SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Decennialang ontelbare miljarden gedoneerd onder het mom van "ontwikkelingshulp" en als dankjewel heulen de Afrikanen vervolgens met de Russen om het kleine stukje beschaafde wereld dat "Europa" heet te vernietigen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 12:43 schreef Wantie het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ilitaire-basis-macht
[..]
Ondanks dat de oorlog in Oekrane een zware wissel op Rusland zou trekken is dat land toch best voortvarend bezig.
Rusland heeft dan toch meer middelen dan verwacht.
Plus dat iedereen die Rusland ziet als een lief landje dat het slachtoffer is van westerse drammerij diens standpunt opnieuw zou moeten beoordelen.
Maar dan gaat Rusland in conflict komen met Chinaquote:Op zondag 20 oktober 2024 19:19 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Decennialang ontelbare miljarden gedoneerd onder het mom van "ontwikkelingshulp" en als dankjewel heulen de Afrikanen vervolgens met de Russen om het kleine stukje beschaafde wereld dat "Europa" heet te vernietigen.
Wie zegt dat ze niet samenwerken?quote:Op zondag 20 oktober 2024 20:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar dan gaat Rusland in conflict komen met China
China heeft enorme belangen in West Afrika , de haven daar is van de chinezen en die zijn er druk met aanleggen van wegen en spoorlijnen
tegenstrijdige belangenquote:
quote:Slechts een paar maanden geleden zeiden Russische en Chinese functionarissen dat een overeenkomst om een nieuwe gaspijpleiding te bouwen die de twee landen met elkaar verbindt, genaamd Power of Siberia 2, op handen was. Nu lijken die plannen in de ijskast te zijn gezet. Een recent besluit van de Mongoolse regering om geen financiering voor de aanleg van de pijpleiding op te nemen in een economisch vijfjarenplan, wordt algemeen gezien als een indicatie dat China het pijpleidingproject heroverweegt, zo meldde de South China Morning Post .
Power of Siberia 2 zal naar verwachting jaarlijks tot 50 miljard kubieke meter gas van West-Siberi naar China vervoeren via Mongoli.
De exploitatie ervan zou broodnodige inkomsten opleveren voor Rusland, dat moeite heeft om de kosten van zijn oorlog in Oekrane te betalen.
China heeft bewezen een belangrijke supporter van Rusland te zijn en heeft het Kremlin geholpen om sancties van het Westen te overwinnen.
Maar de blokkade van het Power of Siberia 2-project suggereert dat de vriendschap van Beijing grenzen kent, ondanks de beroemde proclamatie van de Chinese leider Xi Jinping en zijn Russische tegenhanger, Vladimir Poetin, dat bilaterale relaties "geen grenzen" hadden.
belangen zijn niet afgebakend en zijn meer belangen daarquote:Op zondag 20 oktober 2024 20:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het lijkt me inderdaad niet dat de Russen de Chinezen dwars gaan zitten.
Ik denk dat we gewoon kunnen concluderen dat Rusland inmiddels aan de leiband van China zit. China, of eigenlijk Rusland zelf, heeft inmiddels de randvoorwaarden gecreerd waarbinnen Rusland beheerst wordt en men in China min of meer kan dicteren wat Rusland wel en niet kan of mag doen op straffe van allerlei sancties. Als er n land is dat Rusland de genadeklap kan geven dan is het China.quote:Op zondag 20 oktober 2024 20:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tegenstrijdige belangen
nee dat gaat niet samen , het gaat om geld he, anders dan zou China wel meer geld betalen voor het gas uit de pijpline van Ruzzia, voor de olie geven Chinese handelaren ook het minimale
Als het om geld gaat he
https://eurasianet.org/ru(...)ars-to-hit-the-skids
[..]
Eens kijken of ik medelijden heb met dat zwijn.quote:
Ja het is toch een beetje een rode draad. Net zoals een CEO van Yukos Oil die uit het raam gevallen is. 30 meter is 3 seconden als ik even snel reken.quote:
De wereld kunnen met hamers tekort om Russen, die het verdienen, de schedel in te slaan...quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Eens kijken of ik medelijden heb met dat zwijn.
Nee, geen medelijden gevonden.
Geen idee. Mis het ook wel.quote:
Hij heeft een baan.quote:
Aan tafel bij BNR?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:51 schreef BEFEM het volgende:
Hij had een baan gevonden en geen tijd meer zei die.
TL;DR?quote:Op maandag 21 oktober 2024 15:12 schreef oheng het volgende:
Zeer interessant artikel die dieper ingaat over het falen en succes van het russische leger. Door Carnegie / Micheal Kofman.
Ik doe niet aan reddit. Dus vond het wel handig.quote:Op maandag 21 oktober 2024 19:47 schreef havanagila het volgende:
[..]
Was toch vooral copypasta van Reddit? Kun je zelf ook wel checken.
Het russische regime zal tzt ook wel met iets vergelijkbaars komen als het Lebensborn project.quote:Op maandag 21 oktober 2024 22:46 schreef TwenteFC het volgende:
De Poetin-Jugend
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Maar ondanks alle gelijkenissen van russland met nazi duitsland is Oekrane het nazi gevaar, aldus nazi russland.
Dat is er alquote:Op maandag 21 oktober 2024 22:50 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het russische regime zal tzt ook wel met iets vergelijkbaars komen als het Lebensborn project.
Door wie?quote:Op maandag 21 oktober 2024 23:27 schreef capricia het volgende:
Het is een nu nog wankel maar serieus plan wat besproken wordt.
'among Kyiv and its allies'quote:
Afrikanen hebben weinig om Europeanen dankbaar voor te zijn. Die miljarden zijn daarnaast Afrika niet ten goede gekomen maar vooral welgevallige, bijvoorbeeld Frankrijk gezinde regimes en dat weet men in Afrika en in Europa.quote:Op zondag 20 oktober 2024 19:19 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Decennialang ontelbare miljarden gedoneerd onder het mom van "ontwikkelingshulp" en als dankjewel heulen de Afrikanen vervolgens met de Russen om het kleine stukje beschaafde wereld dat "Europa" heet te vernietigen.
Ik heb inderdaad een baan gevonden waarvoor ik nu in training ben. En nu heb ik dus veel minder vrije tijd. De tijd die ik heb besteed ik liever aan andere dingen dan urenlang elke dag nieuwsberichten te lezen en video's en zo te bekijken over de oorlog.quote:
Succes met je nieuwe baan! We zullen je updates wel missen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 02:52 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een baan gevonden waarvoor ik nu in training ben. En nu heb ik dus veel minder vrije tijd. De tijd die ik heb besteed ik liever aan andere dingen dan urenlang elke dag nieuwsberichten te lezen en video's en zo te bekijken over de oorlog.
Mijn obsessie met de oorlog is nu ook grotendeels voorbij, ik heb de drang niet zo meer om alles te willen weten erover.
Maar ik lees nog wel regelmatig mee in dit topic. Al ben ik meer een lurker geworden.
Zijn jullie Hollanders niet het volk van Soldatenpoppetjes in de kerstboom enzo?quote:Op maandag 21 oktober 2024 22:46 schreef TwenteFC het volgende:
De Poetin-Jugend
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Maar ondanks alle gelijkenissen van russland met nazi duitsland is Oekrane het nazi gevaar, aldus nazi russland.
West-Duitsland kwam bij de NAVO in 1955, terwijl Oost-Duitsland bij het Oostblok bleef.quote:Op maandag 21 oktober 2024 23:27 schreef capricia het volgende:
Kan iemand mij even bijpraten over het West-Duitsland model voor Oekrane?
Linkje mag ook.
Het is een nu nog wankel maar serieus plan wat besproken wordt.
Eh, jawel.....De BRD claimde de hele DDR.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 10:56 schreef Idisrom het volgende:
[..]
West-Duitsland kwam bij de NAVO in 1955, terwijl Oost-Duitsland bij het Oostblok bleef.
Het grote verschil met Oekrane nu is, dat destijds West-Duitsland geen grondgebied van de DDR claimde toen het bij de NAVO kwam.
Begrijpelijk maar je bijdragen waren wel topquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 02:52 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een baan gevonden waarvoor ik nu in training ben. En nu heb ik dus veel minder vrije tijd. De tijd die ik heb besteed ik liever aan andere dingen dan urenlang elke dag nieuwsberichten te lezen en video's en zo te bekijken over de oorlog.
Mijn obsessie met de oorlog is nu ook grotendeels voorbij, ik heb de drang niet zo meer om alles te willen weten erover.
Maar ik lees nog wel regelmatig mee in dit topic. Al ben ik meer een lurker geworden.
Niet echtquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 09:48 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Zijn jullie Hollanders niet het volk van Soldatenpoppetjes in de kerstboom enzo?
Jawel. West Duitsland heeft de claim op die gebieden, op unificatie van het hele land, nooit opgegeven. En dat was ook geen voorwaarde.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 10:56 schreef Idisrom het volgende:
[..]
West-Duitsland kwam bij de NAVO in 1955, terwijl Oost-Duitsland bij het Oostblok bleef.
Het grote verschil met Oekrane nu is, dat destijds West-Duitsland geen grondgebied van de DDR claimde toen het bij de NAVO kwam.
quote:
Denk toch dat veel afhangt van hoe dat er op de landkaart uit gaat zienquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Jawel. West Duitsland heeft de claim op die gebieden, op unificatie van het hele land, nooit opgegeven. En dat was ook geen voorwaarde.
Maar ik zie ook wel verschillen: De DDR is altijd etnisch en cultureel Duits gebleven. En niet gerussificeerd zoals Rusland dat nu wel met de bezette gebieden in Oekrane doet. Dat vind ik extra pijnlijk, voor de Oekraners die daar nu wonen, maar ook voor de toekomst van Oekrane.
Ook is de grens tussen beide Duitslanden toen door de overwinnaars getrokken. En hoe zou die grens nu getrokken moeten worden?
Daarnaast zou ik toch heel graag zien dat oorlogsmisdadigers berecht gaan worden. Maar goed, dat lijkt me een utopie.![]()
Oekrane als West-Duits model is een interessante optie. Betekent wel dat ze zo snel mogelijk onderdeel van de Navo gaan worden. En op termijn van de EU.
Zou je daar achter kunnen staan?
Ik denk dat geld hetgeen is waar Rusland zich het minst om druk maakt. Geld heeft alleen betekenis voor het burgervolk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 14:29 schreef oheng het volgende:
Lening van 35 miljard euro goedgekeurd door EU parlement.
De UK geeft een lening van 2,7 miljard euro, met Russisch geld als onderpand.
Lekker voor rusland, de vijand wordt gefinancierd met je eigen geld.
De VS stuurt hulp pakket nr. 68 twv 400 miljoen. Vooral munitie en wat M113's. Vorige week stuurde de VS 425 miljoen.
't is wat. Nu maar hopen dat wat de Chinezen en Russen komen brengen wel doorsijpelt naar beneden zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 01:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Afrikanen hebben weinig om Europeanen dankbaar voor te zijn. Die miljarden zijn daarnaast Afrika niet ten goede gekomen maar vooral welgevallige, bijvoorbeeld Frankrijk gezinde regimes en dat weet men in Afrika en in Europa.
rus probeert nu al tijden geld op te halen met staatsobligaties. En dat faalt jammerlijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 18:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat geld hetgeen is waar Rusland zich het minst om druk maakt. Geld heeft alleen betekenis voor het burgervolk.
Even een brood kopen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
rus probeert nu al tijden geld op te halen met staatsobligaties. En dat faalt jammerlijk.
Maar dat zullen ze vast doen om ons te misleiden, want ze maken zich immers niet druk om geld.
Duurt nog ff, maar niet gek lang meer. Half jaar tot een jaar ofzo.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Even een brood kopen.
[ afbeelding ]
Uiteraard niet. Ik geef alleen aan dat het naef is om enige dankbaarheid van Afrikanen te verwachten. Zelfs van hun rijke leiders niet. Je koopt geen harten en loyaliteit met zakken geld.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:08 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
't is wat. Nu maar hopen dat wat de Chinezen en Russen komen brengen wel doorsijpelt naar beneden zullen we maar zeggen.
Ik heb die hele "ontwikkelingshulp" altijd al grote onzin gevonden. Helemaal toen ik hoorde dat er enkel wapens van gekocht werden en vrachtwagens met goederen die landen niet eens in mochten. Waar ben je dan als Nederlandse regering mee bezig? Slaat toch helemaal nergens op, dan? Logisch dat Geert Wilders al tijden roept om hier mee te stoppen.quote:Op zondag 20 oktober 2024 19:19 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Hij bedoelt smeergeld om westerse belangen in die regio te behartigenquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 20:56 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Ik heb die hele "ontwikkelingshulp" altijd al grote onzin gevonden. Helemaal toen ik hoorde dat er enkel wapens van gekocht werden en vrachtwagens met goederen die landen niet eens in mochten. Waar ben je dan als Nederlandse regering mee bezig? Slaat toch helemaal nergens op, dan? Logisch dat Geert Wilders al tijden roept om hier mee te stoppen.
Dat was het altijd al. Alleen dat verkoopt zo slecht in de binnenlandse politiek.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:08 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Hij bedoelt smeergeld om westerse belangen in die regio te behartigen
Dat dekselse westen toch ook altijd!quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 21:08 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Hij bedoelt smeergeld om westerse belangen in die regio te behartigen
Als jij Biden post, dan mag ik vast Dudayev nog wel een keer posten:quote:Op woensdag 23 oktober 2024 00:15 schreef TwenteFC het volgende:
1995 - Joe BidenAls deze Biden nog bestond had Trump 0,0 kans.
[ x ]
Liberty Square in Tbiquote:Op woensdag 23 oktober 2024 02:44 schreef oheng het volgende:
Perpetua's lijst van de afgelopen 4 dagen. Bron in Google Drive. Hij ziet ook ongeveer 100 russische doden per dag.
[..]
Als jij Biden post, dan mag ik vast Dudayev nog wel een keer posten:
[ x ]
Je bedoelt, lekker meezingen op "Do they know it's Christmas time at all? Let them know it's Christmas time again "quote:Op zondag 20 oktober 2024 19:19 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 05:41 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Je bedoelt, lekker meezingen op "Do they know it's Christmas time at all? Let them know it's Christmas time again "
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Die lijkt sowieso van het padje de laatste tijd.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 08:08 schreef Perrin het volgende:
De VN schurkt graag tegen de agressor aan.![]()
[ x ]
Het heeft geen plaats, is ook een westers post koloniaal construct.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die lijkt sowieso van het padje de laatste tijd.
Je wil terug naar de diplomatie van vr de dekolonisatie? Kanonneerbootdiplomatie?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:45 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het heeft geen plaats, is ook een westers post koloniaal construct.
Kolonisatie is de mens eigen, evenals oorlogvoeren. Constructen zoals de VN en "mensenrechten" die het westen de rest van de wereld wil opleggen maken het uiteindelijk alleen maar erger imo.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je wil terug naar de diplomatie van vr de dekolonisatie? Kanonneerbootdiplomatie?
Anyway, op dit moment runnen koloniale machten als Rusland en China de show in de VN.
En die hebben wel enorme voorraden. Het zou wat zijn wanneer het proxy conflict in Korea uitmond in een proxy conflict van die Korea's in Oekraine.quote:
Oh heerlijk hoe dit backfired naar putler.quote:
rusland is zoals gebruikelijk niet al te goed in SWAT analyses.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Oh heerlijk hoe dit backfired naar putler.
'Jullie betrekken noord korea er bij? Ow, prima. Dan sturen wij ook ons deel naar je vijand'
Dat klopt, maar als ze gaan leveren is dat van een heel andere orde wat betreft de kwaliteit van de ammo en artillerie dan hetgeen NK levert aan het russische regime.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:30 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Er is volgens mij nog nergens bevestigd dat ze ook echt gaan leveren.
Kremlin: iets met "rode lijn"...quote:
Geil, begin van het eindequote:
Dat klopt. Maar Noord-Korea levert al een jaar ofzo gigantisch veel munitie en raketten. In de tussentijd heeft zuid-korea, wat we weten, amper wat gedaan. Ondanks dat ze toen ook al zeiden wat te gaan doen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:18 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als ze gaan leveren is dat van een heel andere orde wat betreft de kwaliteit van de ammo en artillerie dan hetgeen NK levert aan het russische regime.
Er waren er volgens vage berichten toch al wat vandoor gegaan aan het front? Die ruiken eindelijk Vrijheidquote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:18 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me af of die Noord Koreanen ooit wel eens een drone gezien hebben.
Mochten ze ooit bij het front ingezet worden, is dat een complete shock.
Maar ook als ze ergens achteraf in Rusland aan het werk zijn, gaan ze tv zien, en leren ze de wereld kennen.
Denk dat Kim deze mensen alleen om die reden nooit meer terug wil in N-K.
Schijnt dat ZK zich wettelijk niet mag bemoeien met conflicten. En dat veranderd if NK enters the fray.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:03 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar Noord-Korea levert al een jaar ofzo gigantisch veel munitie en raketten. In de tussentijd heeft zuid-korea, wat we weten, amper wat gedaan. Ondanks dat ze toen ook al zeiden wat te gaan doen.
Dat is volgens mij ook gebeurt met ammo uit Zwitserland. De vraag rijst wat er van de zwitserse wapenindustrie overblijft als de wapenindustrie elders in Europa uit de mottenballen is gehaald.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Schijnt dat ZK zich wettelijk niet mag bemoeien met conflicten. En dat veranderd if NK enters the fray.
En ZK heeft wel menig westers munitie depot afgevuld met 155 munitie. Zodat het westen diezelfde munitie van eigen makkelijk door kon schuiven naar oekraine.
Dat lijkt me niet echt een gegeven. Waarom zou het. Als NK zin had in oorlog met hun zuiderbuur, hadden ze wel rotzooi getrapt aan de grens.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Natuurlijk houd ZK zich afzijdig waar mogelijk. Als ze namelijk daadwerkelijk instappen laat het hele gezeik aan de grens ook weer op.
Niks.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:33 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat is volgens mij ook gebeurt met ammo uit Zwitserland. De vraag rijst wat er van de zwitserse wapenindustrie overblijft als de wapenindustrie elders in Europa uit de mottenballen is gehaald.
Dat gebeurt dus nu. Bizar eigenlijk, want wat heeft Korea nu voor enig belang bij de donbass aan sich?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En die hebben wel enorme voorraden. Het zou wat zijn wanneer het proxy conflict in Korea uitmond in een proxy conflict van die Korea's in Oekraine.
Noord Korea heeft belang bij nucleaire kennisoverdracht van Rusland naar Noord Korea in ruil voor hun assistentie bij de invasie van Oekraïne.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus nu. Bizar eigenlijk, want wat heeft Korea nu voor enig belang bij de donbass aan sich?
Als zuid Korea zou ik het prima vinden wanneer noord Korea doodbloedt daar.
Gaat om max 12k aan infanteristen toch. Lijkt mij te overzien.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus nu. Bizar eigenlijk, want wat heeft Korea nu voor enig belang bij de donbass aan sich?
Noord-Korea heeft eigenlijk een tekort aan alles, behalve mankracht.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niks.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gaat om max 12k aan infanteristen toch. Lijkt mij te overzien.
Ben meer benieuwd wat NAVO/EU doet, EU kan niet wachten met escaleren lijkt het qua taal en woordgebruik. Dus ben benieuwd wat deze move met hun doet van het Kremlin.
Klopt, Zuid Korea exporteert daarom absoluut geen wapens.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:15 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]
En Zuid-Korea gaat niks leveren. Dat spul hebben ze zelf nodig en zodra het er wel komt laait de boel bij de grens weer flink op. Oekrane is voor hun echt niet zo belangrijk als wij denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |