abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 november 2024 @ 17:15:12 #101
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215708372
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 16:28 schreef Halcon het volgende:

[..]
Jong FCU kan in principe wel degraderen. Tenminste, als Jong Sparta of Jong Almere City één of twee eindigt, willen promoveren en de eerste teams niet degraderen uit de Eredivisie.

Jong Sparta en Jong Almere City staan in het rechterrijtje, dus gaat niet gebeuren. Die zouden het in de 1e divisie ook niet beter doen dan Jong FCU, dus om ze nu om te wisselen...
Ah okee, dat van die regeling zoals jij die benoemt wist ik niet.
pi_215708377
Trek godverdomme een keer die stekker eruit man.

Rbc, Veendam, Haarlem noem ze op, dat was gewoon na 2x klaar he.
Zonder wrijving geen glans
pi_215708400
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 16:14 schreef tong80 het volgende:

[..]
Gebeurde ook ooit met FC Den Bosch. :D

:T
Volgens mij gebeurde dat uiteindelijk niet, maar was dat een dreiging dat als ze naar burgerrechter zouden gaan dat ze dan die schorsing zouden krijgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215708423
Dat vand die Sideletter lijkt me gewoon een legitieme reden om helemaal de licentie in te trekken, dat is geen administratief foutje maar gewoon weer een nieuw hoofdstuk nadat ze zogenaamd opnieuw waren begonnen.
  Trouwste user 2022 donderdag 28 november 2024 @ 17:47:19 #105
7889 tong80
Spleenheup
pi_215708529
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 17:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
Volgens mij gebeurde dat uiteindelijk niet, maar was dat een dreiging dat als ze naar burgerrechter zouden gaan dat ze dan die schorsing zouden krijgen.
Klopt. Bekerfinale die voortijdig werd afgefloten en Den Bosch de 0-1 achterstand tegen Feijenoord, met doelman van Grinsven in de aanval, niet meer kon goed maken.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 28 november 2024 @ 17:49:11 #106
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215708548
De KNVB trekt liever geen licenties in van clubs van het formaat Vitesse uit een stad als Arnhem, dat lijkt me wel duidelijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215708785
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_215710386
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 17:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ah okee, dat van die regeling zoals jij die benoemt wist ik niet.
In de praktijk stelt het ook weinig voor. Jong Sparta, Jong Volendam en Jong Almere City spelen/speelden Tweede Divisie. Jong Volendam kan al niet promoveren als Volendam niet promoveert. Jong Almere City idem dito als Almere 1e divisie speelt / degradeert uit de Eredivisie.

Jong Feyenoord won de beloftencompetitie, maar omdat Almere niet laag genoeg eindigde konden ze niet promoveren. Misschien dit seizoen.
pi_215710430
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 16:49 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Jong Feyenoord zou op termijn de plek van Jong Utrecht over kunnen nemen, maar zo lang ze niet in de piramide zitten nemen ze het Jong elftal niet serieus genoeg waardoor het ze steeds niet lukt om te promoveren.
Ze zijn afhankelijk van Jong Almere City en Jong Sparta. Die moeten 10e of lager eindigen om te kunnen promoveren vanuit de O21-competitie. Jong Almere City werd vorig jaar achtste en Jong Sparta zevende.
  Moderator donderdag 28 november 2024 @ 21:58:18 #110
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_215711237
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 17:16 schreef Haags het volgende:
Trek godverdomme een keer die stekker eruit man.

Rbc, Veendam, Haarlem noem ze op, dat was gewoon na 2x klaar he.
Eens, dit is een farce.
What can change the nature of a man?
pi_215711690
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 21:58 schreef Coco het volgende:

[..]
Eens, dit is een farce.
Resultaten schrappen en met 19 ploegen verder gaan is ook aids.
pi_215712947
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 13:17 schreef Idisrom het volgende:
Nog twee kansen op een periodetitel na de winterstop.
Periodetitel winnen, via nacompetitie promoveren
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_215713872
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 04:31 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Periodetitel winnen, via nacompetitie promoveren
En dus niet als 20e eindigen, wat nog een hele klus wordt.
  vrijdag 29 november 2024 @ 10:14:22 #114
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215713941
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 10:05 schreef Halcon het volgende:

[..]
En dus niet als 20e eindigen, wat nog een hele klus wordt.
24 punten achter slechts op plek 19.
  vrijdag 29 november 2024 @ 10:15:20 #115
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215713950
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 10:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
24 punten achter slechts op plek 19.
Appeltje eitje lijkt me.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215714113
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 17:24 schreef raptorix het volgende:
Dat vand die Sideletter lijkt me gewoon een legitieme reden om helemaal de licentie in te trekken, dat is geen administratief foutje maar gewoon weer een nieuw hoofdstuk nadat ze zogenaamd opnieuw waren begonnen.
Dat hangt ervan af. Wist het bestuur van Vitesse van die sideletter?
Als Vitesse intern kan functioneren zonder die sideletter, dan is er volgens mij niets aan de hand.

Als Biden en Rutte onderling stiekeme afspraken hebben gemaakt over de niet-levering van chipmachines aan China, om zo Rutte aan een baan bij de NAVO te helpen, dan is dat het bedrijf ASML niet te verwijten.
pi_215714280
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 10:44 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Dat hangt ervan af. Wist het bestuur van Vitesse van die sideletter?
Als Vitesse intern kan functioneren zonder die sideletter, dan is er volgens mij niets aan de hand.

Als Biden en Rutte onderling stiekeme afspraken hebben gemaakt over de niet-levering van chipmachines aan China, om zo Rutte aan een baan bij de NAVO te helpen, dan is dat het bedrijf ASML niet te verwijten.
Goed punt, het is natuurlijk lastig te zeggen, daarom ben ik ook geen voorstander van dit soort eigenaars constructies.
  vrijdag 29 november 2024 @ 22:10:47 #118
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_215719196
Més que un club!
  Trouwste user 2022 maandag 2 december 2024 @ 19:11:02 #119
7889 tong80
Spleenheup
pi_215750186
Commissarissen treden af bij Vitesse: snel zoektocht naar nieuwe bestuurders
Vitesse krijgt een nieuwe raad van commissarissen. Barbara van Hussen, Richard le Grand en Erik Henstra treden per direct af in Arnhem. Dit besluit is genomen in samenspraak met de Ondernemingskamer in Amsterdam. Die had de rvc aangesteld om het bestuur van de voetbalclub op orde te brengen.

Van Hussen, Le Grand en Henstra werden in de zomer door de rechtbank aangesteld. Vitesse verkeerde in zwaar weer. De KNVB dreigde de proflicentie in te trekken.

Hoofdpijndossiers en Guus Franke
Onder de trojka werden meerdere hoofdpijndossiers opgelost. Maar het driemanschap stond ook aan het roer bij de overname van de zakenman Guus Franke. Dat proces werd een regelrechte ramp, omdat de zaken in de top van de club niet op orde waren. De leiding was niet op de hoogte van de veelbesproken sideletter, waarin Franke met de Amerikaanse schuldeiser Coley Parry een geheime, onderhandse en verboden deal beklonk. Het ‘pact’ zorgde voor veel boze gezichten bij de KNVB.

Vitesse nam in de zomer zelf het initiatief om de bestuurlijke organisatie via de Ondernemingskamer te veranderen. Omdat duidelijk was dat de crisis anders niet werd overleefd. Zo moest er dringend en direct met het verleden, met de Russische invloed, worden gebroken. Daarbij waren de verhoudingen met huisbankier ING en accountant BDO vertroebeld. Zodoende werden de commissarissen Peter van Bussel en de Rus Andrey Soloviev vervangen.

Doel van de ingreep was een onafhankelijk bestuur te krijgen bij Vitesse. Daarbij werd een onderzoek ingesteld naar het verleden van de club en toenmalige bestuurders. Dat onderzoek wordt nu afgesloten.

‘De keuze om de procedure stop te zetten, is genomen vanwege de hoge bestuurlijke kosten en de lange looptijd van een dergelijk onderzoek, die de club in de huidige situatie niet wenselijk acht’, verklaart Vitesse. ‘Zeker met het oog op de negatieve impact richting potentiële nieuwe aandeelhouders. Vitesse is actief op zoek naar een nieuwe eigenaar en wil een frisse start maken, zonder verdere juridische procedures.’

Samenspraak
De wijziging in het bestuur van de club is genomen in samenspraak met de aandeelhouders, die zitten in de Stichting Vitesse voor Altijd en Stichting Betaald Voetbal Vitesse-Arnhem, het orgaan dat het ‘gouden aandeel’ beheert.

Vitesse ‘wil benadrukken dat dit besluit niks te maken heeft met de opgelegde puntenstraffen vanuit de licentiecommissie.’ De onafhankelijke bestuurders hebben de club wel tonnen aan salaris gekost.

Nieuwe commissarissen
Vitesse moet nu per direct op zoek naar nieuwe commissarissen. Dat doen de aandeelhouders, verenigd in de Stichting Vitesse voor Altijd. Samen met algemeen directeur Edwin Reijntjes en de Stichting Betaald Voetbal Vitesse-Arnhem vormt dit orgaan het bestuur van de club.

De Stichting Betaald Voetbal Vitesse-Arnhem wordt bestuurd door Leendert Combee en Simone Sanders. Haar man Boudewijn Sanders droeg in de zomer Guus Franke aan als nieuwe eigenaar. De club is na dat fiasco op zoek naar een nieuwe investeerder. Reijntjes stelt dat zich drie kandidaten hebben gemeld.

https://www.ad.nl/voetbal(...)estuurders~a7fe6954/

'De onafhankelijke bestuurders hebben de club wel tonnen aan salaris gekost.'

Ze konden nog wel een paar tonnetjes missen. :D

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator maandag 16 december 2024 @ 12:32:50 #120
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_215885757
quote:
Vitesse vindt een kandidaat-koper en gaat volgende fase in: ‘Cruciaal dat we nu zorgvuldig te werk gaan’ Vitesse zet de volgende stap in het overnameproces. De club start het vertrouwensonderzoek naar een kandidaat-koper. Er is één partij die concrete en vergaande interesse in de eerstedivisionist heeft.
The saga continues..

@Caland
@maxi-mus
@yats
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_216413928
https://www.gelderlander.(...)esteerders~ab7fb3d7/

5 investeerders zodat ze onder de 25% per persoon blijven en dan zou de lincentiecomissie geen onderzoek doen?

Hoe lang voordat de aap uit de mouw komt dat het alleen op papier 5 investeerders zijn? maar dat het geld nog steeds ergens uit een louche constructie komt?

dit gelooft toch niemand?
pi_216414014
Benieuwd wie de club heeft gekocht en wie de 4 andere stromannen zijn.

quote:
7s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 14:37 schreef koemleit het volgende:
https://www.gelderlander.(...)esteerders~ab7fb3d7/

5 investeerders zodat ze onder de 25% per persoon blijven en dan zou de lincentiecomissie geen onderzoek doen?

Hoe lang voordat de aap uit de mouw komt dat het alleen op papier 5 investeerders zijn? maar dat het geld nog steeds ergens uit een louche constructie komt?

dit gelooft toch niemand?
De Barca truc, morgen verkoopt Vitesse Vitesse TV voor 200 miljoen :P
graag op anoniem
  vrijdag 24 januari 2025 @ 14:50:49 #123
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_216414059
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 14:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Benieuwd wie de club heeft gekocht en wie de 4 andere stromannen zijn.
[..]
De Barca truc, morgen verkoopt Vitesse Vitesse TV voor 200 miljoen :P
Guus, Gijs, Frank, Frenk en Frenkie?
  Forum Admin vrijdag 24 januari 2025 @ 15:05:04 #124
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_216414208
Ik gok dat Melis en vd Kuyt partijen zijn
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_216414227
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 15:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik gok dat Melis en vd Kuyt partijen zijn
Buitenlandse eigenaren dus. Zal wel weer een (Amerikaanse) investment group achter zitten.

https://www.gld.nl/sport/(...)aren-nemen-club-over

Maar voorlopig zijn WIJ in ieder geval gered.
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')