SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ambtenaruhhhh
61.500 inwoners is niet echt een kleine gemeente. Echt kleine gemeenten zijn er hier in het noorden juist niet meer.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 18:43 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Kleinere gemeenten betalen meestal minder. Ook zijn er meestal minder ambtenaren dus hoeveel schaal 13 managers heb je nodig
Hakken over de sloot niet meer inderdaadquote:Op vrijdag 1 mei 2026 18:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
61.500 inwoners is niet echt een kleine gemeente. Echt kleine gemeenten zijn er hier in het noorden juist niet meer.
Ik dacht dat het 7 cent wasquote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:53 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dit is nog het meest hilarische. Als je zelfs bij het Rijk die aangekondigde 25 cent niet krijgt...
Schaal 13 manager is best laag toch (in mijn ogen overigens veel te hoog voor het dramatische niveau wat jullie soort doorgaans levert bij de overheid maar dat terzijde).quote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:54 schreef kaputwiehund het volgende:
Zelfs binnen het rijk zit er ondanks het functiegebouw Rijk verschil in schaalindeling van functies. Het is maar net waar de (theoretische) accenten worden gelegd. Mijn beeld is dat er in vergelijking met (middel) grote gemeenten weinig onderscheid is. Ik zit als WO manager in schaal 13, dat is redelijk gebruikelijk.
Schaal 13 is gebruikelijk voor teamleiders. Divisiemanagers en MT leden zitten nog wel wat hoger.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 18:04 schreef Jeroboam het volgende:
Schaal 13 manager is best laag toch (in mijn ogen overigens veel te hoog voor het dramatische niveau wat jullie soort doorgaans levert bij de overheid maar dat terzijde).
wat voor schaal hebben die managers die in hun team supersenior adviseurs schaal 13 hebben dan?quote:Op zaterdag 2 mei 2026 19:21 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Schaal 13 is gebruikelijk voor teamleiders. Divisiemanagers en MT leden zitten nog wel wat hoger.
Doorgaans 14, max 15quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:45 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
wat voor schaal hebben die managers die in hun team supersenior adviseurs schaal 13 hebben dan?
Je moet als manager niet per se een hogere schaal hebben dan je medewerkers.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 22:45 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
wat voor schaal hebben die managers die in hun team supersenior adviseurs schaal 13 hebben dan?
Dat beweerde mijn gemeente ook, toen het inwonertal omhoog ging werd alles boven schaal 10 met een schaal verhoogd. De rest niet. Hi ha ho.quote:Op maandag 4 mei 2026 01:05 schreef FF het volgende:
Was het niet zo dat het salaris van de gemeentesecretaris (hoogste ambtenaar) bepaald werd door het aantal inwoners van de gemeente?
En dat het salaris van de onderliggende functies hier weer op voortborduurden?
Stel gemeente van 100.000 inwoners, secretaris krijgt schaal 18.
Afdelingshoofden/-managers zitten daar 3 schalen onder, dus schaal 15.
Gemeente van 50.000 inwoners, secretaris krijgt schaal 15.
Afdelingshoofden/-managers krijgen dan schaal 12.
Is niet vooral de afweging dat er in kleinere gemeentes onvoldoende inkomsten zijn om alle ambtenaren dezelfde schaal te betalen als in een grotere gemeente? Dus of minder betalen of het met (nog) minder personeel doen. Dat komt ook omdat grotere gemeentes vaak een centrumfunctie hebben en daardoor extra uitkeringen krijgen uit het gemeentefonds en ook meer overige inkomsten hebben.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 01:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat beweerde mijn gemeente ook, toen het inwonertal omhoog ging werd alles boven schaal 10 met een schaal verhoogd. De rest niet. Hi ha ho.
Ik heb daar echter geen enkel bewijs voor kunnen vinden dat dat een verplichting is. Wel de bezoldiging van de raadsleden, die is gekoppeld aan het inwonertal, maar het salaris van hoger ingeschaalde personeel, en dan ook louter het hoger ingeschaalde personeel verplicht verhogen bij meer inwoners? Ik ben nog steeds zeer benieuwd naar de onderbouwing daarvan, van mijn gemeente nooit gekregen.
Maar daar heb ik het niet over. Het gaat bij mij gemeente om een beslissing om iedereen die op of boven schaal 10 was ingeschaald in een hogere schaal te zetten, en iedereen daaronder in dezelfde schaal te laten zitten.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 19:51 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Is niet vooral de afweging dat er in kleinere gemeentes onvoldoende inkomsten zijn om alle ambtenaren dezelfde schaal te betalen als in een grotere gemeente? Dus of minder betalen of het met (nog) minder personeel doen. Dat komt ook omdat grotere gemeentes vaak een centrumfunctie hebben en daardoor extra uitkeringen krijgen uit het gemeentefonds en ook meer overige inkomsten hebben.
Misschien hebben ze die mensen historisch juist lager ingeschaaldquote:Op woensdag 6 mei 2026 10:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar daar heb ik het niet over. Het gaat bij mij gemeente om een beslissing om iedereen die op of boven schaal 10 was ingeschaald in een hogere schaal te zetten, en iedereen daaronder in dezelfde schaal te laten zitten.
Dus kennelijk is daar wel geld voor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |