abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220691627

Een ambtenaar is een natuurlijke persoon die is aangesteld in een openbare betrekking om, ondergeschikt aan een hoger gezag, een deel van de overheidstaak te verrichten. Afhankelijk van hun functie, leggen ambtenaren een zuiveringseed of ambtseed af.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ambtenaruhhhh
pi_220691635
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Kleinere gemeenten betalen meestal minder. Ook zijn er meestal minder ambtenaren dus hoeveel schaal 13 managers heb je nodig
61.500 inwoners is niet echt een kleine gemeente. Echt kleine gemeenten zijn er hier in het noorden juist niet meer.
pi_220691654
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
61.500 inwoners is niet echt een kleine gemeente. Echt kleine gemeenten zijn er hier in het noorden juist niet meer.
Hakken over de sloot niet meer inderdaad
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 19:11:13 #4
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220691857
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220693795
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:53 schreef Zelva het volgende:

[..]
Dit is nog het meest hilarische. Als je zelfs bij het Rijk die aangekondigde 25 cent niet krijgt...
Ik dacht dat het 7 cent was :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_220697824
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 11:54 schreef kaputwiehund het volgende:
Zelfs binnen het rijk zit er ondanks het functiegebouw Rijk verschil in schaalindeling van functies. Het is maar net waar de (theoretische) accenten worden gelegd. Mijn beeld is dat er in vergelijking met (middel) grote gemeenten weinig onderscheid is. Ik zit als WO manager in schaal 13, dat is redelijk gebruikelijk.
Schaal 13 manager is best laag toch (in mijn ogen overigens veel te hoog voor het dramatische niveau wat jullie soort doorgaans levert bij de overheid maar dat terzijde).
pi_220698528
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 18:04 schreef Jeroboam het volgende:
Schaal 13 manager is best laag toch (in mijn ogen overigens veel te hoog voor het dramatische niveau wat jullie soort doorgaans levert bij de overheid maar dat terzijde).
Schaal 13 is gebruikelijk voor teamleiders. Divisiemanagers en MT leden zitten nog wel wat hoger.
pi_220700510
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 19:21 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Schaal 13 is gebruikelijk voor teamleiders. Divisiemanagers en MT leden zitten nog wel wat hoger.
wat voor schaal hebben die managers die in hun team supersenior adviseurs schaal 13 hebben dan?
  zaterdag 2 mei 2026 @ 23:43:45 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220701232
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:45 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
wat voor schaal hebben die managers die in hun team supersenior adviseurs schaal 13 hebben dan?
Doorgaans 14, max 15
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_220702121
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:45 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Je moet als manager niet per se een hogere schaal hebben dan je medewerkers.

Ik had jaren geleden als 13 manager en heel scala aan schalen in mijn team, waaronder een paar 13en en een paar 14en. Is geen enkel probleem.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 03-05-2026 07:11:45 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 3 mei 2026 @ 07:01:26 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_220702146
Idee dat een manager altijd een hogere schaal heeft of moet hebben dan de medewerkers in zijn/haar team is trouwens echt super idioot. Zie dat wel vaak als uitgangspunt maar slaat echt helemaal nergens op
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 4 mei 2026 @ 01:05:12 #12
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_220710242
Was het niet zo dat het salaris van de gemeentesecretaris (hoogste ambtenaar) bepaald werd door het aantal inwoners van de gemeente?
En dat het salaris van de onderliggende functies hier weer op voortborduurden?

Stel gemeente van 100.000 inwoners, secretaris krijgt schaal 18.
Afdelingshoofden/-managers zitten daar 3 schalen onder, dus schaal 15.

Gemeente van 50.000 inwoners, secretaris krijgt schaal 15.
Afdelingshoofden/-managers krijgen dan schaal 12.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 01:19:18 #13
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_220717696
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 01:05 schreef FF het volgende:
Was het niet zo dat het salaris van de gemeentesecretaris (hoogste ambtenaar) bepaald werd door het aantal inwoners van de gemeente?
En dat het salaris van de onderliggende functies hier weer op voortborduurden?

Stel gemeente van 100.000 inwoners, secretaris krijgt schaal 18.
Afdelingshoofden/-managers zitten daar 3 schalen onder, dus schaal 15.

Gemeente van 50.000 inwoners, secretaris krijgt schaal 15.
Afdelingshoofden/-managers krijgen dan schaal 12.
Dat beweerde mijn gemeente ook, toen het inwonertal omhoog ging werd alles boven schaal 10 met een schaal verhoogd. De rest niet. Hi ha ho.

Ik heb daar echter geen enkel bewijs voor kunnen vinden dat dat een verplichting is. Wel de bezoldiging van de raadsleden, die is gekoppeld aan het inwonertal, maar het salaris van hoger ingeschaalde personeel, en dan ook louter het hoger ingeschaalde personeel verplicht verhogen bij meer inwoners? Ik ben nog steeds zeer benieuwd naar de onderbouwing daarvan, van mijn gemeente nooit gekregen.
pi_220722954
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 01:19 schreef Zelva het volgende:

[..]
Dat beweerde mijn gemeente ook, toen het inwonertal omhoog ging werd alles boven schaal 10 met een schaal verhoogd. De rest niet. Hi ha ho.

Ik heb daar echter geen enkel bewijs voor kunnen vinden dat dat een verplichting is. Wel de bezoldiging van de raadsleden, die is gekoppeld aan het inwonertal, maar het salaris van hoger ingeschaalde personeel, en dan ook louter het hoger ingeschaalde personeel verplicht verhogen bij meer inwoners? Ik ben nog steeds zeer benieuwd naar de onderbouwing daarvan, van mijn gemeente nooit gekregen.
Is niet vooral de afweging dat er in kleinere gemeentes onvoldoende inkomsten zijn om alle ambtenaren dezelfde schaal te betalen als in een grotere gemeente? Dus of minder betalen of het met (nog) minder personeel doen. Dat komt ook omdat grotere gemeentes vaak een centrumfunctie hebben en daardoor extra uitkeringen krijgen uit het gemeentefonds en ook meer overige inkomsten hebben.
pi_220723264
De laatste paar uurtjes zijn ingegaan en mag morgen weer om 08.15 op mijn werk zijn, normaal 08.45 beginnen maar nu naar de vakantie even een kort teamoverleg/welkom/weet ik veel wat.

We hebben er zin in !! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  woensdag 6 mei 2026 @ 10:11:25 #16
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_220726644
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 19:51 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Is niet vooral de afweging dat er in kleinere gemeentes onvoldoende inkomsten zijn om alle ambtenaren dezelfde schaal te betalen als in een grotere gemeente? Dus of minder betalen of het met (nog) minder personeel doen. Dat komt ook omdat grotere gemeentes vaak een centrumfunctie hebben en daardoor extra uitkeringen krijgen uit het gemeentefonds en ook meer overige inkomsten hebben.
Maar daar heb ik het niet over. Het gaat bij mij gemeente om een beslissing om iedereen die op of boven schaal 10 was ingeschaald in een hogere schaal te zetten, en iedereen daaronder in dezelfde schaal te laten zitten.

Dus kennelijk is daar wel geld voor.
pi_220730153
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 10:11 schreef Zelva het volgende:

[..]
Maar daar heb ik het niet over. Het gaat bij mij gemeente om een beslissing om iedereen die op of boven schaal 10 was ingeschaald in een hogere schaal te zetten, en iedereen daaronder in dezelfde schaal te laten zitten.

Dus kennelijk is daar wel geld voor.
Misschien hebben ze die mensen historisch juist lager ingeschaald
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')