Ik zou de vraag anders willen stellen: Wat zegt dit over de Islam dat 1,5 miljard Moslims geen aanslagen plegen en gesteld zijn op hun tosti met kaas of kip kerrie en huisje boompje beestje.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:46 schreef Toine51 het volgende:
Wat zegt dit over al die 100en terroristen die uit naam van de Islam aanslagen plegen?
de mods zijn compleet de weg kwijt jaquote:Op vrijdag 20 september 2024 15:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Er worden hier reacties op die apologeet weggesnoeid, terwijl de krankzinnige berichten van de apologeet zelf (zelfs diegene waarin een false flag door Israel als plausibel wordt genoemd) blijven staan. Fantastisch weer.
Ik kan wel 1000 positieve dingen noemen, maar dat is voor een apart topic.quote:Het zou al heel erg helpen als de media de positieve dingen van de islam eens zou belichten.
En dan niet dat wij weer eens iets voor hun doen. Zoals een iftar bij de politie maar gewoon wat islam nou daadwerkelijk bijdraagt aan een betere samenleving.
Maar goed aangezien ze dat al krampachtig proberen door dit soort zaken te downplayen zal er ook wel geen enkele toegevoegde waarde voor de maatschappij zijn.
's werelds beste burgervader was hij, waarom kijk je daar de Islam niet op aan? Snap je wat ik bedoel. Ja, ik denk het wel.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:54 schreef FlippingCoin het volgende:
je kan ook niet meer verwachten van een burgemeester die zelf ook moslim is natuurlijk
minder geweld, minder haat, minder middeleeuwse misdragingen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:54 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Ik kan wel 1000 positieve dingen noemen, maar dat is voor een apart topic.
Maar deze vraag stel je ook alleen maar aan moslims, want wat voor positiefs draagt het hindoeïsme, boeddhisme of atheïsme nou bij een aan betere samenleving?
Het boeddhisme misschien, maar het hindoeïsme?quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:55 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
minder geweld, minder haat, minder middeleeuwse misdragingen.
Dat vind ik niet aardig van je. Ze doen hun best.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
de mods zijn compleet de weg kwijt ja
En de drang om iemand juist niet weg te zetten?quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat vind ik niet aardig van je. Ze doen hun best.
De drang om iemand weg te zetten als belijdende prakkiserende Moslim op basis van hele dunne gronden is gewoon onrechtvaardig.²
Dat is dus geen drang. En wat mij betreft de gezonde 0-lijn.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:05 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En de drang om iemand juist niet weg te zetten?
Lees je wel goed? ‘Juist niet’quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is dus geen drang. En wat mij betreft de gezonde 0-lijn.²
Agree to disagree man. Ik blijf bij mijn standpunt.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Lees je wel goed? ‘Juist niet’
Oh je snapt me welquote:Op vrijdag 20 september 2024 16:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Agree to disagree man. Ik blijf bij mijn standpunt.²
heb ik hier in NL vrij weinig last van, volgens mij de samenleving als geheel ook nietquote:Op vrijdag 20 september 2024 15:59 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het boeddhisme misschien, maar het hindoeïsme?
agenten van satanquote:Op vrijdag 20 september 2024 15:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
de mods zijn compleet de weg kwijt ja
Jezus man. Hoe veel kan je nog wegkijken?quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:15 schreef Kuhn het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)er-dag-allahoe-akbar
De burgemeester roept mensen dringend op om niet te speculeren over een motief. Dat de verdachte Allahoe Akbar heeft geroepen, zegt volgens Aboutaleb niets. "Dat roep ik wel tientallen keren per dag. Het is een stopwoordje voor veel moslims. Of dat hier een betekenis heeft in de sfeer waar u misschien aan denkt -terreur- weet ik niet. Dat moet uit het onderzoek blijken. Het is goed om de omstandigheden en de feiten te kennen. En het is goed om te weten waarom deze meneer vanuit Amersfoort naar Rotterdam is gekomen. Waarom verbleef hij hier, hoe lang en met welk motief? Het is goed om die uitkomsten af te wachten."
Ik stel de vraag als 1ste he?quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zou de vraag anders willen stellen: Wat zegt dit over de Islam dat 1,5 miljard Moslims geen aanslagen plegen en gesteld zijn op hun tosti met kaas of kip kerrie en huisje boompje beestje.
Zal ik voor je antwoorden? Dat zegt meer dan die 100den terroristen.²
Die Aboutaleb is natuurlijk ook gewoon lid van het Islamofascistisch Collectief. Prominent lid zelfs.quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:48 schreef Kuhn het volgende:
https://x.com/College010/status/1837086370289905747
'Het is een afschuwelijke situatie die zich gisteravond heeft afgespeeld. Een nare daad met een dode en zwaargewonde tot gevolg. Mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers en overledene.
Ik wil mijn dank uitspreken richting de omstanders die samen met de politie ingrepen. Dit heeft tot aanhouding van de verdachte geleid.
Het moet een nare gebeurtenis zijn geweest voor omstanders die van hun avond aan het genieten waren. Het is nu aan de politie om hun onderzoek voort te zetten.'
Naar? Serieus, naar?
Martijn, wat een geijl.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Die Aboutaleb is natuurlijk ook gewoon lid van het Islamofascistisch Collectief. Prominent lid zelfs.
Hmmmm....de aanslagplegers in Parijs waren/zijn verre van verward, dat waren/zijn stuk voor stuk heldere en pientere jonge mannen met studies/banen.quote:Op vrijdag 20 september 2024 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Iemand die zodanig gelooft in de Islam dat hij vindt dat hij anderen moet neersteken is in mijn ogen behoorlijk verward
Ik denk dat je sarcastisch bent. Maar tot op het heden vind ik veel zaken hier ontzettend gaaf. We laten ons niet gek maken en ik wil iedereen oproepen hetzelfde te doen.quote:
BNW moet je zijnquote:Op vrijdag 20 september 2024 16:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Die Aboutaleb is natuurlijk ook gewoon lid van het Islamofascistisch Collectief. Prominent lid zelfs.
Ze hadden die inteeltberber nooit zo'n belangrijke, invloedrijke positie moeten geven. Onder zijn "bezielende leiding" is Rotterdam enorm afgezakt. Het was al niet veel natuurlijk, maar het is daar nu echt een shithole geworden. En het zou me niks verbazen als deze salafist elke avond verslag uitbrengt aan z'n gelijkgestemde maatjes in Noord-Afrika of het Midden-Oosten.
Dat bepaal jij niet heh.quote:
Afgezakt? Ben ik het niet mee eens. Sterker nog, ik heb het in Rotterdam juist vooruit zien gaan.quote:Op vrijdag 20 september 2024 16:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ze hadden die inteeltberber nooit zo'n belangrijke, invloedrijke positie moeten geven. Onder zijn "bezielende leiding" is Rotterdam enorm afgezakt. Het was al niet veel natuurlijk, maar het is daar nu echt een shithole geworden. En het zou me niks verbazen als deze salafist elke avond verslag uitbrengt aan z'n gelijkgestemde maatjes in Noord-Afrika of het Midden-Oosten.
"Vooruit zien gaan" nog wel. Sure.quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Afgezakt? Ben ik het niet mee eens. Sterker nog, ik heb het in Rotterdam juist vooruit zien gaan.
Ben benieuwd wat jij met afgezakt bedoelt.
Ja leuk zo'n niks zeggende post, maar ik vroeg wat.quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:09 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
"Vooruit zien gaan" nog wel. Sure.![]()
Nouja, als je zelf ook een islamofascist bent, wil ik dat natuurlijk best geloven.
Ja, daar snap ik ook niets van. Aantal users hier plempen dit soort topics vol met hun islam bagger en promoten deze imbeciele filosofie dan ook nog. Absurd!!!quote:Op vrijdag 20 september 2024 15:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Er worden hier reacties op die apologeet weggesnoeid, terwijl de krankzinnige berichten van de apologeet zelf (zelfs diegene waarin een false flag door Israel als plausibel wordt genoemd) blijven staan. Fantastisch weer.
Nee, ik ben je moeder niet nee. Maar je vind daar wel gelijkgestemden waarmee je lekker kunt keuvelen over je wilde gedachten.quote:
Ik vind dat wel denkbeelden die onder 'verward' geschaard kunnen worden jaquote:Op vrijdag 20 september 2024 16:44 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Hmmmm....de aanslagplegers in Parijs waren/zijn verre van verward, dat waren/zijn stuk voor stuk heldere en pientere jonge mannen met studies/banen.
Maar waren/zijn zij ''geradicaliseerd'' omdat zij zich ''teveel'' lieten inspireren door islamitische terreurorganisaties + islamitische geschriften + islamitisch rolmodel?
Of dan toch ook wel verward?
De moordenaar van Patty? Ook verward? De dorps bewoners die de moordenaar als held ontvingen, ook verward?
De aanslag pleger op Rushdie, ook zeker een verwarde man niet waar? De man die een ''fatwa'' uitsprak over Rushdie; verward.
Terreur organisaties? Verwarde mensen.
Maar islamitische terreurorganisaties dan? Die ook?
Of die niet, zijn die ''gewoon'' zogenaamd geradicaliseerd omdat ze het islamitische heilige rolmodel en het islamitische heilige boek zo letterlijk mogelijk nemen? En Een op de vijf Vlaamse moslims heeft begrip voor IS en haar manier van actievoeren, zijn dat dan wel of niet verwarde jongeren?
Als je van mening bent dat je gedood moet worden omdat je homo bent of afvallig (van de islam natuurlijk, en de islam alleen) ben je dan verward? Of dat jouw bloedeigen dochter dood moet omdat ze ''teveel verwesterd''?
Of, gewoon schijnbaar random mensen opblazen/kapot rijden/afslachten want; niet-islamitisch óf niet dezelfde islamitische stroming?
Voor de duidelijkheid, in mijn ogen ben je dan verward ja.
Maar goh...dan zijn er toch een hoop verwarde mensen, die toevallig allemaal islamitisch zijn. Want het houdt maar niet op met verwarde islamitische mensen, die anderen afslachten uit naam van hun islamitische god.
Wat is dat dan toch met die islam?
Weer een klap voor Bansheequote:OM verdenkt Ayoub M. (22), verdachte steekpartij Rotterdam, van terrorisme
Het Rotterdamse Openbaar Ministerie gaat ervan uit dat de 22-jarige man uit Amersfoort een terroristische aanslag wilde plegen. Ayoub M., van Marokkaanse afkomst, zaaide donderdag dood en verderf aan de voet van de Rotterdamse Erasmusbrug. Bij de aanslag kwam een 32-jarige man uit Rotterdam om het leven en raakte een 33-jarige man uit Zwitserland gewond. Hij heeft inmiddels het ziekenhuis verlaten.
En als ze geen akhbar meer roepen tijdens het steken? Wat is het dan?quote:Op vrijdag 20 september 2024 17:24 schreef Buikbrein het volgende:
Het vervelende is dat Aboutaleb, hoe (juridisch) glibberig het ook is, wel gelijk heeft dat "akhbar" de Islamitische versie is van "oh my God".. alsin hoe t wordt gebruikt. Hier zou ik nog kunnen zeggen dat "allahoe akhbar" meer lijkt op "Christ is King!".. maargoed.
Aboutaleb maakt slim gebruik van de mogelijkheid, die redelijk overkomt, om het open te kunnen houden door de algemeenheid van de text. Maar de context dan??
Als President Schoof bijv. kan zeggen dat er "een asielcrisis wordt ervaren" en daarnaar handelt, is het dan zo gek als we zeggen dat er terreur wordt ervaren als iemand vlak voor een moord/aanslag "allahoe akhbar" roept?
Aboutaleb heeft nu nog het gelijk, totdat de wet wordt aangepast naar zoiets als "moord + akhbar roepen"= context is terreur, dus wordt er terreur ervaren, dus wordt dat als zodanig behandelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |