SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Oja, want met dit uiterst chille weer van dit weekend kan je niet naar buiten? Kou, pisregen en dikke wind is het buiten toch een stuk minder aangenaamquote:Op zondag 22 september 2024 09:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vaker naar buiten, minder opzien tegen dagen dat ik op pad moet (kantoor en dergelijken met mensen die dan in de lunch op een terrasje willen zitten ipv een beetje koel binnen, drukke treinen met warm weer, yugh), hele dag frisse lucht binnen ipv na een paar uur de ramen dicht en 's avonds weer open, in het algemeen vrolijker worden
De ochtenden zijn dit weekeinde prima inderdaad, zeker.quote:Op zondag 22 september 2024 12:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oja, want met dit uiterst chille weer van dit weekend kan je niet naar buiten? Kou, pisregen en dikke wind is het buiten toch een stuk minder aangenaam
Nu vanmiddag eigenlijk ook welquote:Op zondag 22 september 2024 12:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De ochtenden zijn dit weekeinde prima inderdaad, zeker.
quote:Op zondag 22 september 2024 15:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De astronomische herfst is zojuist begonnen
Gefeliciteerd. U heeft de titel ‘echte FOK!ker’ gewonnen.quote:
Vast wel.quote:Op zondag 22 september 2024 15:35 schreef INViCTuS het volgende:
Hopen dat oktober nog een paar keer de 20 graden aantikt
Dit weer van dit weekend is wat mij betreft het beste weertypequote:Op zondag 22 september 2024 12:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Oja, want met dit uiterst chille weer van dit weekend kan je niet naar buiten? Kou, pisregen en dikke wind is het buiten toch een stuk minder aangenaam
Mensen die over dit weer klagen hebben ergens een afslag gemist. Hier kan je gewoon niet over klagen.quote:Op zondag 22 september 2024 17:20 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dit weer van dit weekend is wat mij betreft het beste weertype![]()
Geen plaknachten maar wel kortebroekenweer, niet te heet om wat te doen maar wel warm genoeg om buiten te relaxen
Of hebben gewoon andere voorkeuren.quote:Op zondag 22 september 2024 17:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Mensen die over dit weer klagen hebben ergens een afslag gemist. Hier kan je gewoon niet over klagen.
Snap dezequote:
Dan lijkt het mij niet dat je er over kan klagen. Het is alleen maar positiviteit, dus dat is onmogelijkquote:Op zondag 22 september 2024 17:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Of hebben gewoon andere voorkeuren.
Positiviteit is wat ik voel bij dingen als dit:quote:Op zondag 22 september 2024 17:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dan lijkt het mij niet dat je er over kan klagen. Het is alleen maar positiviteit, dus dat is onmogelijk
3 graden met strakblauwe lucht komt gemiddeld misschien 4 dagen voor in 4 maanden tijd, gok ik.de overige dagen lukt dat nooit.quote:Op zondag 22 september 2024 17:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Positiviteit is wat ik voel bij dingen als dit:
[ afbeelding ]
Beetje regen af en toe, maar verder vooral droog en een heel klein beetje fris
Maar natuurlijk nog véél beter als het straks 3 graden is met een strakblauwe lucht, boh.
Zonder strakblauwe lucht ook beter dan 25 gradenquote:Op zondag 22 september 2024 17:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
3 graden met strakblauwe lucht komt gemiddeld misschien 4 dagen voor in 4 maanden tijd, gok ik.de overige dagen lukt dat nooit.
Ik snap heel deze post niet.quote:Op zondag 22 september 2024 18:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vraag me wel af hoe mensen wonen die het er nu nog over hebben dat huizen af moeten koelen. In bunkers of flatgebouwen in de Randstad of zo? Stakkers.
Storrum!quote:Op zondag 22 september 2024 17:46 schreef INViCTuS het volgende:
Woensdag misschien heel winderig
[ x ]
Ik weet waar het over gaat, maar hoe kan het concept "huizen houden warmte vast" zo vreemd zijn voor je?quote:Op zondag 22 september 2024 18:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat de openingspost zo heet.
Ik weet wel dat huizen warmte vast houden. Maar het is al een tijd niet boven de 30 geweest. Ik verbaas me er over dat er nu nog blijkbaar huizen zijn die warmte in zich hebben. Dat ken ik niet. Maar ik woon niet in een stad, misschien scheelt dat.quote:Op zondag 22 september 2024 18:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik weet waar het over gaat, maar hoe kan het concept "huizen houden warmte vast" zo vreemd zijn voor je?
6 maanden Stephan, 6 maanden.quote:Op zondag 22 september 2024 17:52 schreef StephanL het volgende:
[..]
Genoeg zon gezien. Even geen zon is wel lekker
AAAA++++quote:Op zondag 22 september 2024 18:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vraag me wel af hoe mensen wonen die het er nu nog over hebben dat huizen af moeten koelen. In bunkers of flatgebouwen in de Randstad of zo? Stakkers.
26 graden hierquote:Op zondag 22 september 2024 18:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik weet wel dat huizen warmte vast houden. Maar het is al een tijd niet boven de 30 geweest. Ik verbaas me er over dat er nu nog blijkbaar huizen zijn die warmte in zich hebben. Dat ken ik niet. Maar ik woon niet in een stad, misschien scheelt dat.
Dit ja, lekkerquote:
Gezellig binnen zitten.quote:
Deze week heeft de boel hier enorm opgewarmdquote:Op zondag 22 september 2024 18:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik weet wel dat huizen warmte vast houden. Maar het is al een tijd niet boven de 30 geweest. Ik verbaas me er over dat er nu nog blijkbaar huizen zijn die warmte in zich hebben. Dat ken ik niet. Maar ik woon niet in een stad, misschien scheelt dat.
Nou, dat hoeft helemaal niet. ik heb het nu 20 graden, maar krijg niet meer zoveel zonlicht binnen vanwege de stand en vanwege bomen, dus als het buiten kouder wordt dan koelt het bij mij binnen ook rap af.quote:Op zondag 22 september 2024 18:43 schreef Drass het volgende:
Datzelfde ga je krijgen met mensen die volgende week de verwarming aan moeten doen met 13 graden buiten. Leven die in een kartonnen doos
Ik heb het 20 graden in de woonkamer. De afgelopen weken waren de nachten echt wel koel en overdag echt niet meer zo heet, neequote:Op zondag 22 september 2024 18:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als jij nu nog maar net aan de 20c zit binnen dan denk ik dat je volgende week je CV al aan mag gaan zettenquote:Op zondag 22 september 2024 18:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou, dat hoeft helemaal niet. ik heb het nu 20 graden, maar krijg niet meer zoveel zonlicht binnen vanwege de stand en vanwege bomen, dus als het buiten kouder wordt dan koelt het bij mij binnen ook rap af.
[..]
Ik heb het 20 graden in de woonkamer. De afgelopen weken waren de nachten echt wel koel en overdag echt niet meer zo heet, nee
Ik heb nu 21. Vestje aan komende week.quote:Op zondag 22 september 2024 18:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als jij nu nog maar net aan de 20c zit binnen dan denk ik dat je volgende week je CV al aan mag gaan zetten
Probeer wel zo lang mogelijk uit te stellen. Nog niet aan gehad. Niet per se slecht geļsoleerd, dus kan het komende week ook nog wel op 19 houden.quote:Op zondag 22 september 2024 18:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Als jij nu nog maar net aan de 20c zit binnen dan denk ik dat je volgende week je CV al aan mag gaan zetten
Gewoon de hele avond jumping jacks doen.quote:Op zondag 22 september 2024 19:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Probeer wel zo lang mogelijk uit te stellen. Nog niet aan gehad. Niet per se slecht geļsoleerd, dus kan het komende week ook nog wel op 19 houden.
Ik had het deze week ook niet gedaan. Was toch 24 graden binnen gisteren. Toch maar ff de airco aangezet toen ik alleen wasquote:Op zondag 22 september 2024 18:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze week heeft de boel hier enorm opgewarmd
Nou ben ik totaal niet meer bezig geweest met zonwering omdat het wel welkom is, maar het is best significant. En voor deze week zat er ook nog zat warmte in de stenen.
Zo'n herfstavond met veel regen en wind, getik op de ramen en dan lekker binnen lamballen op de bank met een filmpje, chipje en voor sommigen een dekentje erbij.quote:Op zondag 22 september 2024 18:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Gezellig binnen zitten.![]()
Die bladeren buiten met het mooie weer was het vandaag voor mij toch niet. Herfst blijft voor mij treurnis. (Gelukkig ben ik altijd na 2 weken aan een ander seizoen gewend.)
Oh ja heerlijk.quote:Op maandag 23 september 2024 06:39 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zo'n herfstavond met veel regen en wind, getik op de ramen en dan lekker binnen lamballen op de bank met een filmpje, chipje en voor sommigen een dekentje erbij.Vooral als je dan ook nog net onder een warme douche vandaan komt.
Ziedend.quote:
Die zal hier deze week zeker aan gaan ja. Was twee weken geleden toen het zo fris was ook al af en toe aan. Ga geen kou zitten lijden. Toch is het best goed geļsoleerd, maar vrijstaand in open gebied, dat scheelt denk ik wel. Plus koukleum en zittend werk in kantoor aan huis.quote:Op zondag 22 september 2024 18:43 schreef Drass het volgende:
Datzelfde ga je krijgen met mensen die volgende week de verwarming aan moeten doen met 13 graden buiten. Leven die in een kartonnen doos
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |