Waar ik heb gezegd dat dit luxe is? Of heb je de verkeerde post gequote?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 21:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Voor mijn functie zit ik op allerlei plekken, werk ook regelmatig op gekke tijden of gekke plekken. Zijn wel wat micromanagers die eigenlijk vinden dat mensen op kantoor moeten zijn maar aangezien ik mijn werk overal kan doen en daar vaak externe mensen voor nodig heb, kunnen diende boom in.
Als ik dan een stuk uitwerk in de trein, op een boot, in een vliegtuig of midden in een bos dan is dat gewoon allemaal prima.
Alleen telefonische of teamsoverleggen word ik in beperkt als er mensen om me heen zijn zoals in OV (want vertrouwelijke shizzle). Verder niet en moeten ze ook niet over miepen
Waarom is dat luxe? Je doet toch gewoon je werk?
'ik wil dat ook' interpreteerde ik ietwat zo.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 21:51 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Waar ik heb gezegd dat dit luxe is? Of heb je de verkeerde post gequote?
Wat vreemd, het staat er immers niet.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 21:54 schreef Molo het volgende:
[..]
'ik wil dat ook' interpreteerde ik ietwat zo.
Ik ga zelf gewoonweg zelden naar kantoor omdat het heel ver weg is. Als ik ga schrijf ik geen extra uren, omdat we echt niet tot klokslag 5 uur op kantoor zitten. Dus ik ben netto geen extra uren kwijt ondanks de reistijd.quote:Waarom kan het bij jou niet of denk en dat het niet kan?
Dan begreep ik je niet goedquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 22:07 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Wat vreemd, het staat er immers niet.
[..]
Ik ga zelf gewoonweg zelden naar kantoor omdat het heel ver weg is. Als ik ga schrijf ik geen extra uren, omdat we echt niet tot klokslag 5 uur op kantoor zitten. Dus ik ben netto geen extra uren kwijt ondanks de reistijd.
Oftewel: op kantoordagen werk ik gewoon minder. Ik ga minder dan één keer per week naar kantoor.
Okee, dan ben je wel echt een ambtenaar zoals de critici zeggen dat ambtenaren zijn.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 22:07 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Wat vreemd, het staat er immers niet.
[..]
Ik ga zelf gewoonweg zelden naar kantoor omdat het heel ver weg is. Als ik ga schrijf ik geen extra uren, omdat we echt niet tot klokslag 5 uur op kantoor zitten. Dus ik ben netto geen extra uren kwijt ondanks de reistijd.
Oftewel: op kantoordagen werk ik gewoon minder. Ik ga minder dan één keer per week naar kantoor.
Nou als ik extra uren kan schrijven voor mijn reistijd dan is dat natuurlijk mooi meegenomen, vandaar. Ik was niet op de hoogte dat er een dergelijke regeling bestond.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 22:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan begreep ik je niet goed
Maar wat bedoelde je dan te zeggen met 'dat wil ik ook'?
Ik werk om te leven niet andersom. Zolang het werk gedaan wordt is het toch goed?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 22:21 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Okee, dan ben je wel echt een ambtenaar zoals de critici zeggen dat ambtenaren zijn.
Ja, maar je bevestigt wel het beeld dat veel belastingbetalers hebben van ambtenaren: 4 uur werken en 8 uur betaald krijgen door de belastingbetaler.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 22:24 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik werk om te leven niet andersom. Zolang het werk gedaan wordt is het toch goed?
Is dat niet wat elke werknemer doet?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 22:27 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ja, maar je bevestigt wel het beeld dat veel belastingbetalers hebben van ambtenaren: 4 uur werken en 8 uur betaald krijgen door de belastingbetaler.
Ik werk in de ICT volgens de scrum methode, je hebt bepaalde taken op de sprint staan en die moeten worden uitgevoerd. Dat lukt ook. Daarnaast heb je natuurlijk extra taken zoals studie etc.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 22:27 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ja, maar je bevestigt wel het beeld dat veel belastingbetalers hebben van ambtenaren: 4 uur werken en 8 uur betaald krijgen door de belastingbetaler.
Als ik met de trein reis ja. Doe ik ook niet zo vaak.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 21:06 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Oh je bedoelt dat je de uren in de trein schrijft als werkuren. Detachering, detavast?
Eeeehm, nee.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 22:43 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Is dat niet wat elke werknemer doet?
Ging niet om betaald krijgen voor reistijd maar voor betaald krijgen voor werken tijdens de reistijd.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 22:23 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Nou als ik extra uren kan schrijven voor mijn reistijd dan is dat natuurlijk mooi meegenomen, vandaar. Ik was niet op de hoogte dat er een dergelijke regeling bestond.
Maar wat je dus bedoelt is hetzelfde als wat ik doe (minder lang op kantoor zitten als je reistijd hebt).
Okee, dus als je thuis werkt, werk je ook maar 4 uur. Dan lijkt het me op zich wel okee.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 22:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik werk in de ICT volgens de scrum methode, je hebt bepaalde taken op de sprint staan en die moeten worden uitgevoerd. Dat lukt ook. Daarnaast heb je natuurlijk extra taken zoals studie etc.
Het idee dat je wordt betaald per uur dat je op kantoor zit of achter de computer zit is leuk voor een vakkenvuller maar zo werkt dat niet in de ICT. Het gaat om het resultaat.
Dit staat niet in de post die je quotet dus op basis waarvan je deze conclusie trekt is mij onduidelijk.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 23:05 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Okee, dus als je thuis werkt, werk je ook maar 4 uur. Dan lijkt het me op zich wel okee.
Maar heb je een flexcontract of zo dat je uren moet schrijven?quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 23:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Ging niet om betaald krijgen voor reistijd maar voor betaald krijgen voor werken tijdens de reistijd.
Als je in een drukke trein staat of je loopt tussen stations dan kun je natuurlijk niet werken
Maar goed, maakt ook niet uit. Je hebt je uitleg wel geloof ik
Oke, werknemer buiten een fabriek.quote:
Neequote:Op vrijdag 4 oktober 2024 23:35 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Maar heb je een flexcontract of zo dat je uren moet schrijven?
Want ik werk gewoon 36 u in de week.
Hoezo kun je niet werken tijdens het lopen tussen stations/perrons? Je houd met je ene hand je laptop vast en de andere gebruik je om te typen. Af en toe kijk je vooruit zodat je niet ergens tegenaan botst.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 23:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Ging niet om betaald krijgen voor reistijd maar voor betaald krijgen voor werken tijdens de reistijd.
Als je in een drukke trein staat of je loopt tussen stations dan kun je natuurlijk niet werken
Maar goed, maakt ook niet uit. Je hebt je uitleg wel geloof ik
Dus je werkt gewoon een vast aantal uren, dan zit je toch geen uren te schrijven. Dan maakt het inderdaad niet uit of je thuis, in de trein of op kantoor werkt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 08:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee
Ik werk gewoon met vast aantal contracturen, en dat komt ongeveer wel uit. Ligt beetje aan de werkzaamheden en dynamiek
Ligt er aan of er nog een potjes verantwoording aan vast zit.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 12:19 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dus je werkt gewoon een vast aantal uren, dan zit je toch geen uren te schrijven. Dan maakt het inderdaad niet uit of je thuis, in de trein of op kantoor werkt.
Ik schrijf uren op basis van wat ik doe (studie of andere taken), niet op basis van waar ik op dat moment ben.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 12:31 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ligt er aan of er nog een potjes verantwoording aan vast zit.
Ja, dat begrijp ik. Maar we hebben in dit land ook ambtenaren die uit diverse budgetten of potten betaald worden.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 12:32 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik schrijf uren op basis van wat ik doe (studie of andere taken), niet op basis van waar ik op dat moment ben.
quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 10:09 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoezo kun je niet werken tijdens het lopen tussen stations/perrons? Je houd met je ene hand je laptop vast en de andere gebruik je om te typen. Af en toe kijk je vooruit zodat je niet ergens tegenaan botst.
Heerlijke nondiscussie dit wel op de zaterdagmiddagquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 12:38 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik. Maar we hebben in dit land ook ambtenaren die uit diverse budgetten of potten betaald worden.
Dan schrijf je ook, zelfs als je achter hetzelfde bureau zit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |