SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Decennialang ontelbare miljarden gedoneerd onder het mom van "ontwikkelingshulp" en als dankjewel heulen de Afrikanen vervolgens met de Russen om het kleine stukje beschaafde wereld dat "Europa" heet te vernietigen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:43 schreef Wantie het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ilitaire-basis-macht
[..]
Ondanks dat de oorlog in Oekraïne een zware wissel op Rusland zou trekken is dat land toch best voortvarend bezig.
Rusland heeft dan toch meer middelen dan verwacht.
Plus dat iedereen die Rusland ziet als een lief landje dat het slachtoffer is van westerse drammerij diens standpunt opnieuw zou moeten beoordelen.
Maar dan gaat Rusland in conflict komen met Chinaquote:Op zondag 20 oktober 2024 19:19 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Decennialang ontelbare miljarden gedoneerd onder het mom van "ontwikkelingshulp" en als dankjewel heulen de Afrikanen vervolgens met de Russen om het kleine stukje beschaafde wereld dat "Europa" heet te vernietigen.
Wie zegt dat ze niet samenwerken?quote:Op zondag 20 oktober 2024 20:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar dan gaat Rusland in conflict komen met China
China heeft enorme belangen in West Afrika , de haven daar is van de chinezen en die zijn er druk met aanleggen van wegen en spoorlijnen
tegenstrijdige belangenquote:
quote:Slechts een paar maanden geleden zeiden Russische en Chinese functionarissen dat een overeenkomst om een nieuwe gaspijpleiding te bouwen die de twee landen met elkaar verbindt, genaamd Power of Siberia 2, op handen was. Nu lijken die plannen in de ijskast te zijn gezet. Een recent besluit van de Mongoolse regering om geen financiering voor de aanleg van de pijpleiding op te nemen in een economisch vijfjarenplan, wordt algemeen gezien als een indicatie dat China het pijpleidingproject heroverweegt, zo meldde de South China Morning Post .
Power of Siberia 2 zal naar verwachting jaarlijks tot 50 miljard kubieke meter gas van West-Siberië naar China vervoeren via Mongolië.
De exploitatie ervan zou broodnodige inkomsten opleveren voor Rusland, dat moeite heeft om de kosten van zijn oorlog in Oekraïne te betalen.
China heeft bewezen een belangrijke supporter van Rusland te zijn en heeft het Kremlin geholpen om sancties van het Westen te overwinnen.
Maar de blokkade van het Power of Siberia 2-project suggereert dat de vriendschap van Beijing grenzen kent, ondanks de beroemde proclamatie van de Chinese leider Xi Jinping en zijn Russische tegenhanger, Vladimir Poetin, dat bilaterale relaties "geen grenzen" hadden.
belangen zijn niet afgebakend en zijn meer belangen daarquote:Op zondag 20 oktober 2024 20:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het lijkt me inderdaad niet dat de Russen de Chinezen dwars gaan zitten.
Ik denk dat we gewoon kunnen concluderen dat Rusland inmiddels aan de leiband van China zit. China, of eigenlijk Rusland zelf, heeft inmiddels de randvoorwaarden gecreëerd waarbinnen Rusland beheerst wordt en men in China min of meer kan dicteren wat Rusland wel en niet kan of mag doen op straffe van allerlei sancties. Als er één land is dat Rusland de genadeklap kan geven dan is het China.quote:Op zondag 20 oktober 2024 20:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tegenstrijdige belangen
nee dat gaat niet samen , het gaat om geld he, anders dan zou China wel meer geld betalen voor het gas uit de pijpline van Ruzzia, voor de olie geven Chinese handelaren ook het minimale
Als het om geld gaat he
https://eurasianet.org/ru(...)ars-to-hit-the-skids
[..]
Eens kijken of ik medelijden heb met dat zwijn.quote:
Ja het is toch een beetje een rode draad. Net zoals een CEO van Yukos Oil die uit het raam gevallen is. 30 meter is 3 seconden als ik even snel reken.quote:
De wereld kunnen met hamers tekort om Russen, die het verdienen, de schedel in te slaan...quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Eens kijken of ik medelijden heb met dat zwijn.
Nee, geen medelijden gevonden.
Geen idee. Mis het ook wel.quote:
Hij heeft een baan.quote:
Aan tafel bij BNR?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:51 schreef BEFEM het volgende:
Hij had een baan gevonden en geen tijd meer zei die.
TL;DR?quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:12 schreef oheng het volgende:
Zeer interessant artikel die dieper ingaat over het falen en succes van het russische leger. Door Carnegie / Micheal Kofman.
Ik doe niet aan reddit. Dus vond het wel handig.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:47 schreef havanagila het volgende:
[..]
Was toch vooral copypasta van Reddit? Kun je zelf ook wel checken.
Het russische regime zal tzt ook wel met iets vergelijkbaars komen als het Lebensborn project.quote:Op maandag 21 oktober 2024 22:46 schreef TwenteFC het volgende:
De Poetin-Jugend
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Maar ondanks alle gelijkenissen van russland met nazi duitsland is Oekraïne het nazi gevaar, aldus nazi russland.
Dat is er alquote:Op maandag 21 oktober 2024 22:50 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het russische regime zal tzt ook wel met iets vergelijkbaars komen als het Lebensborn project.
Door wie?quote:Op maandag 21 oktober 2024 23:27 schreef capricia het volgende:
Het is een nu nog wankel maar serieus plan wat besproken wordt.
'among Kyiv and its allies'quote:
Afrikanen hebben weinig om Europeanen dankbaar voor te zijn. Die miljarden zijn daarnaast Afrika niet ten goede gekomen maar vooral welgevallige, bijvoorbeeld Frankrijk gezinde regimes en dat weet men in Afrika en in Europa.quote:Op zondag 20 oktober 2024 19:19 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Decennialang ontelbare miljarden gedoneerd onder het mom van "ontwikkelingshulp" en als dankjewel heulen de Afrikanen vervolgens met de Russen om het kleine stukje beschaafde wereld dat "Europa" heet te vernietigen.
Ik heb inderdaad een baan gevonden waarvoor ik nu in training ben. En nu heb ik dus veel minder vrije tijd. De tijd die ik heb besteed ik liever aan andere dingen dan urenlang elke dag nieuwsberichten te lezen en video's en zo te bekijken over de oorlog.quote:
Succes met je nieuwe baan! We zullen je updates wel missen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 02:52 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een baan gevonden waarvoor ik nu in training ben. En nu heb ik dus veel minder vrije tijd. De tijd die ik heb besteed ik liever aan andere dingen dan urenlang elke dag nieuwsberichten te lezen en video's en zo te bekijken over de oorlog.
Mijn obsessie met de oorlog is nu ook grotendeels voorbij, ik heb de drang niet zo meer om alles te willen weten erover.
Maar ik lees nog wel regelmatig mee in dit topic. Al ben ik meer een lurker geworden.
Zijn jullie Hollanders niet het volk van Soldatenpoppetjes in de kerstboom enzo?quote:Op maandag 21 oktober 2024 22:46 schreef TwenteFC het volgende:
De Poetin-Jugend
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Maar ondanks alle gelijkenissen van russland met nazi duitsland is Oekraïne het nazi gevaar, aldus nazi russland.
West-Duitsland kwam bij de NAVO in 1955, terwijl Oost-Duitsland bij het Oostblok bleef.quote:Op maandag 21 oktober 2024 23:27 schreef capricia het volgende:
Kan iemand mij even bijpraten over het West-Duitsland model voor Oekraïne?
Linkje mag ook.
Het is een nu nog wankel maar serieus plan wat besproken wordt.
Eh, jawel.....De BRD claimde de hele DDR.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 10:56 schreef Idisrom het volgende:
[..]
West-Duitsland kwam bij de NAVO in 1955, terwijl Oost-Duitsland bij het Oostblok bleef.
Het grote verschil met Oekraïne nu is, dat destijds West-Duitsland geen grondgebied van de DDR claimde toen het bij de NAVO kwam.
Begrijpelijk maar je bijdragen waren wel topquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 02:52 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een baan gevonden waarvoor ik nu in training ben. En nu heb ik dus veel minder vrije tijd. De tijd die ik heb besteed ik liever aan andere dingen dan urenlang elke dag nieuwsberichten te lezen en video's en zo te bekijken over de oorlog.
Mijn obsessie met de oorlog is nu ook grotendeels voorbij, ik heb de drang niet zo meer om alles te willen weten erover.
Maar ik lees nog wel regelmatig mee in dit topic. Al ben ik meer een lurker geworden.
Niet echtquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 09:48 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Zijn jullie Hollanders niet het volk van Soldatenpoppetjes in de kerstboom enzo?
Jawel. West Duitsland heeft de claim op die gebieden, op unificatie van het hele land, nooit opgegeven. En dat was ook geen voorwaarde.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 10:56 schreef Idisrom het volgende:
[..]
West-Duitsland kwam bij de NAVO in 1955, terwijl Oost-Duitsland bij het Oostblok bleef.
Het grote verschil met Oekraïne nu is, dat destijds West-Duitsland geen grondgebied van de DDR claimde toen het bij de NAVO kwam.
quote:
Denk toch dat veel afhangt van hoe dat er op de landkaart uit gaat zienquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Jawel. West Duitsland heeft de claim op die gebieden, op unificatie van het hele land, nooit opgegeven. En dat was ook geen voorwaarde.
Maar ik zie ook wel verschillen: De DDR is altijd etnisch en cultureel Duits gebleven. En niet gerussificeerd zoals Rusland dat nu wel met de bezette gebieden in Oekraïne doet. Dat vind ik extra pijnlijk, voor de Oekraïners die daar nu wonen, maar ook voor de toekomst van Oekraïne.
Ook is de grens tussen beide Duitslanden toen door de overwinnaars getrokken. En hoe zou die grens nu getrokken moeten worden?
Daarnaast zou ik toch heel graag zien dat oorlogsmisdadigers berecht gaan worden. Maar goed, dat lijkt me een utopie.![]()
Oekraïne als West-Duits model is een interessante optie. Betekent wel dat ze zo snel mogelijk onderdeel van de Navo gaan worden. En op termijn van de EU.
Zou je daar achter kunnen staan?
Ik denk dat geld hetgeen is waar Rusland zich het minst om druk maakt. Geld heeft alleen betekenis voor het burgervolk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:29 schreef oheng het volgende:
Lening van 35 miljard euro goedgekeurd door EU parlement.
De UK geeft een lening van 2,7 miljard euro, met Russisch geld als onderpand.
Lekker voor rusland, de vijand wordt gefinancierd met je eigen geld.
De VS stuurt hulp pakket nr. 68 twv 400 miljoen. Vooral munitie en wat M113's. Vorige week stuurde de VS 425 miljoen.
't is wat. Nu maar hopen dat wat de Chinezen en Russen komen brengen wel doorsijpelt naar beneden zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 01:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Afrikanen hebben weinig om Europeanen dankbaar voor te zijn. Die miljarden zijn daarnaast Afrika niet ten goede gekomen maar vooral welgevallige, bijvoorbeeld Frankrijk gezinde regimes en dat weet men in Afrika en in Europa.
rus probeert nu al tijden geld op te halen met staatsobligaties. En dat faalt jammerlijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat geld hetgeen is waar Rusland zich het minst om druk maakt. Geld heeft alleen betekenis voor het burgervolk.
Even een brood kopen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
rus probeert nu al tijden geld op te halen met staatsobligaties. En dat faalt jammerlijk.
Maar dat zullen ze vast doen om ons te misleiden, want ze maken zich immers niet druk om geld.
Duurt nog ff, maar niet gek lang meer. Half jaar tot een jaar ofzo.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Even een brood kopen.
[ afbeelding ]
Uiteraard niet. Ik geef alleen aan dat het naïef is om enige dankbaarheid van Afrikanen te verwachten. Zelfs van hun rijke leiders niet. Je koopt geen harten en loyaliteit met zakken geld.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:08 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
't is wat. Nu maar hopen dat wat de Chinezen en Russen komen brengen wel doorsijpelt naar beneden zullen we maar zeggen.
Ik heb die hele "ontwikkelingshulp" altijd al grote onzin gevonden. Helemaal toen ik hoorde dat er enkel wapens van gekocht werden en vrachtwagens met goederen die landen niet eens in mochten. Waar ben je dan als Nederlandse regering mee bezig? Slaat toch helemaal nergens op, dan? Logisch dat Geert Wilders al tijden roept om hier mee te stoppen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 19:19 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Hij bedoelt smeergeld om westerse belangen in die regio te behartigenquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:56 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Ik heb die hele "ontwikkelingshulp" altijd al grote onzin gevonden. Helemaal toen ik hoorde dat er enkel wapens van gekocht werden en vrachtwagens met goederen die landen niet eens in mochten. Waar ben je dan als Nederlandse regering mee bezig? Slaat toch helemaal nergens op, dan? Logisch dat Geert Wilders al tijden roept om hier mee te stoppen.
Dat was het altijd al. Alleen dat verkoopt zo slecht in de binnenlandse politiek.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:08 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Hij bedoelt smeergeld om westerse belangen in die regio te behartigen
Dat dekselse westen toch ook altijd!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:08 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Hij bedoelt smeergeld om westerse belangen in die regio te behartigen
Als jij Biden post, dan mag ik vast Dudayev nog wel een keer posten:quote:Op woensdag 23 oktober 2024 00:15 schreef TwenteFC het volgende:
1995 - Joe BidenAls deze Biden nog bestond had Trump 0,0 kans.
[ x ]
Liberty Square in Tbiquote:Op woensdag 23 oktober 2024 02:44 schreef oheng het volgende:
Perpetua's lijst van de afgelopen 4 dagen. Bron in Google Drive. Hij ziet ook ongeveer 100 russische doden per dag.
[..]
Als jij Biden post, dan mag ik vast Dudayev nog wel een keer posten:
[ x ]
Je bedoelt, lekker meezingen op "Do they know it's Christmas time at all? Let them know it's Christmas time again "quote:Op zondag 20 oktober 2024 19:19 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 05:41 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Je bedoelt, lekker meezingen op "Do they know it's Christmas time at all? Let them know it's Christmas time again "
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Die lijkt sowieso van het padje de laatste tijd.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 08:08 schreef Perrin het volgende:
De VN schurkt graag tegen de agressor aan.![]()
[ x ]
Het heeft geen plaats, is ook een westers post koloniaal construct.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die lijkt sowieso van het padje de laatste tijd.
Je wil terug naar de diplomatie van vóór de dekolonisatie? Kanonneerbootdiplomatie?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:45 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het heeft geen plaats, is ook een westers post koloniaal construct.
Kolonisatie is de mens eigen, evenals oorlogvoeren. Constructen zoals de VN en "mensenrechten" die het westen de rest van de wereld wil opleggen maken het uiteindelijk alleen maar erger imo.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je wil terug naar de diplomatie van vóór de dekolonisatie? Kanonneerbootdiplomatie?
Anyway, op dit moment runnen koloniale machten als Rusland en China de show in de VN.
En die hebben wel enorme voorraden. Het zou wat zijn wanneer het proxy conflict in Korea uitmond in een proxy conflict van die Korea's in Oekraine.quote:
Oh heerlijk hoe dit backfired naar putler.quote:
rusland is zoals gebruikelijk niet al te goed in SWAT analyses.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Oh heerlijk hoe dit backfired naar putler.
'Jullie betrekken noord korea er bij? Ow, prima. Dan sturen wij ook ons deel naar je vijand'
Dat klopt, maar als ze gaan leveren is dat van een heel andere orde wat betreft de kwaliteit van de ammo en artillerie dan hetgeen NK levert aan het russische regime.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:30 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Er is volgens mij nog nergens bevestigd dat ze ook echt gaan leveren.
Kremlin: iets met "rode lijn"...quote:
Geil, begin van het eindequote:
Dat klopt. Maar Noord-Korea levert al een jaar ofzo gigantisch veel munitie en raketten. In de tussentijd heeft zuid-korea, wat we weten, amper wat gedaan. Ondanks dat ze toen ook al zeiden wat te gaan doen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:18 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als ze gaan leveren is dat van een heel andere orde wat betreft de kwaliteit van de ammo en artillerie dan hetgeen NK levert aan het russische regime.
Er waren er volgens vage berichten toch al wat vandoor gegaan aan het front? Die ruiken eindelijk Vrijheidquote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:18 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me af of die Noord Koreanen ooit wel eens een drone gezien hebben.
Mochten ze ooit bij het front ingezet worden, is dat een complete shock.
Maar ook als ze ergens achteraf in Rusland aan het werk zijn, gaan ze tv zien, en leren ze de wereld kennen.
Denk dat Kim deze mensen alleen om die reden nooit meer terug wil in N-K.
Schijnt dat ZK zich wettelijk niet mag bemoeien met conflicten. En dat veranderd if NK enters the fray.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:03 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar Noord-Korea levert al een jaar ofzo gigantisch veel munitie en raketten. In de tussentijd heeft zuid-korea, wat we weten, amper wat gedaan. Ondanks dat ze toen ook al zeiden wat te gaan doen.
Dat is volgens mij ook gebeurt met ammo uit Zwitserland. De vraag rijst wat er van de zwitserse wapenindustrie overblijft als de wapenindustrie elders in Europa uit de mottenballen is gehaald.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Schijnt dat ZK zich wettelijk niet mag bemoeien met conflicten. En dat veranderd if NK enters the fray.
En ZK heeft wel menig westers munitie depot afgevuld met 155 munitie. Zodat het westen diezelfde munitie van eigen makkelijk door kon schuiven naar oekraine.
Dat lijkt me niet echt een gegeven. Waarom zou het. Als NK zin had in oorlog met hun zuiderbuur, hadden ze wel rotzooi getrapt aan de grens.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Natuurlijk houd ZK zich afzijdig waar mogelijk. Als ze namelijk daadwerkelijk instappen laat het hele gezeik aan de grens ook weer op.
Niks.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:33 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat is volgens mij ook gebeurt met ammo uit Zwitserland. De vraag rijst wat er van de zwitserse wapenindustrie overblijft als de wapenindustrie elders in Europa uit de mottenballen is gehaald.
Dat gebeurt dus nu. Bizar eigenlijk, want wat heeft Korea nu voor enig belang bij de donbass aan sich?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En die hebben wel enorme voorraden. Het zou wat zijn wanneer het proxy conflict in Korea uitmond in een proxy conflict van die Korea's in Oekraine.
Noord Korea heeft belang bij nucleaire kennisoverdracht van Rusland naar Noord Korea in ruil voor hun assistentie bij de invasie van Oekraïne.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus nu. Bizar eigenlijk, want wat heeft Korea nu voor enig belang bij de donbass aan sich?
Als zuid Korea zou ik het prima vinden wanneer noord Korea doodbloedt daar.
Gaat om max 12k aan infanteristen toch. Lijkt mij te overzien.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus nu. Bizar eigenlijk, want wat heeft Korea nu voor enig belang bij de donbass aan sich?
Noord-Korea heeft eigenlijk een tekort aan alles, behalve mankracht.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niks.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gaat om max 12k aan infanteristen toch. Lijkt mij te overzien.
Ben meer benieuwd wat NAVO/EU doet, EU kan niet wachten met escaleren lijkt het qua taal en woordgebruik. Dus ben benieuwd wat deze move met hun doet van het Kremlin.
Klopt, Zuid Korea exporteert daarom absoluut geen wapens.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:15 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]
En Zuid-Korea gaat niks leveren. Dat spul hebben ze zelf nodig en zodra het er wel komt laait de boel bij de grens weer flink op. Oekraïne is voor hun echt niet zo belangrijk als wij denken.
Nou de sg van de navo sprak onlangs nog grootste woorden uit, zelfs dat Oekraiene lid zou worden van de navo. En er zijn nog steeds heel veel geluiden die pleiten voor meer en meer wapens. Overigens zijn wapens gewoon nodig zolang er geen akkoord is wat mij betreft.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niks.
NAVO/EU is juist erg terughoudend, tot grote frustratie van Oekraïne.
Misschien kunnen ze wat Samsung mobieltjes of wasmachines leveren.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, Zuid Korea exporteert daarom absoluut geen wapens.
Ze behalen daaruit ook geen omzet van 17 miljard, een stijging van 140%.
Echt, dat land kan niets doen om Noord Korea in Oekraïne te dwarsbomen.
Of ze zijn gewoon BFFquote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Noord-Korea heeft eigenlijk een tekort aan alles, behalve mankracht.
Dus ik denk dat het een simpele ruil is. Mankracht voor wapens/eten/olie/tech/grondstoffen/noem het maar op. Kan van alles zijn. Misschien krijgt Kim wel een paar dure auto's.
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:44 schreef phpmystyle het volgende:
Oekraine is eigenlijk een soort dom jongetje van de klas die wordt opgestookt door een paar slimmeriken die zeggen dat hij moet vechten tegen de bullebak. Klap na klap wordt geïncasseerd, en nadat ie op de knieën is gegaan lopen die slimmeriken weg en laten niks van zich horen.
Dit is een andere oorlog dan Afghanistan. Als er duizend bodybags terugkomen heeft dit hele negatieve gevolgen voor de publieke opinie, en dus ook voor het stemgedragquote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou de sg van de navo sprak onlangs nog grootste woorden uit, zelfs dat Oekraiene lid zou worden van de navo. En er zijn nog steeds heel veel geluiden die pleiten voor meer en meer wapens. Overigens zijn wapens gewoon nodig zolang er geen akkoord is wat mij betreft.
Maar ik zou het vreemd vinden als de EU geen antwoord geeft op Ruslands escalatie door buitenlandse soldaten erin te gooien. Of we zien nu echt het politieke en militaire onvermogen van de EU, en moet Oekraiene daar nu voor gaan bloeden.
