abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215130284
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 17:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het maakt een verschil of de ene gemeente of de andere grote gemeente op bloeit. Nog een keer: vergelijk linkse met rechtse steden (van de 32 grootste gemeenten) in Nederland eens. Zo is het ook in de regel in andere landen. Er is geen automatisme dat Amsterdam de één na rijkste stad in de EU is geworden. Het is geen automatisme dat een Marseille weg kwijnt en Toulouse floreert (met lagere ongelijkheid).

Maar inderdaad, als je met de verdeling van gemeentefondsen gaat schuiven dan wordt het een ander verhaal.
Oorzaak en gevolg lijken me daar eerder omgedraaid. Lagere klassen stemmen tegenwoordig vaker (populistisch) rechts, terwijl de hogere klassen eerder progressief stemmen.

Neem Rotterdam bijvoorbeeld. Rond 2000 de bakermat van Leefbaar en uitgesproken rechts. Sindsdien is de stad langzaam gegentrificeerd, vooral in de wijken rond het centrum. In die wijken zie je nu dan ook dat er progressief gestemd wordt, D66 was vorige verkiezingen de grootste volgens mij. Dan kun je zeggen: sinds ze in Rotterdam progressiever zijn gaan stemmen gaat het beter, maar het is precies omgekeerd.
pi_215130295
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 17:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Eritrese, niet Ethiopische
Je hebt gelijk, foutje :)
pi_215130354
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 18:59 schreef Hexagon het volgende:
Het wordt tij dat een paar andere partijen dat soort manipulatie ook maar inzetten. Die kiezers willen blijkbaar gemanipuleerd worden, wie ben je dan om het ze niet te geven. Lijkt me een prima taak voor DENK, SP en PvdD.
In het verbieden van politieke partijen zonder ledenstructuur (ik noem geen namen ;) ) zie ik ook wel wat zitten.
pi_215130515
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 19:01 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Oorzaak en gevolg lijken me daar eerder omgedraaid. Lagere klassen stemmen tegenwoordig vaker (populistisch) rechts, terwijl de hogere klassen eerder progressief stemmen.

Neem Rotterdam bijvoorbeeld. Rond 2000 de bakermat van Leefbaar en uitgesproken rechts. Sindsdien is de stad langzaam gegentrificeerd, vooral in de wijken rond het centrum. In die wijken zie je nu dan ook dat er progressief gestemd wordt, D66 was vorige verkiezingen de grootste volgens mij. Dan kun je zeggen: sinds ze in Rotterdam progressiever zijn gaan stemmen gaat het beter, maar het is precies omgekeerd.
Dit kun je niet zo stellen.

De eerste periode van Leefbaar (en het eerste wat ze deden was vastgoed goedkoop verkopen aan hun vrinden) viel samen met een recessie in Nederland. Daar had ook Rotterdam last van. Toch was de verandering toen al in gezet.

Wat jij zegt over gentrificatie is niet helemaal onwaar, maar is ook weer het 'RijkLinks' frame. De realiteit is niet zo simpel. Zie onderstaande link.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)rkiezingen-2012-2017

PVV was in 2023 de grootste in een aantal van de typische welvarende VVD wijken. Of zoals Karremans het zei: dat zijn geen Vogelaarwijken jongens
https://www.ad.nl/rotterd(...)rt-stemmen~a23db940/

twitter

In 2023 was dat (ook) PVV.

Jouw gedachtegang van de creatieve klasse komt natuurlijk van Richard Florida vandaan. Zijn idee was nu juist dat, natuurlijk, het stadsbestuur er wel toe doet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215130549
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 18:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
En bij Eritrea speelt het probleem van een machtswissel. De vluchtelingen van vroeger, die hun leven niet zeker waren onder de oude machtshebbers, zijn de leiders van nu die nu de aanhangers van de oude machtshebbers vermoorden. De eerste groep kreeg dus eerst terecht asiel en de nieuwe groep krijgt ook terecht asiel, maar het wordt wel vervelend als ze elkaar hier weer tegen komen en hun oorlog verder zetten.
De eindstand is dan wel dat we hier asiel geven aan de voorstanders van het huidige regime als aan de tegenstanders. En we hier zitten met voortdurend geweld en agenten die met PTSS thuis zitten vanwege ongekende rellen.

Als dat de eindstand is van ons asielsysteen, dan zit er volgens mij iets structureel fout in hoe we het systeem hebben ingericht.
pi_215130613
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2024 18:56 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Ik vind niet dat je de schuld hiervan bij de kiezer moet leggen. We zitten al langere tijd met politici die bereid zijn om desinformatie te verspreiden voor electoraal gewin. Dan gaan mensen, die meestal wel wat beters te doen hebben dan politiek volgen en rapporten napluizen, daar op een gegeven moment in mee. Politici als Yeşilgöz, Brekelmans, Wilders, Kamp, enzovoort, dat zijn de demagogen waar naar mijn idee de pijlen op moeten worden gericht.
De kiezer laat zich manipuleren door wat in de VS de 'Republican Triangle of Doom' heet. Het samenspel tussen politici, media/denktanks, en de kiezers.

Ja, er is ook NRC en Volkskrant maar die zijn vrij klein. De Telegraaf is vijf keer zo invloedrijk (via WNL, Wouter de Winther enzovoort), om te beginnen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215130631
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 19:26 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
De eindstand is dan wel dat we hier asiel geven aan de voorstanders van het huidige regime als aan de tegenstanders. En we hier zitten met voortdurend geweld en agenten die met PTSS thuis zitten vanwege ongekende rellen.

Als dat de eindstand is van ons asielsysteen, dan zit er volgens mij iets structureel fout in hoe we het systeem hebben ingericht.
'Voortdurend geweld?' Overdrijf je niet een beetje? Het is nadien weer voorgekomen?

Dat label lijkt me meer van toepassing op voetbal. Wat veel meer van de politie vraagt. Wilders is dan grotendeels stil.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215130670
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 19:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit kun je niet zo stellen.

De eerste periode van Leefbaar (en het eerste wat ze deden was vastgoed goedkoop verkopen aan hun vrinden) viel samen met een recessie in Nederland. Daar had ook Rotterdam last van. Toch was de verandering toen al in gezet.

Wat jij zegt over gentrificatie is niet helemaal onwaar, maar is ook weer het 'RijkLinks' frame. De realiteit is niet zo simpel. Zie onderstaande link.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)rkiezingen-2012-2017

PVV was in 2023 de grootste in een aantal van de typische welvarende VVD wijken. Of zoals Karremans het zei: dat zijn geen Vogelaarwijken jongens
https://www.ad.nl/rotterd(...)rt-stemmen~a23db940/

[ afbeelding ]

[ x ]
In 2023 was dat (ook) PVV.

Dat kaartje onderstreept keurig mijn punt, met links-progressief stemgedrag in Blijdorp, Centrum, Crooswijk en Noord. En aan de arme kant van de stad de Kop van Zuid als laatste bastion van de yuppen, voordat Denk en PVV het overnemen. Dat stukje geel van Hillegersberg is rond het Molenkwartier, het verbaast me niet dat PVV daar groot is.

Zet hier een stemkaart van Emmen of Heerlen tegenover en het zal een wereld van verschil zijn. Maar dat komt dus omdat stemgedrag volgt uit de demografie, niet andersom.
pi_215130798
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 19:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
'Voortdurend geweld?' Overdrijf je niet een beetje? Het is nadien weer voorgekomen?

Dat label lijkt me meer van toepassing op voetbal. Wat veel meer van de politie vraagt. Wilders is dan grotendeels stil.
Er is voortdurend geweld door de Brigade Nhamedu ja. En niet alleen in ons land, ook in Zweden, Israël en Duitsland. En die komen dan met teksten als:
Ons doel moet wel zijn dat wij hun hoofd slaan en ze terugsturen naar hun land. Wij gaan zien wie het gaat overleven. In dit land gaan wij het overleven of zij gaan het overleven. Dit wordt onze laatste strijd. Wij gaan vechten en bloed laten vloeien

'Wij zijn Brigade Nhamedu, we doen niet aan de wet. Brigade Nhamedu is een geweldsbeweging. Dit moet iedereen weten.

Tja, sorry hoor, maar schop die gasten het land uit zou ik zeggen. Als dit de eindstand is van een systeem dan moeten we het systeem veranderen ipv berustend zeggen dat het nu eenmaal niet anders kan.
pi_215130882

[ Bericht 50% gewijzigd door Bassie48 op 29-09-2024 20:06:29 ]
  zondag 29 september 2024 @ 20:39:30 #61
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215131301
Welkom terug @Klopkoek
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_215131329
In Amerika redeneren conservatieve duiders (Ross Douthat, zeg maar de Wierd Duk van de New York Times) al enige jaren dat 'liberal cities' té succesvol zijn geworden en dus opgeknipt en verknipt moeten worden. Als een soort anti-kartel wetgeving. De Democraten doen het te goed.

https://www.bloomberg.com(...)p-big-liberal-cities

Binnen die liberal cities is het echt niet perse zo dat rijke wijken meer Democratisch stemmen. AOC in New York vertegenwoordigt een vrij gemiddelde buurt.

Enfin, in de VS is er m.i. nu sprake van een krachtiger progressief ecosysteem dan dat je nu in Nederland ziet. Mocht Harris winnen dan is dat zo een beetje de meest linkse en progressieve president ooit (en Biden was al vrij links in zijn beleid).

De huidige Nederlandse regering neemt natuurlijk bewust een paar pestmaatregelen om niet-feitenvrije journalistiek verder af te knijpen...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215131524
quote:

[..]

Volgens mij overdrijf je enorm. Zoals gezegd: als je je hier druk om maakt, kunnen we beter het organiseren van voetbalwedstrijden verbieden. Dat levert veel meer agenten PTSS op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215131625
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens mij overdrijf je enorm. Zoals gezegd: als je je hier druk om maakt, kunnen we beter het organiseren van voetbalwedstrijden verbieden. Dat levert veel meer agenten PTSS op.
Dit is een drogredenering.
  zondag 29 september 2024 @ 21:10:45 #65
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215131632
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 20:56 schreef Hanca het volgende:
kunnen we beter het organiseren van voetbalwedstrijden verbieden.
Prima idee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215131670
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2024 21:10 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Dit is een drogredenering.
Nee, het is geen drogredenering. Het geeft aan dat jij een probleem wat jij denkt te zien enorm op blaast. Volgens mij zijn de Eritreërs tot nu toe 1 keer slaags geraakt in Nederland. Dat is teveel, maar geen reden om de fundamenten onder het zorgen voor de meest kwetsbaren van de wereld onderuit te halen. Zeker omdat slaags raken in Nederland bijna wekelijkse kost is, de politie is daar voor getraind. Als je wat aan PTSS onder agenten wil doen, moet je wat aan de wekelijkse veldslagen tussen zogenaamde voetbalsupporters doen, ipv weer eens naar die verschrikkelijke buitenlanders wijzen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215131698
Biden links noemen :') met zijn trickle down economics en het subsidiëren van grote bedrijven :')
pi_215131778
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 21:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, het is geen drogredenering. Het geeft aan dat jij een probleem wat jij denkt te zien enorm op blaast. Volgens mij zijn de Eritreërs tot nu toe 1 keer slaags geraakt in Nederland. Dat is teveel, maar geen reden om de fundamenten onder het zorgen voor de meest kwetsbaren van de wereld onderuit te halen. Zeker omdat slaags raken in Nederland bijna wekelijkse kost is, de politie is daar voor getraind. Als je wat aan PTSS onder agenten wil doen, moet je wat aan de wekelijkse veldslagen tussen zogenaamde voetbalsupporters doen, ipv weer eens naar die verschrikkelijke buitenlanders wijzen.
Waarom haal je de fundamenten onder het zorgen voor kwetsbaren onderuit, wanneer je mensen uitzet die heftig geweld veroorzaken en oproepen om hun politieke tegenstanders te onthoofden? Een man die overduidelijk niet past in het profiel van een kwetsbare vluchteling.

Dit is, in mijn ogen, precies de reflex die ervoor zorgt dat de PVV zo groot wordt. Asielbeleid verdedigen door te wijzen op onze plicht om te zorgen voor de meest kwetsbaren. En als sommige van die mensen dan helemaal niet zo kwetsbaar blijken te zijn, vastklampen aan legalistische argumenten waardoor het toch héél belangrijk zou zijn dat ze blijven.
pi_215131809
quote:

Het is het gevolg van een asielbeleid waarbij vluchtelingen uiteindelijk een permanente verblijfsvergunning en zelfs de Nederlandse nationaliteit kunnen krijgen, waardoor ze hier mogen blijven, in plaats van dat ze teruggestuurd worden zodra het in hun eigen land weer veilig is.

In het geval van die mensen uit Eritrea zou er wel iets voor te zeggen zijn om de voorstanders van de huidige regering in Eritrea terug te sturen, want voor hen is het daar veilig.
pi_215131851
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 21:19 schreef Origami94 het volgende:
Biden links noemen :') met zijn trickle down economics en het subsidiëren van grote bedrijven :')
Kijk eens naar het resultaat: in moeilijke omstandigheden een afname van de ongelijkheid. Zonder een Joe Manchin had hij nog veel meer voor elkaar gekregen. De begroting ontspoorde niet verder en belastingverhogingen waren ook niet nodig.

Biden heeft altijd gezegd: ja, we helpen Intel en Apple, ze zijn mede groot geworden door de uitvindingen van Defensie, maar ze moeten netjes belasting betalen en hun werknemers beter behandelen. Vooral een bedrijf als Amazon. De overheid faciliteert bedrijvigheid, competitie en vrij ondernemerschap maar iedereen moet er wat van terug kunnen zien. Daarom ook anti-kartel maatregelen (in Nederland hebben we dat vooral aan de EU te danken, einde aan kartelparadijs Nederland, zoals wel meer dingen, gelijke betaling voor vrouwen; misschien dat daarom een deel van de elite wel wat ziet in een Nexit)

Biden is wel degelijk de meest linkse president in zeer lange tijd (sowieso sinds LB Johnson) en linkser dan Rutte was.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215131870
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 21:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het is het gevolg van een asielbeleid waarbij vluchtelingen uiteindelijk een permanente verblijfsvergunning en zelfs de Nederlandse nationaliteit kunnen krijgen, waardoor ze hier mogen blijven, in plaats van dat ze teruggestuurd worden zodra het in hun eigen land weer veilig is.

In het geval van die mensen uit Eritrea zou er wel iets voor te zeggen zijn om de voorstanders van de huidige regering in Eritrea terug te sturen, want voor hen is het daar veilig.
Na tien jaar is driekwart van de asielzoekers weer weg.

Dat je Nederlander kunt worden na een lang verblijf is niet meer dan rechtvaardig.

Je moet sowieso slagen voor een inburgeringstest waar veel Nederlanders niet voor zouden slagen...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215131937
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 21:41 schreef Klopkoek het volgende:
Na tien jaar is driekwart van de asielzoekers weer weg.

Dat je Nederlander kunt worden na een lang verblijf is niet meer dan rechtvaardig.

Je moet sowieso slagen voor een inburgeringstest waar veel Nederlanders niet voor zouden slagen...
Maar sommige asielzoekers blijven wel heel erg lang, zoals de eerste groep uit Eritrea.

Over de vraag hoe makkelijk of moeilijk het moet zijn om Nederlander te kunnen worden, kun je natuurlijk van mening verschillen. Er zijn landen waar het zelfs na lang verblijf niet mogelijk is om de nationaliteit van het land te krijgen.

Wat betreft die inburgeringstest zou het me niets verbazen als veel mensen die die test moeten doen, gewoon de vragen en antwoorden uit hun hoofd leren.
pi_215132048
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 21:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Maar sommige asielzoekers blijven wel heel erg lang, zoals de eerste groep uit Eritrea.

Over de vraag hoe makkelijk of moeilijk het moet zijn om Nederlander te kunnen worden, kun je natuurlijk van mening verschillen. Er zijn landen waar het zelfs na lang verblijf niet mogelijk is om de nationaliteit van het land te krijgen.

Wat betreft die inburgeringstest zou het me niets verbazen als veel mensen die die test moeten doen, gewoon de vragen en antwoorden uit hun hoofd leren.
Is het zo een ramp dan dat een klein deel hier blijft? Nee, dat is het niet. Je hebt altijd mensen die zich niet gedragen en het is zeker niet zo dat asielzoekers crimineler zijn dan Nederlanders. Is al meermaals gedeeld hier, het bewijs voor deze stelling.

Nederlander worden moet gewoon mogelijk zijn. Voor de racisten hoor je er helaas nooit bij. Als je in de bijstand zit is het niet goed, als ze werk hebben pakken ze onze banen in en als ze een eigen winkeltje hebben hoor je zeurderige Bontenbal over de verdwijnende Hollandse bakker.

De derde alinea van jou is een aanname. Heb je geen bewijs voor. Heel veel Nederlanders slagen niet voor deze test. Zo restrictief is die. Slaag je niet dan kun je geen Nederlander worden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215132137
twitter

Dit bedoel ik. Niet benoemd wordt hoe de Aholds deze bakkers laten verdwijnen. Dat is de economische kracht hierachter (evt. met wat lobbywerk en wetgeving), veel meer dan de nieuwkomers. Waar je van alles van kunt vinden en denken maar ook hier wordt een economische ontwikkeling gedraaid in de terminologie van migratie...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215132171
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 21:31 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Waarom haal je de fundamenten onder het zorgen voor kwetsbaren onderuit, wanneer je mensen uitzet die heftig geweld veroorzaken en oproepen om hun politieke tegenstanders te onthoofden? Een man die overduidelijk niet past in het profiel van een kwetsbare vluchteling.

Dit is, in mijn ogen, precies de reflex die ervoor zorgt dat de PVV zo groot wordt. Asielbeleid verdedigen door te wijzen op onze plicht om te zorgen voor de meest kwetsbaren. En als sommige van die mensen dan helemaal niet zo kwetsbaar blijken te zijn, vastklampen aan legalistische argumenten waardoor het toch héél belangrijk zou zijn dat ze blijven.
Omdat de mensen die je nou terug zou kunnen sturen hier 10-15 jaar zijn, hier geboren kinderen hebben. Je gaat geen Nederlandse kinderen naar Eritrea sturen en je gaat ook ouders en kinderen niet scheiden. En je kan ook geen onderscheid maken op wel en geen kinderen.
pi_215132189
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 22:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Is het zo een ramp dan dat een klein deel hier blijft? Nee, dat is het niet. Je hebt altijd mensen die zich niet gedragen en het is zeker niet zo dat asielzoekers crimineler zijn dan Nederlanders. Is al meermaals gedeeld hier, het bewijs voor deze stelling.

Ze zijn wel degelijk crimineler dan Nederlanders, alleen valt dat effect weg wanneer je corrigeert voor leeftijd, geslacht, armoede en andere ellende. Ze zijn dus even crimineel als ‘onze’ meest criminogene groep.
pi_215132218
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 22:27 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ze zijn wel degelijk crimineler dan Nederlanders, alleen valt dat effect weg wanneer je corrigeert voor leeftijd, geslacht, armoede en andere ellende. Ze zijn dus even crimineel als ‘onze’ meest criminogene groep.
En ze zijn niet meer crimineel als je ze uit de armoede verheft. Kortom: het zijn gewoon Nederlanders.
  zondag 29 september 2024 @ 22:48:40 #78
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_215132512
Wat staat er komende week op de agenda?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
  zondag 29 september 2024 @ 22:52:55 #79
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215132539
quote:
5s.gif Op zondag 29 september 2024 22:48 schreef HiDiHo het volgende:
Val van het kabinet maybe?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_215132568
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2024 18:56 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Ik vind niet dat je de schuld hiervan bij de kiezer moet leggen. We zitten al langere tijd met politici die bereid zijn om desinformatie te verspreiden voor electoraal gewin. Dan gaan mensen, die meestal wel wat beters te doen hebben dan politiek volgen en rapporten napluizen, daar op een gegeven moment in mee. Politici als Yeşilgöz, Brekelmans, Wilders, Kamp, enzovoort, dat zijn de demagogen waar naar mijn idee de pijlen op moeten worden gericht.
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 18:59 schreef Hexagon het volgende:
Het wordt tij dat een paar andere partijen dat soort manipulatie ook maar inzetten. Die kiezers willen blijkbaar gemanipuleerd worden, wie ben je dan om het ze niet te geven. Lijkt me een prima taak voor DENK, SP en PvdD.
Ik heb de aflevering nu helemaal bekeken.

Ze lieten de rangorde van onderwerpen zien. Vlak na de piek van 2015, het eerste meetmoment, stond migratie niet in de top vier bij kiezers. Dit was een veel hogere migratiepiek dan nu.

Bij de 2021 verkiezingen stond migratie zelfs op de zevende/achtste plaats.

Toen het kabinet viel in juli 2023 stoomde het op naar plek vier. Het werd nummer één ten tijde van oktober 2023. Daar staat het nog steeds.

Er was natuurlijk een periode waar de VVD het debat niet bepaalde en naar het centrum trok. Donateurs bliefden dat niet. Wat kon men doen? Hernieuwde pleidooien voor marktfundamentalisme? Daarvoor moet eerst een fait accompli voorbij komen. Zover was het nog niet. Eerst de zorgpremies de lucht in laten knallen, het onderwijs droogkoken.

Bleef over de xenofobische kaart, om het hele zaakje weer naar rechts te trekken, maar dat blijkt nu een soort opofferingszet te zijn geweest. Het zal lastig worden voor de VVD om weer de PVV in te halen.

Ook lachwekkend om te zien hoe 'sociale voorzieningen' en 'betaalbaar wonen' bij PVV kiezers op twee en drie staat.

Vroeger lazen mensen nog wel eens een krant (waar journalisten de baas waren). Derksen en Kelder waren er nog niet; De Telegraaf als belangrijkste politiek duider op TV. Het aantal leesminuten neemt al jaren af. Het internet en big tech openden nieuwe deuren, deuren die voor Janmaat nog gesloten bleven. Het resultaat is nu een Amerikaanse gekte; het type gekte waar twintig jaar geleden Nederlanders de Amerikanen voor uitlachte.

[ Bericht 7% gewijzigd door Klopkoek op 29-09-2024 23:01:20 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 29 september 2024 @ 22:56:01 #81
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_215132573
quote:
2s.gif Op zondag 29 september 2024 22:52 schreef Falco het volgende:

[..]
Val van het kabinet maybe?
Ik geloof dat Marjolein Faber vrijdag pas met een nieuw voorstel komt
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_215132625
En wat zouden we moeten doen met mensen uit Eritrea en Somalia die hier al jarenlang wonen, een gezin hebben gesticht, en dan op vakantie gaan naar hun geboorteland om hun dochter te laten besnijden?
  zondag 29 september 2024 @ 23:03:35 #83
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215132651
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 22:19 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Dit bedoel ik. Niet benoemd wordt hoe de Aholds deze bakkers laten verdwijnen. Dat is de economische kracht hierachter (evt. met wat lobbywerk en wetgeving), veel meer dan de nieuwkomers. Waar je van alles van kunt vinden en denken maar ook hier wordt een economische ontwikkeling gedraaid in de terminologie van migratie...
Dikke kans dat al die zeurende mensen sowieso niet naar die bakker gingen, anders bestond die gewoon nog. Ik ben ook nog steeds boos dat er geen CD-winkels meer zijn, maar als waren ze er nog wel zoals vroegert dan liep ik er waarschijnlijk nooit naar binnen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215132661
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 23:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
En wat zouden we moeten doen met mensen uit Eritrea en Somalia die hier al jarenlang wonen, een gezin hebben gesticht, en dan op vakantie gaan naar hun geboorteland om hun dochter te laten besnijden?
Dat zou verboden moeten zijn. Seculier links vindt dat al heel lang. Ouders die hun kind daartoe aan zetten, tot lichamelijke verminking, verdienen de strafrechter.

Ironisch genoeg is het hier waar rechts hypocriet acteert. Want homogenezing, conversietherapie en zulks moet wel kunnen. Ritueel slachten moet kunnen.

Wilsonbekwame kinderen hun leuter laten besnijden, zonder toestemming en met enorme sociale druk. Geen enkel probleem.

Het gaat hier gewoon om het bruine kleurtje... zoals altijd.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 29 september 2024 @ 23:05:29 #85
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215132663
quote:

[..]
Blijkt dat de meest vertegenwoordigde groep in de gevangenis de 'man' is. Mannen zijn vele malen crimineler dan vrouwen. Gaan we daar dan ook dingen aan verbinden? Of telt het alleen wanneer je een statistiek vindt die prima bij je wereldbeeld past?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215132669
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 23:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Zullen we eens beginnen met vervolgen wegens zware mishandeling? Achterlijke praktijken.
zie email 27 oktober
pi_215132677
quote:
5s.gif Op zondag 29 september 2024 22:48 schreef HiDiHo het volgende:
Debat over verkeerd berekende WIA-uitkeringen

Algemene Financiele Beschouwingen
pi_215132733
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 23:05 schreef Klopkoek het volgende:
Dat zou verboden moeten zijn. Seculier links vindt dat al heel lang. Ouders die hun kind daartoe aan zetten, tot lichamelijke verminking, verdienen de strafrechter.
Ik heb niet de indruk dat seculier links veel tegen meisjesbesnijdenis wil doen. Het is in Nederland verboden en officieel kun je er een lange gevangenisstraf voor krijgen, maar anders dan in bijvoorbeeld Frankrijk of Zweden is er in Nederland nog nooit iemand zelfs maar aangeklaagd wegens meisjesbesnijdenis, terwijl het onder bepaalde gemeenschappen nog steeds regelmatig voorkomt.
quote:
Ironisch genoeg is het hier waar rechts hypocriet acteert. Want homogenezing, conversietherapie en zulks moet wel kunnen. Ritueel slachten moet kunnen.
Vreemd genoeg heeft de PVV, ondanks dat die partij zich als erg pro-joods profileert, indertijd het wetsvoorstel van Marianne Thieme (Partij voor de Dieren) om onverdoofd slachten te verbieden, gesteund, zowel in de Tweede Kamer als ook in de Eerste Kamer.

Dat het wetsvoorstel uiteindelijk is verworpen, komt meer doordat partijen als PvdA en GroenLinks, die in de Tweede Kamer voor stemden, in de Eerste Kamer tegen stemden.
quote:
Wilsonbekwame kinderen hun leuter laten besnijden, zonder toestemming en met enorme sociale druk. Geen enkel probleem.
Uiteraard moet jongensbesnijdenis uiteindelijk ook verboden worden, maar helaas is dat op een of andere manier een taboe onderwerp in de Nederlandse politiek.
pi_215132749
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 23:05 schreef Vis1980 het volgende:
Blijkt dat de meest vertegenwoordigde groep in de gevangenis de 'man' is. Mannen zijn vele malen crimineler dan vrouwen. Gaan we daar dan ook dingen aan verbinden? Of telt het alleen wanneer je een statistiek vindt die prima bij je wereldbeeld past?
Misschien moeten we toe naar een samenleving met substantieel veel meer vrouwen dan mannen. Daarvoor zouden veel meer meisjes dan jongens geboren moeten worden. Dat zou bereikt kunnen worden als we niet meer op de natuurlijke manier kinderen verwekken, maar met sperm sorting (om de spermacellen met een X-chkromosoom en die met een Y-chromosoom te scheiden) en kunstmatige inseminatie.
pi_215132805
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 23:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik heb niet de indruk dat seculier links veel tegen meisjesbesnijdenis wil doen. Het is in Nederland verboden en officieel kun je er een lange gevangenisstraf voor krijgen, maar anders dan in bijvoorbeeld Frankrijk of Zweden is er in Nederland nog nooit iemand zelfs maar aangeklaagd wegens meisjesbesnijdenis, terwijl het onder bepaalde gemeenschappen nog steeds regelmatig voorkomt.
[..]
Vreemd genoeg heeft de PVV, ondanks dat die partij zich als erg pro-joods profileert, indertijd het wetsvoorstel van Marianne Thieme (Partij voor de Dieren) om onverdoofd slachten te verbieden, gesteund, zowel in de Tweede Kamer als ook in de Eerste Kamer.

Dat het wetsvoorstel uiteindelijk is verworpen, komt meer doordat partijen als PvdA en GroenLinks, die in de Tweede Kamer voor stemden, in de Eerste Kamer tegen stemden.
[..]
Uiteraard moet jongensbesnijdenis uiteindelijk ook verboden worden, maar helaas is dat op een of andere manier een taboe onderwerp in de Nederlandse politiek.
Waar is die indruk op gebaseerd? Het is in de praktijk seculier-links dat voor zaken als blijf-van-mijn lijf huizen op komt en daar geld voor vrij maakt. Bij donateurs geld op halen voor de goede zaak. Werk maakt van meldpunten waar kinderen terecht kunnen. In gemeenten als Amsterdam zijn ze bovendien hard bezig om dat soort ouderwetse denkbeelden eruit te rammen.

Jongensbesnijdenis is een taboe in de politiek omdat je daarmee ook 'de witten' raakt. De goed gefinancierde Joodse lobby. Seculier-links heeft meermaals geprobeerd om daar iig iets van 'consent' in te krijgen. Net zoals dat een piercing door je eikel niet zomaar kan.

Zoals ik al zei, het gaat om het kleurtje... daar gaat de discussie werkelijk over. Het ontbreekt aan introspectie.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215133126
quote:

[..]
quote:
Het WODC heeft eerder onderzoek gedaan naar criminaliteit onder asielzoekers. Uit dat onderzoek, dat betrekking had op de peiljaren 2005, 2010 en 2015, bleek dat het percentage asielzoekers dat verdacht werd van criminaliteit in alle onderzochte jaren hoger was dan gemiddeld onder de algemene Nederlandse bevolking. Maar: bij vergelijking van asielzoekers met Nederlanders met dezelfde demografische kenmerken en een vergelijkbare inkomenspositie (weinig inkomen) bleken asielzoekers juist minder vaak verdacht te zijn van criminaliteit.
Bron
Wat je dus kan stellen is dat mensen die hierheen komen om asiel aan te vragen, "gemiddeld" genomen geen fijne mensen zijn omdat ze crimineler zijn dan de "gemiddelde" Nederlander. Gemiddeld genomen dus. Als je al die mensen gewoon binnen laat komen zoals linkse politici willen, dan stijgt dus de criminaliteit per hoofd van de bevolking van Nederland. Dit is weer een voorbeeld hoe blind najagen van ideologie desastreus uitpakt voor een land.

Dus bekijk het op een nuchtere, rationele manier: laat niet iedereen zo maar toe, beperk de instroom van asielzoekers, bekijk wat de opnamecapaciteit is voor dit land, laat alleen fatsoenlijke en nuttige lui toe die van waarde zijn voor de economie. Zwart, bruin, moslim (hoi Klopkoek :W ) maakt niet uit. Als zij maar fatsoenlijk zijn en nuttig voor de economie. Je hebt dan een win-win-win situatie gecreëerd: matiging van de asielinstroom door de opnamecapaciteit van NL centraal te stellen, versterking van de economie en beheersing van de criminaliteit van ons mooie land.

Maar goed, ik zal wel weer een nazi zijn met zo'n voorstel. Met linkse mafketels kom je nooit tot een oplossing.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bassie48 op 30-09-2024 07:28:38 ]
pi_215133186
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 23:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
[..]

[..]
Waarom moet links iets doen tegen verminking? iets dat al lang strafbaar is. Je kunt het benoemen net als wat radicaal rechts doet, maar dat is net zoiets als benoemen dat er ondanks alle maatregelen nog steeds ongevallen in het verkeer zijn (en daar kan de snelheid wel naar 140 :’) )En als het hier nauwelijks voorkomt, kun je altijd blijven hameren op andere landen.

Ja, het is niet goed. Maar gegeven je het met een talking point niet voorkomt en verder niets onderneemt, doe je praktisch ook niet veel meer dan links doet.
pi_215133541
quote:

[..]

Klopt helemaal. Ik vroeg mij ook af hoe allebei de groepen buitenlandse voor- en tegenstanders van het regime hier asiel konden aanvragen? Vervolgens slaan ze hier de boel kort en klein en verwonden onze dappere Nederlandse agenten.

Links wil maar niet begrijpen hoe absurd het Nederlandse asielbeleid is. Ze steken hun hoofd dat vol zit met ideologische nonsens in het zand.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bassie48 op 30-09-2024 08:03:28 ]
pi_215133803
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 07:46 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Klopt helemaal. Ik vroeg mij ook af hoe allebei de groepen buitenlandse voor- en tegenstanders van het regime hier asiel konden aanvragen? Vervolgens slaan ze hier de boel kort en klein en verwonden onze dappere Nederlandse agenten.

Links wil maar niet begrijpen hoe absurd het Nederlandse asielbeleid is. Ze steken hun hoofd dat vol zit met ideologische nonsens in het zand.
Wat heeft Wilders concreet gedaan tot zover?
pi_215133811
quote:

[..]

Het is je al meerdere malen verteld dat het huidige Nederlandse asielbeleid tot de strengste van Europa behoort. Mede daarom is de instroom dus ook relatief laag.

Het is je ook meerdere malen verteld dat groepen arbeidsmigranten meer overlast veroorzaken en een grotere kostenpost zijn voor de maatschappij dan de asielzoekers.

Het gaat er bij jou gewoon niet in.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 30 september 2024 @ 08:54:41 #96
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215133963
Als vergezicht uitblijft, is er niets om naar uit te kijken.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215134017
quote:

[..]
Klopt helemaal. Ik vroeg mij ook af hoe allebei de groepen buitenlandse voor- en tegenstanders van het regime hier asiel konden aanvragen?
Dat is je hier uitgelegd: Hanca in POL / Nederlandse Politiek #411 Waarheen leidt de weg

quote:
Rechts wil maar niet begrijpen dat we een extreem streng asielbeleid hebben, dat we relatief weinig instroom hebben, dat asielzoekers NIET crimineler zijn dan de gemiddelde Nederlander en vooral dat mensen die sommige dingen net wat anders doen niet gelijk eng zijn.
pi_215134090
quote:
Beetje flauw om hier alleen PvdA en GroenLinks te noemen. Ook VVD en D66 stemden in de Eerste Kamer tegen het verbod op onbedwelmd slachten nadat ze in de Tweede Kamer voor hadden gestemd. GroenLinks was overigens verdeeld, 2 van de 5 Eerste Kamerleden stemden wél voor.
  maandag 30 september 2024 @ 09:18:12 #99
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215134097
Gaan jullie ook al zo gebukt onder de asielcrisis?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 09:18:49 #100
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215134104
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2024 09:18 schreef Falco het volgende:
Gaan jullie ook al zo gebukt onder de asielcrisis?
Ja. Moest net de bonen in de automaat weer bijvullen bijvoorbeeld.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')