Bij gemeenten staat dat de werkgever hier een regeling voor kan maken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 07:00 schreef Zwansen het volgende:
Vreemd dat je geen vergoeding krijgt voor woon-werk. Bij de provincie staat het volgens mij in de cao.
Dat is ook een vergoeding toch?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 07:04 schreef HSG het volgende:
[..]
Misschien omdat ze gekozen hebben voor OV-kaart met woon-werk?
Ik heb ook een NS-business kaart, maar als ik met de auto ga krijg ik wel een vergoeding. Slechts 10 cent per km, maar toch.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 07:04 schreef HSG het volgende:
[..]
Misschien omdat ze gekozen hebben voor OV-kaart met woon-werk?
Klopt. Je reiskosten worden dan 100% vergoed.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 08:50 schreef investeerdertje het volgende:
Dat is ook een vergoeding toch?
Ik weet niet wat jouw woonsituatie is maar voor mij komt een kaart van het rijk voor woon-werk beter uit.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 09:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik heb ook een NS-business kaart, maar als ik met de auto ga krijg ik wel een vergoeding. Slechts 10 cent per km, maar toch.
Met de fiets krijg je volgens mij 15 cent dacht ik, lopend 20 cent.
Tussen de gemeente Utrecht en Het Hogeland (Noord Groningen) kan er wel een stevig verschil zijn tussen bereikbaarheid met het OVquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:26 schreef Sometimes het volgende:
Gezien de OV bereikbaarheid (of vooral het gebrek daaraan) begrijp ik wel dat gemeentes dit zelf invullen.
De reiskostenvergoeding voor het rijk is dan ook belabberd te noemen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 11:09 schreef HSG het volgende:
[..]
Klopt. Je reiskosten worden dan 100% vergoed.
[..]
Ik weet niet wat jouw woonsituatie is maar voor mij komt een kaart van het rijk voor woon-werk beter uit.
Ik niet. Je kan ook gewoon centraal een vergoeding voor beiden afspreken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:26 schreef Sometimes het volgende:
Gezien de OV bereikbaarheid (of vooral het gebrek daaraan) begrijp ik wel dat gemeentes dit zelf invullen.
Klopt omdat ze het OV motiveren maar het inderdaad erg zuur als je een k*t OV verbinding hebt. Ik ken mensen die met de auto 20 min over doen en met OV meer dan een uur.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:27 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
De reiskostenvergoeding voor het rijk is dan ook belabberd te noemen.
De globale mobiliteitskaart bestond al even toch? Was van een ander bedrijf dan ns. Alleen met tijdelijke contracten kreeg je die bij mijn weten niet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:46 schreef Berkery het volgende:
We (Politie) hebben sinds kort een NS Business Card. Wat een verademing, voorheen moest ik alles voorschieten en elke reisbeweging apart declareren.
Ja maar dat betekend toch niet dat je geen vergoeding hoeft te geven. Het kan ook een karige vergoeding zijn. Net genoeg voor de brandstof ofzo. Na 50km is het nu geen vergoedingquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Klopt omdat ze het OV motiveren maar het inderdaad erg zuur als je een k*t OV verbinding hebt. Ik ken mensen die met de auto 20 min over doen en met OV meer dan een uur.
Dat verschilde weer per eenheid. Ik was, toen ik van auto op trein overstapte ook in de veronderstelling dat ik een trajectkaart of iets dergelijks zou krijgen, maar de NS business card is pas dit jaar landelijk ingevoerd (nadat er eerst weer een paar maanden vertraging was i.v.m. ruzie over aanbestedingen, maar dat is weer een ander verhaal).quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:48 schreef investeerdertje het volgende:
De globale mobiliteitskaart bestond al even toch? Was van een ander bedrijf dan ns. Alleen met tijdelijke contracten kreeg je die bij mijn weten niet.
Aah vandaar. Ja 15-16 was die zover ik weet al beschikbaar, maar kan aan de eenheid liggen danquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:57 schreef Berkery het volgende:
[..]
Dat verschilde weer per eenheid. Ik was, toen ik van auto op trein overstapte ook in de veronderstelling dat ik een trajectkaart of iets dergelijks zou krijgen, maar de NS business card is pas dit jaar landelijk ingevoerd (nadat er eerst weer een paar maanden vertraging was i.v.m. ruzie over aanbestedingen, maar dat is weer een ander verhaal).
Dan zou de extra tijd die het OV kost ten opzichte van de auto wat mij betreft als werktijd moeten gelden. Eens kijken hoe belangrijk men het stimuleren van het OV nog vindt als het de baas tijd kost in plaats van de werknemer.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Klopt omdat ze het OV motiveren maar het inderdaad erg zuur als je een k*t OV verbinding hebt. Ik ken mensen die met de auto 20 min over doen en met OV meer dan een uur.
Hoezo? Hoe je op het werk komt is jouw probleem en schijnbaar ga je akkoord met deze arbeidsvoorwaardenquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:35 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dan zou de extra tijd die het OV kost ten opzichte van de auto wat mij betreft als werktijd moeten gelden. Eens kijken hoe belangrijk men het stimuleren van het OV nog vindt als het de baas tijd kost in plaats van de werknemer.
Ik vind het een nogal gemakkelijk argument vanuit een werkgever om te zeggen dat je OV gebruik stimuleert, terwijl je de "lasten" ervan bij de werknemer neerlegt. Dan vind ik dat je daadwerkelijk moet laten zien dat je het stimuleert door ook de extra tijd die het kost te vergoeden aan de werknemer.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:59 schreef investeerdertje het volgende:
Hoezo? Hoe je op het werk komt is jouw probleem en schijnbaar ga je akkoord met deze arbeidsvoorwaarden
hoezo? Ze hoeven niets te vergoeden he. Dit is wat ze bieden en dat doen ze vanuit een gedachte.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 15:12 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik vind het een nogal gemakkelijk argument vanuit een werkgever om te zeggen dat je OV gebruik stimuleert, terwijl je de "lasten" ervan bij de werknemer neerlegt. Dan vind ik dat je daadwerkelijk moet laten zien dat je het stimuleert door ook de extra tijd die het kost te vergoeden aan de werknemer.
Je hebt het altijd zelf in de hand. Als het je niet bevalt kan je iets anders zoeken. In goede en in slechte tijden.quote:Maar inderdaad, er is (zeker in de huidige markt) geen enkele noodzaak om voor dergelijke werkgevers te werken. Dat heb je inderdaad zelf in de hand, dat is zo.
Zelfs in de Randstad kan het problematisch zijn.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:52 schreef zalkc het volgende:
[..]
Tussen de gemeente Utrecht en Het Hogeland (Noord Groningen) kan er wel een stevig verschil zijn tussen bereikbaarheid met het OV
Zuid Holland hier, problematisch. Maar ga lekker meestal met de auto, comfort boven paar euro'squote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:18 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Zelfs in de Randstad kan het problematisch zijn.
Ja, vanuit een "MVO gedachte". Ik ben alleen benieuwd wat er van zo'n gedachte overblijft als de reistijd voor rekening werkgever komt in plaats van werknemer. Dan wordt die gedachte ineens losgelaten. Dan is het maatschappelijke aspect ineens niet meer zo belangrijk.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 15:30 schreef investeerdertje het volgende:
hoezo? Ze hoeven niets te vergoeden he. Dit is wat ze bieden en dat doen ze vanuit een gedachte.
Eens. Als het totaalplaatje niet meer klopt moet je wat anders gaan doen inderdaad.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 15:30 schreef investeerdertje het volgende:
Je hebt het altijd zelf in de hand. Als het je niet bevalt kan je iets anders zoeken. In goede en in slechte tijden.
Genoeg collega's die meer betalen per maand om naar hun werk te komen voor brandstof dan die karige vergoeding.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:48 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ja maar dat betekend toch niet dat je geen vergoeding hoeft te geven. Het kan ook een karige vergoeding zijn. Net genoeg voor de brandstof ofzo. Na 50km is het nu geen vergoeding
En weet je wat je werkgever dan zegt? "dan ga je toch lekker ergens anders werken als het je niet bevalt".quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:35 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dan zou de extra tijd die het OV kost ten opzichte van de auto wat mij betreft als werktijd moeten gelden. Eens kijken hoe belangrijk men het stimuleren van het OV nog vindt als het de baas tijd kost in plaats van de werknemer.
Werkgevers piepen momenteel vooral dat er geen (goed) personeel te vinden is, dus die houding is de afgelopen jaren wel wat veranderd bij de meeste werkgevers.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 17:13 schreef HSG het volgende:
En weet je wat je werkgever dan zegt? "dan ga je toch lekker ergens anders werken als het je niet bevalt".
Het hangt er vanaf waar de tekorten zijn. Als je een specialist in de IT bent wordt het voor de werkgever een stuk moeilijker inderdaad.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 17:21 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Werkgevers piepen momenteel vooral dat er geen (goed) personeel te vinden is, dus die houding is de afgelopen jaren wel wat veranderd bij de meeste werkgevers.
Ja, rijk. Daar is dat een ding. Staat wel een goede verhuisvergoeding tegenover.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 17:13 schreef HSG het volgende:
[..]
Genoeg collega's die meer betalen per maand om naar hun werk te komen voor brandstof dan die karige vergoeding.
Vind maar eens een huis tegenwoordig.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 18:10 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ja, rijk. Daar is dat een ding. Staat wel een goede verhuisvergoeding tegenover.
Net of iemand überhaupt nu nog verhuist voor zo'n soort baanquote:
Nee. Men is niet meer van plan meerdere dagen per week grote afstanden af te leggen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Net of iemand überhaupt nu nog verhuist voor zo'n soort baan
Ik weet dat er legio Fokkers geen relatie of gezin hebben, maar de eenverdienersgezinnen zijn er niet echt meer. En partners en kinderen gaan ook echt niet meer meebuigen tegenwoordigquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:38 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee. Men is niet meer van plan meerdere dagen per week grote afstanden af te leggen.
Nee ik niet. Zal wel weer iets van 2 dagen kantoor en 3 dagen thuis worden.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:41 schreef Molo het volgende:
Ik kreeg ergens mee dat er Rijksbreed een beleidslijn voor thuiswerk/hybride werken gaat komen
Weet iemand daar meer van?
Als je nog jong en single bent gaat dat makkelijker. Net als voor je werk steeds naar het buitenland gaan. Maar ik snap ook wel dat kinderen en partner laten inderdaad niet mee gaan buigen. Je zal maar als kind het prima in je omgeving hebben en plotseling word je daar weggerukt en elders geplaatst omdat anders papa/mama alle dagen uren moet reizen omdat boomer-baas te ouderwets is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik weet dat er legio Fokkers geen relatie of gezin hebben, maar de eenverdienersgezinnen zijn er niet echt meer. En partners en kinderen gaan ook echt niet meer meebuigen tegenwoordig
Want het verdient zo slecht enzo?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Net of iemand überhaupt nu nog verhuist voor zo'n soort baan
Ligt aan je schaal en je eisen.quote:
Schaaltje 15 en hoger kan ik me voorstellen, maar die hebben ook niet zo'n issues met reiskostenvergoeding voor OV mislopen als ze met de auto gaan gok ik zo maarquote:Op woensdag 2 oktober 2024 00:00 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Want het verdient zo slecht enzo?
[..]
Ligt aan je schaal en je eisen.
Schaaltje 15 is volgens mij een behoorlijk hoog managementniveau.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 00:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Schaaltje 15 en hoger kan ik me voorstellen, maar die hebben ook niet zo'n issues met reiskostenvergoeding voor OV mislopen als ze met de auto gaan gok ik zo maar
Exact mijn puntquote:Op woensdag 2 oktober 2024 07:22 schreef HSG het volgende:
[..]
Schaaltje 15 is volgens mij een behoorlijk hoog managementniveau.
Hebben ze dan ook zwaailampen op de trein als je achter boeven aan moet?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:46 schreef Berkery het volgende:
We (Politie) hebben sinds kort een NS Business Card. Wat een verademing, voorheen moest ik alles voorschieten en elke reisbeweging apart declareren.
Onder 15 haal je dat ook wel hoor. Je kan ook wel wat overdrijven.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 00:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Schaaltje 15 en hoger kan ik me voorstellen, maar die hebben ook niet zo'n issues met reiskostenvergoeding voor OV mislopen als ze met de auto gaan gok ik zo maar
Elke fok-ambtenaar heeft toch wel tenminste schaal 15?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 07:22 schreef HSG het volgende:
[..]
Schaaltje 15 is volgens mij een behoorlijk hoog managementniveau.
quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:50 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Elke fok-ambtenaar heeft toch wel tenminste schaal 15?
Onder die schaal vind ik het echt niet heel erg logisch om te gaan verhuizen voor die baan. Dat weegt niet op, vind ik. De impact ervan op gezin en priveleven samen met de aankoop van een huis.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:18 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Onder 15 haal je dat ook wel hoor. Je kan ook wel wat overdrijven.
Ik zit in 10quote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:50 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Elke fok-ambtenaar heeft toch wel tenminste schaal 15?
Was het maar zoquote:Op woensdag 2 oktober 2024 09:50 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Elke fok-ambtenaar heeft toch wel tenminste schaal 15?
Ik zie het erg veel gebeuren, vanaf schaal 11 zie ik erg veel mensen dichter bij den haag gaan wonen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 10:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Onder die schaal vind ik het echt niet heel erg logisch om te gaan verhuizen voor die baan. Dat weegt niet op, vind ik. De impact ervan op gezin en priveleven samen met de aankoop van een huis.
Ik zie het niet gebeuren
11 is max 6100 bruto, 3300 netto ofzo?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:24 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Was het maar zo
[..]
Ik zie het erg veel gebeuren, vanaf schaal 11 zie ik erg veel mensen dichter bij den haag gaan wonen.
Met 6100 bruto ga je wel richting de 4000 netto.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:34 schreef Molo het volgende:
[..]
11 is max 6100 bruto, 3300 netto ofzo?
Daar ga je toch niet je hele gezin voor meeslepen naar een andere stad
Dat doe je alleen als single als je makkelijk een huis kunt kopen. Of als je snel carrièrestappen denkt te maken
Truequote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:40 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Met 6100 bruto ga je wel richting de 4000 netto.
Eens. Het is dat ik weekend vader ben en iedereen hier in de buurt woont, anders was ik idd wel verhuisd. Gelukkig is voor mij de treinverbinding naar den haag wel ideaal. (Ongeveer anderhalf uur enkele reis zonder overstap)quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:24 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Was het maar zo
[..]
Ik zie het erg veel gebeuren, vanaf schaal 11 zie ik erg veel mensen dichter bij den haag gaan wonen.
Dat is inderdaad net geen 2 keer modaal.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:34 schreef Molo het volgende:
[..]
11 is max 6100 bruto, 3300 netto ofzo?
Daar ga je toch niet je hele gezin voor meeslepen naar een andere stad
Dat doe je alleen als single als je makkelijk een huis kunt kopen. Of als je snel carrièrestappen denkt te maken
En werken in de trein? Dan is het ook niet zo ergquote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:51 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Eens. Het is dat ik weekend vader ben en iedereen hier in de buurt woont, anders was ik idd wel verhuisd. Gelukkig is voor mij de treinverbinding naar den haag wel ideaal. (Ongeveer anderhalf uur enkele reis zonder overstap)
Bereikbaar in de trein. Mijn werk is voornamelijk fysiek met wat thuiswerk dagen voor software. Als het kon was ik allang verhuisd, maar het werk is te leuk om wat anders te zoeken.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:52 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En werken in de trein? Dan is het ook niet zo erg
"werken" in de trein, ik geloof er niet zo in op een klein kutschermpje.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:52 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En werken in de trein? Dan is het ook niet zo erg
Als je een laptop met simkaart hebt, kan je prima werkzaamheden uitvoeren.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:56 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
"werken" in de trein, ik geloof er niet zo in op een klein kutschermpje.
Wordt van mij ook verwacht, ik heb zelfs anti-meekijk folie op mijn scherm, maar ik vind het niks. Gelukkig hoef ik maar een keer in de week naar Utrecht (en dat haal ik nog niet eens).quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:56 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
"werken" in de trein, ik geloof er niet zo in op een klein kutschermpje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |