quote:The "hero of the SVO" who served time for beating and illegally depriving seven women of their liberty became a school teacher
Andrey Shinyagin
Convicted of beating and illegally depriving seven women of their liberty, 51-year-old Andrey Shinyagin became one of the first graduates of a program to retrain participants in the invasion of Ukraine as teachers. This was noted by the Agency . Thanks to the program, the criminal will teach children "the basics of security and defense of the homeland."
According to the leaked data of the Ministry of Internal Affairs, in 2015 Shinyagin and his accomplices were detained in Moscow. Seven women complained about the bandits, whom they tricked into an apartment, where they were subjected to torture under the guise of employees of the Foreign Intelligence Service (SVR). The victims were beaten, stripped naked, handcuffed, held for hours, drugs were planted on them and all of this was filmed on video. Then they were asked for money, threatening to hand over to relatives and law enforcement agencies the video recordings that discredited their honor and dignity.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een oorlogsmisdaad pur sang.quote:Op zaterdag 7 september 2024 08:57 schreef LethalNinja het volgende:
https://www.hln.be/video/(...)ich-overgeven-707987
Smerige actie vd russen. Volgens mij al gedeeld als info maar achter inlog wall. Hier zie je hoe ze soldaten executeren die zich al hebben overgegeven
Het ineenstorting van de USSR was natuurlijk iets heel anders, dan een oorlog als deze verliezen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 02:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland verliest ---> Rusland pleurt uit elkaar. Zwakker dan dat kun je het niet hebben.
En kom nou niet aan met ja maar controle over nukes. Dat ging toch ook prima na het instorten van de USSR? Oekraïne gaf ze probleemloos op voor wat veiligheidsgaranties. Er is geen reden om te denken dat onafhankelijk geworden ex-Russische republieken met wat nukes op hun gebied dat niet ook zouden doen. Toch? Toch?
Look what YOU made me do!quote:Op zaterdag 7 september 2024 00:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar Achja keurt het toch niet goed? Hij zegt alleen dat het een een gevolg van het ander is!
Nu insinueer je dat er doorgeschoten mag worden als er gewonden zijn bij de verdedigers maar het doel nog niet bereikt is. Maar wat is het verschil met een groep infanteristen die aanvalt? Die beelden die je ziet zijn niet van een of andere eenling die besluit aan te vallen. Maar ze komen zelden alleen en je weet de status van de rest van de aanval niet.quote:Op zaterdag 7 september 2024 01:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het doel waar het om gaat is uitgeschakeld wel ja.
Uitwerkingsvuur blijven afgeven omdat er nog wat gewonden liggen die niet meer in staat zijn om te vechten terwijl alle 20 tanks zijn vernietigd is gewoon een overtreding van het HOR. Daarbij levert het je militair gezien verder ook helemaal niks op.
Rusland beschiet ziekenhuizen. Daar liggen vrijwel zeker gewonden.quote:
Ik insinueer helemaal niks, ik geef alleen maar een antwoord op jouw opmerking.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:55 schreef Ulx het volgende:
Nu insinueer je dat er doorgeschoten mag worden als er gewonden zijn bij de verdedigers maar het doel nog niet bereikt is. Maar wat is het verschil met een groep infanteristen die aanvalt? Die beelden die je ziet zijn niet van een of andere eenling die besluit aan te vallen. Maar ze komen zelden alleen en je weet de status van de rest van de aanval niet.
het is geen wedstrijd ofzo hequote:Op zaterdag 7 september 2024 01:02 schreef skysherrif het volgende:
Maargoed terugkomend op de daadwerkelijke quote, alhoewel ik het inderdaad ook niet even fris vind wat er op elk dronebeeld te zien is van Oekraiense kant is het nog steeds geen correcte vergelijking.
Ik heb echt veel meer videos gezien van Russische kant waar ze kieskeurig met elke drone een ledemaat van een Oekraiense soldaat afrukken tot hij dood is. Maar ook al doen beide kanten het, het aantal videos waar Rusland, Oekraiense soldaten executeren is echt vele vele vele maten hoger dan andersom. Dus Oekraiene escaleert niet op die manier. En dan hebben we het niet over de martelingen die Oekraieners ondergaan in Ruslandse kampen. Vergelijk beide groepen gevangenen eens als ze geruild worden.
Dit is echt geen gelijkopgaande both sides verhaal, afgezien dat 1 land eht andere binnenvalt.
oorlog isssmerig oorlog is vies, de amn die opdrachtgeeft om een ander land te veroveren met een speciale operatie die moet doodquote:Op zaterdag 7 september 2024 10:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nu insinueer je dat er doorgeschoten mag worden als er gewonden zijn bij de verdedigers maar het doel nog niet bereikt is. Maar wat is het verschil met een groep infanteristen die aanvalt? Die beelden die je ziet zijn niet van een of andere eenling die besluit aan te vallen. Maar ze komen zelden alleen en je weet de status van de rest van de aanval niet.
Ik kan mij hier een enorme verontwaardiging (van een aantal Rusland georiënteerde users) herinneren toen Oekraïense soldaten, Russen afschoten die zich aan het overgeven waren (schuurtje, gasten die eruit kwamen gekropen, laatste sprong gewapend te voorschijn, achteraf bleek dat alle russen "geëxecuteerd" waren)... En zo zie je maar weer. Selectieve verontwaardiging gaat 2 kanten opquote:Op zaterdag 7 september 2024 11:18 schreef Discombobulate het volgende:
Mensen zijn verbaasd dat er in een oorlog oorlogsmisdaden gepleegd worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In dat geval hangen we het Russische ambassadepersoneel aan de galg.quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:18 schreef Discombobulate het volgende:
Mensen zijn verbaasd dat er in een oorlog oorlogsmisdaden gepleegd worden.
Ja, redelijk voorspelbaar patroon.quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:08 schreef bleiblei het volgende:
Dat geintje geeft topics lang geraasd, maar nu wordt dit afgedaan met "part of the game, hoort erbij".
En notabene een NL militair die het liked.
Daarnaast heeft Rusland er ook alle baat bij om westerse wapens in het criminele circuit te doen laten belanden want dat ondermijnt de steun aan Oekraïne.quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kans is ook nog eens zeer groot dat we het concreet hebben over rus/sovjet wapens ook. Die doorgeleverd zijn aan.
Westerse wapens zijn altijd geregisteerd, en als jij dan een crimineel bent, heb je liever een pipa waarvan het serienummer in 0,0 systemen staat, vs bv iets wat uit een westerse fabriek komt en er dus een behoorlijke papertrail van bestaat.
Dat is een oorlogsmisdaad.quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:10 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
In dat geval hangen we het Russische ambassadepersoneel aan de galg.
Nee.quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is een oorlogsmisdaad.
Ik ben niet verbaasd dat het gebeurt nee... Jij wel?quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:08 schreef bleiblei het volgende:
En notabene een NL militair die het liked.
Ja, want oorlog is nu eenmaal shit he.quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben niet verbaasd dat het gebeurt nee... Jij wel?
Ik heb je gisteren maar wat laten razen want je was alleen maar bezig om reacties uit te lokkken. Maar misschien zou je eens wat beter moeten gaan lezen wat ik precies schrijf. Ik begrijp dat dat lastig is voor jou omdat je meteen in de vlekken schiet als je alleen al mijn naam voorbij ziet komen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:16 schreef ExTec het volgende:
Ja, redelijk voorspelbaar patroon.
Eerst gewoon outright beginnen met de zwarte piet bij oekraine leggen, want hun maken filmpjes, blijven negeren dat ook voordat dit de norm was, rus de beest uithing, en als dat niet goed verloopt, geleidelijk de boel ombuigen naar "ja maar oorlog is nu eenmaal shit" incl. autistisch geneuzel over de regeltjes.
Wie beweert anders dan?quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:58 schreef ExTec het volgende:
Ja, want oorlog is nu eenmaal shit he.
Zijn denk ik speelgoedwapens.quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:50 schreef ExTec het volgende:
Ik zou die "school" eens binnenvallen vanwege verboden wapenbezit.
[ x ]
quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:59 schreef AchJa het volgende:
Want alles wat je hierboven zegt heb ik dus niet gezegd.
Of deze connotatie gaat integraal over je hoofd heen, dat kan ook, in welke geval dit slechts een zeer stupide, ongenuanceerde uitspraak is.quote:Op vrijdag 6 september 2024 23:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar als je als Oekraiene pauzeloos filmpjes loopt te posten (oorzaak) van Russische soldaten die met de handen in de lucht tegenover een drone staan en de drone vervolgens vol gas voorwaarts gaat moet je niet vreemd opkijken dat dit soort dingen (gevolg) gebeuren.
Dus oorzaak gevolg benoemen is iets geks in jouw ogen? En dan anderen autistisch noemen... Kerel...quote:Op zaterdag 7 september 2024 14:03 schreef ExTec het volgende:
Of deze connotatie gaat integraal over je hoofd heen, dat kan ook, in welke geval dit slechts een zeer stupide, ongenuanceerde uitspraak is.
Mag jij je afvragen waarom de door jouw ingezette discussie verzandde in een zelf-feliciterende ronde tussen jou en wat usual suspects, ondanks dat je feitelijk een open deur in trapt?quote:
Dus je blijft gewoon volharden in de zwarte piet bij oekraine neerleggen?quote:Op zaterdag 7 september 2024 14:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus oorzaak gevolg benoemen is iets geks in jouw ogen?
Quote me anders even waar ik "oorlog is nou eenmaal shit" zeg...quote:Op zaterdag 7 september 2024 14:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mag jij je afvragen waarom de door jouw ingezette discussie verzandde in een zelf-feliciterende ronde tussen jou en wat usual suspects, ondanks dat je feitelijk een open deur in trapt?
Dus jij beweert anders?quote:Op zaterdag 7 september 2024 14:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Quote me anders even waar ik "oorlog is nou eenmaal shit" zeg...
Zeg het maar hoor.quote:
Het is gewoon realistisch. Als Ukraine niet had bestaan hadden we nu deze oorlog niet gehad. Dat komt jouw rant misschien niet goed uit, maar het is gewoon waar.quote:Op zaterdag 7 september 2024 14:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus je blijft gewoon volharden in de zwarte piet bij oekraine neerleggen?
PoWs worden geëxecuteerd, onthoofd vanwege filmpjes?
En dat dit gewoon ook al gebeurde voordat die filmpjes zo mainstream waren, blijf je gewoon negeren?
Ik leg helemaal nergens een zwarte Piet neer. Ik benoem alleen iets wat in elke oorlog gebeurt. Op het moment dat je dit soort fratsen gaat uithalen dan gaat dat andersom ook gebeuren ongeacht welke kant het doet.quote:Op zaterdag 7 september 2024 14:13 schreef ExTec het volgende:
Dus je blijft gewoon volharden in de zwarte piet bij oekraine neerleggen?
PoWs worden geëxecuteerd, onthoofd vanwege filmpjes?
En dat dit gewoon ook al gebeurde voordat die filmpjes zo mainstream waren, blijf je gewoon negeren?
Hier impliceer je dat ik dat gezegd zou hebben:quote:Op zaterdag 7 september 2024 14:17 schreef ExTec het volgende:
Dus jij beweert anders?
[..]
Zeg het maar hoor.
Maar goed, @ExTec zit ondertussen alweer schuimbekkend achter zijn toetsenbord dus ik ga weer wat anders doen. Spreek je de volgende keer wel weer eens.quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:16 schreef ExTec het volgende:]
Ja, redelijk voorspelbaar patroon.
Eerst gewoon outright beginnen met de zwarte piet bij oekraine leggen, want hun maken filmpjes, blijven negeren dat ook voordat dit de norm was, rus de beest uithing, en als dat niet goed verloopt, geleidelijk de boel ombuigen naar "ja maar oorlog is nu eenmaal shit" incl. autistisch geneuzel over de regeltjes.
Dat doe je wel:quote:Op zaterdag 7 september 2024 14:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik leg helemaal nergens een zwarte Piet neer.
Heb jij geen ontleden gehad?quote:Niet om het een of ander, maar als je als Oekraiene pauzeloos filmpjes loopt te posten (oorzaak) van Russische soldaten die met de handen in de lucht tegenover een drone staan en de drone vervolgens vol gas voorwaarts gaat moet je niet vreemd opkijken dat dit soort dingen (gevolg) gebeuren.
Ja, precies, da's de "reductio at open deur".quote:Ik benoem alleen iets wat in elke oorlog gebeurt.
En dat lijk je zelf te bevestigen?quote:Op zaterdag 7 september 2024 14:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hier impliceer je dat ik dat gezegd zou hebben:
lol. Maar zoveel moeite kost het mij niet om jouw gedraai te weerleggen.quote:Maar goed, @:extec zit ondertussen alweer schuimbekkend achter zijn toetsenbord dus ik ga weer wat anders doen. Spreek je de volgende keer wel weer eens.
quote:Poetin-propagandist onthult absurd plan om replica's van Londen en Washington te bombarderen met kernwapens
Een fervente aanhanger van Vladimir Poetin heeft een schokkend plan onthult om replica's van de stadscentra van Londen en Washington op te blazen met een kernraket. Alexej Mikhailov, hoofd van het Bureau voor Politiek-Militaire Analyse, legde uit dat Rusland duizenden migranten zou inzetten om multiplex versies van de twee westerse steden te bouwen op Nova Zembla, een eilandengroep in het Noordpoolgebied.
Het plan zou zijn om vervolgens een Boelava-raket, gelanceerd vanaf een onderzeeër in de Atlantische Oceaan, op deze nepsteden af te vuren. Mikhailov claimde dat de explosie, met een kracht van meer dan 150 kiloton TNT, een waarschuwing zou zijn aan het Westen om te stoppen met het bewapenen van Oekraïne.
En wanneer het dan helemaal op beestachtig barbaarse Russische wijze moet: inclusief hun vrouwen, kinderen en minaressen en een mooi bordje om de nek: "wij zijn oorlogshitsers".quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:10 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
In dat geval hangen we het Russische ambassadepersoneel aan de galg.
Ik zie dat jij een directe link hebt met russische soldaten, waardoor je precies weet wat ze zien, en wat ze denken?quote:Op vrijdag 6 september 2024 23:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar als je als Oekraiene pauzeloos filmpjes loopt te posten van Russische soldaten die met de handen in de lucht tegenover een drone staan en de drone vervolgens vol gas voorwaarts gaat moet je niet vreemd opkijken dat dit soort dingen gebeuren.
Hebben ze wel eens van cgi gehoord? Kan ze paar miljarden besparenquote:Op zaterdag 7 september 2024 15:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
[ x ]
En dit staatspropagandajournaal, inclusief dit plan, is gecontroleerd en goedgekeurd door het Kremlin zelf.
Potemkin > CGIquote:Op zaterdag 7 september 2024 15:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Hebben ze wel eens van cgi gehoord? Kan ze paar miljarden besparen
Ik moet eerlijk zijn. Dat moest ik googlequote:
Maar nu snap ik wat je bedoeld.quote:De term "Potemkin" verwijst vaak naar het concept van een "Potemkin village" (Potemkindorp), een begrip dat zijn oorsprong vindt in Rusland. Het verwijst naar iets dat oppervlakkig mooi of indrukwekkend lijkt, maar in werkelijkheid slechts een façade is.
Het verhaal gaat terug naar Grigori Potemkin, een Russische edelman en favoriet van keizerin Catharina de Grote. Volgens de legende zou Potemkin nep-dorpen hebben opgezet langs de rivier de Dnjepr om Catharina te laten denken dat het gebied welvarend en goed ontwikkeld was toen ze een rondreis maakte. Dit verhaal is waarschijnlijk overdreven, maar de term is blijven hangen en wordt sindsdien gebruikt om situaties te beschrijven waarin iets beter wordt voorgesteld dan het daadwerkelijk is.
Dit gebouw in Noord Korea is een mooi voorbeeldquote:Op zaterdag 7 september 2024 15:43 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zijn. Dat moest ik google
voor andere die dit ook niet kennen
[..]
Maar nu snap ik wat je bedoeld.
Ja, eerst de bewoners wegbombarderen, slopen, goedkope troep bouwen en dan import daar huisvesten. Briljant plan.quote:Op zaterdag 7 september 2024 15:54 schreef Elan het volgende:
Het herstel van Marioepol is wel indrukwekkend. Kunnen wij hier nog wat leren het tempo waarin er nieuwe woningen uit de grond worden gestampt.
Hoe hard kun je in de propaganda trappen zegquote:Op zaterdag 7 september 2024 15:54 schreef Elan het volgende:
Het herstel van Marioepol is wel indrukwekkend. Kunnen wij hier nog wat leren het tempo waarin er nieuwe woningen uit de grond worden gestampt.
Als je puur kijkt naar het tempo waarin huizen worden gebouwd is het wel ziek hoor. 170.000 huizen er bij in anderhalf jaar tijd. Kunnen wij hier alleen maar van dromen. Veelal door Wit Russische werknemers, goedkope arbeidskrachten. Zouden wij hier ook wel kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 7 september 2024 16:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, eerst de bewoners wegbombarderen, slopen, goedkope troep bouwen en dan import daar huisvesten. Briljant plan.
Ik ben het eens met Extec, je drukt je op z'n minst verkeerd uit. Je kunt niet 1 stukje oorzaak gevolg uit de hele rits aan acties die daar aan vooraf gegaan zijn halen, dan frame je Oekraine als de bad guy waarmee dit soort acties begon. Als dat al daadwerkelijk een stukje oorzaak gevolg is, want het is slechts iets dat jij denkt te zien als oorzaak gevolg. Zoals al gezegd werd deden de Russen dit soort dingen al vanaf dat ze voet over de grens zetten.quote:Op zaterdag 7 september 2024 14:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik leg helemaal nergens een zwarte Piet neer. Ik benoem alleen iets wat in elke oorlog gebeurt. Op het moment dat je dit soort fratsen gaat uithalen dan gaat dat andersom ook gebeuren ongeacht welke kant het doet.
Dit is dus bv. ook in Nederlands Indie gebeurd toen de Nederlandse soldaten zwaar verminkt aan de bomen gebonden werden door de ploppers. Denk je dat bv. een Rawagede zomaar uit de lucht is komen vallen?
Schaam je je niet, dat je hier veren in de reet van Rusland komt steken over het tempo waarin ze huisjes bouwen in een stad die ze verwoest hebben en zoveel mensen hebben vermoord. Is je IQ nou zo laag of is het puur de voldoening die je haalt uit trollerig doen?quote:Op zaterdag 7 september 2024 16:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je puur kijkt naar het tempo waarin huizen worden gebouwd is het wel ziek hoor. 170.000 huizen er bij in anderhalf jaar tijd. Kunnen wij hier alleen maar van dromen. Veelal door Wit Russische werknemers, goedkope arbeidskrachten. Zouden wij hier ook wel kunnen gebruiken.
Stelt niet zoveel voor. Een paar appartementenblokken voor propaganda doeleinden.quote:Op zaterdag 7 september 2024 15:54 schreef Elan het volgende:
Dat zijn prefab betonnen stallen, daar kun je de onderontwikkelde Russischequote:Op zaterdag 7 september 2024 16:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je puur kijkt naar het tempo waarin huizen worden gebouwd is het wel ziek hoor. 170.000 huizen er bij in anderhalf jaar tijd. Kunnen wij hier alleen maar van dromen. Veelal door Wit Russische werknemers, goedkope arbeidskrachten. Zouden wij hier ook wel kunnen gebruiken.
Als ik ergens in the middle of nowhere lig, zonder been.. Dan heb ik liever dat de vijand me meteen afmaakt, denk ik.quote:Op zaterdag 7 september 2024 01:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Het simpele feit dat Oekraïense strijdkrachten dit soort filmpjes online zetten, waarbij je zo duidelijk ziet dat ze gewonde Russen (bijv met losgeschoten benen) die al lang niet meer mee doen aan een of ander gevecht, nog even extra afmaken, geeft wel aan dat het kennelijk gewoon is.
Kan in Nederland ook maar hier passen we bestemmingsplannen met juristen aan en niet met bommen. Stukje rechtstaat en democratie waar Rusland inderdaad niet een meedoet. Plus het enorme kwaliteitsverschil.quote:Op zaterdag 7 september 2024 16:14 schreef Elan het volgende:
[..]
denk het niet, al zou je er liggen zonder piemel nietquote:Op zaterdag 7 september 2024 16:44 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Als ik ergens in the middle of nowhere lig, zonder been.. Dan heb ik liever dat de vijand me meteen afmaakt, denk ik.
De vraag is ook hoe veel er mogelijk is. Bovendien zijn Oekraine en Rusland beide een stuk ouderwetser dan Westerse legers; ze hebben allemaal niet de beste middelen. Stel je bent daar met drie soldaten en er ligt ineens iemand met een afgerukt been en een flinke hap vlees uit z'n romp. Wat kun je dan doen? Misschien niet veel.quote:Op zaterdag 7 september 2024 17:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
denk het niet, al zou je er liggen zonder piemel niet
Dat is een andere discussie natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 september 2024 16:44 schreef Parafernalia het volgende:
Als ik ergens in the middle of nowhere lig, zonder been.. Dan heb ik liever dat de vijand me meteen afmaakt, denk ik.
Als je daar puur naar kijkt ja? Jongen toch...quote:Op zaterdag 7 september 2024 16:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Je mag ze iig geen nekschot geven.quote:Op zaterdag 7 september 2024 17:47 schreef Discombobulate het volgende:
De vraag is ook hoe veel er mogelijk is. Bovendien zijn Oekraine en Rusland beide een stuk ouderwetser dan Westerse legers; ze hebben allemaal niet de beste middelen. Stel je bent daar met drie soldaten en er ligt ineens iemand met een afgerukt been en een flinke hap vlees uit z'n romp. Wat kun je dan doen? Misschien niet veel.
Snap ik. Maar je kan je best afvragen wat 'menselijker'quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie natuurlijk.
Eens hoor.quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:16 schreef Parafernalia het volgende:
Snap ik. Maar je kan je best afvragen wat 'menselijker'is..iemand laten doodbloeden of afmaken.
Doodbloedenquote:Op zaterdag 7 september 2024 18:16 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Snap ik. Maar je kan je best afvragen wat 'menselijker'is..iemand laten doodbloeden of afmaken.
Ja, onder de noemer: dan wordt het beeld wat je ziet langzaam zwart achter je ogen en verlies je op den duur je bewustzijn. Vs in 1 keer, met behoorlijk wat pijn, maar die pijn voel je, minder dan een seconde ofzo?quote:
Wat moet je wel doen? En wat kan je dan wél doen?quote:Op zaterdag 7 september 2024 18:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je mag ze iig geen nekschot geven.
Nee in dat Jan Soldaat geen arts is en niet zeker kan weten of de persoon wel of niet dood aan het bloeden isquote:Op zaterdag 7 september 2024 18:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, onder de noemer: dan wordt het beeld wat je ziet langzaam zwart achter je ogen en verlies je op den duur je bewustzijn. Vs in 1 keer, met behoorlijk wat pijn, maar die pijn voel je, minder dan een seconde ofzo?
Misschien heb je gelijk. Wie zal het zeggen.
Zorgen dat ze zsm de noodzakelijk medische zorg krijgen en ja dat moet volgens het HORquote:Op zaterdag 7 september 2024 18:59 schreef Discombobulate het volgende:
Wat moet je wel doen? En wat kan je dan wél doen?
quote:The protection of the wounded and sick individuals under IHL, includes the following rules, which have gained a customary status in international and non-international armed conflicts:
The duty to search for, collect, and care for the wounded and sick in situation of armed conflict with the least minimum delay (GCI–IV, Common art. 3; GCIV, art. 16 and APII, arts. 7 and 8). Each party to the conflict must, without delay, take all possible measures to search for, collect, and evacuate (GCIV, art. 17) the wounded, sick, and shipwrecked without adverse distinction whenever circumstances permit, and particularly after an engagement. (CIHL, rule 109);
•The duty to provide medical care without adverse distinction, except where medical reasons require it:
The wounded, sick, and shipwrecked must receive, to the fullest extent practicable and with the least possible delay, the medical care and attention required by their condition. There must be no distinction made among them on any grounds other than medical ones (CIHL, rule 110). Wounded and sick combatants are protected by IHL as wounded or sick person for as long as they are unable to participate in combat due to injury or illness (Out of combat) and in need of medical care. It is absolutely prohibited to deliberately delay medical care for a wounded and/or sick person in order to put pressure on them to provide information or any other military advantage. A wounded and sick person cannot be interrogated or arrested unless the medical doctor in charge gives their consent, based on the patient’s medical condition. A combatant who recovers while in the power of an adverse party may be arrested and then becomes a prisoner of war or a person otherwise deprived of liberty in relation to the armed conflict. At this point, they come under the provisions protecting such persons. Humanitarian and medical personnel must be aware of this limitation and obtain informed consent from the patient before planning a medical transfer across frontlines.
Wat was het ook alweer? "Als het hoofd minstens 30cm van de romp gescheiden is" dan mag Jan Soldaat iemand dood verklaren...quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:06 schreef sp3c het volgende:
Nee in dat Jan Soldaat geen arts is en niet zeker kan weten of de persoon wel of niet dood aan het bloeden is
Stond hier net nu 'duidelijk van de romp gescheiden".?quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat was het ook alweer? "Als het hoofd minstens 30cm van de romp gescheiden is" dan mag Jan Soldaat iemand dood verklaren...
quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Stond hier net nu 'duidelijk van de romp gescheiden".?
Ja, was 30 cm. Dus wat moest je doen als het hoofd 20 cm van de romp gescheiden was?
Ja, maar 30 cm wist ik nog zeker vanuit de ZHKH dus had hem veranderd.quote:Op zaterdag 7 september 2024 19:14 schreef LXIV het volgende:
Stond hier net nu 'duidelijk van de romp gescheiden".?
Hoofd 10 cm verplaatsen.quote:Ja, was 30 cm. Dus wat moest je doen als het hoofd 20 cm van de romp gescheiden was?
Dat was het grapje iddquote:Op zaterdag 7 september 2024 19:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, maar 30 cm wist ik nog zeker vanuit de ZHKH dus had hem veranderd.
[..]
Hoofd 10 cm verplaatsen.
quote:Washington punishes India for cooperation with Russia
The U.S. has imposed sanctions on two Indian shipping companies for their alleged involvement in the "Arctic LNG-2" project by Russia's NOVATEK . These measures are part of broader efforts to limit the export of liquefied natural gas (LNG) from Russia amid increased sanctions pressure on the Russian economy. The U.S. Treasury Department's statement mentions the freezing of assets of Gotik Shipping Co and Plio Energy Cargo Shipping in the U.S., along with a ban on any business dealings between American citizens or organizations with these companies. However, the Treasury has permitted certain operations with LNG tankers until November 6, 2024, to ensure the safety of crews and vessels.
The U.S. administration has decided to sanction Gotik Shipping Co and Plio Energy Cargo Shipping for their alleged involvement in the "Arctic LNG-2" project by Russia's NOVATEK. This measure is part of broader efforts to curb the export of liquefied natural gas (LNG) from Russia, as sanctions against the Russian economy continue to tighten. The U.S. Treasury Department has released further details on the new restrictions.
According to the information provided, the sanctions include freezing the assets of these companies in the U.S. and prohibiting American citizens and companies from conducting any business with them. However, the U.S. Treasury's general license allows specific operations involving LNG tankers owned by these Indian companies until November 6, 2024.
Er is een verschil met informatie die met hogerop worden gedeeld en met het publiek. Dat begrijp je zelf ook wel mag ik hopen. Wij krijgen lang niet alle informatie te horen. En de vorderingen aan het Pokrovsk front zijn minimaal de afgelopen week volgens Deepstate in elk geval.quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:36 schreef Discombobulate het volgende:
Syrskyi beweert toch echt heel andere dingen dat het ISW, dat de Russen al 6 dagen geen vooruitgang geboekt hebben bij Prokrovsk. En dat blijkt helemaal niet. Eveneens over dingen in Koersk.
Het lijkt wel de FSB bij Poetin. Dit is toch niet handig voor de informatievoorziening van Zelensky?
Alweer slechts 30 kanonnen stuk. Zouden ze op zijn?quote:
ISW van 5 of 6 september en Boekestijn en De Wijk van afgelopen vrijdag. En dat de vorderingen minimaal zijn is tegenstrijdig met helemaal geen vorderingen zoals Syrksy zegt.quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:40 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Er is een verschil met informatie die met hogerop worden gedeeld en met het publiek. Dat begrijp je zelf ook wel mag ik hopen. Wij krijgen lang niet alle informatie te horen. En de vorderingen aan het Pokrovsk front zijn minimaal de afgelopen week volgens Deepstate in elk geval.
Welke informatie van het ISW doel je eigenlijk op? Zij brengen elke dag ladingen aan informatie uit.
Grootste globale linkmiegels die er zijn.quote:
Vredestein naar het land van Orban verplaatst met subsidie van de EUquote:Op zaterdag 7 september 2024 22:07 schreef kibo het volgende:
[..]
Grootste globale linkmiegels die er zijn.
Ook in Nederland actief.
TCS zuigt bv al jarenlang Tatasteel leeg.
Die man zegt gewoon rake dingen en wordt ook ondersteund door collega's en expert nationaal en internationaal.quote:
https://kyivindependent.c(...)t-days-syrskyi-says/quote:Op zaterdag 7 september 2024 21:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
ISW van 5 of 6 september en Boekestijn en De Wijk van afgelopen vrijdag. En dat de vorderingen minimaal zijn is tegenstrijdig met helemaal geen vorderingen zoals Syrksy zegt.
Maar het is een beetje dom want iedereen kan het nachecken. Voor mij lijkt het gewoon op een mindere vorm wat de FSB bij Poetin deed. Ik snap dat je met andere dingen zoiets doet bijvoorbeeld niet-feitelijke toestanden.
quote:We have increased our defense capability in the area. Indeed, over the last six days, the enemy hasn’t advanced a single meter in the Pokrovsk direction,” Syrsky said.
Volgens Deepstate kloppen deze uitspraken gewoon. Ze zijn geen meter dichter bij Pokrovsk zelf gekomen. Hij zegt niet dat er geen meters bij zijn gekomen in andere richtingen aan het Pokrovsk front.quote:"Over the last six days, the enemy hasn’t advanced a single meter in the Pokrovsk direction. In other words, our strategy is working," Syrskyi said.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |