Bij gemeenten staat dat de werkgever hier een regeling voor kan maken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 07:00 schreef Zwansen het volgende:
Vreemd dat je geen vergoeding krijgt voor woon-werk. Bij de provincie staat het volgens mij in de cao.
Dat is ook een vergoeding toch?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 07:04 schreef HSG het volgende:
[..]
Misschien omdat ze gekozen hebben voor OV-kaart met woon-werk?
Ik heb ook een NS-business kaart, maar als ik met de auto ga krijg ik wel een vergoeding. Slechts 10 cent per km, maar toch.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 07:04 schreef HSG het volgende:
[..]
Misschien omdat ze gekozen hebben voor OV-kaart met woon-werk?
Klopt. Je reiskosten worden dan 100% vergoed.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 08:50 schreef investeerdertje het volgende:
Dat is ook een vergoeding toch?
Ik weet niet wat jouw woonsituatie is maar voor mij komt een kaart van het rijk voor woon-werk beter uit.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 09:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik heb ook een NS-business kaart, maar als ik met de auto ga krijg ik wel een vergoeding. Slechts 10 cent per km, maar toch.
Met de fiets krijg je volgens mij 15 cent dacht ik, lopend 20 cent.
Tussen de gemeente Utrecht en Het Hogeland (Noord Groningen) kan er wel een stevig verschil zijn tussen bereikbaarheid met het OVquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:26 schreef Sometimes het volgende:
Gezien de OV bereikbaarheid (of vooral het gebrek daaraan) begrijp ik wel dat gemeentes dit zelf invullen.
De reiskostenvergoeding voor het rijk is dan ook belabberd te noemen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 11:09 schreef HSG het volgende:
[..]
Klopt. Je reiskosten worden dan 100% vergoed.
[..]
Ik weet niet wat jouw woonsituatie is maar voor mij komt een kaart van het rijk voor woon-werk beter uit.
Ik niet. Je kan ook gewoon centraal een vergoeding voor beiden afspreken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:26 schreef Sometimes het volgende:
Gezien de OV bereikbaarheid (of vooral het gebrek daaraan) begrijp ik wel dat gemeentes dit zelf invullen.
Klopt omdat ze het OV motiveren maar het inderdaad erg zuur als je een k*t OV verbinding hebt. Ik ken mensen die met de auto 20 min over doen en met OV meer dan een uur.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:27 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
De reiskostenvergoeding voor het rijk is dan ook belabberd te noemen.
De globale mobiliteitskaart bestond al even toch? Was van een ander bedrijf dan ns. Alleen met tijdelijke contracten kreeg je die bij mijn weten niet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:46 schreef Berkery het volgende:
We (Politie) hebben sinds kort een NS Business Card. Wat een verademing, voorheen moest ik alles voorschieten en elke reisbeweging apart declareren.
Ja maar dat betekend toch niet dat je geen vergoeding hoeft te geven. Het kan ook een karige vergoeding zijn. Net genoeg voor de brandstof ofzo. Na 50km is het nu geen vergoedingquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Klopt omdat ze het OV motiveren maar het inderdaad erg zuur als je een k*t OV verbinding hebt. Ik ken mensen die met de auto 20 min over doen en met OV meer dan een uur.
Dat verschilde weer per eenheid. Ik was, toen ik van auto op trein overstapte ook in de veronderstelling dat ik een trajectkaart of iets dergelijks zou krijgen, maar de NS business card is pas dit jaar landelijk ingevoerd (nadat er eerst weer een paar maanden vertraging was i.v.m. ruzie over aanbestedingen, maar dat is weer een ander verhaal).quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:48 schreef investeerdertje het volgende:
De globale mobiliteitskaart bestond al even toch? Was van een ander bedrijf dan ns. Alleen met tijdelijke contracten kreeg je die bij mijn weten niet.
Aah vandaar. Ja 15-16 was die zover ik weet al beschikbaar, maar kan aan de eenheid liggen danquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:57 schreef Berkery het volgende:
[..]
Dat verschilde weer per eenheid. Ik was, toen ik van auto op trein overstapte ook in de veronderstelling dat ik een trajectkaart of iets dergelijks zou krijgen, maar de NS business card is pas dit jaar landelijk ingevoerd (nadat er eerst weer een paar maanden vertraging was i.v.m. ruzie over aanbestedingen, maar dat is weer een ander verhaal).
Dan zou de extra tijd die het OV kost ten opzichte van de auto wat mij betreft als werktijd moeten gelden. Eens kijken hoe belangrijk men het stimuleren van het OV nog vindt als het de baas tijd kost in plaats van de werknemer.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Klopt omdat ze het OV motiveren maar het inderdaad erg zuur als je een k*t OV verbinding hebt. Ik ken mensen die met de auto 20 min over doen en met OV meer dan een uur.
Hoezo? Hoe je op het werk komt is jouw probleem en schijnbaar ga je akkoord met deze arbeidsvoorwaardenquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:35 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dan zou de extra tijd die het OV kost ten opzichte van de auto wat mij betreft als werktijd moeten gelden. Eens kijken hoe belangrijk men het stimuleren van het OV nog vindt als het de baas tijd kost in plaats van de werknemer.
Ik vind het een nogal gemakkelijk argument vanuit een werkgever om te zeggen dat je OV gebruik stimuleert, terwijl je de "lasten" ervan bij de werknemer neerlegt. Dan vind ik dat je daadwerkelijk moet laten zien dat je het stimuleert door ook de extra tijd die het kost te vergoeden aan de werknemer.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:59 schreef investeerdertje het volgende:
Hoezo? Hoe je op het werk komt is jouw probleem en schijnbaar ga je akkoord met deze arbeidsvoorwaarden
hoezo? Ze hoeven niets te vergoeden he. Dit is wat ze bieden en dat doen ze vanuit een gedachte.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 15:12 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik vind het een nogal gemakkelijk argument vanuit een werkgever om te zeggen dat je OV gebruik stimuleert, terwijl je de "lasten" ervan bij de werknemer neerlegt. Dan vind ik dat je daadwerkelijk moet laten zien dat je het stimuleert door ook de extra tijd die het kost te vergoeden aan de werknemer.
Je hebt het altijd zelf in de hand. Als het je niet bevalt kan je iets anders zoeken. In goede en in slechte tijden.quote:Maar inderdaad, er is (zeker in de huidige markt) geen enkele noodzaak om voor dergelijke werkgevers te werken. Dat heb je inderdaad zelf in de hand, dat is zo.
Zelfs in de Randstad kan het problematisch zijn.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 12:52 schreef zalkc het volgende:
[..]
Tussen de gemeente Utrecht en Het Hogeland (Noord Groningen) kan er wel een stevig verschil zijn tussen bereikbaarheid met het OV
Zuid Holland hier, problematisch. Maar ga lekker meestal met de auto, comfort boven paar euro'squote:Op dinsdag 1 oktober 2024 16:18 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Zelfs in de Randstad kan het problematisch zijn.
Ja, vanuit een "MVO gedachte". Ik ben alleen benieuwd wat er van zo'n gedachte overblijft als de reistijd voor rekening werkgever komt in plaats van werknemer. Dan wordt die gedachte ineens losgelaten. Dan is het maatschappelijke aspect ineens niet meer zo belangrijk.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 15:30 schreef investeerdertje het volgende:
hoezo? Ze hoeven niets te vergoeden he. Dit is wat ze bieden en dat doen ze vanuit een gedachte.
Eens. Als het totaalplaatje niet meer klopt moet je wat anders gaan doen inderdaad.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 15:30 schreef investeerdertje het volgende:
Je hebt het altijd zelf in de hand. Als het je niet bevalt kan je iets anders zoeken. In goede en in slechte tijden.
Genoeg collega's die meer betalen per maand om naar hun werk te komen voor brandstof dan die karige vergoeding.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:48 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ja maar dat betekend toch niet dat je geen vergoeding hoeft te geven. Het kan ook een karige vergoeding zijn. Net genoeg voor de brandstof ofzo. Na 50km is het nu geen vergoeding
En weet je wat je werkgever dan zegt? "dan ga je toch lekker ergens anders werken als het je niet bevalt".quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:35 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dan zou de extra tijd die het OV kost ten opzichte van de auto wat mij betreft als werktijd moeten gelden. Eens kijken hoe belangrijk men het stimuleren van het OV nog vindt als het de baas tijd kost in plaats van de werknemer.
Werkgevers piepen momenteel vooral dat er geen (goed) personeel te vinden is, dus die houding is de afgelopen jaren wel wat veranderd bij de meeste werkgevers.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 17:13 schreef HSG het volgende:
En weet je wat je werkgever dan zegt? "dan ga je toch lekker ergens anders werken als het je niet bevalt".
Het hangt er vanaf waar de tekorten zijn. Als je een specialist in de IT bent wordt het voor de werkgever een stuk moeilijker inderdaad.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 17:21 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Werkgevers piepen momenteel vooral dat er geen (goed) personeel te vinden is, dus die houding is de afgelopen jaren wel wat veranderd bij de meeste werkgevers.
Ja, rijk. Daar is dat een ding. Staat wel een goede verhuisvergoeding tegenover.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 17:13 schreef HSG het volgende:
[..]
Genoeg collega's die meer betalen per maand om naar hun werk te komen voor brandstof dan die karige vergoeding.
Vind maar eens een huis tegenwoordig.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 18:10 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ja, rijk. Daar is dat een ding. Staat wel een goede verhuisvergoeding tegenover.
Net of iemand überhaupt nu nog verhuist voor zo'n soort baanquote:
Nee. Men is niet meer van plan meerdere dagen per week grote afstanden af te leggen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 21:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Net of iemand überhaupt nu nog verhuist voor zo'n soort baan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |