We hebben de kans gehad Ukraine bij de NAVO te halen maar we wilden ze niet. Zelfs hun nucleaire arsenaal hebben we afgepakt.quote:Op zaterdag 7 september 2024 01:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat snap ik heel goed. Het is gewoon verschrikkelijk. En ik merk ook dat sinds dat Gaza gedoe, er zoveel aandacht weg is van dit conflict. Terwijl dit ons Europa is.
Het is gewoon ziek dat we als westerse wereld die russen er niet uit trappen.
Heel veel omdat ik verwacht dat we dat niet meer zullen zien. Omdat de westerse leiders zich rot geschrokken zijn. Het zijn NAVO wapens, geen Ukrainse wapens.quote:Op vrijdag 6 september 2024 23:05 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat heeft jouw post te maken met zijn opmerking over Oekraiense wapens die in Rusland toeslaan op economische doelen?
Orcs zijn idd nazi's, ja.quote:Op zaterdag 7 september 2024 01:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dus is die bewering toch niet helemaal bullshit dat er Nazi's tussen zitten.
Ik ken ook de theorie dat de VS helemaal niet als doel heeft om Oekrane te laten winnen (dus al haar grondgebied terug veroveren).quote:Op zaterdag 7 september 2024 01:15 schreef Elan het volgende:
[..]
We hebben de kans gehad Ukraine bij de NAVO te halen maar we wilden ze niet. Zelfs hun nucleaire arsenaal hebben we afgepakt.
Maar de post die jij gequote had ging over Oekraiense aanvallen op doelen in Rusland en die worden louter gedaan met Lyutty/ Palianytsia drones en Neptune raketten van Oekraiense makelarij?quote:Op zaterdag 7 september 2024 01:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Heel veel omdat ik verwacht dat we dat niet meer zullen zien. Omdat de westerse leiders zich rot geschrokken zijn. Het zijn NAVO wapens, geen Ukrainse wapens.
Rusland bestoken in eigen land met NAVO wapens is wachten op (nucleaire) escalatie.
Nee dat zijn je walgelijke vriendjes van Azov. Waarvan er nu dus weer een paar de strot afgebeten zijn.quote:
Nee, die rus nazi's zijn jouw vriendjesquote:Op zaterdag 7 september 2024 01:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee dat zijn je walgelijke vriendjes van Azov. Waarvan er nu dus weer een paar de strot afgebeten zijn.
Schattig naef om dat te denken.quote:Op zaterdag 7 september 2024 01:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maar de post die jij gequote had ging over Oekraiense aanvallen op doelen in Rusland en die worden louter gedaan met Lyutty/ Palianytsia drones en Neptune raketten van Oekraiense makelarij?
En waarom zouden ze ook niet? Britten hebben er zelf.hun veto over uitgesprokenquote:A British source said Ukrainian troops are thought to have used British Challenger 2 tanks inside Russia.
Internationaal recht klinkt vanuit onze zetel en achter onze schermpjes heel nobel, maar iedereen weet dankzij de geschiedenis dat er een ongelimiteerde vernietigings- en uitroeiingsoorlog tegen je gevoerd gaat worden wanneer de Russen besluiten dat je land binnen hun invloedssfeer gebracht dient te worden. Wil je ook maar een greintje kans tegen hen maken zul je allereerst al eens moeten beginnen met net zo weinig respect voor Russische levens te hebben als zij zelf.quote:Op zaterdag 7 september 2024 00:19 schreef capricia het volgende:
Ik kijk soms ook die hele filmpjes van die Oekranse drones wel eens op Telegram. Die zijn 30+ minuten lang.
Ik zie daar ook vaak Russen die alles weg werpen, ook hun geweer en helm, in hun eentje in een bos-achtige omgeving of greppel, sommigen ook gewond of met de handen in de lucht, afgemaakt worden door die Oekraense drones.
Ik heb al heel vaak gedacht dat dit niet helemaal volgens internationaal recht verloopt.
Huh geef dan eens een voorbeeld van een ander wapen? En dan hebben we het echt over diepe doelwitten he.quote:Op zaterdag 7 september 2024 01:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Schattig naef om dat te denken.
[..]
En waarom zouden ze ook niet? Britten hebben er zelf.hun veto over uitgesproken
Iedere door de Russen gevoerde oorlog is een orgie van geweld, bloedvergieten en genocide op burgerbevolkingen. De winteroorlog begon nota bene met het zonder oorlogsverklaring bombarderen van Helsinki.quote:Op zaterdag 7 september 2024 00:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Correct. Het wordt uiteindelijk gewoon een race wie het meest barbaars kan zijn.
Nog zo iemand die in sprookjes gelooft.quote:Op zaterdag 7 september 2024 01:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Heel veel omdat ik verwacht dat we dat niet meer zullen zien. Omdat de westerse leiders zich rot geschrokken zijn. Het zijn NAVO wapens, geen Ukrainse wapens.
Rusland bestoken in eigen land met NAVO wapens is wachten op (nucleaire) escalatie.
Rusland verliest ---> Rusland pleurt uit elkaar. Zwakker dan dat kun je het niet hebben.quote:Op zaterdag 7 september 2024 01:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ken ook de theorie dat de VS helemaal niet als doel heeft om Oekrane te laten winnen (dus al haar grondgebied terug veroveren).
Maar dat het doel enkel is om Rusland gigantisch te verzwakken.
Het is allemaal zo cynisch.
Nee het zijn Oekraense wapensquote:Op zaterdag 7 september 2024 01:18 schreef Elan het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 7 september 2024 01:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Schattig naef om dat te denken.
[..]
En waarom zouden ze ook niet? Britten hebben er zelf.hun veto over uitgesproken
Ten eerste: Het zijn geen NAVO wapens, dat zijn zij nooit geweest. Het waren wapens van NAVO landen. De NAVO heeft geen eigen wapens als organisatie.quote:Op zaterdag 7 september 2024 01:18 schreef Elan het volgende:
[..]
quote:'There Are Still A Lot Of F-16s,' Dutch Minister Says After Zelenskiy Outlines Plans To Get More
Ukrainian President Volodymyr Zelenskiy (left) and Dutch Defense Minister Ruben Brekelmans meet in Odesa in July.
Ukrainian President Volodymyr Zelenskiy's plan to increase the number of aircraft in the Ukrainian Air Force is realistic, Dutch Defense Minister Ruben Brekelmans said on September 6 in an interview with RFE/RL.
Zelenskiy referred to the plan during a Ukraine Defense Contact Group meeting at the Ramstein Air Base in Germany.
Brekelmans told RFE/RL afterward that he thinks the plan is realistic because "there are still a lot of F-16s" in other countries that could be handed over to Ukraine. "There are still opportunities," Brekelmans said.
He noted that the Netherlands was handing over 24 fighter jets to Ukraine, and another 18 will be used for training. The Netherlands will also help with aircraft maintenance under a package announced on September 6 at the meeting of the Contact Group.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Ukraine's General Staff: Difficult situation in Kurakhove sector
As of 22:00, nine battles were taking place there
The situation in the Kurakhove sector is difficult, with 41 combat engagements occurring over the past day, according to the evening report from the General Staff of the Armed Forces of Ukraine.
"The situation is difficult in the Kurakhove sector, with 41 combat engagements recorded so far today," the military stated.
The occupiers tried to advance in the areas of Krasnohorivka, Kostiantynivka and Heorhiivka, and at 22:00 there were nine battles, wrote the General Staff.
No other details regarding the situation in this direction were provided.
quote:Lithuania to allocate $11 million to buy Palianytsia missile-drones for Ukraine
Lithuania will allocate 10 million euros ($11 million) to buy new Ukrainian-made Palianytsia missile-drones for Kyiv, former Strategic Industries Minister Alexander Kamyshin said on Sept. 6 after the meeting of Ukraine Defense Contact Group (UDCG) in Germany.
Ukraine developed Palianytsia in order to respond to Russian attacks with its own domestically produced long-range weapons. The first successful use of Palianytsia was confirmed by President Volodymyr Zelensky in late August.
Ukraine’s Digital Transformation Minister Mykhailo Fedorov told the Associated Press (AP) on Aug. 27 that the production of one missile-drone costs less than $1 million.
The announcement follows aid pledges made by the U.S., the U.K., Canada, Germany and Ukraine's other allies during the Ramstein summit, which Zelensky attended in person.
"We presented the production capabilities of our defense industry and asked our partners to buy more weapons from our Ukrainian manufacturers," Kamyshin said.
Denmark became the first country to offer to donate arms to Ukraine via direct purchases from the Ukrainian defense industry, as Kyiv's defense budget does not match the capacities of domestic weapons production.
In June, Danish Defense Minister Troels Lund Poulsen said that the first donation of 18 Ukrainian-made Bohdana artillery pieces financed by Copenhagen will be delivered within the coming months.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |