SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Oja, want met dit uiterst chille weer van dit weekend kan je niet naar buiten? Kou, pisregen en dikke wind is het buiten toch een stuk minder aangenaamquote:Op zondag 22 september 2024 09:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vaker naar buiten, minder opzien tegen dagen dat ik op pad moet (kantoor en dergelijken met mensen die dan in de lunch op een terrasje willen zitten ipv een beetje koel binnen, drukke treinen met warm weer, yugh), hele dag frisse lucht binnen ipv na een paar uur de ramen dicht en 's avonds weer open, in het algemeen vrolijker worden
De ochtenden zijn dit weekeinde prima inderdaad, zeker.quote:Op zondag 22 september 2024 12:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oja, want met dit uiterst chille weer van dit weekend kan je niet naar buiten? Kou, pisregen en dikke wind is het buiten toch een stuk minder aangenaam
Nu vanmiddag eigenlijk ook welquote:Op zondag 22 september 2024 12:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De ochtenden zijn dit weekeinde prima inderdaad, zeker.
quote:Op zondag 22 september 2024 15:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De astronomische herfst is zojuist begonnen
Gefeliciteerd. U heeft de titel ‘echte FOK!ker’ gewonnen.quote:
Vast wel.quote:Op zondag 22 september 2024 15:35 schreef INViCTuS het volgende:
Hopen dat oktober nog een paar keer de 20 graden aantikt
Dit weer van dit weekend is wat mij betreft het beste weertypequote:Op zondag 22 september 2024 12:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oja, want met dit uiterst chille weer van dit weekend kan je niet naar buiten? Kou, pisregen en dikke wind is het buiten toch een stuk minder aangenaam
Mensen die over dit weer klagen hebben ergens een afslag gemist. Hier kan je gewoon niet over klagen.quote:Op zondag 22 september 2024 17:20 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dit weer van dit weekend is wat mij betreft het beste weertype![]()
Geen plaknachten maar wel kortebroekenweer, niet te heet om wat te doen maar wel warm genoeg om buiten te relaxen
Of hebben gewoon andere voorkeuren.quote:Op zondag 22 september 2024 17:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Mensen die over dit weer klagen hebben ergens een afslag gemist. Hier kan je gewoon niet over klagen.
Snap dezequote:
Dan lijkt het mij niet dat je er over kan klagen. Het is alleen maar positiviteit, dus dat is onmogelijkquote:Op zondag 22 september 2024 17:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Of hebben gewoon andere voorkeuren.
Positiviteit is wat ik voel bij dingen als dit:quote:Op zondag 22 september 2024 17:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dan lijkt het mij niet dat je er over kan klagen. Het is alleen maar positiviteit, dus dat is onmogelijk
3 graden met strakblauwe lucht komt gemiddeld misschien 4 dagen voor in 4 maanden tijd, gok ik.de overige dagen lukt dat nooit.quote:Op zondag 22 september 2024 17:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Positiviteit is wat ik voel bij dingen als dit:
[ afbeelding ]
Beetje regen af en toe, maar verder vooral droog en een heel klein beetje fris
Maar natuurlijk nog véél beter als het straks 3 graden is met een strakblauwe lucht, boh.
Zonder strakblauwe lucht ook beter dan 25 gradenquote:Op zondag 22 september 2024 17:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
3 graden met strakblauwe lucht komt gemiddeld misschien 4 dagen voor in 4 maanden tijd, gok ik.de overige dagen lukt dat nooit.
Ik snap heel deze post niet.quote:Op zondag 22 september 2024 18:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vraag me wel af hoe mensen wonen die het er nu nog over hebben dat huizen af moeten koelen. In bunkers of flatgebouwen in de Randstad of zo? Stakkers.
Storrum!quote:Op zondag 22 september 2024 17:46 schreef INViCTuS het volgende:
Woensdag misschien heel winderig
[ x ]
Ik weet waar het over gaat, maar hoe kan het concept "huizen houden warmte vast" zo vreemd zijn voor je?quote:Op zondag 22 september 2024 18:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat de openingspost zo heet.
Ik weet wel dat huizen warmte vast houden. Maar het is al een tijd niet boven de 30 geweest. Ik verbaas me er over dat er nu nog blijkbaar huizen zijn die warmte in zich hebben. Dat ken ik niet. Maar ik woon niet in een stad, misschien scheelt dat.quote:Op zondag 22 september 2024 18:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik weet waar het over gaat, maar hoe kan het concept "huizen houden warmte vast" zo vreemd zijn voor je?
6 maanden Stephan, 6 maanden.quote:Op zondag 22 september 2024 17:52 schreef StephanL het volgende:
[..]
Genoeg zon gezien. Even geen zon is wel lekker
AAAA++++quote:Op zondag 22 september 2024 18:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vraag me wel af hoe mensen wonen die het er nu nog over hebben dat huizen af moeten koelen. In bunkers of flatgebouwen in de Randstad of zo? Stakkers.
26 graden hierquote:Op zondag 22 september 2024 18:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik weet wel dat huizen warmte vast houden. Maar het is al een tijd niet boven de 30 geweest. Ik verbaas me er over dat er nu nog blijkbaar huizen zijn die warmte in zich hebben. Dat ken ik niet. Maar ik woon niet in een stad, misschien scheelt dat.
Dit ja, lekkerquote:
Gezellig binnen zitten.quote:
Deze week heeft de boel hier enorm opgewarmdquote:Op zondag 22 september 2024 18:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik weet wel dat huizen warmte vast houden. Maar het is al een tijd niet boven de 30 geweest. Ik verbaas me er over dat er nu nog blijkbaar huizen zijn die warmte in zich hebben. Dat ken ik niet. Maar ik woon niet in een stad, misschien scheelt dat.
Nou, dat hoeft helemaal niet. ik heb het nu 20 graden, maar krijg niet meer zoveel zonlicht binnen vanwege de stand en vanwege bomen, dus als het buiten kouder wordt dan koelt het bij mij binnen ook rap af.quote:Op zondag 22 september 2024 18:43 schreef Drass het volgende:
Datzelfde ga je krijgen met mensen die volgende week de verwarming aan moeten doen met 13 graden buiten. Leven die in een kartonnen doos
Ik heb het 20 graden in de woonkamer. De afgelopen weken waren de nachten echt wel koel en overdag echt niet meer zo heet, neequote:Op zondag 22 september 2024 18:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als jij nu nog maar net aan de 20c zit binnen dan denk ik dat je volgende week je CV al aan mag gaan zettenquote:Op zondag 22 september 2024 18:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou, dat hoeft helemaal niet. ik heb het nu 20 graden, maar krijg niet meer zoveel zonlicht binnen vanwege de stand en vanwege bomen, dus als het buiten kouder wordt dan koelt het bij mij binnen ook rap af.
[..]
Ik heb het 20 graden in de woonkamer. De afgelopen weken waren de nachten echt wel koel en overdag echt niet meer zo heet, nee
Ik heb nu 21. Vestje aan komende week.quote:Op zondag 22 september 2024 18:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als jij nu nog maar net aan de 20c zit binnen dan denk ik dat je volgende week je CV al aan mag gaan zetten
Probeer wel zo lang mogelijk uit te stellen. Nog niet aan gehad. Niet per se slecht geïsoleerd, dus kan het komende week ook nog wel op 19 houden.quote:Op zondag 22 september 2024 18:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als jij nu nog maar net aan de 20c zit binnen dan denk ik dat je volgende week je CV al aan mag gaan zetten
Gewoon de hele avond jumping jacks doen.quote:Op zondag 22 september 2024 19:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Probeer wel zo lang mogelijk uit te stellen. Nog niet aan gehad. Niet per se slecht geïsoleerd, dus kan het komende week ook nog wel op 19 houden.
Ik had het deze week ook niet gedaan. Was toch 24 graden binnen gisteren. Toch maar ff de airco aangezet toen ik alleen wasquote:Op zondag 22 september 2024 18:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze week heeft de boel hier enorm opgewarmd
Nou ben ik totaal niet meer bezig geweest met zonwering omdat het wel welkom is, maar het is best significant. En voor deze week zat er ook nog zat warmte in de stenen.
Zo'n herfstavond met veel regen en wind, getik op de ramen en dan lekker binnen lamballen op de bank met een filmpje, chipje en voor sommigen een dekentje erbij.quote:Op zondag 22 september 2024 18:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Gezellig binnen zitten.![]()
Die bladeren buiten met het mooie weer was het vandaag voor mij toch niet. Herfst blijft voor mij treurnis. (Gelukkig ben ik altijd na 2 weken aan een ander seizoen gewend.)
Oh ja heerlijk.quote:Op maandag 23 september 2024 06:39 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zo'n herfstavond met veel regen en wind, getik op de ramen en dan lekker binnen lamballen op de bank met een filmpje, chipje en voor sommigen een dekentje erbij.Vooral als je dan ook nog net onder een warme douche vandaan komt.
Ziedend.quote:
Die zal hier deze week zeker aan gaan ja. Was twee weken geleden toen het zo fris was ook al af en toe aan. Ga geen kou zitten lijden. Toch is het best goed geïsoleerd, maar vrijstaand in open gebied, dat scheelt denk ik wel. Plus koukleum en zittend werk in kantoor aan huis.quote:Op zondag 22 september 2024 18:43 schreef Drass het volgende:
Datzelfde ga je krijgen met mensen die volgende week de verwarming aan moeten doen met 13 graden buiten. Leven die in een kartonnen doos
Hopelijk niet zo'n ohne ende moesson herfst zoals vorig jaar. man, wat was dat triest. 10 oktober begon de ellende en die natte zooi hield tot ver in de lente aan. Zelfs vrijwel geen lente gehad dit jaarquote:
https://www.theguardian.c(...)gs-issued-met-officequote:Month’s rain may fall in a day in parts of England as weather warnings issued
Some areas may experience 100-120mm of rain with potential for disruption and flooding, says Met Office
The Met Office is warning that parts of England could experience more than a month’s worth of rain on Monday as it issued an amber weather alert.
The amber warning came into force at 5am and will last until 9pm, encompassing Worcester, Birmingham, Nottingham and Hull.
Some affected areas could experience 100-120mm of rain on Monday and forecasters warned there could be further warnings in the week ahead.
The Met Office meteorologist Jonathan Vautrey said the amber warning stretched between Herefordshire, Gloucestershire and up towards the Wash and the Humber.
He added: “We could see over a month’s worth of rain falling, and with the rain we’ve already seen over the last couple of days this certainly has the potential to bring some disruption and flooding in locations and here it is very important we do take care over the course of the day.
“There is a broader yellow rain warning that encompasses other areas of England and Wales as well.”
[..]
Ik ben regenkleding aan het bestellen. Ik heb geen zin in 6 maanden van dat passieve gedoe op een bank.quote:Op maandag 23 september 2024 06:39 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zo'n herfstavond met veel regen en wind, getik op de ramen en dan lekker binnen lamballen op de bank met een filmpje, chipje en voor sommigen een dekentje erbij.Vooral als je dan ook nog net onder een warme douche vandaan komt.
Ik ga ook voor een mooie regenjas dit jaar.quote:Op maandag 23 september 2024 11:55 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ik ben regenkleding aan het bestellen. Ik heb geen zin in 6 maanden van dat passieve gedoe op een bank.
Gewoon een hardshell kopen. Mijn mammut was 440 euro, maar geld absoluut waard.quote:Op maandag 23 september 2024 12:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ga ook voor een mooie regenjas dit jaar.En mooiere laarsjes voor het bos/duinen/strand.
gewoonquote:Op maandag 23 september 2024 12:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gewoon een hardshell kopen. Mijn mammut was 440 euro, maar geld absoluut waard.
Wind- en waterdicht. Kan je altijd gebruiken, dus ook prima regenjas.quote:
Deze ijdele vrouw wil een mooie trenchcoat oid.quote:Op maandag 23 september 2024 12:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gewoon een hardshell kopen. Mijn mammut was 440 euro, maar geld absoluut waard.
Koelvest voor zomer 2025 zal nu wel in de sale zijn.quote:Op maandag 23 september 2024 12:29 schreef dick_laurent het volgende:
Ik koop denk ik nog een extra vestje, just in case.
Hip hoorquote:Op maandag 23 september 2024 12:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Deze ijdele vrouw wil een mooie trenchcoat oid.
23,9 graden nog binnen. Ik kom de winter wel door zonder te stokenquote:Op zondag 22 september 2024 18:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb nu 21. Vestje aan komende week.@:geschiedkundige
Het is lekker vandaag.quote:Op maandag 23 september 2024 13:19 schreef ACT-F het volgende:
[..]
23,9 graden nog binnen. Ik kom de winter wel door zonder te stoken![]()
Het weer zoals vandaag mag de hele winter zo zijn. Blauwe lucht met wat stapelwolken waar het zonnetje doorheen schijnt. Nog even genieten.
Ik geef het 3 weken voor je hiervan terug komt.quote:Op maandag 23 september 2024 13:19 schreef ACT-F het volgende:
[..]
23,9 graden nog binnen. Ik kom de winter wel door zonder te stoken![]()
Van wie moet dat?quote:Op maandag 23 september 2024 12:46 schreef Kriegel het volgende:
Als het daarna maar droog wordt want ik moet de week erop naar de Efteling.
Ik trek wel een vestje aan.quote:Op maandag 23 september 2024 13:21 schreef Nattekat het volgende:
Ik geef het 3 weken voor je hiervan terug komt.
Goed voor de portemonnee. Kan de hybride pomp mooi werken en blijft het gasverbruik laag.quote:Op maandag 23 september 2024 13:53 schreef INViCTuS het volgende:
Misschien weer een zachte winter, zoals altijd. Wel prima
[ x ]
Zoiets is wel prima. Beetje sneeuw en vorst met kerst en oud en nieuw. Verder gewoon 8-12 graden. Betere werkomstandigheden buitenquote:Op maandag 23 september 2024 15:27 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Goed voor de portemonnee. Kan de hybride pomp mooi werken en blijft het gasverbruik laag.
Als het dan ook eens minder regent en de zon regelmatig schijnt is het wel lekker.
En dan vanaf 1 April weer 20+
Klopt. En toch is het nog niet heel vaak voorgekomen. Al is het de laatste jaren wel vrij normaal en zaten daar ook enkele uitschieters naar boven bij.quote:Op maandag 23 september 2024 18:27 schreef INViCTuS het volgende:
De Bilt had vandaag zijn 100e dag met 20+ graden. Waarschijnlijk ook 1 van de laatste. Maar ik vind 100 op jaarbasis eigenlijk helemaal niet zo bijster veel. Behoorlijk wat dagen die dus niet "warm" zijn
Hoop dat we richting de 150 gaan. Hoe meer hoe beterquote:Op maandag 23 september 2024 18:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Klopt. En toch is het nog niet heel vaak voorgekomen. Al is het de laatste jaren wel vrij normaal en zaten daar ook enkele uitschieters naar boven bij.
Benieuwd wat kachelmann uit zijn glazen bol gaat toverenquote:Op maandag 23 september 2024 13:53 schreef INViCTuS het volgende:
Misschien weer een zachte winter, zoals altijd. Wel prima
[ x ]
Vrijwel de hele dag zonquote:Op maandag 23 september 2024 18:51 schreef KingRoland het volgende:
kut weer
je zal er maar blij mee zijn
Ik voel al een emigratie aankomenquote:Op maandag 23 september 2024 18:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hoop dat we richting de 150 gaan. Hoe meer hoe beter
Faeröer?quote:Op maandag 23 september 2024 19:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik voel al een emigratie aankomen![]()
Kastanjemannetjes maken. Met een eikeldopje als petje.quote:Op maandag 23 september 2024 21:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hopelijk morgenvroeg droog. Blaadjes, eikels, takjes, kastanjes etc rapen in het bos met de kleine. Dagen erna bij regen gebruiken om mee te knutselen
Yes! Hopelijk vindt hij het knutselen ook leuk. Het bos sowieso wel. Maar binnen zitten is niet zo z'n dingquote:Op maandag 23 september 2024 21:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kastanjemannetjes maken. Met een eikeldopje als petje.
Het is al weken normaal weer, hoorquote:Op dinsdag 24 september 2024 07:49 schreef Perrin het volgende:
Eindelijk weer een beetje normaal weer met normale temperaturen.
Alsof we 3 weken dertigers en klamme nachten gehad hebben.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het is al weken normaal weer, hoor
Dat is nog vrij modern.quote:Op dinsdag 24 september 2024 07:55 schreef Resistor het volgende:
Het enige mooie aan Den Helder is het weer.
Maar dat hotel waar ik zit kan daar ook aan bijdragen. Ik dacht dat ik in de jaren '80 wakker werd.
Precies ditquote:Op maandag 23 september 2024 11:55 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ik ben regenkleding aan het bestellen. Ik heb geen zin in 6 maanden van dat passieve gedoe op een bank.
https://www.weeronline.nl/nieuws/weeroverzichten-2024-zomerquote:Dit was de zomer van 2024.
Met een gemiddelde temperatuur van 17,8 graden gemeten over alle dagen en nachten van juni, juli en augustus in De Bilt was de zomer van 2024 iets warmer dan gebruikelijk. Gemiddeld over de klimaatperiode 1994-2023 lag de zomertemperatuur namelijk op 17,6 graden.
Het was deze zomer een paar keer flink heet, maar nooit voor lange tijd. Nergens in het land kwam het tot een hittegolf. Dit is vrij opmerkelijk, want het laatste jaar zonder een regionale hittegolf was 2011.
Zomer was ook zonnig
De zomer van 2024 is uitgekomen op 700 uur zonneschijn en dat is ruim meer dan de gebruikelijke waarde van 656 uur. Ook dit is vooral te danken aan de maand augustus.
Zoals gebruikelijk in de zomer was het in de kustgebieden een stuk zonniger dan landinwaarts. Zo is het aantal zonuren in Vlissingen en Den Helder uitgekomen tussen 730 en 740 uur, terwijl de zon in De Bilt en Maastricht ‘slechts’ zo’n 675 uur scheen.
Een gebruikelijke neerslagsom
Met 232 mm tegen 233 mm gebruikelijk viel gemiddeld over het land een hele normale neerslagsom. Uiteraard waren er grote verschillen. Omdat neerslagdata pas na enige tijd gevalideerd wordt, is het nu nog niet aan te geven wat precies de natste plek was en hoeveel er daar viel. Een kanshebber is Denekamp (Overijssel) met waarschijnlijk ruim 400 mm. Op 21 juli was hier sprake van fikse wateroverlast.
Ook in het neerslagtotaal levert augustus de positieve bijdrage, want deze maand verliep duidelijk droger dan gebruikelijk. Juli was een relatief natte maand en in juni kwam de neerslagsom dicht bij de klimaatgemiddelde waarde uit. Het neerslagtekort was dit seizoen geen hot item. Dit kwam natuurlijk ook doordat de lente van 2024 kletsnat was.
De Nederlandse zomerhater blijft een vreemd wezen jaquote:Op dinsdag 24 september 2024 09:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Alsof we 3 weken dertigers en klamme nachten gehad hebben.
Geen lente en geen hittegolf gehad. Niks te klagen voor de zomerhater.
Vrij normale zomer. Al begon die voor mijn gevoel pas na half juliquote:Op dinsdag 24 september 2024 10:05 schreef Bocaj het volgende:
[..]
https://www.weeronline.nl/nieuws/weeroverzichten-2024-zomer
September was op paar dagen na gewoon een aangename zomer maandjequote:Op dinsdag 24 september 2024 09:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Alsof we 3 weken dertigers en klamme nachten gehad hebben.
Geen lente en geen hittegolf gehad. Niks te klagen voor de zomerhater.
Heerlijk weer idd...niet jaarrond maar hoop wel dat het de hele winter zo blijft. 1 week sneeuw met kerst en verder dit.quote:Op dinsdag 24 september 2024 11:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
Goddelijk weertje vandaag hoor. Jaarrond dit bitte.
Niet heel erg realistisch natuurlijkquote:Op dinsdag 24 september 2024 16:39 schreef GarlandBriggs het volgende:
Heerlijk weer idd...niet jaarrond maar hoop wel dat het de hele winter zo blijft. 1 week sneeuw met kerst en verder dit.
Het ging om de hoge LVquote:Op dinsdag 24 september 2024 10:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De Nederlandse zomerhater blijft een vreemd wezen ja
Slechts 33% van het jaar heb je "warme" dagen (dus 20 graden of daarboven) waarvan een kleine 10% zomerse dagen en daar weer van hooguit 3% tropische dagen per jaar.
Dus even alleen uitgaande van de zomerse dagen en daarboven, heb je 10% van het hele jaar daarmee te maken.
En nog schreeuwen ze moord en brand dat het zo lang 'heet' is
Wat jij hier beschrijft is precies wat Juffrouw Jetten ons beloofd heeft in de 1000 miljard nota.quote:Op dinsdag 24 september 2024 16:39 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Heerlijk weer idd...niet jaarrond maar hoop wel dat het de hele winter zo blijft. 1 week sneeuw met kerst en verder dit.
Vanaf 1 maart weer 25+ en de hele zomer 30+ en overal hevig bloeiende bougainvillea's en koude flessen Riesling!
De nota in haar broekje! Ik eis het inmiddels!quote:Op dinsdag 24 september 2024 17:04 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat jij hier beschrijft is precies wat Juffrouw Jetten ons beloofd heeft in de 1000 miljard nota.
Hier regen en grijs, dus ik gok dat het bij jou wat fijner is.quote:Op dinsdag 24 september 2024 16:39 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Vanaf 1 maart weer 25+ en de hele zomer 30+ en overal hevig bloeiende bougainvillea's en koude flessen Riesling!
Ik denk dat dat dit jaar komt omdat veel van die warme dagen eigenlijk helemaal niet zo fijn waren, daar staat tegenover dat we ''koele'' nachten hebben gehad. Kleffe nachten zijn het allerergste aan warm weer eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 24 september 2024 10:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De Nederlandse zomerhater blijft een vreemd wezen ja
Slechts 33% van het jaar heb je "warme" dagen (dus 20 graden of daarboven) waarvan een kleine 10% zomerse dagen en daar weer van hooguit 3% tropische dagen per jaar.
Dus even alleen uitgaande van de zomerse dagen en daarboven, heb je 10% van het hele jaar daarmee te maken.
En nog schreeuwen ze moord en brand dat het zo lang 'heet' is
Nee, doe maar nietquote:Op dinsdag 24 september 2024 16:39 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Deze week? Er komt wel regen deze week, hoorquote:Op dinsdag 24 september 2024 18:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
De beloofde regen blijft gelukkig nog uit deze week. Denk alleen niet dat we aan de aanstormende lijn kunnen ontsnappen.
Maar twee topdagjes gehad deze week. Nu in de avond wat regen boeit me niet zoveel.
Que?quote:Op dinsdag 24 september 2024 18:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
De beloofde regen blijft gelukkig nog uit deze week.
Nu in de avond wat regen boeit me niet zoveel.
GoDeNwEeRquote:Op dinsdag 24 september 2024 19:44 schreef Evangelion het volgende:
Gruwelijk vroeg donker en nog lang geen wintertijd zelfs.
Zou gisteren gaan regenen: zonquote:
Jep, maar er zou eerst maandag regen komen, maar alleen zon gehad. Vandaag hetzelfde verhaaltje. Alleen straks met de training ff een fikse bui gehad.quote:Op dinsdag 24 september 2024 18:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Deze week? Er komt wel regen deze week, hoor
#teamzomertijdquote:Op dinsdag 24 september 2024 19:44 schreef Evangelion het volgende:
Gruwelijk vroeg donker en nog lang geen wintertijd zelfs.
Ach gossiequote:Op woensdag 25 september 2024 09:08 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er mensen zijn die nu naar buiten kijken en denken 'hier word ik vrolijk van'
Kutherfst
Misschien ben je een van de mensen die de stemming er erg vanaf laat hangen.quote:Op woensdag 25 september 2024 09:08 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er mensen zijn die nu naar buiten kijken en denken 'hier word ik vrolijk van'
Kutherfst
Ja hoor.quote:Op woensdag 25 september 2024 09:08 schreef Nattekat het volgende:
Kutherfst
Kon vorige week ook allemaal. Alleen in het weekend was het warm.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja hoor.
Lekker gamen en lezen.
Uitgebreid koken zonder dat het zweet je uitbreekt.
Helaas is dit het wel qua varianten tot aan mei dus op den duur is dit wel ontzettend deprimerend.
Kan allemaal maar is veel toffer onder een dekentje als de regen tegen het raam tikt en het het donker is buiten met wat kaarsen aan.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Als het warm is kun je toch ook gewoon gamen en lezen?Juist prima als het echt heet is, daar hoef je niet bij te bewegen.
Mwa echt aangenaam is het niet als het binnen zonder pannen aan al 24 graden is om uitgebreid Indisch te gaan staan koken. Eetlust is sowieso ook minder in de zomer.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kon vorige week ook allemaal. Alleen in het weekend was het warm.
Je slaat even voor het gemak het deel over waarin ik erken dat het weekend wel warm was.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa echt aangenaam is het niet als het binnen zonder pannen aan al 24 graden is om uitgebreid Indisch te gaan staan koken. Eetlust is sowieso ook minder in de zomer.
Je bent een zeikerd maar krijgt een like omdat je als man uitgebreid kookt.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa echt aangenaam is het niet als het binnen zonder pannen aan al 24 graden is om uitgebreid Indisch te gaan staan koken. Eetlust is sowieso ook minder in de zomer.
Ik vind het er ook droevig uitzien, zowel met als zonder zon.quote:Op woensdag 25 september 2024 09:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien ben je een van de mensen die de stemming er erg vanaf laat hangen.
Het valt me op dat als de blaadjes beginnen te vallen er altijd wel wat mensen chagrijnig en emotioneel beginnen te worden.
Ik vind het wel mooi dat Nederland verschillende seizoenen heeft. Vele weken grijs en regen word ik dan ook niet vrolijk van. Maar altijd 30 graden en zon gaat ook vervelen. De afwisseling heeft juist wel wat.
Terechte haat.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:06 schreef StephanL het volgende:
Speciaal voor @:Nattekat
https://www.telegraaf.nl/(...)re-haat-over-je-heen
Gordijnen konden vorige week ook gewoon dicht.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:08 schreef Pisces29 het volgende:
En in de avond gezellig ( @Nattekat ) binnen
Buiten zijn is ook toffer als het niet regent en de zon wel schijntquote:Op woensdag 25 september 2024 10:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Kan allemaal maar is veel toffer onder een dekentje als de regen tegen het raam tikt en het het donker is buiten met wat kaarsen aan.
In de zomer heb ik snel het gevoel dat ik naar buiten 'moet' omdat het lekker weer is.
Soort van FOMO omdat je raadt het al, het daarna weer 7 maanden herfst is.
Eens.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Buiten zijn is ook toffer als het niet regent en de zon wel schijnt
Ik kook zelf niet hoor dus haal je like maar weg.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:06 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je bent een zeikerd maar krijgt een like omdat je als man uitgebreid kookt.
Heel gek, bij mij is dat inmiddels dus precies andersomquote:Op woensdag 25 september 2024 10:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Kan allemaal maar is veel toffer onder een dekentje als de regen tegen het raam tikt en het het donker is buiten met wat kaarsen aan.
In de zomer heb ik snel het gevoel dat ik naar buiten 'moet' omdat het lekker weer is.
Soort van FOMO omdat je raadt het al, het daarna weer 7 maanden herfst is.
quote:Op woensdag 25 september 2024 12:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heel gek, bij mij is dat inmiddels dus precies andersom
Oh, je praat namens je partner. Genoteerd.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik kook zelf niet hoor dus haal je like maar weg.
tevens dit:quote:Op woensdag 25 september 2024 09:08 schreef Nattekat het volgende:
Kutherfst
quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:46 schreef BlackLining het volgende:
Mensen die liever grijs grauw kutweer hebben moet je niet vertrouwen. Zijn nihilisten, staan aan de verkeerde kant van het leven.
Heb er ook flink last van als er 4 uur een pan rendang staat te pruttelen. BLOEDHEET.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh, je praat namens je partner. Genoteerd.
Sterkte met je A++++ huis.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb er ook flink last van als er 4 uur een pan rendang staat te pruttelen. BLOEDHEET.
Gordijnen kunnen ook gewoon dicht.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Sterkte met je A++++ huis.![]()
Wat ben ik dan blij koeler te wonen. Zomers altijd lekker. Winter gewoon de verwarming aan.
Extra gezellig. @:nattekat
A+++++ huis moet je ook gewoon wat koelen in een warme zomerperiode. Beetje nutteloze zomerse stroom omzetten naar koeling, ideaal. 's Winters bespaar je een bak omdat je veel minder moet verwarmen. Verwarming merk je bij mij overigens niks van eigenlijk, komt geen echte warmte vanaf.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat ben ik dan blij koeler te wonen. Zomers altijd lekker. Winter gewoon de verwarming aan.
Mijn ervaring met slecht geïsoleerde huizen is dat het in de zomer op echt warme dagen bloedheet is en in de winter eigenlijk altijd koud. Vaak ook problemen met vocht, tocht en dat soort ellende, dus nee dank je.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Precies, zeker nu we zonnepanelen hebben ga ik een airco in de woonkamer steeds meer overwegen. Lekker hele jaar een constante 21 graden overal in huis met een perfecte luchtvochtigheid ongeacht de elementen buiten. Mien vatten ze niet.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
A+++++ huis moet je ook gewoon wat koelen in een warme zomerperiode. Beetje nutteloze zomerse stroom omzetten naar koeling, ideaal. 's Winters bespaar je een bak omdat je veel minder moet verwarmen. Verwarming merk je bij mij overigens niks van eigenlijk, komt geen echte warmte vanaf.
En ventileren. Altijd. Zomer en winter.
Dat gefluctueer van de ene week 28 en een week later 18 graden is ook niks wat sommige hier hebben
Vrijdag lijkt wel goede papieren te hebben voor herfstweer, mogelijk aan de kust zelfs storm.quote:Op woensdag 25 september 2024 12:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar vandaag valt toch nog reuze mee. Ja, grijs. Anderhalf druppeltje regen gehad. Mooi weer, zeker niet. Kutweer, nee ook niet.
Kan een stuk herfstachtiger dan dit
Airco is zeker een toevoeging. En ideaal om bij te stoken in het tussenseizoen indien nodig. Kost bijna niks, die dingen zijn dan zo gruwelijk efficiëntquote:Op woensdag 25 september 2024 12:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies, zeker nu we zonnepanelen hebben ga ik een airco in de woonkamer steeds meer overwegen. Lekker hele jaar een constante 21 graden overal in huis met een perfecte luchtvochtigheid ongeacht de elementen buiten. Mien vatten ze niet.
Klopt, we gaan het zien. Gaat wel wat blaadjes kosten aan de bomenquote:Op woensdag 25 september 2024 12:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Vrijdag lijkt wel goede papieren te hebben voor herfstweer, mogelijk aan de kust zelfs storm.
Wait, what..... doe jij aan verwarmen??!?quote:Op woensdag 25 september 2024 12:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Airco is zeker een toevoeging. En ideaal om bij te stoken in het tussenseizoen indien nodig. Kost bijna niks, die dingen zijn dan zo gruwelijk efficiënt
Verwarmen doe ik vooral via de vloer en muren. Alleen één ruimte pak ik de airco erbij
Mijn vrouwquote:Op woensdag 25 september 2024 12:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wait, what..... doe jij aan verwarmen??!?
Maar een dislike als je als man met een dekentje op de bank kaarsjes aan hebt.quote:Op woensdag 25 september 2024 11:06 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je bent een zeikerd maar krijgt een like omdat je als man uitgebreid kookt.
quote:Op woensdag 25 september 2024 11:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik kook zelf niet hoor dus haal je like maar weg.
Eens.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:12 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar een dislike als je als man met een dekentje op de bank kaarsjes aan hebt.
Ok Johan.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Eens.
Dekens op de bank doe ik niet aan. Kaarsen is idd voor de vrouwen.
Weekend ziet er best aardig uit.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou heb ik ook zin om Indisch te gaan koken. Lekker uitgebreide rijsttafel.![]()
Maar wilde zaterdag eigenlijk nog een keer barbecueen. Omdat het kan.
Precies, iedereen roept wel over mannen die galant en romantisch moeten zijn, maar eigenlijk willen we allemaal toch gewoon een stoere houthakker. Die dan wel weer een lekker vuurtje voor je maakt.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Eens.
Dekens op de bank doe ik niet aan. Kaarsen is idd voor de vrouwen.
Precies! Hakkend. Zonder hemd. (Of vest.)quote:Op woensdag 25 september 2024 13:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Precies, iedereen roept wel over mannen die galant en romantisch moeten zijn, maar eigenlijk willen we allemaal toch gewoon een stoere houthakker. Die dan wel weer een lekker vuurtje voor je maakt.
Lekker pittig, net als jij?quote:Op woensdag 25 september 2024 13:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou heb ik ook zin om Indisch te gaan koken. Lekker uitgebreide rijsttafel.![]()
Maar wilde zaterdag eigenlijk nog een keer barbecueen. Omdat het kan.
De nihilisten en mensen die slecht weer nodig hebben om het gezellig te maken om wat voor reden dan ook zullen in hun nopjes zijn.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:06 schreef Jor_Dii het volgende:
De komende 48 uur worden nat
[ afbeelding ]
Een psych zou ook in z'n nopjes zijn met jou en je constante geklaag over wat anderen wel niet moeten vinden van het weer. Mijn god ben je een zeiksnor na een halve dag licht herfstachtig weer.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De nihilisten en mensen die slecht weer nodig hebben om het gezellig te maken om wat voor reden dan ook zullen in hun nopjes zijn.
quote:Op woensdag 25 september 2024 13:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Een psych zou ook in z'n nopjes zijn met jou en je constante geklaag over wat anderen wel niet moeten vinden van het weer. Mijn god ben je een zeiksnor na een halve dag licht herfstachtig weer.
Vast een glitchquote:Op woensdag 25 september 2024 13:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik schrik me dood, de zon komt ineens door hier.
Ik ben zomers ook rijp voor een psych. Dat ontken ik ook niet hequote:Op woensdag 25 september 2024 13:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Heb je jezelf wel eens op een zomerdag gelezen?
Maar iedereen mag vinden wat hij wil. Leuk toch al dat geklaag en al die verschillende meningen. En dat is het leuke met het weer, niemand kan er iets aan veranderen.
Heb je al 113 gebeld, zeiksnor?quote:Op woensdag 25 september 2024 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De nihilisten en mensen die slecht weer nodig hebben om het gezellig te maken om wat voor reden dan ook zullen in hun nopjes zijn.
quote:Op woensdag 25 september 2024 12:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
Maar vandaag valt toch nog reuze mee. Ja, grijs. Anderhalf druppeltje regen gehad. Mooi weer, zeker niet. Kutweer, nee ook niet.
Het is de hele week al primaquote:Op woensdag 25 september 2024 12:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
Die man ziet er wel een beetje uit als een nihilist jaquote:Op woensdag 25 september 2024 16:15 schreef INViCTuS het volgende:
Zal wel weer de nodige overlast gaan geven en weilanden die meren worden komende halfjaar
[ x ]
Weer een reden om de landbouw aan banden te leggen.quote:Op woensdag 25 september 2024 16:15 schreef INViCTuS het volgende:
Zal wel weer de nodige overlast gaan geven en weilanden die meren worden komende halfjaar
[ x ]
Extra hoog he. Of met een waadpak het paard op.quote:Op woensdag 25 september 2024 17:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar ja, niet echt een schokkend bericht. Dat is heel de zomer al te zien, dat de bossen en velden nog steeds kletsnat zijn. Hoef je geen meteoroloog voor te zijn. Maar wel kut om zo de herfst/winter in te gaan. Zie de bui al hangen. Of liggen vooral. Nieuwe laarzen bestellen.
Jep, valt me reuze mee nog.quote:Op woensdag 25 september 2024 16:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
[..]
Het is de hele week al prima
Eh, wat?quote:Op woensdag 25 september 2024 17:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Weer een reden om de landbouw aan banden te leggen.
Want de suggestie die het oproept is dat die hoge waterstand door klimaatverandering komt maar in werkelijkheid vragen we gewoon steeds meer van het land en is fatsoenlijke afwatering een steeds groter probleem.
Of een zeepaard aanschaffen.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Extra hoog he. Of met een waadpak het paard op.
Wat een blijhoofdquote:Op woensdag 25 september 2024 16:15 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Maar in de zomer moet er water bijquote:Op woensdag 25 september 2024 18:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Eh, wat?
De landbouw zorgt juist voor een veel te snelle afwatering. Vasthouden is belangrijk. Hoog grondwater is goed voor Nederland, anders gaat onze natuur naar de kloten en klinkt de bodem in.
Klinkt als iemand die hier meepost.quote:Op woensdag 25 september 2024 19:24 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Wat een blijhoofd
Een zekere Edwin Kranenberg trapt me daar in de comments een enorme open deur in, zeg!
Knus onder het enige afdakje?quote:Op woensdag 25 september 2024 19:37 schreef Pisces29 het volgende:
BAKKEN uit de hemel.
Regen tegen de ramen. Knus. Alles.
Lig je al onder een dekentje?quote:Op woensdag 25 september 2024 19:37 schreef Pisces29 het volgende:
BAKKEN uit de hemel.
Dat zal dus wel weer een (te) droog voorjaar worden.quote:Op woensdag 25 september 2024 16:15 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Hoezo "weer"? Afgelopen voorjaar was anders best natquote:Op woensdag 25 september 2024 19:47 schreef Resistor het volgende:
[..]
Dat zal dus wel weer een (te) droog voorjaar worden.
Met m’n slofjes aan voetbal kijken.quote:Op woensdag 25 september 2024 19:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lig je al onder een dekentje?
quote:Op woensdag 25 september 2024 19:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Met m’n slofjes aan voetbal kijken.
quote:
Halve liter Grolsch erbij en zo door naar United - Twentequote:Op woensdag 25 september 2024 19:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Met m’n slofjes aan voetbal kijken.
Ftfyquote:Op woensdag 25 september 2024 19:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Optimaal vestjesweer dit.
Sterker nog: Vestje hoeft helemaal niet meer uit aan
Er komt een lekkere lading regen aan voor de nacht. Wie slaapt op een kamer/zolder met een dakraam gaat geniet0n!quote:Op woensdag 25 september 2024 19:37 schreef Pisces29 het volgende:
BAKKEN uit de hemel.
8 miljard liter per minuut. best wat. hoe precies meten ze dat nouquote:Op woensdag 25 september 2024 21:23 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Er komt een lekkere lading regen aan voor de nacht. Wie slaapt op een kamer/zolder met een dakraam gaat geniet0n!
Helaas is dit bij mij niet het geval, maar met een beetje geluk hoor ik wel iets van gekletter van buiten komen.
Dat gebeurt dan ook. Op best grote schaal. Ben er op werk ook mee bezigquote:Op woensdag 25 september 2024 19:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar in de zomer moet er water bij![]()
Eigenlijk zou je bepaalde gebieden onder moeten laten lopen anders ga je in de toekomst tegen gigantische problemen aanlopen.
Al zat dat met de BBB overal in provinciale besturen nooit gaan gebeuren.
De nachten/ochtenden gaan juist richting 8-10 graden. Lekker frisquote:Op donderdag 26 september 2024 08:30 schreef INViCTuS het volgende:
Als de ochtenden gewoon beginnen met 14 graden de komende tijd, dan is dat helemaal prima. In de middag dan 18
Wat zijn ze daar bij jullie eigenlijk aan het doen momenteel? Heeft dat ook met de waterstand te maken? Just curious.quote:Op woensdag 25 september 2024 18:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Eh, wat?
De landbouw zorgt juist voor een veel te snelle afwatering. Vasthouden is belangrijk. Hoog grondwater is goed voor Nederland, anders gaat onze natuur naar de kloten en klinkt de bodem in.
Precies dat!quote:Op donderdag 26 september 2024 10:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat zijn ze daar bij jullie eigenlijk aan het doen momenteel? Heeft dat ook met de waterstand te maken? Just curious.
Momenteel hier ook al code geel vanwege onweer dus. Maar dat zou hier om 17u weer voorbij zijn.quote:Op donderdag 26 september 2024 11:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanavond ook pittige buien vanuit het zuiden.
Zon @Haagsquote:Op donderdag 26 september 2024 11:10 schreef zakjapannertje het volgende:
[ afbeelding ]
Zware windstoten op komst, KNMI waarschuwt voor gevaarlijke situaties https://www.omroepwest.nl(...)evaarlijke-situaties #omroepwest
Code geel hier morgen
De buien aan de kust in het najaar zijn altijd best wel leuk. Mag best wat heftiger maar ik geef het vaak een 7.5 itt de zomer want dan schijnt het hier maar niet te kunnen.quote:
Zelfs hier waait het vandaagquote:Op donderdag 26 september 2024 16:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Zonnetje en 21 graden. Niks meer aan doen! Oh jawel, die hoerenwind uit zetten.
Fenomenaal onweer inderdaad. Het zat letterlijk boven mijn hoofdquote:Op donderdag 26 september 2024 20:25 schreef Haags het volgende:
Aardige discoshow hier. Koekoek.
Harde knallen ook. Genieten
Komt aardig dichtbij zoquote:Op donderdag 26 september 2024 20:40 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Fenomenaal onweer inderdaad. Het zat letterlijk boven mijn hoofd
Over overlast gesproken. Vorig jaar kwam ik steeds langs een stuk land met rode kool. Compleet onder water en alles verpest.quote:Op woensdag 25 september 2024 16:15 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Hier (noord-brabant in het uiterste westen) vooral heel erg veel gerommel.quote:Op donderdag 26 september 2024 21:05 schreef Evangelion het volgende:
Zelden zo veel flitsen zo lang gezien
Bij jou? Je liegt.quote:Op donderdag 26 september 2024 20:25 schreef Haags het volgende:
Aardige discoshow hier. Koekoek.
Harde knallen ook. Genieten
quote:Op vrijdag 27 september 2024 10:03 schreef Starhopper het volgende:
Het blijft maar regenenEn keihard ook!
Trek de kurk er maar niet af danquote:
Goed idee.quote:Op vrijdag 27 september 2024 10:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Trek de kurk er maar niet af dan
Dat zou fijn zijn, als er dan tussendoor ook maar iets van winter komt.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:47 schreef fetX het volgende:
Jaaa komende 7 maanden weer lekker grijze, grauwe meuk genot
Als het vooral maar niet 80% van de tijd regent.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou fijn zijn, als er dan tussendoor ook maar iets van winter komt.
Ja, dit zou ik eigenlijk denken. Maar nu het regent vind ik grijs wel gezellig.quote:Op vrijdag 27 september 2024 11:51 schreef fetX het volgende:
[..]
Als het vooral maar niet 80% van de tijd regent.
quote:Op vrijdag 27 september 2024 12:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nog steeds zon.
Enorme windstoten gemeten tot wel 46 km/u.
Ik vind het wel vermakelijk en verbazingwekkend dat @Geschiedkundige nu is veranderd in de bloodymary1 van 3 jaar terug.quote:
Haha, daar moest ik net ook aan denken. En ik merk nu pas hoe irritant dat is.... Maar denk dat het ongeveer hetzelfde is, hier ook volle bak zon, maar wel die hoerenwind. Geschiedkundige is sneller tevreden dan ik.quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik vind het wel vermakelijk en verbazingwekkend dat @:Geschiedkundige nu is veranderd in de bloodymary1 van 3 jaar terug.![]()
Waar het in heel Nederland waait, grijs is en regent is het bij hem op de een of andere manier altijd windstil en 'volle bak zon'.
Heeft het microklimaat van jou zich verplaatst naar hem of wat?!
Vergeet je slofjes niet.quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:32 schreef Seeburg54 het volgende:
Stevige woei hier.
Straks thuis kaarsjes aan, wijntje, kleedje over. Poezen op schoot..
BEL DE WOUTE!!quote:Op vrijdag 27 september 2024 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier komen ongelukken van..
Grijs en nat en dikke woei helaas hier. Oja en koud.quote:Op vrijdag 27 september 2024 08:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
Mooi blauw buiten!
Heerlijke ochtend
Ja, echt super fijn fit. Echt vet nodig ookquote:
Weinig mis mee inderdaad. Zit binnen en ben aan het werk. Dus, lekker boeiequote:
Héérlijk!quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:36 schreef Bocaj het volgende:
Houden jullie ook zo van dit overgangsweer?
Dat sowieso. En wat ik al eerder zei, ik zit echt op een windluwe plek hier volgens mijquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, daar moest ik net ook aan denken. En ik merk nu pas hoe irritant dat is.... Maar denk dat het ongeveer hetzelfde is, hier ook volle bak zon, maar wel die hoerenwind. Geschiedkundige is sneller tevreden dan ik.
Morgen competitie, duimen dusquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:06 schreef monkyyy het volgende:
Allemaal plassen op de banen, dat wordt binnen ballen. @:wereldgozer
Wat had jij ons weer beloofd? Denk je dat we dat vergeten zijn...quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:20 schreef RamboDirk het volgende:
Juffrouw Jetten had ons indian summers als herfst beloofd.
Kan gebeuren. Maandag haal ik de 15 mogelijk ook niet. Niets raars aan.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:54 schreef INViCTuS het volgende:
14.9 in de Bilt vandaag. Voor het eerst sinds mei onder de 15. Triest. Doe oktober nog maar een halve maand 16-18
Nee, maar dat beweer ik ook niet.quote:Op vrijdag 27 september 2024 19:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Kan gebeuren. Maandag haal ik de 15 mogelijk ook niet. Niets raars aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |