abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215180382
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 21:46 schreef Molo het volgende:

[..]
Voor mijn functie zit ik op allerlei plekken, werk ook regelmatig op gekke tijden of gekke plekken. Zijn wel wat micromanagers die eigenlijk vinden dat mensen op kantoor moeten zijn maar aangezien ik mijn werk overal kan doen en daar vaak externe mensen voor nodig heb, kunnen diende boom in.
Als ik dan een stuk uitwerk in de trein, op een boot, in een vliegtuig of midden in een bos dan is dat gewoon allemaal prima.
Alleen telefonische of teamsoverleggen word ik in beperkt als er mensen om me heen zijn zoals in OV (want vertrouwelijke shizzle). Verder niet en moeten ze ook niet over miepen

Waarom is dat luxe? Je doet toch gewoon je werk?
Waar ik heb gezegd dat dit luxe is? Of heb je de verkeerde post gequote?
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:54:56 #127
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215180411
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 21:51 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Waar ik heb gezegd dat dit luxe is? Of heb je de verkeerde post gequote?
'ik wil dat ook' interpreteerde ik ietwat zo.
Waarom kan het bij jou niet of denk en dat het niet kan?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_215180543
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 21:54 schreef Molo het volgende:

[..]
'ik wil dat ook' interpreteerde ik ietwat zo.
Wat vreemd, het staat er immers niet.

quote:
Waarom kan het bij jou niet of denk en dat het niet kan?
Ik ga zelf gewoonweg zelden naar kantoor omdat het heel ver weg is. Als ik ga schrijf ik geen extra uren, omdat we echt niet tot klokslag 5 uur op kantoor zitten. Dus ik ben netto geen extra uren kwijt ondanks de reistijd.

Oftewel: op kantoordagen werk ik gewoon minder. Ik ga minder dan één keer per week naar kantoor.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:12:01 #129
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215180576
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:07 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
[..]
Ik ga zelf gewoonweg zelden naar kantoor omdat het heel ver weg is. Als ik ga schrijf ik geen extra uren, omdat we echt niet tot klokslag 5 uur op kantoor zitten. Dus ik ben netto geen extra uren kwijt ondanks de reistijd.

Oftewel: op kantoordagen werk ik gewoon minder. Ik ga minder dan één keer per week naar kantoor.
Dan begreep ik je niet goed

Maar wat bedoelde je dan te zeggen met 'dat wil ik ook'?
pi_215180645
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:07 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
[..]

Okee, dan ben je wel echt een ambtenaar zoals de critici zeggen dat ambtenaren zijn.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_215180657
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:12 schreef Molo het volgende:

[..]
Dan begreep ik je niet goed

Maar wat bedoelde je dan te zeggen met 'dat wil ik ook'?
Nou als ik extra uren kan schrijven voor mijn reistijd dan is dat natuurlijk mooi meegenomen, vandaar. Ik was niet op de hoogte dat er een dergelijke regeling bestond.

Maar wat je dus bedoelt is hetzelfde als wat ik doe (minder lang op kantoor zitten als je reistijd hebt).
pi_215180664
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:21 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Okee, dan ben je wel echt een ambtenaar zoals de critici zeggen dat ambtenaren zijn.
Ik werk om te leven niet andersom. Zolang het werk gedaan wordt is het toch goed?
pi_215180693
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:24 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik werk om te leven niet andersom. Zolang het werk gedaan wordt is het toch goed?
Ja, maar je bevestigt wel het beeld dat veel belastingbetalers hebben van ambtenaren: 4 uur werken en 8 uur betaald krijgen door de belastingbetaler.
Volg de pijlen.
pi_215180776
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:27 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Ja, maar je bevestigt wel het beeld dat veel belastingbetalers hebben van ambtenaren: 4 uur werken en 8 uur betaald krijgen door de belastingbetaler.
Is dat niet wat elke werknemer doet?
pi_215180786
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:27 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Ik werk in de ICT volgens de scrum methode, je hebt bepaalde taken op de sprint staan en die moeten worden uitgevoerd. Dat lukt ook. Daarnaast heb je natuurlijk extra taken zoals studie etc.

Het idee dat je wordt betaald per uur dat je op kantoor zit of achter de computer zit is leuk voor een vakkenvuller maar zo werkt dat niet in de ICT. Het gaat om het resultaat.
pi_215180870
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 21:06 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Oh je bedoelt dat je de uren in de trein schrijft als werkuren. Detachering, detavast?

Als ik met de trein reis ja. Doe ik ook niet zo vaak.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215180887
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Is dat niet wat elke werknemer doet?
Eeeehm, nee.
Volg de pijlen.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 23:05:45 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215180898
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:23 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Nou als ik extra uren kan schrijven voor mijn reistijd dan is dat natuurlijk mooi meegenomen, vandaar. Ik was niet op de hoogte dat er een dergelijke regeling bestond.

Maar wat je dus bedoelt is hetzelfde als wat ik doe (minder lang op kantoor zitten als je reistijd hebt).
Ging niet om betaald krijgen voor reistijd maar voor betaald krijgen voor werken tijdens de reistijd.
Als je in een drukke trein staat of je loopt tussen stations dan kun je natuurlijk niet werken

Maar goed, maakt ook niet uit. Je hebt je uitleg wel geloof ik
pi_215180900
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik werk in de ICT volgens de scrum methode, je hebt bepaalde taken op de sprint staan en die moeten worden uitgevoerd. Dat lukt ook. Daarnaast heb je natuurlijk extra taken zoals studie etc.

Het idee dat je wordt betaald per uur dat je op kantoor zit of achter de computer zit is leuk voor een vakkenvuller maar zo werkt dat niet in de ICT. Het gaat om het resultaat.
Okee, dus als je thuis werkt, werk je ook maar 4 uur. Dan lijkt het me op zich wel okee.
Volg de pijlen.
pi_215181057
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 23:05 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Okee, dus als je thuis werkt, werk je ook maar 4 uur. Dan lijkt het me op zich wel okee.
Dit staat niet in de post die je quotet dus op basis waarvan je deze conclusie trekt is mij onduidelijk.
pi_215181062
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 23:05 schreef Molo het volgende:

[..]
Ging niet om betaald krijgen voor reistijd maar voor betaald krijgen voor werken tijdens de reistijd.
Als je in een drukke trein staat of je loopt tussen stations dan kun je natuurlijk niet werken

Maar heb je een flexcontract of zo dat je uren moet schrijven?

Want ik werk gewoon 36 u in de week.
pi_215181666
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 23:03 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Eeeehm, nee.
Oke, werknemer buiten een fabriek.

Commercieel ken ik niemand die denkt, oh ik moet 40 uur productie draaien ter glorie en faveur van de directeur. Oh wacht, in het loon topic was er een, maar met een half miljoen winstdeling is het ook een ander verhaal.

Uren tellen is gewoon niet relevant en niet van deze tijd in veel sectoren
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 08:26:50 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215182248
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 23:35 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Maar heb je een flexcontract of zo dat je uren moet schrijven?

Want ik werk gewoon 36 u in de week.
Nee

Ik werk gewoon met vast aantal contracturen, en dat komt ongeveer wel uit. Ligt beetje aan de werkzaamheden en dynamiek
pi_215182610
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 23:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Hoezo kun je niet werken tijdens het lopen tussen stations/perrons? Je houd met je ene hand je laptop vast en de andere gebruik je om te typen. Af en toe kijk je vooruit zodat je niet ergens tegenaan botst.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_215183789
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 08:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Nee

Ik werk gewoon met vast aantal contracturen, en dat komt ongeveer wel uit. Ligt beetje aan de werkzaamheden en dynamiek
Dus je werkt gewoon een vast aantal uren, dan zit je toch geen uren te schrijven. Dan maakt het inderdaad niet uit of je thuis, in de trein of op kantoor werkt.
pi_215183852
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:19 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dus je werkt gewoon een vast aantal uren, dan zit je toch geen uren te schrijven. Dan maakt het inderdaad niet uit of je thuis, in de trein of op kantoor werkt.
Ligt er aan of er nog een potjes verantwoording aan vast zit.
pi_215183859
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:31 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ligt er aan of er nog een potjes verantwoording aan vast zit.
Ik schrijf uren op basis van wat ik doe (studie of andere taken), niet op basis van waar ik op dat moment ben.
pi_215183902
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:32 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik schrijf uren op basis van wat ik doe (studie of andere taken), niet op basis van waar ik op dat moment ben.
Ja, dat begrijp ik. Maar we hebben in dit land ook ambtenaren die uit diverse budgetten of potten betaald worden.

Dan schrijf je ook, zelfs als je achter hetzelfde bureau zit.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:41:37 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215183931
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 10:09 schreef HSG het volgende:

[..]
Hoezo kun je niet werken tijdens het lopen tussen stations/perrons? Je houd met je ene hand je laptop vast en de andere gebruik je om te typen. Af en toe kijk je vooruit zodat je niet ergens tegenaan botst.
:D

Zit net dat topic te lezen van die Russische chica die in Tbilisi in een metroingang stortte en dood ging omdat ze het gat in de weg over het hoofd zag terwijl ze aan het vloggen was :+
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:42:20 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215183942
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:38 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja, dat begrijp ik. Maar we hebben in dit land ook ambtenaren die uit diverse budgetten of potten betaald worden.

Dan schrijf je ook, zelfs als je achter hetzelfde bureau zit.
Heerlijke nondiscussie dit wel op de zaterdagmiddag O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')