abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215076792

Een ambtenaar is een natuurlijke persoon die is aangesteld in een openbare betrekking om, ondergeschikt aan een hoger gezag, een deel van de overheidstaak te verrichten. Afhankelijk van hun functie, leggen ambtenaren een zuiveringseed of ambtseed af.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ambtenaruhhhh
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_215076875
Zeker nog happy! Binnenkort mijn beoordelingsgesprek om naar een functie hoger te gaan en kreeg daarover vandaag al erg positief nieuws van mijn LG. *O*
Protège moi de mes désirs.
pi_215076928
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 22:29 schreef arvensis het volgende:
Zeker nog happy! Binnenkort mijn beoordelingsgesprek om naar een functie hoger te gaan en kreeg daarover vandaag al erg positief nieuws van mijn LG. *O*
Gefeliciteerd. :D
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_215078526
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2024 22:29 schreef arvensis het volgende:
Gefeliciteerd! Krijg je dan een meer leidinggevende functie of juist inhoudelijk?

Ik zit er ook steeds meer over na te denken, zeker nu ik deze maand de bovenste trede van mijn schaal heb bereikt. Dan gaat het toch wel kriebelen haha. Er zijn kansen voor een functie een niveau hoger, alleen moet ik ook eerlijk bekennen dat ik nog niet zo'n zin heb in de extra verantwoordelijkheden. En zolang elke extra verdiende cent bijna rechtstreeks naar de kinderopvang lijkt te gaan (minder toeslag) is het nog niet zooo aantrekkelijk.
pi_215078562
@VKV meer inhoudelijk! Ik zou nu geen LG-functie willen uitvoeren. Denk dat ik dat ook niet goed zou kunnen combineren met drie jonge kinderen thuis.

Ha! De bruto-bedragen zijn inderdaad prima, maar daar blijft het ook bij. :+
Heb je ook pluspunten aan de nieuwe functie die je af kan wegen tegen deze minpunten?
pi_215078582
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 09:27 schreef arvensis het volgende:
@:vkv meer inhoudelijk! Ik zou nu geen LG-functie willen uitvoeren. Denk dat ik dat ook niet goed zou kunnen combineren met drie jonge kinderen thuis.

Ha! De bruto-bedragen zijn inderdaad prima, maar daar blijft het ook bij. :+
Heb je ook pluspunten aan de nieuwe functie die je af kan wegen tegen deze minpunten?
Tof! Lijkt me idd lastig combineren met kleine kinderen, denk dat je veel meer bereikbaar moet zijn. Ik heb eigenlijk precies hetzelfde met als ik een functie hoger zou gaan, ik denk dat ik dan niet meer weg kom met part time werken. Dus voor nu is het denk ik nog te vroeg voor mij. Vooral het extra geld trekt me hahaha :@
pi_215078606
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 09:30 schreef VKV het volgende:

[..]
Tof! Lijkt me idd lastig combineren met kleine kinderen, denk dat je veel meer bereikbaar moet zijn. Ik heb eigenlijk precies hetzelfde met als ik een functie hoger zou gaan, ik denk dat ik dan niet meer weg kom met part time werken. Dus voor nu is het denk ik nog te vroeg voor mij. Vooral het extra geld trekt me hahaha :@
Ik was gister na 21 uur nog even aan het werk om iets af te maken en zag dat zowel mijn huidige LG als mijn oude LG online waren (één zelfs in een call). Voor mij was het eenmalig maar zij doen dit heel regelmatig. Zou daar echt dood ongelukkig van worden.

Altijd een goed pluspunt!
In ons team ben ik de enige die part time werkt (32 uur), die mogelijkheid laat ik ook graag nog bestaan. ;)
pi_215081898
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 09:34 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ik was gister na 21 uur nog even aan het werk om iets af te maken en zag dat zowel mijn huidige LG als mijn oude LG online waren (één zelfs in een call). Voor mij was het eenmalig maar zij doen dit heel regelmatig. Zou daar echt dood ongelukkig van worden.

In ons team ben ik de enige die part time werkt (32 uur), die mogelijkheid laat ik ook graag nog bestaan. ;)
Pff ik vind de werkprivébalans ook heel belangrijk en heb over het algemeen 's avonds wel iets anders te doen dan te werken. Hoewel ik me kan voorstellen dat mensen hun tijd flexibel indelen en dan 's avonds werken en overdag misschien een paar uurtjes niet. Dan kan je overdag sporten o.i.d. Met kinderen heb je ongeveer nul flexibiliteit dus doe mij dan maar overdag werken en 's avonds vrij.
pi_215081984
Ik vind die flexibiliteit wel een groot voordeel. Het is bij ons geen acht tot half vijf op kantoor meer, zoals dat vroeger was. In de coronatijd bleek dat de thuiswerkers veel beter presteerden dan op kantoor en ik herken dat direct. Thuis zit je niet tussendoor te ouwehoeren bij het koffieapparaat.
Daarnaast heerst bij ons de regel: als je het afgesproken werk maar af hebt en op tijd en maar in je agenda zet waar je bent en waar je mee bezig bent. Dus als je een paar uurtjes even gaat sporten, gewoon in je agenda zetten.
Corona was een lastige tijd, maar heeft ook dit goeds voortgebracht. Anders kon nooit bewezen worden dat thuiswerken meer werk aflevert dan op kantoor.
Ik moet ook zeggen dat als ik naar kantoor ga, ik eerst een uur thuis bezig ben (aankleden, douchen, brood smeren, inpakken), dan een uur reizen heen, dan aanmelden, dan collega's tegenkomen en praten, koffie halen, voor je het weet ben je meer dan twee uur verder voordat je goed en wel achter een flexplek zit waar je collega van de vorige dag nog zijn lege koffiebekertjes heeft achtergelaten en kruimels op het bureau. Dan ben je goed en wel aan het werk, dan komt een collega die vraagt of je straks mee gaat lunchen.
Als je na die dag in een bomvolle trein, staand tegen anderen, naar huis gaat, ben ik bekaf als ik thuis kom en moet ik nog koken ook. Dan vraag ik me daarna af: wat heb ik godsnaam vandaag uitgevoerd?
pi_215082287
Wij hadden voor corona ook al veel thuiswerkers; er gold een informeel verzoek aan iedereen om 1 dag per week thuis te werken. Dit omdat we veel meer mensen hadden dan bureaus.
Voordeel van thuiswerken toen was dat je echt niet gestoord werd; meedoen met vergaderingen was godsonmogelijk. Een enkel team deed de stand-up wel met een telefoongroepscall op de speaker zodat de thuiswerkers dat kwartiertje konden meeluisteren en hun stand even doorgeven, maar dat was een ramp.
In theorie kon je natuurlijk telefonisch 1-op-1 overleggen met een collega, maar zonder telefoon van de zaak was dat bepaald geen gewoonte. Dus lekker ongestoord doorknallen.
En dat mocht ook altijd al op elk tijdstip dat je maar wou, als je dat maar een beetje afstemde met je werk/je collega's

Tegenwoordig kan je thuis de meeste vergaderingen ook prima bijwonen en heel goed even collegiaal overleg inlassen via Teams met 1 of meerdere collega's als iemand een probleem of vraag heeft. Dus ook thuis zijn er veel interrupties. Voor de kantoorbezetting hoeft het niet meer; de meeste dagen kan je een kanon afschieten op kantoor zonder noemenswaardige schade.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215082721
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 09:34 schreef arvensis het volgende:

[..]

Die doen echt zichzelf dat aan hoor.
  dinsdag 24 september 2024 @ 20:06:03 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215083455
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 september 2024 17:05 schreef VKV het volgende:

[..]
Pff ik vind de werkprivébalans ook heel belangrijk en heb over het algemeen 's avonds wel iets anders te doen dan te werken. Hoewel ik me kan voorstellen dat mensen hun tijd flexibel indelen en dan 's avonds werken en overdag misschien een paar uurtjes niet. Dan kan je overdag sporten o.i.d. Met kinderen heb je ongeveer nul flexibiliteit dus doe mij dan maar overdag werken en 's avonds vrij.
Ik heb een kind en vind de flexibiliteit juist ideaal. Ga ik mee naar blokfluitles, knal er daarna even een teamsmeeting doorheen en zit 's avonds nog even rapport of presentatie te fixen. Bij kantoortijden zou ik veel meer van mijn kind missen. Beetje chaotisch soms wel maar hey, prrrrrima voor mij *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_215084531
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2024 17:16 schreef Vincent_student het volgende:
Ik vind die flexibiliteit wel een groot voordeel. Het is bij ons geen acht tot half vijf op kantoor meer, zoals dat vroeger was. In de coronatijd bleek dat de thuiswerkers veel beter presteerden dan op kantoor en ik herken dat direct. Thuis zit je niet tussendoor te ouwehoeren bij het koffieapparaat.
Daarnaast heerst bij ons de regel: als je het afgesproken werk maar af hebt en op tijd en maar in je agenda zet waar je bent en waar je mee bezig bent. Dus als je een paar uurtjes even gaat sporten, gewoon in je agenda zetten.
Corona was een lastige tijd, maar heeft ook dit goeds voortgebracht. Anders kon nooit bewezen worden dat thuiswerken meer werk aflevert dan op kantoor.
Ik moet ook zeggen dat als ik naar kantoor ga, ik eerst een uur thuis bezig ben (aankleden, douchen, brood smeren, inpakken), dan een uur reizen heen, dan aanmelden, dan collega's tegenkomen en praten, koffie halen, voor je het weet ben je meer dan twee uur verder voordat je goed en wel achter een flexplek zit waar je collega van de vorige dag nog zijn lege koffiebekertjes heeft achtergelaten en kruimels op het bureau. Dan ben je goed en wel aan het werk, dan komt een collega die vraagt of je straks mee gaat lunchen.
Als je na die dag in een bomvolle trein, staand tegen anderen, naar huis gaat, ben ik bekaf als ik thuis kom en moet ik nog koken ook. Dan vraag ik me daarna af: wat heb ik godsnaam vandaag uitgevoerd?
Hier ook. 2 dagen kantoor en 3 dagen thuis. Thuis ben ik inderdaad een stuk productiever dan op kantoor. Mijn team zit sowieso op kantoor 30% van de tijd bij de koffieautomaat koffie te drinken en te kletsen dan dat ze echt aan het werk zijn. Zelfs onze LG. Letterlijk... elk 1.5 uur wordt er minstens 20 min koffie gedronken.

Maar van 8:00 tot 16:30 heeft bij ons nooit bestaan. Collega's komen op verschillende tijden naar binnen gelopen.
pi_215085759
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2024 21:46 schreef HSG het volgende:

[..]
Hier ook. 2 dagen kantoor en 3 dagen thuis. Thuis ben ik inderdaad een stuk productiever dan op kantoor. Mijn team zit sowieso op kantoor 30% van de tijd bij de koffieautomaat koffie te drinken en te kletsen dan dat ze echt aan het werk zijn. Zelfs onze LG. Letterlijk... elk 1.5 uur wordt er minstens 20 min koffie gedronken.

Maar van 8:00 tot 16:30 heeft bij ons nooit bestaan. Collega's komen op verschillende tijden naar binnen gelopen.
Collega´s welke later komen en eerder weggaan en waarvan je weet dat ze niks zinnigs te doen hebben :r
pi_215085801
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2024 21:46 schreef HSG het volgende:

[..]

Als je bij ons na minder dan 8 uur werken vertrok, kreeg je het te horen. Die tijden zijn voorbij.
pi_215087619
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 00:58 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Collega´s welke later komen en eerder weggaan en waarvan je weet dat ze niks zinnigs te doen hebben :r
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 01:10 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Als je bij ons na minder dan 8 uur werken vertrok, kreeg je het te horen. Die tijden zijn voorbij.
Dat laatste is toch ook een beetje symboolpolitiek. Genoeg collega's die de hele dag gezellig over de vloer lopen met een kopje koffie in de hand. Relaties, vakanties, auto's en het voetbal van het weekend wordt besproken en na een paar verstuurde mailtjes gaan mensen weer naar huis. Verder hangt iedereen toch maar een beetje achter zijn computer, jullie (en ik ook) versturen ook vaak berichten hier onder werktijd.

De lui die echt daadwerkelijk hun uren maken zijn schaars hoor. Zelfs bij mensen die zeggen dat ze keurig hun uurtjes maken betwijfel ik dat altijd enorm. Laten we elkaar niet voor de gek houden.
pi_215089099
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 10:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
[..]
Dat laatste is toch ook een beetje symboolpolitiek. Genoeg collega's die de hele dag gezellig over de vloer lopen met een kopje koffie in de hand. Relaties, vakanties, auto's en het voetbal van het weekend wordt besproken en na een paar verstuurde mailtjes gaan mensen weer naar huis. Verder hangt iedereen toch maar een beetje achter zijn computer, jullie (en ik ook) versturen ook vaak berichten hier onder werktijd.

De lui die echt daadwerkelijk hun uren maken zijn schaars hoor. Zelfs bij mensen die zeggen dat ze keurig hun uurtjes maken betwijfel ik dat altijd enorm. Laten we elkaar niet voor de gek houden.
Maar jij en ik weten ook precies wie er nooit iets regelt, op tijd af krijgt, overal te laat komt, slordig is en dat zijn vaak wel zulke figuren.
pi_215089108
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 12:40 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Maar jij en ik weten ook precies wie er nooit iets regelt, op tijd af krijgt, overal te laat komt, slordig is en dat zijn vaak wel zulke figuren.
Daar heb je gelijk in. De echte kneuzen pik je er wel uit ja.
pi_215089320
Die zitten de hele dag op een forum te klagen toch?
pi_215089793
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 13:07 schreef Questular het volgende:
Die zitten de hele dag op een forum te klagen toch?
Wat bedoel je?
pi_215089817
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 14:05 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Wat bedoel je?
Sorry ben nu even druk bezig met koffie drinken.
pi_215089832
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 14:09 schreef Questular het volgende:

[..]
Sorry ben nu even druk bezig met koffie drinken.
Mensen die koffie na de lunch nodig hebben :')
pi_215090202
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 14:11 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Mensen die koffie na de lunch nodig hebben :')
Want koffie kan niet gewoon lekker zijn?
pi_215094818
quote:

[..]
[..]

Weet je wat altijd het issue is bij collega's die ook echt werken? Dat iedereen teveel gaat leunen aan dat soort collega's

"goh wij hebben een collega die ervaren is, efficiënt en goed zijn werk doet"
* leunt lekker achterover *

Totdat die ene ervaren collega naar een andere functie gaat.
* PANIEK!!! *
  woensdag 25 september 2024 @ 23:28:32 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215095154
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2024 22:52 schreef HSG het volgende:

[..]
Weet je wat altijd het issue is bij collega's die ook echt werken? Dat iedereen teveel gaat leunen aan dat soort collega's

* PANIEK!!! *
Werk is sowieso zwaar overrated joh. Het gewicht wat mensen hangen aan zichzelf als werknemer, belachelijk vaak. Het boeit geen ene reet voor de grootsheid der dingen en de waan van de dag net zo *O*

Doe gewoon wat zinnigs en leef een leuk leven, joeeee
pi_215095169
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 23:28 schreef Molo het volgende:

[..]
Werk is sowieso zwaar overrated joh. Het gewicht wat mensen hangen aan zichzelf als werknemer, belachelijk vaak. Het boeit geen ene reet voor de grootsheid der dingen en de waan van de dag net zo *O*

Het kerkhof ligt vol met onmisbaren
pi_215096917
quote:

[..]

Een echte ambtenaar. :)
pi_215097005
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2024 22:52 schreef HSG het volgende:

[..]

* PANIEK!!! *
Klopt, vooral bij kleine afdelingen en teams. Maar je hebt ook genoeg afdelingen (denk aan Communicatie bijvoorbeeld) waarbij de inhoud van het werk sowieso al veel gebakken lucht is. Wat andere leuke voorbeelden:

1. Social media-coördinator zonder echte activiteiten.
2. Vergaderplanner voor nutteloze vergaderingen.
3. Procesbewaker van overbodige bureaucratie.
4. Compliance-officer voor irrelevante regels.
5. Rapportageschrijver van ongelezen rapporten.
6. Interne nieuwsbriefredacteur zonder lezers.
7. Innovatiemanager zonder innovatie.
8. Teambuilding-coach voor gedemotiveerde teams.
9. Strategisch adviseur zonder echte strategie.
10. KPI-analist voor betekenisloze statistieken.

Het stikt van dit soort banen, niet alleen bij de overheid maar ook in het bedrijfsleven.
pi_215097090
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 10:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Klopt, vooral bij kleine afdelingen en teams. Maar je hebt ook genoeg afdelingen (denk aan Communicatie bijvoorbeeld) waarbij de inhoud van het werk sowieso al veel gebakken lucht is. Wat andere leuke voorbeelden:

1. Social media-coördinator zonder echte activiteiten.
2. Vergaderplanner voor nutteloze vergaderingen.
3. Procesbewaker van overbodige bureaucratie.
4. Compliance-officer voor irrelevante regels.
5. Rapportageschrijver van ongelezen rapporten.
6. Interne nieuwsbriefredacteur zonder lezers.
7. Innovatiemanager zonder innovatie.
8. Teambuilding-coach voor gedemotiveerde teams.
9. Strategisch adviseur zonder echte strategie.
10. KPI-analist voor betekenisloze statistieken.

Het stikt van dit soort banen, niet alleen bij de overheid maar ook in het bedrijfsleven.
Gelukkig ben jij keihard aan het werk door deze opsomming op fok neer te zetten om 10:13. Ik ben jaloers op je werkethos.
pi_215097093
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 10:25 schreef Questular het volgende:

[..]
Gelukkig ben jij keihard aan het werk door deze opsomming op fok neer te zetten om 10:13. Ik ben jaloers op je werkethos.
Haha, het multitasken zit er goed in! Zelfs tijdens een korte pauze blijft er altijd tijd voor een snelle reactie op Fok. Maar geen zorgen, het werk komt ook gewoon af. ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2024 10:26:09 ]
pi_215103113
quote:

[..]

Helemaal mee eens!

Ik kan me ook echt verbazen over mensen die niks anders over zichzelf kunnen vertellen dan het werk wat ze doen.
  donderdag 26 september 2024 @ 22:32:35 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215103243
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 09:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Een echte ambtenaar. :)
Kom net uit mijn werk
Leuk werk, zinnig werk, als ambtenaar O+
En morgenmiddag neem ik om de dag van vandaag dus lekker vrij *O*

Perfecte combinatie _O_
pi_215103789
quote:

[..]
[..]

Is ook wel logisch dat daar een taboe op rust ;)

Als ik thuis werk zet ik bij de lunch vaak zat een serie aan bij het eten, en als het past komt er dan ook wel eens een 2e aflevering aan vast. Ik weet wat ik af wil hebben op een dag en dat komt ook af. En raar genoeg is dat op een kantoor voor mij veel moeilijker om voor elkaar te krijgen dan thuis.

Als ik 25 uur van de 36 ook echt werk zit ik redelijk goed denk ik, ik tel dan ook maar half de vergaderingen mee waar ik ondertussen op het andere scherm aan het internetten ben.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_215104122
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 23:50 schreef zalkc het volgende:

Als ik 25 uur van de 36 ook echt werk zit ik redelijk goed denk ik, ik tel dan ook maar half de vergaderingen mee waar ik ondertussen op het andere scherm aan het internetten ben.
Het is af en toe ook niet helemaal duidelijk wat nou effectief werken is. Achter een lopende band is het simpel: In 35 uur produceer je minder dan in 36 uur. Maar de meesten hebben tegenwoordig niet meer dat soort taken maar taken die vragen om creativiteit en probleemoplossend vermogen. En dan is 36 uur op een toetsenbord rammen niet per sé effectiever dan 35 uur.

Het meest concrete voorbeeld bij mij zelf, vind ik een probleem van een ondoorgrondelijke kluwen van eisen die aangetoond moesten worden, binnen scope, buiten scope, rijp en groen door elkaar. Al heel veel tijd ingestoken maar geen oplossing in zicht. Totdat ik op de fiets naar huis zat en ineens de oplossing had. Ik had daar nog 3 weken over kunnen nadenken, memo's kunnen typen of over kunnen vergaderen, en uiteindelijk een suboptimale oplossing kunnen hebben. Terwijl ik 2 jaar later van die oplossing die ik op de fiets bedacht had nog steeds plezier had.

En het zelfde geldt ook voor internetten. Beetje rondgooglen, je gedachten zijn zweven werkt vaak beter dan domweg op je toetsenbord te rammen (wat ga dan typen?) of te gaan vergaderen (waarover ga je dan vergaderen?)

Maar dat zal natuurlijk niet voor elke functie gelden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215104207
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 10:25 schreef Questular het volgende:

[..]
Werk net klaar, ik zal zaterdag verlof nemen...
pi_215104378
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 12:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Daar heb je gelijk in. De echte kneuzen pik je er wel uit ja.
Bij mij vind ik het lastig dat er best wat adviseurs rondlopen die allang adviseur zijn en vooral alleen maar praten (vergaderen). Maar waar uiteindelijk niet veel uitkomt en die allang niet meer de kennis hebben waar ze over zouden moeten adviseren. Maar ze gaan ook niet meer weg (want gouden kooi), waardoor er amper beweging of doorstroom is in een team.
pi_215106119
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 03:54 schreef Ixia het volgende:

[..]
Bij mij vind ik het lastig dat er best wat adviseurs rondlopen die allang adviseur zijn en vooral alleen maar praten (vergaderen). Maar waar uiteindelijk niet veel uitkomt en die allang niet meer de kennis hebben waar ze over zouden moeten adviseren. Maar ze gaan ook niet meer weg (want gouden kooi), waardoor er amper beweging of doorstroom is in een team.
Adviseursfuncties zijn inderdaad ook vaak veel te vrijblijvend. Er is niets om mensen op af te rekenen, geen deadlines of echte KPI's. En als er al eens een keer een rapport komt dan eindigt het ook vaak weer onderin de la.

Dus herkenbaar. Vaak wordt het nog goed betaald ook. :')
pi_215106173
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 23:50 schreef zalkc het volgende:

[..]
Is ook wel logisch dat daar een taboe op rust ;)

Als ik thuis werk zet ik bij de lunch vaak zat een serie aan bij het eten, en als het past komt er dan ook wel eens een 2e aflevering aan vast. Ik weet wat ik af wil hebben op een dag en dat komt ook af. En raar genoeg is dat op een kantoor voor mij veel moeilijker om voor elkaar te krijgen dan thuis.

Volgens mij zit je met 25 uur misschien nog aan de ruime kant. Ga nou voor de grap eens bijhouden wat je collega die naast jou op kantoor zit allemaal uitvreet. NOS of Youtube staat open, hij slentert wat over de vloer naar het koffiezetapparaat, 'alleen vandaag' moeten de kinderen eerder van school gehaald worden maar dan toch toevallig donderdag ook weer, en ga zo maar door.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over al die thuiswerkdagjes, ik had pas ook een collega die mij middenin de supermarkt belde om een uur of 14 in de middag. En 10 jaar geleden zat iedereen dan weliswaar nog op kantoor maar ook uit die periode herinner ik me genoeg collega's die hun scherm verborgen hielden en van alles open hadden staan dat niets met werk te maken had. Logisch ook wel, want op kantoorbanen is het gewoon moeilijk om productiviteit te meten. De slimmeriken profiteren ervan, de domoren krijgen een burn-out.

Op dit moment zitten we echt in een overgangsfase waarin mensen ook wel doorkrijgen en toegeven dat wat ze al 20 jaar aan het doen zijn maar bar weinig echt heeft opgeleverd. Behalve dan geld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2024 11:33:27 ]
  Moderator vrijdag 27 september 2024 @ 12:32:23 #39
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_215106709
Wat dat betreft ben ik blij met mijn werk. Qua klanten zit ik mooi net iets boven mijn max. Ik heb positieve resultaten en ik heb de volledige vrijheid hoe ik dit indeel en invul. Ik werk efficiënt wat maakt dat ik tijd heb om ook 20-30% van mijn werktijd te 'verspelen'.
Doe ik te weinig of inefficiënt dan zal ik er een tandje bij moeten zetten. Maar onderaan de streep wordt er niet gekeken naar uren, en dat is erg fijn.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_215139018
Even een vraag voor gemeenteambtenaren!

Krijgen jullie een reiskostenvergoeding?

En zo ja, hoeveel (niet in absolute zin, maar per kilometer of dag of andere rekeneenheid)
pi_215139310
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 18:38 schreef Vivark het volgende:

En zo ja, hoeveel (niet in absolute zin, maar per kilometer of dag of andere rekeneenheid)
Nope. Mijn gemeente is sowieso anti auto. ;)
Heb wel een na businesscard.
pi_215139520
quote:

Ja bij ons wel, volgens een staffeltje.
Uit mijn hoofd:
0 - 10 km niets
10 - 15 km X
15 - 20 km iets meer dan X
20+ km nog iets meer dan X

Bedragen per dag, in het HR systeem geef je in hoeveel dagen per week je op kantoor bent en hoeveel je thuiswerkt.

Dan zou je denken dat je het uit te betalen bedrag kunt uitrekenen maar dat valt tegen, het aantal dagen wordt gecorrigeerd voor verlof en ziekte (met voor iedereen dezelfde gemiddelden) :')
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_215140030
Lekker dat het per gemeente mag verschillen
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 20:51:49 #44
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_215140523
quote:

Nee ;(
  maandag 30 september 2024 @ 20:54:13 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215140538
quote:

Je bedoelt neem ik aan voor woon-werkverkeer (en dus niet voor dienstreizen toch)?
pi_215140539
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 20:51 schreef Rene het volgende:

[..]
Nee ;(
Jij kan nog net niet kruipen
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 22:24:31 #47
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_215141284
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 20:54 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Jij kan nog net niet kruipen
Tssss. Ik kan heus wel kruipen!!
pi_215141827
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 20:54 schreef Molo het volgende:

[..]
Je bedoelt neem ik aan voor woon-werkverkeer (en dus niet voor dienstreizen toch)?
Ja, ik bedoel inderdaad woon-werkverkeer.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 07:00:43 #49
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_215142399
Vreemd dat je geen vergoeding krijgt voor woon-werk. Bij de provincie staat het volgens mij in de cao.
pi_215142462
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 07:00 schreef Zwansen het volgende:
Vreemd dat je geen vergoeding krijgt voor woon-werk. Bij de provincie staat het volgens mij in de cao.
Misschien omdat ze gekozen hebben voor OV-kaart met woon-werk?
pi_215143219
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 07:00 schreef Zwansen het volgende:
Bij gemeenten staat dat de werkgever hier een regeling voor kan maken.

quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 07:04 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat is ook een vergoeding toch?
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:30:54 #52
68638 Zwansen
pi_215143612
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 07:04 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik heb ook een NS-business kaart, maar als ik met de auto ga krijg ik wel een vergoeding. Slechts 10 cent per km, maar toch.

Met de fiets krijg je volgens mij 15 cent dacht ik, lopend 20 cent. :P
pi_215144469
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 08:50 schreef investeerdertje het volgende:
Dat is ook een vergoeding toch?
Klopt. Je reiskosten worden dan 100% vergoed.

quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 09:30 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik heb ook een NS-business kaart, maar als ik met de auto ga krijg ik wel een vergoeding. Slechts 10 cent per km, maar toch.

Met de fiets krijg je volgens mij 15 cent dacht ik, lopend 20 cent. :P
Ik weet niet wat jouw woonsituatie is maar voor mij komt een kaart van het rijk voor woon-werk beter uit. :)
pi_215145290
Gezien de OV bereikbaarheid (of vooral het gebrek daaraan) begrijp ik wel dat gemeentes dit zelf invullen.
It was delicious.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:52:54 #55
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_215145645
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 12:26 schreef Sometimes het volgende:
Gezien de OV bereikbaarheid (of vooral het gebrek daaraan) begrijp ik wel dat gemeentes dit zelf invullen.
Tussen de gemeente Utrecht en Het Hogeland (Noord Groningen) kan er wel een stevig verschil zijn tussen bereikbaarheid met het OV ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_215145907
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 11:09 schreef HSG het volgende:

[..]
Klopt. Je reiskosten worden dan 100% vergoed.
[..]
Ik weet niet wat jouw woonsituatie is maar voor mij komt een kaart van het rijk voor woon-werk beter uit. :)
De reiskostenvergoeding voor het rijk is dan ook belabberd te noemen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 12:26 schreef Sometimes het volgende:
Ik niet. Je kan ook gewoon centraal een vergoeding voor beiden afspreken.
pi_215146081
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 13:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
De reiskostenvergoeding voor het rijk is dan ook belabberd te noemen.

Klopt omdat ze het OV motiveren maar het inderdaad erg zuur als je een k*t OV verbinding hebt. Ik ken mensen die met de auto 20 min over doen en met OV meer dan een uur.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:46:05 #58
46794 Berkery
Fat bastard
pi_215146082
We (Politie) hebben sinds kort een NS Business Card. Wat een verademing, voorheen moest ik alles voorschieten en elke reisbeweging apart declareren.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_215146096
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 13:46 schreef Berkery het volgende:
We (Politie) hebben sinds kort een NS Business Card. Wat een verademing, voorheen moest ik alles voorschieten en elke reisbeweging apart declareren.
De globale mobiliteitskaart bestond al even toch? Was van een ander bedrijf dan ns. Alleen met tijdelijke contracten kreeg je die bij mijn weten niet.

quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 13:46 schreef HSG het volgende:

[..]
Klopt omdat ze het OV motiveren maar het inderdaad erg zuur als je een k*t OV verbinding hebt. Ik ken mensen die met de auto 20 min over doen en met OV meer dan een uur.
Ja maar dat betekend toch niet dat je geen vergoeding hoeft te geven. Het kan ook een karige vergoeding zijn. Net genoeg voor de brandstof ofzo. Na 50km is het nu geen vergoeding
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:57:40 #60
46794 Berkery
Fat bastard
pi_215146149
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 13:48 schreef investeerdertje het volgende:

De globale mobiliteitskaart bestond al even toch? Was van een ander bedrijf dan ns. Alleen met tijdelijke contracten kreeg je die bij mijn weten niet.
Dat verschilde weer per eenheid. Ik was, toen ik van auto op trein overstapte ook in de veronderstelling dat ik een trajectkaart of iets dergelijks zou krijgen, maar de NS business card is pas dit jaar landelijk ingevoerd (nadat er eerst weer een paar maanden vertraging was i.v.m. ruzie over aanbestedingen, maar dat is weer een ander verhaal).
pi_215146254
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 13:57 schreef Berkery het volgende:

[..]
Dat verschilde weer per eenheid. Ik was, toen ik van auto op trein overstapte ook in de veronderstelling dat ik een trajectkaart of iets dergelijks zou krijgen, maar de NS business card is pas dit jaar landelijk ingevoerd (nadat er eerst weer een paar maanden vertraging was i.v.m. ruzie over aanbestedingen, maar dat is weer een ander verhaal).
Aah vandaar. Ja 15-16 was die zover ik weet al beschikbaar, maar kan aan de eenheid liggen dan
pi_215146426
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 13:46 schreef HSG het volgende:

[..]
Dan zou de extra tijd die het OV kost ten opzichte van de auto wat mij betreft als werktijd moeten gelden. Eens kijken hoe belangrijk men het stimuleren van het OV nog vindt als het de baas tijd kost in plaats van de werknemer.
pi_215146632
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 14:35 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dan zou de extra tijd die het OV kost ten opzichte van de auto wat mij betreft als werktijd moeten gelden. Eens kijken hoe belangrijk men het stimuleren van het OV nog vindt als het de baas tijd kost in plaats van de werknemer.
Hoezo? Hoe je op het werk komt is jouw probleem en schijnbaar ga je akkoord met deze arbeidsvoorwaarden
pi_215146737
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 14:59 schreef investeerdertje het volgende:
Hoezo? Hoe je op het werk komt is jouw probleem en schijnbaar ga je akkoord met deze arbeidsvoorwaarden
Ik vind het een nogal gemakkelijk argument vanuit een werkgever om te zeggen dat je OV gebruik stimuleert, terwijl je de "lasten" ervan bij de werknemer neerlegt. Dan vind ik dat je daadwerkelijk moet laten zien dat je het stimuleert door ook de extra tijd die het kost te vergoeden aan de werknemer.

Maar inderdaad, er is (zeker in de huidige markt) geen enkele noodzaak om voor dergelijke werkgevers te werken. Dat heb je inderdaad zelf in de hand, dat is zo.
pi_215146916
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 15:12 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ik vind het een nogal gemakkelijk argument vanuit een werkgever om te zeggen dat je OV gebruik stimuleert, terwijl je de "lasten" ervan bij de werknemer neerlegt. Dan vind ik dat je daadwerkelijk moet laten zien dat je het stimuleert door ook de extra tijd die het kost te vergoeden aan de werknemer.
hoezo? Ze hoeven niets te vergoeden he. Dit is wat ze bieden en dat doen ze vanuit een gedachte.
quote:
Maar inderdaad, er is (zeker in de huidige markt) geen enkele noodzaak om voor dergelijke werkgevers te werken. Dat heb je inderdaad zelf in de hand, dat is zo.
Je hebt het altijd zelf in de hand. Als het je niet bevalt kan je iets anders zoeken. In goede en in slechte tijden.
pi_215147361
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 12:52 schreef zalkc het volgende:

[..]
Tussen de gemeente Utrecht en Het Hogeland (Noord Groningen) kan er wel een stevig verschil zijn tussen bereikbaarheid met het OV ;)
Zelfs in de Randstad kan het problematisch zijn.
It was delicious.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:19:35 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215147378
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 16:18 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Zelfs in de Randstad kan het problematisch zijn.
Zuid Holland hier, problematisch. Maar ga lekker meestal met de auto, comfort boven paar euro's
pi_215147921
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 15:30 schreef investeerdertje het volgende:
hoezo? Ze hoeven niets te vergoeden he. Dit is wat ze bieden en dat doen ze vanuit een gedachte.
Ja, vanuit een "MVO gedachte". Ik ben alleen benieuwd wat er van zo'n gedachte overblijft als de reistijd voor rekening werkgever komt in plaats van werknemer. Dan wordt die gedachte ineens losgelaten. Dan is het maatschappelijke aspect ineens niet meer zo belangrijk.

Ze hoeven inderdaad niks (los van wanneer ze een CAO volgen), maar ik vind gewoon iets van bedrijven met dergelijk beleid.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 15:30 schreef investeerdertje het volgende:
Je hebt het altijd zelf in de hand. Als het je niet bevalt kan je iets anders zoeken. In goede en in slechte tijden.
Eens. Als het totaalplaatje niet meer klopt moet je wat anders gaan doen inderdaad.
pi_215147946
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 13:48 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja maar dat betekend toch niet dat je geen vergoeding hoeft te geven. Het kan ook een karige vergoeding zijn. Net genoeg voor de brandstof ofzo. Na 50km is het nu geen vergoeding
Genoeg collega's die meer betalen per maand om naar hun werk te komen voor brandstof dan die karige vergoeding.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 14:35 schreef Accordtje het volgende:

[..]
En weet je wat je werkgever dan zegt? "dan ga je toch lekker ergens anders werken als het je niet bevalt".
pi_215148021
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 17:13 schreef HSG het volgende:
En weet je wat je werkgever dan zegt? "dan ga je toch lekker ergens anders werken als het je niet bevalt".
Werkgevers piepen momenteel vooral dat er geen (goed) personeel te vinden is, dus die houding is de afgelopen jaren wel wat veranderd bij de meeste werkgevers.
pi_215148168
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 17:21 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Werkgevers piepen momenteel vooral dat er geen (goed) personeel te vinden is, dus die houding is de afgelopen jaren wel wat veranderd bij de meeste werkgevers.
Het hangt er vanaf waar de tekorten zijn. Als je een specialist in de IT bent wordt het voor de werkgever een stuk moeilijker inderdaad.
pi_215148424
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 17:13 schreef HSG het volgende:

[..]
Genoeg collega's die meer betalen per maand om naar hun werk te komen voor brandstof dan die karige vergoeding.
Ja, rijk. Daar is dat een ding. Staat wel een goede verhuisvergoeding tegenover.
pi_215151682
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 18:10 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja, rijk. Daar is dat een ding. Staat wel een goede verhuisvergoeding tegenover.
Vind maar eens een huis tegenwoordig.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 21:37:07 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215151754
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 21:32 schreef HSG het volgende:

[..]
Net of iemand überhaupt nu nog verhuist voor zo'n soort baan
pi_215151773
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 21:37 schreef Molo het volgende:

[..]
Nee. Men is niet meer van plan meerdere dagen per week grote afstanden af te leggen.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 21:40:44 #76
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215151813
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 21:38 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee. Men is niet meer van plan meerdere dagen per week grote afstanden af te leggen.
Ik weet dat er legio Fokkers geen relatie of gezin hebben, maar de eenverdienersgezinnen zijn er niet echt meer. En partners en kinderen gaan ook echt niet meer meebuigen tegenwoordig
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 21:41:26 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215151825
Ik kreeg ergens mee dat er Rijksbreed een beleidslijn voor thuiswerk/hybride werken gaat komen

Weet iemand daar meer van?
pi_215152339
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 21:41 schreef Molo het volgende:
Ik kreeg ergens mee dat er Rijksbreed een beleidslijn voor thuiswerk/hybride werken gaat komen

Weet iemand daar meer van?
Nee ik niet. Zal wel weer iets van 2 dagen kantoor en 3 dagen thuis worden.

Alsof iemand dat gaat controleren.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 21:40 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik weet dat er legio Fokkers geen relatie of gezin hebben, maar de eenverdienersgezinnen zijn er niet echt meer. En partners en kinderen gaan ook echt niet meer meebuigen tegenwoordig
Als je nog jong en single bent gaat dat makkelijker. Net als voor je werk steeds naar het buitenland gaan. Maar ik snap ook wel dat kinderen en partner laten inderdaad niet mee gaan buigen. Je zal maar als kind het prima in je omgeving hebben en plotseling word je daar weggerukt en elders geplaatst omdat anders papa/mama alle dagen uren moet reizen omdat boomer-baas te ouderwets is.

Ik ben ook getrouwd en moet er ook niet aan denken om uren te reizen voor mijn werk.

[ Bericht 2% gewijzigd door HSG op 01-10-2024 22:23:53 ]
pi_215153610
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 21:37 schreef Molo het volgende:

[..]
Want het verdient zo slecht enzo?

quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 21:32 schreef HSG het volgende:

[..]
Ligt aan je schaal en je eisen.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 00:23:56 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215153663
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 00:00 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Want het verdient zo slecht enzo?
[..]
Ligt aan je schaal en je eisen.
Schaaltje 15 en hoger kan ik me voorstellen, maar die hebben ook niet zo'n issues met reiskostenvergoeding voor OV mislopen als ze met de auto gaan gok ik zo maar ;)
pi_215154273
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 00:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Schaaltje 15 en hoger kan ik me voorstellen, maar die hebben ook niet zo'n issues met reiskostenvergoeding voor OV mislopen als ze met de auto gaan gok ik zo maar ;)
Schaaltje 15 is volgens mij een behoorlijk hoog managementniveau.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 07:38:32 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215154332
quote:
7s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 07:22 schreef HSG het volgende:

[..]
Exact mijn punt
pi_215154338
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 13:46 schreef Berkery het volgende:
Hebben ze dan ook zwaailampen op de trein als je achter boeven aan moet?
Volg de pijlen.
pi_215155177
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 00:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Onder 15 haal je dat ook wel hoor. Je kan ook wel wat overdrijven.
pi_215155616
quote:
7s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 07:22 schreef HSG het volgende:

[..]
Elke fok-ambtenaar heeft toch wel tenminste schaal 15?
pi_215156065
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 09:50 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
:N

Ik hou wel genoeg geld over elke maand.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  woensdag 2 oktober 2024 @ 10:56:51 #87
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215156079
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 09:18 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Onder 15 haal je dat ook wel hoor. Je kan ook wel wat overdrijven.
Onder die schaal vind ik het echt niet heel erg logisch om te gaan verhuizen voor die baan. Dat weegt niet op, vind ik. De impact ervan op gezin en priveleven samen met de aankoop van een huis.
Ik zie het niet gebeuren
  woensdag 2 oktober 2024 @ 11:18:40 #88
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215156245
quote:

[..]
Ik zit in 10 ;(
pi_215156292
quote:

[..]
Was het maar zo ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 10:56 schreef Molo het volgende:

[..]
Onder die schaal vind ik het echt niet heel erg logisch om te gaan verhuizen voor die baan. Dat weegt niet op, vind ik. De impact ervan op gezin en priveleven samen met de aankoop van een huis.
Ik zie het niet gebeuren
Ik zie het erg veel gebeuren, vanaf schaal 11 zie ik erg veel mensen dichter bij den haag gaan wonen.
pi_215156345
Ik zie juist de reisafstand groter worden naarmate de schalen hoger worden.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 11:34:07 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215156382
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 11:24 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Was het maar zo ;)
[..]
Ik zie het erg veel gebeuren, vanaf schaal 11 zie ik erg veel mensen dichter bij den haag gaan wonen.
11 is max 6100 bruto, 3300 netto ofzo?
Daar ga je toch niet je hele gezin voor meeslepen naar een andere stad

Dat doe je alleen als single als je makkelijk een huis kunt kopen. Of als je snel carrièrestappen denkt te maken
pi_215156438
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 11:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat doe je alleen als single als je makkelijk een huis kunt kopen. Of als je snel carrièrestappen denkt te maken
Met 6100 bruto ga je wel richting de 4000 netto.
Volg de pijlen.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 11:46:25 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215156496
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 11:40 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Met 6100 bruto ga je wel richting de 4000 netto.
True
pi_215156566
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 11:24 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Was het maar zo ;)
[..]
Eens. Het is dat ik weekend vader ben en iedereen hier in de buurt woont, anders was ik idd wel verhuisd. Gelukkig is voor mij de treinverbinding naar den haag wel ideaal. (Ongeveer anderhalf uur enkele reis zonder overstap)
pi_215156569
quote:

[..]

Dat is inderdaad net geen 2 keer modaal.
pi_215156579
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 11:51 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Eens. Het is dat ik weekend vader ben en iedereen hier in de buurt woont, anders was ik idd wel verhuisd. Gelukkig is voor mij de treinverbinding naar den haag wel ideaal. (Ongeveer anderhalf uur enkele reis zonder overstap)
En werken in de trein? Dan is het ook niet zo erg
pi_215156618
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 11:52 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Bereikbaar in de trein. Mijn werk is voornamelijk fysiek met wat thuiswerk dagen voor software. Als het kon was ik allang verhuisd, maar het werk is te leuk om wat anders te zoeken.
pi_215156624
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 11:52 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
"werken" in de trein, ik geloof er niet zo in op een klein kutschermpje.
pi_215156680
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 11:56 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Als je een laptop met simkaart hebt, kan je prima werkzaamheden uitvoeren. :)
  woensdag 2 oktober 2024 @ 12:11:25 #100
46794 Berkery
Fat bastard
pi_215156784
quote:

[..]
Wordt van mij ook verwacht, ik heb zelfs anti-meekijk folie op mijn scherm, maar ik vind het niks. Gelukkig hoef ik maar een keer in de week naar Utrecht (en dat haal ik nog niet eens).
pi_215156843
quote:
7s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:11 schreef Berkery het volgende:

[..]
Wordt van mij ook verwacht, ik heb zelfs anti-meekijk folie op mijn scherm, maar ik vind het niks. Gelukkig hoef ik maar een keer in de week naar Utrecht (en dat haal ik nog niet eens).
Je kan toch gewoon tot 5 uur op kantoor blijven, productief zijn en dan naar huis gaan?
pi_215156869
quote:
7s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:11 schreef Berkery het volgende:

[..]
Werk je in Utrecht?
pi_215157002
quote:

[..]
Werken kan prima op een laptop.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:19 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Je kan toch gewoon tot 5 uur op kantoor blijven, productief zijn en dan naar huis gaan?
Als je je werk op een laptop doet, wat prima kan, dan is er toch geen bezwaar tegen het in de trein doen?
pi_215157694
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:38 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
[..]
Als je je werk op een laptop doet, wat prima kan, dan is er toch geen bezwaar tegen het in de trein doen?
Deed ik ook maar alleen op dagen dat ik niet naar mijn standplaats ging en (dus) eersteklas zat. Anders vaak niet te doen

Werk nu op fietsafstand (6,5 km :s) )
  woensdag 2 oktober 2024 @ 14:20:47 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215157738
quote:

[..]
Kan, hoeft alleen goddank niet meer
Zeker met de komst van de kantoorjungle is dat toch gewoon een marteling als je iets wilt opleveren

Thuiswerken O+
  woensdag 2 oktober 2024 @ 18:12:38 #106
46794 Berkery
Fat bastard
pi_215159615
quote:

Ik mag voor een deel mijn reistijd opschrijven als werktijd, maar alleen wanneer ik met OV reis, en ik moet wel kunnen werken. En voor mij is Utrecht, van deur tot deur, bijna twee uur reizen.

Maar het is gelukkig tijdelijk.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 18:14:01 #107
46794 Berkery
Fat bastard
pi_215159633
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:22 schreef arvensis het volgende:

[..]
Werk je in Utrecht?
Het is niet mijn standplaats, maar het is waar ik momenteel mijn vaste kantoordag heb.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 18:29:37 #108
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_215159782
quote:

[..]

11 is een beetje een kantelpunt, of je zit aan het eind of aan het begin van een functieprofiel. Het is een beetje de schaal waar een univ. afgestuurde vrij vlot in kan komen, dan zie je vaak dat in Den Haag meer mogelijkheid voor groei is. Voor een ervaren adviseur bedrijfsvoering, ook 11, is het eindstation wel in zicht die gaan nergens meer heen.

Ik zit zelf in 13 en ik merk dat hier in het noorden er bijna geen persoon meer boven de schaal 13 permanent rondloopt, al de functies voor 14 en hoger zitten blijkbaar in Den Haag. Vaak merk je al dat de meesten vanaf schaal 12/13 die normaalgesproken in het noorden zitten ook regelmatig een dag in Den Haag gaan zitten voor overleggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door zalkc op 02-10-2024 18:43:47 ]
pi_215159804
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 18:29 schreef zalkc het volgende:

[..]
11 is een beetje een kantelpunt, of je zit aan het eind of aan het begin van een functieprofiel. Het is een beetje de schaal waar een univ. afgestuurde vrij vlot in kan komen, dan zie je vaak dat in Den Haag meer mogelijkheid voor groei is. Voor de senior beleidsmedewerker, ook 11, is het eindstation wel in zicht die gaan nergens meer heen.
Afhankelijk van je organisatie kan daar nog een zwikje coördinerend specialistisch adviseurs boven zit. Die groep loopt van 12 tot 14.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 02-10-2024 18:46:15 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215159861
Bij ons is 11 een medior beleidsadviseur.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 18:40:41 #111
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_215159864
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 18:33 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Afhankelijk van je organisatie kan daar nog een zwikje coördinerend specialistisch adviseurs boven zitten Die groep loopt van 12 tot 14.
Klopt, er zijn altijd uitzonderingen. Maar in het begin van je loopbaan wil je ook opties hebben. Als IT'er is het noorden gewoon erg dun bezaaid met banen bijvoorbeeld. En voor bedrijven zijn er dan weer weinig IT'ers in het noorden te vinden.

Wat je vaak ziet is dat specialistische beroepen meer moeite hebben om overal werk te vinden. En dat je dan wat dichter bij waar het werk zit wil gaan wonen is dan ook logisch. Voor overheid is dat Den Haag, voor IT Amsterdam-Utrecht, voor landbouw Wageningen, etc..

Als ik kijk naar mijn situatie is het voor mijn partner in de verpleeghuiszorg een stuk makkelijker om in elke provincie werk te vinden als voor mij.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 18:43:04 #112
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_215159901
quote:
11s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 18:40 schreef arvensis het volgende:
Je hebt gelijk, my bad

Ik bedoelde de adviseur bedrijfsvoering, die is bij ons erg veel voorkomend als kapstok functie.
pi_215159943
quote:
11s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 18:40 schreef arvensis het volgende:
Geen FGR?
Daar is de adviseur tot 11 toch senior? Of was dat de tot 12 :?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215160324
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 12:38 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
[..]
Het hangt echt wel van je werkzaamheden af of het op een laptop kan en daarnaast is het formaat laptop wat je krijgt ook nog van belang.
It was delicious.
pi_215160841
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 18:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Geen FGR?
Daar is de adviseur tot 11 toch senior? Of was dat de tot 12 :?
Geldt dat ook voor gemeenten? Lijkt me niet gezien de naam. Bij ons is medior 11 en senior 12. Ik word binnenkort medior. :Y)
pi_215160877
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 19:40 schreef arvensis het volgende:

[..]
Geldt dat ook voor gemeenten? Lijkt me niet gezien de naam. Bij ons is medior 11 en senior 12. Ik word binnenkort medior. :Y)
Nee da's idd Rijk
pi_215160995
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 19:10 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Het hangt echt wel van je werkzaamheden af of het op een laptop kan en daarnaast is het formaat laptop wat je krijgt ook nog van belang.
De resolutie is dan mi belangrijker dan schermformaat. Maar dit zijn slechts persoonlijke voorkeuren als het om mobiel werken gaat.
pi_215161016
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 18:29 schreef zalkc het volgende:

[..]
11 is een beetje een kantelpunt, of je zit aan het eind of aan het begin van een functieprofiel. Het is een beetje de schaal waar een univ. afgestuurde vrij vlot in kan komen, dan zie je vaak dat in Den Haag meer mogelijkheid voor groei is. Voor een ervaren adviseur bedrijfsvoering, ook 11, is het eindstation wel in zicht die gaan nergens meer heen.

Ik zit zelf in 13 en ik merk dat hier in het noorden er bijna geen persoon meer boven de schaal 13 permanent rondloopt, al de functies voor 14 en hoger zitten blijkbaar in Den Haag. Vaak merk je al dat de meesten vanaf schaal 12/13 die normaalgesproken in het noorden zitten ook regelmatig een dag in Den Haag gaan zitten voor overleggen.
In het noorden is 12+ echt wel een uitstervend ras, zeker uitvoerend. Meestal zit je dan inderdaad echt wel in DH
pi_215179208
quote:
6s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 18:12 schreef Berkery het volgende:

[..]
Ik mag voor een deel mijn reistijd opschrijven als werktijd, maar alleen wanneer ik met OV reis, en ik moet wel kunnen werken. En voor mij is Utrecht, van deur tot deur, bijna twee uur reizen.

Maar het is gelukkig tijdelijk.
Ik heb een mobiliteitskaart maar reistTIJD vergoeding? Dat is wel heel royaal zeg.
pi_215179237
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 18:40 schreef zalkc het volgende:

[..]
Klopt, er zijn altijd uitzonderingen. Maar in het begin van je loopbaan wil je ook opties hebben. Als IT'er is het noorden gewoon erg dun bezaaid met banen bijvoorbeeld. En voor bedrijven zijn er dan weer weinig IT'ers in het noorden te vinden.

Wat je vaak ziet is dat specialistische beroepen meer moeite hebben om overal werk te vinden. En dat je dan wat dichter bij waar het werk zit wil gaan wonen is dan ook logisch. Voor overheid is dat Den Haag, voor IT Amsterdam-Utrecht, voor landbouw Wageningen, etc..

Als ik kijk naar mijn situatie is het voor mijn partner in de verpleeghuiszorg een stuk makkelijker om in elke provincie werk te vinden als voor mij.
Tegelijkertijd weinig IT banen in het noorden én een arbeidstekort aan IT ers?

Als bedrijven IT gewoon toestaan om grotendeels thuis te werken maakt de afstand tot het werk niet uit. Ik woon meer dan 100 km van kantoor.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:11:34 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215179473
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 19:52 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik heb een mobiliteitskaart maar reistTIJD vergoeding? Dat is wel heel royaal zeg.
Mits je gewerkt hebt in die tijd, waarom niet?
Anders kun je in die tijd net zo goed met je piemel gaan spelen op het treintoilet
Ofzo
pi_215179682
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 20:11 schreef Molo het volgende:

[..]
Mits je gewerkt hebt in die tijd, waarom niet?
Anders kun je in die tijd net zo goed met je piemel gaan spelen op het treintoilet
Ofzo
Ik wil dat ook. Is dit Rijk ?
pi_215179888
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 20:32 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik (Rijk) werk tijd- en plaats onafhankelijk. Of dat nou thuis is of in een trein is toch niet interessant?
pi_215180030
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 20:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik (Rijk) werk tijd- en plaats onafhankelijk. Of dat nou thuis is of in een trein is toch niet interessant?
Oh je bedoelt dat je de uren in de trein schrijft als werkuren. Detachering, detavast?

Ik ga zelf gewoonweg zelden naar kantoor omdat het heel ver weg is. Als ik ga schrijf ik geen extra uren, omdat we echt niet tot klokslag 5 uur op kantoor zitten. Dus ik ben netto geen extra uren kwijt ondanks de reistijd.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:46:30 #125
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215180335
quote:

[..]
Voor mijn functie zit ik op allerlei plekken, werk ook regelmatig op gekke tijden of gekke plekken. Zijn wel wat micromanagers die eigenlijk vinden dat mensen op kantoor moeten zijn maar aangezien ik mijn werk overal kan doen en daar vaak externe mensen voor nodig heb, kunnen diende boom in.
Als ik dan een stuk uitwerk in de trein, op een boot, in een vliegtuig of midden in een bos dan is dat gewoon allemaal prima.
Alleen telefonische of teamsoverleggen word ik in beperkt als er mensen om me heen zijn zoals in OV (want vertrouwelijke shizzle). Verder niet en moeten ze ook niet over miepen

Waarom is dat luxe? Je doet toch gewoon je werk?
pi_215180382
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 21:46 schreef Molo het volgende:

[..]
Voor mijn functie zit ik op allerlei plekken, werk ook regelmatig op gekke tijden of gekke plekken. Zijn wel wat micromanagers die eigenlijk vinden dat mensen op kantoor moeten zijn maar aangezien ik mijn werk overal kan doen en daar vaak externe mensen voor nodig heb, kunnen diende boom in.
Als ik dan een stuk uitwerk in de trein, op een boot, in een vliegtuig of midden in een bos dan is dat gewoon allemaal prima.
Alleen telefonische of teamsoverleggen word ik in beperkt als er mensen om me heen zijn zoals in OV (want vertrouwelijke shizzle). Verder niet en moeten ze ook niet over miepen

Waarom is dat luxe? Je doet toch gewoon je werk?
Waar ik heb gezegd dat dit luxe is? Of heb je de verkeerde post gequote?
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:54:56 #127
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215180411
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 21:51 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Waar ik heb gezegd dat dit luxe is? Of heb je de verkeerde post gequote?
'ik wil dat ook' interpreteerde ik ietwat zo.
Waarom kan het bij jou niet of denk en dat het niet kan?
pi_215180543
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 21:54 schreef Molo het volgende:

[..]
'ik wil dat ook' interpreteerde ik ietwat zo.
Wat vreemd, het staat er immers niet.

quote:
Waarom kan het bij jou niet of denk en dat het niet kan?
Ik ga zelf gewoonweg zelden naar kantoor omdat het heel ver weg is. Als ik ga schrijf ik geen extra uren, omdat we echt niet tot klokslag 5 uur op kantoor zitten. Dus ik ben netto geen extra uren kwijt ondanks de reistijd.

Oftewel: op kantoordagen werk ik gewoon minder. Ik ga minder dan één keer per week naar kantoor.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:12:01 #129
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215180576
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:07 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
[..]

Oftewel: op kantoordagen werk ik gewoon minder. Ik ga minder dan één keer per week naar kantoor.
Dan begreep ik je niet goed

Maar wat bedoelde je dan te zeggen met 'dat wil ik ook'?
pi_215180645
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:07 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
[..]

Okee, dan ben je wel echt een ambtenaar zoals de critici zeggen dat ambtenaren zijn.
Volg de pijlen.
pi_215180657
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:12 schreef Molo het volgende:

[..]
Dan begreep ik je niet goed

Maar wat bedoelde je dan te zeggen met 'dat wil ik ook'?
Nou als ik extra uren kan schrijven voor mijn reistijd dan is dat natuurlijk mooi meegenomen, vandaar. Ik was niet op de hoogte dat er een dergelijke regeling bestond.

Maar wat je dus bedoelt is hetzelfde als wat ik doe (minder lang op kantoor zitten als je reistijd hebt).
pi_215180664
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:21 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Okee, dan ben je wel echt een ambtenaar zoals de critici zeggen dat ambtenaren zijn.
Ik werk om te leven niet andersom. Zolang het werk gedaan wordt is het toch goed?
pi_215180693
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:24 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik werk om te leven niet andersom. Zolang het werk gedaan wordt is het toch goed?
Ja, maar je bevestigt wel het beeld dat veel belastingbetalers hebben van ambtenaren: 4 uur werken en 8 uur betaald krijgen door de belastingbetaler.
Volg de pijlen.
pi_215180776
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:27 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Ja, maar je bevestigt wel het beeld dat veel belastingbetalers hebben van ambtenaren: 4 uur werken en 8 uur betaald krijgen door de belastingbetaler.
Is dat niet wat elke werknemer doet?
pi_215180786
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:27 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Ik werk in de ICT volgens de scrum methode, je hebt bepaalde taken op de sprint staan en die moeten worden uitgevoerd. Dat lukt ook. Daarnaast heb je natuurlijk extra taken zoals studie etc.

Het idee dat je wordt betaald per uur dat je op kantoor zit of achter de computer zit is leuk voor een vakkenvuller maar zo werkt dat niet in de ICT. Het gaat om het resultaat.
pi_215180870
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 21:06 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Oh je bedoelt dat je de uren in de trein schrijft als werkuren. Detachering, detavast?

Als ik met de trein reis ja. Doe ik ook niet zo vaak.
pi_215180887
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Is dat niet wat elke werknemer doet?
Eeeehm, nee.
Volg de pijlen.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 23:05:45 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215180898
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:23 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Nou als ik extra uren kan schrijven voor mijn reistijd dan is dat natuurlijk mooi meegenomen, vandaar. Ik was niet op de hoogte dat er een dergelijke regeling bestond.

Maar wat je dus bedoelt is hetzelfde als wat ik doe (minder lang op kantoor zitten als je reistijd hebt).
Ging niet om betaald krijgen voor reistijd maar voor betaald krijgen voor werken tijdens de reistijd.
Als je in een drukke trein staat of je loopt tussen stations dan kun je natuurlijk niet werken

Maar goed, maakt ook niet uit. Je hebt je uitleg wel geloof ik
pi_215180900
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik werk in de ICT volgens de scrum methode, je hebt bepaalde taken op de sprint staan en die moeten worden uitgevoerd. Dat lukt ook. Daarnaast heb je natuurlijk extra taken zoals studie etc.

Het idee dat je wordt betaald per uur dat je op kantoor zit of achter de computer zit is leuk voor een vakkenvuller maar zo werkt dat niet in de ICT. Het gaat om het resultaat.
Okee, dus als je thuis werkt, werk je ook maar 4 uur. Dan lijkt het me op zich wel okee.
Volg de pijlen.
pi_215181057
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 23:05 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Okee, dus als je thuis werkt, werk je ook maar 4 uur. Dan lijkt het me op zich wel okee.
Dit staat niet in de post die je quotet dus op basis waarvan je deze conclusie trekt is mij onduidelijk.
pi_215181062
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 23:05 schreef Molo het volgende:

[..]
Ging niet om betaald krijgen voor reistijd maar voor betaald krijgen voor werken tijdens de reistijd.
Als je in een drukke trein staat of je loopt tussen stations dan kun je natuurlijk niet werken

Maar heb je een flexcontract of zo dat je uren moet schrijven?

Want ik werk gewoon 36 u in de week.
pi_215181666
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 23:03 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Eeeehm, nee.
Oke, werknemer buiten een fabriek.

Commercieel ken ik niemand die denkt, oh ik moet 40 uur productie draaien ter glorie en faveur van de directeur. Oh wacht, in het loon topic was er een, maar met een half miljoen winstdeling is het ook een ander verhaal.

Uren tellen is gewoon niet relevant en niet van deze tijd in veel sectoren
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 08:26:50 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215182248
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 23:35 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Maar heb je een flexcontract of zo dat je uren moet schrijven?

Want ik werk gewoon 36 u in de week.
Nee

Ik werk gewoon met vast aantal contracturen, en dat komt ongeveer wel uit. Ligt beetje aan de werkzaamheden en dynamiek
pi_215182610
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 23:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Hoezo kun je niet werken tijdens het lopen tussen stations/perrons? Je houd met je ene hand je laptop vast en de andere gebruik je om te typen. Af en toe kijk je vooruit zodat je niet ergens tegenaan botst.
pi_215183789
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 08:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Nee

Ik werk gewoon met vast aantal contracturen, en dat komt ongeveer wel uit. Ligt beetje aan de werkzaamheden en dynamiek
Dus je werkt gewoon een vast aantal uren, dan zit je toch geen uren te schrijven. Dan maakt het inderdaad niet uit of je thuis, in de trein of op kantoor werkt.
pi_215183852
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:19 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dus je werkt gewoon een vast aantal uren, dan zit je toch geen uren te schrijven. Dan maakt het inderdaad niet uit of je thuis, in de trein of op kantoor werkt.
Ligt er aan of er nog een potjes verantwoording aan vast zit.
pi_215183859
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:31 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ligt er aan of er nog een potjes verantwoording aan vast zit.
Ik schrijf uren op basis van wat ik doe (studie of andere taken), niet op basis van waar ik op dat moment ben.
pi_215183902
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:32 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik schrijf uren op basis van wat ik doe (studie of andere taken), niet op basis van waar ik op dat moment ben.
Ja, dat begrijp ik. Maar we hebben in dit land ook ambtenaren die uit diverse budgetten of potten betaald worden.

Dan schrijf je ook, zelfs als je achter hetzelfde bureau zit.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:41:37 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215183931
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 10:09 schreef HSG het volgende:

[..]
Hoezo kun je niet werken tijdens het lopen tussen stations/perrons? Je houd met je ene hand je laptop vast en de andere gebruik je om te typen. Af en toe kijk je vooruit zodat je niet ergens tegenaan botst.
:D

Zit net dat topic te lezen van die Russische chica die in Tbilisi in een metroingang stortte en dood ging omdat ze het gat in de weg over het hoofd zag terwijl ze aan het vloggen was :+
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:42:20 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215183942
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:38 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja, dat begrijp ik. Maar we hebben in dit land ook ambtenaren die uit diverse budgetten of potten betaald worden.

Dan schrijf je ook, zelfs als je achter hetzelfde bureau zit.
Heerlijke nondiscussie dit wel op de zaterdagmiddag O+
pi_215184125
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:42 schreef Molo het volgende:

[..]
Heerlijke nondiscussie dit wel op de zaterdagmiddag O+
Ik gaf aan iemand anders dan jij een situatie aan waarin het kan zijn dat je uren schrijft. Thats all.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:35:12 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215184220
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 13:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik gaf aan iemand anders dan jij een situatie aan waarin het kan zijn dat je uren schrijft. Thats all.
Ja weet ik, ik ging er vanuit dat men waaronder jij wel begreep dat ik mijn reactie(s) relativerend bedoelde O+

De zon schijnt lieve mensen, hop hop geniet van het leven
pi_215184252
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 13:35 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja weet ik, ik ging er vanuit dat men waaronder jij wel begreep dat ik mijn reactie(s) relativerend bedoelde O+

De zon schijnt lieve mensen, hop hop geniet van het leven
Doe ik, ik sta een uitgebreide late lunch te maken😝
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:03:46 #154
46794 Berkery
Fat bastard
pi_215186899
quote:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0024064/2024-07-01
quote:
Indien de ambtenaar, bedoeld in het eerste lid, gebruik maakt van het openbaar vervoer wordt de reistijd boven een halfuur enkele reis aangemerkt als diensttijd, mits de ambtenaar aannemelijk heeft kunnen maken dat er werkzaamheden worden verricht.
Gelukkig ben ik er per 1 januari van af, dan ga ik weer naar mijn eigen standplaats forenzen, 15 minuten met de trein, en de meeste dagen thuis werken.
pi_215190362
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:03 schreef Berkery het volgende:

[..]
[..]
Gelukkig ben ik er per 1 januari van af, dan ga ik weer naar mijn eigen standplaats forenzen, 15 minuten met de trein, en de meeste dagen thuis werken.
In dat geval klopt het voor mij wel, omdat ik op kantoordagen eerder wegga dan op thuiswerkdagen. Al moet ik natuurlijk ook veel eerder opstaan dus imsschien dat het me dan een uurtje kost of zo. Maar heel eerlijk gezegd als ik even ergens heen moet onder werktijd op een thuiswerkdag krijg ik dat uurtje wel terug.
pi_215190510
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Zit net dat topic te lezen van die Russische chica die in Tbilisi in een metroingang stortte en dood ging omdat ze het gat in de weg over het hoofd zag terwijl ze aan het vloggen was :+
Bij nader inzien..... kijk maar gewoon vooruit en berg je laptop op. ;)
pi_215190614
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:03 schreef Berkery het volgende:

[..]
[..]
Jij werkt bij de politie?
pi_215190787
Meeste dagen thuiswerken lijkt me verschrikkelijk.
pi_215191175
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 10:19 schreef Questular het volgende:
Dat verschilt per persoon. Ik vind het 3 dagen thuis heerlijk. Anderen willen het liefst op kantoor werken, al zijn ze helemaal alleen op de afdeling.
pi_215191319
Ik werk ook wel eens op een rijkshub
https://watwerktvooronsrijk.nl/rijkshubs/

Jullie al eens gebruik van gemaakt?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215191344
quote:
5s.gif Op zondag 6 oktober 2024 11:56 schreef sigme het volgende:
Ik werk ook wel eens op een rijkshub
https://watwerktvooronsrijk.nl/rijkshubs/

Jullie al eens gebruik van gemaakt?
Dit is mogelijk maar heeft voor mij geen meerwaarde t.o.v. thuiswerken.

Als iemand per se een vergadering met mij wil op kantoor dan mag die me ruim van tevoren daarvan informeren en dan plannen we dat in, maar naar mijn mening kunnen de meeste dingen gewoon op afstand. Uiteraard hebben wij wel vaste vergaderingen op kantoor die op vaste tijdstippen zijn ingepland.
pi_215191352
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 10:19 schreef Questular het volgende:
Ik werk vrijwel altijd thuis en kom zeer zelden op kantoor.

Dit ligt echter vooral aan de reistijd, bij een vorige baan woonde ik op 20 min fietsen en kwam ik eens per week op kantoor.
pi_215191417
Ik werk graag samen met mijn collega’s dus 1x per weer thuis is voldoende.
pi_215191789
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 12:11 schreef Questular het volgende:
Ik werk graag samen met mijn collega’s dus 1x per weer thuis is voldoende.
Ik werk graag samen met mijn collega's en dat doen we voor het gemak vaak vanuit huis.
  zondag 6 oktober 2024 @ 19:50:43 #165
46794 Berkery
Fat bastard
pi_215195899
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 10:04 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Jij werkt bij de politie?
Yes
pi_215196229
quote:
6s.gif Op zondag 6 oktober 2024 19:50 schreef Berkery het volgende:

[..]
Yes
Sinds kort weet toch iedereen dat 😇😉
pi_215196696
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 13:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik werk graag samen met mijn collega's en dat doen we voor het gemak vaak vanuit huis.
Jup. Ik kan in de videovergadering bijvoorbeeld gemakkelijk mijn scherm delen. We zitten de hele dag in videovergadering

Werkt prima, wat mij betreft geen noodzaak om naar kantoor te komen. Aangezien er wel bepaalde vergaderingen vast op kantoor zijn kom ik er wel af en toe maar als het aan mij zou liggen zou het niet hoeven.
pi_215693788
Gaat weer lekker met die CAO gemeente onderhandelingen :{

VNG zonder loonbod en afzeggen afspraak :|W
pi_215696233
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 01:18 schreef Dazalbest1 het volgende:

Tja, bezuinigingsopgave toch? Zullen wel weer een boel ambtenaren commercieel gaan, waarna er geklaagd gaat worden dat er een gebrek aan ambtenaren en kennis is.

Goh, wanneer hebben we dit de afgelopen 25 jaar eerder gehoord. Oh elke 4 jaar bijna
  woensdag 27 november 2024 @ 12:09:15 #170
68638 Zwansen
pi_215696368
Na de standaard verhoging die we einde jaar krijgen zit ik aan het einde van m’n schaal. Hoop dus wel op een redelijke CAO-verhoging (of een hogere schaal :P ).
pi_215697325
Wanneer krijgen we er weer 9% bij?
Volg de pijlen.
  woensdag 27 november 2024 @ 13:55:51 #172
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_215697333
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:54 schreef Hallojo het volgende:
9 procent extra werkdruk.
pi_215697340
quote:
De komende 4 jaar kan je dat vergeten
pi_215697364
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:56 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
De komende 4 jaar kan je dat vergeten
Dan ga ik staken! :(
Volg de pijlen.
pi_215697427
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 01:18 schreef Dazalbest1 het volgende:

Daarom ben ik blij dat het Rijks CAO net voor het nieuwe kabinet aantrad is afgesloten.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_215704556
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 14:06 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Daarom ben ik blij dat het Rijks CAO net voor het nieuwe kabinet aantrad is afgesloten.
Het is nogal zuur maar aan de andere kant ik mag niet klagen.
pi_215704834
CAO van het Rijk is altijd wel in orde en met minder gedoe afgesloten toch? Kan me daar minder ophef over herinneren maar ben er ook minder mee bezig :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Dazalbest1 op 28-11-2024 22:51:06 ]
  woensdag 11 december 2024 @ 11:40:02 #178
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_215835239
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:21 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Jammer wel.

Het is ook niet alsof het onbewezen is dat face-to-face niet een veel betere manier van communicatie is:

https://www.excellenttrai(...)t-is-de-73855-regel/
Lachen joh.
  vrijdag 13 december 2024 @ 14:30:03 #179
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_215857632
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2024 08:18 schreef Dazalbest1 het volgende:
CAO van het Rijk is altijd wel in orde en met minder gedoe afgesloten toch? Kan me daar minder ophef over herinneren maar ben er ook minder mee bezig :@
Ook daar heeft het wel eens langer geduurd en lastiger geweest. De laatste keer was heel snel en onverwacht soepel. Ik kan niet anders als concluderen dat het de bonden veel waard was om de CAO geen inzet van de formatie te laten worden.

In de huidige tijd moet je als ambtenaar gewoon liever verdwijnen en het werk gebeurd natuurlijk automagisch
pi_215858229
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 14:30 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ook daar heeft het wel eens langer geduurd en lastiger geweest. De laatste keer was heel snel en onverwacht soepel. Ik kan niet anders als concluderen dat het de bonden veel waard was om de CAO geen inzet van de formatie te laten worden.

In de huidige tijd moet je als ambtenaar gewoon liever verdwijnen en het werk gebeurd natuurlijk automagisch
Ja dat denk ik ook (beide punten). Het personeelsverloop, en tekort is al een tijdje en er is amper nog een stabiele situatie/ werkplek te creëeren. Dat helpt allemaal niet bij de kwaliteit van de dienstverlening.

Ik zit voor nu nog wel even goed ivm andere redenen maar ik zie mij de gemeentewereld ook wel verlaten zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dazalbest1 op 13-12-2024 16:02:21 ]
pi_216435687
Ik zag wat staan over de thuiswerkvergoeding. Ik heb dat nooit aangevraagd/gedeclareerd. Jullie wel?
pi_216436095
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2025 11:24 schreef arvensis het volgende:
Ik zag wat staan over de thuiswerkvergoeding. Ik heb dat nooit aangevraagd/gedeclareerd. Jullie wel?
Ik wel, elke maand doorgeven of ik thuis of op kantoor werkte, prima te doen.
pi_216437044
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 12:09 schreef Dazalbest1 het volgende:

[..]
Ik wel, elke maand doorgeven of ik thuis of op kantoor werkte, prima te doen.
Het is bij ons één invulformulier met de reiskosten (woon-werk), erg handig.
pi_216439098
quote:
Dan ben je flink wat geld misgelopen. Val je wel onder CAO Rijk? Je kan het tot 3 maanden terugvragen.
  zondag 26 januari 2025 @ 17:17:45 #186
68638 Zwansen
pi_216439663
quote:
Zeker, wij krijgen ¤3 per thuiswerkdag. Is voor mij echt maar 20-30 per maand. Niet zo heel spannend, maar goed, wel ‘gratis’ geld.
  Moderator zondag 26 januari 2025 @ 20:47:18 #187
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_216442325
quote:
7s.gif Op zondag 26 januari 2025 13:28 schreef Serinde het volgende:

[..]
Het is bij ons één invulformulier met de reiskosten (woon-werk), erg handig.
Same. Eens per maand invullen. En indien ik maar deels thuiswerk vul ik, met praktisch geen reistijd, zeker thuiswerken in :7
pi_216443010
quote:
Uiteraard. ¤ 2,40 per thuiswerkdag.
Ik vul het gewoon wekelijks in als ik mijn uren boek. Net als de reiskosten. Volgens mij kunnen bij het Rijk tot 2 maanden terug de boel aanvragen.
A mind with a heart of it's own
pi_216444807
Ambtenaren! *O* *O* *O* oO<
Aan het typen...
pi_216456658
quote:
Dat is al heel lang zo. Als je onder CAO Rijk valt ben je flink wat geld misgelopen.
pi_216457047
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 21:34 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Uiteraard. ¤ 2,40 per thuiswerkdag.
Ik vul het gewoon wekelijks in als ik mijn uren boek. Net als de reiskosten. Volgens mij kunnen bij het Rijk tot 2 maanden terug de boel aanvragen.
Dit inderdaad, doe eind van de week de uren en ook direct reiskosten en thuiswerkvergoeding. Kunnen beide in dezelfde kalender dus net zo makkelijk.

Ik kan via Pdirekt tot 3 maanden terug, dus kan nu nog terug tot oktober in de kalender.

En idd aardig wat geld. Werk meestal 4, maar vaak ook gewoon 5 dagen per week thuis, dus is al snel tientje per week extra.
pi_216457170
Ik wist dat het kon uiteraard, maar deed het niet. Thuiswerken doe ik omdat ik dat wil. Dan voelt het gek om daar geld voor te declareren.
Maar heb het toch gedaan voor de afgelopen 3 maanden. (Gemeente, ¤3 p.d).
pi_216458772
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 09:52 schreef arvensis het volgende:
Ik wist dat het kon uiteraard, maar deed het niet. Thuiswerken doe ik omdat ik dat wil. Dan voelt het gek om daar geld voor te declareren.
Maar heb het toch gedaan voor de afgelopen 3 maanden. (Gemeente, ¤3 p.d).
Alles pakken waar je recht op hebt.
Ik heb mijn hele werkkamer gerenoveerd op kosten van de baas. Andere vloer, verf op de muur, bureau, monitor etc.
pi_216789071
Wie gaat er staken??? *O*
pi_216791440
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 23:38 schreef Dazalbest1 het volgende:
Staken?
pi_216791678
quote:
Waar gaan we voor staken? *O*
Volg de pijlen.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 20:21:27 #197
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_216798008
quote:
Ben al drie weken bezig, maar het is nog niemand opgevallen :')
pi_216825494
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 20:21 schreef zalkc het volgende:

[..]
Heb je stiekem verlofuren ingezet? ;)
pi_216948856
https://www.fnv.nl/nieuws(...)bod-vng-onacceptabel

Iemand heen? Ik kan niet heel goed inschatten of het bod echt zo slecht is. Zullen andere branches zijn met meer verhoging maar ook branches die er slechter vanaf komen.
pi_216948938
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 20:21 schreef zalkc het volgende:

[..]
pi_217093461
quote:
Ik ga daar de komende jaren maar niet vanuit :( zit sinds deze maand aan het einde van mijn schaal. Top natuurlijk maar ook balen dat je er niet echt meer iets bij krijgt
pi_217095728
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 11:51 schreef Lafoy het volgende:

[..]
Ik ga daar de komende jaren maar niet vanuit :( zit sinds deze maand aan het einde van mijn schaal. Top natuurlijk maar ook balen dat je er niet echt meer iets bij krijgt
De CAO loopt tot eind 2025 en daarna gaan we een jaar op de 0-lijn.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 15:51:37 #203
39333 Zelva
pi_217095753
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2025 15:22 schreef xFriendx het volgende:
https://www.fnv.nl/nieuws(...)bod-vng-onacceptabel

Iemand heen? Ik kan niet heel goed inschatten of het bod echt zo slecht is.
Serieus? Het is effectief 4,07 procent over twee jaar, dus per jaar, vooruit, afgerond naar boven 2,04 procent. En dan krijg je nog eenmalig 200 euro. Bruto.

Vér beneden de inflatie, terwijl we nog een enorme inhaalslag dienen te maken omdat de afgelopen cao's ook brandhout waren.
  Moderator dinsdag 18 maart 2025 @ 19:33:52 #204
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_217098223
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 11:51 schreef Lafoy het volgende:

[..]
Herkenbaar ;(
  dinsdag 18 maart 2025 @ 19:43:01 #205
68638 Zwansen
pi_217098456
Hier ook einde schaal sinds dit jaar. Wel deze week een sollicitatiegesprek voor een functie die een schaal hoger is. Hopelijk wordt het iets. :%
pi_217173950
Even een vraagje:

Ik zit nu in een aanloopschaal en ga binnenkort over naar de schaal die bij de salaris hoort.

Als ik de stap maak van aanloopschaal naar de normale schaal, hoe zit dat dan met de tredes?

Ga ik horizontaal van trede naar trede, of wordt er gekeken naar wat je verdient en op basis daarvan op de trede gezet in de nieuwe schaal die bij het salaris hoort dat ik nu al krijg?

Alvast bedankt
pi_217174011
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:46 schreef Sushieffer het volgende:
Even een vraagje:

Ik zit nu in een aanloopschaal en ga binnenkort over naar de schaal die bij de salaris hoort.

Als ik de stap maak van aanloopschaal naar de normale schaal, hoe zit dat dan met de tredes?

Ga ik horizontaal van trede naar trede, of wordt er gekeken naar wat je verdient en op basis daarvan op de trede gezet in de nieuwe schaal die bij het salaris hoort dat ik nu al krijg?

Alvast bedankt
Volgens mij is het de schaal die het meest dichtbij zit in jouw voordeel + 1 trede. Maar dit kan natuurlijk per gemeente/werkgever verschillen.
pi_217174052
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:51 schreef Nick het volgende:

[..]
Volgens mij is het de schaal die het meest dichtbij zit in jouw voordeel + 1 trede. Maar dit kan natuurlijk per gemeente/werkgever verschillen.
Bedankt voor je antwoord.

Ik zit bij de Rijksoverheid.

Als ik je antwoord goed begrijp zou ik dus bijvoorbeeld van schaal x trede 4 naar de volgende schaal trede 5 gaan?
pi_217174108
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:55 schreef Sushieffer het volgende:

[..]
Bedankt voor je antwoord.

Ik zit bij de Rijksoverheid.

Als ik je antwoord goed begrijp zou ik dus bijvoorbeeld van schaal x trede 4 naar de volgende schaal trede 5 gaan?
Nee, je moet naar de bedragen kijken.

Stel je zit nu in Rijk schaal 6 periodiek 8 (3325,28) dan ga je naar de periodiek die gelijk is in schaal 7 (periodiek 5 = ¤3325,28) en dan +1. Dus dan zou je gaan van 6-8 naar 7-6.
pi_217174130
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:00 schreef Nick het volgende:

[..]

Stel je zit nu in Rijk schaal 6 periodiek 8 (3325,28) dan ga je naar de periodiek die gelijk is in schaal 7 (periodiek 5 = ¤3325,28) en dan +1. Dus dan zou je gaan van 6-8 naar 7-6.
Ah duidelijk, dankjewel!
pi_217174145
quote:

[..]

Dit inderdaad.
Je zal nooit achteruit gaan in salaris.
pi_217174207
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:46 schreef Sushieffer het volgende:
Even een vraagje:

Alvast bedankt
De gesjeesde ambtenaar
pi_217183285
quote:

[..]

Dit. Het is schaalverhoging + 1. Zo zat ik ooit in 9-10 en heeft mijn baas mij naar 10-8 gezet.
pi_217183584
quote:
7s.gif Op woensdag 26 maart 2025 07:25 schreef HSG het volgende:

[..]
Dit. Het is schaalverhoging + 1. Zo zat ik ooit in 9-10 en heeft mijn baas mij naar 10-8 gezet.
+2 kan, met goed verhaal. +3 moet leidinggevende van er echt iets van vinden.
pi_217184749
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:04 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Dit inderdaad.
Maar zou het ook zo kunnen zijn dat je in salaris gelijk blijft ondanks je een schaal omhoog gaat?
pi_217184752
quote:
7s.gif Op woensdag 26 maart 2025 07:25 schreef HSG het volgende:

[..]
Zat jij ook in een aanloopschaal?
pi_217184774
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 10:38 schreef Sushieffer het volgende:

[..]
Maar zou het ook zo kunnen zijn dat je in salaris gelijk blijft ondanks je een schaal omhoog gaat?
Als je een klotemanager hebt misschien wel. Maar gebruikelijk is horizontaal over +1
pi_217186041
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 10:38 schreef Sushieffer het volgende:

[..]
Zat jij ook in een aanloopschaal?
Ja klopt omdat ik geen ervaring had met de technieken die op de afdeling gebruikt worden.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 08:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Geeft wel aan dat hij heel tevreden over mij is. ;)
pi_217188431
quote:
7s.gif Op woensdag 26 maart 2025 12:56 schreef HSG het volgende:

[..]
Ja klopt omdat ik geen ervaring had met de technieken die op de afdeling gebruikt worden.
Dit is precies de situatie waar ik nu ook in zit. Dus dat zal dan wel goedkoper. Bedankt :)
pi_217193309
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 16:51 schreef Sushieffer het volgende:

[..]
Dit is precies de situatie waar ik nu ook in zit. Dus dat zal dan wel goedkoper. Bedankt :)
Bij ons had dat niet te maken met dat het goedkoper zou zijn. Meer dan ze een vervanger zochten en geen ervaren kracht konden vinden. Dan heb je nog de keuze om een minder ervaring kracht aan te nemen, in een aanloopschaal laten beginnen en deze intensief in te werken. Ik kwam van de helpdesk en het voordeel dat ik meenam was dat ik onder andere de organisatie, procedures en autorisaties al goed kende. Dat heeft hun weer goed geholpen.
pi_217196131
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2025 07:32 schreef HSG het volgende:

[..]
Bij ons had dat niet te maken met dat het goedkoper zou zijn. Meer dan ze een vervanger zochten en geen ervaren kracht konden vinden. Dan heb je nog de keuze om een minder ervaring kracht aan te nemen, in een aanloopschaal laten beginnen en deze intensief in te werken. Ik kwam van de helpdesk en het voordeel dat ik meenam was dat ik onder andere de organisatie, procedures en autorisaties al goed kende. Dat heeft hun weer goed geholpen.
Sorry, auto correct maakte er goedkoper van, maar dat moest zijn goed komen.
pi_217196311
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 13:57 schreef Sushieffer het volgende:

[..]
Sorry, auto correct maakte er goedkoper van, maar dat moest zijn goed komen.
Ah, dat verandert alles. :P
  zondag 30 maart 2025 @ 23:21:04 #223
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_217238104
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 08:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Managers volgen 9 van de 10 keer de weg van de minste weerstand (geld voor de meeste mensen eigenlijk)
Horizontaal + 1 is de gebruikelijke actie, als je daar van af wil wijken moet je dat onderbouwen. Onderbouwen is moeite doen en mogelijk lastige vragen van de manager boven je. Ergo, dat doet een manager liever niet, tenzij ze misschien bang zijn dat je anders wegloopt.
pi_217247717
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2025 23:21 schreef zalkc het volgende:

[..]
Managers volgen 9 van de 10 keer de weg van de minste weerstand (geld voor de meeste mensen eigenlijk)
Horizontaal + 1 is de gebruikelijke actie, als je daar van af wil wijken moet je dat onderbouwen. Onderbouwen is moeite doen en mogelijk lastige vragen van de manager boven je. Ergo, dat doet een manager liever niet, tenzij ze misschien bang zijn dat je anders wegloopt.
Nah. Dat valt ook wel weer mee. Het is de vraag of de manager dit überhaupt weet.

[ Bericht 11% gewijzigd door investeerdertje op 01-04-2025 01:19:38 ]
  dinsdag 1 april 2025 @ 09:25:17 #225
342418 VKV
Plausibel
pi_217248942
-bericht verwijderd, niet meer nodig-

[ Bericht 32% gewijzigd door VKV op 01-04-2025 16:09:00 ]
  donderdag 17 april 2025 @ 21:50:33 #226
68638 Zwansen
pi_217397172
Onderhandelingen CAO provincies lijkt vrij snel een eindresultaat op te leveren.

https://www.cnv.nl/overhe(...)delingen-provincies/

4% erbij in één jaar + eenmalig ¤1000. Niet slecht, niet top.
pi_217397438
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:04 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Dit inderdaad.
Jawel hoor. Ik kreeg elke maand een toelage omdat een deel van mijn werk meer verantwoordelijkheid had en eigenlijk in een schaal hoger hoorde. Op een gegeven moment ging ik helemaal een schaal hoger en kreeg hetzelfde salaris (dus niet die +1 trede). De toelage viel toen automatisch weg, natuurlijk. Gevolg: ik ging omlaag in salaris.
  donderdag 17 april 2025 @ 23:26:38 #228
342418 VKV
Plausibel
pi_217398158
Is de uitkomst van de CAO gemeenten onderhandelingen al bekend?
pi_217398448
quote:
11s.gif Op donderdag 17 april 2025 23:26 schreef VKV het volgende:
Is de uitkomst van de CAO gemeenten onderhandelingen al bekend?
Nee ze verwachten na paasweekend...

Nu de gemeente volgens voorjaarsnota extra geld gaat krijgen om ravijnjaar te dempen kunnen ze dat iig niet meer als excuus gebruiken..... ben benieuwd
  vrijdag 18 april 2025 @ 06:04:50 #230
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_217398952
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 22:08 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Jawel hoor. Ik kreeg elke maand een toelage omdat een deel van mijn werk meer verantwoordelijkheid had en eigenlijk in een schaal hoger hoorde. Op een gegeven moment ging ik helemaal een schaal hoger en kreeg hetzelfde salaris (dus niet die +1 trede). De toelage viel toen automatisch weg, natuurlijk. Gevolg: ik ging omlaag in salaris.
Hier precies hetzelfde. Ik zit nu iets boven m’n salaris + toelage, maar heel veel is het niet. Om echt verschil te maken zou ik eigenlijk meteen einde schaal geplaatst moeten worden, maar dat wilden ze ook niet.
pi_217399561
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 06:04 schreef arvensis het volgende:

[..]
Hier precies hetzelfde. Ik zit nu iets boven m’n salaris + toelage, maar heel veel is het niet. Om echt verschil te maken zou ik eigenlijk meteen einde schaal geplaatst moeten worden, maar dat wilden ze ook niet.
Je zal het enorm slecht hebben :')
pi_217399564
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2025 22:08 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
pi_217399932
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 08:41 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik zit inderdaad wel goed, daarom heb ik er ook niets over gezegd. Af en toe krijg ik ook een bonus omdat ik veel werk verzet, dus dan is er ook geen reden om te klagen.
  vrijdag 18 april 2025 @ 16:11:23 #234
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_217403573
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 08:41 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Zegt iemand dat, dan?
  dinsdag 22 april 2025 @ 17:03:22 #235
342418 VKV
Plausibel
  dinsdag 22 april 2025 @ 17:23:17 #236
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_217440112
quote:
De tekst in je link laat het toch mooier zien met 75 procent :D :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  dinsdag 22 april 2025 @ 17:53:04 #237
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_217440300
IKB inzetten voor studieschuld *O*
pi_217440432
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 17:53 schreef arvensis het volgende:
IKB inzetten voor studieschuld *O*
Kan dat nu pas bij de gemeenten?
Aan het typen...
  dinsdag 22 april 2025 @ 18:37:50 #239
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_217440546
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 18:17 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Kan dat nu pas bij de gemeenten?
Pas vanaf 1 januari 2026 inderdaad.
  dinsdag 22 april 2025 @ 18:51:36 #240
39333 Zelva
pi_217440627
4,24 procent loonsverhoging over twee jaar. Lachwekkend weer.
pi_217441024
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 18:37 schreef arvensis het volgende:

[..]
Pas vanaf 1 januari 2026 inderdaad.
Bij ons is het er al een tijdje.
Aan het typen...
pi_217441030
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 18:51 schreef Zelva het volgende:
Wees blij. Wij gaan vanaf 2026 op de 0-lijn. :')
Aan het typen...
  Moderator dinsdag 22 april 2025 @ 20:01:26 #243
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217441188
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 19:50 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Alleen vanaf dit jaar. Ik moet er nog gebruik van maken.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_217441205
quote:

[..]
Wees blij. Wij gaan vanaf 2026 op de 0-lijn. :')
Serieus? Oplichters zijn het!
pi_217441265
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 20:02 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Serieus? Oplichters zijn het!
Ja?
Aan het typen...
  dinsdag 22 april 2025 @ 20:53:33 #246
342418 VKV
Plausibel
pi_217441805
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 april 2025 17:23 schreef KaBuf het volgende:

[..]
De tekst in je link laat het toch mooier zien met 75 procent :D :P
Ja het zou wat zijn :D
  woensdag 23 april 2025 @ 07:35:58 #247
68638 Zwansen
pi_217443824
quote:
Lachwekkend? Wees blij. Bij de meeste organisaties die weten dat ze het financieel heel zwaar gaan krijgen, zul je niet zulke verhogingen krijgen. En dan moet je ook niet je jaarlijkse periodiek vergeten natuurlijk.
  woensdag 23 april 2025 @ 09:37:41 #248
39333 Zelva
pi_217444402
quote:
7s.gif Op woensdag 23 april 2025 07:35 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Lachwekkend? Wees blij. Bij de meeste organisaties die weten dat ze het financieel heel zwaar gaan krijgen, zul je niet zulke verhogingen krijgen. En dan moet je ook niet je jaarlijkse periodiek vergeten natuurlijk.
Blij worden dat je er weer op achteruit kachelt? Waarom?

Het personeel is bij de gemeenten altijd al de sluitpost geweest.
pi_217444846
quote:

[..]
Indien rijk: vanaf 2025 ja
  Moderator woensdag 23 april 2025 @ 12:13:16 #250
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_217445587
quote:
6,7 + 35 eu
  woensdag 23 april 2025 @ 12:14:03 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_217445595
quote:
7s.gif Op woensdag 23 april 2025 07:35 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Jaarlijkse periodiek is natuurlijk ook eindig einde van een schaal.
En dat zwaar weer hoor ik ook al jaren, mooi weer wordt in veel organisaties ook beter beloond dan in de publieke sector. Beloning is gewoon wat minder aan sterke verandering onderhevig (beide kanten op).
  woensdag 23 april 2025 @ 12:22:51 #252
39333 Zelva
pi_217445652
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 12:13 schreef Rene het volgende:

[..]
6,7 + 35 eu
Ja leuk altijd dat artificieel beter doen lijken dat het is door de verhogingen te spreiden. Maar voor bijvoorbeeld iemand in schaal 8 periodiek 8 is de reële loonsverhoging (hoeveel heeft de werknemer sec meer gekregen aan het einde van de looptijd van de nieuwe CAO dan hij had gekregen zonder verhoging) 4,67 procent. Meer is er echt niet van te maken.

En dat is beneden de te verwachten inflatie. Daar wordt van verwacht dat die in 2025 uitkomt op 3,2 procent en in 2026 op 2,8 procent. Dat is al 6 procent op de consumentenprijsindex. En let wel: daar zijn woonlasten nog niet eens in meegenomen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Zelva op 23-04-2025 12:28:28 ]
pi_217520621
Wat zijn jullie ervaringen met interne sollicitatie binnen de overheid?

Gaan die in principe altijd voor op extern of kan dit tegelijk? Moet dit dan worden aangegeven in de vacature?

Of ervaren jullie dat de overheid er wat losjes mee omgaat? Bijvoorbeeld gesprekken met externe kandidaten voor intern...?
pi_217521101
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 20:26 schreef Dazalbest1 het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met interne sollicitatie binnen de overheid?

Gaan die in principe altijd voor op extern of kan dit tegelijk? Moet dit dan worden aangegeven in de vacature?

Of ervaren jullie dat de overheid er wat losjes mee omgaat? Bijvoorbeeld gesprekken met externe kandidaten voor intern...?
Mijn ervaring: intern gaat altijd voor.
  vrijdag 2 mei 2025 @ 22:21:23 #255
79212 kaputwiehund
einfach irre
pi_217521469
Bij een externe openstelling hebben officieel alleen kandidaten met een formele voorrangspositie een andere startpositie. Officieus hangt het echt van de functie af.
Zu hause ist alles besser
pi_217521707
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2025 22:21 schreef kaputwiehund het volgende:
Bij een externe openstelling hebben officieel alleen kandidaten met een formele voorrangspositie een andere startpositie. Officieus hangt het echt van de functie af.
Bij een interne sollicitatie moet de externe echt hopen dat niemand komt. #semantics.

Maar je hebt idd gelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')