SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AmbtenaruhhhhHet leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
Gefeliciteerd.quote:Op maandag 23 september 2024 22:29 schreef arvensis het volgende:
Zeker nog happy! Binnenkort mijn beoordelingsgesprek om naar een functie hoger te gaan en kreeg daarover vandaag al erg positief nieuws van mijn LG.
Gefeliciteerd! Krijg je dan een meer leidinggevende functie of juist inhoudelijk?quote:Op maandag 23 september 2024 22:29 schreef arvensis het volgende:
Zeker nog happy! Binnenkort mijn beoordelingsgesprek om naar een functie hoger te gaan en kreeg daarover vandaag al erg positief nieuws van mijn LG.
Tof! Lijkt me idd lastig combineren met kleine kinderen, denk dat je veel meer bereikbaar moet zijn. Ik heb eigenlijk precies hetzelfde met als ik een functie hoger zou gaan, ik denk dat ik dan niet meer weg kom met part time werken. Dus voor nu is het denk ik nog te vroeg voor mij. Vooral het extra geld trekt me hahahaquote:Op dinsdag 24 september 2024 09:27 schreef arvensis het volgende:
@:vkv meer inhoudelijk! Ik zou nu geen LG-functie willen uitvoeren. Denk dat ik dat ook niet goed zou kunnen combineren met drie jonge kinderen thuis.
Ha! De bruto-bedragen zijn inderdaad prima, maar daar blijft het ook bij.![]()
Heb je ook pluspunten aan de nieuwe functie die je af kan wegen tegen deze minpunten?
Ik was gister na 21 uur nog even aan het werk om iets af te maken en zag dat zowel mijn huidige LG als mijn oude LG online waren (één zelfs in een call). Voor mij was het eenmalig maar zij doen dit heel regelmatig. Zou daar echt dood ongelukkig van worden.quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:30 schreef VKV het volgende:
[..]
Tof! Lijkt me idd lastig combineren met kleine kinderen, denk dat je veel meer bereikbaar moet zijn. Ik heb eigenlijk precies hetzelfde met als ik een functie hoger zou gaan, ik denk dat ik dan niet meer weg kom met part time werken. Dus voor nu is het denk ik nog te vroeg voor mij. Vooral het extra geld trekt me hahaha
Pff ik vind de werkprivébalans ook heel belangrijk en heb over het algemeen 's avonds wel iets anders te doen dan te werken. Hoewel ik me kan voorstellen dat mensen hun tijd flexibel indelen en dan 's avonds werken en overdag misschien een paar uurtjes niet. Dan kan je overdag sporten o.i.d. Met kinderen heb je ongeveer nul flexibiliteit dus doe mij dan maar overdag werken en 's avonds vrij.quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:34 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik was gister na 21 uur nog even aan het werk om iets af te maken en zag dat zowel mijn huidige LG als mijn oude LG online waren (één zelfs in een call). Voor mij was het eenmalig maar zij doen dit heel regelmatig. Zou daar echt dood ongelukkig van worden.
Altijd een goed pluspunt!
In ons team ben ik de enige die part time werkt (32 uur), die mogelijkheid laat ik ook graag nog bestaan.
Die doen echt zichzelf dat aan hoor.quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:34 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik was gister na 21 uur nog even aan het werk om iets af te maken en zag dat zowel mijn huidige LG als mijn oude LG online waren (één zelfs in een call). Voor mij was het eenmalig maar zij doen dit heel regelmatig. Zou daar echt dood ongelukkig van worden.
Altijd een goed pluspunt!
In ons team ben ik de enige die part time werkt (32 uur), die mogelijkheid laat ik ook graag nog bestaan.
Ik heb een kind en vind de flexibiliteit juist ideaal. Ga ik mee naar blokfluitles, knal er daarna even een teamsmeeting doorheen en zit 's avonds nog even rapport of presentatie te fixen. Bij kantoortijden zou ik veel meer van mijn kind missen. Beetje chaotisch soms wel maar hey, prrrrrima voor mijquote:Op dinsdag 24 september 2024 17:05 schreef VKV het volgende:
[..]
Pff ik vind de werkprivébalans ook heel belangrijk en heb over het algemeen 's avonds wel iets anders te doen dan te werken. Hoewel ik me kan voorstellen dat mensen hun tijd flexibel indelen en dan 's avonds werken en overdag misschien een paar uurtjes niet. Dan kan je overdag sporten o.i.d. Met kinderen heb je ongeveer nul flexibiliteit dus doe mij dan maar overdag werken en 's avonds vrij.
Hier ook. 2 dagen kantoor en 3 dagen thuis. Thuis ben ik inderdaad een stuk productiever dan op kantoor. Mijn team zit sowieso op kantoor 30% van de tijd bij de koffieautomaat koffie te drinken en te kletsen dan dat ze echt aan het werk zijn. Zelfs onze LG. Letterlijk... elk 1.5 uur wordt er minstens 20 min koffie gedronken.quote:Op dinsdag 24 september 2024 17:16 schreef Vincent_student het volgende:
Ik vind die flexibiliteit wel een groot voordeel. Het is bij ons geen acht tot half vijf op kantoor meer, zoals dat vroeger was. In de coronatijd bleek dat de thuiswerkers veel beter presteerden dan op kantoor en ik herken dat direct. Thuis zit je niet tussendoor te ouwehoeren bij het koffieapparaat.
Daarnaast heerst bij ons de regel: als je het afgesproken werk maar af hebt en op tijd en maar in je agenda zet waar je bent en waar je mee bezig bent. Dus als je een paar uurtjes even gaat sporten, gewoon in je agenda zetten.
Corona was een lastige tijd, maar heeft ook dit goeds voortgebracht. Anders kon nooit bewezen worden dat thuiswerken meer werk aflevert dan op kantoor.
Ik moet ook zeggen dat als ik naar kantoor ga, ik eerst een uur thuis bezig ben (aankleden, douchen, brood smeren, inpakken), dan een uur reizen heen, dan aanmelden, dan collega's tegenkomen en praten, koffie halen, voor je het weet ben je meer dan twee uur verder voordat je goed en wel achter een flexplek zit waar je collega van de vorige dag nog zijn lege koffiebekertjes heeft achtergelaten en kruimels op het bureau. Dan ben je goed en wel aan het werk, dan komt een collega die vraagt of je straks mee gaat lunchen.
Als je na die dag in een bomvolle trein, staand tegen anderen, naar huis gaat, ben ik bekaf als ik thuis kom en moet ik nog koken ook. Dan vraag ik me daarna af: wat heb ik godsnaam vandaag uitgevoerd?
Collega´s welke later komen en eerder weggaan en waarvan je weet dat ze niks zinnigs te doen hebbenquote:Op dinsdag 24 september 2024 21:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Hier ook. 2 dagen kantoor en 3 dagen thuis. Thuis ben ik inderdaad een stuk productiever dan op kantoor. Mijn team zit sowieso op kantoor 30% van de tijd bij de koffieautomaat koffie te drinken en te kletsen dan dat ze echt aan het werk zijn. Zelfs onze LG. Letterlijk... elk 1.5 uur wordt er minstens 20 min koffie gedronken.
Maar van 8:00 tot 16:30 heeft bij ons nooit bestaan. Collega's komen op verschillende tijden naar binnen gelopen.
Als je bij ons na minder dan 8 uur werken vertrok, kreeg je het te horen. Die tijden zijn voorbij.quote:Op dinsdag 24 september 2024 21:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Hier ook. 2 dagen kantoor en 3 dagen thuis. Thuis ben ik inderdaad een stuk productiever dan op kantoor. Mijn team zit sowieso op kantoor 30% van de tijd bij de koffieautomaat koffie te drinken en te kletsen dan dat ze echt aan het werk zijn. Zelfs onze LG. Letterlijk... elk 1.5 uur wordt er minstens 20 min koffie gedronken.
Maar van 8:00 tot 16:30 heeft bij ons nooit bestaan. Collega's komen op verschillende tijden naar binnen gelopen.
quote:Op woensdag 25 september 2024 00:58 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Collega´s welke later komen en eerder weggaan en waarvan je weet dat ze niks zinnigs te doen hebben
Dat laatste is toch ook een beetje symboolpolitiek. Genoeg collega's die de hele dag gezellig over de vloer lopen met een kopje koffie in de hand. Relaties, vakanties, auto's en het voetbal van het weekend wordt besproken en na een paar verstuurde mailtjes gaan mensen weer naar huis. Verder hangt iedereen toch maar een beetje achter zijn computer, jullie (en ik ook) versturen ook vaak berichten hier onder werktijd.quote:Op woensdag 25 september 2024 01:10 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Als je bij ons na minder dan 8 uur werken vertrok, kreeg je het te horen. Die tijden zijn voorbij.
Maar jij en ik weten ook precies wie er nooit iets regelt, op tijd af krijgt, overal te laat komt, slordig is en dat zijn vaak wel zulke figuren.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
[..]
Dat laatste is toch ook een beetje symboolpolitiek. Genoeg collega's die de hele dag gezellig over de vloer lopen met een kopje koffie in de hand. Relaties, vakanties, auto's en het voetbal van het weekend wordt besproken en na een paar verstuurde mailtjes gaan mensen weer naar huis. Verder hangt iedereen toch maar een beetje achter zijn computer, jullie (en ik ook) versturen ook vaak berichten hier onder werktijd.
De lui die echt daadwerkelijk hun uren maken zijn schaars hoor. Zelfs bij mensen die zeggen dat ze keurig hun uurtjes maken betwijfel ik dat altijd enorm. Laten we elkaar niet voor de gek houden.
Daar heb je gelijk in. De echte kneuzen pik je er wel uit ja.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:40 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Maar jij en ik weten ook precies wie er nooit iets regelt, op tijd af krijgt, overal te laat komt, slordig is en dat zijn vaak wel zulke figuren.
Wat bedoel je?quote:Op woensdag 25 september 2024 13:07 schreef Questular het volgende:
Die zitten de hele dag op een forum te klagen toch?
Mensen die koffie na de lunch nodig hebbenquote:Op woensdag 25 september 2024 14:09 schreef Questular het volgende:
[..]
Sorry ben nu even druk bezig met koffie drinken.
Want koffie kan niet gewoon lekker zijn?quote:Op woensdag 25 september 2024 14:11 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Mensen die koffie na de lunch nodig hebben
Weet je wat altijd het issue is bij collega's die ook echt werken? Dat iedereen teveel gaat leunen aan dat soort collega'squote:Op woensdag 25 september 2024 10:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
[..]
Dat laatste is toch ook een beetje symboolpolitiek. Genoeg collega's die de hele dag gezellig over de vloer lopen met een kopje koffie in de hand. Relaties, vakanties, auto's en het voetbal van het weekend wordt besproken en na een paar verstuurde mailtjes gaan mensen weer naar huis. Verder hangt iedereen toch maar een beetje achter zijn computer, jullie (en ik ook) versturen ook vaak berichten hier onder werktijd.
De lui die echt daadwerkelijk hun uren maken zijn schaars hoor. Zelfs bij mensen die zeggen dat ze keurig hun uurtjes maken betwijfel ik dat altijd enorm. Laten we elkaar niet voor de gek houden.
Werk is sowieso zwaar overrated joh. Het gewicht wat mensen hangen aan zichzelf als werknemer, belachelijk vaak. Het boeit geen ene reet voor de grootsheid der dingen en de waan van de dag net zoquote:Op woensdag 25 september 2024 22:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Weet je wat altijd het issue is bij collega's die ook echt werken? Dat iedereen teveel gaat leunen aan dat soort collega's
"goh wij hebben een collega die ervaren is, efficiënt en goed zijn werk doet"
* leunt lekker achterover *
Totdat die ene ervaren collega naar een andere functie gaat.
* PANIEK!!! *
Het kerkhof ligt vol met onmisbarenquote:Op woensdag 25 september 2024 23:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Werk is sowieso zwaar overrated joh. Het gewicht wat mensen hangen aan zichzelf als werknemer, belachelijk vaak. Het boeit geen ene reet voor de grootsheid der dingen en de waan van de dag net zo![]()
Doe gewoon wat zinnigs en leef een leuk leven, joeeee
Een echte ambtenaar.quote:Op woensdag 25 september 2024 23:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Werk is sowieso zwaar overrated joh. Het gewicht wat mensen hangen aan zichzelf als werknemer, belachelijk vaak. Het boeit geen ene reet voor de grootsheid der dingen en de waan van de dag net zo![]()
Klopt, vooral bij kleine afdelingen en teams. Maar je hebt ook genoeg afdelingen (denk aan Communicatie bijvoorbeeld) waarbij de inhoud van het werk sowieso al veel gebakken lucht is. Wat andere leuke voorbeelden:quote:Op woensdag 25 september 2024 22:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Weet je wat altijd het issue is bij collega's die ook echt werken? Dat iedereen teveel gaat leunen aan dat soort collega's
"goh wij hebben een collega die ervaren is, efficiënt en goed zijn werk doet"
* leunt lekker achterover *
Totdat die ene ervaren collega naar een andere functie gaat.
* PANIEK!!! *
Gelukkig ben jij keihard aan het werk door deze opsomming op fok neer te zetten om 10:13. Ik ben jaloers op je werkethos.quote:Op donderdag 26 september 2024 10:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Klopt, vooral bij kleine afdelingen en teams. Maar je hebt ook genoeg afdelingen (denk aan Communicatie bijvoorbeeld) waarbij de inhoud van het werk sowieso al veel gebakken lucht is. Wat andere leuke voorbeelden:
1. Social media-coördinator zonder echte activiteiten.
2. Vergaderplanner voor nutteloze vergaderingen.
3. Procesbewaker van overbodige bureaucratie.
4. Compliance-officer voor irrelevante regels.
5. Rapportageschrijver van ongelezen rapporten.
6. Interne nieuwsbriefredacteur zonder lezers.
7. Innovatiemanager zonder innovatie.
8. Teambuilding-coach voor gedemotiveerde teams.
9. Strategisch adviseur zonder echte strategie.
10. KPI-analist voor betekenisloze statistieken.
Het stikt van dit soort banen, niet alleen bij de overheid maar ook in het bedrijfsleven.
Haha, het multitasken zit er goed in! Zelfs tijdens een korte pauze blijft er altijd tijd voor een snelle reactie op Fok. Maar geen zorgen, het werk komt ook gewoon af.quote:Op donderdag 26 september 2024 10:25 schreef Questular het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij keihard aan het werk door deze opsomming op fok neer te zetten om 10:13. Ik ben jaloers op je werkethos.
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 25 september 2024 23:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Kom net uit mijn werkquote:
Is ook wel logisch dat daar een taboe op rustquote:Op woensdag 25 september 2024 10:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
[..]
Het is af en toe ook niet helemaal duidelijk wat nou effectief werken is. Achter een lopende band is het simpel: In 35 uur produceer je minder dan in 36 uur. Maar de meesten hebben tegenwoordig niet meer dat soort taken maar taken die vragen om creativiteit en probleemoplossend vermogen. En dan is 36 uur op een toetsenbord rammen niet per sé effectiever dan 35 uur.quote:Op donderdag 26 september 2024 23:50 schreef zalkc het volgende:
Als ik 25 uur van de 36 ook echt werk zit ik redelijk goed denk ik, ik tel dan ook maar half de vergaderingen mee waar ik ondertussen op het andere scherm aan het internetten ben.
Werk net klaar, ik zal zaterdag verlof nemen...quote:Op donderdag 26 september 2024 10:25 schreef Questular het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij keihard aan het werk door deze opsomming op fok neer te zetten om 10:13. Ik ben jaloers op je werkethos.
Bij mij vind ik het lastig dat er best wat adviseurs rondlopen die allang adviseur zijn en vooral alleen maar praten (vergaderen). Maar waar uiteindelijk niet veel uitkomt en die allang niet meer de kennis hebben waar ze over zouden moeten adviseren. Maar ze gaan ook niet meer weg (want gouden kooi), waardoor er amper beweging of doorstroom is in een team.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. De echte kneuzen pik je er wel uit ja.
Adviseursfuncties zijn inderdaad ook vaak veel te vrijblijvend. Er is niets om mensen op af te rekenen, geen deadlines of echte KPI's. En als er al eens een keer een rapport komt dan eindigt het ook vaak weer onderin de la.quote:Op vrijdag 27 september 2024 03:54 schreef Ixia het volgende:
[..]
Bij mij vind ik het lastig dat er best wat adviseurs rondlopen die allang adviseur zijn en vooral alleen maar praten (vergaderen). Maar waar uiteindelijk niet veel uitkomt en die allang niet meer de kennis hebben waar ze over zouden moeten adviseren. Maar ze gaan ook niet meer weg (want gouden kooi), waardoor er amper beweging of doorstroom is in een team.
Volgens mij zit je met 25 uur misschien nog aan de ruime kant. Ga nou voor de grap eens bijhouden wat je collega die naast jou op kantoor zit allemaal uitvreet. NOS of Youtube staat open, hij slentert wat over de vloer naar het koffiezetapparaat, 'alleen vandaag' moeten de kinderen eerder van school gehaald worden maar dan toch toevallig donderdag ook weer, en ga zo maar door.quote:Op donderdag 26 september 2024 23:50 schreef zalkc het volgende:
[..]
Is ook wel logisch dat daar een taboe op rust
Als ik thuis werk zet ik bij de lunch vaak zat een serie aan bij het eten, en als het past komt er dan ook wel eens een 2e aflevering aan vast. Ik weet wat ik af wil hebben op een dag en dat komt ook af. En raar genoeg is dat op een kantoor voor mij veel moeilijker om voor elkaar te krijgen dan thuis.
Als ik 25 uur van de 36 ook echt werk zit ik redelijk goed denk ik, ik tel dan ook maar half de vergaderingen mee waar ik ondertussen op het andere scherm aan het internetten ben.
Nope. Mijn gemeente is sowieso anti auto.quote:Op maandag 30 september 2024 18:38 schreef Vivark het volgende:
Even een vraag voor gemeenteambtenaren!
Krijgen jullie een reiskostenvergoeding?
En zo ja, hoeveel (niet in absolute zin, maar per kilometer of dag of andere rekeneenheid)
Ja bij ons wel, volgens een staffeltje.quote:Op maandag 30 september 2024 18:38 schreef Vivark het volgende:
En zo ja, hoeveel (niet in absolute zin, maar per kilometer of dag of andere rekeneenheid)
Neequote:Op maandag 30 september 2024 18:38 schreef Vivark het volgende:
Je bedoelt neem ik aan voor woon-werkverkeer (en dus niet voor dienstreizen toch)?quote:Op maandag 30 september 2024 18:38 schreef Vivark het volgende:
Tssss. Ik kan heus wel kruipen!!quote:Op maandag 30 september 2024 20:54 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Jij kan nog net niet kruipen
Ja, ik bedoel inderdaad woon-werkverkeer.quote:Op maandag 30 september 2024 20:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Je bedoelt neem ik aan voor woon-werkverkeer (en dus niet voor dienstreizen toch)?
Misschien omdat ze gekozen hebben voor OV-kaart met woon-werk?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 07:00 schreef Zwansen het volgende:
Vreemd dat je geen vergoeding krijgt voor woon-werk. Bij de provincie staat het volgens mij in de cao.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |