Als ze denkt daar mee te kunnen winnen gaat dat op ja. Maar dat wil niet zeggen dat haar instincten goed zijn, dat zagen we wel in 2020. Nogmaals, fracking is een prima voorbeeld. Zij was tegen, Biden en de meeste Democraten (en de meeste kiezers) zijn voor, dus moet ze haar standpunt wijzigen om de nominatie in de wacht te slepen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 15:58 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat een wonderlijk cynisme zeg. Moet je hier dan uit opmaken dat, bijvoorbeeld, omdat Harris voor iets is als (ik noem maar een voorbeeld) universele en gemakkelijke toegang tot gezondheidszorg, of beperking van vuurwapens, dat als dat electoraal minder goed zou liggen, ze er dan opeens op tegen zou zijn? Moet je daar dan ook een beetje uit opmaken - in het verlengde daarvan dus - dat politici zich niet aansluiten bij partijen wiens gedachtegoed hen aanspreken en waar ze het (in grote lijnen) mee eens zijn, maar voornamelijk bij de partij waar ze de grootste kans hebben om ergens een zetel te bemachtigen?
Natuurlijk boeit het die mensen wel. Ik kan natuurlijk niet stemmen in Amerika. Ik vind Kamela veel te rechts. Maar ik ben wel enthusiast over haar omdat ze geen stokoude bejaarde is. Sta ik altijd types als Kamela te verdedigen, nee zeker niet, doe mij maar types Sanders aan de macht. Dan nog was er op dit moment geen enkele route dat dat zou gebeuren. Dat de democraten tóch onverwachts van kandidaat verandereden was enthusiasmerend, ik had eigenlijk verwacht dat ze vast zouden houden aan Biden en keihard verlies in zouden wandelen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 15:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat is er niet authentiek aan? Het enthousiasme komt vooral van mensen die gewoon 100% achter Democraten staan, die boeit het niet of het Biden of Harris is als ze Trump maar verslaan. Dezelfde groep die keihard riep dat Biden niet zou kunnen en moeten opstappen en hem tot de laatste snik verdedigde, is nu vol op de hypetrain voor Harris.
Dat is het omgekeerde bij de Republikeinen waar Trump gewoon een cult of personality heeft opgebouwd.
Wat is het punt nu eigenlijk? Ja, Harris is het voor een groot deel eens met het programma van de Dems, maar op sommige punten heeft ze water bij de wijn gedaan, of haar mening aangepast, om zo bredere steun te vergaren? Kan je me vertellen wat daar op welke wijze dan ook opmerkelijk of noemenswaardig aan is?quote:Op zaterdag 7 september 2024 16:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als ze denkt daar mee te kunnen winnen gaat dat op ja. Maar dat wil niet zeggen dat haar instincten goed zijn, dat zagen we wel in 2020. Nogmaals, fracking is een prima voorbeeld. Zij was tegen, Biden en de meeste Democraten (en de meeste kiezers) zijn voor, dus moet ze haar standpunt wijzigen om de nominatie in de wacht te slepen.
Dat ze waarschijnlijk in het algemeen dichter bij het gedachtegoed zit van de Democraten, dat zal best.
Als senator of kandidaat voor de partijnominatie kun je makkelijker richting de flanken bewegen qua standpunten. Ben je eenmaal de kandidaat van je partij, dan zal je meer de middenweg moeten zoeken. De Democratische Partij is een grote paraplu waaronder veel kleuren samenkomen. Van uiterst links toch stevig rechts. Die moet je allemaal binnen proberen te houden.quote:Op zaterdag 7 september 2024 16:25 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat is het punt nu eigenlijk? Ja, Harris is het voor een groot deel eens met het programma van de Dems, maar op sommige punten heeft ze water bij de wijn gedaan, of haar mening aangepast, om zo bredere steun te vergaren? Kan je me vertellen wat daar op welke wijze dan ook opmerkelijk of noemenswaardig aan is?
Nee hoor ze ging af omdat ze tijdens het debat heel dramatisch Biden aanviel met het 'That little girl was me'-verhaal waarbij ze Biden's standpunt mbt het 'busing' van gekleurde kinderen naar blanke scholen totaal verkeerd weergaf.quote:Op zaterdag 7 september 2024 15:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is gewoon de werkelijkheid, fracking is slechts een voorbeeld. Haar campagne van 2019 was puur daar op gebaseerd, ze dacht door de extreem-linkse senator uit te hangen haar verleden als aanklager een beetje kon doen verbloemen. Een enorme miskleun natuurlijk, daarmee gooide ze haar eigen glazen in bij zowel de extreem-linkse vleugel van de partij én de meer centrum-kiezers die je nodig hebt om de nominatie te winnen. Daardoor ging ze dus jammerlijk af.
Nee, niet "focused on age", maar "focused on age or mental acuity". Misschien kan het zomaar zijn dat Biden, zeker het laatste jaar, wat meer tekenen heeft vertoond van problemen met zijn mentale gesteldheid? Ook gewoon in de uitoefening van zijn functie als president, waar het dus ongerelateerd was aan de verkiezingsrace?quote:
Welke "totale paniek bij de Trumpfans"?quote:Op zaterdag 7 september 2024 17:44 schreef Vis1980 het volgende:
Wat een totale paniek bij de Trumpfans, dikke kans dat hun YT-kanalen erg druk zijn geweest deze week.
Gaat ie vast weer lopen plannen wat dreigend en intimiderend achter haar heen en weer te lopen zoals bij Hillary in dat debatquote:Op zaterdag 7 september 2024 18:02 schreef Kijkertje het volgende:
Trump is zich alweer vast aan het indekken tegen een debatverlies:
[ x ]
[ x ]
Trump is the bigliest evah!![]()
Als je daar niet tegen kan dan hoor je geen president te zijn. Andere wereldleiders zoals bijvoorbeeld Putin doen dat. Het is een manier van politiek bedrijven, intimideren en lichaamstaal is zeer belangrijk.quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:12 schreef pullup het volgende:
[..]
Gaat ie vast weer lopen plannen wat dreigend en intimiderend achter haar heen en weer te lopen zoals bij Hillary in dat debat
Kijk, dat leek mij nu ook.quote:Op zaterdag 7 september 2024 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als senator of kandidaat voor de partijnominatie kun je makkelijker richting de flanken bewegen qua standpunten. Ben je eenmaal de kandidaat van je partij, dan zal je meer de middenweg moeten zoeken. De Democratische Partij is een grote paraplu waaronder veel kleuren samenkomen. Van uiterst links toch stevig rechts. Die moet je allemaal binnen proberen te houden.
Knipoogje verwoordde het goed: standpunten kunnen veranderen, zolang dat gebeurt binnen de bandbreedte van het Democratische gedachtegoed.
Wie zegt dat het opmerkelijk is? Als je gewoon mijn post leest zijn deze vragen compleet overbodig, ik zeg ook meerdere keren dat Harris geen uitzondering is onder politici. Wat het opmerkelijk maakt is wellicht hoe ver zij heen en weer waait.quote:Op zaterdag 7 september 2024 16:25 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat is het punt nu eigenlijk? Ja, Harris is het voor een groot deel eens met het programma van de Dems, maar op sommige punten heeft ze water bij de wijn gedaan, of haar mening aangepast, om zo bredere steun te vergaren? Kan je me vertellen wat daar op welke wijze dan ook opmerkelijk of noemenswaardig aan is?
Klopt allemaal, maar het probleem met Harris is dat ze heel lang juist het tegenovergestelde heeft gedaan. Nogmaals, niet verrassend voor een California Democrat. Die leven echt in hun eigen wereldje. Biden deed dat bijvoorbeeld niet, daarom was hij ook veel geloofwaardiger als fatsoenlijke middenkandidaat tegenover Trump in 2020.quote:Op zaterdag 7 september 2024 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als senator of kandidaat voor de partijnominatie kun je makkelijker richting de flanken bewegen qua standpunten. Ben je eenmaal de kandidaat van je partij, dan zal je meer de middenweg moeten zoeken. De Democratische Partij is een grote paraplu waaronder veel kleuren samenkomen. Van uiterst links toch stevig rechts. Die moet je allemaal binnen proberen te houden.
Knipoogje verwoordde het goed: standpunten kunnen veranderen, zolang dat gebeurt binnen de bandbreedte van het Democratische gedachtegoed.
Oh god die was ik alweer vergeten jaquote:Op zaterdag 7 september 2024 16:59 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee hoor ze ging af omdat ze tijdens het debat heel dramatisch Biden aanviel met het 'That little girl was me'-verhaal waarbij ze Biden's standpunt mbt het 'busing' van gekleurde kinderen naar blanke scholen totaal verkeerd weergaf.
Ze had de t-shirts al klaarliggen![]()
'I don't think you're a racist but ...'
[ x ]
[ x ]
Daarna kon ze het wel vergeten.
Trump is een kinderachtige jankerd.quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:02 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
Je bedoelt 'leiders van schurkenstaten'. Prachtig voorbeeld ook weer, wát een leider! Zo ontzettend veel doden op zijn geweten, maar zet in ieder geval geen accent op onder vrienden.quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als je daar niet tegen kan dan hoor je geen president te zijn. Andere wereldleiders zoals bijvoorbeeld Putin doen dat. Het is een manier van politiek bedrijven, intimideren en lichaamstaal is zeer belangrijk.
Omdat er ineens een horde is van over elkaar vallende talking points verspreiders allemaal onzin zit na te papagaaien. Want blijkbaar is het nu de sport om allemaal onwaarheden over Harris in een verontwaardigd jasje te passen, met vooral het moreel bovenaan. Dat terwijl men die zogenaamde 'values' niet aan de andere kant checkt, want als dat allemaal zo belangrijk was dan is het vreemd daar nog te blijven hangen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 17:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Welke "totale paniek bij de Trumpfans"?
Ja ja, het hart van de politiek fysiek aan laten vallen lol.quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Omdat er ineens een horde is van over elkaar vallende talking points verspreiders allemaal onzin zit na te papagaaien. Want blijkbaar is het nu de sport om allemaal onwaarheden over Harris in een verontwaardigd jasje te passen, met vooral het moreel bovenaan. Dat terwijl men die zogenaamde 'values' niet aan de andere kant checkt, want als dat allemaal zo belangrijk was dan is het vreemd daar nog te blijven hangen.
Een man die de democratie letterlijk op het spel heeft gezet, het hart van de politiek fysiek heeft laten aanvallen, maar op de een of andere manier is het veel erger dat Harris een accent heeft als ze thuis is of dat ze een aantal standpunten heeft laten varen voor de democratische partij.
Deze act is al lang doorzien, al is het daarnaast enorm vermakelijk om te zien dat het gebracht wordt als 'belangrijk'.
quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja ja, het hart van de politiek fysiek aan laten vallen lol.
Maar daar hoeft een president natuurlijk helemaal niet mee om te gaan toch?quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je bedoelt 'leiders van schurkenstaten'. Prachtig voorbeeld ook weer, wát een leider! Zo ontzettend veel doden op zijn geweten, maar zet in ieder geval geen accent op onder vrienden.
Dat was het punt helemaal niet. Dreigen en intimideren is geen goede eigenschap voor een president. Alleen schurken doen dat, wat dat te gaat mooi dat je met Putin aan komt zetten. Op goede argumenten of enig beleid (niet eens goed of slecht, gewoon beleid opzich) kun je hem niet betrappen, die Trump. En mensen (vooral mannen) die te lomp zijn om het met woorden te doen, gaan intimideren e.d. alles om maar niet inhoudelijk in te hoeven gaan op vragen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar daar hoeft een president natuurlijk helemaal niet mee om te gaan toch?
Hij/zij kan gewoon bellen en zeggen dat hij een schurk is en daarmee is de kous af.
In die Mickey Mouse wereld van je kom je daarmee weg, in het echte leven moet je op een of andere manier gewoon met schurken aan tafel gaan zitten en al helemaal als je de president van de VS bent.
Waait zij dan zo ver heen en weer? D.w.z.: meer dan andere politici?quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wie zegt dat het opmerkelijk is? Als je gewoon mijn post leest zijn deze vragen compleet overbodig, ik zeg ook meerdere keren dat Harris geen uitzondering is onder politici. Wat het opmerkelijk maakt is wellicht hoe ver zij heen en weer waait.
Het 'probleem' is dat het windvaan-gedrag haar zwakker maakt. Maar ja, de Democraten hebben de keuze gemaakt om geen primary te organiseren dus moet je het doen met Harris en haar zwakke kanten.
Tegen abortus, niet tegen abortus en weer andersom, je kent het wel.quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:40 schreef JAM het volgende:
[..]
Waait hij dan zo ver heen en weer? D.w.z.: meer dan andere politici?
Maar Harris flost haar tanden niet! (of zoiets)quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:50 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Weirdo. Die kerel die komt echt uit een of andere parodie op de negentiende eeuw gewandeld.
Zou die man niet gewoon heel erg bang zijn dat Usha bij hem weg wil gaan?quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:50 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Weirdo. Die kerel die komt echt uit een of andere parodie op de negentiende eeuw gewandeld.
Goeie kop.quote:'A bad night': Republicans worry Trump will be 'like a lab rat hitting the cocaine' at debate
Hier trouwens de url van het politico artikel waar alternet een artikel over schreef wat weer herverpakt werd door msn: https://www.politico.com/(...)ebate-fears-00177809quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Goeie kop.![]()
https://www.msn.com/en-us(...)t-debate/ar-AA1qahMv
Kijktip, de serie Justified. Walton Goggins Junior is heel overtuigend als JD's achterban Boyd Crowderquote:Op zaterdag 7 september 2024 20:50 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Topinbreker: 'Medeplichtigen zijn criminelen en moeten levenslang krijgen'.quote:
En hier wordt ik dan weer ‘misselijk’ van. Er zijn gewoon voorbeelden van Voter ID laws die het minderheden lastiger maken om te stemmen, af en toe zelfs openlijk zo benoemd, hoe waag je het dan om kritiek daarop als ‘racistisch’ te bestempelen? Is je argument dat die kritiek op een of andere manier impliceert dat die minderheden door hun eigen schuld minder makkelijk aan een ID komen? Want dat is wel een briljant staaltje victim blaming..quote:Op zaterdag 7 september 2024 09:35 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het ergste vind ik de tegenstand tegen voter ID.
Het argument dat zwarte mensen geen ID kunnen bemachtigen is veruit het meest racistische en belachelijkste wat ik ooit heb gezien in de hedendaagse politiek. Een standpunt dat een aantal jaar geleden hier ook met passie werd verdedigd. Ik word er af en toe nog misselijk van bah.
Niet voeren.quote:Op zaterdag 7 september 2024 23:30 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En hier wordt ik dan weer ‘misselijk’ van. Er zijn gewoon voorbeelden van Voter ID laws die het minderheden lastiger maken om te stemmen, af en toe zelfs openlijk zo benoemd, hoe waag je het dan om kritiek daarop als ‘racistisch’ te bestempelen? Is je argument dat die kritiek op een of andere manier impliceert dat die minderheden door hun eigen schuld minder makkelijk aan een ID komen? Want dat is wel een briljant staaltje victim blaming..
Bron erbij: https://www.snopes.com/fact-check/north-carolina-voter-id/
Dat is inderdaad niet haar kracht. Ik zie haar overigens wel wellicht Trump een keertje op zijn plaats zetten zoals je een klein kind toespreekt als hij weer een keer raaskaalt of een belachelijk ongefundeerde beschuldiging doet. Nadeel is dat ze dan als vrouw als een arrogante kenau wordt gezien en als man als een coole gast.quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
We zullen het wel zien. Bijdehand improviseren lijkt me niet waar Harris' kracht ligt, maar het zal allicht beter zijn dan het vorige debat, waar Biden zichzelf KO'de.
Rietjes. Zoek maar eens op straws en FOX News.quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar Harris flost haar tanden niet! (of zoiets)
Voordeel van deze tweet is dat we in ieder geval 100% zeker weten nu dat Trump lifts gebruikt. Hij projecteert immers alles. Was ook niet voor niets dat hij direct zijn schoenen wilde veiligstellen na de aanslag; blijkbaar schiet je heel snel uit je liffts ofzo.quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:02 schreef Kijkertje het volgende:
[ x ]
[ x ]
Trump is the bigliest evah!![]()
Echt he? Door de voter-ID-eisen van de Republikeinen wordt het juist gemarginaliseerde groepen moeilijk gemaakt om te kunnen stemmen wat dan ook precies hun bedoeling is. Hun argument dat het fraude in de hand zou werken is ook nooit aangetoond. Het is niets anders dan voter suppression.quote:Op zaterdag 7 september 2024 23:30 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En hier wordt ik dan weer ‘misselijk’ van. Er zijn gewoon voorbeelden van Voter ID laws die het minderheden lastiger maken om te stemmen, af en toe zelfs openlijk zo benoemd, hoe waag je het dan om kritiek daarop als ‘racistisch’ te bestempelen? Is je argument dat die kritiek op een of andere manier impliceert dat die minderheden door hun eigen schuld minder makkelijk aan een ID komen? Want dat is wel een briljant staaltje victim blaming..
Maar vergelken haar tegenkandidaat is ze dus helemaal geen windvaan. Je moet goed zoeken en dat dan heel erg uitvergroten via alle mediakanalen . Terwijl Trump elke dag wisselt van standpunt. Je zou eigenlijk dus verwachten dat redelijk recht-door-zee haar sterke punt zou moeten zijn in deze verkiezing.quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:02 schreef Kijkertje het volgende:
Het 'probleem' is dat het windvaan-gedrag haar zwakker maakt. Maar ja, de Democraten hebben de keuze gemaakt om geen primary te organiseren dus moet je het doen met Harris en haar zwakke kanten.
Oud nieuwsquote:Op zaterdag 7 september 2024 21:04 schreef JAM het volgende:
Harris heeft er ook een leuke endorsment bij..
https://www.reuters.com/w(...)ner-swap-2024-09-05/
Is niet mijn quotequote:Op zondag 8 september 2024 00:10 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maar vergelken haar tegenkandidaat is ze dus helemaal geen windvaan. Je moet goed zoeken en dat dan heel erg uitvergroten via alle mediakanalen . Terwijl Trump elke dag wisselt van standpunt. Je zou eigenlijk dus verwachten dat redelijk recht-door-zee haar sterke punt zou moeten zijn in deze verkiezing.
Tenzij we verschillende meetlatten gebruiken waarin je als democraat niet opportuun mag zijn, niet zo nu en dan een keertje mag flipfloppen, mensen niet mag uitschelden etc etc en als republikein boeit het geen fuck wat je doet en wat je zegt. Vandaag A, morgen B. Who cares, ik ben geen democraat.
En verrek, dat doen we ook.
En fascisten.quote:
Hij doelt hier op Harris die zou verbergen dat Biden niet meer capabel is. Nou is dat sowieso een hardnekkige fabel die hier ook door sommige personen in stand wordt gehouden, maar daar doet hij dat niet voor. Hij is bezig een mes te slijpen om in het debat te kunnen gebruiken.quote:
Een ID heb je nodig voor de meest basale zaken in de VS. Als je niet een dagje uit kan trekken om een fatsoenlijke ID te regelen dan vind ik persoonlijk niet eens dat je moet stemmen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 23:30 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Tim Miller is een held. Oud-republikein, Never Trumper, vlijmscherp en heel veel humor.quote:Op zondag 8 september 2024 02:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ tiktok ]
Ik mag deze Tim Miller wel. Zo te zien een conservatief met een goede kop erop.
Edit: Weird, play knop of clicken op "Watch now" werkt niet voor me, maar op het pijltje naar rechts met een 1 eronder wel.
hahahaquote:Op zondag 8 september 2024 05:07 schreef AnneX het volgende:
Goh, wat sneu: de pot is leeg…hoe kan dat nou?
[ x ]
10 september!quote:Op zondag 8 september 2024 10:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Hebben Trump en Harris nou al een debat gehad of niet met elkaar?
Onder het mom 'woke is geen vrijheid'. Het is enorm ironisch. En veel mensen vinden dat allemaal prima, tot dat een van hun favoriete boeken ineens gebanned wordt. Freedom!quote:Op zondag 8 september 2024 10:46 schreef nostra het volgende:
Manman, DeSantis heeft het dagboek van Anne Frank en A Brave New World ook maar toegevoegd aan z'n censuurlijst, dat had ik nog niet meegekregen. Helemaal maf.
Wat vreemd dan dat al die mensen zonder ID nog niet overleden zijn omdat ze al die “meest basale” zaken blijkbaar niet hebben kunnen regelen de afgelopen decennia.quote:Op zondag 8 september 2024 10:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een ID heb je nodig voor de meest basale zaken in de VS. Als je niet een dagje uit kan trekken om een fatsoenlijke ID te regelen dan vind ik persoonlijk niet eens dat je moet stemmen.
Nogmaals racisme van de lage verwachtingen, er van uitgaande dat een ID vier jaar geldig is, heb je in die 4 jaar echt niet 1 dagje over om ID te regelen? Dit geloof je toch zelf niet zeker komop man.
Een columnist op Joods Onafhankelijk Nieuws kon geen feiten van verbanning vinden. Ook niet van een lijst van de Santis die het boek van Anne Frank noemt als ongewenst, en te verwijderen uit de scholenquote:Op zondag 8 september 2024 10:46 schreef nostra het volgende:
DeSantis heeft het dagboek van Anne Frank
Ligt eraan op welke industrie het word toegepast. Om even de EU als voorbeeld te nemen wij hebben hier importheffingen op bijvoorbeeld elektrische auto’s uit China om de autoindustrie hier te beschermen.quote:Op zondag 8 september 2024 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
Ben benieuwd of Trump dit echt door gaat zetten. Hij heeft die mogelijkheid, dat zagen we gedurende zijn eerste termijn.
The Trump policy that scares economists the most
En in al z'n speeches heeft hij het over het verhogen van 'tariffs'. What say you, @:Chivaz? Vind jij dat nou verstandig economisch beleid?
Oké, nu hebben wij een verbod op wapenbezit zonder vergunning, telt het dan ook als 'wij doen het, dus de VS ook'?quote:Op zondag 8 september 2024 11:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ligt eraan op welke industrie het word toegepast. Om even de EU als voorbeeld te nemen wij hebben hier importheffingen op bijvoorbeeld elektrische auto’s uit China om de autoindustrie hier te beschermen.
Het artikel zegt ook dat ze niet zeker weten of dit een onderhandeling tactiek is.
Wat een raar argument, zijn jij en @KoosVogels principieel tegen importheffingen?quote:Op zondag 8 september 2024 11:26 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Oké, nu hebben wij een verbod op wapenbezit zonder vergunning, telt het dan ook als 'wij doen het, dus de VS ook'?
Nee, dat zeg ik niet. Ik vind het raar om alleen als het uitkomt Nederland als voorbeeld te gebruiken zo van 'wij doen het ook', maar dat het in andere gevallen blijkbaar niet telt.quote:Op zondag 8 september 2024 11:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat een raar argument, zijn jij en @:KoosVogels principieel tegen importheffingen?
Vorige keer verhoogde Trump de importheffingen niet alleen voor China, maar ook voor Canada en de EU.quote:Op zondag 8 september 2024 11:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ligt eraan op welke industrie het word toegepast. Om even de EU als voorbeeld te nemen wij hebben hier importheffingen op bijvoorbeeld elektrische auto’s uit China om de autoindustrie hier te beschermen.
Het artikel zegt ook dat ze niet zeker weten of dit een onderhandeling tactiek is.
Dat is alleen niet wat Trump zegt. Trump zegt dat hij met het opleggen van importheffingen 'biljoenen' en/of 'bedragen waar nog nooit iemand van heeft gehoord' binnen gaat halen, dat andere landen daar wel aan zullen wennen en gewoon op dezelfde manier met de VS handel zullen blijven drijven, zonder dat dat enig negatief bijeffect (zoals prijsverhogingen) zal hebben, als ook - tenminste, dat moet je maar een beetje uit het geratel vissen - dat hij meent dat het zelfs de hoofdmoot van de Amerikaanse overheidsinkomsten kan worden. 'A tarrif nation.'. Dat is volkomen achterlijk.quote:Op zondag 8 september 2024 11:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik ben wel voor het zoveel mogelijk afbreken van importbarrières. De hele EU is gebouwd op dat uitgangspunt en dat heeft ons geen windeieren gelegd.quote:Op zondag 8 september 2024 11:31 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat een raar argument, zijn jij en @:KoosVogels principieel tegen importheffingen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |