halen. Opportunisme viert toch hoogtij in het voetbal en die investeerders zijn vast niet geïnteresseerd in een rustige opbouw met eerst nog 3-5 jaar KKD voordat ze weer promoveren.
Hij gaat voor 3 miljoen per jaar extra piratenfestivals organiseren.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 21:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
quote:,,De investeerders zitten vol plannen en die spreken mij erg aan”, stelt Edwin Reijntjes, de algemeen directeur van Vitesse. ,,Zij willen de club weer opbouwen. En wel in rap tempo. Vitesse moet volgend jaar terug naar de eredivisie. En dan gaan meespelen om Europees voetbal. Vitesse moet AZ, FC Twente en FC Utrecht gaan bedreigen.”
Niks geleerd in ieder geval.quote:Op zondag 26 januari 2025 21:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hartelijk gelachen om dit soort teksten
[..]
Kan zijn dat hij niet helemaal goed is geciteerd, maar anders is het toch megadom dit meteen alweer te roepen. Prima als je uitspreekt dat je op termijn terug wilt zonder er al teveel druk op te zetten maar dit soort uitlatingen getuige wel van een dikke plaat voor de kop.quote:Op zondag 26 januari 2025 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niks geleerd in ieder geval.
Wat kleeft er aan die club dat het al-tijd zo gaat?quote:Op maandag 27 januari 2025 14:31 schreef leolinedance het volgende:
https://www.voetbalzone.n(...)/blt625ac551c0f0b576
Edwin Reijntjes tegenover De Gelderlander.
“Vitesse moet volgend jaar terug naar de Eredivisie en dan gaan meespelen om Europees voetbal. De investeerders weten dat met Europees voetbal geld te verdienen is met Vitesse. Dus dat is hun doel.”
Geld verdienen met Vitesse
Ze hebben zoveel schulden en zulke hoge kosten dat ze het niet gaan redden met een paar lokale ondernemers die de schouders eronder zetten. Dus zijn ze afhankelijk van buitenlanders met teveel geld en een aandachtspanne van hooguit twee jaar.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat kleeft er aan die club dat het al-tijd zo gaat?
Er hangt ook grootheidswaanzin omheen en dat vind wel zo jammer na alles. Gewoon weer doorgaan waar je gebleven bent. Shit speelt al sinds Aalbers..quote:Op maandag 27 januari 2025 19:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze hebben zoveel schulden en zulke hoge kosten dat ze het niet gaan redden met een paar lokale ondernemers die de schouders eronder zetten. Dus zijn ze afhankelijk van buitenlanders met teveel geld en een aandachtspanne van hooguit twee jaar.
Ze moeten bij Vitesse eens accepteren dat ze ook met gezonde financien gewoon een provincieclub zijn net zoals NEC, Willem II, Heracles en NAC. Dan kun je best af en toe play-offs spelen en een keer Europees voetbal halen, maar meer moet je er ook niet van maken.quote:Op maandag 27 januari 2025 20:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er hangt ook grootheidswaanzin omheen en dat vind wel zo jammer na alles. Gewoon weer doorgaan waar je gebleven bent. Shit speelt al sinds Aalbers..
Ironisch genoeg was de Russen best wel betrokken en wilden ze er ook echt wat van maken. Maar ja, de rest er om heen he.
Klopt, maar investeerders die dat als ambitie hebben, hebben dan weer niet genoeg geld om de schuldenput van Vitesse te dichten.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 15:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze moeten bij Vitesse eens accepteren dat ze ook met gezonde financien gewoon een provincieclub zijn net zoals NEC, Willem II, Heracles en NAC. Dan kun je best af en toe play-offs spelen en een keer Europees voetbal halen, maar meer moet je er ook niet van maken.
bron: Telegraafquote:Het kwintet nieuwe eigenaren heeft de touwtjes in handen genomen, waardoor er geen rol meer is weggelegd voor Reijntjes. Hij heeft de afgelopen elf maanden als troubleshooter gefungeerd. Eén van de nieuwe eigenaren, de Duitser Timo Braasch, is de nieuwe algemeen directeur, terwijl Jaap Noltes, de huidige commercieel manager, als operationeel directeur gaat fungeren.
Taak volbracht.quote:
Nog wel een interessant stukje uit het interview met Reijntjes in het AD/Gelderlander.quote:Kunt u op uw hart zweren dat Parry dan weg is?
,,Parry is weg. Maar aan zweren doe ik niet. Ik lees dat Bryan Mornaghi en Parry bij elkaar in de klas hebben gezeten. Is dat dan bewijs? Ik weet er niets van. Meer kan ik niet zeggen."
Over hoeveel maanden zou Follow the Money bewijs hebben dat Parry daar toch weer achter zit?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Taak volbracht.
[..]
Nog wel een interessant stukje uit het interview met Reijntjes in het AD/Gelderlander.
Andere 4 zullen wel uiteindelijk zijn schoonmaker, accountant, chauffeur en verre neef blijken te zijn.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 11:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Over hoeveel maanden zou Follow the Money bewijs hebben dat Parry daar
toch weer achter zit?
Het feit alleen al dat ze met zijn 5-en zijn, zodat ze elk onder de 25% zitten, waardoor de licentie commissie geen onderzoek doet, doet bij mij al wat alarmbellen rinkelen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:29 schreef Hexagon het volgende:
https://www.gelderlander.(...)oe-ik-niet~aaa4a558/
Benieuwd of het nou echt goed is, of dat er nog lijken uit de kast komen.
En de kopers heten Timo Braasch, Dane Murphy, Flint Reilly, Leon Mueller en Bryan Mornaghi. Geen Arnhemse jongens dus.
https://www.gelderlander.(...)an-vitesse~a34c2f17/
Maar, wat riekt er? Wat is er gevaarlijk aan deze constructie?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het feit alleen al dat ze met zijn 5-en zijn, zodat ze elk onder de 25% zitten, waardoor de licentie commissie geen onderzoek doet, doet bij mij al wat alarmbellen rinkelen.
Je kunt op je klompen aanvoelen dat dat geen toeval is.
En over toeval gesproken, een van hen heeft bij Parry in de klas gezeten.
Nee, dit riekt enorm.
Wat ik me dan afvraag. Kan de KNVB iets doen als iemand anders bewijs levert dat Parry erachter zit?quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het feit alleen al dat ze met zijn 5-en zijn, zodat ze elk onder de 25% zitten, waardoor de licentie commissie geen onderzoek doet, doet bij mij al wat alarmbellen rinkelen.
Je kunt op je klompen aanvoelen dat dat geen toeval is.
En over toeval gesproken, een van hen heeft bij Parry in de klas gezeten.
Nee, dit riekt enorm.
Dat Parry er nog steeds achter zit en de KNVB hier achter komt en alsnog de liscensie afpakt.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:30 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Maar, wat riekt er? Wat is er gevaarlijk aan deze constructie?
Het blijft Vitesse, de constructie hoeft niet eens gevaarlijk te zijn, ze maken er daar toch wel weer een puinhoop van.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:30 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Maar, wat riekt er? Wat is er gevaarlijk aan deze constructie?
"Te weinig supporters" begint wel een beetje ongeïnformeerd te klinken. Met ongeveer evenveel seizoenskaarthouders als AZ en FC Utrecht, en veruit het hoogste toeschouwersaantal van de KKD. Ruim meer dan NEC, en op één uitvak na steeds uitverkocht.quote:Op vrijdag 14 februari 2025 12:43 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dat Parry er nog steeds achter zit en de KNVB hier achter komt en alsnog de liscensie afpakt.
(denk ik).
buiten dat wordt het een groot fiasco natuurlijk, deze mensen willen hun geld eruit halen. Dat wordt heel moeilijk in te duur (of geen) stadion met te weinig supporters.
Dus over een aantal jaar sta je weer aan de rand van de afgrond.
Zou Yats echt geloven in de onafhankelijkheid van deze 5 "geldschieters"?quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:38 schreef PowerLoungen het volgende:
https://www.voetbalprimeu(...)r-de-arnhemmers.html
Hunnie ook schuld !! @:yats
quote:Licentie Vitesse weer onder druk
De overname van Vitesse staat onder druk. De vijf buitenlandse investeerders verzuimen tot dusver essentiële en noodzakelijke informatie aan te leveren bij de licentiecommissie van de KNVB. Die koppige houding en het besmette verleden van de club brengt de profvergunning in gevaar.
Vitesse en de nieuwe eigenaren bevinden zich momenteel op een dood spoor in voetballand, zo stellen bronnen tegenover De Gelderlander. De Arnhemse eerstedivisionist tracht willens en wetens de licentiecommissie te omzeilen. Maar de nieuwe clubeigenaren moeten gewoon voldoen aan de informatieplicht naar de voetbalbond. Tot in detail.
Goedkeuringsproces ontlopen
De vijf kopers van Vitesse bedienen zich van een minderheidsaandeel - onder de 25 procent - waarmee ze het goedkeuringsproces van de toezichthouder op het Nederlandse voetbal willen ontlopen. Het betreft de Amerikanen Dane Murphy en Flint Reilly, de Italo-Amerikaan Bryan Mornaghi, en de Duitsers Timo Braasch en Leon Müller. Zij zijn in januari vanuit het niets gepresenteerd als nieuwe eigenaren van de club en zoeken volgens ingewijden ‘de mazen van de wet’ op.
Maar de investeerders moeten tegenover de licentiecommissie juist exact aantonen hoe de deal met de Amerikaan Coley Parry - noodzaak voor de overname van Vitesse - er uitziet. Daarbij zal ongetwijfeld ook de vraag uitstaan waar hun geld vandaan komt.
Dat gebeurt allemaal met een reden. Het orgaan wil de integriteit en continuïteit van het profvoetbal bewaken, overtredingen van de KNVB-regels voorkomen, zorgen dat de financiële huishouding op orde is en zaken als witwassen tegengaan.
Signaal
De nieuwe eigenaren van Vitesse geven tot dusver niet thuis. Ze hebben wel een verklaring afgelegd, maar dat is niet het (gehele) origineel van de overeenkomst met Parry. Vitesse heeft zo als waarschuwing nu drie punten in mindering gekregen. De sanctie geldt als signaal dat het achterhouden van informatie niet wordt gepikt.
De situatie bij Vitesse wordt door meerdere bronnen als ‘zeer zorgelijk’ bestempeld. Er ligt een sterke verdenking dat er in Arnhem een ‘schijnconstructie’ is opgezet. Met Parry als de architect. De Amerikaan zou achter de schermen de controle uitoefenen. De vijf fungeren dan als stromannen.
De investeerders ontkennen elke betrokkenheid van Coley Parry. En de Amerikaan zelf beweert ook ‘geen enkele invloed’ meer op Vitesse uit te oefenen.
Maar enkele zaken vallen op, stellen bronnen aan De Gelderlander. De New Yorkse zakenman bediende zich bij zijn overnamepoging voortdurend van juridische haarkloverij. Parry werd uiteindelijk afgekeurd en bestempeld tot persona non grata in het Nederlandse profvoetbal. Nu gaat de trukendoos bij de ‘coalitie van vijf’ blijkbaar opnieuw open. Er is geen enkele openheid.
Verder zijn controlerende organen binnen Vitesse kaltgestellt. Zo is de onafhankelijke raad van commissarissen (rvc) rond de overname vervangen en de Stichting Vitesse voor Altijd, tot voor kort beheerder van de aandelen, opgedoekt. De macht ligt zo volledig bij de investeerders, nog voordat de overname is goedgekeurd.
Door de hele gang van zaken, en de nieuwe reeks van complicaties, wordt het voortbestaan van Vitesse nu op het spel gezet, stellen bronnen van De Gelderlander. Volharden de investeerders in stilzwijgen en het ontlopen van hun verplichtingen, dan dreigen consequenties voor Vitesse. Dat zit in nieuwe strafpunten en boetes. En ‘in het uiterste geval’ kan dat ook ten koste gaan van de proflicentie.
https://www.gelderlander.(...)onder-druk~a42a8630/
Die club heeft al zoveel tweede kansen gehad, bijna meer als hun puntenaantal in de competitiequote:Op woensdag 16 april 2025 18:16 schreef StateOfMind het volgende:
Trek in die handel.
Meerdere keren bewust niet aan de regels gehouden.
Na 1 keer een tweede kans geven okee, maar daarna is het over.
Op een gegeven moment moet het afgelopen zijn.quote:Op woensdag 16 april 2025 18:20 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Die club heeft al zoveel tweede kansen gehad, bijna meer als hun puntenaantal in de competitie
Daar zullen vast wel wat Nimweegse harde kern leden zin in hebbenquote:Op woensdag 16 april 2025 18:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
Liever tot op de grond toe af laten branden dan in handen laten komen van de Amerikanen.
NEC heeft juist een rivaal zoals Vitesse nodig om het eigen bestaansrecht nog van enige zingeving te voorzien.quote:Op woensdag 16 april 2025 18:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daar zullen vast wel wat Nimweegse harde kern leden zin in hebben
Rivaliteit is mooi dat ben ik met je eens, maar nodig hebben om het eigen bestaansrecht van zingeving te voorzien , neequote:Op woensdag 16 april 2025 18:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
NEC heeft juist een rivaal zoals Vitesse nodig om het eigen bestaansrecht nog van enige zingeving te voorzien.
Wees er trots met je club zonder bestaansrechtquote:Op zaterdag 19 april 2025 20:35 schreef dikkedaniel het volgende:
geel-zwert ff Roda JC anaal vernederd zojuist
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Volle bak, feestdag!quote:Op zaterdag 19 april 2025 20:35 schreef dikkedaniel het volgende:
geel-zwert ff Roda JC anaal vernederd zojuist
Dat dit je emotie is na een 4-0 overwinning op Ajax.quote:Op maandag 21 april 2025 00:50 schreef -Deluzion- het volgende:
Als Utrecht fan kan ik alleen maar juichen dat die club eindelijk geen roet meer in ons eten gooit. Hoe slecht hun spelers en team ook waren, Utrecht struikelde bijna altijd in Arnhem.
Vitesse is gedegradeerd tot ons satellietclubje! Jonathans laat zien wat Utrecht ermee wint en ik zit al te wachten tot we de volgende parel voor wisselgeld inpikken. Tot ziens, Vites. (en yats)
Die emotie van toen is allang weg, die zat vooral tijdens de wedstrijd. Ik lachte me rot om hoe Hato zo simpel werd uitgekapt, hoe Rodriguez die bal prachtig in de kruising ramde en hoe Aaronson even later met die geplaatste bal scoorde terwijl die Ajax keeper als een standbeeld stond vastgelijmd. Genoten van de goals maar ik kwam niet meer bij om die keeper, Hato en Berghuis.quote:Op maandag 21 april 2025 00:52 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Dat dit je emotie is na een 4-0 overwinning op Ajax.
Bedoel meer van. Kan jou vitesse schelen, leef in het moment en geniet van je kans op plek 3 en de overwinning.quote:Op maandag 21 april 2025 01:00 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Die emotie van toen is allang weg, die zat vooral tijdens de wedstrijd. Ik lachte me rot om hoe Hato zo simpel werd uitgekapt, hoe Rodriguez die bal prachtig in de kruising ramde en hoe Aaronson even later met die geplaatste bal scoorde terwijl die Ajax keeper als een standbeeld stond vastgelijmd. Genoten van de goals maar ik kwam niet meer bij om die keeper, Hato en Berghuis.
En Brobbey, daar kun je alleen maar medelijden mee hebben. Die gast is geen spits, maar een tank. Zet hem als verdediger met die kracht want voetballen dat kan hij voor geen meter.
Vitesse boeit me niet echt maar dat komt vooral door die Yats. De onzin die hij uitslaat heb ik nog nooit eerder gezien.quote:Op maandag 21 april 2025 01:08 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Bedoel meer van. Kan jou vitesse schelen, leef in het moment en geniet van je kans op plek 3 en de overwinning.
Lijkt niet of de emotie al voorbij is verder af te lezen aan deze post.
Ik weet bij God niet wie yats is maar okequote:Op maandag 21 april 2025 01:11 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Vitesse boeit me niet echt maar dat komt vooral door die Yats. De onzin die hij uitslaat heb ik nog nooit eerder gezien.
Yats E, van dat dobbelspel 🎲quote:Op maandag 21 april 2025 01:38 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Ik weet bij God niet wie yats is maar oke
Zou het wellicht handig zijn dat je voordat iets goedkeurt je bewijs ziet, anders blijven we aan de gang, en gewoon de regels aanscherpen: Dus omgekeerd bewijs, als de KNVB niet overtuigd is van een constructie dan GEEN licentie.quote:De licentiecommissie wil bewijs zien dat het vijftal de club daadwerkelijk heeft overgenomen en dat Parry niet meer betrokken is.
Zijn ze nu wel gedegradeerd?quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Leuk, een puntenstraf. Die hadden ze nog niet gehad.
quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit gaat nergens meer over. Nu ben ik ook voor het opdonderen. Er zijn clubs voor minder van hun licentie beroofd.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nu komen ook alle gebreken van het gesloten systeem dat we in Nederland hanteren aan het licht. Anders had je ze gewoon naar de tweede of derde divisie kunnen zetten.quote:Op dinsdag 22 april 2025 17:22 schreef Haringkop het volgende:
Complete slapstick. Los het op of trek de licentie in. Dit voegt niks meer toe aan de situatie.
De enige straf na puntenaftrek is vrij definitief en je moet dan toch iets.quote:Op dinsdag 22 april 2025 17:28 schreef fetX het volgende:
Wat heeft puntenaftrek voor zin bij een club die toch al stijf onderaan staat (wat ook al geen consequenties heeft)?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 22 april 2025 15:06 schreef Zipportal het volgende:
Vitesse krijgt nieuwe puntenstraf na overname, teller staat al op 39 strafpunten
https://www.nu.nl/voetbal(...)-39-strafpunten.html
Graag een huldiging op de Korenmarkt.quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:18 schreef Halcon het volgende:
Ach, 9 punten maar. Vorige straf was 21 punten. Ze gaan er dus op vooruit.
Zitten morgen wel weer 18.000 man kennelijk voor een nietszeggend potje tegen Den Bosch.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:20 schreef Caland het volgende:
Pak die licentie maar gewoon af, van de club is toch niks meer over
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezelf "icoon van de club" noemen doen alleen gekkies als Sjaak Swart.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 10:30 schreef koemleit het volgende:
https://www.gelderlander.(...)n-den-brom~aba74eb6/
Die man heeft het vorig jaar overgenomen met 0 middelen, en 0 toekomstperspectief en als beloning wordt ie eruit gezet.
doet ie dat?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:02 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Jezelf "icoon van de club" noemen doen alleen gekkies als Sjaak Swart.
https://www.voetbalzone.n(...)/bltf20f83e347140251quote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:15 schreef koemleit het volgende:
[..]
doet ie dat?
dat is inderdaad niet best.
Heeft maar 2 punten, lijkt me niet meer dan terecht.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 10:30 schreef koemleit het volgende:
https://www.gelderlander.(...)n-den-brom~aba74eb6/
Die man heeft het vorig jaar overgenomen met 0 middelen, en 0 toekomstperspectief en als beloning wordt ie eruit gezet.
quote:Op dinsdag 22 april 2025 22:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Het houdt niet op, niet vanzelf
Zien eruit als twee gasten die een shitcoin proberen te pushen @onlogischquote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:35 schreef Arnhemunited het volgende:
Onze (eventuele) nieuwe eigenaren hebben er in ieder geval zin in
[ x ]
Is die linker de zanger van Spandau Ballet?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:35 schreef Arnhemunited het volgende:
Onze (eventuele) nieuwe eigenaren hebben er in ieder geval zin in
[ x ]
quote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:21 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
https://www.voetbalzone.n(...)/bltf20f83e347140251
“De board had deze beslissing genomen, werd mij verteld. Maar ik heb geen argumenten gekregen”, vertelt de verbouwereerde trainer aan Omroep Gelderland.
“Echt nul. Ik ben ook echt verschrikkelijk boos. Ze schuiven gewoon een icoon van de club terzijde. Dat doet pijn.”
Bronquote:Vitesse raakt de proflicentie kwijt. De Arnhemse club voldoet niet aan de regels van de KNVB.
De vijf nieuwe eigenaren zitten al langere tijd in het overnameproces en dat loopt moeilijk. De KNVB ziet nu teveel bezwaren om een licentie te verlenen.
Later meer.
Ja. Vooral "Auf Wiedersehen"quote:Op zaterdag 10 mei 2025 09:14 schreef Cupfighter het volgende:
Duits gaat blijkbaar de voertaal worden bij Vitesse
Called itquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 10:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Die soap gaat nog wel even door vermoed ik
Vitesse krijgt de licentie, Franke trekt zich uiteindelijk terug en dan begint alles weer opnieuw ergens aan het eind van komend seizoen is mijn voorzichtige inschatting
Die had niet 1, maar 2 Vitesse brillen op. Schitterende user was dat, vooral als hij boos was.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:58 schreef TweedeKlum het volgende:
Is @:yats al gesignaleerd op de John Frostbrug?
Hij zit nog regelmatig te schuimbekken op VP.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:00 schreef fetX het volgende:
[..]
Die had niet 1, maar 2 Vitesse brillen op. Schitterende user was dat, vooral als hij boos was.
Hopelijk gaat het goed met hem.
Mensen die op VP zitten hebben zonder uitzondering een micropenis.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:00 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hij zit nog regelmatig te schuimbekken op VP.
Yep, ze hebben zoveel "schijnconstructies" opgetrokken om maar tijd te rekken.quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/SBV_Vitessequote:Vitesse Arnhem, officieel Stichting Betaald Voetbal (SBV) Vitesse-Arnhem en was in het verleden algemeen bekend als Vitesse, was een Nederlandse profvoetbalclub uit Arnhem. De club is opgericht op 14 mei 1892 en is overleden op † 23 mei 2025.
In het verleden hebben we wel vaker een oneven aantal gehad.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:13 schreef Halcon het volgende:
Ach, die gaan wel weer in beroep.
Een KKD met 19 clubs is ook weer zoiets. Je kunt moeilijk achteraf nog een regel bedenken dat het slechtst presterende beloftenteam maar degradeert (en waar naar toe... naar de 2e divisie, naar de beloftencompetitie?)
Dat dus. Een jong club in de laatste ronde vrij plannen en dan heb je mooie slotronde.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
In het verleden hebben we wel vaker een oneven aantal gehad.
Klopt, maar dat is irritant. Ook met periodes en zo.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
In het verleden hebben we wel vaker een oneven aantal gehad.
Omdat ze al twee jaar lang aan het liegen zijn. Een gemiddeld club was allang failliet verklaard en daarvan licentie ontnomen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:16 schreef Solispolar het volgende:
Zonde. Blijft vanuit de historie toch een redelijke grote club met een redelijke aanhang; jammer dat die door wanbeleid verdwijnen.
Waarom zijn mensen hierboven trouwens zo blij? Zo'n hekel aan de club Vitesse?
Dat zijn een paar mensen binnen de organisatie, maar daarom hoop je toch niet voor alle fans/de stad (en misschien ook zelfs voor de Eredivisie) dat een club verdwijnt?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omdat ze al twee jaar lang aan het liegen zijn. Een gemiddeld club was allang failliet verklaard en daarvan licentie ontnomen.
Nieuwe grasmat komt er al volgende maand!quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:22 schreef Spockjuh_ het volgende:
@:WheeledWarrior vanmiddag afspreken op Berg en Bos en alvast het stadion weer KKD waardig maken? ik zie kansen
en met 3750 plaatsen kunnen we ook wel even vooruit. Nu alleen nog een team, organisatie en licentie hosselenquote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nieuwe grasmat komt er al volgende maand!
Ik bied mij aan als investeerder, ik heb een legit onderneming in Dubai die 1.5 miljard per jaar omzet, baas zit even ergens anders en komt niet zo snel terug.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:34 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
en met 3750 plaatsen kunnen we ook wel even vooruit. Nu alleen nog een team, organisatie en licentie hosselen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |