abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport vrijdag 20 september 2024 @ 17:14:49 #101
274204 crew  Mexicanobakker
pi_215045804
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 september 2024 16:44 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Hmmmm....de aanslagplegers in Parijs waren/zijn verre van verward, dat waren/zijn stuk voor stuk heldere en pientere jonge mannen met studies/banen.

Maar waren/zijn zij ''geradicaliseerd'' omdat zij zich ''teveel'' lieten inspireren door islamitische terreurorganisaties + islamitische geschriften + islamitisch rolmodel?
Of dan toch ook wel verward?

De moordenaar van Patty? Ook verward? De dorps bewoners die de moordenaar als held ontvingen, ook verward?

De aanslag pleger op Rushdie, ook zeker een verwarde man niet waar? De man die een ''fatwa'' uitsprak over Rushdie; verward.

Terreur organisaties? Verwarde mensen.

Maar islamitische terreurorganisaties dan? Die ook?
Of die niet, zijn die ''gewoon'' zogenaamd geradicaliseerd omdat ze het islamitische heilige rolmodel en het islamitische heilige boek zo letterlijk mogelijk nemen? En Een op de vijf Vlaamse moslims heeft begrip voor IS en haar manier van actievoeren, zijn dat dan wel of niet verwarde jongeren?

Als je van mening bent dat je gedood moet worden omdat je homo bent of afvallig (van de islam natuurlijk, en de islam alleen) ben je dan verward? Of dat jouw bloedeigen dochter dood moet omdat ze ''teveel verwesterd''?

Of, gewoon schijnbaar random mensen opblazen/kapot rijden/afslachten want; niet-islamitisch óf niet dezelfde islamitische stroming?

Voor de duidelijkheid, in mijn ogen ben je dan verward ja.

Maar goh...dan zijn er toch een hoop verwarde mensen, die toevallig allemaal islamitisch zijn. Want het houdt maar niet op met verwarde islamitische mensen, die anderen afslachten uit naam van hun islamitische god.

Wat is dat dan toch met die islam?
Ik vind dat wel denkbeelden die onder 'verward' geschaard kunnen worden ja
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_215045965
Het vervelende is dat Aboutaleb, hoe (juridisch) glibberig het ook is, wel gelijk heeft dat "akhbar" de Islamitische versie is van "oh my God".. alsin hoe t wordt gebruikt. Hier zou ik nog kunnen zeggen dat "allahoe akhbar" meer lijkt op "Christ is King!".. maargoed.

Aboutaleb maakt slim gebruik van de mogelijkheid, die redelijk overkomt, om het open te kunnen houden door de algemeenheid van de text. Maar de context dan??

Als President Schoof bijv. kan zeggen dat er "een asielcrisis wordt ervaren" en daarnaar handelt, is het dan zo gek als we zeggen dat er terreur wordt ervaren als iemand vlak voor een moord/aanslag "allahoe akhbar" roept?

Aboutaleb heeft nu nog het gelijk, totdat de wet wordt aangepast naar zoiets als "moord + akhbar roepen"= context is terreur, dus wordt er terreur ervaren, dus wordt dat als zodanig behandelt.

Maarja, dan blijf je bezig de wet aanpassen tot die onwerkbaar/on(na)leefbaar wordt voor iedereen.. als whitelisten niet helpt door grote aantallen, dan moet je blacklisten :) dàn is het beter te zeggen: geen verdere Islamisering meer, want het is niet meer te controleren. Er is hier geen wenselijke optie meer, dit wil je allemaal t liefst niet doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Buikbrein op 20-09-2024 17:30:01 ]
pi_215045985
Die beelden waarin de verdachte overmeesterd wordt zijn wel netjes. Helden!
Zonder wrijving geen glans
pi_215045996
quote:
OM verdenkt Ayoub M. (22), verdachte steekpartij Rotterdam, van terrorisme
Het Rotterdamse Openbaar Ministerie gaat ervan uit dat de 22-jarige man uit Amersfoort een terroristische aanslag wilde plegen. Ayoub M., van Marokkaanse afkomst, zaaide donderdag dood en verderf aan de voet van de Rotterdamse Erasmusbrug. Bij de aanslag kwam een 32-jarige man uit Rotterdam om het leven en raakte een 33-jarige man uit Zwitserland gewond. Hij heeft inmiddels het ziekenhuis verlaten.
Weer een klap voor Banshee
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 20 september 2024 @ 17:28:16 #105
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215045997
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 17:24 schreef Buikbrein het volgende:
Het vervelende is dat Aboutaleb, hoe (juridisch) glibberig het ook is, wel gelijk heeft dat "akhbar" de Islamitische versie is van "oh my God".. alsin hoe t wordt gebruikt. Hier zou ik nog kunnen zeggen dat "allahoe akhbar" meer lijkt op "Christ is King!".. maargoed.

Aboutaleb maakt slim gebruik van de mogelijkheid, die redelijk overkomt, om het open te kunnen houden door de algemeenheid van de text. Maar de context dan??

Als President Schoof bijv. kan zeggen dat er "een asielcrisis wordt ervaren" en daarnaar handelt, is het dan zo gek als we zeggen dat er terreur wordt ervaren als iemand vlak voor een moord/aanslag "allahoe akhbar" roept?

Aboutaleb heeft nu nog het gelijk, totdat de wet wordt aangepast naar zoiets als "moord + akhbar roepen"= context is terreur, dus wordt er terreur ervaren, dus wordt dat als zodanig behandelt.
En als ze geen akhbar meer roepen tijdens het steken? Wat is het dan?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215046002
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 17:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Goh.
  vrijdag 20 september 2024 @ 17:29:18 #107
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215046006
Op zich snap ik dat verhaal nog van dat allahoe akbar een kreet is die ook in een hoop andere contexten gebezigd wordt op dagelijkse basis.

Maar in deze context is dat niet het geval.

Wat overigens niet uitvlakt dat het een moslim kan zijn die totaal buiten zinnen was in plaats van eentje die bewust een aanslag pleegde.

Maar dan nog blijft het context-verhaal niet echt helpend.
pi_215046007
Voor de verandering eens geen verwarde man volgens het OM.
  vrijdag 20 september 2024 @ 17:29:49 #109
438527 MissButterflyy
pi_215046009
Het OM heeft nu aanwijzingen voor een terroristisch motief.
pi_215046024
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 17:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En als ze geen akhbar meer roepen tijdens het steken? Wat is het dan?
Dan maak je de terreur case mss minder snel in orde, dan kost het meer praten en onderzoeken?

Andersom: Als iemand het wel roept, dan maaktie het makkelijker te veroordelen. Dan geeft de dader zelf al richting aan zijn (of haar, al ist zelden of mss nooit een vrouw :D ) veroordeling. Eigen schuld.

Een andere denkrichting zou kunnen zijn, dat religie hier enorm vertroebelt: ging t maar om iets simpels als geld, relatiedelict, of een verwarde ongelovige. Religie geeft hier toch een vorm van twijfel, waar je wat mee moet doen helaas.. maakt alles complexer dan nodig imho. Al zou de wereld niét beter af zijn zonder de religies, het zou alles mss wel duidelijker maken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Buikbrein op 20-09-2024 17:37:07 ]
  vrijdag 20 september 2024 @ 17:31:04 #111
438527 MissButterflyy
pi_215046026
Maar goed dat zoveel mensen in hebben gegrepen die het zagen gebeuren. Het had nog veel erger kunnen aflopen.
Hopelijk wordt het de verdachte zwaar aangerekend.
pi_215046039
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 17:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
verbaasd.gif
  vrijdag 20 september 2024 @ 17:41:35 #113
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215046107
Ik zou wel eens willen weten hoeveel daders van die steekincidenten getraumatiseerd/ verward zijn door hun oorlogsverleden.
pi_215046142
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 17:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik zou wel eens willen weten hoeveel daders van die steekincidenten getraumatiseerd/ verward zijn door hun oorlogsverleden.
Dit was een Marokkaan. Geen idee hoe traumatiserend de oorlog in Marokko voor hem was, maar ik gok dat oorlogstrauma's een minder grote factor waren voor zijn daad dan de religieuze motieven.
pi_215046149
Hier beelden van de aanslag. Echt heftig, je voelt en hoort de paniek.

https://www.geenstijl.nl/(...)val-rotterdam-gepakt
pi_215046151
RIP slachtoffer. Dat gezegd hebbende is het betoog voor zover ik @BansheeBoy niets in de mond leg simpel van de strekking dat hij de extremisten vanuit Islamitische kant of de islamofoben hier op FOK! niet laat dicteren wat zijn beleving van de islam is... En daarin staat hij volledig in zijn recht.
  vrijdag 20 september 2024 @ 17:49:12 #117
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215046172
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dit was een Marokkaan. Geen idee hoe traumatiserend de oorlog in Marokko voor hem was, maar ik gok dat oorlogstrauma's een minder grote factor waren voor zijn daad dan de religieuze motieven.
Ja, dat ligt idd. voor de hand. Weet jij of er ook Syrische daders zijn geweest?
pi_215046198
quote:
Deze 22-jarige Ayoub, ik ken de naam vooral als Marokkaanse naam, volgens mij heb je daar geen echt oorlogsverleden. Zeker niet als begin twintiger :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2024 17:51:47 ]
  vrijdag 20 september 2024 @ 17:53:02 #119
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215046206
quote:
Ik zou wel eens willen weten hoeveel geloofsgenoten dit wel prima vinden. Er hebben er al in dit topic gepost die menen dat we eerder aan de slachtoffers in gaza moeten denken, dus ik vraag mij ook af hoeveel mensen op fok dit wel prima vinden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215046209
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 17:51 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Deze 22-jarige Ayoub, ik ken de naam vooral als Marokkaanse naam, volgens mij heb je daar geen echt oorlogsverleden. Zeker niet als begin twintiger :+
Zullen vast gegronde redenen zijn dat hij Marokkaans wordt genoemd en waarschijnlijk ook wel klopt, maar Ayoub is vooral een Arabische naam waartoe de Marokkaanse bevolking ook deels toebehoort.
  vrijdag 20 september 2024 @ 17:56:09 #121
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215046220
quote:
16s.gif Op vrijdag 20 september 2024 17:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik zou wel eens willen weten hoeveel geloofsgenoten dit wel prima vinden. Er hebben er al in dit topic gepost die menen dat we eerder aan de slachtoffers in gaza moeten denken, dus ik vraag mij ook af hoeveel mensen op fok dit wel prima vinden.
FC, ik bedoel niet dat ik zo’n daad dan goedpraat; het is nog steeds buitenissig dramatisch, maar we hebben veel mensen met een oorlogsverleden hiernaar toe gehaald. Dat is een feit.
pi_215046230
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2024 17:49 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ja, dat ligt idd. voor de hand. Weet jij of er ook Syrische daders zijn geweest?
Van andere aanslagen? Tuurlijk. En van sommige zullen oorlogstrauma's ongetwijfeld een rol hebben gespeeld.

Punt is dat oorlogstrauma's niets te maken hebben in deze terreurdaad. En in de meeste terreurdaden in het Westen zal de Islam een veel grotere rol spelen dan opgelopen trauma's. Feit is gewoon dat de Islam loodrecht tegenover de waarden van het vrije en seculiere Westen staat en wij daar al decennia de wrange vruchten van proeven.
pi_215046244
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 17:54 schreef Killumination het volgende:

[..]
Zullen vast gegronde redenen zijn dat hij Marokkaans wordt genoemd en waarschijnlijk ook wel klopt, maar Ayoub is vooral een Arabische naam waartoe de Marokkaanse bevolking ook deels toebehoort.
Weet ik, toevallig had ik 3 te schattige Ayoubjes in de leeftijd van 4-7 jaar op mijn vorige werk, allemaal van Marokkaanse afkomst. Vandaar ;)
  vrijdag 20 september 2024 @ 18:00:47 #124
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215046248
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2024 17:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Van andere aanslagen? Tuurlijk. En van sommige zullen oorlogstrauma's ongetwijfeld een rol hebben gespeeld.

Punt is dat oorlogstrauma's niets te maken hebben in deze terreurdaad. En in de meeste terreurdaden in het Westen zal de Islam een veel grotere rol spelen dan opgelopen trauma's. Feit is gewoon dat de Islam loodrecht tegenover de waarden van het vrije en seculiere Westen staat en wij daar al decennia de wrange vruchten van proeven.
Het is nog maar de vraag of oorlogstrauma’s niets met deze terreurdaden te maken hebben. Als je maar goed knetter uit de oorlog komt ga je misschien wel over tot terreurdaden. Wie zal het zeggen?
pi_215046257
Openbaar Ministerie: steekpartij Erasmusbrug had mogelijk terroristisch oogmerk

quote:
De man die gisteren werd opgepakt na de steekpartij bij de Erasmusbrug in Rotterdam wordt verdacht van moord en poging tot moord met een terroristisch oogmerk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')