https://www.telegraaf.nl/(...)n-dode-twee-gewondenquote:Rotterdam - Bij een steekpartij aan de voet van de Erasmusbrug in Rotterdam is een dode gevallen. Twee personen raakten zwaargewond, zo meldt de Rotterdamse politie.
Een man zou onder de brug wild om zich heen hebben gestoken, zo weten getuigen op de brug. Er is een aanhouding verricht. De aangehouden man is een van de gewonden. Een van de gewonden is naar het ziekenhuis gebracht. De politie en hulpdiensten zijn in groten getale aanwezig. De politie zegt op X druk bezig te zijn met het onderzoek.
Een en ander zou het gevolg zijn van een incident nabij museum Remastered aan het Willemsplein. Daar worden mensen opgevangen en zijn afzetlinten geplaatst.
Waar heb je dat gelezen dat het dodelijk slachtoffer op de brug aan het skaten was?quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:25 schreef Kuhn het volgende:
De verdachte van de dodelijke steekpartij bij de Erasmusbrug is een 22-jarige man uit Amersfoort. De man is een bekende van de politie. Het dodelijke slachtoffer is een 32-jarige Rotterdammer, die op de brug aan het skaten was. Het andere slachtoffer, dat werd neergestoken in de parkeergarage, blijkt een 33-jarige man uit Zwitserland. Hij raakte zwaargewond. Premier Schoof zegt te hebben begrepen dat de verdachte mogelijk een verwarde man is.
quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:27 schreef SOG het volgende:
![]()
Verwarde man
Kan iemand TT aanpassen aub naar "mogelijk verwarde man" ipv "man". Dank u.
Gohquote:Op donderdag 19 september 2024 23:12 schreef Toine51 het volgende:
Idd..
Wat moeten we dan? Elke keer maar doen of ze verward zijn?
quote:Op donderdag 19 september 2024 21:42 schreef RotatoR het volgende:
Zal wel weer gedownplayd worden als een """verwarde man""".
Daar is ie weer, de verwarde man. Blijft heel gek dat die verwarde mannen zich kennelijk zo aangetrokken voelen tot het roepen van allahu akbar voordat ze aan hun misdaad beginnen.quote:Premier Schoof zegt te hebben begrepen dat de verdachte mogelijk een verwarde man is.
Ik zie het op de app van de telegraaf staan in ieder gevalquote:Op vrijdag 20 september 2024 13:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waar heb je dat gelezen dat het dodelijk slachtoffer op de brug aan het skaten was?
quote:De Amersfoorter verliet daarna de parkeergarage en viel meteen een man aan die aan het skaten was op het Willemsplein, terwijl hij herhaaldelijk ’Allahoe Akbar’ riep, zo vertellen getuigen. „Ik hoorde hoe de rolschaatsen van het slachtoffer tegen het ijzer van de brug aankwamen. Ik hoorde een piepend geluid”, vertelt personal trainer Reniël, die op dat moment een klant aan het lesgeven was. „Ik keek op en zag hoe een lichtgetinte man, in een donkere jas met capuchon op, op hem aan het insteken was. Hij heeft zeker wel twintig keer gestoken.”
Als Wilders premier was had ie natuurlijk allang wat anders geroepen!quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:25 schreef vacuum1 het volgende:
Premier Schoof: Dader steekpartij Erasmusbrug ‘was mogelijk een verwarde man’
"Premier Schoof zegt te hebben begrepen dat de verdachte van de dodelijke steekpartij bij de Rotterdamse Erasmusbrug van donderdagavond ‘mogelijk een verwarde man was’. Bij de steekpartij kwam een 32-jarige Rotterdammer om het leven en raakte een man van 33 uit Zwitserland ernstig gewond. De verdachte, een Amersfoorter van 22, zit vast. Dat zei de minister-president voorafgaand aan de wekelijkse ministerraad."
https://www.ad.nl/rotterd(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Een verwarde man met een terroristisch motief, ja.
Ach, ze proberen het weer op dezelfde manier te downplayen als toen met die 'verwarde' Syriër die in Den Haag wat mensen neerstak en levensgevaarlijk verwondde.quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:25 schreef Kuhn het volgende:
De verdachte van de dodelijke steekpartij bij de Erasmusbrug is een 22-jarige man uit Amersfoort. De man is een bekende van de politie. Het dodelijke slachtoffer is een 32-jarige Rotterdammer, die op de brug aan het skaten was. Het andere slachtoffer, dat werd neergestoken in de parkeergarage, blijkt een 33-jarige man uit Zwitserland. Hij raakte zwaargewond. Premier Schoof zegt te hebben begrepen dat de verdachte mogelijk een verwarde man is.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 september 2024 12:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Je vraagt nu zo inmiddels wel een beetje naar de bekende weg, niet waar?
Wanneer iemand-terwijl ie een inmiddels breed ingeburgerde islamitische kreet schreeuwt- anderen neer maait met een mes/automatisch vuurwapen, dan heeft dat nauwelijks iets te maken met de islam zelf. Er worden tal van andere factoren er bij gesleept, de man is verward, kwetsbaar, onder invloed van, geradicaliseerd omdat ie als moslims zijnde ''gekwetst'' of ''gedemoniseerd'' werd, blablabla.
Maar het heeft niets te maken met een ideologie waarin een motivatie en rechtvaardiging voor barbaars geweld voor handen is. Dit moeten we met zn allen echt geloven.
Wat heet, als het een beetje mee zit, zit er aan de tv praattafel een nette moslim, die in keurig nederlands even uit komt leggen hoe zeer zij last hebben van de ''demonisering'' door bijvoorbeeld Wilders, te maken hebben met ''racisme'' omdat ze niet worden uitgenodigd voor sollicitatie gesprek, ''gekwetst'' worden door iemand die hun heilige islamitische boek in de fik zet of een tekening maakt van hun heilige islamitische profeet.
Bonusvoorbeeld, van de Gelderlander; ''Tijdens zijn gruweldaad zou de verdachte allahoe akbar hebben geroepen, God is groot in het Arabisch.''
Nou, tis maar even fijn dat het erbij word gezet wat het precies betekend, dat wisten we nog niet hoor. Maar vooral; benoem de ideologie en de religie die hier aan gelinkt is NIET.
Iemand die zodanig gelooft in de Islam dat hij vindt dat hij anderen moet neersteken is in mijn ogen behoorlijk verwardquote:Op vrijdag 20 september 2024 13:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ach, ze proberen het weer op dezelfde manier te downplayen als toen met die 'verwarde' Syriër die in Den Haag wat mensen neerstak en levensgevaarlijk verwondde.
Nederland![]()
![]()
quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als Wilders premier was had ie natuurlijk allang wat anders geroepen!
Dan zijn alle moslimterroristen toch 'verward'? Dus waarom wordt het beestje dan niet bij de naam genoemd als het in Nederland gebeurt?quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Iemand die zodanig gelooft in de Islam dat hij vindt dat hij anderen moet neersteken is in mijn ogen behoorlijk verward
dan is het een terrorist die wellicht gewoon precies weet wat die aan het doen is. Benoem het dan ook zo, een terroristquote:Op vrijdag 20 september 2024 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Iemand die zodanig gelooft in de Islam dat hij vindt dat hij anderen moet neersteken is in mijn ogen behoorlijk verward
Uit wat er gebeurd is kan je al genoeg conclusies trekken, het valt op dat bij dit soort incidenten men krampachtig niet wil benoemen wat het is.quote:
Sowieso een nogal holle term in dit geval. Iemand begint schreeuwend willekeurige omstanders op straat te steken, natuurlijk gaat het dan niet helemaal goed in de hersenpan van diegene.quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:42 schreef Modus het volgende:
Op zich hebben ze natuurlijk wel gelijk dat als je een fictief opperwezen aanroept, je in principe gewoon verward bent.
Zit nogal een verschil tussen een eenling die impulsief en zonder plan vantevoren om zich heen gaat steken of een groep terroristen zoals in Parijs is gebeurd…quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:41 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dan zijn alle moslimterroristen toch 'verward'? Dus waarom wordt het beestje dan niet bij de naam genoemd als het in Nederland gebeurt?
Het voornaamste verschil is dat die gasten in Parijs samenwerkten en gezamenlijk een aanslag pleegden. Waarom zou dit geen terrorisme zijn en die aanval een paar weken geleden in Duitsland wel.quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zit nogal een verschil tussen een eenling die impulsief en zonder plan vantevoren om zich heen gaat steken of een groep terroristen zoals in Parijs is gebeurd…
Oké, hij heeft op een gegeven moment wel van tevoren bedacht een mes mee te nemen maar die terroristen in Parijs hebben maanden voorbereiding gedaan aan hun aanslagen. En ze werkten samen, hadden contact met cellen in het buitenland enz.
Dat moet nog blijken of dat het geval is bij deze.
Nee dat denk ik niet. Het gaat om het oogmerk van de dader. Dan is het minder van belang als die bij IS zit, Al Qaida of geradicaliseerd is door TikTokquote:Op vrijdag 20 september 2024 13:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zit nogal een verschil tussen een eenling die impulsief en zonder plan vantevoren om zich heen gaat steken of een groep terroristen zoals in Parijs is gebeurd
Die in Parijs waren vast ook niet verward.quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:49 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Het voornaamste verschil is dat die gasten in Parijs samenwerkten en gezamenlijk een aanslag pleegden. Waarom zou dit geen terrorisme zijn en die aanval een paar weken geleden in Duitsland wel.
Ik zeg niet dat het geen terrorisme is, maar nu is er nog niet genoeg informatie, wat Schoof zegt.quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:49 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Het voornaamste verschil is dat die gasten in Parijs samenwerkten en gezamenlijk een aanslag pleegden. Waarom zou dit geen terrorisme zijn en die aanval een paar weken geleden in Duitsland wel.
Ja, tuurlijk joh. Criminelen die allahu akbar roepen? Hoogstens is dit weer zo'n Gokmen T-achtige die de zinsgeving in zijn zinloze kruimeldiefleventje opzoekt door als laatste daad de radicale geloofswaanzinnige uit te hangen.quote:,,Dat hoeft natuurlijk helemaal niet te zijn vanwege terroristische oogmerken. Het kan ook zijn vanwege psychologische problematiek of antecedenten in het criminele circuit.”
Dit. Zo respectloos ook naar de familie en vrienden toe van de slachtoffers. Grow some balls en zeg gewoon hoe het zit.quote:
Je doet net of dit iets nieuws is.quote:Op vrijdag 20 september 2024 14:14 schreef matspontius het volgende:
Dit gaat nu vaker gebeuren - daar kun je de klok op gelijk zetten.
quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waar heb je dat gelezen dat het dodelijk slachtoffer op de brug aan het skaten was?
quote:Op vrijdag 20 september 2024 06:57 schreef Claudia_x het volgende:
Kickboks-trainer Reniël overmeestert man die opeens mensen neerstak: ‘Slachtoffer was aan het skeeleren’
Meer informatie over wat er precies gebeurde.
[..]
Zoals het een held betaamt.
Verschrikkelijk verdrietig om over het slachtoffer te lezen… Aan het skeeleren terwijl er talloze keren op hem werd ingestoken.
Stelling: religekkies zijn allemaal verwardquote:Op vrijdag 20 september 2024 13:41 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dan zijn alle moslimterroristen toch 'verward'? Dus waarom wordt het beestje dan niet bij de naam genoemd als het in Nederland gebeurt?
Die salafist heeft stiekem een geheime gebedsruimte waar ook de verwarde stekende broeder de pure leer van Mohamned tot zich neemt .quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:15 schreef Kuhn het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)er-dag-allahoe-akbar
De burgemeester roept mensen dringend op om niet te speculeren over een motief. Dat de verdachte Allahoe Akbar heeft geroepen, zegt volgens Aboutaleb niets. "Dat roep ik wel tientallen keren per dag. Het is een stopwoordje voor veel moslims. Of dat hier een betekenis heeft in de sfeer waar u misschien aan denkt -terreur- weet ik niet. Dat moet uit het onderzoek blijken. Het is goed om de omstandigheden en de feiten te kennen. En het is goed om te weten waarom deze meneer vanuit Amersfoort naar Rotterdam is gekomen. Waarom verbleef hij hier, hoe lang en met welk motief? Het is goed om die uitkomsten af te wachten."
Man, ik roep het meer dan 100 keer per dag en slalom om slakken heen tijdens het lopen om ze niet te vertrappen. Heb liever dat je mensen als ik symbool neemt voor de islam dan dit soort verwarde personen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:18 schreef AudiTT het volgende:
Cristiano Ronaldo en Rüdiger en veel spelers roepen Allah Akbar en dan! 2024 is bijna voorbij en jullie hebben het nog steeds over Islam en terrorisme! De wereld begreep nu de oorsprong en het doel van het verhaal in het Midden-Oosten.
En hij loopt tegelijk met 2 messen over straat?quote:[b]Op vrijdag 20 september 2024 15:15 schreef Kuhn Dat de verdachte Allahoe Akbar heeft geroepen, zegt volgens Aboutaleb niets. "Dat roep ik wel tientallen keren per dag.
Fraai detail, dat hij hem met een Israëlische vechtsport onschadelijk heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:37 schreef Ali_boo het volgende:
Motivatie voor de aanslag is onduidelijk
[ afbeelding ]
De beste man heeft uitstekend gesproken. Wat is het toch een fijne burgervader op zijn tijd.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:15 schreef Kuhn het volgende:
De burgemeester roept mensen dringend op om niet te speculeren over een motief. Dat de verdachte Allahoe Akbar heeft geroepen, zegt volgens Aboutaleb niets. "Dat roep ik wel tientallen keren per dag. Het is een stopwoordje voor veel moslims. Of dat hier een betekenis heeft in de sfeer waar u misschien aan denkt -terreur- weet ik niet. Dat moet uit het onderzoek blijken. Het is goed om de omstandigheden en de feiten te kennen. En het is goed om te weten waarom deze meneer vanuit Amersfoort naar Rotterdam is gekomen. Waarom verbleef hij hier, hoe lang en met welk motief? Het is goed om die uitkomsten af te wachten."
Ik sluit een false flag israelier ook niet uit moet ik zeggen. Maar goed, de opties zijn in principe onbegrensd. De enige optie die ik echt uitsluit is dat het een belijdende praktiserende kundige Moslim was.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Fraai detail, dat hij hem met een Israëlische vechtsport onschadelijk heeft gemaakt.
Hm, het is te vroeg om conclusies te trekken volgens de burgemeester, maar Schoof mag wel zeggen dat het mogelijk een verwarde man is?quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:15 schreef Kuhn het volgende:
Kijk, de redenatie gaat zo ongeveer zo:quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Op basis waarvan sluit je dat uit?
Jokerquote:Op vrijdag 20 september 2024 15:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb het een beetje gemist allemaal, heb een drukke dag achter de rug. Ben wel blij om te zien dat het "verward zijn"-aspect de boventoon voert. Doet me deugd. Zeker als je in ogenschouw neemt dat het onderwerp tijdens de vrijdagpreek vandaag saamhorigheid en broederschap was.
Mooi man.²
Ik snap je gedachtegang maar het ligt in de lijn der verwachting. In die zin hoef je geen Sherlock of raketgeleerde te zijn. Iemand die bij zijn volle verstand is doet zoiets simpelweg niet. En verreweg de meeste Moslims, waaronder ondergetekende, doen zoiets niet. Dus het is een simpele rekensom. De man is verward.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hm, het is te vroeg om conclusies te trekken volgens de burgemeester, maar Schoof mag wel zeggen dat het mogelijk een verwarde man is?
Niet alleen de "leiders" ook de hele media. Ook toevallig altijd hoelang dit soort items bovenaan nieuwswebsites blijven staan. Op nu.nl staat het niet eens meer tussen het hoofdoverzicht, want ja het was maar een mogelijke aanslag in Nederland.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hm, het is te vroeg om conclusies te trekken volgens de burgemeester, maar Schoof mag wel zeggen dat het mogelijk een verwarde man is?
De kramp waar onze "leiders" in schieten, is maar al te duidelijk.
De hele media? Ik denk dat je de Telegraaf en het AD weinig kunt verwijten.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Niet alleen de "leiders" ook de hele media. Ook toevallig altijd hoelang dit soort items bovenaan nieuwswebsites blijven staan. Op nu.nl staat het niet eens meer tussen het hoofdoverzicht, want ja het was maar een mogelijke aanslag in Nederland.
Nouja, een substantieel deel van de media in ieder geval.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De hele media? Ik denk dat je de Telegraaf en het AD weinig kunt verwijten.
Ik kijk geen talkshows, maar was er gisteravond eigenlijk iets over op tv?quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nouja, een substantieel deel van de media in ieder geval.
Leg eens uit dan,quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik snap je gedachtegang maar het ligt in de lijn der verwachting. In die zin hoef je geen Sherlock of raketgeleerde te zijn. Iemand die bij zijn volle verstand is doet zoiets simpelweg niet. En verreweg de meeste Moslims, waaronder ondergetekende, doen zoiets niet. Dus het is een simpele rekensom. De man is verward.²
Sommige kranten roepen inderdaad wat anders. Maar de gemene deler is toch wel dat het om een verwarde man gaat. Ik onderschrijf dat volledig al wil ik daar niet te koop mee lopen. Maar het doet me wel vreugd. Zo eerlijk wil ik wel zijn.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De hele media? Ik denk dat je de Telegraaf en het AD weinig kunt verwijten.
televisie is iets voor de vorige generaties dat kijk ik nietquote:Op vrijdag 20 september 2024 15:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kijk geen talkshows, maar was er gisteravond eigenlijk iets over op tv?
Het is geen echte moslim. Het is een verwarde man. Het is geen terreurdaad maar actie-reactie.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:46 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Leg eens uit dan,
Wat zegt dit over al die 100en terroristen die uit naam van de Islam aanslagen plegen?
En dat je dit nou niet bij bijv het Christendom ziet?
Heel naar om zomaar DOODGESTOKEN TE WORDEN BIJ EEN TERRORISTISCHE AANSLAG DOOR EEN OF ANDERE TYFUSMOSLIM ja, fijn dat de burgemeester dit zo wil benoemen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:48 schreef Kuhn het volgende:
https://x.com/College010/status/1837086370289905747
'Het is een afschuwelijke situatie die zich gisteravond heeft afgespeeld. Een nare daad met een dode en zwaargewonde tot gevolg. Mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers en overledene.
Ik wil mijn dank uitspreken richting de omstanders die samen met de politie ingrepen. Dit heeft tot aanhouding van de verdachte geleid.
Het moet een nare gebeurtenis zijn geweest voor omstanders die van hun avond aan het genieten waren. Het is nu aan de politie om hun onderzoek voort te zetten.'
Naar? Serieus, naar?
Reageer nou eens niet op hem.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:46 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Leg eens uit dan,
Wat zegt dit over al die 100en terroristen die uit naam van de Islam aanslagen plegen?
En dat je dit nou niet bij bijv het Christendom ziet?
Nou inderdaad, het was onaangenaam, vervelend.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:48 schreef Kuhn het volgende:
'Het is een afschuwelijke situatie die zich gisteravond heeft afgespeeld. Een nare daad met een dode en zwaargewonde tot gevolg. Mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers en overledene.
Ik wil mijn dank uitspreken richting de omstanders die samen met de politie ingrepen. Dit heeft tot aanhouding van de verdachte geleid.
Het moet een nare gebeurtenis zijn geweest voor omstanders die van hun avond aan het genieten waren. Het is nu aan de politie om hun onderzoek voort te zetten.'
Naar? Serieus, naar?
Ik zou de vraag anders willen stellen: Wat zegt dit over de Islam dat 1,5 miljard Moslims geen aanslagen plegen en gesteld zijn op hun tosti met kaas of kip kerrie en huisje boompje beestje.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:46 schreef Toine51 het volgende:
de mods zijn compleet de weg kwijt jaquote:Op vrijdag 20 september 2024 15:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Er worden hier reacties op die apologeet weggesnoeid, terwijl de krankzinnige berichten van de apologeet zelf (zelfs diegene waarin een false flag door Israel als plausibel wordt genoemd) blijven staan. Fantastisch weer.
Ik kan wel 1000 positieve dingen noemen, maar dat is voor een apart topic.quote:Het zou al heel erg helpen als de media de positieve dingen van de islam eens zou belichten.
En dan niet dat wij weer eens iets voor hun doen. Zoals een iftar bij de politie maar gewoon wat islam nou daadwerkelijk bijdraagt aan een betere samenleving.
Maar goed aangezien ze dat al krampachtig proberen door dit soort zaken te downplayen zal er ook wel geen enkele toegevoegde waarde voor de maatschappij zijn.
's werelds beste burgervader was hij, waarom kijk je daar de Islam niet op aan? Snap je wat ik bedoel. Ja, ik denk het wel.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:54 schreef FlippingCoin het volgende:
je kan ook niet meer verwachten van een burgemeester die zelf ook moslim is natuurlijk
minder geweld, minder haat, minder middeleeuwse misdragingen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:54 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ik kan wel 1000 positieve dingen noemen, maar dat is voor een apart topic.
Maar deze vraag stel je ook alleen maar aan moslims, want wat voor positiefs draagt het hindoeïsme, boeddhisme of atheïsme nou bij een aan betere samenleving?
Het boeddhisme misschien, maar het hindoeïsme?quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:55 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
minder geweld, minder haat, minder middeleeuwse misdragingen.
Dat vind ik niet aardig van je. Ze doen hun best.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
de mods zijn compleet de weg kwijt ja
En de drang om iemand juist niet weg te zetten?quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat vind ik niet aardig van je. Ze doen hun best.
De drang om iemand weg te zetten als belijdende prakkiserende Moslim op basis van hele dunne gronden is gewoon onrechtvaardig.²
Dat is dus geen drang. En wat mij betreft de gezonde 0-lijn.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En de drang om iemand juist niet weg te zetten?
Lees je wel goed? ‘Juist niet’quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is dus geen drang. En wat mij betreft de gezonde 0-lijn.²
Agree to disagree man. Ik blijf bij mijn standpunt.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Lees je wel goed? ‘Juist niet’
Oh je snapt me welquote:Op vrijdag 20 september 2024 16:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Agree to disagree man. Ik blijf bij mijn standpunt.²
heb ik hier in NL vrij weinig last van, volgens mij de samenleving als geheel ook nietquote:Op vrijdag 20 september 2024 15:59 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het boeddhisme misschien, maar het hindoeïsme?
agenten van satanquote:Op vrijdag 20 september 2024 15:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
de mods zijn compleet de weg kwijt ja
Jezus man. Hoe veel kan je nog wegkijken?quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:15 schreef Kuhn het volgende:
Ik stel de vraag als 1ste he?quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zou de vraag anders willen stellen: Wat zegt dit over de Islam dat 1,5 miljard Moslims geen aanslagen plegen en gesteld zijn op hun tosti met kaas of kip kerrie en huisje boompje beestje.
Zal ik voor je antwoorden? Dat zegt meer dan die 100den terroristen.²
Die Aboutaleb is natuurlijk ook gewoon lid van het Islamofascistisch Collectief. Prominent lid zelfs.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:48 schreef Kuhn het volgende:
Naar? Serieus, naar?
Martijn, wat een geijl.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Die Aboutaleb is natuurlijk ook gewoon lid van het Islamofascistisch Collectief. Prominent lid zelfs.
Hmmmm....de aanslagplegers in Parijs waren/zijn verre van verward, dat waren/zijn stuk voor stuk heldere en pientere jonge mannen met studies/banen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk dat je sarcastisch bent. Maar tot op het heden vind ik veel zaken hier ontzettend gaaf. We laten ons niet gek maken en ik wil iedereen oproepen hetzelfde te doen.quote:
BNW moet je zijnquote:Op vrijdag 20 september 2024 16:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Die Aboutaleb is natuurlijk ook gewoon lid van het Islamofascistisch Collectief. Prominent lid zelfs.
Ze hadden die inteeltberber nooit zo'n belangrijke, invloedrijke positie moeten geven. Onder zijn "bezielende leiding" is Rotterdam enorm afgezakt. Het was al niet veel natuurlijk, maar het is daar nu echt een shithole geworden. En het zou me niks verbazen als deze salafist elke avond verslag uitbrengt aan z'n gelijkgestemde maatjes in Noord-Afrika of het Midden-Oosten.
Dat bepaal jij niet heh.quote:
Afgezakt? Ben ik het niet mee eens. Sterker nog, ik heb het in Rotterdam juist vooruit zien gaan.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ze hadden die inteeltberber nooit zo'n belangrijke, invloedrijke positie moeten geven. Onder zijn "bezielende leiding" is Rotterdam enorm afgezakt. Het was al niet veel natuurlijk, maar het is daar nu echt een shithole geworden. En het zou me niks verbazen als deze salafist elke avond verslag uitbrengt aan z'n gelijkgestemde maatjes in Noord-Afrika of het Midden-Oosten.
"Vooruit zien gaan" nog wel. Sure.quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Afgezakt? Ben ik het niet mee eens. Sterker nog, ik heb het in Rotterdam juist vooruit zien gaan.
Ben benieuwd wat jij met afgezakt bedoelt.
Ja leuk zo'n niks zeggende post, maar ik vroeg wat.quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:09 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
"Vooruit zien gaan" nog wel. Sure.![]()
Nouja, als je zelf ook een islamofascist bent, wil ik dat natuurlijk best geloven.
Ja, daar snap ik ook niets van. Aantal users hier plempen dit soort topics vol met hun islam bagger en promoten deze imbeciele filosofie dan ook nog. Absurd!!!quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Er worden hier reacties op die apologeet weggesnoeid, terwijl de krankzinnige berichten van de apologeet zelf (zelfs diegene waarin een false flag door Israel als plausibel wordt genoemd) blijven staan. Fantastisch weer.
Nee, ik ben je moeder niet nee. Maar je vind daar wel gelijkgestemden waarmee je lekker kunt keuvelen over je wilde gedachten.quote:
Ik vind dat wel denkbeelden die onder 'verward' geschaard kunnen worden jaquote:Op vrijdag 20 september 2024 16:44 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Hmmmm....de aanslagplegers in Parijs waren/zijn verre van verward, dat waren/zijn stuk voor stuk heldere en pientere jonge mannen met studies/banen.
Maar waren/zijn zij ''geradicaliseerd'' omdat zij zich ''teveel'' lieten inspireren door islamitische terreurorganisaties + islamitische geschriften + islamitisch rolmodel?
Of dan toch ook wel verward?
De moordenaar van Patty? Ook verward? De dorps bewoners die de moordenaar als held ontvingen, ook verward?
De aanslag pleger op Rushdie, ook zeker een verwarde man niet waar? De man die een ''fatwa'' uitsprak over Rushdie; verward.
Terreur organisaties? Verwarde mensen.
Maar islamitische terreurorganisaties dan? Die ook?
Of die niet, zijn die ''gewoon'' zogenaamd geradicaliseerd omdat ze het islamitische heilige rolmodel en het islamitische heilige boek zo letterlijk mogelijk nemen? En Een op de vijf Vlaamse moslims heeft begrip voor IS en haar manier van actievoeren, zijn dat dan wel of niet verwarde jongeren?
Als je van mening bent dat je gedood moet worden omdat je homo bent of afvallig (van de islam natuurlijk, en de islam alleen) ben je dan verward? Of dat jouw bloedeigen dochter dood moet omdat ze ''teveel verwesterd''?
Of, gewoon schijnbaar random mensen opblazen/kapot rijden/afslachten want; niet-islamitisch óf niet dezelfde islamitische stroming?
Voor de duidelijkheid, in mijn ogen ben je dan verward ja.
Maar goh...dan zijn er toch een hoop verwarde mensen, die toevallig allemaal islamitisch zijn. Want het houdt maar niet op met verwarde islamitische mensen, die anderen afslachten uit naam van hun islamitische god.
Wat is dat dan toch met die islam?
Weer een klap voor Bansheequote:OM verdenkt Ayoub M. (22), verdachte steekpartij Rotterdam, van terrorisme
Het Rotterdamse Openbaar Ministerie gaat ervan uit dat de 22-jarige man uit Amersfoort een terroristische aanslag wilde plegen. Ayoub M., van Marokkaanse afkomst, zaaide donderdag dood en verderf aan de voet van de Rotterdamse Erasmusbrug. Bij de aanslag kwam een 32-jarige man uit Rotterdam om het leven en raakte een 33-jarige man uit Zwitserland gewond. Hij heeft inmiddels het ziekenhuis verlaten.
En als ze geen akhbar meer roepen tijdens het steken? Wat is het dan?quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:24 schreef Buikbrein het volgende:
Het vervelende is dat Aboutaleb, hoe (juridisch) glibberig het ook is, wel gelijk heeft dat "akhbar" de Islamitische versie is van "oh my God".. alsin hoe t wordt gebruikt. Hier zou ik nog kunnen zeggen dat "allahoe akhbar" meer lijkt op "Christ is King!".. maargoed.
Aboutaleb maakt slim gebruik van de mogelijkheid, die redelijk overkomt, om het open te kunnen houden door de algemeenheid van de text. Maar de context dan??
Als President Schoof bijv. kan zeggen dat er "een asielcrisis wordt ervaren" en daarnaar handelt, is het dan zo gek als we zeggen dat er terreur wordt ervaren als iemand vlak voor een moord/aanslag "allahoe akhbar" roept?
Aboutaleb heeft nu nog het gelijk, totdat de wet wordt aangepast naar zoiets als "moord + akhbar roepen"= context is terreur, dus wordt er terreur ervaren, dus wordt dat als zodanig behandelt.
Goh.quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Weer een klap voor Banshee
Dan maak je de terreur case mss minder snel in orde, dan kost het meer praten en onderzoeken?quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En als ze geen akhbar meer roepen tijdens het steken? Wat is het dan?
verbaasd.gifquote:Op vrijdag 20 september 2024 17:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Weer een klap voor Banshee
Dit was een Marokkaan. Geen idee hoe traumatiserend de oorlog in Marokko voor hem was, maar ik gok dat oorlogstrauma's een minder grote factor waren voor zijn daad dan de religieuze motieven.quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik zou wel eens willen weten hoeveel daders van die steekincidenten getraumatiseerd/ verward zijn door hun oorlogsverleden.
Ja, dat ligt idd. voor de hand. Weet jij of er ook Syrische daders zijn geweest?quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit was een Marokkaan. Geen idee hoe traumatiserend de oorlog in Marokko voor hem was, maar ik gok dat oorlogstrauma's een minder grote factor waren voor zijn daad dan de religieuze motieven.
Deze 22-jarige Ayoub, ik ken de naam vooral als Marokkaanse naam, volgens mij heb je daar geen echt oorlogsverleden. Zeker niet als begin twintigerquote:Op vrijdag 20 september 2024 17:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik zou wel eens willen weten hoeveel daders van die steekincidenten getraumatiseerd/ verward zijn door hun oorlogsverleden.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel geloofsgenoten dit wel prima vinden. Er hebben er al in dit topic gepost die menen dat we eerder aan de slachtoffers in gaza moeten denken, dus ik vraag mij ook af hoeveel mensen op fok dit wel prima vinden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Zullen vast gegronde redenen zijn dat hij Marokkaans wordt genoemd en waarschijnlijk ook wel klopt, maar Ayoub is vooral een Arabische naam waartoe de Marokkaanse bevolking ook deels toebehoort.quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Deze 22-jarige Ayoub, ik ken de naam vooral als Marokkaanse naam, volgens mij heb je daar geen echt oorlogsverleden. Zeker niet als begin twintiger
FC, ik bedoel niet dat ik zo’n daad dan goedpraat; het is nog steeds buitenissig dramatisch, maar we hebben veel mensen met een oorlogsverleden hiernaar toe gehaald. Dat is een feit.quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik zou wel eens willen weten hoeveel geloofsgenoten dit wel prima vinden. Er hebben er al in dit topic gepost die menen dat we eerder aan de slachtoffers in gaza moeten denken, dus ik vraag mij ook af hoeveel mensen op fok dit wel prima vinden.
Van andere aanslagen? Tuurlijk. En van sommige zullen oorlogstrauma's ongetwijfeld een rol hebben gespeeld.quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, dat ligt idd. voor de hand. Weet jij of er ook Syrische daders zijn geweest?
Weet ik, toevallig had ik 3 te schattige Ayoubjes in de leeftijd van 4-7 jaar op mijn vorige werk, allemaal van Marokkaanse afkomst. Vandaarquote:Op vrijdag 20 september 2024 17:54 schreef Killumination het volgende:
[..]
Zullen vast gegronde redenen zijn dat hij Marokkaans wordt genoemd en waarschijnlijk ook wel klopt, maar Ayoub is vooral een Arabische naam waartoe de Marokkaanse bevolking ook deels toebehoort.
Het is nog maar de vraag of oorlogstrauma’s niets met deze terreurdaden te maken hebben. Als je maar goed knetter uit de oorlog komt ga je misschien wel over tot terreurdaden. Wie zal het zeggen?quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Van andere aanslagen? Tuurlijk. En van sommige zullen oorlogstrauma's ongetwijfeld een rol hebben gespeeld.
Punt is dat oorlogstrauma's niets te maken hebben in deze terreurdaad. En in de meeste terreurdaden in het Westen zal de Islam een veel grotere rol spelen dan opgelopen trauma's. Feit is gewoon dat de Islam loodrecht tegenover de waarden van het vrije en seculiere Westen staat en wij daar al decennia de wrange vruchten van proeven.
quote:De man die gisteren werd opgepakt na de steekpartij bij de Erasmusbrug in Rotterdam wordt verdacht van moord en poging tot moord met een terroristisch oogmerk.
Hoe kom je daar bij?quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Overigens: ook dit keer betrof het een ‘verwarde man’. Verward waardoor?
Dit is het werkelijke probleem, niet de 100den islamterroristen en 1000den slapende terroristen cellen, islamscholen etc. Dat is idd een minderheid. Het gaat om de 70%, vaak zwijgende geloofs/cultuurgenoten, die "begrip" kunnen opbrengen voor deze terroristen of het rechtvaardigen (ja Israel pleegt toch ook misdaden) en natuurlijk het vrijwel 100% antisemitisme in deze groep.quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik zou wel eens willen weten hoeveel geloofsgenoten dit wel prima vinden. Er hebben er al in dit topic gepost die menen dat we eerder aan de slachtoffers in gaza moeten denken, dus ik vraag mij ook af hoeveel mensen op fok dit wel prima vinden.
Misschien dat de islam juist een ontmoedigende en remmende invloed heeft op extremistische de daden van extremisten ) terroristen?quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Van andere aanslagen? Tuurlijk. En van sommige zullen oorlogstrauma's ongetwijfeld een rol hebben gespeeld.
Punt is dat oorlogstrauma's niets te maken hebben in deze terreurdaad. En in de meeste terreurdaden in het Westen zal de Islam een veel grotere rol spelen dan opgelopen trauma's. Feit is gewoon dat de Islam loodrecht tegenover de waarden van het vrije en seculiere Westen staat en wij daar al decennia de wrange vruchten van proeven.
Hoezo neutraal? Keihard aanpakkenquote:Op vrijdag 20 september 2024 18:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En mijn mening over Aboutaleb is me nu ook duidelijk: het was een prima burgemeester al die jaren en hij heeft veel goeds betekent voor Rotterdam, maar ik ben blij dat hij nu opgerot is want hij heeft duidelijk een verkeerde bril op als het gaat om Islamitisch geïnspireerde ellende. Een stad als Rotterdam kan in de nabije toekomst helaas nog heel wat van dergelijke ellende verwachten en dan is het beter als je een burgemeester hebt die wat neutraler staat daar tegenover.
Dat durf ik echt niet te kijkenquote:Op vrijdag 20 september 2024 17:46 schreef vacuum1 het volgende:
Hier beelden van de aanslag. Echt heftig, je voelt en hoort de paniek.
https://www.geenstijl.nl/(...)val-rotterdam-gepakt
Je bent natuurlijk niet helemaal lekker in je bovenkamer als je zoiets doet.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Overigens: ook dit keer betrof het een ‘verwarde man’. Verward waardoor?
Kan prima. En ik kan tegen erg weinigquote:Op vrijdag 20 september 2024 18:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat durf ik echt niet te kijken
Ja precies.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je bent natuurlijk niet helemaal lekker in je bovenkamer als je zoiets doet.
Ik heb een vermoeden dat de dader zelf al heeft aangegeven dat het een terroristisch motief was.
De rechtszaak straks zal meer vragen beantwoorden.
Als je een neutrale kijk op dergelijke zaken heb kan je ook van mening zijn dat excessen van de Islam hard aangepakt moeten worden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:06 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Hoezo neutraal? Keihard aanpakken
Het is niet echt een filmpje van de aanslag. Het is een filmpje van de mannen die met stoelen naar de aanvaller gooien en hij op de grond wordt gewerktquote:Op vrijdag 20 september 2024 18:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Haha.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:05 schreef Killumination het volgende:
[..]
Misschien dat de islam juist een ontmoedigende en remmende invloed heeft op extremistische de daden van extremisten ) terroristen?
Het een sluit het ander niet uit, als je de Koran volgt, dan mankeert er idd wat in je bovenkamerquote:Op vrijdag 20 september 2024 18:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je bent natuurlijk niet helemaal lekker in je bovenkamer als je zoiets doet.
Ik heb een vermoeden dat de dader zelf al heeft aangegeven dat het een terroristisch motief was.
De rechtszaak straks zal meer vragen beantwoorden.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Haha.
Nee, natuurlijk niet.
Moet dat dan niet in de Koran staan?quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:05 schreef Killumination het volgende:
[..]
Misschien dat de islam juist een ontmoedigende en remmende invloed heeft op extremistische de daden van extremisten ) terroristen?
Je ziet alleen wat gasten van dat feest met stoelen, barkrukken en banken inslaan op een allahoe akbarrende debiel. En op het einde die fitnesstrainer die met zijn squatstick die Marokkaan neerhoekt.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat extremisme ongewenst is? Staat erin.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Moet dat dan niet in de Koran staan?
Omdat de Islam het probleem is en zeker niet de oplossing.quote:
Je ziet hoe de mensen die eikel bekogelen met meubilair. Vervolgens komt De Held aangelopen en dan ligt die eikel ineens zomaar op de grond.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja als je compleet achterlijk bent is dat wel een conclusie die je kan trekken, ieder weldenkend mens trekt een andere conclusie met de kennis dat alle aanslagen in het recente verleden uit naam van juist net de islam zijn gepleegd.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:05 schreef Killumination het volgende:
[..]
Ja is dat één zinnetje of komt het uitgebreid ter sprake…?quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:12 schreef Killumination het volgende:
[..]
Dat extremisme ongewenst is? Staat erin.
op zijn playstation mssquote:Op vrijdag 20 september 2024 17:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Deze 22-jarige Ayoub, ik ken de naam vooral als Marokkaanse naam, volgens mij heb je daar geen echt oorlogsverleden. Zeker niet als begin twintiger
Die andere kerels verdienen ook wel lof.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:14 schreef FlippingCoin het volgende:
Wmb mogen ze die man die de terrorist heeft neergeslagen inderdaad wel een lintje geven.
Eens. Allemaal gewoon. Goed ingegrepen, mogelijk hebben ze nog meer slachtoffers voorkomen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die andere kerels verdienen ook wel lof.
Even los van wat de islam in politieke, grammaticale, historische, feitelijke, theologische of absolute zin zou moeten zijn. Een prominente inlichtingendienst is tot de conclusie gekomen dat een traditionele opvoeding in een islamitische huishouden juist beschermend is tegen IS propaganda.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Omdat de Islam het probleem is en zeker niet de oplossing.
Voor een enkele moslim kan de Islam een goede invloed zijn, maar het richt in het Westen heel wat meer ellende aan dan dat het een goede invloed is.
Daar merken we dan verdomd weinig van.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:17 schreef Killumination het volgende:
[..]
Even los van wat de islam in politieke, grammaticale, historische, feitelijke, theologische of absolute zin zou moeten zijn. Een prominente inlichtingendienst is tot de conclusie gekomen dat een traditionele opvoeding in een islamitische huishouden juist beschermend is tegen IS propaganda.
Die van Hamas zekerquote:Op vrijdag 20 september 2024 18:17 schreef Killumination het volgende:
[..]
Even los van wat de islam in politieke, grammaticale, historische, feitelijke, theologische of absolute zin zou moeten zijn. Een prominente inlichtingendienst is tot de conclusie gekomen dat een traditionele opvoeding in een islamitische huishouden juist beschermend is tegen IS propaganda.
Mwuah, verschillende onderzoeken zijn tot deze conclusie gekomen buiten de kenners op FOK! Uiteraard.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja als je compleet achterlijk bent is dat wel een conclusie die je kan trekken, ieder weldenkend mens trekt een andere conclusie met de kennis dat alle aanslagen in het recente verleden uit naam van juist net de islam zijn gepleegd.
@ Killuminationquote:Op vrijdag 20 september 2024 18:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja is dat één zinnetje of komt het uitgebreid ter sprake…?
Zinnetje hier, compleet alinea daar. Komt het enige regelmaat wel terug.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja is dat één zinnetje of komt het uitgebreid ter sprake…?
Deel ze maar even dan kunnen wij zelf oordelen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:19 schreef Killumination het volgende:
[..]
Mwuah, verschillende onderzoeken zijn tot deze conclusie gekomen buiten de kenners op FOK! Uiteraard.
Nu weet ik niets van de Koran, dus ik probeer je te geloven.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:20 schreef Killumination het volgende:
[..]
Zinnetje hier, compleet alinea daar. Komt het enige regelmaat wel terug.
Ieder moslim die je bent tegengekomen en jou niet de keel heeft doorgesneden zou een voorbeeld daarvan kunnen zijn?quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daar merken we dan verdomd weinig van.
Ow!quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:17 schreef Killumination het volgende:
[..]
Ik denk dat je een boek dat zo lang geleden geschreven is, in een compleet andere tijd, niet in de tegenwoordige tijd kan gebruiken.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:20 schreef Killumination het volgende:
[..]
Zinnetje hier, compleet alinea daar. Komt het enige regelmaat wel terug.
Toch apart dan dat veruit de meerderheid van de aanslagen in het Westen gepleegd worden door hakbarrende moslims.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:19 schreef Killumination het volgende:
[..]
Mwuah, verschillende onderzoeken zijn tot deze conclusie gekomen buiten de kenners op FOK! Uiteraard.
Volgens mij was dat al heel snel, al dan niet direct, niet het geval.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:25 schreef RotatoR het volgende:
Goh, toch geen verwarde man. Gek genoeg is dat wel meteen de pavlovreactie die in de deugmedia rondgaat.
Nou, het staat er niet bij. Maar je moet ergens toch verward zijn als je anderen begint te doden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:25 schreef RotatoR het volgende:
Goh, toch geen verwarde man. Gek genoeg is dat wel meteen de pavlovreactie die in de deugmedia rondgaat.
Het is natuurlijk niet uitgesloten dat hij ook verward is. Laten we de rechtszaak eens afwachten.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:25 schreef RotatoR het volgende:
Er werd juist meteen verkondigd dat het om een verwarde man zou gaan. Pas sinds een uur geleden ofzo is het toch wel terreur na het bericht van het OM.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens mij was dat al heel snel, al dan niet direct, niet het geval.
Vanuit Mohammed zelf:quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nu weet ik niets van de Koran, dus ik probeer je te geloven.
Dat zal maar het doet af aan de ernst van de zaak.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, het staat er niet bij. Maar je moet ergens toch verward zijn als je anderen begint te doden.
Je snapt niet dat media niet direct na het feit de aanname kan verspreiden dat iets wel of niet een terreurdaad betreft?quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:28 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Er werd juist meteen verkondigd dat het om een verwarde man zou gaan. Pas sinds een uur geleden ofzo is het toch wel terreur na het bericht van het OM.
Feit, in ieder geval voor de afgelopen 10-15 jaar, hoewel dat niet altijd zo is geweest.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Toch apart dan dat veruit de meerderheid van de aanslagen in het Westen gepleegd worden door hakbarrende moslims.
Dus dan noem je het eerst maar een verwarde man? Het had logischer geweest als ze het een 'vermoedelijke aanslag' zouden noemen, want dat is doorgaans wat het is zodra een moslim random mensen begint te steken.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Je snapt niet dat media niet direct na het feit de aanname kan verspreiden dat iets wel of niet een terreurdaad betreft?
Wat is een traditionele opvoeding in een islamitisch huishouden?quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:34 schreef Killumination het volgende:
[..]
Feit, in ieder geval voor de afgelopen 10-15 jaar, hoewel dat niet altijd zo is geweest.
Dat doet er niets af aan degelijk onderzoek van inlichtingendiensten dat terroristen bijzonder weinig weten over de islam en een traditionele opvoeding van een islamitisch huishouden deze moslims ook weerbaarder maakt tegen propaganda van IS.
Precies. Beetje snel conclusies getrokken, Schoof.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:28 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Er werd juist meteen verkondigd dat het om een verwarde man zou gaan. Pas sinds een uur geleden ofzo is het toch wel terreur na het bericht van het OM.
Toen dat behandeld werd in de moskee was Ayoub zeker ziek.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:30 schreef Killumination het volgende:
[..]
Vanuit Mohammed zelf:
De Profeet (vrede zij met hem) heeft extremisme verboden. Hij zei namelijk: “Ik waarschuw jullie tegen extremisme in het geloof. Want waarlijk, degenen die vóór jullie waren, werden vernietigd ten gevolge van extremisme in de religie.”
En vanuit de Koran.
En zaai geen verderf op aarde nadat deze verbeterd was.”
Dat onderzoek waar we nog steeds niets van gezien hebben?quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:34 schreef Killumination het volgende:
[..]
Feit, in ieder geval voor de afgelopen 10-15 jaar, hoewel dat niet altijd zo is geweest.
Dat doet er niets af aan degelijk onderzoek van inlichtingendiensten dat terroristen bijzonder weinig weten over de islam en een traditionele opvoeding van een islamitisch huishouden deze moslims ook weerbaarder maakt tegen propaganda van IS.
Ayoub heeft, zoals meer moslims, niet veel met de Koran. Er zijn meer moslims die het Suikerfeest vieren, dan die aan de Ramadan meedoen, zoals er ook meer christenen zijn die Kerst vieren, maar van de adventstijd nog nooit gehoord hebben.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:37 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Toen dat behandeld werd in de moskee was Ayoub zeker ziek.
Daarom kun je zijn praktiseren ontzettend makkelijk in twijfel trekken. Begrijp ik ook best wel, hij was (te) verward. Ontzettend blij dat dat wel de gemene deler is bij de meeste berichten.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:37 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik vind enkel de eventuele oorzaak (oorlogsgeweld) interessant.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:30 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat zal maar het doet af aan de ernst van de zaak.
De deugmedia drukt de laatste jaren opvallend vaak het stempel 'verwarde man' op dit soort aanvallen, waarschijnlijk om het te downplayen. Want tja, mesaanvallen door islamitische migranten speelt 'radicaal-rechts' in de kaart.
Ik ga dan voor mijn beurt praten, maar vermoed op zn minst een gezin waarbij een vader en moeder actief betrokken is in de opvoeding van het kind. En het kind niet vanuit militante jihadisten een invulling krijgt van wat de islam is.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat is een traditionele opvoeding in een islamitisch huishouden?
Extremisten krijgen instructies om publieke moskeeën doorgaans te vermijden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:37 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
quote:De verdachte zou bij zijn daad ‘allahoe akbar’ hebben geroepen, hebben getuigen tegenover de politie verklaard. Daaruit valt nog niets op te maken over zijn motieven, benadrukten justitieminister David van Weel en premier Dick Schoof. ,,Daar valt nog niks over te zeggen”, aldus Van Weel. ,,Dat hoeft natuurlijk helemaal niet te zijn vanwege terroristische oogmerken. Het kan ook zijn vanwege psychologische problematiek of antecedenten in het criminele circuit.” Bron
quote:„Het OM verdenkt de man op dit moment van moord en poging tot moord met een terroristisch oogmerk. Het tot nog toe verrichte onderzoek levert aanwijzingen op dat de verdachte mogelijk ideologisch gedreven is. Zo riep de verdachte tijdens het plegen van de feiten een aantal keer „Allahoe Akbar”, aldus justitie. Bron
Nog nooit in mijn leven één zo'n (potentiële) extremist gezien in de lange rij moskeeën waar ik kom. Veel is false flag joh.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:45 schreef Killumination het volgende:
[..]
Extremisten krijgen instructies om publieke moskeeën doorgaans te vermijden.
Ben je moslim ofzo?quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:44 schreef Killumination het volgende:
[..]
Ik ga dan voor mijn beurt praten, maar vermoed op zn minst een gezin waarbij een vader en moeder actief betrokken is in de opvoeding van het kind. En het kind niet vanuit militante jihadisten een invulling krijgt van wat de islam is.
Iedere vrijdagmiddag weer.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nog nooit in mijn leven één zo'n (potentiële) extremist gezien in de lange rij moskeeën waar ik kom. Veel is false flag joh.²
quote:De man wordt maandag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Dat gebeurt voor de rechtbank in Den Haag. De rechtbank in Rotterdam behandelt deze zaak niet, omdat zich onder de omstanders van de steekpartij een aantal medewerkers van de rechtbank bevond. Bron
Terwijl hetzelfde gegeven wordt opgevoerd, namelijk het roepen van "allahoe akbar". En het is sowieso niet zeker, want het motief is nog in onderzoek.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het was eerst nog niet zeker, nu wel.
Ahhhhh, ik las dat meneer eerder is veroordeeld voor geweld. Misschien was meneer erg mad na een uitspraak over zijn zaak.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:49 schreef Claudia_x het volgende:
Dit was me trouwens niet eerder opgevallen:
[..]
Dat roepen an sich is veels te weinig om iets als terreur weg te zetten. Ik roep het 100den keren per dag. Ik gedraag me juist vanwege die kreten.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Terwijl hetzelfde gegeven wordt opgevoerd, namelijk het roepen van "allahoe akbar".
Google werkt niet echt mee met mijn termen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat onderzoek waar we nog steeds niets van gezien hebben?
Misschien heeft ie het wel toegegeven en is hij heel erg trots op wat hij heeft gedaan, hebben terroristen wel vaker. Die gaan niet ontkennen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Terwijl hetzelfde gegeven wordt opgevoerd, namelijk het roepen van "allahoe akbar". En het is sowieso niet zeker, want het motief is nog in onderzoek.
Zelden tot nooit zijn het conservatieve of traditionele moslims schijnt.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ben je moslim ofzo?
Ik heb geen idee in wat voor gezinnen terroristen zijn opgegroeid, misschien ook wel juist traditionele, conservatieve gezinnen.
Mee eens, anders zaten ze wel in de moskee. Een belijdend Moslim heeft simpelweg andere prioriteiten.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:53 schreef Killumination het volgende:
[..]
Zelden tot nooit zijn het conservatieve of traditionele moslims schijnt.
Was de moordenaar van Theo van Gogh toch wel geloof ik.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:53 schreef Killumination het volgende:
[..]
Zelden tot nooit zijn het conservatieve of traditionele moslims schijnt.
Hij riep "allahoe akbar" -> hoeft niks te zeggen, is mogelijk een verwarde man.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien heeft ie het wel toegegeven en is hij heel erg trots op wat hij heeft gedaan, hebben terroristen wel vaker. Die gaan niet ontkennen.
Meeh B is per definitie buitenshuis geradicaliseerd. Hofstadske enzeau.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Was de moordenaar van Theo van Gogh toch wel geloof ik.
Alsnog een geweldige prestatie, anders hadden we misschien wel 10 doden gehad…quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:56 schreef Paul het volgende:
ik dacht dat die ene man in zn eentje die dader had overmeesterd, maar deden ze dus met 6 man ofzo
Hoezo?quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:58 schreef Claudia_x het volgende:
Da's toch verschrikkelijk knullige communicatie? De minister staat in z'n hemd.
Tsja, ik weet niet… als hij niks had gezegd was het vast ook niet goed.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij riep "allahoe akbar" -> hoeft niks te zeggen, is mogelijk een verwarde man.
Hij riep "allahoe akbar"-> hij heeft mogelijk een terroristisch motief gehad.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat laatste een rol speelt.quote:Op vrijdag 20 september 2024 19:04 schreef 3rr0r het volgende:
Wow, het OM doet niet mee aan het vermijden van benoemen als mogelijke terroristische aanslagZeker iets teveel getuigen en beelden. Kennissen van de rechtbank aanwezig helpt ook wellicht.
Vooral je laatste zin is bizar. De dader is een Marokkaan en zal wel geboren zijn in NL.quote:Op vrijdag 20 september 2024 19:05 schreef Bloemkool het volgende:
Weer een reden naast de reeds duizenden die we allang kennen, om de islam te weren en mensen uit die landen direct nee te verkopen. Laat mensen binnen de passen bij ons geloof en onze cultuur. Dat is geen discriminatie maar gezond verstand. Nu zijn er mensen dood en gewond wat totaal onnodig was. Graag de mensen die de asiel verdragen getekend hebben verantwoordelijk houden en gevangenisstraf geven.
Is dat live?quote:Op vrijdag 20 september 2024 19:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit net naar het gesprek met de MP te kijken en die praat véél te lichtzinnig over de steekpartij. En met geen woord wordt over het terroristische motief gerept.
wat een schijterdquote:Op vrijdag 20 september 2024 19:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit net naar het gesprek met de MP te kijken en die praat véél te lichtzinnig over de steekpartij. En met geen woord wordt over het terroristische motief gerept.
Is niet eng. Is het moment voor ze hem overmeesteren. Is een groepje mannen met meubels in hun handen die ze naar hem gooien of hem mee slaan.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
ja, er zullen uiteraard wel goede bijzitten, of dit een meerderheid is, geen ideequote:Op vrijdag 20 september 2024 19:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Er zijn nog honderdduizenden fijne moslims in Nederland, vergeet dat niet.
Niet via zijn opvoeding.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Was de moordenaar van Theo van Gogh toch wel geloof ik.
Is prima want het hoeft niks te zeggen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij riep "allahoe akbar" -> hoeft niks te zeggen, is mogelijk een verwarde man.
Hij riep "allahoe akbar"-> hij heeft mogelijk een terroristisch motief gehad.
maar tegelijk:quote:Op vrijdag 20 september 2024 19:09 schreef Killumination het volgende:
Voor mijn broeders van andere moeders @:Flippingcoin en @:voetbalmanager2 :
"Far from being religious zealots, a large number of those involved in terrorism do not practise their faith regularly. Many lack religious literacy and could actually be regarded as religious novices. Very few have been brought up in strongly religious households, and there is a higher than average proportion of converts. Some are involved in drug-taking, drinking alcohol and visiting prostitutes. MI5 says there is evidence that a well-established religious identity actually protects against violent radicalisation."
https://www.theguardian.com/uk/2008/aug/20/uksecurity.terrorism1
quote:The MI5 authors stress that the most pressing current threat is from Islamist extremist groups who justify the use of violence "in defence of Islam"
quote:Op vrijdag 20 september 2024 19:37 schreef MissButterflyy het volgende:
Inbreken in een moskee, en nu een terroristisch motief.
Ja want je kunt alleen daar de grens over.quote:Op vrijdag 20 september 2024 19:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vrij verkeer van personen dringend opgeven. Gooi maar de grensen helemaal dicht. Zoals voor 1998. Grenspostjes grenshuisjes
Geen vaste woon en verblijfplaats, zwierf rond en sliep hier en daar bij mensen, ondertussen regelmatig opgepakt te worden door de politie voor akkefietjes. Misschien is het een junk.quote:
Geen stront Sherslot. MI5 is dan ook niet bezig om apologetisch richting de islam te zijn danwel de islam vrij te pleiten.quote:
https://www.trouw.nl/nieu(...)wereldwijd~bf0b490a/quote:"Het is qua schaal nog lang niet te vergelijken met het islamistisch terrorisme, maar het begint er wel op te lijken. Mannen als Tarrant gaat het niet alleen om hun eigen land. Ze zien zichzelf als verdedigers van een wereldwijde blanke beschaving.”
We hebben bescherming nodig in het westen dat blijkt.quote:Op vrijdag 20 september 2024 19:52 schreef Killumination het volgende:
[..]
Geen stront Sherslot. MI5 is dan ook niet bezig om apologetisch richting de islam te zijn danwel de islam vrij te pleiten.
Uiteraard siert het ook om onderstaande met een korreltje zout wanneer rechts-extremisten ook gezellig mee doen en claimen het westen te verdedigen:
[..]
https://www.trouw.nl/nieu(...)wereldwijd~bf0b490a/
Zeker, zo ook in Gaza, Israël, Syrië, Afghanistan etc.quote:Op vrijdag 20 september 2024 19:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
We hebben bescherming nodig in het westen dat blijkt.
Neuh, gewoon een Marokkaanquote:Op vrijdag 20 september 2024 19:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geen vaste woon en verblijfplaats, zwierf rond en sliep hier en daar bij mensen, ondertussen regelmatig opgepakt te worden door de politie voor akkefietjes. Misschien is het een junk.
Gökmen Tanis had ook zo'n achtergrond en daar was wel degelijk een terroristisch motief.quote:Op vrijdag 20 september 2024 19:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geen vaste woon en verblijfplaats, zwierf rond en sliep hier en daar bij mensen, ondertussen regelmatig opgepakt te worden door de politie voor akkefietjes. Misschien is het een junk.
Echt raar.quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gökmen Tanis had ook zo'n achtergrond en daar was wel degelijk een terroristisch motief.
Reageer hier maar eens even inhoudelijk op dan;quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:31 schreef Killumination het volgende:
[..]
Poepieeee je bent na al die jaren nog op FOK! en nog even inhoudelijk als altijd.
quote:Op vrijdag 20 september 2024 12:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Je vraagt nu zo inmiddels wel een beetje naar de bekende weg, niet waar?
Wanneer iemand-terwijl ie een inmiddels breed ingeburgerde islamitische kreet schreeuwt- anderen neer maait met een mes/automatisch vuurwapen, dan heeft dat nauwelijks iets te maken met de islam zelf. Er worden tal van andere factoren er bij gesleept, de man is verward, kwetsbaar, onder invloed van, geradicaliseerd omdat ie als moslims zijnde ''gekwetst'' of ''gedemoniseerd'' werd, blablabla.
Maar het heeft niets te maken met een ideologie waarin een motivatie en rechtvaardiging voor barbaars geweld voor handen is. Dit moeten we met zn allen echt geloven.
Wat heet, als het een beetje mee zit, zit er aan de tv praattafel een nette moslim, die in keurig nederlands even uit komt leggen hoe zeer zij last hebben van de ''demonisering'' door bijvoorbeeld Wilders, te maken hebben met ''racisme'' omdat ze niet worden uitgenodigd voor sollicitatie gesprek, ''gekwetst'' worden door iemand die hun heilige islamitische boek in de fik zet of een tekening maakt van hun heilige islamitische profeet.
Bonusvoorbeeld, van de Gelderlander; ''Tijdens zijn gruweldaad zou de verdachte allahoe akbar hebben geroepen, God is groot in het Arabisch.''
Nou, tis maar even fijn dat het erbij word gezet wat het precies betekend, dat wisten we nog niet hoor. Maar vooral; benoem de ideologie en de religie die hier aan gelinkt is NIET.
quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:44 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Hmmmm....de aanslagplegers in Parijs waren/zijn verre van verward, dat waren/zijn stuk voor stuk heldere en pientere jonge mannen met studies/banen.
Maar waren/zijn zij ''geradicaliseerd'' omdat zij zich ''teveel'' lieten inspireren door islamitische terreurorganisaties + islamitische geschriften + islamitisch rolmodel?
Of dan toch ook wel verward?
De moordenaar van Patty? Ook verward? De dorps bewoners die de moordenaar als held ontvingen, ook verward?
De aanslag pleger op Rushdie, ook zeker een verwarde man niet waar? De man die een ''fatwa'' uitsprak over Rushdie; verward.
Terreur organisaties? Verwarde mensen.
Maar islamitische terreurorganisaties dan? Die ook?
Of die niet, zijn die ''gewoon'' zogenaamd geradicaliseerd omdat ze het islamitische heilige rolmodel en het islamitische heilige boek zo letterlijk mogelijk nemen? En Een op de vijf Vlaamse moslims heeft begrip voor IS en haar manier van actievoeren, zijn dat dan wel of niet verwarde jongeren?
Als je van mening bent dat je gedood moet worden omdat je homo bent of afvallig (van de islam natuurlijk, en de islam alleen) ben je dan verward? Of dat jouw bloedeigen dochter dood moet omdat ze ''teveel verwesterd''?
Of, gewoon schijnbaar random mensen opblazen/kapot rijden/afslachten want; niet-islamitisch óf niet dezelfde islamitische stroming?
Voor de duidelijkheid, in mijn ogen ben je dan verward ja.
Maar goh...dan zijn er toch een hoop verwarde mensen, die toevallig allemaal islamitisch zijn. Want het houdt maar niet op met verwarde islamitische mensen, die anderen afslachten uit naam van hun islamitische god.
Wat is dat dan toch met die islam?
Antisociale persoonlijkheidsstoornis, mogelijk verslavingsproblematiek, laag IQ.. vaak een mix van dit soort diagnoses. Als hooggeleid en emotioneel stabiel persoon is het lastig om je in te leven in zo'n figuur, dat herken ik wel. De moordenaar van Anne Faber was ook zo'n leipoquote:Op vrijdag 20 september 2024 20:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Echt raar.
Vooral omdat ik eerder berichten lees dat deze man eerder waarschijnlijk geld heeft gestolen van een moskee.
Ik begrijp niks van wat er in hun hoofden omgaat.
Ik denk dat je gelijk hebt. Maar waarom zou je je moeten inleven in zijn persoon? Het complete verhaal over zijn persoon weten we toch niet. Hoogopgeleid en intelligent of niet, we hebben niet met hem te maken. Laat dat over aan het team van psychiaters en psychologen als hij de bak/TBS gaat. En zullen die het ooit begrijpen?quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Antisociale persoonlijkheidsstoornis, mogelijk verslavingsproblematiek, laag IQ.. vaak een mix van dit soort diagnoses. Als hooggeleid en emotioneel stabiel persoon is het lastig om je in te leven in zo'n figuur, dat herken ik wel. De moordenaar van Anne Faber was ook zo'n leipo
Ja: dat patroon hebben we (inderdaad bij onder meer Gokmen) eerder gezien. Kansloze, dommige draaideurcrimineeltjes die een historie van weliswaar vervelende maar geen "grote" criminele daden hebben, en uiteindelijk een soort zinsgeving lijken te vinden in een radicale daad voor het geloof.quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gökmen Tanis had ook zo'n achtergrond en daar was wel degelijk een terroristisch motief.
quote:
Haha, dat is best een wanhopig verweer. De enige persoon in de auto, wie moet er anders gereden hebben dan?quote:Over wat er vervolgens gebeurt, zal achteraf nog vaak worden gesproken op het politiebureau in Soest. Van een afstandje zien de politiemannen tot hun stomme verbazing hoe hun dienstauto zich in beweging zet en steeds meer vaart maakt. Achter het stuur zit de geboeide Ayoub M. Hij bestuurt de automaat met zijn knieën en drukt het gaspedaal diep in.
Hij raakt een lantaarnpaal, weet hevig slingerend nog een stuk af te leggen en eindigt met behoorlijke snelheid in een berm. Er hadden gewonden kunnen vallen, vindt de politierechter, die niets wil weten van het verweer van de advocaat dat zijn geboeide cliënt onmogelijk de auto bestuurd kon hebben. De ruim 14.000 euro schade mag het korps van haar niet op M. afwentelen.
En het ergste vind ik dan dat de omgeving denkt dat het nu goed gaat met diegene, alsof islam een magisch iets is dat een jongen die niet wil deugen kan "genezen". Ja, bij een normale moskee misschien kan het iemands leven op de rit helpen krijgen maar niet bij zo'n foute bende.quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja: dat patroon hebben we (inderdaad bij onder meer Gokmen) eerder gezien. Kansloze, dommige draaideurcrimineeltjes die een historie van weliswaar vervelende maar geen "grote" criminele daden hebben, en uiteindelijk een soort zinsgeving lijken te vinden in een radicale daad voor het geloof.
Blij dat die smerige gek burgemeester af is wat een debielquote:
Oké, ik begin het een beetje te begrijpen. Wel een hele lastige situatie voor zo’n hulpverlening.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En het ergste vind ik dan dat de omgeving denkt dat het nu goed gaat met diegene, alsof islam een magisch iets is dat een jongen die niet wil deugen kan "genezen". Ja, bij een normale moskee misschien kan het iemands leven op de rit helpen krijgen maar niet bij zo'n foute bende.
Het probleem is dat het dan heel moeilijk bespreekbaar te maken is vanuit en naar de familie toe want tja, het is islam dus daar mag je dan eigenlijk niet slecht over denken of praten.
Meerdere malen meegemaakt bij dolende jongemannen (in dit geval vluchtelingen) dat je echt heel creatief en omzichtig moet zijn met je hulpverlening om zo'n jongen uit die sfeer te krijgen. Echt onmisbaar daarbij zijn mensen met diepe kennis van de islam en de betreffende cultuur die de inschatting kunnen maken wat de gevoeligheden en mogelijkheden zijn en waar de gaten in de redenering zitten anders ben je ze kwijt, zowel de jongen als de familie.
Kun jij nog wat anders dan schelden?quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Blij dat die smerige gek burgemeester af is wat een debiel
Neequote:Op vrijdag 20 september 2024 21:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kun jij nog wat anders dan schelden?
Vat het even samen tot een conclusie svp?quote:Op vrijdag 20 september 2024 20:35 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Reageer hier maar eens even inhoudelijk op dan;
[..]
[..]
Ah ja, de altijd overal begrip voor hebbende en niet voor alles bekend is conclusie trekkende 🤮 Kijk, zonder schelden.....quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oké, ik begin het een beetje te begrijpen. Wel een hele lastige situatie voor zo’n hulpverlening.
Hier word je toch moedeloos van? Wat een geestelijke armoede...quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:42 schreef vacuum1 het volgende:
De Telegraaf heeft wat meer info over de dader, al is het heel summier. Hij komt uit een begeleidwonenproject in Amersfoort en omwonenden zeggen dat er daar vaak problemen zijn.
Nog een interessante quote uit het artikel:
"Ook een klant van de kapper begint direct over Palestina als de steekpartij in Rotterdam ter sprake komt. „Ze kunnen beter de regering hier helemaal opblazen”, raast hij. „Waarom gaat het wel over Rotterdam en niet over Palestina? Met geloof heeft die aanslag niets te maken, ik weet het zeker. Die jongen van die aanslag moet wel in dienst zijn geweest van de politie, daarom heeft hij dit gedaan, schrijf dat maar op."
https://archive.is/jHCja
Heb je het over mij? Met kotssmiley?quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:43 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ah ja, de altijd overal begrip voor hebbende en niet voor alles bekend is conclusie trekkende 🤮 Kijk, zonder schelden.....
Zwakbegaafdheid krijgt hier een nieuwe betekenis.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hier word je toch moedeloos van? Wat een geestelijke armoede...
Ja hoor nog zo een.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:42 schreef vacuum1 het volgende:
De Telegraaf heeft wat meer info over de dader, al is het heel summier. Hij komt uit een begeleidwonenproject in Amersfoort en omwonenden zeggen dat er daar vaak problemen zijn.
"Ook een klant van de kapper begint direct over Palestina als de steekpartij in Rotterdam ter sprake komt. „Ze kunnen beter de regering hier helemaal opblazen”, raast hij. „Waarom gaat het wel over Rotterdam en niet over Palestina? Met geloof heeft die aanslag niets te maken, ik weet het zeker. Die jongen van die aanslag moet wel in dienst zijn geweest van de politie, daarom heeft hij dit gedaan, schrijf dat maar op."
Ja hoor, de palestijnen worden er weer eens bijgehaald....quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:42 schreef vacuum1 het volgende:
We danken de maatjesquote:Op vrijdag 20 september 2024 22:20 schreef Triggershott het volgende:
Nederland staat nu ook op de lijst van shithole countries
Het is bizar idd om mensen verantwoordelijk te maken voor deze import. Gooi de stamboom er maar uit.quote:Op vrijdag 20 september 2024 19:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vooral je laatste zin is bizar. De dader is een Marokkaan en zal wel geboren zijn in NL.
Beetje domme opmerking van Pascalle. Ze wilt te graag. Rare naam trouwens.quote:
Ik las juist dat het een Amersfoorter was, bekend bij de politie.quote:Op vrijdag 20 september 2024 19:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
ze wilt?quote:Op vrijdag 20 september 2024 22:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Beetje domme opmerking van Pascalle. Ze wilt te graag. Rare naam trouwens.²
Complotdenken is in ieder geval springlevend bij de apologeten. De pollitie heeft het in scene gezet, of de Israeliers. Of hij was verward. Hoe dan ook, met geloof heeft het 100% zeker weten niets van doen!quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:42 schreef vacuum1 het volgende:
Dat is gewoon het zoveelste bewijs dat je hier te maken hebt met zwakzinnige criminelen, dit is geen religie.quote:Op vrijdag 20 september 2024 22:24 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja hoor, de palestijnen worden er weer eens bijgehaald....
Teringjantje, als domheid pijn deed dan was deze man de hele tijd aan het janken...
Wij hebben hier andere namen dan Fatima.quote:Op vrijdag 20 september 2024 22:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Beetje domme opmerking van Pascalle. Ze wilt te graag. Rare naam trouwens.²
Stank voor dank dit. Als jullie al zo doen met iemand als hij. De beste burgemeester die Nederland ooit heeft gehad notabene. Charismatische, gewichtige vent die boven de partijen staat.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Blij dat die smerige gek burgemeester af is wat een debiel
Dat is geen betamelijke bezigheid voor een dame.quote:Op vrijdag 20 september 2024 23:12 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ging porno kijken gewoon omdat het kan.
We zijn hier met serieuze materie bezig. Wat is dit voor onbehoorlijk geijl?quote:Op vrijdag 20 september 2024 23:12 schreef mascara-klodder het volgende:
Beste burgemeester ooit gaat wel wat ver, vergeet niet dat de man ook salafist is, en dat strookt niet met westerse normen en waarden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 23:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Stank voor dank dit. Als jullie al zo doen met iemand als hij. De beste burgemeester die Nederland ooit heeft gehad notabene. Charismatische, gewichtige vent die boven de partijen staat.
https://www.dutchnews.nl/(...)-mayor-in-the-world/
[ afbeelding ]
Ik zal even voor mijzelf spreken: hij heeft punten bij me gescoord met die opmerking over ALlahou akbar. Hij zei eigenlijk hetzelfde als ik riep.
Mooi man.²
Och jee... wat zwak.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:20 schreef Killumination het volgende:
[..]
Vat het even samen tot een conclusie svp?
Vieze kech.quote:Op vrijdag 20 september 2024 23:12 schreef mascara-klodder het volgende:
Noem me een andere Nederlandse burgemeester die ooit wereldwijd tot beste burgemeester is gekozen?quote:Op vrijdag 20 september 2024 23:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Beste burgemeester ooit gaat wel wat ver, vergeet niet dat de man ook salafist is, en dat strookt niet met westerse normen en waarden.
Salafi taalkundig wellicht. Dat is elke Moslim. Maar salafist in de zin van de leer van het salafisme volgen? Nee, dat is hij niet. Dan kan je dat werk niet eens doen.quote:Maar verder ben ik het wel met je eens dat hij prima werk heeft afgeleverd als burgemeester, ondanks dat hij salafi is.
Kech on kech pron=best pron.quote:
Bestaat er uberhaupt zoiets als de beste burgemeester ter wereld?quote:Op vrijdag 20 september 2024 23:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Noem me een andere Nederlandse burgemeester die ooit wereldwijd tot beste burgemeester is gekozen?
[..]
Salafi taalkundig wellicht. Dat is elke Moslim. Maar salafist in de zin van de leer van het salafisme volgen? Nee, dat is hij niet. Dan kan je dat werk niet eens doen.²
Check die link. Die titel krijg je niet als koekenbakker.quote:Op vrijdag 20 september 2024 23:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Bestaat er uberhaupt zoiets als de beste burgemeester ter wereld?
Je hebt geen link geplaatst Banshee.quote:Op vrijdag 20 september 2024 23:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Check die link. Die titel krijg je niet als koekenbakker.²
Nee, maar dan zou je wel de beste koekenbakker ter wereld kunnen worden. En dat is ook een keurige prestatie.quote:Op vrijdag 20 september 2024 23:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Check die link. Die titel krijg je niet als koekenbakker.²
Sorry. Dacht dat hij er bij zat:quote:Op vrijdag 20 september 2024 23:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je hebt geen link geplaatst Banshee.
Gelukkig is dat niet helemaal waar. Niks mis met een Fatima af en toequote:Op vrijdag 20 september 2024 23:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wij hebben hier andere namen dan Fatima.
Dat is ook letterlijk de enige, en dat is niet eens een originele kaaskop.quote:Op zaterdag 21 september 2024 00:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Gelukkig is dat niet helemaal waar. Niks mis met een Fatima af en toe![]()
[ afbeelding ]
Kech District (Urdu: ضلع کیچ) is a district in the Balochistan province of Pakistan.quote:
quote:Op zaterdag 21 september 2024 00:37 schreef crystal_meth het volgende:
Kech District (Urdu: ضلع کیچ) is a district in the Balochistan province of Pakistan.
Je bedoelt het natuurlijk anders, maar ik vind dat we zo’n jongen ede hele familie dan inderdaad kwijt moeten. Zet maar allemaal uit naar het land van herkomst.quote:Op vrijdag 20 september 2024 21:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En het ergste vind ik dan dat de omgeving denkt dat het nu goed gaat met diegene, alsof islam een magisch iets is dat een jongen die niet wil deugen kan "genezen". Ja, bij een normale moskee misschien kan het iemands leven op de rit helpen krijgen maar niet bij zo'n foute bende.
Het probleem is dat het dan heel moeilijk bespreekbaar te maken is vanuit en naar de familie toe want tja, het is islam dus daar mag je dan eigenlijk niet slecht over denken of praten.
Meerdere malen meegemaakt bij dolende jongemannen (in dit geval vluchtelingen) dat je echt heel creatief en omzichtig moet zijn met je hulpverlening om zo'n jongen uit die sfeer te krijgen. Echt onmisbaar daarbij zijn mensen met diepe kennis van de islam en de betreffende cultuur die de inschatting kunnen maken wat de gevoeligheden en mogelijkheden zijn en waar de gaten in de redenering zitten anders ben je ze kwijt, zowel de jongen als de familie.
Hij is ook al vaker veroordeeld voor geweld. Goh.quote:
Enquote:Op zaterdag 21 september 2024 01:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij is ook al vaker veroordeeld voor geweld. Goh.
quote:inbrak in een moskee
quote:Op vrijdag 20 september 2024 23:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Bestaat er uberhaupt zoiets als de beste burgemeester ter wereld?
quote:Op zaterdag 21 september 2024 01:09 schreef MissButterflyy het volgende:
Dit dezelfde Ayoub?
https://www.rtvutrecht.nl(...)-vijf-maanden-cel-in
quote:joyriden in een politieauto, diefstal van een andere auto en de vernieling van een politiecel.
quote:eerdere voorwaardelijke gevangenisstraf van drie weken uitzitten, omdat hij strafbare feiten in zijn proeftijd pleegde.
quote:Eenmaal in de politieauto roept hij woorden als 'kale knikker', 'kankerlijer' en 'ik neuk je moeder'.
quote:Een maand later krijgen twee agenten een melding dat er op de Soestse Veenbesstraat een auto-inbraak wordt gepleegd.
quote:"vieze kankerlijers, ik neuk jullie kankermoeders"
quote:uit zijn gordel weten te wurmen en is ondanks de handboeien achter het stuur gekropen. Zijn rit met de politieauto blijft beperkt tot enkele meters; hij knalt al snel op een lantaarnpaal
quote:Mevlana Camii-moskee in Amersfoort. Daar pakt hij uit de la van de keuken 80 euro aan muntgeld en een autosleutel
quote:vestiging van de Albert Heijn in Soest, waar hij een toegangsverbod van twee jaar heeft lopen.
Bijna zonde van de ovenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |