De smet wegwassen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:30 schreef Momo het volgende:
Benieuwd wat het doel is van bij Jinek zitten, alleen platenartiesten kunnen iets opsturen, niet de gemiddelde kijker.
Dat zal vaker gebeuren dan men denkt want wie zou tegenwoordig nog toegeven aan Aran B. dat diegene iets heeft ingestuurd?quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:41 schreef Momo het volgende:
In de media zeggen dat je niet mee wilt doen en stiekem een nummer opsturen
Dit geloof ik ook echt.quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:49 schreef NailQueen het volgende:
Van de 600 nummers van vorig jaar stelde het grootste deel niets voor. Aldus Cornald.
Iedereen mag dus een liedje insturen. Ik ben begin volgende maand weer in Groningen. Zullen wij het liedje "Ome Cornald" inzingen en opsturen?quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:49 schreef NailQueen het volgende:
Van de 600 nummers van vorig jaar stelde het grootste deel niets voor. Aldus Cornald.
Ik verdenk Douwe Bob er van dat hij I Believe heeft ingestuurd. Het duurt precies 3 minuten, staat niet op zijn nieuwe album en wordt opeens gebruikt voor de olympische spelen terwijl je daarvan niets in het nummer terug hoort.quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit geloof ik ook echt.
En dat dat elk jaar zo zal zijn en zijn geweest. Daarom moest ik ook altijd zo lachen mensen die elk jaar weer riepen 'Stuur gewoon een DJ met een hit!'. Dan moet die hit er wel zijn he.
En in allllll die jaren hebben we - zoals we al vaker opmerkten - nog NOOIT na de selectie een ingezonden hit op de radio gehoord waarvan we dachten 'zo dat was dus echt de verkeerde keuze van de commissie als ze dit ook konden kiezen'. Gewoon nooit. Niet één keer. Dat zei al genoeg.
"Davina Michelle wil ondanks afzegging Joost Klein écht niet meedoen aan Eurovisie Songfestival"quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:54 schreef Zigsky het volgende:
Davina heeft echt wat nummers ingestuurd. Ik hoop het in elk geval wel.
Ze zeiden dat ze van artiesten iets ingestuurd hadden gekregen die in de media hadden gezegd dat ze niet wilden gaan (?). Zoiets? Ik dacht meteen aan Davina.quote:Op maandag 28 oktober 2024 20:04 schreef Dave het volgende:
[..]
"Davina Michelle wil ondanks afzegging Joost Klein écht niet meedoen aan Eurovisie Songfestival"
Maar wie weet stiekem toch wel.
Het weer gezellig maken en een feestje.quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:30 schreef Momo het volgende:
Benieuwd wat het doel is van bij Jinek zitten, alleen platenartiesten kunnen iets opsturen, niet de gemiddelde kijker.
Vind het dan nog steeds gek dat Jaap de commissie moest overtuigen om voor Europapa te kiezen, terwijl dat toch een enorm grote hit is gebleken. Als er al zo weinig goeds/unieks tussenzit elk jaar en je dan ook nog overtuigd moet worden om daarvoor te gaan, vraag ik me ook wel een beetje af of sommige commissieleden niet nog steeds een beetje te veilig denken. Aan de andere kant hoor je inderdaad nooit een Europapa of iets anders authentieks achteraf op de radio.quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit geloof ik ook echt.
En dat dat elk jaar zo zal zijn en zijn geweest. Daarom moest ik ook altijd zo lachen mensen die elk jaar weer riepen 'Stuur gewoon een DJ met een hit!'. Dan moet die hit er wel zijn he.
En in allllll die jaren hebben we - zoals we al vaker opmerkten - nog NOOIT na de selectie een ingezonden hit op de radio gehoord waarvan we dachten 'zo dat was dus echt de verkeerde keuze van de commissie als ze dit ook konden kiezen'. Gewoon nooit. Niet één keer. Dat zei al genoeg.
Is meedoen voor San Marino niet veel leuker?quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:56 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Iedereen mag dus een liedje insturen. Ik ben begin volgende maand weer in Groningen. Zullen wij het liedje "Ome Cornald" inzingen en opsturen?![]()
Of misschien toch weer Ilse..quote:Op maandag 28 oktober 2024 20:09 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Ze zeiden dat ze van artiesten iets ingestuurd hadden gekregen die in de media hadden gezegd dat ze niet wilden gaan (?). Zoiets? Ik dacht meteen aan Davina.
Maar vond je het een betere keuze dan Europapa?quote:Op maandag 28 oktober 2024 19:56 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik verdenk Douwe Bob er van dat hij I Believe heeft ingestuurd. Het duurt precies 3 minuten, staat niet op zijn nieuwe album en wordt opeens gebruikt voor de olympische spelen terwijl je daarvan niets in het nummer terug hoort.
Ik denk dat Cornald al dusdanig op de Numidia-trein zat, dat zelfs Waterloo het moeilijk zou hebben gehad om daar verandering in te brengen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 20:18 schreef d_elise het volgende:
[..]
Vind het dan nog steeds gek dat Jaap de commissie moest overtuigen om voor Europapa te kiezen, terwijl dat toch een enorm grote hit is gebleken. Als er al zo weinig goeds/unieks tussenzit elk jaar en je dan ook nog overtuigd moet worden om daarvoor te gaan, vraag ik me ook wel een beetje af of sommige commissieleden niet nog steeds een beetje te veilig denken. Aan de andere kant hoor je inderdaad nooit een Europapa of iets anders authentieks achteraf op de radio.
Ik snap wel dat ze hem met z'n allen eerst even live in die club wilden zien en horen. Pas toen ze dat beleefden waren ze veel meer van Joost overtuigd dat het echt een goede performer is. En wij weten natuurlijk niet hoe de ingezonden demo's van Joost precies klonken. Hij had meer liedjes ingezonden, wellicht niet allemaal al geproduceerd tot eindproduct enzo toch.quote:Op maandag 28 oktober 2024 20:18 schreef d_elise het volgende:
[..]
Vind het dan nog steeds gek dat Jaap de commissie moest overtuigen om voor Europapa te kiezen, terwijl dat toch een enorm grote hit is gebleken. Als er al zo weinig goeds/unieks tussenzit elk jaar en je dan ook nog overtuigd moet worden om daarvoor te gaan, vraag ik me ook wel een beetje af of sommige commissieleden niet nog steeds een beetje te veilig denken. Aan de andere kant hoor je inderdaad nooit een Europapa of iets anders authentieks achteraf op de radio.
Dat absoluut nietquote:Op maandag 28 oktober 2024 20:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar vond je het een betere keuze dan Europapa?
Dat was Aran.quote:Op maandag 28 oktober 2024 20:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat Cornald al dusdanig op de Numidia-trein zat, dat zelfs Waterloo het moeilijk zou hebben gehad om daar verandering in te brengen.
Oh dat kan zeker, maar als je als inzender écht denkt 'Jezus wat heeft die commissie verkeerd gekozen zeg, ik voel me teringgenaaid, mijn lied was echt beter en had op het ESF moeten staan dus ik ga Het Volk laten inzien wat een prutsers die commissie zijn' dan laat je echt wel 'lekken' ofzo dat dat ook een inzending was. Vermoed ik. En dat is echt nog nooit gebeurd. Die hit van Jaap en Armin die ze destijds hadden ingezonden en werd afgewezen wachten we nog steeds op geloof ik.quote:Op maandag 28 oktober 2024 20:40 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dat absoluut niet
Maar ik bedoel meer dat artiesten nooit hun afgewezen inzending laten horen . Maar misschien brengen ze het wel uit maar verzwijgen ze dat dit hun inzending was. Douwe Bob verdenk ik daar dus van.
Dat is inderdaad een goed punt. Zulke nummers/acts moeten het voornamelijk van een performance en het totaalpakket hebben. Goed dat ze hebben doorgevoerd om de laatste 5 kanshebbers te laten optreden voor de commissie en dat ze ook de moeite nemen om concerten oid van die artiesten te bezoeken, dat moet ik ze nageven.quote:Op maandag 28 oktober 2024 20:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snap wel dat ze hem met z'n allen eerst even live in die club wilden zien en horen. Pas toen ze dat beleefden waren ze veel meer van Joost overtuigd dat het echt een goede performer is. En wij weten natuurlijk niet hoe de ingezonden demo's van Joost precies klonken. Hij had meer liedjes ingezonden, wellicht niet allemaal al geproduceerd tot eindproduct enzo toch.
En als je als commissieleden niet heel veel hebt meegekregen van artiest Joost kan ik me best voorstellen dat ze van de eerste demo's van z'n liedjes misschien niet meteen stijl achterover sloegen. Hij heeft ze vooral live overtuigd met z'n puurheid en charisma, zei Cornald.
Helemaal mee eens. Zo’n Jaap Reesema zou best een goed nummer kunnen hebben maar heeft het charisma van een bordwisserquote:Op maandag 28 oktober 2024 20:47 schreef d_elise het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goed punt. Zulke nummers/acts moeten het voornamelijk van een performance en het totaalpakket hebben. Goed dat ze hebben doorgevoerd om de laatste 5 kanshebbers te laten optreden voor de commissie en dat ze ook de moeite nemen om concerten oid van die artiesten te bezoeken, dat moet ik ze nageven.
Gelukkig zit hij in de selectiecommissie.quote:Op maandag 28 oktober 2024 21:08 schreef Arizona het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Zo’n Jaap Reesema zou best een goed nummer kunnen hebben maar heeft het charisma van een bordwisser
En weet hij charisma wel bij anderen te herkennenquote:Op maandag 28 oktober 2024 23:07 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Gelukkig zit hij in de selectiecommissie.
De man van Kaleen (Oostenrijk 2024) zat in de commissie toen ze haar nummer daar kozen internquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 09:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
En weet hij charisma wel bij anderen te herkennen
Ze is niet de enige. Ik zou het ook niet aankunnen als ze zou gaan.quote:
Een beetje nepotisme in onze selectieprocedure?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 17:02 schreef Momo het volgende:
[..]
De man van Kaleen (Oostenrijk 2024) zat in de commissie toen ze haar nummer daar kozen intern![]()
Kun je je zoiets hier voorstellen?
Jammer ging ervan uit dat pappie ook hier dan weer grof voor zou betalen, zou een hoop belastinggeld schelen.quote:
Bijna geen enkele artiest met ook maar een greintje gezond verstand zou de vraag van Aran met JA beantwoorden. Ook als ze wel iets hebben ingezonden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:13 schreef Zigsky het volgende:
Goed nieuws, geen enkel voormalig lid van Nick en Simon wil gaan. Volgens Aran. Maar ook Maan en al die anderen niet.
Zon? Pluto? De Melkweg?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:13 schreef Zigsky het volgende:
Goed nieuws, geen enkel voormalig lid van Nick en Simon wil gaan. Volgens Aran. Maar ook Maan en al die anderen niet.
Ja, er werden een hele rij artiesten getoond die wel eens een hit hebben gehadquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:12 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Zon? Pluto? De Melkweg?
Aran belt gewoon alle artiesten waar hij wel eens van heeft gehoord. Dwz de Streamers en Mary Servaes.
Stond hij toen ook niet bij Jeangu zijn management voor de deur vier jaar geleden? Dat ze ontkenden? Gelijk heb je.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 19:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Bijna geen enkele artiest met ook maar een greintje gezond verstand zou de vraag van Aran met JA beantwoorden. Ook als ze wel iets hebben ingezonden.
Ik heb geen idee meer hoe dat toen ging, maar sowieso willen inzenders doorgaans liever niet dat men het weet (want stel dat ze niet gekozen worden) maar Aran is de laatste jaren zo'n afzeiker geworden van alles dat namens NL meedoet aan het ESF dat mensen het nu wel helemaal uit hun hoofd laten hem die info te geven.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:19 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Stond hij toen ook niet bij Jeangu zijn management voor de deur vier jaar geleden? Dat ze ontkenden? Gelijk heb je.
https://www.ad.nl/show/sn(...)naar-voren~a3f66ea1/quote:Kemps snapt de oproep van de commissie ook niet helemaal, hij vindt dat ze sowieso voor Anouk moeten gaan. ,,Die hebben we. Voor de gimmick, snap ik het. Leuk, Snollebollekes, op CNN één minuut geweest. Maar op het moment dat je Anouk hebt en die zegt: ik wil. Dan is het wat mij betreft niet eens een discussie. Dan ga je ook niet meer vragen: stuur een nummer in. Dan zeg je: alsjeblieft Anouk, help ons uit de brand.”
Ja daar heeft toch helemaal niemand zin in. Vanaf het moment dat haar naam dan als deelnemer genoemd wordt begint het al. Dit jaar was het tenminste nog alleen gezeik vanaf vlak voor de finale. Met Anouk begint dat al een half jaar voor het ESF. Jottem!quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 23:43 schreef Momo het volgende:
Anouk moet dan wel echt een hele killersong hebben. Gaat sowieso groot drama worden op social media
Ik denk dat Rob Kemps dondersgoed weet dat het Esf niet zijn publiek is en dat hij op instagram gewoon wat zat te dollenquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 23:05 schreef Greys het volgende:
Rob van de Snollebollekes vanavond bij Humberto. Hij gaat niet meedoen aan het ESF2025, maar zei:
[..]
https://www.ad.nl/show/sn(...)naar-voren~a3f66ea1/
Eh... dat klinkt wel heel wanhopig dat laatste. Nou doet ie net alsof zij de enige is die het ooit goed gedaan heeft daar of goed zou kunnen doen. En dan krijg je weer heel veel dirt op de internationale socials. Laat dat maar aan Aran en Het Rode Petje over.
En dan ook nog verbaasd zijn ookquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb geen idee meer hoe dat toen ging, maar sowieso willen inzenders doorgaans liever niet dat men het weet (want stel dat ze niet gekozen worden) maar Aran is de laatste jaren zo'n afzeiker geworden van alles dat namens NL meedoet aan het ESF dat mensen het nu wel helemaal uit hun hoofd laten hem die info te geven.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Albert Verlinde kotst op Cornald Maas: ‘Hij is een zure oude homo’
Albert Verlinde maakt aan tafel bij Vandaag Inside vollédig gehakt van de hooghartige Songfestival-bobo Cornald Maas. “Wat word je toch ook een beetje een zure oude homo!”, roept hij.
Het is echt niet te filmen: Songfestival-clown Cornald Maas stuurt al jaren de grootste weekdieren naar het Eurovisie Songfestival — allemaal komen ze huilend terug — en haalt nu zijn neus op voor Anouk. Zij wil meedoen aan het liedjesfestijn, heeft al een liedje en wordt graag gebeld door de Songfestival-equipe. Maar bellen? Dat doet Corrie niet.
‘Wat een klootzak!’
Johan Derksen kan de houding van Cornald — hij wil dat Anouk hém belt in plaats van andersom, zei hij bij Eva Jinek — niet geloven. “Ik heb me er gisterenavond zó verschrikkelijk aan zitten ergeren. Wat een klóótzak is dat!”, roept hij in Vandaag Inside.
“Die zit daar met die wijsneuzenkop van hem naast een bijzonder mooie vrouw (Hila Noorzai, red.) die net deed alsof ze heel veel verstand van het Songfestival had. Ik ken haar niet, wie is dat? Nou ja, leuke vrouw, maar qua leeftijd zal ze niet veel van zingen weten. Weinig ervaring, hè? Dan heb je The Zombies nooit meegemaakt.”
Arrogante hoofd
Cornald moet er gewoon uitgezet worden, vindt Johan. “Iemand zegt dan tegen hem: ‘Misschien moet je Anouk bellen’, een van onze beste zangeressen, en dan met dat arrogante hoofd: ‘Nou, nee, die bel ik niet. Als Anouk wat wil, dan moet ze mij bellen.’ Dan denk ik: joh, wie ben jij dan? Wie denkt hij nou dat hij is dan?”
Tafelgast Albert Verlinde is het daarmee eens. “Ik wist oprecht niet wat ik zag. Ik zat dus ook te kijken, want je bent toch benieuwd wat er gebeurt met dat Songfestival en die Hila deed dat heel knap. Anouk is er klaar voor, die heeft al een nummer, dus waarom bel je die niet gewoon?”
Zure homo
Albert vindt Cornald extreem hooghartig. “Toen dacht ik ook: Cornald, wat word je toch ook een beetje een zure oude homo! Ineens van: nee, nee, die bel ik niet. Dan denk ik: waarom? Stel dat je in Amerika zou zeggen: ‘Adele, nee, die moet ons maar bellen, want die bellen we niet.’ Dat is hier (wijst met wijsvinger naar voorhoofd, red.).”
Johan: “Die houding was bijzonder ongepast en arrogant. Hij gedroeg zich als een soort machtswellusteling, van: ík bepaal wel wie er naar het Songfestival gaat. Nou, die twee hansworsten die uit de maat zongen en die Joost Klein…”
Depri S10
Het is eigenlijk onvoorstelbaar dat die Cornald überhaupt nog iemand mag aanwijzen, aldus Albert. “Die S10 hebben we ook nog gehad, die depressieve polonaise.”
Johan: “Daar is hij dus verantwoordelijk voor. Zoveel verstand heeft hij ervan!”
Hila is 32 jaar, zo jong! dan kan ze nooit veel van zingen en muziek weten. Moet natuurlijk een boomer zijn die in de jaren 60 is blijven hangen, dan kan je pas iets kiezen wat Europa op gaat stemmen.quote:“Die zit daar met die wijsneuzenkop van hem naast een bijzonder mooie vrouw (Hila Noorzai, red.) die net deed alsof ze heel veel verstand van het Songfestival had. Ik ken haar niet, wie is dat? Nou ja, leuke vrouw, maar qua leeftijd zal ze niet veel van zingen weten. Weinig ervaring, hè? Dan heb je The Zombies nooit meegemaakt.”
Leuke vrouw die Hila (niet gezien gister overigens). Dacht dat ze begin 20 was dus in dat opzicht snap ik Johan (heel even) wel.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Hila is 32 jaar, zo jong! dan kan ze nooit veel van zingen en muziek weten. Moet natuurlijk een boomer zijn die in de jaren 60 is blijven hangen, dan kan je pas iets kiezen wat Europa op gaat stemmen.
Tsja, Cornald deed dat bij Eva toch ook gewoon echt slecht? Hij vertelt altijd enthousiast dat de selectiecommissie de contacten met grote artiesten warmhoudt. Maar als het dan over Anouk gaat, aan wie hij duidelijk een hekel heeft, dan komt er opeens een arrogante reactie dat zij niet gaan bellen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:32 schreef Greys het volgende:
Cornald en de commissie kunnen het sowieso nooit goed doen, wat hij ook doet. Als hij niet bij Anouk voor de deur smeekt of ze mee wil doen is hij een lul volgens de Verlindes en de VI-schreeuwers, als hij haar wel vraagt is hij een goedprater van haar eerder gedane uitspraken, toen ze Joost kozen waren ze helden en toen Joost in de shit kwam daar waren het weer kneuzen die een weekdier hadden gestuurd.
Wat je ook doet, je doet het nooit goed.
valse nicht is het die Verlindequote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:52 schreef Dave het volgende:
Die Albert. Een mooier voorbeeld van "de pot verwijt de ketel" is bijna niet te vinden.
Zelfs als ze 23 jaar was geweest, dan had ze ook prima kennis kunnen hebben van muziek en zingen hoor. Denk zelf dat onze selectie commissie eigenlijk te oud is.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Leuke vrouw die Hila (niet gezien gister overigens). Dacht dat ze begin 20 was dus in dat opzicht snap ik Johan (heel even) wel.
Inderdaad, het echte probleem is juist dat je geen mensen van 23 in de commissie hebt. Waarbij het ook niet goed is om alleen maar jonge mensen te hebben. Maar de mix kan zeker beter dan het nu is.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Zelfs als ze 23 jaar was geweest, dan had ze ook prima kennis kunnen hebben van muziek en zingen hoor. Denk zelf dat onze selectie commissie eigenlijk te oud is.
Ik vind het écht niet gek hoor dat je als commissie enorm terughoudend bent bij bepaalde artiesten als je bij voorbaat weet dat de halve goegemeente dan weer over je heen valt door wat ze allemaal gezegd heeft en je weet dat dat alles behalve goed gaat vallen bij (onder andere) het ESF-publiek.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Tsja, Cornald deed dat bij Eva toch ook gewoon echt slecht? Hij vertelt altijd enthousiast dat de selectiecommissie de contacten met grote artiesten warmhoudt. Maar als het dan over Anouk gaat, aan wie hij duidelijk een hekel heeft, dan komt er opeens een arrogante reactie dat zij niet gaan bellen.
Misschien hadden ze Joost wel een plekje in de selectiecommissie moeten aanbieden. (serieus)quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Inderdaad, het echte probleem is juist dat je geen mensen van 23 in de commissie hebt. Waarbij het ook niet goed is om alleen maar jonge mensen te hebben. Maar de mix kan zeker beter dan het nu is.
Dat had hij ook gewoon kunnen zeggen dan. Voor veel mensen is dat ophef die volledig langs ze heen gaat, en even los van hoe terecht dat is, is het vooral groot in de Songfestivalfansbubble, en ook niet van invloed op het eindresultaat.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het écht niet gek hoor dat je als commissie enorm terughoudend bent bij bepaalde artiesten als je bij voorbaat weet dat de halve goegemeente dan weer over je heen valt door wat ze allemaal gezegd heeft en je weet dat dat alles behalve goed gaat vallen bij (onder andere) het ESF-publiek.
Dat is net als dat de Franse selectie morgen zegt dat ze Slimane weer gaan vragen voor 2025, na wat er over hem bekend is geworden.
Ik vind het niet arrogant maar gewoon gezond verstand.
Ach ja ik zeg geef Johan maar gewoon eens zijn zin, zet een ouwe lul op het podium met een gitaar, worden we gewoon 14e o.i.d. in de halve finale en kunnen we in 2026 zonder gezeur weer iets leuks proberen in te sturen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:52 schreef summer52 het volgende:
Volgens VI was Duncan niets, S10 ook niet, Mia en Dion al helemaal niet en Joost Klein was überhaupt shit.
Nee volgens de seniele opperhoofd Derksen heb je pas verstand van muziek als je de Zombies kent.
Dat is verdikkeme muziek uit de jaren 60, hoe kun je dat nu vergelijken?
Maar begrijp ik het goed dat volgens Derksen, er alleen maar boomers in die commissie mogen zitten?
Vraag van ook een boomer
Ter verdediging van Derksen is het wel nuttig om mensen met ervaring in zo’n commissie te hebben, omdat de muzieksmaak niet stabiel is, maar er genoeg zaken zijn die in competitieverband zoals het ESF al vanaf het eerste ESF wel en niet werken.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:52 schreef summer52 het volgende:
Volgens VI was Duncan niets, S10 ook niet, Mia en Dion al helemaal niet en Joost Klein was überhaupt shit.
Nee volgens de seniele opperhoofd Derksen heb je pas verstand van muziek als je de Zombies kent.
Dat is verdikkeme muziek uit de jaren 60, hoe kun je dat nu vergelijken?
Maar begrijp ik het goed dat volgens Derksen, er alleen maar boomers in die commissie mogen zitten?
Vraag van ook een boomer
Waarom zou je een inzending sturen om Johan te pleasen? Dan gaat Johan weer zeuren dat mensen van tegenwoordig goede muziek niet meer kunnen waarderen. Überhaupt lijkt mij lastig om iets te sturen waar die achterban tevreden mee is, die zijn altijd chronisch boos op alles. Ik had laatst een discussie op X met een VI type boomer. Iedereen is tegenwoordig transgender op het ESF (geen enkele deelnemer in laatste jaren maar ok), alle inzendingen zijn een freakshow, de muziek van tegenwoordig is allemaal slecht etc. Net alsof je iets kan sturen om die mensen te pleasen. Die trouwens een heel duidelijk mening hebben over songfestival maar zeggen al 30 jaar niks te hebben gezien omdat alles woke is.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:04 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Ach ja ik zeg geef Johan maar gewoon eens zijn zin, zet een ouwe lul op het podium met een gitaar, worden we gewoon 14e o.i.d. in de halve finale en kunnen we in 2026 zonder gezeur weer iets leuks proberen in te sturen.
Nee dat kan tegenwoordig niet meer 'gewoon'. Dat weet je toch wel. Want dan moet hij op nationale tv de hele uitleg geven en gooit hij haar onder de bus. Dan heb je zelfs NU al gedoe en ophef.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat had hij ook gewoon kunnen zeggen dan.
Hij zei toch dat ze welkom was een lied in te sturen? Of heb ik echt iets gemist in dat gesprek? Hoezo moet daar bij haar zo'n heel eerbetoon bij enzo terwijl hij haar door haar uitspraken misschien persoonlijk wel kan uitkotsen maar het uiteraard gewoon netjes moet houden.quote:En als je dat niet wil zeggen, vanwege het gezeik dat dat dan weer op zou leveren, dan zeg je dat Anouk meer dan welkom is een liedje in te sturen vanwege haar verdiensten voor Nederland op het ESF in het verleden en dat de commissie sowieso zo veel mogelijk contact opneemt met grote namen in de Nederlandse muziekwereld. Dan ben je er ook vanaf.
Een positieve reactie van één zinnetje is toch geen eerbetoon? Dat kon er zelfs voor de Snollebollekes nog vanafquote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee dat kan tegenwoordig niet meer 'gewoon'. Dat weet je toch wel. Want dan moet hij op nationale tv de hele uitleg geven en gooit hij haar onder de bus. Dan heb je zelfs NU al gedoe en ophef.
(Al is dat er nu alsnog weer want het moet er chronisch zijn tegenwoordig geloof ik.)
[..]
Hij zei toch dat ze welkom was een lied in te sturen? Of heb ik echt iets gemist in dat gesprek? Hoezo moet daar bij haar zo'n heel eerbetoon bij enzo terwijl hij haar door haar uitspraken misschien persoonlijk wel kan uitkotsen maar het uiteraard gewoon netjes moet houden.
Soms zou ik echt willen dat we nog 20 jaar geleden waren toen social media nog niet alles verpestte en alles ophef werd. 😅
Maar wacht, er is 2 maanden geleden nog contact geweest met Anouk door AvroTros. Heeft de directeur zelf gezegd, die Taco. In de gewone media zeg maar, heel kort geleden, vorige week ofzo. Dus er IS gewoon sprake geweest van contact onderhouden met artiesten en nog niet te lang geleden dus ook met haar.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:20 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Een positieve reactie van één zinnetje is toch geen eerbetoon? Dat kon er zelfs voor de Snollebollekes nog vanaf![]()
Als je altijd verkondigt contact te houden met grote artiesten, en daar kwam die vraag van Eva natuurlijk ook vandaan, dan roep je toch niet dat je de derde succesvolste deelnemer aan het ESF voor Nederland deze eeuw niet gaat bellen? Dan toon je juist aan bevooroordeeld te zijn.
Dat “derde succesvolste deelnemer aan het ESF voor Nederland deze eeuw” kwam van mijquote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar wacht, er is 2 maanden geleden nog contact geweest met Anouk door AvroTros. Heeft de directeur zelf gezegd, die Taco. In de gewone media zeg maar, heel kort geleden, vorige week ofzo. Dus er IS gewoon sprake geweest van contact onderhouden met artiesten en nog niet te lang geleden dus ook met haar.
Dus wellicht is er gewoon een spraakverwarring en bedoelt Cornald dat hij haar niet nógmaals gaat bellen omdat er al die tijd al vaker contact was en Anouk inmiddels heus weet dat Joost niet gaat en er dus weer ingezonden kan worden en het anders te veel op smeken gaat lijken. Stel dat die killersong helemaal niet zo killer is (en ze dus die ophef niet wensen) dan moet je niet té vaak gaan bellen anders denkt Anouk dat het al kat in het bakkie is toch.
(Dat hij 'deze eeuw' zei heb ik daadwerkelijk gemist trouwens. Dan snap ik wel meer wat je bedoelt. Misschien deed ze lelijk, 2 maanden geleden, en gaan ze haar daarom niet meer bellen deze eeuw.)
Ik lach hardop nu want ik dacht écht even dat hij had gezegd dat hij haar deze eeuw niet meer ging bellen en dat ik dat gemist had hahaha.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:35 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat “derde succesvolste deelnemer aan het ESF voor Nederland deze eeuw” kwam van mij![]()
Helemaal eens. Er was geen nieuws en geeft alleen maar weer reden tot gedoe EN GOD WAT HEBBEN WE EVEN DE BUIK VOL VAN GEDOE.quote:Maar goed, ik denk dat achteraf het handigste was geweest als ze dat hele interview niet hadden gedaan. Er werd immers toch niets bijzonders gezegd, Joost werd oorverdovend doodgezwegen en er is nu achteraf toch gedoe.
Ik vraag me af wat überhaupt de insteek en het doel van dat interview was, ja. Het is overal in het nieuws geweest dat Joost heeft bedankt om nog eens te gaan en dat de open inzending daarom weer van start is gegaan. Wat kun je er op dit moment nog meer over vertellen? Raar besluit, zeker als je als Cornald zijnde (die er toch het meest bij betrokken is) nog met allerlei frustraties zit.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:35 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat “derde succesvolste deelnemer aan het ESF voor Nederland deze eeuw” kwam van mij![]()
Maar goed, ik denk dat achteraf het handigste was geweest als ze dat hele interview niet hadden gedaan. Er werd immers toch niets bijzonders gezegd, Joost werd oorverdovend doodgezwegen en er is nu achteraf toch gedoe.
Ja maar zo zegt en bedoeld Derksen het volgens mij niet. Was dat maar zo dan kon je hem nog enigszins serieus nemen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ter verdediging van Derksen is het wel nuttig om mensen met ervaring in zo’n commissie te hebben, omdat de muzieksmaak niet stabiel is, maar er genoeg zaken zijn die in competitieverband zoals het ESF al vanaf het eerste ESF wel en niet werken.
Waar het nu alleen wat te veel aan lijkt te ontbreken, is een goed inzicht waar de jonge doelgroep 10-25 van houdt. Het veel groter dan verwachte commerciële succes van Europapa geeft wel aan dat daar blijkbaar veel te halen is.
S10 zou ook prima passen in de commissie.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:28 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Misschien hadden ze Joost wel een plekje in de selectiecommissie moeten aanbieden. (serieus)
Ja ik had eigenlijk ook gehoopt dat die hele commissie even een jaartje nee had gezegd.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:08 schreef blackswangreen het volgende:
Het was ook een slecht interview, met name die houding van Cornald beviel me niet zo. Hij stapt wel erg snel over debacles heen. Bij Mia & Dion, en nu bij Joost ook. Eerst nog openlijk de EBU de grond in boren en nu gewoon weer vrolijk meedoen. Ja hallo, wat heb jij voor principes.
Inderdaad.quote:Maar Anouk is zo ongeveer de slechtste keuze die je nu kunt makenIk zie haar zelf als iemand die net als heel veel celebrities en niet-celebrities tijdens Covid helemaal in de rabbit hole is verdwaald... maar haar rabbit hole is wel een totaal andere dan die van de meeste Eurovisiefans, laten we het zo zeggen.
ik kan er niet mee levenquote:
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:09 schreef sp3c het volgende:
die is zo superboos
ik bedeoelde @:greys maar ze is 8 meter lang dus ik zeg altijd greus, in mijn hoofd is dat grappig
want reus
snapte?
Hoeveel heb jij vandaag gesnoven? Wat een posts.quote:
ik kies mijn eigen weggetjequote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik verheug me wel op een eventuele volgende keer dat ik je de weg uit moet leggen en dat ik dan een foto maak van je gezicht als je aan komt lopen na zes omwegen omdat je niet goed geluisterd hebt naar m'n aanwijzingen.
(Dit snapt óók niemand maar ik heb er lol om. Sorry.)
dit valt wel meequote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoeveel heb jij vandaag gesnoven? Wat een posts.
Dit is een kalme en normale sp3c die het naar z'n zin heeft. Wacht maar tot 'ie zich een keer opwindt over iets, of dat nou positief of negatief is.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoeveel heb jij vandaag gesnoven? Wat een posts.
Vreselijk he? Dat was echt een gevalletje "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet".quote:Op woensdag 30 oktober 2024 14:55 schreef Aadrianus het volgende:
Bij alles wat Johan Derksen zegt gaat mijn hoofd sowieso op mute.
Maar Albert Verlinde die Cornald een zure ouwe homo noemt? Ik kom niet meer bij. Het staat nog net niet op Alberts eigen voorhoofd geschreven....
Nou ja, in dat hypothetische geval kan die arme Lenny natuurlijk zelf niks aan die ophef doen... Anouk wel, die heeft zelf die rare uitspraken gedaan.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:51 schreef Greys het volgende:
Misschien kan de commissie anders ook Lenny Kuhr even polsen om haar nog eens te sturen in deze tijden, ook een leuke, ophefsgewijsgezien.
Nou erger nog, je kunt van Cornald veel zeggen, maar een zure ouwe homo vind ik hem echt niet. Het feit dat Albert zoiets zegt is echt behoorlijk zuur 😊quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:06 schreef summer52 het volgende:
[..]
Vreselijk he? Dat was echt een gevalletje "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet".
Nou ja, dit is wel het punt natuurlijk. Als je kijkt naar hoe de zaak rond Joost, en dit is de laatste keer dat ik die zaak weer oprakel voor vandaag, nu afloopt met een scenario dat ik twee weken terug eigenlijk totaal niet had voorzien. Dat Avrotros en diverse media Joost neerzetten als een soort onhandelbare idioot, bij wie het niet zo gek is dat het misging in Malmö. En dat vervolgens vrijwel iedereen het daar wel redelijk mee eens is, en we nu geruisloos doorgaan naar het nieuwe seizoen met een andere (normale) artiest. Wat je dus maandag in dat interview al merkte, omdat er geen enkele referentie werd gemaakt naar Joost, dat Fuck the EBU en hoe er per saldo niets bijzonders is veranderd rond het ESF. Dan is het toch wel heel merkwaardig dat er niemand meer inhoudelijke interesse lijkt te hebben in alle open eindjes die er nog zijn, en waar juist de visie van Cornald heel interessant in kan zijn.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:08 schreef blackswangreen het volgende:
Het was ook een slecht interview, met name die houding van Cornald beviel me niet zo. Hij stapt wel erg snel over debacles heen. Bij Mia & Dion, en nu bij Joost ook. Eerst nog openlijk de EBU de grond in boren en nu gewoon weer vrolijk meedoen. Ja hallo, wat heb jij voor principes.
Ik kan me geen enkele uitlating van AvroTros herinneren waarin ze hem onhandelbaar noemen. Wel dat ze hem meteen de kans geboden hebben om het nog eens opnieuw te proberen (wat volgens mij juist een teken is dat ze hem juist niet onhandelbaar vonden).quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, dit is wel het punt natuurlijk. Als je kijkt naar hoe de zaak rond Joost, en dit is de laatste keer dat ik die zaak weer oprakel voor vandaag, nu afloopt met een scenario dat ik twee weken terug eigenlijk totaal niet had voorzien. Dat Avrotros en diverse media Joost neerzetten als een soort onhandelbare idioot, bij wie het niet zo gek is dat het misging in Malmö. En dat vervolgens vrijwel iedereen het daar wel redelijk mee eens is, en we nu geruisloos doorgaan naar het nieuwe seizoen met een andere (normale) artiest. Wat je dus maandag in dat interview al merkte, omdat er geen enkele referentie werd gemaakt naar Joost, dat Fuck the EBU en hoe er per saldo niets bijzonders is veranderd rond het ESF. Dan is het toch wel heel merkwaardig dat er niemand meer inhoudelijke interesse lijkt te hebben in alle open eindjes die er nog zijn, en waar juist de visie van Cornald heel interessant in kan zijn.
Daar heb je gelijk in! Die gezegde klopt dan ook niet.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:14 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Nou erger nog, je kunt van Cornald veel zeggen, maar een zure ouwe homo vind ik hem echt niet. Het feit dat Albert zoiets zegt is echt behoorlijk zuur 😊
Cornald neemt nooit ergens verantwoordelijkheid voor. Het overkomt hem allemaal. Dat is het risico van de twee petten die hij opheeft: hij is zowel commissielid als commentator. Hij noemde in dat gesprek Trijntje ook nog, iets in de trant van "die kan goed zingen maar bakte er op Eurovisie niks van"... ja, wie heeft dat verschrikkelijk slechte nummer ook alweer uitgekozen Cornald?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:33 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik kan me geen enkele uitlating van AvroTros herinneren waarin ze hem onhandelbaar noemen. Wel dat ze hem meteen de kans geboden hebben om het nog eens opnieuw te proberen (wat volgens mij juist een teken is dat ze hem juist niet onhandelbaar vonden).
En in het interview met Cornald en Hila is wel over Joost gesproken. En over het feit dat AvroTros hem nog een kans wilde geven, waardoor de rol van de selectiecommissie overbodig werd en ze zich daarbij afzijdig hebben gehouden, zoals die ook geen rol heeft gehad in het jaar dat Jeangu een herkansing kreeg.
Ja dit.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:33 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik kan me geen enkele uitlating van AvroTros herinneren waarin ze hem onhandelbaar noemen. Wel dat ze hem meteen de kans geboden hebben om het nog eens opnieuw te proberen (wat volgens mij juist een teken is dat ze hem juist niet onhandelbaar vonden).
En in het interview met Cornald en Hila is wel over Joost gesproken. En over het feit dat AvroTros hem nog een kans wilde geven, waardoor de rol van de selectiecommissie overbodig werd en ze zich daarbij afzijdig hebben gehouden, zoals die ook geen rol heeft gehad in het jaar dat Jeangu een herkansing kreeg.
Tuurlijk maar dat was m'n punt ook niet. Als je vooraf weet dat er een hele berg heisa op je af komt - terecht (Anouk) of onterecht (Lenny) - maar dat je duizend procent zeker weet dat het komt is iemand gewoon niet de juiste deelnemer. Dus Anouk zou wat dat betreft echt onderaan de lijst moeten hangen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:12 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nou ja, in dat hypothetische geval kan die arme Lenny natuurlijk zelf niks aan die ophef doen... Anouk wel, die heeft zelf die rare uitspraken gedaan.
Ja leuk, maar die nieuwe deelname van Joost speelde ergens in juni, toen alle gebeurtenissen nog vers waren, en een nieuwe deelname voor het Nederlandse volk erg ongewenst, om nog maar te zwijgen over de zelfmoord die het zou zijn om met iemand anders te gaan dan Joost, indien die wel zou willen. Waarmee ik overigens niet wil suggereren dat Joost en Avrotros niet prettig hebben samengewerkt, dat kan best.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:33 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Er zijn in de media wel berichten verschenen dat er "aanzienlijke twijfels" waren bij AvroTros om Joost nog een keer te sturen. Maar in hoeverre dat ook echt zo is geweest is lastig te zeggen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dit.
Ik heb vanuit AvroTros juist geen seconde een negatief geluid gehoord over Joost. Ik snap ook niet zo goed waar dat nou ineens vandaan komt.
Het mooiste was met Mia en Dion, dat ze ineens niet meer verantwoordelijk waren nadat het nummer gekozen was. Dat hoorden we bij Duncan nou nooit.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Cornald neemt nooit ergens verantwoordelijkheid voor. Het overkomt hem allemaal. Dat is het risico van de twee petten die hij opheeft: hij is zowel commissielid als commentator. Hij noemde in dat gesprek Trijntje ook nog, iets in de trant van "die kan goed zingen maar bakte er op Eurovisie niks van"... ja, wie heeft dat verschrikkelijk slechte nummer ook alweer uitgekozen Cornald?
En zo neemt hij dus ook niet de verantwoordelijkheid voor zijn eigen uitspraken van afgelopen mei. Als je "fuck de EBU" écht meent, wat is er nu dan anders? Waarom kunnen we nu dan vrolijk weer meedoen? Waarom is het nu blijkbaar ineens toch die rare Joost waar het allemaal aan lag?
Succes kent vele vaders, mislukking is een wees.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:19 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het mooiste was met Mia en Dion, dat ze ineens niet meer verantwoordelijk waren nadat het nummer gekozen was. Dat hoorden we bij Duncan nou nooit.
Cornald heeft zich toen alleen bemoeid met de keuze voor Trijntje. Dat nummer heeft ze zelf uitgekozen, want artiest had vrije hand. Hij heeft het volgens mij nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij met dat nummer niet zo blij was. En de treinramp die ze met de staging heeft veroorzaakt kan hem ook niet worden aangerekend.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Cornald neemt nooit ergens verantwoordelijkheid voor. Het overkomt hem allemaal. Dat is het risico van de twee petten die hij opheeft: hij is zowel commissielid als commentator. Hij noemde in dat gesprek Trijntje ook nog, iets in de trant van "die kan goed zingen maar bakte er op Eurovisie niks van"... ja, wie heeft dat verschrikkelijk slechte nummer ook alweer uitgekozen Cornald?
En zo neemt hij dus ook niet de verantwoordelijkheid voor zijn eigen uitspraken van afgelopen mei. Als je "fuck de EBU" écht meent, wat is er nu dan anders? Waarom kunnen we nu dan vrolijk weer meedoen? Waarom is het nu blijkbaar ineens toch die rare Joost waar het allemaal aan lag?
AvroTros hoeft toch niet op elke scheet die in de social media wordt gelaten een statement los te laten. En Joost heeft ook niet een babysit nodig, toch?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja leuk, maar die nieuwe deelname van Joost speelde ergens in juni, toen alle gebeurtenissen nog vers waren, en een nieuwe deelname voor het Nederlandse volk erg ongewenst, om nog maar te zwijgen over de zelfmoord die het zou zijn om met iemand anders te gaan dan Joost, indien die wel zou willen. Waarmee ik overigens niet wil suggereren dat Joost en Avrotros niet prettig hebben samengewerkt, dat kan best.
Maar in het midden van de storm rond Joost vorige week was er niemand vanuit de omroep die het Televiziergala organiseerde die de behoefte voelde om even op te merken dat Joost niet heel onbeleefd wegliep middenin André van Duins verhaal, maar dat hij gewoon even naar de WC moest, of op enige andere wijze het voor hem opnam. Het leek allemaal wel redelijk gelegen te komen dat Joost alle klappen mocht opvangen.
"AvroTros zet Joost neer als een onhandelbare idioot" is daarmee nog steeds verre van waar. Dat heb ik ze echt nul keer zien/horen/lezen doen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:07 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Er zijn in de media wel berichten verschenen dat er "aanzienlijke twijfels" waren bij AvroTros om Joost nog een keer te sturen. Maar in hoeverre dat ook echt zo is geweest is lastig te zeggen.
Nieuwe artiest zoeken of Joost Klein opnieuw naar songfestival sturen: nervositeit binnen AvroTros
In mijn herinnering noemde hij het een gegarandeerde hit, maar ik kan me vergissen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 17:53 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Cornald heeft zich toen alleen bemoeid met de keuze voor Trijntje. Dat nummer heeft ze zelf uitgekozen, want artiest had vrije hand. Hij heeft het volgens mij nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij met dat nummer die zo blij was. En de treinramp die ze met de staging heeft veroorzaakt kan hem ook niet worden aangerekend.
Volgens mij heeft Jacqueline dit jaar gepast als commentator.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:19 schreef Greys het volgende:
De selectiecommissie is de selectiecommissie. Ze zijn niet de selectiecommissie én het begeleidende team. Daar zijn anderen voor. Dus niet Cornald, niet Jaap, niet Jacqueline of Hila of wie dan ook. Niet hun taak. Ze hebben Duncan na het kiezen van het lied zelf ook niet begeleid, dat deden ze bij niemand.
Daar kan je wat van vinden, maar zo is het nou eenmaal geregeld vanuit AvroTros.
Je kunt ze prima afserveren op verkeerd gekozen nummers, fair enough en zeker in het geval Trijntje meer dan terecht, maar niet op hun begeleiding daarna. Dat is simpelweg niet aan hen. Ze kiezen het lied en proberen zo goed mogelijk in te schatten of de artiesten dat lied live ook een beetje fatsoenlijk kunnen brengen. Bij Mia en Dion ging het live voor de commissie goed, maar fout in het traject daarna met AvroTros en Duncan qua begeleiding. Daar zijn de commissieleden dan niet meer verantwoordelijk voor. Zo is het nou eenmaal.
Misschien is dat een taak die bv Jaap en Jacqueline op zich zouden kunnen nemen in de toekomst, als AvroTros dat zou willen veranderen en die twee ervoor open staan. Al is Jacqueline ook weer commentator, dus dan is ze er niet achter de schermen voor begeleiding tijdens de live shows etc. Denk dat ze het maar gewoon zo moeten laten, want ik zie het andere commissieleden ook niet doen zoals een Hila of die directeur..
Jawel. Ik heb een filmpje gevonden. Een of andere dj zei dat de artiest met de letter J begon en toen was er een zoektocht en kwamen ze uiteindelijk uit bij Jeangu. En het management loog toen. Ze moesten welquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb geen idee meer hoe dat toen ging, maar sowieso willen inzenders doorgaans liever niet dat men het weet (want stel dat ze niet gekozen worden) maar Aran is de laatste jaren zo'n afzeiker geworden van alles dat namens NL meedoet aan het ESF dat mensen het nu wel helemaal uit hun hoofd laten hem die info te geven.En ja, Aran is een zeikerd geworden.
Is het idee van een live optreden van de laatste selectie niet juist ingevoerd ná het Mia en Dion debacle? Dat dat juist een van de dingen was waar de commissie van wilde leren: eerst de artiest en het betreffende nummer live zien en horen voordat er een definitieve keuze gemaakt wordt. (Of heb ik dit zelf bedacht en gaat dit al heel lang zo?)quote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:19 schreef Greys het volgende:
Ze kiezen het lied en proberen zo goed mogelijk in te schatten of de artiesten dat lied live ook een beetje fatsoenlijk kunnen brengen. Bij Mia en Dion ging het live voor de commissie goed, maar fout in het traject daarna met AvroTros en Duncan qua begeleiding.
AvroTros en de commissie zeiden dat ze het lied daar (in de foyer? Met een piano oid? Weet het niet meer precies) live hebben gezongen en dat dat prima ging. En ze gingen verder op het oordeel van Duncan af op dat vlak, die droeg ze aan.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:39 schreef d_elise het volgende:
[..]
Is het idee van een live optreden van de laatste selectie niet juist ingevoerd ná het Mia en Dion debacle? Dat dat juist een van de dingen was waar de commissie van wilde leren: eerst de artiest en het betreffende nummer live zien en horen voordat er een definitieve keuze gemaakt wordt. (Of heb ik dit zelf bedacht en gaat dit al heel lang zo?)
Ik doelde meer op het feit dat nu bekend is dat de laatste 3 tot 5 overgebleven nummers en artiesten live hun nummer moeten doen voor de selectiecommissie in een theater oid, a la Idols-auditie. Dat vind ik iets goeds, maar wist niet dat Mia en Dion iets soortgelijks hadden gedaan en dat het toen goed ging. Jammer dat het daarna niet meer lukte.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:50 schreef Greys het volgende:
[..]
AvroTros en de commissie zeiden dat ze het lied daar (in de foyer? Met een piano oid? Weet het niet meer precies) live hebben gezongen en dat dat prima ging. En ze gingen verder op het oordeel van Duncan af op dat vlak, die droeg ze aan.
Maar dat bleek inderdaad verre van genoeg. Dus ik snap goed dat ze bv bij Joost ook nog maar even naar een live show met publiek gingen waar hij ze kon overtuigen.
Er waren volgens mij niet echt shows met flink wat publiek van Mia of Dion toen waar ze heen konden in die periode. Of hadden ze toen al veel optredens? Niet echt geloof ik.
Dat is een flinke les geweest voor iedereen daar denk ik.
Ik geef toe: als ik in die commissie zat en er waren gewoon geen betere liedjes en Duncan had gezegd 'ja dit kunnen ze joh' had ik daar denk ik dan ook maar op vertrouwd en dus keihard de mist in gegaan. Je moet wát, bij gebrek aan beter en met begeleiding van een ESF-winnaar.
Oh zo. Ja dat met die Idols-achtige privé finale is volgens mij nog niet lang zo. Misschien wel en wisten we het niet. Ze werden pas afgelopen jaar meer transparant in hoe zo'n proces gaat.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 19:58 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat nu bekend is dat de laatste 3 tot 5 overgebleven nummers en artiesten live hun nummer moeten doen voor de selectiecommissie in een theater oid, a la Idols-auditie. Dat vind ik iets goeds, maar wist niet dat Mia en Dion iets soortgelijks hadden gedaan en dat het toen goed ging. Jammer dat het daarna niet meer lukte.
Wel echt goed van de selectiecommissie om naast dat soort "audities" ook naar reguliere concerten van die artiesten te gaan. Maar goed, ik zie bijvoorbeeld een Anouk met haar killersong niet zo'n auditie doen. Volgens mij heeft Ilse ook eens aangegeven dat een raar/lastig idee te vinden.
Ja eens hoor. Ook een Anouk zal dat eventueel gewoon moeten lijkt me, want live klinkt en voelt een lied gewoon anders dan op een demotapeje.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:35 schreef Lt.Bookman het volgende:
Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je je shortlist het nummer even live wil horen zingen? En aangezien dat nog niet tijdens een gepland concert kan, moet het wel in zo'n setting.
Aran met z'n obsessieve projectiesquote:Op donderdag 31 oktober 2024 22:45 schreef Momo het volgende:
'Wie het Songfestival gaat doen? Ik ga voor Anouk!'
Aran Bade denkt dat Anouk Nederland gaat vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival, zo vertelt hij In de Wandelgangen, een online rubriek van Vandaag Inside. De entertainmentdeskundige ziet een nieuwe deelname van de zangeres wel zitten: "Ik ga voor Anouk. Cornald Maas had haar gewoon moeten bellen, en dat kan nog steeds. Ik zeg doen; met ervaring kom je ergens."
Kan die Aran niet een keer een eind optyfen?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 22:45 schreef Momo het volgende:
Aran Bade denkt dat Anouk Nederland gaat vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival, zo vertelt hij In de Wandelgangen, een online rubriek van Vandaag Inside. De entertainmentdeskundige ziet een nieuwe deelname van de zangeres wel zitten: "Ik ga voor Anouk. Cornald Maas had haar gewoon moeten bellen, en dat kan nog steeds. Ik zeg doen; met ervaring kom je ergens."
Moet je zijn gejank voorstellen als een andere artiest kanshebber was en al die shit had gezegd wat Anouk de laatste tijd heeft gezegd. Hij zou nooit meer stoppen met janken, maar voor Anouk is hij doodsbang, wedden.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 22:45 schreef Momo het volgende:
Bron: de Stentorquote:Tweelingbroers van Tangarine: ‘We bedachten onze songfestivalinzending aan de keukentafel’
Tissues zijn tijdens het kijken naar Beste Zangers geen overbodige luxe, ook wanneer zangduo Tangarine voorbijkomt. De tweelingbroers Arnout en Sander Brinks blikken aan de vooravond van de slotaflevering terug én lichten een tipje van de sluier op over het nummer dat ze schreven voor het Eurovisie Songfestival.
“Een klein liedje over een best wel ingewikkeld onderwerp… Israël in 3 minuten, Here we go!”quote:Een klein tipje van de sluier willen ze wel geven. ,,Het is een heel klein liedje dat over onze persoonlijke situatie gaat.”
Dus óf het maakt hem geen fuck uit wat ze allemaal gezegd heeft (wat nogal kwalijk is) óf hij wil juist dat ze gaat omdat hij dan weet dat het voor hem weer lekker een jaar vol ophef wordt. Wat net zo kwalijk is.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 22:45 schreef Momo het volgende:
In de maanden maart, april en mei moet natuurlijk elke dag wel tenminste 10 minuten songfestival in RTL Boulevard, je moet het programma wel vullen he. Anders is het hopen dat Dave Roelvink zijn teen breekt rond die tijd of een of andere Hollywood celebrity gaat scheiden.quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Dus óf het maakt hem geen fuck uit wat ze allemaal gezegd heeft (wat nogal kwalijk is) óf hij wil juist dat ze gaat omdat hij dan weet dat het voor hem weer lekker een jaar vol ophef wordt. Wat net zo kwalijk is.
Die man geeft geen zak om het Songfestival, die zogenaamde liefhebber.
Serieus, voor de Boulevards enzo hoop ik bijna dat de broers Tangerine gaan. De meest kalme lui met nul ophef. Kan me niet eens meer schelen dat ik het dan zelf misschien een saai lied zou vinden ofzo. En dat ze dan in interviews met de gossipjournalisten alleen maar heel beleefd ja hoor en nee hoor zeggen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:57 schreef Momo het volgende:
[..]
In de maanden maart, april en mei moet natuurlijk elke dag wel tenminste 10 minuten songfestival in RTL Boulevard, je moet het programma wel vullen he. Anders is het hopen dat Dave Roelvink zijn teen breekt rond die tijd of een of andere Hollywood celebrity gaat scheiden.
En anders is er altijd wel het liefdesleven van Gordon of Rachel Hazes die haar hond voor de rechter sleept maar absolúút niet met de media wil praten.quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:57 schreef Momo het volgende:
[..]
In de maanden maart, april en mei moet natuurlijk elke dag wel tenminste 10 minuten songfestival in RTL Boulevard, je moet het programma wel vullen he. Anders is het hopen dat Dave Roelvink zijn teen breekt rond die tijd of een of andere Hollywood celebrity gaat scheiden.
Schaamteloze vent.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 22:45 schreef Momo het volgende:
Ik weet bij hem nooit of het nou komt omdat hij compleet clueless is, of omdat hij gewoon een enorme lul is. Beiden net zo erg. Ik bedoel, dit kun je toch niet serieus menen, tenzij je echt onder een steen hebt geleefd de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Dus óf het maakt hem geen fuck uit wat ze allemaal gezegd heeft (wat nogal kwalijk is) óf hij wil juist dat ze gaat omdat hij dan weet dat het voor hem weer lekker een jaar vol ophef wordt. Wat net zo kwalijk is.
Die man geeft geen zak om het Songfestival, die zogenaamde liefhebber.
Ervaring. Want Waylon en Trijntje waren zo'n succes. Verder sturen we al jaren jonge twintigers naar Eurovision en die doen het over het algemeen helemaal zo slecht nog niet. Douwe Bob, S10 en Og3ne werden netjes 11e, maar Anouk heeft een mythische status met haar 9e plek.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 22:45 schreef Momo het volgende:
Nee dan gaat hij klagen dat ze saai en kansloos zijn en dat ze voor Anouk hadden moeten gaan. Het is toch nooit goed.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Serieus, voor de Boulevards enzo hoop ik bijna dat de broers Tangerine gaan. De meest kalme lui met nul ophef. Kan me niet eens meer schelen dat ik het dan zelf misschien een saai lied zou vinden ofzo. En dat ze dan in interviews met de gossipjournalisten alleen maar heel beleefd ja hoor en nee hoor zeggen.
Inmiddels denk ik echt: allebei.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik weet bij hem nooit of het nou komt omdat hij compleet clueless is, of omdat hij gewoon een enorme lul is.
quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:35 schreef Cee het volgende:
[..]
Schaamteloze vent.
Overigens: vandaag 2 jaar geleden werd onze inzending van 2023 bekendgemaakt.
Wat een geweldige vooruitziende blik had die man.quote:Op dinsdag 1 november 2022 10:39 schreef Fred_B het volgende:
Een man vrouw duo is commercieel wel een garantie voor succes hoor![]()
Jammer dat ze op termijn waarschijnlijk slaande ruzie gaan krijgen.
“Je had ook Anouk kunnen hebben, in plaats van deze matige inzending, maar ze waren te arrogant haar te bellen”quote:Op vrijdag 1 november 2024 11:00 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee dan gaat hij klagen dat ze saai en kansloos zijn en dat ze voor Anouk hadden moeten gaan. Het is toch nooit goed.
Dion blijft nog even buiten de schijnwerpers maar hoe is het met Mia eigenlijk afgelopen? Heeft zij nog muziek uitgebracht?quote:Op vrijdag 1 november 2024 11:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
[..]
Wat een geweldige vooruitziende blik had die man.
Cornald kan de volgende keer beter gewoon hardop zeggen dat Anouk door haar uitspraken een domme keuze is, ben je ook meteen van dit gezeik af.quote:Op vrijdag 1 november 2024 11:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
“Je had ook Anouk kunnen hebben, in plaats van deze matige inzending, maar ze waren te arrogant haar te bellen”
Ja. Eens. En als hij dat van werkgever AvroTros niet letterlijk mag zeggen kan er vast een draai aan gegeven worden met 'Gezien de ophef die we nét met z'n allen achter de rug hebben lijkt een deelnemer die de afgelopen tijd wat minder negatief in het nieuws is geweest ons dit jaar gewoon even het beste' ofzo. Dan zeg je eigenlijk hetzelfde.quote:Op vrijdag 1 november 2024 11:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Cornald kan de volgende keer beter gewoon hardop zeggen dat Anouk door haar uitspraken een domme keuze is, ben je ook meteen van dit gezeik af.
Zij is nu toch zanglerarers?quote:Op vrijdag 1 november 2024 11:13 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dion blijft nog even buiten de schijnwerpers maar hoe is het met Mia eigenlijk afgelopen? Heeft zij nog muziek uitgebracht?
Mia had een paar maand terug nog wel een leuk nummer uitgebracht. Daarna, geen idee.quote:Op vrijdag 1 november 2024 11:13 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dion blijft nog even buiten de schijnwerpers maar hoe is het met Mia eigenlijk afgelopen? Heeft zij nog muziek uitgebracht?
Loop was echt een leuk plaatje ja. Helaas heeft ze niet zo de gave dat je heel veel verbinding met haar krijgt als artiest. Althans zo werkt het bij mij. Ik vind haar niet zo likeable....quote:Op vrijdag 1 november 2024 11:54 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Mia had een paar maand terug nog wel een leuk nummer uitgebracht. Daarna, geen idee.
Nee, want dan is hij weer een grachtengordelelite. Ik denk dat Anouk op dit moment in die VI-kringen een heldin is, ze was dat eerder niet want toen was ze anti-Zwarte Piet, maar ze is nu anti-trans dus dan mag je weer meedoen in het clubje van hatelijke randdebielen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 11:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Cornald kan de volgende keer beter gewoon hardop zeggen dat Anouk door haar uitspraken een domme keuze is, ben je ook meteen van dit gezeik af.
Het zou niet uit moeten maken wat ze daar aan die tafel denken, ze kijken niet eens.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nee, want dan is hij weer een grachtengordelelite. Ik denk dat Anouk op dit moment in die VI-kringen een heldin is, ze was dat eerder niet want toen was ze anti-Zwarte Piet, maar ze is nu anti-trans dus dan mag je weer meedoen in het clubje van hatelijke randdebielen.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de steun voor Anouk vanuit VI echt iets te maken heeft met haar opmerkingen over transgenders. Misschien dat Aran dat wel meeweegt in de hoop dat het rellen oplevert. Maar ik geloof niet zo dat het aan die tafel of bij hun publiek iets is wat echt is blijven hangen ofzo. Hooguit dat ze destijds instemmend hebben geknikt en weer zijn overgegaan tot de orde van de dag.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het zou niet uit moeten maken wat ze daar aan die tafel denken, ze kijken niet eens.
De steun komt er niet per se door, maar als Cornald aangeeft dat ze Anouk niet kiezen vanwege haar opmerkingen, dan kun je wel intekenen wat de reactie uit die hoek gaat zijn. Dan wordt ze een soort martelaar.quote:Op vrijdag 1 november 2024 16:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de steun voor Anouk vanuit VI echt iets te maken heeft met haar opmerkingen over transgenders. Misschien dat Aran dat wel meeweegt in de hoop dat het rellen oplevert. Maar ik geloof niet zo dat het aan die tafel of bij hun publiek iets is wat echt is blijven hangen ofzo. Hooguit dat ze destijds instemmend hebben geknikt en weer zijn overgegaan tot de orde van de dag.
Helaas zijn ze wel redelijk bepalend in de publieke opinie... voor een deel van het publiek dan.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het zou niet uit moeten maken wat ze daar aan die tafel denken, ze kijken niet eens.
Nee, dat is ook zo. Hoewel ik nog steeds wel denk dat Cornald het onderwerp Anouk bij Eva bijzonder onhandig aanpakte, is het nu plotseling een potentieel hoofdthema in het verhaal van de selectie en voor de commissie. Terwijl de kans groot is dat het liedje en de uitvoerende normaal gesproken helemaal niet in aanmerking zouden komen. Maar waar er bij alternatieven als Jaap Reesema ipv S10, Elize ipv Duncan of Karsu/Numidia/Ilse ipv Joost weinig reactie was, heb je wel kans dat er bij een minder bekende artiest in plaats van Anouk gezeik komt.quote:Op vrijdag 1 november 2024 17:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
De steun komt er niet per se door, maar als Cornald aangeeft dat ze Anouk niet kiezen vanwege haar opmerkingen, dan kun je wel intekenen wat de reactie uit die hoek gaat zijn. Dan wordt ze een soort martelaar.
Haar recente muziek is nog helemaal niet ter sprake gekomen, het gaat alleen maar om de persoon... ik ben geen Anouk-fan, maar ik heb al jaren geen nummer van haar gehoord. Dat zal wel betekenen dat ze al jaren geen hit heeft gehad zeker? Vind haar wel een goede zangeres, maar een zwaar overschatte songwriter. Birds vond ik dan wél een goed nummer overigens.quote:Op vrijdag 1 november 2024 17:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, dat is ook zo. Hoewel ik nog steeds wel denk dat Cornald het onderwerp Anouk bij Eva bijzonder onhandig aanpakte, is het nu plotseling een potentieel hoofdthema in het verhaal van de selectie en voor de commissie. Terwijl de kans groot is dat het liedje en de uitvoerende normaal gesproken helemaal niet in aanmerking zouden komen. Maar waar er bij alternatieven als Jaap Reesema ipv S10, Elize ipv Duncan of Karsu/Numidia/Ilse ipv Joost weinig reactie was, heb je wel kans dat er bij een minder bekende artiest in plaats van Anouk gezeik komt.
Ik vond Birds niks.quote:Op vrijdag 1 november 2024 18:15 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Haar recente muziek is nog helemaal niet ter sprake gekomen, het gaat alleen maar om de persoon... ik ben geen Anouk-fan, maar ik heb al jaren geen nummer van haar gehoord. Dat zal wel betekenen dat ze al jaren geen hit heeft gehad zeker? Vind haar wel een goede zangeres, maar een zwaar overschatte songwriter. Birds vond ik dan wél een goed nummer overigens.
Het zou ook wel raar zijn als dit een dealbreaker is, wanneer Joost wel een serieuze optie is met alle ophef die hij veroorzaakt heeftquote:Op vrijdag 1 november 2024 17:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
De steun komt er niet per se door, maar als Cornald aangeeft dat ze Anouk niet kiezen vanwege haar opmerkingen, dan kun je wel intekenen wat de reactie uit die hoek gaat zijn. Dan wordt ze een soort martelaar.
[..]
Ander soort ophef. En.... Joost heeft zelf aangegeven dat hij geen optie meer is.quote:Op zaterdag 2 november 2024 17:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het zou ook wel raar zijn als dit een dealbreaker is, wanneer Joost wel een serieuze optie is met alle ophef die hij veroorzaakt heeft
Precies. Voor de avrotros was dat geen dealbreaker, hij moest zelf afmelden. Beetje raar dat een losse tweet dat dan wel zou zijnquote:Op zaterdag 2 november 2024 19:20 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ander soort ophef. En.... Joost heeft zelf aangegeven dat hij geen optie meer is.
Maar vind je haar eigen muziek ook goed? Daar gaat het toch om, dat ze een goed nummer heeft. Ik heb een paar van haar sololiedjes gehoord en dat was, naar mijn bescheiden mening, toch heel erg matig.quote:Op zondag 3 november 2024 17:16 schreef LaCatastrophe het volgende:
Ik weet dat ze nee tegen Aran gezegd heeft.
Maar ik droom al bijna 10 jaar van een deelname aan het ESF van Floor. En ik ben me bewust dat ik over de jaren dit al een keer of 4 gezegd heb hier in ESF.
Prachtvrouw, charisma, STEM. Een wonderlijke dame.
Zag recent nog die Duitse documentaire:
Bekijk deze YouTube-video
Zij geeft mij die Awww guts.
Alles zou kloppen.
Toch balen. Het komt er waarschijnlijk niet van.
Het gaat er niet om wat Avrotros zou vinden (denk eerlijk gezegd niet dat ze het wat uitmaakt) of wat wij vinden, maar wat de Eurovisie-community vindt. Die gaan er onherroepelijk achter komen en dan heb je maandenlang alleen maar gezeik. Terwijl het dit keer misschien beter is om een wat minder controversiële kandidaat te sturen. Aangezien jij een bijna calvinistische obsessie met goed fatsoen hebt als het over Joost gaat, zou je het daar wel mee eens moeten zijn.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:37 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Precies. Voor de avrotros was dat geen dealbreaker, hij moest zelf afmelden. Beetje raar dat een losse tweet dat dan wel zou zijn
Nu wil ik dat we van der Laan en Woe (en Miguel) sturen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 08:31 schreef Dave het volgende:
[..]
“Een klein liedje over een best wel ingewikkeld onderwerp… Israël in 3 minuten, Here we go!”
Dit blijft wel briljant trouwens:quote:Op maandag 4 november 2024 15:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nu wil ik dat we van der Laan en Woe (en Miguel) sturen.
YES! Dank.quote:Op woensdag 6 november 2024 17:57 schreef summer52 het volgende:
Deze @:Greys?
[ afbeelding ]
Edit Greys had hem al gepost.
Maar geeft wel uitsluitsel over ESF staat in artikel dus dat zal ook wel belangrijk zijn in de show. "Ja ik heb een nummer opgestuurd" of "Nee ze moeten mij maar bellen". Als ze wel wil kunnen ze haar bijna niet meer weigeren als je de media moet geloven nu.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:27 schreef NailQueen het volgende:
Nah dit is gewoon promotie voor haar grote shows volgend jaar.
Dit dusquote:Op woensdag 6 november 2024 17:54 schreef Greys het volgende:
Ik snap nu waarom Aran zo pro-Anouk deed onlangs..
[ x ]
Dat is morgen lieverdquote:Op woensdag 6 november 2024 20:30 schreef Thrts het volgende:
Heeft Anouk nog wat gezegd bij Boulevard?
Met bijval van Aran die z'n zin weer even wil doordrammen.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:25 schreef Momo het volgende:
Maar mensen kunnen nog tot 22 november nummers opsturen. Dus dit is geen aankondiging van "Hallo, we sturen Anouk". Anouk kennende eerder "Dit is mijn killersong, en Cornald kan de vlekkentyfus krijgen"
Aran en Derksen zijn vast niet degenen waar de commissie zich door gaat laten dwingen. Mag ik toch hopen.quote:Op woensdag 6 november 2024 18:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar geeft wel uitsluitsel over ESF staat in artikel dus dat zal ook wel belangrijk zijn in de show. "Ja ik heb een nummer opgestuurd" of "Nee ze moeten mij maar bellen". Als ze wel wil kunnen ze haar bijna niet meer weigeren als je de media moet geloven nu.
Mag van mij zo gaan hoor 😊quote:Op woensdag 6 november 2024 21:03 schreef ijs_beer het volgende:
Dat liever dit jong NL talent dat ik net op de radio hoorde.
Aran die daarna met een klein stijf piemeltje weer aan mag schuiven bij zijn nieuwe beste vrienden van VI. Die jongen is zo blij dat ie in dat wereldje mag rondparaderenquote:Op donderdag 7 november 2024 00:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Met bijval van Aran die z'n zin weer even wil doordrammen.
Dit is een heel tof talent jaquote:Op woensdag 6 november 2024 21:03 schreef ijs_beer het volgende:
Roxeanne zou ik wel durven sturen... haar broer iets minderquote:
Leuk liedje. Doet me een beetje denken aan deze andere jonge Nederlandse 80s act (tevens actief als fotomodel)quote:Op woensdag 6 november 2024 21:03 schreef ijs_beer het volgende:
quote:Op donderdag 7 november 2024 17:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Aran die daarna met een klein stijf piemeltje weer aan mag schuiven bij zijn nieuwe beste vrienden van VI. Die jongen is zo blij dat ie in dat wereldje mag rondparaderen
Nikkie die het even benoemdquote:Op donderdag 7 november 2024 18:11 schreef Em31 het volgende:
[..]
[ x ]
Edit: oh tweets doen het niet meer?
Ze heeft aan zichzelf gewerktquote:
Maar heeft ze ook DIT jaar iets ingezonden?quote:Op donderdag 7 november 2024 18:50 schreef GeorgeM het volgende:
Ze heeft 3 nummers ingestuurd net na het debacle Mia & Dion.
Later heeft ze nog een nummer gestuurd, maar ze heeft niets gehoord.
Ja, maar het was niet dit nummer wat net is gespeeldquote:Op donderdag 7 november 2024 18:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar heeft ze ook DIT jaar iets ingezonden?
quote:Op donderdag 7 november 2024 18:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar heeft ze ook DIT jaar iets ingezonden?
Ja wou net zeggen, de directeur van AvroTros zei onlangs nog in een bericht dat ze 2 maanden geleden nog contact hebben gehad met Anouk. Dus 'niks gehoord' is niet echt waar dan toch?quote:
Was na de uitzending bij Jinekquote:Op donderdag 7 november 2024 18:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja wou net zeggen, de directeur van AvroTros zei onlangs nog in een bericht dat ze 2 maanden geleden nog contact hebben gehad met Anouk. Dus 'niks gehoord' is niet echt waar dan toch?
Dan is 'ik heb niks gehoord van ze' toch niet waar.quote:
Hopelijk brengt ze het uit als het niet gekozen.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:53 schreef Momo het volgende:
Ze heeft een vrij hard nummer opgestuurd
Als zangeres ik ook wel.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:53 schreef GeorgeM het volgende:
Ik ben wel fan van haar hoor. sorry
Ze snapt het gewoon.
Topwijf.quote:
Oh dit vind ik dan wel weer heel vet! Stiekem hoop ik al jaren dat Thomas zelf een keer mee gaat doenquote:Op donderdag 7 november 2024 18:56 schreef Momo het volgende:
Thomas Azier heeft nummers geproduceerd
Het zou wat dat betreft wel eens interessant zijn om iemand (niet haar) te sturen met dat standpunt. Kijken of het dan nog steeds 'er allemaal bij hoort want het staat toch in je contract' wat iedereen over Joost riep. Of dat dat voor iemand als (niet zij) Anouk dan ineens anders zou zijn in de publieke opinie. Joost moest circusaapje zijn maar iemand als Anouk hoeft dat niet. Ofzo.quote:
Ze zong ander rockachtig nummer, en weer ander rockachtig nummer heeft ze opgestuurd.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:57 schreef Fred_B het volgende:
Dus Anouk heeft een liedje ingestuurd, maar dat heeft ze niet laten horen?
En GJ is bozig
[ x ]
Ze heeft het uitgelegd en met een transvrouw gepraat.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Als zangeres ik ook wel.
Als persoon na wat ze gezegd heeft niet bepaald meer. En geloof me dat dat waarschijnlijk echt enorm veel gedoe gaat opleveren als ze haar inzenden naar het ESF.
Eh nee dat is verplicht.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Topwijf.
Ik denk dat zij die esf gekte wel aankan als zich houdt geen interviews enzo
De schade is al gedaan.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:59 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ze heeft het uitgelegd en met een transvrouw gepraat.
Ze zegt dat ze eigenlijk nooit iets post en ik denk dat ze het voortaan wel zal laten.
Die heeft er idd geen moeite mee als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Topwijf.
Ik denk dat zij die esf gekte wel aankan als zich houdt geen interviews enzo
Ze kan ook op zijn Max Verstappen style antwoorden l, zoals tijdens Singapore GPquote:Op donderdag 7 november 2024 18:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Eh nee dat is verplicht.
Tenminste, dat was het voor iedereen. Zou gek zijn als het voor haar dan ineens niet zo is he.
Ja dat heeft ze opgestuurd, en heeft een ander rock nummer gezongen van het album livequote:Op donderdag 7 november 2024 18:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die heeft er idd geen moeite mee als je het mij vraagt.
Ik schakelde net pas in, dat wat verteld over een hard rock nummer, is dat wat ze heeft ingestuurd of is dit het nieuwe album wat ze heeft laten horen?
Snap ik dat hij bozig is.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:57 schreef Fred_B het volgende:
Dus Anouk heeft een liedje ingestuurd, maar dat heeft ze niet laten horen?
En GJ is bozig
[ x ]
Ik vraag me ook af wat er voor haar nog te halen valt. Goed, het optreden van Birds had wat schoonheidsfoutjes maar dat succes kan ze moeilijk overtreffen.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:57 schreef d_elise het volgende:
Ik kan het ook niet live kijken nu, maar heeft ze (ooit) gezegd waarom ze überhaupt nummers blijft insturen en weer wil gaan? Ze is een hartstikke goede artiest maar volgens mij ambieert ze niet echt een buitenlandse carrière toch? En het hele mediacircus eromheen boeit haar ook niet, dus ik vraag me af what's in it for her zeg maar. Geen oordeel, maar ben benieuwd of iemand het misschien weet.
Me 2quote:Op donderdag 7 november 2024 18:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die heeft er idd geen moeite mee als je het mij vraagt.
Ik schakelde net pas in, dat wat ze vertelde over een hard rock nummer, is dat wat ze heeft ingestuurd of is dit het nieuwe album wat ze heeft laten horen?
God wat zou ik graag een rock inzending hebben.
Als je zegt geen interviews te doen hoorde je volgens zo ongeveer iedereen in NL niet op het ESF. Tenminste, toen het om Joost ging. Bijzonder dat het bij Anouk dan géén probleem is als ze het niet wil en eenwoordige antwoorden zou geven. Dat was toch onbeleefd enzo en niet hoe je 'professioneel met de pers hoort om te gaan op het ESF'?quote:Op donderdag 7 november 2024 19:00 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ze kan ook op zijn Max Verstappen style antwoorden l, zoals tijdens Singapore GP
Een nummer 1-hit in Nederland is voor zowat elke artiest een mooie motivatie.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:02 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af wat er voor haar nog te halen valt. Goed, het optreden van Birds had wat schoonheidsfoutjes maar dat succes kan ze moeilijk overtreffen.
Ze zei dat ze vindt dat kandidaten ‘nee’ moeten leren zeggen.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Eh nee dat is verplicht.
Tenminste, dat was het voor iedereen. Zou gek zijn als het voor haar dan ineens niet zo is he.
Zal ik hem eens omdraaien.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je zegt geen interviews te doen hoorde je volgens zo ongeveer iedereen in NL niet op het ESF. Tenminste, toen het om Joost ging. Bijzonder dat het bij Anouk dan géén probleem is als ze het niet wil en eenwoordige antwoorden zou geven. Dat was toch onbeleefd enzo en niet hoe je 'professioneel met de pers hoort om te gaan op het ESF'?
Nee.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:03 schreef NailQueen het volgende:
Is ze nog bezig? Dan schakel ik zo in.
En laatste jaren heeft ze ook geen grote commerciële successen gehad qua singles.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Een nummer 1-hit in Nederland is voor zowat elke artiest een mooie motivatie.
Dat mocht dit jaar anders niet. Want dan was je als deelnemer onprofessioneel en 'je weet nou eenmaal dat dat erbij hoort op het ESF'.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:04 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ze zei dat ze vindt dat kandidaten ‘nee’ moeten leren zeggen.
Dat zegt ze zelf net Hansquote:Op donderdag 7 november 2024 19:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Hoe komen we er nu opeens bij dat Anouk geen pers te woord zou willen staan?
Hoe ga je dat bewerkstelligen dan? Denk je dat bv dat Zweedse rode roddelpetje en onze eigen Aran na al die jaren nog gaan veranderen?quote:Op donderdag 7 november 2024 19:05 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zal ik hem eens omdraaien.
Bepaalde pers mag ook wel eens professioneel met de artiesten omgaan.
Ja ik neem aan dat Aran net meteen erg boos was toen ze dit zei?quote:Op donderdag 7 november 2024 19:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat mocht dit jaar anders niet. Want dan was je als deelnemer onprofessioneel en 'je weet nou eenmaal dat dat erbij hoort op het ESF'.
En als je dan nóg wat duidelijker nee zegt als deelnemer door de camera (waar je al nee tegen had gezegd) weg te wuiven word je gediskwalificeerd. Dus tsja...
Gewoon niet meer mee communiceren.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe ga je dat bewerkstelligen dan? Denk je dat bv dat Zweedse rode roddelpetje en onze eigen Aran na al die jaren nog gaan veranderen?
Geen idee maar ik vermoed van niet. Schijnheilig gedoe van hem.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:09 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja ik neem aan dat Aran net meteen erg boos was toen ze dit zei?
Anouk mag zo doen van Aran, want die krijg je niet zo snel kapot. Jonge artiesten die nog niet zo'n grote naam hebben zijn een makkelijker slachtoffer voor dat soort journalisten. Want ik weet nu al dat als Anouk zou gaan, je Aran echt niet (veel) hoort over het gebrek aan interviews, dan hoort het gewoon bij haar 'imago' of wat hij dan ook verzint. En prima, ik vind ook dat artiesten moeten kunnen weigeren (zeker bij dat soort interviews), maar de dubbele standaard kan ik nu al zien aankomen.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe ga je dat bewerkstelligen dan? Denk je dat bv dat Zweedse rode roddelpetje en onze eigen Aran na al die jaren nog gaan veranderen?
Ze zat nu bij Boulevard van diezelfde Aran toch. En dan zou ze daar ineens 'NEE OPTIEFEH JIJ' tegen hetzelfde clubje roepen? Ik geloof er geen reet van. Sorry.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Gewoon niet meer mee communiceren.
Ja dit dus precies.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:12 schreef d_elise het volgende:
[..]
Anouk mag zo doen van Aran, want die krijg je niet zo snel kapot. Jonge artiesten die nog niet zo'n grote naam hebben zijn een makkelijker slachtoffer voor dat soort journalisten. Want ik weet nu al dat als Anouk zou gaan, je Aran echt niet (veel) hoort over het gebrek aan interviews, dan hoort het gewoon bij haar 'imago' of wat hij dan ook verzint. En prima, ik vind ook dat artiesten moeten kunnen weigeren (zeker bij dat soort interviews), maar de dubbele standaard kan ik nu al zien aankomen.
Verschil is wel dat Anouk de aandacht niet nodig heeft, terwijl die jonge artiesten een uniek platform wordt geboden en het dan in een ieders interesse is om mee te doen met de pers.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:12 schreef d_elise het volgende:
[..]
Anouk mag zo doen van Aran, want die krijg je niet zo snel kapot. Jonge artiesten die nog niet zo'n grote naam hebben zijn een makkelijker slachtoffer voor dat soort journalisten. Want ik weet nu al dat als Anouk zou gaan, je Aran echt niet (veel) hoort over het gebrek aan interviews, dan hoort het gewoon bij haar 'imago' of wat hij dan ook verzint. En prima, ik vind ook dat artiesten moeten kunnen weigeren (zeker bij dat soort interviews), maar de dubbele standaard kan ik nu al zien aankomen.
Ik denk dat Anouk niet doorheeft hoe het er nu aan toe gaat op het Esf. Ze wil zich weer terugtrekken op haar kamer en alleen de persconferentie doen.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat mocht dit jaar anders niet. Want dan was je als deelnemer onprofessioneel en 'je weet nou eenmaal dat dat erbij hoort op het ESF'.
En als je dan nóg wat duidelijker nee zegt als deelnemer door de camera (waar je al nee tegen had gezegd) weg te wuiven word je gediskwalificeerd. Dus tsja...
Mwah Joost had al die interviews niet perse nodig. Die zoekt zijn publiek wel online, niet via de traditionele media.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Verschil is wel dat Anouk de aandacht niet nodig heeft, terwijl die jonge artiesten een uniek platform wordt geboden en het dan in een ieders interesse is om mee te doen met de pers.
In ieder geval wel als je een carrière zoals Anouk zou willen opbouwen.
Zeker doen! Ze legt ook uit waar die ene foto vandaan komt. Ik vond haar wel sympathiek over komen.quote:Op donderdag 7 november 2024 18:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan is 'ik heb niks gehoord van ze' toch niet waar.
Nou ja ik probeer het straks ff terug te kijken, dank zo ver!
Sympathiek vinden gaat me echt niet meer lukken. Was ooit wel zo. Maar dat is puur persoonlijk.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:16 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Zeker doen! Ze legt ook uit waar die ene foto vandaan komt. Ik vond haar wel sympathiek over komen.
Ja en ik zou het persoonlijk dus echt belachelijk vinden als zij dat wel zou mogen en Joost en anderen dat niet mochten. Dat ligt dus niet eens aan Anouk, als Douwe of Ilse het was zou ik dat ook vinden.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:16 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ik denk dat Anouk niet doorheeft hoe het er nu aan toe gaat op het Esf. Ze wil zich weer terugtrekken op haar kamer en alleen de persconferentie doen.
Als ze echt een kneiter van een plaat heeft, heeft ze het esf hiervoor niet nodig.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Een nummer 1-hit in Nederland is voor zowat elke artiest een mooie motivatie.
Dat laatste ben ik met je eens. Maar om toch maar Joost als meest recente voorbeeld te nemen: ik denk niet dat hij zo'n carrière ambieerde en dat het doorsnee Boulevard/Shownieuws publiek nou niet echt zijn doelgroep was. Desalniettemin heeft hij ze meermaals netjes te woord gestaan tijdens de ESF-tijd om vervolgens daarna steeds een mes in z'n rug te krijgen van Aran omdat hij niet 24/7 zin had in zijn vragen. Maar daar werd dan enorm moeilijk over gedaan. En dat zou hij bij Anouk dus niet doen.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Verschil is wel dat Anouk de aandacht niet nodig heeft, terwijl die jonge artiesten een uniek platform wordt geboden en het dan in een ieders interesse is om mee te doen met de pers.
In ieder geval wel als je een carrière zoals Anouk zou willen opbouwen.
Ik ookquote:Op donderdag 7 november 2024 19:16 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Zeker doen! Ze legt ook uit waar die ene foto vandaan komt. Ik vond haar wel sympathiek over komen.
Tsja, “grote artiesten hebben het ESF niet nodig” enzo. Genoeg van die artiesten scoren toch nog een veel grotere hit met dan zonder het ESF.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:21 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Als ze echt een kneiter van een plaat heeft, heeft ze het esf hiervoor niet nodig.
De pot op met de EBU.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:28 schreef d_elise het volgende:
Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit of ze gaat of niet, ik zou sowieso liever een jaar overslaan en als de AvroTros daadwerkelijk voor Anouk kiest, kiezen ze ook voor de ophef die ongetwijfeld gaat volgend. Succes ermee. Ik vraag me wel af of de AvroTros bij de EBU nu kan aankomen met 'onze artiest doet behalve de persconferenties niet mee aan alle overige contentdingen'. Lijkt me namelijk niet dat er nog veel goodwill is tussen die twee partijen en dit zou allemaal niet meehelpen.
Nee, tuurlijk niet. Dan moet dat voor iedereen gelden.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja en ik zou het persoonlijk dus echt belachelijk vinden als zij dat wel zou mogen en Joost en anderen dat niet mochten. Dat ligt dus niet eens aan Anouk, als Douwe of Ilse het was zou ik dat ook vinden.
Ik vind wél dat je bv nee zou moeten mogen zeggen tegen bepaalde journalisten. Dat heb ik altijd gevonden en zal ik altijd vinden. Maar 'ik doe niks aan interviews behalve de persconferentie' zou wel een héél aparte uitzondering zijn die dan voor haar gemaakt zou worden toch?
Volgens Joost/Avrotros was er een afspraak om het niet te doen, EBU zegt van niets af te weten.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:37 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk niet. Dan moet dat voor iedereen gelden.
Maar het staat allemaal in een contract toch? Wat de verplichtingen zijn? Hoe is dat voor Joost gegaan (dat niet filmen na een optreden)? Of weten we dat nog niet?
De vorige keer werden we daarop gediskwalificeerd, door die de pot op.quote:
Is Joost eruit gegooid door gebrek aan interviews?quote:Op donderdag 7 november 2024 19:40 schreef Greys het volgende:
[..]
De vorige keer werden we daarop gediskwalificeerd, door die de pot op.
Het verschil is dat 'we' Anouk en Ilse kennen.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:42 schreef Greys het volgende:
Even een eerlijke vraag met hopelijk eerlijke antwoorden:
Stel dat Ilse zou gaan.
Stel dat ze zou zeggen 'nou nee hoor, ik doe nergens aan mee, behalve daar aan de persconferentie na de show'.
Hadden we dan niet met z'n allen geroepen wat een téringsaai voortraject tot aan mei het dan wordt als iemand nergens aan meedoet en hadden we het dan niet massaal téringsaai en nogal arrogant gevonden als ze daar in Basel ook helemaal nergens aan mee zou doen?
En hoe het toch nogal raar zou zijn aangezien het merendeel van de goegemeente toch bij alle andere deelnemers vond dat het erbij hoort?
Door het niet willen meewerken aan content ja. Door nee te zeggen.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is Joost eruit gegooid door gebrek aan interviews?
Oh ik dacht door die drama met die Zweedse vrouw.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Door het niet willen meewerken aan content ja. Door nee te zeggen.
'zeggen'quote:Op donderdag 7 november 2024 19:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Door het niet willen meewerken aan content ja. Door nee te zeggen.
Maar als je steeds alle andere landen qua deelnemers aan dingen mee ziet doen en steeds 'onze' deelnemer niet is er toch gewoon geen reet aan tot mei?quote:Op donderdag 7 november 2024 19:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het verschil is dat 'we' Anouk en Ilse kennen.
Joost, Mia, Dion, S10 kende in ieder geval een groot gedeelte van de mensen niet (en in het geval van Mia en Dion niemand) , daarom willen die mensen graag meer interviews, zodat je de mensen die namens ons het land vertegenwoordigen leert kennen.
En wat was daar de oorzaak van?quote:Op donderdag 7 november 2024 19:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh ik dacht door die drama met die Zweedse vrouw.
Je vult het nu heel erg in.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:48 schreef Greys het volgende:
[..]
En wat was daar de oorzaak van?
Door een NEE die niet gerespecteerd werd. Deelnemers moeten toch nee mogen zeggen, stond hier net?
Als Anouk daar nee zegt en als ze het dan toch doen en ze wuift een camera weg en roept 'nee is nee' vindt men het waarschijnlijk een dapper wijf en dat ze gelijk heeft.
Had hij daarvoor al gedaan he.quote:
Ze?quote:Op donderdag 7 november 2024 19:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je vult het nu heel erg in.
Wie zegt dat ze een camera weg wuift? Misschien loopt ze zelf weg.
Ze = Anouk.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze?
Maar goed, daar hebben we het volgens mij al dertig keer over gehad.
Door zelf weglopen voorkom je geen filmen hoor. Dan staat het er al op. Aangezien het pal op de enige route was van de deelnemer van het podium naar de greenroom.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ze = Anouk.
En dat laatste kaart je nu toch zelf aan? Je loopt tien stappen vooruit of vergelijkt met Joost.
Nee dat blijkt.quote:Anouk is geen Joost.
Er posten hier iets van 5 mensen (die volgens mij Joost altijd hebben gesteund) en nu zijn wij ‘men’. Loop je niet te hard van stapel?quote:Op donderdag 7 november 2024 19:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Door zelf weglopen voorkom je geen filmen hoor. Dan staat het er al op. Aangezien het pal op de enige route was van de deelnemer van het podium naar de greenroom.
[..]
Nee dat blijkt.
Vandaar m'n verbazing over het meten met overduidelijk dubbele maten.
Heel voorspelbaar inderdaad.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:55 schreef Greys het volgende:
Anouk: 'Deelnemers moeten NEE leren zeggen'!
en 'Ik doe nergens aan mee!'
Men: YASSSSS QUEEN!
Joost: zei nee.
Avrotros: zei nee.
De nee werd niet nageleefd.
Joost werd geïrriteerd.
Werd gediskwalificeerd.
Men: Had ie maar geen nee moeten zeggen want het hoort erbij als je meedoet dat je overal gefilmd wordt he.
De dubbele standaard van sommigen. Wauw.
Omdat wij Anouk kennen zijn we dit wel van haar gewend. Maar het zou alsnog teringsaai en arrogant zijn.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:42 schreef Greys het volgende:
Even een eerlijke vraag met hopelijk eerlijke antwoorden:
Stel dat Ilse zou gaan.
Stel dat ze zou zeggen 'nou nee hoor, ik doe nergens aan mee, behalve daar aan de persconferentie na de show'.
Hadden we dan niet met z'n allen geroepen wat een téringsaai voortraject tot aan mei het dan wordt als iemand nergens aan meedoet en hadden we het dan niet massaal téringsaai en nogal arrogant gevonden als ze daar in Basel ook helemaal nergens aan mee zou doen?
En hoe het toch nogal raar zou zijn aangezien het merendeel van de goegemeente toch bij alle andere deelnemers vond dat het erbij hoort?
Ik had het prima gevonden als dat sinds de eerste keer van Anouk ten tijde van Birds altijd zo was gebleven. Gewoon zelf bepalen als deelnemer wat je wel en niet wilt. Elk jaar. Dus ook S10, Joost etc. Maar sinds Birds móest iedereen van alles qua meedoen en pers en social media en nu *ineens* hoeft het niet meer omdat het Anouk is?
Ik vind het inderdaad een joekel van een dubbele moraal... Joost moet niet zo moeilijk doen maar Anouk mag dat wel. Waarom? Ze is Janis Joplin niet ofzo.quote:Op donderdag 7 november 2024 19:59 schreef Greys het volgende:
Maar voor het aantal fans hier hoop ik voor jullie dat ze gaat hoor.
Het heeft me dan wel veel duidelijk gemaakt over hoe een en ander in elkaar steekt, maar so be it.
Mijn 'men' in die ene post die je niet quote (Maar wel bedoelt vermoed ik) is (ook/juist) Aran enzo he, degenen die nu ineens jubelen over nee moeten kunnen zeggen als deelnemer en geen interviews moeten hoeven doen. Er bestaan meer mensen dan alleen die hier op het forum.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:00 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Er posten hier iets van 5 mensen (die volgens mij Joost altijd hebben gesteund) en nu zijn wij ‘men’. Loop je niet te hard van stapel?
Ik stap even uit deze discussie want dit is mij even te negatief.
Dat.quote:Op donderdag 7 november 2024 20:31 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Omdat wij Anouk kennen zijn we dit wel van haar gewend. Maar het zou alsnog teringsaai en arrogant zijn.
Maar de fans in het buitenland, waar zij het juist van moet hebben, kennen haar niet. Als zij aan niets zou meedoen kweekt ze ook geen goodwill bij de fans. Dat probeerde Joost wel.
Mij ook niet. Totaal niet. Voor mijn part gaat Dries daar staan in z’n gele speedo.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:10 schreef molloot200 het volgende:
Ik merk eigenlijk dat het mij op dit moment 3 keer niks boeit wie er in 2025 voor ons gaat
Ik had ook nog veel liever dat er niemand gaat. Maar dat schip heeft de kade verlaten helaas.quote:Op donderdag 7 november 2024 21:10 schreef molloot200 het volgende:
Ik merk eigenlijk dat het mij op dit moment 3 keer niks boeit wie er in 2025 voor ons gaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |