abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 april 2025 @ 20:54:42 #201
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217344699
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2025 17:32 schreef T3hTommay het volgende:
Drie punten in mindering. Goh.
Alweer een fopstrafje @Caland @GGMM
pi_217345143
Echt waar flikker die club er toch uit
pi_217345312
Daar gaat hun droom voor de 19de plek.
  vrijdag 11 april 2025 @ 22:38:47 #204
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_217345521
RED ONS HENNIEGOD
  vrijdag 11 april 2025 @ 22:56:17 #205
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217345654
quote:
Zou Yats echt geloven in de onafhankelijkheid van deze 5 "geldschieters"?
pi_217385785
quote:
Licentie Vitesse weer onder druk
De overname van Vitesse staat onder druk. De vijf buitenlandse investeerders verzuimen tot dusver essentiële en noodzakelijke informatie aan te leveren bij de licentiecommissie van de KNVB. Die koppige houding en het besmette verleden van de club brengt de profvergunning in gevaar.

Vitesse en de nieuwe eigenaren bevinden zich momenteel op een dood spoor in voetballand, zo stellen bronnen tegenover De Gelderlander. De Arnhemse eerstedivisionist tracht willens en wetens de licentiecommissie te omzeilen. Maar de nieuwe clubeigenaren moeten gewoon voldoen aan de informatieplicht naar de voetbalbond. Tot in detail.

Goedkeuringsproces ontlopen
De vijf kopers van Vitesse bedienen zich van een minderheidsaandeel - onder de 25 procent - waarmee ze het goedkeuringsproces van de toezichthouder op het Nederlandse voetbal willen ontlopen. Het betreft de Amerikanen Dane Murphy en Flint Reilly, de Italo-Amerikaan Bryan Mornaghi, en de Duitsers Timo Braasch en Leon Müller. Zij zijn in januari vanuit het niets gepresenteerd als nieuwe eigenaren van de club en zoeken volgens ingewijden ‘de mazen van de wet’ op.

Maar de investeerders moeten tegenover de licentiecommissie juist exact aantonen hoe de deal met de Amerikaan Coley Parry - noodzaak voor de overname van Vitesse - er uitziet. Daarbij zal ongetwijfeld ook de vraag uitstaan waar hun geld vandaan komt.
Dat gebeurt allemaal met een reden. Het orgaan wil de integriteit en continuïteit van het profvoetbal bewaken, overtredingen van de KNVB-regels voorkomen, zorgen dat de financiële huishouding op orde is en zaken als witwassen tegengaan.

Signaal
De nieuwe eigenaren van Vitesse geven tot dusver niet thuis. Ze hebben wel een verklaring afgelegd, maar dat is niet het (gehele) origineel van de overeenkomst met Parry. Vitesse heeft zo als waarschuwing nu drie punten in mindering gekregen. De sanctie geldt als signaal dat het achterhouden van informatie niet wordt gepikt.
De situatie bij Vitesse wordt door meerdere bronnen als ‘zeer zorgelijk’ bestempeld. Er ligt een sterke verdenking dat er in Arnhem een ‘schijnconstructie’ is opgezet. Met Parry als de architect. De Amerikaan zou achter de schermen de controle uitoefenen. De vijf fungeren dan als stromannen.

De investeerders ontkennen elke betrokkenheid van Coley Parry. En de Amerikaan zelf beweert ook ‘geen enkele invloed’ meer op Vitesse uit te oefenen.
Maar enkele zaken vallen op, stellen bronnen aan De Gelderlander. De New Yorkse zakenman bediende zich bij zijn overnamepoging voortdurend van juridische haarkloverij. Parry werd uiteindelijk afgekeurd en bestempeld tot persona non grata in het Nederlandse profvoetbal. Nu gaat de trukendoos bij de ‘coalitie van vijf’ blijkbaar opnieuw open. Er is geen enkele openheid.

Verder zijn controlerende organen binnen Vitesse kaltgestellt. Zo is de onafhankelijke raad van commissarissen (rvc) rond de overname vervangen en de Stichting Vitesse voor Altijd, tot voor kort beheerder van de aandelen, opgedoekt. De macht ligt zo volledig bij de investeerders, nog voordat de overname is goedgekeurd.

Door de hele gang van zaken, en de nieuwe reeks van complicaties, wordt het voortbestaan van Vitesse nu op het spel gezet, stellen bronnen van De Gelderlander. Volharden de investeerders in stilzwijgen en het ontlopen van hun verplichtingen, dan dreigen consequenties voor Vitesse. Dat zit in nieuwe strafpunten en boetes. En ‘in het uiterste geval’ kan dat ook ten koste gaan van de proflicentie.
https://www.gelderlander.(...)onder-druk~a42a8630/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 16 april 2025 @ 18:16:39 #207
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217386463
Trek in die handel.
Meerdere keren bewust niet aan de regels gehouden.

Na 1 keer een tweede kans geven okee, maar daarna is het over.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217386494
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:16 schreef StateOfMind het volgende:
Trek in die handel.
Meerdere keren bewust niet aan de regels gehouden.

Na 1 keer een tweede kans geven okee, maar daarna is het over.
Die club heeft al zoveel tweede kansen gehad, bijna meer als hun puntenaantal in de competitie :)
  woensdag 16 april 2025 @ 18:22:22 #209
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217386506
Liever tot op de grond toe af laten branden dan in handen laten komen van de Amerikanen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  woensdag 16 april 2025 @ 18:23:58 #210
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217386518
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:20 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Die club heeft al zoveel tweede kansen gehad, bijna meer als hun puntenaantal in de competitie :)
Op een gegeven moment moet het afgelopen zijn.

Op deze manier schep je (of beter gezegd hebben ze) een precedent, waar andere clubs in de toekomst naar gaan wijzen ("ja maar Vitesse...).
A murky, forgotten land.
  woensdag 16 april 2025 @ 18:24:45 #211
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217386523
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
Liever tot op de grond toe af laten branden dan in handen laten komen van de Amerikanen.
Daar zullen vast wel wat Nimweegse harde kern leden zin in hebben :D
A murky, forgotten land.
  woensdag 16 april 2025 @ 18:46:04 #212
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217386734
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Daar zullen vast wel wat Nimweegse harde kern leden zin in hebben :D
NEC heeft juist een rivaal zoals Vitesse nodig om het eigen bestaansrecht nog van enige zingeving te voorzien.
pi_217387670
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 18:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
NEC heeft juist een rivaal zoals Vitesse nodig om het eigen bestaansrecht nog van enige zingeving te voorzien.
Rivaliteit is mooi dat ben ik met je eens, maar nodig hebben om het eigen bestaansrecht van zingeving te voorzien , nee
pi_217412009
twitter

🤣
  zaterdag 19 april 2025 @ 20:35:57 #215
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_217414341
geel-zwert ff Roda JC anaal vernederd zojuist _O_
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_217415454
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 20:35 schreef dikkedaniel het volgende:
Wees er trots met je club zonder bestaansrecht
pi_217423487
twitter

Misschien dat de 4e keer puntenvermindering dit seizoen effect zal hebben

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_217423650
Gewoon de oven in.
  zondag 20 april 2025 @ 22:01:41 #219
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_217426300
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 20:35 schreef dikkedaniel het volgende:
Volle bak, feestdag!
pi_217427241
Als Utrecht fan kan ik alleen maar juichen dat die club eindelijk geen roet meer in ons eten gooit. Hoe slecht hun spelers en team ook waren, Utrecht struikelde bijna altijd in Arnhem.

Vitesse is gedegradeerd tot ons satellietclubje! Jonathans laat zien wat Utrecht ermee wint en ik zit al te wachten tot we de volgende parel voor wisselgeld inpikken. Tot ziens, Vites. (en yats)
pi_217427247
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 00:50 schreef -Deluzion- het volgende:
Als Utrecht fan kan ik alleen maar juichen dat die club eindelijk geen roet meer in ons eten gooit. Hoe slecht hun spelers en team ook waren, Utrecht struikelde bijna altijd in Arnhem.

Vitesse is gedegradeerd tot ons satellietclubje! Jonathans laat zien wat Utrecht ermee wint en ik zit al te wachten tot we de volgende parel voor wisselgeld inpikken. Tot ziens, Vites. (en yats)
Dat dit je emotie is na een 4-0 overwinning op Ajax.
pi_217427267
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 00:52 schreef Makamba_ het volgende:

[..]
Dat dit je emotie is na een 4-0 overwinning op Ajax.
Die emotie van toen is allang weg, die zat vooral tijdens de wedstrijd. Ik lachte me rot om hoe Hato zo simpel werd uitgekapt, hoe Rodriguez die bal prachtig in de kruising ramde en hoe Aaronson even later met die geplaatste bal scoorde terwijl die Ajax keeper als een standbeeld stond vastgelijmd. Genoten van de goals maar ik kwam niet meer bij om die keeper, Hato en Berghuis.

En Brobbey, daar kun je alleen maar medelijden mee hebben. Die gast is geen spits, maar een tank. Zet hem als verdediger met die kracht want voetballen dat kan hij voor geen meter.
pi_217427285
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 01:00 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Die emotie van toen is allang weg, die zat vooral tijdens de wedstrijd. Ik lachte me rot om hoe Hato zo simpel werd uitgekapt, hoe Rodriguez die bal prachtig in de kruising ramde en hoe Aaronson even later met die geplaatste bal scoorde terwijl die Ajax keeper als een standbeeld stond vastgelijmd. Genoten van de goals maar ik kwam niet meer bij om die keeper, Hato en Berghuis.

En Brobbey, daar kun je alleen maar medelijden mee hebben. Die gast is geen spits, maar een tank. Zet hem als verdediger met die kracht want voetballen dat kan hij voor geen meter.
Bedoel meer van. Kan jou vitesse schelen, leef in het moment en geniet van je kans op plek 3 en de overwinning.

Lijkt niet of de emotie al voorbij is verder af te lezen aan deze post.
pi_217427289
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2025 01:08 schreef Makamba_ het volgende:

[..]
Bedoel meer van. Kan jou vitesse schelen, leef in het moment en geniet van je kans op plek 3 en de overwinning.

Lijkt niet of de emotie al voorbij is verder af te lezen aan deze post.
Vitesse boeit me niet echt maar dat komt vooral door die Yats. De onzin die hij uitslaat heb ik nog nooit eerder gezien.
pi_217427340
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2025 01:11 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Vitesse boeit me niet echt maar dat komt vooral door die Yats. De onzin die hij uitslaat heb ik nog nooit eerder gezien.
Ik weet bij God niet wie yats is maar oke
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')