abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215134109
quote:
15s.gif Op maandag 30 september 2024 09:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja. Moest net de bonen in de automaat weer bijvullen bijvoorbeeld.
Met havermelk zeker.
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
pi_215134115
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 08:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is je al meerdere malen verteld dat het huidige Nederlandse asielbeleid tot de strengste van Europa behoort. Mede daarom is de instroom dus ook relatief laag.

Het is je ook meerdere malen verteld dat groepen arbeidsmigranten meer overlast veroorzaken en een grotere kostenpost zijn voor de maatschappij dan de asielzoekers.

Het gaat er bij jou gewoon niet in.
Lezen. Ik heb het niet over een streng asielbeleid maar om een rationeel beleid. Wij hebben waarschijnlijk het meest idiote asielbeleid van Europa, niet de strengste.
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 09:21:42 #103
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215134117
quote:
8s.gif Op maandag 30 september 2024 09:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Met havermelk zeker.
:( :(
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215134120
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 09:21 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Lezen. Ik heb het niet over een streng asielbeleid maar om een rationeel beleid. Wij hebben waarschijnlijk het meest idiote asielbeleid van Europa, niet de strengste.
Wat is er idioot aan precies?
pi_215134163
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 09:21 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Wat is er idioot aan precies?
Zie: https://www.nu.nl/binnenl(...)ers-in-den-haag.html
Eristrese "gevluchte" voor- EN tegenstanders van het regime kunnen allebei asiel aanvragen in dit land waar niks meer klopt en alles vastloopt.

En dat is nog maar 1 voorbeeld van een lange lijst van waanzinnige cases.
pi_215134167
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2024 09:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik weet in west-Brabant nog wel wat plekken waar je zonder bang te zijn voor Geert's Grensbewakings Commando's de grens over kan steken. Fokkers helpen Fokkers.
Zuid-Limburg hier. Smokkelroutes ohne Ende. Maar dan moet ik weer gaan omrijden terwijl ik anders vanaf kantoor zo op de A76 zit ;(
pi_215134193
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 09:28 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Eristrese "gevluchte" voor- EN tegenstanders van het regime kunnen allebei asiel aanvragen in dit land waar niks meer klopt en alles vastloopt.

wat maken die cases dan dat ons asielbeleid gekker is dan anderen? Ik snap dat je deze groepen buiten NL wilt houden en ik sta er ook in zo in dat we echt selectiever moeten zijn in wie we toelaten en wie we er snel uit moeten trappen maar wat zijn je voorstellen en wat maakt ons asielbeleid gekker / idioter dan anderen?
pi_215134199
quote:

[..]

Ik heb je uitgelegd hoe dat komt. Waarom lees jij andermans posts nooit?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215134356
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2024 09:18 schreef Falco het volgende:
Gaan jullie ook al zo gebukt onder de asielcrisis?
Zeker. Er ligt hier een boot vol asielzoekers in de haven en je ziet steeds meer van die mannen vrijwilligerswerk in de stad doen. Dat verdringt onze eigen boomers.
pi_215134418
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 09:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij is slechts een zendeling.
  maandag 30 september 2024 @ 10:06:25 #111
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215134438
quote:

[..]

En die heb je alleen in Nederland...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215134507
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 09:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat het een rechtse arrogante VVD kakkertje is
pi_215134519
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 10:13 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Omdat het een rechtse arrogante VVD kakkertje is
Wat heeft de vvd nou weer te maken met het feit dat deze user kennelijk niet danwel selectief kan lezen :?
pi_215134526
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 10:15 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Wat heeft de vvd nou weer te maken met het feit dat deze user kennelijk niet danwel selectief kan lezen :?
Omdat hij om het bericht moet vertellen dat hij VVD’er is en zo blij dat die partij nu eindelijk iets aan het asielprobleem kan gaan doen.
pi_215134529
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 10:15 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Hij blaat overal dat de VVD zijn partij is dus vandaar
pi_215134798
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 10:17 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Hij blaat overal dat de VVD zijn partij is dus vandaar
En toch blijft men maar reageren op mijn posts. Ik raak kennelijk een gevoelige snaar of zelfs een open zenuw. Jij ook duidelijk. Dat is prima, toch?
pi_215134933
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 10:54 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
En toch blijft men maar reageren op mijn posts. Ik raak kennelijk een gevoelige snaar of zelfs een open zenuw. Jij ook duidelijk. Dat is prima, toch?
Ik reageer er vooral op, omdat gebleken is dat het niet weerleggen van totale onzin niet werkt. Mede daardoor is de PVV zo groot, omdat de onzinretoriek over asiel jarenlang niet weerlegd is maar genegeerd. Ik ga er niet vanuit jou echt te kunnen overtuigen dat je echt onzin verkoopt, maar de meelezer misschien wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215135003
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 11:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik reageer er vooral op, omdat gebleken is dat het niet weerleggen van totale onzin niet werkt. Mede daardoor is de PVV zo groot, omdat de onzinretoriek over asiel jarenlang niet weerlegd is maar genegeerd. Ik ga er niet vanuit jou echt te kunnen overtuigen dat je echt onzin verkoopt, maar de meelezer misschien wel.
Wat is er onzin aan rationeel denken? Jouw ideologisch en religieus geïnspireerde opvattingen vind ik totale onzin. Totaal.
pi_215135008
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 10:54 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Klopt omdat er veel dingen die je zegt niet kloppen of onlogisch zijn, en ja wij verschillen van inzicht, dat is niet onlogisch omdat ik vrij links ben en jij de VVD als voorkeur hebt
  maandag 30 september 2024 @ 11:17:01 #120
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215135036
Wederom een succesverhaal in de media rond opvang asielzoekers: https://www.tubantia.nl/h(...)in-hengelo~aac45ab0/
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_215135047
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 11:13 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Wat is er onzin aan rationeel denken?
Het is totaal irrationeel om te doen alsof problemen in zorg, onderwijs, huisvesting e.d. komen door de kleine instroom van asielzoekers. Het is totaal irrationeel om je wel druk te maken over een eenmalige aanvaring tussen Eritreërs en de wekelijkse voetbalhooligans te negeren. Het is totaal irrationeel om te doen alsof asielzoekers crimineler zijn dan Nederlanders. En het is helemaal irrationeel om je dingen af te vragen, uitleg te krijgen, die te negeren om het je een post later weer af te vragen. Dan ben je namelijk gewoon aan het trollen.
  maandag 30 september 2024 @ 11:18:45 #122
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_215135054
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 11:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is totaal irrationeel om te doen alsof problemen in zorg, onderwijs, huisvesting e.d. komen door de kleine instroom van asielzoekers. Het is totaal irrationeel om je wel druk te maken over een eenmalige aanvaring tussen Eritreërs en de wekelijkse voetbalhooligans te negeren. Het is totaal irrationeel om te doen alsof asielzoekers crimineler zijn dan Nederlanders. En het is helemaal irrationeel om je dingen af te vragen, uitleg te krijgen, die te negeren om het je een post later weer af te vragen. Dan ben je namelijk gewoon aan het trollen.
_O_
  maandag 30 september 2024 @ 11:32:43 #123
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215135212
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 11:13 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Wat is er onzin aan rationeel denken? Jouw ideologisch en religieus geïnspireerde opvattingen vind ik totale onzin. Totaal.
Het probleem is niet rationeel denken. Het probleem is dat jij kennelijk heel anders 'rationeel' denkt dan de anderen hier.

quote:
Rationaliteit is consistent handelen op basis van de rede. Hierbij vindt ideevorming en handelen plaats op basis van feiten met kennis van oorzaak en gevolg. /Wiki
Wanneer we het hebben over migratieprobleem moeten we het dan opsplitsen in diverse migratiestromen. Asielzoekers (incl. statushouders), arbeidsmigratie en kennismigratie. En de focus ligt nu dan voornamelijk op de asielzoekers. Zij krijgen de schuld van woningtekort en opvangcrisis, en misschien nog wel meer.

Het rationele denken bij jou focust zich op de toekomst; door de asielinstroom loopt woningtekort op en wordt opvangcrisis groter. Daar waar het rationele denken van de meesten hier zich juist focus op de rol van de overheid in afgelopen twintig jaar. Dezelfde overheid heeft bepaalde keuzes gemaakt waardoor wij nu met de gebakken peren zitten.

Volgens zelfde overheid is huizentekort nu 317.000 en loopt dat op tot 900.000 woningen in 2030.
https://www.rijksoverheid(...)ting/nieuwe-woningen

Tekort loopt dus veel harder op dan de instroom. De instroom is dan een topje van de ijsberg. Ja, het levert extra druk op maar is niet het probleem. De vele Oekraiense vluchtelingen afgelopen jaren hebben we ook prima kunnen opvangen. Maar de asielzoekers zijn toch het probleem?

Als we zoeken naar ontstaan van het probleem dan komen we hierop;
- Veranderende demografie in Nederland. Meer alleenstaanden.
- Kredietcrisis 2008-2014
- Verhuurdersheffing ingevoerd in 2013 door kabinet Rutte-II met Stef Blok als minister van Wonen.

https://nos.nl/collectie/(...)oe-is-het-zo-gekomen

Dus denken we hier in dit topic wel op zelfde 'rationele' manier? Je hebt bepaalde aannames en wil daar niet van afwijken, andere kant doet hetzelfde dus jullie gaan hier nooit uit komen.
pi_215135403
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 11:59 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Heb je goed. Extreem-linkse slangenkuil.
Onzin, genoeg rechtse users hier. Maar je moet wel je aan de feiten, liefst gestaafd met bronnen, houden.
  maandag 30 september 2024 @ 12:03:30 #125
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215135412
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 11:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het probleem is dat de gemiddelde leek op het gebied van politiek en staatsrecht geen idee heeft wat er buiten bronnen als De Telegraaf, Powned en WNL afspeelt en dat het asiel debat begon met Yesilgoz haar leugen over "nareiziger op nareiziger"
  maandag 30 september 2024 @ 12:04:45 #126
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215135422
Als Trump niet live werd gefactcheckt had je nu al weken lang een discussie over de leugen "they are eating the dogs, they are eating the cats"
pi_215135462
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 09:21 schreef Bassie48 het volgende:
Het punt is een beetje - en dat is ook de grote fout van de VVD geweest - dat er wel degelijk een asielprobleem is, maar dat dat inmiddels is opgeblazen tot proporties die de werkelijke, veel bredere en veel genuanceerdere problematiek laat ondersneeuwen. De VVD moet ook gewoon zo snel mogelijk van tussenpaus Dilan af en Karremans daar neerzetten en de knakkers van "K"L lekker naar Geert laten lopen.
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
  maandag 30 september 2024 @ 12:15:22 #128
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215135488
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2024 12:10 schreef nostra het volgende:

[..]
Het punt is een beetje - en dat is ook de grote fout van de VVD geweest - dat er wel degelijk een asielprobleem is, maar dat dat inmiddels is opgeblazen tot proporties die de werkelijke, veel bredere en veel genuanceerdere problematiek laat ondersneeuwen. De VVD moet ook gewoon zo snel mogelijk van tussenpaus Dilan af en Karremans daar neerzetten en de knakkers van "K"L lekker naar Geert laten lopen.
De VVD heeft juist het asielprobleem gecreerd door leugens over nareizigers, jarenlange achterstanden bij de IND en de integratie privatiseren.

D66 heeft veel kritiek gekregen maar ze hebben met de Oekrainers en het meteen afgeven van een status, het wegwerken van de achterstanden bij de IND en de spreidingswet wel heel wat voor elkaar gekregen. En vervolgens zien VVD'ers als Van der Burg, hun werk te niet zien doen door de populisten
pi_215135526
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 12:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin, genoeg rechtse users hier. Maar je moet wel je aan de feiten, liefst gestaafd met bronnen, houden.
Je bedoelt uitsluitend de feiten benoemen die overeenkomen met jouw vooroordelen. Feiten die iets anders laten zien (ontelbare en ontelbare) vooral wegmoffelen of bestempelen als leugens. :')
  maandag 30 september 2024 @ 12:30:23 #130
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_215135630
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 12:18 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Je bedoelt uitsluitend de feiten benoemen die overeenkomen met jouw vooroordelen. Feiten die iets anders laten zien (ontelbare en ontelbare) vooral wegmoffelen of bestempelen als leugens. :')
In een vorig deel was je nog aan het janken dat er niet op de man gespeeld mag worden en nu kom je met dit :')
pi_215135694
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 12:18 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Je probeert jezelf een spiegel voor te houden? In tegenstelling tot de mensen die je hiervan beschuldigt past dit perfect bij wat jij doet. Behalve dan dat wat jij als feit bestempelt over het algemeen niet feitelijk is maar je mening.

Elke post rationaliteit aanhalen een begrip wat je duidelijk niet begrijpt of gebruikt is idioot cringe.
pi_215135755
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 14:29 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Wat de linkse partijen met hun ineffectieve ideologie willen, resulteert uiteindelijk in chaos: voor de Nederlanders en de asielzoekers. Ik raad je aan om eens een keertje nuchter naar de problemen te kijken en die op een zakelijke wijze te willen oplossen. Er gaat dan een wereld voor je open.
Als je echt rationeel denkt dan zitten we in Nederland met een opeenschakeling van schaarste: schaarste aan ruimte, aan milieuruimte, aan talent en aan elektra door netcongestie. Als je echt rationeel denkt dan schep je een toekomstvisie voor Nederland op deze vlakken en werk je aan een pad daar naartoe.

Maar politiek en rationaliteit gaan natuurlijk niet samen. Je kan wel een probleem oplossen wat nog niet gevoeld wordt, maar daar heb je electoraal eerder nadeel dan voordeel van (wat zijn dit voor flauwekul maatregelen).

Als we naar het asielbeleid kijken kunnen we alleen maar stellen dat er veel te veel politieke aandacht en politiek kabaal gecreëerd wordt op slechts één probleem waar Nederland mee te dealen heeft, dit heeft niks met rationaliteit en alles met electorale baten te maken natuurlijk.

Jij stelt: “wat de linkse partijen met hun ineffectieve ideologie willen, resulteert uiteindelijk in chaos”, dit kan prima waar zijn. Maar ik zie de huidige vier rechtse regeringspartijen ook niet als balen van effectiviteit en orde en regelmaat.
pi_215135795
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 12:42 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Als je echt rationeel denkt dan zitten we in Nederland met een opeenschakeling van schaarste: schaarste aan ruimte, aan milieuruimte, aan talent en aan elektra door netcongestie. Als je echt rationeel denkt dan schep je een toekomstvisie voor Nederland op deze vlakken en werk je aan een pad daar naartoe.

Maar politiek en rationaliteit gaan natuurlijk niet samen. Je kan wel een probleem oplossen wat nog niet gevoeld wordt, maar daar heb je electoraal eerder nadeel dan voordeel van (wat zijn dit voor flauwekul maatregelen).
Je ziet dit bij de electriciteit. Dit jaar is er 25+19 miljard, 44 miljard dus, uitgeleend aan TenneT om de problemen met het net op te lossen. Dat kan nu, nu iedereen ziet dat er problemen zijn en huizen en bedrijven niet kunnen worden aangesloten. Had dit mooi op tijd, een jaar of 10 geleden, voorgesteld en je was er op afgerekend. Terwijl je dan dus de huidige problemen netjes had voorkomen.

25 miljard in januari: https://www.rijksoverheid(...)atsdeelneming-tennet
19 miljard met prinsjesdag: https://www.tennet.eu/nl/(...)-nieuwe-en-verlengde
pi_215135880
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2024 12:10 schreef nostra het volgende:

[..]
Karremans is wel redelijk oké. Typisch is alleen wel die 'Hillibersberg is geen Vogelaarwijk' uitspraak, waar hij zich een waar corpsbalbraller toonde.

De VVD is nooit echt liberaal geweest natuurlijk. Dat was al zo met de dekolonisatie van Indonesië, de afwikkeling van de Tweede Wereldoorlog (de berechtiging van misdadigers en het blokkeren van afromen oorlogswinsten), de Apartheid in Zuid-Afrika, het homohuwelijk en ga zo maar door. In economisch opzicht zijn ze min of meer liberaal geweest, totdat het liberalisme tegen de eigen elitaire groep keert. :) Ook dat zie je consequent terugkeren.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215136005
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 12:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je ziet dit bij de electriciteit. Dit jaar is er 25+19 miljard, 44 miljard dus, uitgeleend aan TenneT om de problemen met het net op te lossen. Dat kan nu, nu iedereen ziet dat er problemen zijn en huizen en bedrijven niet kunnen worden aangesloten. Had dit mooi op tijd, een jaar of 10 geleden, voorgesteld en je was er op afgerekend. Terwijl je dan dus de huidige problemen netjes had voorkomen.

25 miljard in januari: https://www.rijksoverheid(...)atsdeelneming-tennet
19 miljard met prinsjesdag: https://www.tennet.eu/nl/(...)-nieuwe-en-verlengde
Te weinig en te laat (er beginnen al investeringen weg te lekken en dit duurt nog wel een paar jaar…). Maar wel fijn dat er eindelijk iets gebeurt.
pi_215136085
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2024 09:18 schreef Falco het volgende:
Gaan jullie ook al zo gebukt onder de asielcrisis?
Bij de PVV zien ze een waan van World War Z taferelen voor zich

ook PVV; de oplossing van het briefje schrijven aan een verkeerde instantie en niets doen.
pi_215136185
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 12:42 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Als we naar het asielbeleid kijken kunnen we alleen maar stellen dat er veel te veel politieke aandacht en politiek kabaal gecreëerd wordt op slechts één probleem waar Nederland mee te dealen heeft, dit heeft niks met rationaliteit en alles met electorale baten te maken natuurlijk.

Jij stelt: “wat de linkse partijen met hun ineffectieve ideologie willen, resulteert uiteindelijk in chaos”, dit kan prima waar zijn. Maar ik zie de huidige vier rechtse regeringspartijen ook niet als balen van effectiviteit en orde en regelmaat.
Klopt helemaal. De één veroorzaakt een grotere chaos dan de ander. De één is de kat, de ander de hond en door allebei word je gebeten maar door de één harder en door de ander zachter. Uiteraard hangt dit af vanuit welk perspectief je het bekijkt.
pi_215136274
Maar goed, het was best grappig allemaal de afgelopen weken maar toch ik heb leukere hobbies dan elke dag dit bizarre topic te bezoeken en mij te verbazen. Dus voorlopig ..... :W
pi_215136480
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 13:46 schreef Bassie48 het volgende:
Maar goed, het was best grappig allemaal de afgelopen weken maar toch ik heb leukere hobbies dan elke dag dit bizarre topic te bezoeken en mij te verbazen. Dus voorlopig ..... :W
:W
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_215136603
pi_215136648
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 13:46 schreef Bassie48 het volgende:
Bizar omdat Faber wat onderuitgezakt mompelt dat er een grote crisis is die niet onderbouwt kan worden en ondertussen bij de in principe goed rijdende trein heel erg de behoefte heeft om aan de noodrem te trekken.
pi_215136659
Als je Faber en co niet bizar vindt en dit topic wel, dan zit je denk ik helaas voorlopig te diep in een wereld zonder feiten.
pi_215137984
quote:
2s.gif Op zondag 29 september 2024 22:52 schreef Falco het volgende:

[..]
Val van het kabinet maybe?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215138069
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 13:43 schreef Klopkoek het volgende:
https://peilingen.maurice(...)emene-beschouwingen/

Dit is doodeng. Als het klapt is zelfs een rechtse coalitie zonder de VVD straks misschien mogelijk. Iets van PVV, BBB, FvD, SGP, JA21 enz. Terug naar de jaren 50.

Dan wordt het echt heel naar voor iedereen in een zwakke positie. Vrij spel voor Tata Steel, de boeren en Chemours.

Gelukkig is het 'maar' Maurice de Hond.
Terwijl in de jaren '50 hadden we hier juist centrum-linkse kabinetten, bestaande uit de linkervleugel van wat nu het CDA is (KVP) en de PvdA onder Drees. Die kabinetten hebben NL door de puinhopen na WOII geleid alsook het land weer opgebouwd en de basis gelegd voor de relatieve welvaart die we hebben.

[Edit] Laat maar, ik had even verder moeten lezen. :{
Een heer met stijl
pi_215138179
quote:
5s.gif Op maandag 30 september 2024 16:48 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Terwijl in de jaren '50 hadden we hier juist centrum-linkse kabinetten, bestaande uit de linkervleugel van wat nu het CDA is (KVP) en de PvdA onder Drees. Die kabinetten hebben NL door de puinhopen na WOII geleid alsook het land weer opgebouwd en de basis gelegd voor de relatieve welvaart die we hebben.

[Edit] Laat maar, ik had even verder moeten lezen. :{
In Nederland (en dat is in veel Europese landen anders geweest) hebben we nooit een progressieve meerderheid gekend. Drees had niet de meeste zetels maar werd gedoogd door KVP.

Het klopt op zich wel dat er toen in economisch opzicht vrij links beleid werd gevoerd. Dat is in vele opzichten juist (in andere aspecten, zoals lage loonpolitiek en het gebrek aan stakingsrecht, dan weer niet - de lonen lagen hier veel lager dan in omringende landen).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215138441
quote:
2s.gif Op zondag 29 september 2024 22:52 schreef Falco het volgende:

[..]
Val van het kabinet maybe?
Dat moet nu nog niet vallen, dan rennen mensen nog massaler naar de PVV want ze weten nu dat dat kan. Laat de mensen het maar zat worden, een deel zal geloven in die PVV sprookjes die ongetwijfeld alles wijt dat misgaat aan de immigranten of aan links, hopelijk prikt een deel er door heen.

De partijen die verder van de PVV afstaan mogen hun boodschap ook weleens wat beter uitleggen, ze waren jarenlang zo gefocust op bepaalde dossiers dat ze niet meer de moeite namen om met de burger in contact te blijven en bijna uit een soort prestige/obsessie maar door wilden denderen met hun plannen. Ten eerste verlies je dan draagvlak en ten tweede geef je populisten zoals Wilders die zich wel direct tot het volk richten meer kans.
Een heer met stijl
pi_215138647
quote:
3s.gif Op maandag 30 september 2024 17:25 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Dat moet nu nog niet vallen, dan rennen mensen nog massaler naar de PVV want ze weten nu dat dat kan. Laat de mensen het maar zat worden, een deel zal geloven in die PVV sprookjes die ongetwijfeld alles wijt dat misgaat aan de immigranten of aan links, hopelijk prikt een deel er door heen.

De partijen die verder van de PVV afstaan mogen hun boodschap ook weleens wat beter uitleggen, ze waren jarenlang zo gefocust op bepaalde dossiers dat ze niet meer de moeite namen om met de burger in contact te blijven en bijna uit een soort prestige/obsessie maar door wilden denderen met hun plannen. Ten eerste verlies je dan draagvlak en ten tweede geef je populisten zoals Wilders die zich wel direct tot het volk richten meer kans.
Ik vrees er voor dat teleurgestelde kiezers naar een nieuwe door RTL, Telegraaf en SBS geplugde circusartiest hoppen. Type Van der Plas.

Een groot probleem van links is dat ze (media) kanalen om mensen te bereiken zijn kwijt geraakt. En dat anderen dan voor ze in vullen dat ze teveel bezig zijn met woke en identiteitspolitiek.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215138693
quote:
3s.gif Op maandag 30 september 2024 17:25 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Hoe sneller het valt hoe sneller we vooruit kunnen. Blijven praten over de niet bestaande asielcrisis is juist waar de PVV garen bij spint. Richt Wilders zich direct tot het volk dan? Alleen maar over asiel praten is toch overduidelijk geen contact met de burger, het is een-richtingsverkeer de politiek bepaalt de agenda.
Het blijkt nergens uit dat populisten lang laten zitten verbetering brengt, kijk naar Amerika 4 jaar Trump heeft ze toch ook niet verder van nog een keer Trump afgewend. Kijk naar Hongarije, Orban zijn ding laten doen tot mensen het zat zijn brengt toch ook weinig verandering daar.

Ik denk wel dat oppositiepartijen beter meer focus kunnen leggen bij alles wat nu ondersneeuwt wat Dijk bijvoorbeeld al probeerde tijdens de algemene beschouwingen. Dat een Timmermans ook beter zijn best moet doen om het frame van asiel is een groot probleem te verwerpen. Er zijn 20 NSC zetels op te halen van kiezers die waarschijnlijk echt anders willen dan nu. Neem die kiezers mee in een groter verhaal ipv de waan van de dag.
Het ligt bij de kiezer om andere keuzes te maken.
pi_215138696
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik vrees er voor dat teleurgestelde kiezers naar een nieuwe door RTL, Telegraaf en SBS geplugde circusartiest hoppen. Type Van der Plas.

Een groot probleem van links is dat ze (media) kanalen om mensen te bereiken zijn kwijt geraakt. En dat anderen dan voor ze in vullen dat ze teveel bezig zijn met woke en identiteitspolitiek.
Dat laatste is wat ik zeg, dat ze daar iets aan moeten doen. Echt weer de barricaden op, ze zijn passief geworden daarin. En ze laten zich maar framen, terwijl -ook in debatten- dit tegenspreken met aantoonbare feiten al voldoende is. Bijvoorbeeld over dat de migratie door links komt, als ze nou maar een paar keer pareerden en aangaven dat rechts daar meer schuldig aan is dan links dan zet dan op zijn minst een paar mensen aan het denken. Maar nee, ze laten het zich maar aanleunen en incasseren het bijna onderdaning. Dat links als zwak wordt gezien komt mijns inziens daardoor.
Een heer met stijl
pi_215138712
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 18:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hoe sneller het valt hoe sneller we vooruit kunnen.
Niet als de PVV de grootste blijft en nog minder partijen nodig heeft om een kabinet te vormen. Dan gaan we eerder achteruit.

quote:
Blijven praten over de niet bestaande asielcrisis is juist waar de PVV garen bij spint. Richt Wilders zich direct tot het volk dan? Alleen maar over asiel praten is toch overduidelijk geen contact met de burger, het is een-richtingsverkeer de politiek bepaalt de agenda.
Het blijkt nergens uit dat populisten lang laten zitten verbetering brengt, kijk naar Amerika 4 jaar Trump heeft ze toch ook niet verder van nog een keer Trump afgewend. Kijk naar Hongarije, Orban zijn ding laten doen tot mensen het zat zijn brengt toch ook weinig verandering daar.

Ik denk wel dat oppositiepartijen beter meer focus kunnen leggen bij alles wat nu ondersneeuwt wat Dijk bijvoorbeeld al probeerde tijdens de algemene beschouwingen. Dat een Timmermans ook beter zijn best moet doen om het frame van asiel is een groot probleem te verwerpen. Er zijn 20 NSC zetels op te halen van kiezers die waarschijnlijk echt anders willen dan nu. Neem die kiezers mee in een groter verhaal ipv de waan van de dag.
Het ligt bij de kiezer om andere keuzes te maken.
En ik ben bang dat ze dat nu niet gaan doen, omdat ze nog steeds in de waan leven dat Wilders zijn sprookjes aan het waarmaken is, maar die halstarrige linkse elite en die irritante NSC'ers ze daarin beletten. Zolang dit zo is, moeten er wat mij betreft geen nieuwe verkiezingen komen (de val van het kabinet leidt daartot), Wilders wordt er alleen maar machtiger door en de oppositie zwakker.
Een heer met stijl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')