Het tragische is dat de Oekraïners en de Russen eigenlijk broedervolkeren zijn, ondanks alle haatpropaganda. Veel Oekraïners zijn zelfs zRussisch en andersom. Gezinnen met Oekraïners en Russen zijn er ook veel. Taal, religie, cultuur.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:42 schreef phpmystyle het volgende:
Op zich is Oekraiene ook hard genaaid. Er lag een redelijk goed akkoord in 03-2022, maar de Rutte's en Johnsens van de wereld hebben dat blijkbaar verhinderd. Oekraine zou doorvechten en winnen was de mantra, elke andere gedachte was dom of was te beschouwen als Poetin supporter. Voor de media worden grote persco's gehouden, maar in de realiteit wordt er niet op tijd geleverd, de volumes vallen tegen, en de kwaliteit is soms dus zo erbarmelijk dat het slechts om "spare parts" gaat.
Huh, je begint over de Navo. En dan is het opeens de EU.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou de sg van de navo sprak onlangs nog grootste woorden uit, zelfs dat Oekraiene lid zou worden van de navo. En er zijn nog steeds heel veel geluiden die pleiten voor meer en meer wapens. Overigens zijn wapens gewoon nodig zolang er geen akkoord is wat mij betreft.
Maar ik zou het vreemd vinden als de EU geen antwoord geeft op Ruslands escalatie door buitenlandse soldaten erin te gooien. Of we zien nu echt het politieke en militaire onvermogen van de EU, en moet Oekraiene daar nu voor gaan bloeden.
Ik vind 12k best wel significant eerlijk gezegd. En die post van die vlieger dan die ik postte daarstraks. Dat is ook zwaar materiaal.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:17 schreef phpmystyle het volgende:
Gaat om max 12k aan infanteristen toch. Lijkt mij te overzien.
Zoals?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou de sg van de navo sprak onlangs nog grootste woorden uit,
Wat is daar escalerend aan?quote:zelfs dat Oekraiene lid zou worden van de navo.
Dus dat is ook geen escalatie.quote:En er zijn nog steeds heel veel geluiden die pleiten voor meer en meer wapens.
Overigens zijn wapens gewoon nodig zolang er geen akkoord is wat mij betreft.
EU en NAVO hebben geen zin in escalatie, met als gevolg dat het allemaal heel behoedzaam gaat.quote:Maar ik zou het vreemd vinden als de EU geen antwoord geeft op Ruslands escalatie door buitenlandse soldaten erin te gooien. Of we zien nu echt het politieke en militaire onvermogen van de EU, en moet Oekraiene daar nu voor gaan bloeden.
men had van de russen ook een hoge pet opquote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:01 schreef Discombobulate het volgende:
En Noord-Korea kan zeker wat. We moeten echt niet doen alsof dat stelletje geindoctrineerden niks waard is.
Dat lag er niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:42 schreef phpmystyle het volgende:
Op zich is Oekraiene ook hard genaaid. Er lag een redelijk goed akkoord in 03-2022
Hoezo hebben die iets te zeggen over een akkoord tussen Poetin en Zelensky.quote:, maar de Rutte's en Johnsens van de wereld hebben dat blijkbaar verhinderd.
Dat hele verhaal lijkt op de hersenscheet van een Poetin supporter.quote:Oekraine zou doorvechten en winnen was de mantra, elke andere gedachte was dom of was te beschouwen als Poetin supporter. Voor de media worden grote persco's gehouden, maar in de realiteit wordt er niet op tijd geleverd, de volumes vallen tegen, en de kwaliteit is soms dus zo erbarmelijk dat het slechts om "spare parts" gaat.
Dat komt hun families duur te staan.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men had van de russen ook een hoge pet op
zelf denk ik dat deze lichting wel goed getraind is, maar er zal ongetwijfeld en flink stel gaan deserteren
als je niet weet of ze dood zijn of gedeserteerdquote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat komt hun families duur te staan.
Noord-Korea heeft 26 miljoen inwoners, dus die onbeperkte mankracht valt ook wel mee. Zuid-Korea heeft bijna het dubbele aantal inwoners.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Noord-Korea heeft eigenlijk een tekort aan alles, behalve mankracht.
Dus ik denk dat het een simpele ruil is. Mankracht voor wapens/eten/olie/tech/grondstoffen/noem het maar op. Kan van alles zijn. Misschien krijgt Kim wel een paar dure auto's.
Dan gaat Kim daar geen onderscheid in maken.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als je niet weet of ze dood zijn of gedeserteerd
God daar komt de uitgekauwde broedervolken-cliché van de Kremlin-propagandakanalen weer.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het tragische is dat de Oekraïners en de Russen eigenlijk broedervolkeren zijn, ondanks alle haatpropaganda. Veel Oekraïners zijn zelfs zRussisch en andersom. Gezinnen met Oekraïners en Russen zijn er ook veel. Taal, religie, cultuur.
En nu mogen ze elkaar in een ‘goedkoop‘ conflict afmaken terwijl de internationale arena staat te kijken en de boel met subsidies en wapenleveranties aan de gang houdt.
Eens, maar het stoppen van wapenleveranties zie ik op korte termijn niet zitten zolang de Russen ook niet willen bewegen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
En nu mogen ze elkaar in een ‘goedkoop‘ conflict afmaken terwijl de internationale arena staat te kijken en de boel met subsidies en wapenleveranties aan de gang houdt.
Ze zijn net zo resistent tegen kogels als verdorven westerlingen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:18 schreef Bredemug het volgende:
stille wateren hebben diepe gronden, ik denk dat mensen Noord-Korea teveel onderschatten. Beetje als een kat die denkt dat een wesp geen kwaad kan tot die met een dikke oog huilend terug rent.
Dat doe ik bewust, de dreigende en escalerende taal is ook meer toe te rekenen aan een aantal (kleine) EU landen. Nederland, Finland, Baltische staten. Ik noem de NAVO niet omdat de Amerikanen in woord en taal veel minder dreigend lijken te zijn, en landen als Turkije en Hongarije zijn NAVO-lid, maar beschouw ik niet als een partij in dit conflict omdat die zich afzijdig willen houden.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh, je begint over de Navo. En dan is het opeens de EU.
Je weet dat er in de EU ook landen zitten die geen lid van de Navo zijn. En dat de Navo vele leden heeft, die niets met de EU te maken hebben.
Vanwaar deze neiging om beiden in 1 adem te noemen?
Eens. In veel Westerse media wordt nogal badinerende gesproken over mogendheden die niet dezelfde waarden delen als waar de Westerse media voorstaan. Terwijl het prima kan zijn dat jouw tegenstander best over kwaliteiten en kwantiteiten beschikt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik vind 12k best wel significant eerlijk gezegd. En die post van die vlieger dan die ik postte daarstraks. Dat is ook zwaar materiaal.
En Noord-Korea kan zeker wat. We moeten echt niet doen alsof dat stelletje geindoctrineerden niks waard is.
Je noemt de Navo wel.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat doe ik bewust, de dreigende en escalerende taal is ook meer toe te rekenen aan een aantal (kleine) EU landen. Nederland, Finland, Baltische staten. Ik noem de NAVO niet omdat de Amerikanen in woord en taal veel minder dreigend lijken te zijn, en landen als Turkije en Hongarije zijn NAVO-lid, maar beschouw ik niet als een partij in dit conflict omdat die zich afzijdig willen houden.
welke akkoord? en wanneer is dit afgeschoten. Voor of na de massa martel kelders in Bucha? De massa graven van de gewone bevolking.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:42 schreef phpmystyle het volgende:
Op zich is Oekraiene ook hard genaaid. Er lag een redelijk goed akkoord in 03-2022, maar de Rutte's en Johnsens van de wereld hebben dat blijkbaar verhinderd. Oekraine zou doorvechten en winnen was de mantra, elke andere gedachte was dom of was te beschouwen als Poetin supporter. Voor de media worden grote persco's gehouden, maar in de realiteit wordt er niet op tijd geleverd, de volumes vallen tegen, en de kwaliteit is soms dus zo erbarmelijk dat het slechts om "spare parts" gaat.
Ik reageer niet overal op, want daar hadden wij al eens over gediscussieerd.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat lag er niet.
[..]
Hoezo hebben die iets te zeggen over een akkoord tussen Poetin en Zelensky.
[..]
Dat hele verhaal lijkt op de hersenscheet van een Poetin supporter.
Nouja, de sg van de NAVO is een Nederlanden.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Je noemt de Navo wel.
"Nou de sg van de navo sprak onlangs nog grootste woorden uit, zelfs dat Oekraiene lid zou worden van de navo. "
Het is me dus niet duidelijk wat je nu precies probeert te zeggen. Je haalt in je post beide organisaties aan.
Waarom zou het westen zijn normen en waarden en "Platz an der Sonne" nog verdedigen wanneer het niet van zijn eigen superioriteit overtuigd is?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens. In veel Westerse media wordt nogal badinerende gesproken over mogendheden die niet dezelfde waarden delen als waar de Westerse media voorstaan. Terwijl het prima kan zijn dat jouw tegenstander best over kwaliteiten en kwantiteiten beschikt.
Zonder de Westerse hulp worden ze ook zo omvergelopen. Dat zagen we al wel een tijdje geleden. Oekraïne bestaat doordat het aan ons infuus hangt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:09 schreef michaelmoore het volgende:
men had van de russen ook een hoge pet op
Ik vraag me af of je het artikel wel hebt gelezen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik reageer niet overal op, want daar hadden wij al eens over gediscussieerd.
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
Artikel over het mogelijk akkoord. En ik vind het een waarschijnlijk verhaal, Zalensky had weinig goede papeiren om door te willen vechten, en Rusland was destijds ook niet voldoende voorbereid op een zware slag.
Zoals alle europese landen die niet over eigen kernwapens beschikken imo.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zonder de Westerse hulp worden ze ook zo omvergelopen. Dat zagen we al wel een tijdje geleden. Oekraïne bestaat doordat het aan ons infuus hangt.
Klopt, anders had Rusland het allang ingenomen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zonder de Westerse hulp worden ze ook zo omvergelopen. Dat zagen we al wel een tijdje geleden. Oekraïne bestaat doordat het aan ons infuus hangt.
Heeft niets met kernwapens te maken.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:41 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zoals alle europese landen die niet over eigen kernwapens beschikken imo.
Jawel, worden kritische woorden bij geplaatst. In heel veel artikelen zag ik.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je het artikel wel hebt gelezen.
Want laten we wel wezen: oekraiens is andere taal dan russisch, culturen zijn altijd al verschillend geweest (gezien meerdere malen in de geschiedenis rusland die cultuur heeft verboden tijdens de meerdere bezettingen).quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
God daar komt de uitgekauwde broedervolken-cliché van de Kremlin-propagandakanalen weer.
https://www.weareukraine.(...)e-are-6-reasons-why/
Maar jij deelt dus niet de waarden die wij in het westen voor ogen hebben.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens. In veel Westerse media wordt nogal badinerende gesproken over mogendheden die niet dezelfde waarden delen als waar de Westerse media voorstaan. Terwijl het prima kan zijn dat jouw tegenstander best over kwaliteiten en kwantiteiten beschikt.
Imo alles, het is het enige wat echt afschrikt (MAD).quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heeft niets met kernwapens te maken.
Niet het links-liberale gedachtegoed inderdaad. In casu: ik deel niet de gedachte dat Rusland alleen maar slecht en gevaarlijk is. Ik zou graag met hun willen samenwerken.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar jij deelt dus niet de waarden die wij in het westen voor ogen hebben.
Maar vertel: hoe zag die deal er in hoofdlijnen uit?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel, worden kritische woorden bij geplaatst. In heel veel artikelen zag ik.
Maar dat maakt mij ook niet zoveel uit.
Het is niet waarschijnlijk dat Rusland en Oekraine de voorkeur hadden voor doorvechten.
Die kans heeft Rusland gehad.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet het links-liberale gedachtegoed inderdaad. In casu: ik deel niet de gedachte dat Rusland alleen maar slecht en gevaarlijk is. Ik zou graag met hun willen samenwerken.
Onzin.quote:Wij zijn teveel een vazalstaat van de VS geworden.
Dat afschrikwekkende maakt het ook kreupel.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:45 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Imo alles, het is het enige wat echt afschrikt (MAD).
Heb ik geen PDF'je van.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar vertel: hoe zag die deal er in hoofdlijnen uit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://nl.wikipedia.org/(...)ndelingen_sinds_2022Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Onzin.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel, worden kritische woorden bij geplaatst. In heel veel artikelen zag ik.
Maar dat maakt mij ook niet zoveel uit.
Het is niet waarschijnlijk dat Rusland en Oekraine de voorkeur hadden voor doorvechten.
Niets is perfect maar zie de problemen met Taiwan dat onder druk van de VS afstand heeft gedaan van zijn kernwapen programma. Achteraf blijkt dat nu een enorme blunder van historische proporties.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat afschrikwekkende maakt het ook kreupel.
Dat zie je nu wel met Rusland, die totaan de hoofdstad aanvallen van Oekraïne tolereert.
Praktisch gezien had Rusland dat ook niet gekund hoor. Alleen de VS kan zoiets. Kernwapens hebben daar niet veel mee te maken. Baltische staten hadden wel gekund, maar die zijn NAVO lid. En ik geloof echt niet dat Rusland ooit een NAVO lid zal aanvallen. Poetin is echt niet dom. Hij weet zelf ook prima dat de NAVO Rusland aan kan.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:41 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zoals alle europese landen die niet over eigen kernwapens beschikken imo.
Geen idee, Taiwan is naar mijn mening te klein voor kernwapens als afschrikmiddel.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:55 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Niets is perfect maar zie de problemen met Taiwan dat onder druk van de VS afstand heeft gedaan van zijn kernwapen programma. Achteraf blijkt dat nu een enorme blunder van historische proporties.
Tenzij je een irrationele leider hebt. Als het Oekraïne conflict en by proxy NAVO voor Poetin's hoofdje dusdanig existentieel is dat het bestaan van het land en zijn leven er van af hangt dan maakt MAD niks meer uit. Dan is het gewoon iedereen die verliest ipv alleen Rusland.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:45 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Imo alles, het is het enige wat echt afschrikt (MAD).
De NAVO beschikt over kernwapens. Dat de Oekraïne ze niet meer heeft maakt dat ze zo kwetsbaar geraakten.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Praktisch gezien had Rusland dat ook niet gekund hoor. Alleen de VS kan zoiets. Kernwapens hebben daar niet veel mee te maken. Baltische staten hadden wel gekund, maar die zijn NAVO lid. En ik geloof echt niet dat Rusland ooit een NAVO lid zal aanvallen. Poetin is echt niet dom. Hij weet zelf ook prima dat de NAVO Rusland aan kan.
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb ik geen PDF'je van.
Lees maar door. Krijg je wel een beeld.Dus Oekraïne moest grondgebied afstaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://nl.wikipedia.org/(...)ndelingen_sinds_2022
En dat vond jij een goede oplossing.
Omdat Rusland op dat moment niet de middelen had om een grote invasie op te zetten.
Wat dacht je dat er zou gebeuren als Rusland later wel voldoende middelen heeft.
Feitelijk heeft Oekraïne ze nooit gehad.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De NAVO beschikt over kernwapens. Dat de Oekraïne ze niet meer heeft maakt dat ze zo kwetsbaar geraakten.
NK is ook niet erg groot, maar het risico met een kernwapen getroffen te worden schikt flink af.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geen idee, Taiwan is naar mijn mening te klein voor kernwapens als afschrikmiddel.
De NAVO beschikt niet over kernwapens. Frankrijk, het VK en de VS beschikken over kernwapens. Niet de NAVO.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De NAVO beschikt over kernwapens. Dat de Oekraïne ze niet meer heeft maakt dat ze zo kwetsbaar geraakten.
Omdat er een regime zit dat het hele land sloopt om aan de macht te blijven, en desnoods alles in hun val meetrekt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:02 schreef Digi2 het volgende:
[..]
NK is ook niet erg groot, maar het risico met een kernwapen getroffen te worden schikt flink af.
Jawel hoor. Na het uiteenvallen van de Sovjetunie. Onder druk van het Westen heeft Oekraïne zijn kernwapens opgegeven, zonder dat daar een NAVO-lidmaatschap voor in de plaats kwam. De militaire steun die Oekraïne nu krijgt van het Westen is een doekje voor het bloeden.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Feitelijk heeft Oekraïne ze nooit gehad.
Bijna de enige overlap tussen luchtmacht van NK en rus is de mig29. En rus zet die al amper in, omdat ze achterhaald zijn. Voor de rest grossiert NK luchtmacht in spul wat zo oud is dat het in menig rus stad op een voetstuk als monument staat. Dat heeft rus niet meer, operationeel.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:01 schreef Discombobulate het volgende:
En die post van die vlieger dan die ik postte daarstraks. Dat is ook zwaar materiaal.
Alleen de leider gaat zelden alleen over het overgaan tot MAD. Met NK zou dat misschien werken maar die beschikken nog niet over voldoende kernwapens, laat staan H-bommen om tot MAD te kunnen gaan.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tenzij je een irrationele leider hebt. Als het Oekraïne conflict en by proxy NAVO voor Poetin's hoofdje dusdanig existentieel is dat het bestaan van het land en zijn leven er van af hangt dan maakt MAD niks meer uit. Dan is het gewoon iedereen die verliest ipv alleen Rusland.
Fysiek stonden ze in Oekraïne, maar het waren Russische kernwapens, die alleen door Rusland konden worden ingezet.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Na het uiteenvallen van de Sovjetunie. Onder druk van het Westen heeft Oekraïne zijn kernwapens opgegeven, zonder dat daar een NAVO-lidmaatschap voor in de plaats kwam. De militaire steun die Oekraïne nu krijgt van het Westen is een doekje voor het bloeden.
Geen idee hoe die besluitvorming werkt, dat weten we niet. We weten niet of Poetin in z'n ééntje de knop kan omdraaien. Biden kan dat wel.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:12 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Alleen de leider gaat zelden alleen over het overgaan tot MAD. Met NK zou dat misschien werken maar die beschikken nog niet over voldoende kernwapens, laat staan H-bommen om tot MAD te kunnen gaan.
Dat acht ik te betwijfelen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Geen idee hoe die besluitvorming werkt, dat weten we niet. We weten niet of Poetin in z'n ééntje de knop kan omdraaien. Biden kan dat wel.
Het is niet zo moeilijk een kernwapen van een alternatief ontstekingsmechanisme te voorzien en er dus zelf gebruik van te gaan maken, vermoedelijk hadden Oekraïense wetenschappers die kennis al.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Fysiek stonden ze in Oekraïne, maar het waren Russische kernwapens, die alleen door Rusland konden worden ingezet.
Allerlei speculatie.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:18 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het is niet zo moeilijk een kernwapen van een alternatief ontstekingsmechanisme te voorzien en er dus zelf gebruik van te gaan maken, vermoedelijk hadden Oekraïense wetenschappers die kennis al.
Gebaseerd op relevante info.quote:
quote:https://en.wikipedia.org/(...)_of_mass_destruction
After the dissolution of the Soviet Union, Ukraine held about one-third of the Soviet nuclear arsenal, the third largest in the world at the time, as well as significant means of its design and production.
Nope.quote:
Feitelijk had rusland ze ook niet. want de sovjet unie had ze. En de deel gebieden zijn opgesplits hebben allemaal gehouden wat van hun was, bevolking etc. Alleen de kernwapens zijn terug geleverd onder euforie vaN het westen. Achteraf is de pech geweest dat er toen een een zeer optimistische stemming was in Rusland. Die compleet scheinheilig en vals bleek achteraf. terwijl KGB agent Poetin al achter de schermen naar voren werd gehaald voor de her opbouw. rusland is altid deze oorlog van plan geweest.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Feitelijk heeft Oekraïne ze nooit gehad.
Nou, het is niet een kwestie van even de ontsteking verwisselen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope.
Dat is niet anders dan IT Security. Wat zeg ik, het is IT Security.
En als je toegang hebt tot de fysieke machine win je altijd.
meer door goede info van satellieten en starlink , en drones met palantir softwarequote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hangt van het type kernwapen af. Een guntype uraniumbom is kinderspiel om te ontsteken, vandaar ook dat die nooit is getest maar zonder testen op Hiroshima werd afgeworpen. Een plutoniumbom ontsteken is heel wat ingewikkelder maar het is hoogst waarschijnlijk dat Oekraïense wetenschappers over die kennis ook beschikten.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, het is niet een kwestie van even de ontsteking verwisselen.
Maar we dwalen te ver af.
wij moeten ons meer laten gelden en Zeeuws Vlaanderen heroveren , die mensen spreken allemaal nederlands, Antwerpen is ook van nederland en limburg en brabant ookquote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet het links-liberale gedachtegoed inderdaad. In casu: ik deel niet de gedachte dat Rusland alleen maar slecht en gevaarlijk is. Ik zou graag met hun willen samenwerken.
Wij zijn teveel een vazalstaat van de VS geworden.
We hebben het over eind 80's /90's tech?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, het is niet een kwestie van even de ontsteking verwisselen.
Maar we dwalen te ver af.
Jawel, maar het is meer hoe de samenleving is opgebouwd. Veel Noord-Koreanen eten van 't land. Zijn eigen boer zeg maar. Terwijl in Zuid-Korea iedereen nodig is in de diensten sectoren.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 19:14 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Noord-Korea heeft 26 miljoen inwoners, dus die onbeperkte mankracht valt ook wel mee. Zuid-Korea heeft bijna het dubbele aantal inwoners.
Halveer het aantal Zuid-Koreanen, dan halveert ook de vraag naar die diensten.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jawel, maar het is meer hoe de samenleving is opgebouwd. Veel Noord-Koreanen eten van 't land. Zijn eigen boer zeg maar. Terwijl in Zuid-Korea iedereen nodig is in de diensten sectoren.
Dus Noord-Korea heeft veel meer mankracht 'over' zeg maar.
Probleem is echter dat de voedselverzorging dan volledig in zal storten, terwijl het land nu al onafgebroken op het randje van een hongersnood balanceert. (en daar ook geregeld overheen gaat) Je mag je ook afvragen hoeveel man"kracht" een ondervoede bevolking kan leveren.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jawel, maar het is meer hoe de samenleving is opgebouwd. Veel Noord-Koreanen eten van 't land. Zijn eigen boer zeg maar. Terwijl in Zuid-Korea iedereen nodig is in de diensten sectoren.
Dat laatste vinden ze prima wat ze niet prima vinden is dat Rusland ze betaald met wapen en nucleaire technologie.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Deze oorlog en de oplopende dreiging van China richting Taiwan maken duidelijk dat de beste verzekering tegen agressie van grote(re) buurlanden het bezitten van kernwapens is.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Na het uiteenvallen van de Sovjetunie. Onder druk van het Westen heeft Oekraïne zijn kernwapens opgegeven, zonder dat daar een NAVO-lidmaatschap voor in de plaats kwam. De militaire steun die Oekraïne nu krijgt van het Westen is een doekje voor het bloeden.
Ik verbaas mij hoe historisch onwetend mensen zijn. Je geeft het goed aan. Het gaat hier om basis economische historie. Wat leren ze tegenwoordig op school als het gaat om geschiedenis. Bah, bah. De Noord-Koreanen leven in een grotendeels pre-industriële samenleving waar mensen van het land en kleine nijverheid leven. Hoe het leven was voor de hele mensheid voor 1800. We leefden op het platteland en gedurende de 19de eeuw ontstond de industriële revolutie en liep het platteland leeg om de industrieën te bemannen. Dat is de crux van het verhaal: NK heeft geen maatschappijbrede industriële revolutie meegemaakt en dus heeft mannen 'over' die geen grote economie staande hoeven te houden.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
mensen hebben geen interesse in de recente geschiedenis is, en willen ook niets lezen dan bagger van Sjerrie en dergquote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:53 schreef Peppert het volgende:
[..]
Ik verbaas mij hoe historisch onwetend mensen zijn. Je geeft het goed aan. Het gaat hier om basis economische historie. Wat leren ze tegenwoordig op school als het gaat om geschiedenis. Bah, bah. De Noord-Koreanen leven in een grotendeels pre-industriële samenleving waar mensen van het land en kleine nijverheid leven. Hoe het leven was voor de hele mensheid voor 1800. We leefden op het platteland en gedurende de 19de eeuw ontstond de industriële revolutie en liep het platteland leeg om de industrieën te bemannen. Dat is de crux van het verhaal: NK heeft geen maatschappijbrede industriële revolutie meegemaakt en dus heeft 'mannen' over die geen grote economie staande hoeven te houden.
En die kluis staat in Moskou.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 20:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
We hebben het over eind 80's /90's tech?
Ik denk dat via nogal strakke protocollen er codes uit een kluis gehaald moesten worden, mss 8 cijferig ww ofzo en ding was armed.
Dat laatste valt te bezien.quote:Zo gaat het nu bij amerikaanse ICBM's ook. Jake Broe uit de OP was zo iemand, die was missleoperator. Die heeft er een keer een filmpje over gemaakt.
Dat die raketten nooit van oekraine waren is semantiek, merkte wat dat betreft iemand terecht op dat ze ook niet van rus waren, waren immers van de USSR, en ja, oekraine had ze prima kunnen gebruiken. Peuleschil.
Hmm, maar dan is de vraag waarom ze mankrachten sturen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:16 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Probleem is echter dat de voedselverzorging dan volledig in zal storten, terwijl het land nu al onafgebroken op het randje van een hongersnood balanceert. (en daar ook geregeld overheen gaat) Je mag je ook afvragen hoeveel man"kracht" een ondervoede bevolking kan leveren.
Precies dat. Plus dat Zuid-Koreanen intussen al te verweven zijn met het moderne leven. Recent onderzoek geeft aan dat maar 1 in de 7 Zuid-Koreanen bereid is te vechten. Iedereen is daar bezig met universiteit en carriere maken.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:53 schreef Peppert het volgende:
[..]
Ik verbaas mij hoe historisch onwetend mensen zijn. Je geeft het goed aan. Het gaat hier om basis economische historie. Wat leren ze tegenwoordig op school als het gaat om geschiedenis. Bah, bah. De Noord-Koreanen leven in een grotendeels pre-industriële samenleving waar mensen van het land en kleine nijverheid leven. Hoe het leven was voor de hele mensheid voor 1800. We leefden op het platteland en gedurende de 19de eeuw ontstond de industriële revolutie en liep het platteland leeg om de industrieën te bemannen. Dat is de crux van het verhaal: NK heeft geen maatschappijbrede industriële revolutie meegemaakt en dus heeft mannen 'over' die geen grote economie staande hoeven te houden.
Weinig. Maar dat was in mijn tijd niet heel anders. Wat een troep geschiedenislessen kreeg ik zeg.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:53 schreef Peppert het volgende:
Wat leren ze tegenwoordig op school als het gaat om geschiedenis.
Het is niet alsof die pre-industriële Noord-Koreaanse mannen nu allemaal op hun luie communistische reet zitten te niksen. Het is ook niet alsof veldslagen met grote aantallen gesneuvelde mannen in het pre-industriële Europa geen gevolgen op de samenleving hadden.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:53 schreef Peppert het volgende:
[..]
Ik verbaas mij hoe historisch onwetend mensen zijn. Je geeft het goed aan. Het gaat hier om basis economische historie. Wat leren ze tegenwoordig op school als het gaat om geschiedenis. Bah, bah. De Noord-Koreanen leven in een grotendeels pre-industriële samenleving waar mensen van het land en kleine nijverheid leven. Hoe het leven was voor de hele mensheid voor 1800. We leefden op het platteland en gedurende de 19de eeuw ontstond de industriële revolutie en liep het platteland leeg om de industrieën te bemannen. Dat is de crux van het verhaal: NK heeft geen maatschappijbrede industriële revolutie meegemaakt en dus heeft mannen 'over' die geen grote economie staande hoeven te houden.
De vraag is eerder waarom rusland zo ontzettend veel haast heeft. En ik denk dat iedereen het er over eens is dat rusland bloedhaast heeft.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hmm, maar dan is de vraag waarom ze mankrachten sturen.
[..]
Je kijkt dergelijke filmpjes uit interesse, vandaar dat je er sneller meer van opsteekt dan tijdens verplichte lessen op school.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:14 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Weinig. Maar dat was in mijn tijd niet heel anders. Wat een troep geschiedenislessen kreeg ik zeg.
Geschiedenis is echt zo iets waar je veel meer van leert door zelf boeken te lezen, of zelfs via youtube te kijken dan wat je op school uit je hoofd moet leren voor een toets en een week later niet meer weet.
Sorry voor het offopic
Maar waarom gaat Noord-Korea er in mee dan? Dan is het toch een soort ruil voor manschappen tegen tech/eten lijkt mequote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:27 schreef oheng het volgende:
[..]
De vraag is eerder waarom rusland zo ontzettend veel haast heeft. En ik denk dat iedereen het er over eens is dat rusland bloedhaast heeft.
rusland heeft zoveel haast, dat het zelfs het risico neemt om Zuid Korea tegen zich in het harnas te jagen (met hun enorme militaire industriele complex).
Persoonlijk denk ik dat het komt door de komende winter, en wat er gaat gebeuren.
Ja. Daarom werken toetsen waar je wat feitjes en jaartallen uit je hoofd moet leren niet. Is echt een vak waar je geluk moet hebben met een leuke docent die er wat leuks van maakt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:29 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Je kijkt dergelijke filmpjes uit interesse, vandaar dat je er sneller meer van opsteekt dan tijdens verplichte lessen op school.
Wat moet Noord Korea anders? Dit is hun eerste en enige kans sinds decennia. Die grijpen ze met beide handen aan.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar waarom gaat Noord-Korea er in mee dan? Dan is het toch een soort ruil voor manschappen tegen tech/eten lijkt me
Noord-Korea is ook al lange tijd wanhopig, gezien hun shenanigans de laatste maanden.
In die kluis in moskou zitten de protocol wachtwoorden. Niet de wachtwoorden die het apparaat nodig heeft.quote:
Precies. Dus ik snap niet waarom users zeggen dat Noord-Korea deze soldaten zelf nodig heeft.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:34 schreef oheng het volgende:
[..]
Wat moet Noord Korea anders? Dit is hun eerste en enige kans sinds decennia. Die grijpen ze met beide handen aan.
En uiteindelijk heeft Noord Korea maar 1 doel: het in standhouden van de kliek rondom die bolle.
Dat is inderdaad niet waar. De collectieve boerderijen en andere collectieve projecten kunnen best duizenden soldaten missen. Voor Noord Korea maakt het niks uit, want er wordt vrijwel niets geproduceerd.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Precies. Dus ik snap niet waarom users zeggen dat Noord-Korea deze soldaten zelf nodig heeft.
Omdat Putin weet dat het Westen hun luxe leven niet op gaat geven voor een all out oorlog vs Rusland en Co. en natuurlijk om te laten zien dat Rusland er niet alleen voorstaat.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 02:05 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet waar. De collectieve boerderijen en andere collectieve projecten kunnen best duizenden soldaten missen. Voor Noord Korea maakt het niks uit, want er wordt vrijwel niets geproduceerd.
Wat wel interessant is, is te zien hoe een russische generaals omgaat met dat nieuwe niet-russische kanonnenvoer.
En hoe China omgaat met het flirten tussen rusland en Noord Korea. Of dat het door hun goedgekeurd wordt.
En de vraag is: waarom neemt rusland dit enorme risico?
Het staat wel slecht op je CV als je Innige banden hebt met en je afhankelijk maakt van een schurkenstaat.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 06:00 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Omdat Putin weet dat het Westen hun luxe leven niet op gaat geven voor een all out oorlog vs Rusland en Co. en natuurlijk om te laten zien dat Rusland er niet alleen voorstaat.
quote:Linus Torvalds Comments On The Russian Linux Maintainers Being Delisted
https://www.phoronix.com/news/Linus-Torvalds-Russian-Devs
Following yesterday's news first featured on Phoronix of several Linux driver maintainers being de-listed from their maintainer positions within the mainline Linux kernel over their connections to Russia, Linus Torvalds has today commented on the matter.
Linux creator Linus Torvalds wrote: "Ok, lots of Russian trolls out and about.
It's entirely clear why the change was done, it's not getting reverted, and using multiple random anonymous accounts to try to "grass root" it by Russian troll factories isn't going to change anything.
And FYI for the actual innocent bystanders who aren't troll farm accounts - the "various compliance requirements" are not just a US thing.
If you haven't heard of Russian sanctions yet, you should try to read the news some day. And by "news", I don't mean Russian state-sponsored spam.
As to sending me a revert patch - please use whatever mush you call brains. I'm Finnish. Did you think I'd be *supporting* Russian aggression? Apparently it's not just lack of real news, it's lack of history knowledge too."
Dat is m.i. niet genoeg motivatie om het hele Zuid Koreanse arsenaal te riskeren.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 06:00 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Omdat Putin weet dat het Westen hun luxe leven niet op gaat geven voor een all out oorlog vs Rusland en Co. en natuurlijk om te laten zien dat Rusland er niet alleen voorstaat.
Hah nice. Ik was even vergeten dat Linus idd Fins isquote:
quote:
quote:The foreign ministry in Kyiv said on Wednesday that Moscow had failed to win support for its invasion of Ukraine at the Brics summit it is hosting, where Putin faced direct calls to end the conflict from some of his closest and most important partners. “The Brics summit, which Russia planned to use to split the world, has once again demonstrated that the world majority remains on the side of Ukraine in its quest to guarantee a comprehensive, just and sustainable peace,” the ministry said. The Chinese president, Xi Jinping, told the summit that there must be “no escalation of fighting” in Ukraine, saying: “We must adhere to the three principles of ‘no spillover from the battlefield, no escalation of fighting and no adding oil to the fire by relevant parties’, so as to ease the situation as soon as possible.”
The Brazilian president, Luiz Inacio Lula da Silva, called for “avoiding escalation and initiating peace negotiations”. Without referring to any specific conflict, the Indian prime minister, Narendra Modi, also issued a call for peace: “We support dialogue and diplomacy, not war.” In private talks, Vladimir Putin welcomed offers by several of the Brics leaders to mediate in Ukraine, even as he told them his forces were advancing, said his spokesman, Dmitry Peskov, according to Russian state media.
Het enige wat tot nu toe bekend is dat ze in het oosten van Rusland zitten en dat was het wel.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 17:50 schreef havanagila het volgende:
Kansloos natuurlijk, brics.
En het is nog maar afwachten of die Koreanen daadwerkelijk aan het front gaan vechten of de achterhoede gaan vormen.
Het schijnt dat ze in Koersk zijn , het westen van Rusland en dat is het welquote:Op donderdag 24 oktober 2024 18:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het enige wat tot nu toe bekend is dat ze in het oosten van Rusland zitten en dat was het wel.
quote:Oekraïne: eerste Noord-Koreaanse troepen gearriveerd in gevechtszone Koersk
Oekraïne heeft donderdag beweerd dat Noord-Koreaanse soldaten worden ingezet in de Russische grensregio Koersk, waarvan Oekraïense militairen een deel bezetten. Het Westen vreest dat hun deelname aan de gevechten tot een grootschalige escalatie van de oorlog kan leiden.
"De eerste eenheden van het Noord-Koreaanse leger, die werden opgeleid in het oosten van Rusland, zijn aangekomen in de gevechtszone", stelde de Oekraïense militaire inlichtingendienst in een verklaring. "Op 23 oktober werd hun aanwezigheid vastgesteld in de regio Koersk."
Er zouden in totaal ongeveer 12.000 Noord-Koreaanse soldaten, onder wie ook speciale eenheden, naar de oorlog in Oekraïne worden gestuurd. Volgens de Zuid-Koreaanse inlichtingendiensten zijn er al 3.000 militairen aanwezig in Rusland.
De Russische president Vladimir Poetin ontkende de inzet van Noord-Koreaanse troepen in Rusland niet, al verzekerde hij dat het een zaak van Moskou is
quote:Poetin: 'Inzet Noord-Koreaanse troepen is zaak van Moskou'
De Russische president Vladimir Poetin vindt de eventuele inzet van Noord-Koreaanse troepen een zaak van Moskou. Hij verwees naar een nieuw verdrag met het communistische regime in Pyongyang over wederzijdse militaire bijstand.
Het is de zaak van Moskou hoe het partnerschapsverdrag met Pyongyang wordt uitgevoerd, aldus Poetin. Hij ontkende niet dat er Noord-Koreaanse troepen in Rusland zijn.
Dat nieuws van Oekraïne klopte niet. Was gisteren ook gemeld bij Boekestijn en De Wijk. Waren geen soldaten maar mensen voor maintenence van die meervoudige raketwerpers en dingen. Fake nieuws dat het soldaten waren.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 19:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze in Koersk zijn , het westen van Rusland en dat is het wel
[..]
[..]
Kunnen nog steeds soldaten zijn.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat nieuws van Oekraïne klopte niet. Was gisteren ook gemeld bij Boekestijn en De Wijk. Waren geen soldaten maar mensen voor maintenence van die meervoudige raketwerpers en dingen. Fake nieuws dat het soldaten waren.
Verschijnen ze niet aan het front, verschijnen ze toch aan het front.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kunnen nog steeds soldaten zijn.
Maar ik denk niet dat we ze snel aan het front zullen zien. Het is als je het koud bekijkt niet anders dan Europese landen die de grensbewaking van Oekraïne zouden overnemen zodat er meer manschappen voor andere zaken vrij komen.
En daarom staat er (nog) geen personeel van een ander land de grens te bewaken in Oekraïne.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Verschijnen ze niet aan het front, verschijnen ze toch aan het front.
Vanzelfsprekend zet oekraine alles op alles om er een paar gevangen te nemen. En als ze zeggen: we hebben ze van het front, knappe jongen die dat dan inhoudelijk kan weerleggen.
Maar in ieder geval in het witte huis zijn ze zo bezig:
Journalist: Engelse MOD rapporteert dat er NK soldaten zijn.
Witte Huis spox: Ja, dat hebben we vernomen, maar we doen nog onze eigen "assesment".
Dag erna, VS erkent dat ze er zijn.
Journalist: Dus er zijn noord-koreanen?
Witte Huis spox: Ja, maar we weten niet wat ze daar gaan doen.
Journalist: Wat denk je zelf?
Dus iig de VS is ziende blind, wat er ook gebeurt. Tot na de verkiezingen.
Putin weerspreekt het niet dus , wie weet hetquote:Op donderdag 24 oktober 2024 22:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat nieuws van Oekraïne klopte niet. Was gisteren ook gemeld bij Boekestijn en De Wijk. Waren geen soldaten maar mensen voor maintenence van die meervoudige raketwerpers en dingen. Fake nieuws dat het soldaten waren.
Je hebt er wel echt je hobby van gemaakt om proactief constant propaganda filmpjes te delen overal of niet?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:14 schreef LethalNinja het volgende:
Interessant interview rond 20 minuten speculeren of Oekraine had gewonnen als ze na de slag om Kiev al een grote mobilisatie hadden uitgevoerd. Verder mooi om er aan herinnerd te worden in het begin dat hij alleen westerse bronnen gebruikt. Volgens mij komt hij uit Canada en kan hij sowieso weinig met Russische bronnen 😂
Brics is China met 4 blokken aan het been.quote:
In Vladivostok ja, dat erkent de VS ook. Maar dat Oekraïne verhaaltje is wat anders.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Verschijnen ze niet aan het front, verschijnen ze toch aan het front.
Vanzelfsprekend zet oekraine alles op alles om er een paar gevangen te nemen. En als ze zeggen: we hebben ze van het front, knappe jongen die dat dan inhoudelijk kan weerleggen.
Maar in ieder geval in het witte huis zijn ze zo bezig:
Journalist: Engelse MOD rapporteert dat er NK soldaten zijn.
Witte Huis spox: Ja, dat hebben we vernomen, maar we doen nog onze eigen "assesment".
Dag erna, VS erkent dat ze er zijn.
Journalist: Dus er zijn noord-koreanen?
Witte Huis spox: Ja, maar we weten niet wat ze daar gaan doen.
Journalist: Wat denk je zelf?
Dus iig de VS is ziende blind, wat er ook gebeurt. Tot na de verkiezingen.
Ah na een weke lang liegen en ontkennen van Peskov en lavrov blijken ze er nu opeens wel te zijn en is het de zaak van Rusland.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 19:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze in Koersk zijn , het westen van Rusland en dat is het wel
[..]
[..]
Oké, dus we kunnen ook troepen sturen naar Oekraïne. Zolang ze op Oekraïense bodem blijven is het dus ok.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 08:38 schreef Neezoistniet het volgende:
Tot nu toe zijn er volgens berichten NK militairen in Oost Rusland voor training en actieve militairen in de Kursk Oblast, zolang ze de grens met Oekraine niet overgaan kan niemand er iets van zeggen. Ook Rusland mag zijn grondgebied verdedigen op de manier die zij willen.
(ik ben pro Oekraine maar we moeten het wel nuchter bekijken)
Dat kunnen we doen, maar niet in NAVO verband. Als bijvoorbeeld Polen besluit om troepen in Oekraine wil plaatsen kan dat maar dat is dan de verantwoording van Polen en dan gaat de Navo daar niet aan meedoen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 08:43 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Oké, dus we kunnen ook troepen sturen naar Oekraïne. Zolang ze op Oekraïense bodem blijven is het dus ok.
En daarbij: alsof India zich serieus gaat committeren aan zo'n club. Die voeren een compleet eigen buitenlandse politiek waarin ze zich bij geen enkel blok aansluiten. Die zitten er nu vooral voor de goedkope olie.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Brics is China met 4 blokken aan het been.
Poetin die een gemeenschappelijke BRICS-munt probeert te pushen
Alsof de Chinezen zitten te springen om hun eigen economie om zeep te helpen vanwege het mislukte mongolenprojectje van Vlad
Nee, de VS steekt gewoon z'n kop in het zand.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 06:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
In Vladivostok ja, dat erkent de VS ook. Maar dat Oekraïne verhaaltje is wat anders.
Hoeft ook niet.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 06:00 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
alle Brics deelnemers zijn zonder uitzondering grove dictaturen die dol zijn op het printen van de eigen munt en dat kan nu ongestoord doorgaan zonder dat het effect heeft op de buitenlandse handelquote:Op donderdag 24 oktober 2024 23:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Brics is China met 4 blokken aan het been.
Poetin die een gemeenschappelijke BRICS-munt probeert te pushen
Alsof de Chinezen zitten te springen om hun eigen economie om zeep te helpen vanwege het mislukte mongolenprojectje van Vlad
naast de brics blijft ieder deelnemer de eigen munt gebruiken als valuta, heeft dus geen enkele consequentie om mee te doen met de grote wisseltrucquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 09:16 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
En daarbij: alsof India zich serieus gaat committeren aan zo'n club. Die voeren een compleet eigen buitenlandse politiek waarin ze zich bij geen enkel blok aansluiten. Die zitten er nu vooral voor de goedkope olie.
Het recht op zelfverdediging is niet beperkt tot het eigen grondgebied. Onzin derhalve.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 08:47 schreef Neezoistniet het volgende:
[..]
Dat kunnen we doen, maar niet in NAVO verband. Als bijvoorbeeld Polen besluit om troepen in Oekraine wil plaatsen kan dat maar dat is dan de verantwoording van Polen en dan gaat de Navo daar niet aan meedoen.
Voorbeeld: Polen stuurt troepen naar Oekraine en stoten door naar Kursk/Belgorod, dan vallen ze Rusland aan ofwel offensief. Dan is Rusland gerechtigd om Polen aan te vallen.
De wereld zit vol met twijfelachtige ratten, zeker op hoge posities.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 20:17 schreef TLC het volgende:
Misselijkmakende foto op de nos site waar VN baas guterres nederig buigt terwijl hij vrolijk n handje schut met putler.
ik moet kotsen
Voor veel mensen is ‘de hele wereld’ enkel het Westenquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:05 schreef phpmystyle het volgende:
Mensen die erachter zijn gekomen dat Poetin salonfahiger is dan de NOS ons doet geloven
Pak de kaart erbij welke landen de invasie afkeuren, en welke dat niet doen of zich onthouden.
Ja, of dat de Russen al 2,5 jaar aan het verliezen zijn.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor veel mensen is ‘de hele wereld’ enkel het Westen
Jij krijgt een rooskleurig beeld als je het nieuws over Oekraïne leest op, noem eens wat, de site van de NOS? Ik niet in ieder geval.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, of dat de Russen al 2,5 jaar aan het verliezen zijn.
Ik begrijp niet waarom de TV/media niet de burgers gewoon wil informeren hoe de zaak er écht voor staat.
Dat men in amper ter zake doende landen waar men wat moeite heeft met democratie graag zaken doet met Rusland, of in vroeger tijden de USSR, is nou ook weer niet bepaald iets nieuws. Zo gaat dat al een jaar of 70.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:05 schreef phpmystyle het volgende:
Mensen die erachter zijn gekomen dat Poetin salonfahiger is dan de NOS ons doet geloven
Pak de kaart erbij welke landen de invasie afkeuren, en welke dat niet doen of zich onthouden.
Nou, de afgelopen week begint de angst wat toe te nemen nu Rus N-K om steun heeft gevraagd.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jij krijgt een rooskleurig beeld als je het nieuws over Oekraïne leest op, noem eens wat, de site van de NOS? Ik niet in ieder geval.
Wat is er precies lachwekkend aan?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, de afgelopen week begint de angst wat toe te nemen nu Rus N-K om steun heeft gevraagd.
Maar bijvoorbeeld dit lachwekkende artikel van de Volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)-uit-beeld~b77d66ca/
Ik denk dat winnen betekent dat vele Russische levens geofferd zouden moeten worden, Poetin opteert om dat uit te besteden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
En als je echt echt echt aan het winnen bent heb je geen Noord Koreaans kanonnenvoer nodig uiteraard.
Ja, want nu is putin reuze zuinig op rus levens. Uh huh.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:07 schreef phpmystyle het volgende:
Ik denk dat winnen betekent dat vele Russische levens geofferd zouden moeten worden,
Dat heb ik nog nooit beweerd! Hij gaat er ronduit lomp mee om.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, want nu is putin reuze zuinig op rus levens. Uh huh.
Dit 100%quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit beweerd! Hij gaat er ronduit lomp mee om.
Maar hij is altijd nog zuiniger dan wij op Oekraiense levens
Als je het met me eens bent dat zuinig zijn op rus levens totaal geen factor is, cirkelen we linea recta terug naar deze:quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Levens opofferen is geen factor, draait de tsaar zijn hand niet voor om, dus waarom NK meat importeren?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat winnen betekent dat vele Russische levens geofferd zouden moeten worden, Poetin opteert om dat uit te besteden.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
En als je echt echt echt aan het winnen bent heb je geen Noord Koreaans kanonnenvoer nodig uiteraard.
Putler vriendje Musk.quote:’Elon Musk heeft al twee jaar lang regelmatig contact met Poetin’
Techmiljardair Elon Musk heeft sinds eind 2022 op regelmatige basis contact met de Russische president Vladimir Poetin. Dat schrijft de Wall Street Journal op basis van huidige en vroegere regeringsbronnen uit de VS, Europa en Rusland. De twee bespraken geopolitieke, zakelijke en ook persoonlijke thema’s.
Musk reageerde niet op vragen om commentaar van de zakenkrant, en ook op zijn eigen sociale netwerk X kwam er nog geen reactie van ’s werelds rijkste man. Via zijn X-profiel verspreidt hij regelmatig radicaalrechtse standpunten en steun voor de Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump.
Twee jaar geleden ontkende Musk nog de berichten dat hij contact met Poetin zou hebben. Die contacten waren er dus wel, weet de krant. Ook dit jaar nog hadden de twee contact. Musk kreeg van Poetin de vraag om zijn Starlink-satellieten in Taiwan niet te activeren, zeggen twee bronnen die op de hoogte zijn aan de Journal. Poetin wilde zo een gunst verlenen aan de Chinese president Xi Jinping. Het Chinese regime claimt Taiwan als een deel van zijn grondgebied en steunt Poetin in zijn oorlog met Oekraïne.
In de eerste dagen van de Russische inval in Oekraïne schakelde Musk zijn Starlink-satellieten in om Oekraïne van internet te voorzien, nadat de internetdiensten ernstig verstoord waren geraakt door Russische aanvallen. Intussen heeft het Amerikaanse ministerie van Defensie hiervoor een contract met SpaceX.
Kernwapens
Uit Musks biografie bleek echter al dat de techmiljardair een Oekraïens verzoek had geweigerd om Starlink ook op het Krim-schiereiland te activeren, omdat hij vreesde voor een militaire escalatie met kernwapens. Met regelmaat gebruikt Poetin het kernwapenargument om verdere betrokkenheid van het westen in Oekraïne te vermijden.
https://www.telegraaf.nl/(...)g-contact-met-poetin
dat hoeft niet , Kremlin kan ook gewoon contact gezocht hebben en contact houden,quote:
En dat gaat nog rapper gebeuren dan je denkt. Dat heeft zelfs ook nog wel potentieel om vuurwerk op te gaan leveren.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Inzet op Oekraïens grondgebied wordt later niet uitgesloten.
het is tijd dat Polen zich ermee gaat bemoeien en dwars door belarussia heen, met zuid Korea erbijquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wordt het niet eens tijd om Oekraine gewoon te laten raket wat ze willen, ook diep in rusland?
De Volkskrant heeft wel gelijk. Want zo zou Chasiv Yarin genomen worden in de zomer, volgens beide kanten. En de bevrijding van Kursk is vooruit geschoven van oktober naar februari 2025. Het is overduidelijk (gezien de verliezen) dat Pokrovsk veroverd moest worden vóór deze winter. En de Charkiv campagne is ook mislukt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, de afgelopen week begint de angst wat toe te nemen nu Rus N-K om steun heeft gevraagd.
Maar bijvoorbeeld dit lachwekkende artikel van de Volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)-uit-beeld~b77d66ca/
Het is altijd gemakkelijker om andermans levens te offeren. Oekraïners kunnen hier ook niet stemmen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Grondstoffen. Voor batterijen. Voor metalen. Dat heeft rus relatief goedkoop en in overvloed.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:42 schreef michaelmoore het volgende:
Musk is niet iemand die zich laat omkopen
Anyway, omdat Poetin meer geeft om Rus levens dan N-K levens. N-K krijgt beetje geld, wat technologie en vindt dat prima.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je het met me eens bent dat zuinig zijn op rus levens totaal geen factor is, cirkelen we linea recta terug naar deze:
[..]
Levens opofferen is geen factor, draait de tsaar zijn hand niet voor om, dus waarom NK meat importeren?
Juist:
[..]
Ja eens, maar dat mag je niet zeggen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is altijd gemakkelijker om andermans levens te offeren. Oekraïners kunnen hier ook niet stemmen.
Zoals Ollongren zo treffend zei: ‘Dit is een spotgoedkope oorlog’
sluiten / inpikken van giga Shanghai is dodelijk voor tesla,quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Grondstoffen. Voor batterijen. Voor metalen. Dat heeft rus relatief goedkoop en in overvloed.
quote:Rusland verstrekte Houthi satellietgegevens schepen Rode Zee
Jippie 25-10-2024 12:37 print
Volgens onderzoek steunde Rusland de Houthi-militie in Jemen met aanvallen op schepen in de Rode Zee met satellietgegevens.
Deze gegevens werden doorgegeven via leden van de Iraanse Revolutionaire Garde, zo meldde de Amerikaanse krant "Wall Street Journal".
De Houthi-militie valt vanuit Jemen herhaaldelijk schepen aan in de Rode Zee en de Golf van Aden, dit uit solidariteit met de Palestijnen in de Gazastrook.
Vanwege de gevaren zijn schepen in het gebied begonnen hun radiosignalen uit te schakelen.
Hun bewegingen kunnen dan alleen gevolgd worden via satellietbeelden van hoge kwaliteit.
Ik denk ook dat een nieuwe mobilisatie ronde de Russische mannen niet echt warm zou maken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Anyway, omdat Poetin meer geeft om Rus levens dan N-K levens. N-K krijgt beetje geld, wat technologie en vindt dat prima.
Tis niet zo lastig.
Geld heeft rus niet. Tenzij ze in NK graag roebels hebben, maar daar heb je internationaal niks aan. Dus dan blijft technologie over.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Anyway, omdat Poetin meer geeft om Rus levens dan N-K levens. N-K krijgt beetje geld, wat technologie en vindt dat prima.
Tis niet zo lastig.
Dat doet hij toch?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:48 schreef phpmystyle het volgende:
We mogen alleen zeggen dat Poetin een slager is en zijn hele bevolking opoffert!!!!!
Oef, een acceleratie. Blijkbaar nood aan de man. Alle vorige stappen waren steeds 1%.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:09 schreef oheng het volgende:
Lol nieuwe basisrente gaat omhoog met 2% naar 21%.
Dat klopt ook precies.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja eens, maar dat mag je niet zeggen.
We mogen alleen zeggen dat Poetin een slager is en zijn hele bevolking opoffert!!!!!
Oh, ik wist niet dat wij Oekraïners vermoorden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
als wij oekraine zeggen nu over te geven, dan sterven er ook geen oekrainers meer in de oorlog.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, ik wist niet dat wij Oekraïners vermoorden.
Volgens mij doen de Russen dat.
En het zieke is dat er hele volksstammen zijn die dit een goed idee zouden vinden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:36 schreef Korenfok het volgende:
[..]
als wij oekraine zeggen nu over te geven, dan sterven er ook geen oekrainers meer in de oorlog.
Maar dan worden ze vermoord uit ethnische zuivering, maar dat ter zijde.... natuurlijk
Waarom denk je dat wij voor Oekraïne bepalen wat ze wel of niet moeten doen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:36 schreef Korenfok het volgende:
[..]
als wij oekraine zeggen nu over te geven, dan sterven er ook geen oekrainers meer in de oorlog.
Maar dan worden ze vermoord uit ethnische zuivering, maar dat ter zijde.... natuurlijk
Ja, die helpen de inbreker mee met het inladen als er bij de buren wordt ingebroken...quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En het zieke is dat er hele volksstammen zijn die dit een goed idee zouden vinden.
En de volgende verhoging zit al in de pijpleiding:quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:09 schreef oheng het volgende:
Lol nieuwe basisrente gaat omhoog met 2% naar 21%.
quote:De centrale bank hield ook de deur open voor een verdere renteverhoging bij de volgende vergadering om ervoor te zorgen dat de inflatie in 2025 terugkeert naar de doelstelling van 4%.
Een economie enkel en alleen gebaseerd op grondstoffen. Voor de rest kunnen ze niks meer.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:55 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Er blijft echt niks over van dat land.
Het enige jammere is is dat de Russische Centrale Bank het enige capabele overheidsinstrument lijkt te zijn en ze daar niet graag tegenin gaan.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:55 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Er blijft echt niks over van dat land.
Hun wapenindustrie schijnt het de afgelopen jaren voor de wind te gaan.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:59 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Een economie enkel en alleen gebaseerd op grondstoffen. Voor de rest kunnen ze niks meer.
Ja, alleen als je het over refurbishen hebt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 14:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hun wapenindustrie schijnt het de afgelopen jaren voor de wind te gaan.
quote:Wit-Russische president dreigt: annexatie door Rusland betekent oorlog
7 min geledenin Buitenland
MINSK - Rusland heeft weinig bondgenoten die trouwer zijn dan Wit-Rusland.
Desondanks heeft de Wit-Russische president Aleksandr Loekasjenko zijn oosterburen gedreigd met oorlog.
quote:Loekasjenko, die wel Europa's laatste dictator wordt genoemd, werd door de Russische zakenkrant Izvestia gevraagd wat hij ervan zou vinden als Rusland zijn land zou proberen te annexeren.
Dat is geen gekke vraag, want er wordt al lange tijd gespeculeerd dat er een soort Anschluss tussen beide landen in de maak is.
Toch wil Loekasjenko daar niet van weten. ,,
Dat is onacceptabel", antwoordde de Wit-Russische president.
,,Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dat zou oorlog betekenen."
Annexatie is volgens Loekasjenko onnodig, omdat de twee landen nu al nauw met elkaar samenwerken. ,,
Op die manier kunnen we banden ontwikkelen die nauwer en sterker zijn dan wanneer we samen een staat zouden vormen.
Nu heeft niemand iets te klagen", aldus de president van Wit-Rusland.
'We leven niet in de Middeleeuwen'
Daarom zou het volgens Loekasjenko 'waanzin' zijn om de twee landen samen te voegen:
,,We leven niet in de Middeleeuwen, toen je zomaar land kon confisqueren, belastingen kon heffen en dan doen alsof er niets aan de hand was. De wereld is veranderd, het werkt anders tegenwoordig.
Nou Frankrijk had half jaartje geleden zo grote mond. Misschien tijd dat die wat gaan doenquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 14:59 schreef Usert het volgende:
Wat voor reactie van bondgenoten van Oekraïne zijn realistisch indien het leger van de DPRK daadwerkelijk worden ingezet? Alle mogelijke sancties zijn namelijk al van kracht.
De belangrijkste factor is de munitievooraad van Zuid Korea.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 14:59 schreef Usert het volgende:
Wat voor reactie van bondgenoten van Oekraïne zijn realistisch indien het leger van de DPRK daadwerkelijk worden ingezet? Alle mogelijke sancties zijn namelijk al van kracht.
Een reactie van Zuid Korea is logisch, maar niet zozeer een reactie van landen als Polen etc op de escalatie. Of kunnen zij eigenlijk weinig reageren erop zonder zelf iets met eigen legers te doen wat iedereen lijkt te willen voorkomen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 15:13 schreef oheng het volgende:
[..]
De belangrijkste factor is de munitievooraad van Zuid Korea.
Heel misschien dat bijvoorbeeld Poland of Litouwen soldaten naar Oekraine stuurt om de grens met Wit-Rsland te bewaken. Maar dat is een extreme uitkomst.
Alles om te voorkomen dat Noord Koreanen zich over kunnen geven.quote:Noord-Korea kent een complexe sociale hiërarchie, waarbij burgers streng worden gevolgd en afhankelijke van hun loyaliteit aan het regime worden ingedeeld in een bepaalde klasse. Vaak wordt een hoge positie geërfd van je ouders of zelfs grootouders. In de praktijk komt dit neer op een soort kastensysteem.
Volgens Mark Collins, een expert op het gebied van Noord-Koreaanse veiligheid, kunnen alleen mensen die als meest loyaal worden gezien legerofficier worden. Kim stuurt waarschijnlijk alleen "politiek betrouwbare mensen" naar het buitenland om te vechten, zegt Bermudez.
Degenen die worden uitgezonden om Rusland te helpen worden hoogstwaarschijnlijk vergezeld door bestuurders van de regerende Arbeiderspartij van Korea die "over iedereen rapport uit zullen brengen", aldus Bermudez. "Drinken ze te veel? Proberen ze spullen te kopen die ze in Noord-Korea niet kunnen krijgen en sturen ze die naar huis?"
Ook zullen ze volgens de expert waarschijnlijk zelfkritieksessies moeten ondergaan, een intense groepsactiviteit waarbij iedereen zijn tekortkomingen moet toegeven. Ze zeggen dan bijvoorbeeld dingen als: "Ik heb vandaag niet 20 keer aan de Kim-familie gedacht, maar slechts 15 keer", zegt Bermudez.
Ook worden militairen na hun terugkeer naar Noord-Korea naar een heropvoedingskamp gestuurd om hun loyaliteit opnieuw vast te kunnen stellen.
Maar ze zullen na terugkomst ook worden geëerd en meer privileges krijgen, zoals een betere baan. Ook families van soldaten die sneuvelen in de strijd kunnen rekenen op veel sociaal respect en bepaalde privileges.
De Noord-Koreaanse staat neemt ook harde maatregelen om burgers in het buitenland in het gareel te houden. Volgens defensie- en Noord-Korea-specialist Bruce W. Bennett van denktank RAND mogen mensen die naar het buitenland gaan, zoals diplomaten, zelden hun hele familie meenemen.
"Het is kenmerkend voor de Kims dat er op z'n minst één familielid achterblijft in Pyongyang als gijzelaar", zegt Bennett tegen Business Insider.
En als iemand de fout ingaat, dan zal zijn of haar hele familie daaronder lijden, zegt Bermudez. "In interviews met mensen die zijn ontsnapt of gedeserteerd zeggen ze altijd dat het achterlaten van hun familie hen het meeste verdriet doet."
Familieleden worden vaak naar strafkampen gestuurd die volgens Bermudez te vergelijken zijn met werkkampen van de nazi's of een Sovjet-goelag.
ja die gaan liever doodquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 15:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Alles om te voorkomen dat Noord Koreanen zich over kunnen geven.
Zolang die lui niet op Oekraiens grondgebied worden ingezet (en ik zie dat ook niet gebeuren) is er niet veel aan de hand. Waarom zouden we ons druk moeten gaan maken om een vriendje van Rusland op Russisch grondgebied?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 14:59 schreef Usert het volgende:
En als ze er nou een handjevol snaaien en naar oekraine afvoeren?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zolang die lui niet op Oekraiens grondgebied worden ingezet (en ik zie dat ook niet gebeuren) is er niet veel aan de hand. Waarom zouden we ons druk moeten gaan maken om een vriendje van Rusland op Russisch grondgebied?
Wie gaat wie snaaien?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:35 schreef ExTec het volgende:
En als ze er nou een handjevol snaaien en naar oekraine afvoeren?
Eens hoor.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zolang die lui niet op Oekraiens grondgebied worden ingezet (en ik zie dat ook niet gebeuren) is er niet veel aan de hand. Waarom zouden we ons druk moeten gaan maken om een vriendje van Rusland op Russisch grondgebied?
NK jongen snaaien ,dan wordt hun hele familie doodgeschoten en de buren erbijquote:
Een NK PoW uit kursk gebied. rus PoWs vanuit kursk worden ook gewoon verscheept naar oekraine.quote:
Ja, we zouden haast medelijden met ze krijgen he.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
NK jongen snaaien ,dan wordt hun hele familie doodgeschoten en de buren erbij
Wat doen ze dan in Rusland? Ze zijn daar ook niet om koffie te schenken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Rebellen in een (gestolen) Russisch uniform die zonder permissie van het Kremlin er heen zijn getrokken?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens hoor.
Al denk ik de reactie van Rusland wel te kennen als er vriendjes van Oekraïne op Oekraïens gebied mee gaan doen.
De NATO heeft ook een shitload aan troepen uit allerlei landen aan de oostgrens staan, dat is feitelijk niet heel veel anders natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:13 schreef phpmystyle het volgende:
Wat doen ze dan in Rusland? Ze zijn daar ook niet om koffie te schenken.
Net zoals DPRK troepen op Oekraiens grondgebied mee zouden gaan doen... Dan kun je ook een reactie verwachten. Maar goed, zoals ik al zei zie ik dat niet direct gebeuren.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:50 schreef capricia het volgende:
Eens hoor.
Al denk ik de reactie van Rusland wel te kennen als er vriendjes van Oekraïne op Oekraïens gebied mee gaan doen.
Een kommetje rijst en 14 dagen vechten en bek houden!quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:42 schreef capricia het volgende:
Vraag me af of die Koreanen Russische papieren krijgen.
Geen Rus die Koreaans kan lezen en omgekeerd.
Ze zullen ook wel een kok meenemen. Want van al die aardappelen opeens gaat je buik raar doen.![]()
Volgens oekrainse geheime dienst was dat idd het geval. En dat zal voor lijken prima werken, voor levende PoW's niet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:42 schreef capricia het volgende:
Vraag me af of die Koreanen Russische papieren krijgen.
Eerst maar eens zien wat er gaat gebeuren met ze.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:46 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp dat ze bij Koersk ingezet gaan worden.
Lijkt me een heel steile leercurve voor die Koreanen, die nog nooit een drone hebben gezien. En ze hebben maar 1 leven en kunnen niet respawnen.
En dan?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 16:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Een NK PoW uit kursk gebied. rus PoWs vanuit kursk worden ook gewoon verscheept naar oekraine.
Ik moet het uitspellen?quote:
Dat lijken me interessante interviews worden met die Koreaanse krijgsgevangenen. Zoals Oekraine dat nu uitzendt met sommige Russen op YT, je weet wel, dat ze naar hun moeder of vrouw mogen bellen. En dat ze vertellen hoeveel geld ze er mee zouden verdienen, etc.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgens oekrainse geheime dienst was dat idd het geval. En dat zal voor lijken prima werken, voor levende PoW's niet.
En:
[ x ]
Ik twijfel niet dat we die gaan zien.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat lijken me interessante interviews worden met die Koreaanse krijgsgevangenen. Zoals Oekraine dat nu uitzendt met sommige Russen op YT, je weet wel, dat ze naar hun moeder of vrouw mogen bellen. En dat ze vertellen hoeveel geld ze er mee zouden verdienen, etc.
Ben benieuwd wat de Koreanen te vertellen hebben.
Precies wat ik bedoel... Zo'n pussy-achtige houding van het Westen, terwijl Oekraine helemaal aan gort wordt gebombardeerd, diep triest.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 09:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoeft ook niet.
In de huidige staat van het russische leger heeft Polen zelfs een walk in the park. Laat staan als putler ook maar denkt het enigsins tegen welke navo staat dan ook te kunnen op gaan nemen.
Het is niks meer dan een keffend kuttenlikkertje waar een Duitse herder zodra die het zat is met zn reet bovenop gaat zitten.
Ik snap daarom er ook helemaal niks van waarom we niet meer doen voor ukraine. We kunnen rusland een beslissende slag toe dienen waardoor ze compleet niks meer te zeggen gaan hebben op wereld niveau voor de aankomende decinia. En dat is echt helemaal prima gezien het trackrecord van gekloot in de afgelopen jaren.
Ja. Zo'n dikke, grote Oekraïner die toevallig ook Koreaans spreekt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 17:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik twijfel niet dat we die gaan zien.
Met natuurlijk een koreaanse tolk erbij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |