Ze zijn wel degelijk crimineler dan Nederlanders, alleen valt dat effect weg wanneer je corrigeert voor leeftijd, geslacht, armoede en andere ellende. Ze zijn dus even crimineel als ‘onze’ meest criminogene groep.quote:Op zondag 29 september 2024 22:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Is het zo een ramp dan dat een klein deel hier blijft? Nee, dat is het niet. Je hebt altijd mensen die zich niet gedragen en het is zeker niet zo dat asielzoekers crimineler zijn dan Nederlanders. Is al meermaals gedeeld hier, het bewijs voor deze stelling.
En ze zijn niet meer crimineel als je ze uit de armoede verheft. Kortom: het zijn gewoon Nederlanders.quote:Op zondag 29 september 2024 22:27 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ze zijn wel degelijk crimineler dan Nederlanders, alleen valt dat effect weg wanneer je corrigeert voor leeftijd, geslacht, armoede en andere ellende. Ze zijn dus even crimineel als ‘onze’ meest criminogene groep.
Val van het kabinet maybe?quote:Op zondag 29 september 2024 22:48 schreef HiDiHo het volgende:
Wat staat er komende week op de agenda?
quote:Op zondag 29 september 2024 18:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je de schuld hiervan bij de kiezer moet leggen. We zitten al langere tijd met politici die bereid zijn om desinformatie te verspreiden voor electoraal gewin. Dan gaan mensen, die meestal wel wat beters te doen hebben dan politiek volgen en rapporten napluizen, daar op een gegeven moment in mee. Politici als Yeşilgöz, Brekelmans, Wilders, Kamp, enzovoort, dat zijn de demagogen waar naar mijn idee de pijlen op moeten worden gericht.
Ik heb de aflevering nu helemaal bekeken.quote:Op zondag 29 september 2024 18:59 schreef Hexagon het volgende:
Het wordt tij dat een paar andere partijen dat soort manipulatie ook maar inzetten. Die kiezers willen blijkbaar gemanipuleerd worden, wie ben je dan om het ze niet te geven. Lijkt me een prima taak voor DENK, SP en PvdD.
Ik geloof dat Marjolein Faber vrijdag pas met een nieuw voorstel komtquote:
Dikke kans dat al die zeurende mensen sowieso niet naar die bakker gingen, anders bestond die gewoon nog. Ik ben ook nog steeds boos dat er geen CD-winkels meer zijn, maar als waren ze er nog wel zoals vroegert dan liep ik er waarschijnlijk nooit naar binnen.quote:Op zondag 29 september 2024 22:19 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Dit bedoel ik. Niet benoemd wordt hoe de Aholds deze bakkers laten verdwijnen. Dat is de economische kracht hierachter (evt. met wat lobbywerk en wetgeving), veel meer dan de nieuwkomers. Waar je van alles van kunt vinden en denken maar ook hier wordt een economische ontwikkeling gedraaid in de terminologie van migratie...
Dat zou verboden moeten zijn. Seculier links vindt dat al heel lang. Ouders die hun kind daartoe aan zetten, tot lichamelijke verminking, verdienen de strafrechter.quote:Op zondag 29 september 2024 23:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
En wat zouden we moeten doen met mensen uit Eritrea en Somalia die hier al jarenlang wonen, een gezin hebben gesticht, en dan op vakantie gaan naar hun geboorteland om hun dochter te laten besnijden?
Blijkt dat de meest vertegenwoordigde groep in de gevangenis de 'man' is. Mannen zijn vele malen crimineler dan vrouwen. Gaan we daar dan ook dingen aan verbinden? Of telt het alleen wanneer je een statistiek vindt die prima bij je wereldbeeld past?quote:Op zondag 29 september 2024 22:27 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ze zijn wel degelijk crimineler dan Nederlanders, alleen valt dat effect weg wanneer je corrigeert voor leeftijd, geslacht, armoede en andere ellende. Ze zijn dus even crimineel als ‘onze’ meest criminogene groep.
Zullen we eens beginnen met vervolgen wegens zware mishandeling? Achterlijke praktijken.quote:Op zondag 29 september 2024 23:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
En wat zouden we moeten doen met mensen uit Eritrea en Somalia die hier al jarenlang wonen, een gezin hebben gesticht, en dan op vakantie gaan naar hun geboorteland om hun dochter te laten besnijden?
Debat over verkeerd berekende WIA-uitkeringenquote:Op zondag 29 september 2024 22:48 schreef HiDiHo het volgende:
Wat staat er komende week op de agenda?
Ik heb niet de indruk dat seculier links veel tegen meisjesbesnijdenis wil doen. Het is in Nederland verboden en officieel kun je er een lange gevangenisstraf voor krijgen, maar anders dan in bijvoorbeeld Frankrijk of Zweden is er in Nederland nog nooit iemand zelfs maar aangeklaagd wegens meisjesbesnijdenis, terwijl het onder bepaalde gemeenschappen nog steeds regelmatig voorkomt.quote:Op zondag 29 september 2024 23:05 schreef Klopkoek het volgende:
Dat zou verboden moeten zijn. Seculier links vindt dat al heel lang. Ouders die hun kind daartoe aan zetten, tot lichamelijke verminking, verdienen de strafrechter.
Vreemd genoeg heeft de PVV, ondanks dat die partij zich als erg pro-joods profileert, indertijd het wetsvoorstel van Marianne Thieme (Partij voor de Dieren) om onverdoofd slachten te verbieden, gesteund, zowel in de Tweede Kamer als ook in de Eerste Kamer.quote:Op zondag 29 september 2024 23:05 schreef Klopkoek het volgende:
Ironisch genoeg is het hier waar rechts hypocriet acteert. Want homogenezing, conversietherapie en zulks moet wel kunnen. Ritueel slachten moet kunnen.
Uiteraard moet jongensbesnijdenis uiteindelijk ook verboden worden, maar helaas is dat op een of andere manier een taboe onderwerp in de Nederlandse politiek.quote:Op zondag 29 september 2024 23:05 schreef Klopkoek het volgende:
Wilsonbekwame kinderen hun leuter laten besnijden, zonder toestemming en met enorme sociale druk. Geen enkel probleem.
Misschien moeten we toe naar een samenleving met substantieel veel meer vrouwen dan mannen. Daarvoor zouden veel meer meisjes dan jongens geboren moeten worden. Dat zou bereikt kunnen worden als we niet meer op de natuurlijke manier kinderen verwekken, maar met sperm sorting (om de spermacellen met een X-chkromosoom en die met een Y-chromosoom te scheiden) en kunstmatige inseminatie.quote:Op zondag 29 september 2024 23:05 schreef Vis1980 het volgende:
Blijkt dat de meest vertegenwoordigde groep in de gevangenis de 'man' is. Mannen zijn vele malen crimineler dan vrouwen. Gaan we daar dan ook dingen aan verbinden? Of telt het alleen wanneer je een statistiek vindt die prima bij je wereldbeeld past?
Waar is die indruk op gebaseerd? Het is in de praktijk seculier-links dat voor zaken als blijf-van-mijn lijf huizen op komt en daar geld voor vrij maakt. Bij donateurs geld op halen voor de goede zaak. Werk maakt van meldpunten waar kinderen terecht kunnen. In gemeenten als Amsterdam zijn ze bovendien hard bezig om dat soort ouderwetse denkbeelden eruit te rammen.quote:Op zondag 29 september 2024 23:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat seculier links veel tegen meisjesbesnijdenis wil doen. Het is in Nederland verboden en officieel kun je er een lange gevangenisstraf voor krijgen, maar anders dan in bijvoorbeeld Frankrijk of Zweden is er in Nederland nog nooit iemand zelfs maar aangeklaagd wegens meisjesbesnijdenis, terwijl het onder bepaalde gemeenschappen nog steeds regelmatig voorkomt.
[..]
Vreemd genoeg heeft de PVV, ondanks dat die partij zich als erg pro-joods profileert, indertijd het wetsvoorstel van Marianne Thieme (Partij voor de Dieren) om onverdoofd slachten te verbieden, gesteund, zowel in de Tweede Kamer als ook in de Eerste Kamer.
Dat het wetsvoorstel uiteindelijk is verworpen, komt meer doordat partijen als PvdA en GroenLinks, die in de Tweede Kamer voor stemden, in de Eerste Kamer tegen stemden.
[..]
Uiteraard moet jongensbesnijdenis uiteindelijk ook verboden worden, maar helaas is dat op een of andere manier een taboe onderwerp in de Nederlandse politiek.
quote:Op zondag 29 september 2024 22:27 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Wat je dus kan stellen is dat mensen die hierheen komen om asiel aan te vragen, "gemiddeld" genomen geen fijne mensen zijn omdat ze crimineler zijn dan de "gemiddelde" Nederlander. Gemiddeld genomen dus. Als je al die mensen gewoon binnen laat komen zoals linkse politici willen, dan stijgt dus de criminaliteit per hoofd van de bevolking van Nederland. Dit is weer een voorbeeld hoe blind najagen van ideologie desastreus uitpakt voor een land.quote:Het WODC heeft eerder onderzoek gedaan naar criminaliteit onder asielzoekers. Uit dat onderzoek, dat betrekking had op de peiljaren 2005, 2010 en 2015, bleek dat het percentage asielzoekers dat verdacht werd van criminaliteit in alle onderzochte jaren hoger was dan gemiddeld onder de algemene Nederlandse bevolking. Maar: bij vergelijking van asielzoekers met Nederlanders met dezelfde demografische kenmerken en een vergelijkbare inkomenspositie (weinig inkomen) bleken asielzoekers juist minder vaak verdacht te zijn van criminaliteit.
Bron
Waarom moet links iets doen tegen verminking? iets dat al lang strafbaar is. Je kunt het benoemen net als wat radicaal rechts doet, maar dat is net zoiets als benoemen dat er ondanks alle maatregelen nog steeds ongevallen in het verkeer zijn (en daar kan de snelheid wel naar 140 :’) )En als het hier nauwelijks voorkomt, kun je altijd blijven hameren op andere landen.quote:Op zondag 29 september 2024 23:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat seculier links veel tegen meisjesbesnijdenis wil doen. Het is in Nederland verboden en officieel kun je er een lange gevangenisstraf voor krijgen, maar anders dan in bijvoorbeeld Frankrijk of Zweden is er in Nederland nog nooit iemand zelfs maar aangeklaagd wegens meisjesbesnijdenis, terwijl het onder bepaalde gemeenschappen nog steeds regelmatig voorkomt.
[..]
Vreemd genoeg heeft de PVV, ondanks dat die partij zich als erg pro-joods profileert, indertijd het wetsvoorstel van Marianne Thieme (Partij voor de Dieren) om onverdoofd slachten te verbieden, gesteund, zowel in de Tweede Kamer als ook in de Eerste Kamer.
Dat het wetsvoorstel uiteindelijk is verworpen, komt meer doordat partijen als PvdA en GroenLinks, die in de Tweede Kamer voor stemden, in de Eerste Kamer tegen stemden.
[..]
Uiteraard moet jongensbesnijdenis uiteindelijk ook verboden worden, maar helaas is dat op een of andere manier een taboe onderwerp in de Nederlandse politiek.
Klopt helemaal. Ik vroeg mij ook af hoe allebei de groepen buitenlandse voor- en tegenstanders van het regime hier asiel konden aanvragen? Vervolgens slaan ze hier de boel kort en klein en verwonden onze dappere Nederlandse agenten.quote:Op zondag 29 september 2024 19:26 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
De eindstand is dan wel dat we hier asiel geven aan de voorstanders van het huidige regime als aan de tegenstanders. En we hier zitten met voortdurend geweld en agenten die met PTSS thuis zitten vanwege ongekende rellen.
Als dat de eindstand is van ons asielsysteen, dan zit er volgens mij iets structureel fout in hoe we het systeem hebben ingericht.
Wat heeft Wilders concreet gedaan tot zover?quote:Op maandag 30 september 2024 07:46 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Ik vroeg mij ook af hoe allebei de groepen buitenlandse voor- en tegenstanders van het regime hier asiel konden aanvragen? Vervolgens slaan ze hier de boel kort en klein en verwonden onze dappere Nederlandse agenten.
Links wil maar niet begrijpen hoe absurd het Nederlandse asielbeleid is. Ze steken hun hoofd dat vol zit met ideologische nonsens in het zand.
Het is je al meerdere malen verteld dat het huidige Nederlandse asielbeleid tot de strengste van Europa behoort. Mede daarom is de instroom dus ook relatief laag.quote:Op maandag 30 september 2024 07:46 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Ik vroeg mij ook af hoe allebei de groepen buitenlandse voor- en tegenstanders van het regime hier asiel konden aanvragen? Vervolgens slaan ze hier de boel kort en klein en verwonden onze dappere Nederlandse agenten.
Links wil maar niet begrijpen hoe absurd het Nederlandse asielbeleid is. Ze steken hun hoofd dat vol zit met ideologische nonsens in het zand.
Dat is je hier uitgelegd: Hanca in POL / Nederlandse Politiek #411 Waarheen leidt de wegquote:Op maandag 30 september 2024 07:46 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Ik vroeg mij ook af hoe allebei de groepen buitenlandse voor- en tegenstanders van het regime hier asiel konden aanvragen?
Rechts wil maar niet begrijpen dat we een extreem streng asielbeleid hebben, dat we relatief weinig instroom hebben, dat asielzoekers NIET crimineler zijn dan de gemiddelde Nederlander en vooral dat mensen die sommige dingen net wat anders doen niet gelijk eng zijn.quote:Links wil maar niet begrijpen hoe absurd het Nederlandse asielbeleid is. Ze steken hun hoofd dat vol zit met ideologische nonsens in het zand.
Beetje flauw om hier alleen PvdA en GroenLinks te noemen. Ook VVD en D66 stemden in de Eerste Kamer tegen het verbod op onbedwelmd slachten nadat ze in de Tweede Kamer voor hadden gestemd. GroenLinks was overigens verdeeld, 2 van de 5 Eerste Kamerleden stemden wél voor.quote:Op zondag 29 september 2024 23:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ja. Moest net de bonen in de automaat weer bijvullen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 30 september 2024 09:18 schreef Falco het volgende:
Gaan jullie ook al zo gebukt onder de asielcrisis?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |