Je snapt niet dat media niet direct na het feit de aanname kan verspreiden dat iets wel of niet een terreurdaad betreft?quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:28 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Er werd juist meteen verkondigd dat het om een verwarde man zou gaan. Pas sinds een uur geleden ofzo is het toch wel terreur na het bericht van het OM.
Feit, in ieder geval voor de afgelopen 10-15 jaar, hoewel dat niet altijd zo is geweest.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Toch apart dan dat veruit de meerderheid van de aanslagen in het Westen gepleegd worden door hakbarrende moslims.
Dus dan noem je het eerst maar een verwarde man? Het had logischer geweest als ze het een 'vermoedelijke aanslag' zouden noemen, want dat is doorgaans wat het is zodra een moslim random mensen begint te steken.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Je snapt niet dat media niet direct na het feit de aanname kan verspreiden dat iets wel of niet een terreurdaad betreft?
Wat is een traditionele opvoeding in een islamitisch huishouden?quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:34 schreef Killumination het volgende:
[..]
Feit, in ieder geval voor de afgelopen 10-15 jaar, hoewel dat niet altijd zo is geweest.
Dat doet er niets af aan degelijk onderzoek van inlichtingendiensten dat terroristen bijzonder weinig weten over de islam en een traditionele opvoeding van een islamitisch huishouden deze moslims ook weerbaarder maakt tegen propaganda van IS.
Precies. Beetje snel conclusies getrokken, Schoof.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:28 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Er werd juist meteen verkondigd dat het om een verwarde man zou gaan. Pas sinds een uur geleden ofzo is het toch wel terreur na het bericht van het OM.
Toen dat behandeld werd in de moskee was Ayoub zeker ziek.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:30 schreef Killumination het volgende:
[..]
Vanuit Mohammed zelf:
De Profeet (vrede zij met hem) heeft extremisme verboden. Hij zei namelijk: “Ik waarschuw jullie tegen extremisme in het geloof. Want waarlijk, degenen die vóór jullie waren, werden vernietigd ten gevolge van extremisme in de religie.”
En vanuit de Koran.
En zaai geen verderf op aarde nadat deze verbeterd was.”
Dat onderzoek waar we nog steeds niets van gezien hebben?quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:34 schreef Killumination het volgende:
[..]
Feit, in ieder geval voor de afgelopen 10-15 jaar, hoewel dat niet altijd zo is geweest.
Dat doet er niets af aan degelijk onderzoek van inlichtingendiensten dat terroristen bijzonder weinig weten over de islam en een traditionele opvoeding van een islamitisch huishouden deze moslims ook weerbaarder maakt tegen propaganda van IS.
Ayoub heeft, zoals meer moslims, niet veel met de Koran. Er zijn meer moslims die het Suikerfeest vieren, dan die aan de Ramadan meedoen, zoals er ook meer christenen zijn die Kerst vieren, maar van de adventstijd nog nooit gehoord hebben.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:37 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Toen dat behandeld werd in de moskee was Ayoub zeker ziek.
Daarom kun je zijn praktiseren ontzettend makkelijk in twijfel trekken. Begrijp ik ook best wel, hij was (te) verward. Ontzettend blij dat dat wel de gemene deler is bij de meeste berichten.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:37 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik vind enkel de eventuele oorzaak (oorlogsgeweld) interessant.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:30 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat zal maar het doet af aan de ernst van de zaak.
De deugmedia drukt de laatste jaren opvallend vaak het stempel 'verwarde man' op dit soort aanvallen, waarschijnlijk om het te downplayen. Want tja, mesaanvallen door islamitische migranten speelt 'radicaal-rechts' in de kaart.
Ik ga dan voor mijn beurt praten, maar vermoed op zn minst een gezin waarbij een vader en moeder actief betrokken is in de opvoeding van het kind. En het kind niet vanuit militante jihadisten een invulling krijgt van wat de islam is.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat is een traditionele opvoeding in een islamitisch huishouden?
Extremisten krijgen instructies om publieke moskeeën doorgaans te vermijden.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:37 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
quote:De verdachte zou bij zijn daad ‘allahoe akbar’ hebben geroepen, hebben getuigen tegenover de politie verklaard. Daaruit valt nog niets op te maken over zijn motieven, benadrukten justitieminister David van Weel en premier Dick Schoof. ,,Daar valt nog niks over te zeggen”, aldus Van Weel. ,,Dat hoeft natuurlijk helemaal niet te zijn vanwege terroristische oogmerken. Het kan ook zijn vanwege psychologische problematiek of antecedenten in het criminele circuit.” Bron
quote:„Het OM verdenkt de man op dit moment van moord en poging tot moord met een terroristisch oogmerk. Het tot nog toe verrichte onderzoek levert aanwijzingen op dat de verdachte mogelijk ideologisch gedreven is. Zo riep de verdachte tijdens het plegen van de feiten een aantal keer „Allahoe Akbar”, aldus justitie. Bron
Nog nooit in mijn leven één zo'n (potentiële) extremist gezien in de lange rij moskeeën waar ik kom. Veel is false flag joh.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:45 schreef Killumination het volgende:
[..]
Extremisten krijgen instructies om publieke moskeeën doorgaans te vermijden.
Ben je moslim ofzo?quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:44 schreef Killumination het volgende:
[..]
Ik ga dan voor mijn beurt praten, maar vermoed op zn minst een gezin waarbij een vader en moeder actief betrokken is in de opvoeding van het kind. En het kind niet vanuit militante jihadisten een invulling krijgt van wat de islam is.
Iedere vrijdagmiddag weer.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nog nooit in mijn leven één zo'n (potentiële) extremist gezien in de lange rij moskeeën waar ik kom. Veel is false flag joh.²
quote:De man wordt maandag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Dat gebeurt voor de rechtbank in Den Haag. De rechtbank in Rotterdam behandelt deze zaak niet, omdat zich onder de omstanders van de steekpartij een aantal medewerkers van de rechtbank bevond. Bron
Terwijl hetzelfde gegeven wordt opgevoerd, namelijk het roepen van "allahoe akbar". En het is sowieso niet zeker, want het motief is nog in onderzoek.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het was eerst nog niet zeker, nu wel.
Ahhhhh, ik las dat meneer eerder is veroordeeld voor geweld. Misschien was meneer erg mad na een uitspraak over zijn zaak.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:49 schreef Claudia_x het volgende:
Dit was me trouwens niet eerder opgevallen:
[..]
Dat roepen an sich is veels te weinig om iets als terreur weg te zetten. Ik roep het 100den keren per dag. Ik gedraag me juist vanwege die kreten.quote:Op vrijdag 20 september 2024 18:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Terwijl hetzelfde gegeven wordt opgevoerd, namelijk het roepen van "allahoe akbar".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |