Ik zou het 't failliet van de moderne tijd willen noemen want deze ongein beslaat niet alleen de VS. Vroeger had je 'Yellow Journalism" zodat je nog duidelijk vakwerk tussen de propagandaschrijfseltjes kon herkennen, maar dit is inmiddels een van de meest commercieel populaire vormen.quote:Op maandag 2 september 2024 11:24 schreef AnneX het volgende:
Zijn ‘wij’ hier in het topic de enigen, die het patroon zien?
Naast een aantal journalisten, die vergeefs? de (historische) feiten benadrukken.
quote:Op maandag 2 september 2024 12:07 schreef AnneX het volgende:
Op twitter zie ik de ergste uitspraken voorbij komen uit dat interview. Niet eens te herhalen.
“ ik kreeg 100 biljoen (???) van China”…;en nog eentje waarmee hij zichzelf beschuldigde van verraad en misdragen.
Mogelijk denkt de man, dat de justices hem daarvan hebben vrijgesproken…?
Al die advocaten hθ…zouden die nog helder kunnen denken. Of ook inmiddels de weg kwijt en wanhopig.
Thanks voor de vertaling.quote:Op maandag 2 september 2024 08:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dit is ver voorbij gek, het is krankjorum. En degenen die dit geloven zijn ook ver van het padje af.
[ x ]While there’s zero chance our children will come home newly “transitioned,” it’s a very real possibility they’ll come home in body bags.
These are BLEEDING STATIONS in our schools.
Our children are being taught to triage and treat their classmates in mass casualty situations.
As a ten-year veteran, this makes me sick.
TX schools are forcing children to learn how to care for their friends in mass-murder scenarios.
MAGA doesn’t want to “protect children,” they want to perpetuate culture wars.
Hoewel de kans nihil is dat onze kinderen met een 'transitie' thuiskomen, is de kans groot dat ze in lijkzakken thuiskomen.
Dit zijn BLOED-STATIONS op onze scholen.
Onze kinderen leren hoe ze hun klasgenoten kunnen triλren en behandelen in situaties met veel slachtoffers.
Als veteraan met tien jaar ervaring word ik hier misselijk van.
Scholen in Texas dwingen kinderen om te leren hoe ze voor hun vrienden moeten zorgen in situaties waarin massamoorden plaatsvinden.
MAGA wil geen 'kinderen beschermen', maar juist cultuuroorlogen bestendigen.
VOTE. THEM. OUT.
Als je goed kijkt blijktdat niet zo.Aangezien defensie zelfveel meer aanbiden heeftgedoneerd, maar een groepje US defensie meer aan biden. US military beetje meer aan trump. New York politie meer aan trump, maar us army beetje biden. een erg niets zeggendgrafiekje dit.quote:Op maandag 2 september 2024 15:34 schreef Mikeytt het volgende:
Dit is best interessant. Hoe arbeiders doneren per beroepsgroep. (Van de top 100 bedrijven die de meeste donateurs hebben)
Lijkt erop dat enkel de landmacht, de NYPD en de marines meer hebben gedoneerd aan Trump.
Alle Ivy League universiteiten meer aan Biden.
[ afbeelding ]
Idealiter ja. Maar dat wil ik ook niet afdwingen met een verbod.quote:Op zondag 1 september 2024 23:39 schreef IndoorKite het volgende:
Wil je niet dat de overheid zich er totaal niet mee gaat bemoeien? Ik snap je punt anders niet helemaal?
Dat is niet mijn voorstel, dat is altijd al de realiteit geweest.quote:Ok. Dus? Dan maar helemaal niets doen en iedereen mag gewoon de meest onzinnige dingen uitkramen en voordoen als feit? Is dat je voorstel?
Dat heb je verkeerd begrepen, we hadden het over macht in het algemeen.quote:? Mijn punt is dat iemand altijd de macht heeft over "de bewaking van informatie" op sociale media. Of dat nou de overheid is via voorgestelde wetvoorstellen of de eigenaars zelf. Toch?
Dat is inderdaad wat er staat ja.quote:Op maandag 2 september 2024 00:57 schreef JAM het volgende:
[..]
Nu, dat is een interesante vraag. De vraag die je eigenlijk stelt is of we eenzelfde apparaat aan Trump toe zouden moeten vertrouwen, niet?
De regering heeft flinke macht om druk te zetten op bedrijven zoals Facebook, zoals dus gebeurd is door de regering-Biden. Vergeet niet dat de president leiding geeft aan de gehele uitvoerende macht. De vraag is dus of je dat moet willen als Trump de leider van die macht is.quote:Op maandag 2 september 2024 01:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hoe stel je je eigenlijk die macht voor die een president dan zou hebben?
Harris zou een flinke slag kunnen slaan door tegen alle tarrifs te zijn. Maar dan zal ze moeten breken met Biden, die de Trump-tarrifs juist gewoon door liet lopen en er zelfs nog wat extra tegen aan wilde gooien.quote:Op maandag 2 september 2024 14:12 schreef Kijkertje het volgende:
Oh blijkbaar heeft iemand Trump verteld dat tarieven ten tijde van McKinley (president 1897-1901) ook werkten:
[ x ]
[ x ]
Het probleem is ook niet zozeer dat Trump importheffingen inzette tegen China, aangezien dat land zijn bedrijven een economisch voordeel probeert te geven met behulp van staatskapitalisme. Ook zijn critici juichen het toe dat hij dit instrument gebruikte om Peking de voet dwars te zetten.quote:Op maandag 2 september 2024 17:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Harris zou een flinke slag kunnen slaan door tegen alle tarrifs te zijn. Maar dan zal ze moeten breken met Biden, die de Trump-tarrifs juist gewoon door liet lopen en er zelfs nog wat extra tegen aan wilde gooien.
En bovendien nu het plan heeft om inkomstenbelastingen te vervangen door tarieven.quote:Op maandag 2 september 2024 18:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het probleem is ook niet zozeer dat Trump importheffingen inzette tegen China, aangezien dat land zijn bedrijven een economisch voordeel probeert te geven met behulp van staatskapitalisme. Ook zijn critici juichen het toe dat hij dit instrument gebruikte om Peking de voet dwars te zetten.
Het probleem is dat hij dezelfde aanpak toepaste op bondgenoten zoals de EU en Canada. Op zo'n moment ga je jezelf economisch pijn doen.
Dat staat los van wie er dan ook president moge worden, maar voornamelijk met welke middelen misinformatie tegen wordt gegaan en hoe die worden ingezet.quote:Op maandag 2 september 2024 17:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat er staat ja.
Tja als je dat 'macht' noemt. Er is overleg geweest met Facebook over het aanpakken van misinformatie waar Zuckerberg vrijwillig aan meedeed. Dat hij daar achteraf spijt van heeft is zijn probleem.quote:Op maandag 2 september 2024 17:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De regering heeft flinke macht om druk te zetten op bedrijven zoals Facebook, zoals dus gebeurd is door de regering-Biden. Vergeet niet dat de president leiding geeft aan de gehele uitvoerende macht. De vraag is dus of je dat moet willen als Trump de leider van die macht is.
Tja, wat is staatskapitalisme du moment dat je 32 miljard weggeeft aan computer chip fabrikanten?quote:Op maandag 2 september 2024 18:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het probleem is ook niet zozeer dat Trump importheffingen inzette tegen China, aangezien dat land zijn bedrijven een economisch voordeel probeert te geven met behulp van staatskapitalisme. Ook zijn critici juichen het toe dat hij dit instrument gebruikte om Peking de voet dwars te zetten.
Het probleem is dat hij dezelfde aanpak toepaste op bondgenoten zoals de EU en Canada. Op zo'n moment ga je jezelf economisch pijn doen.
Nee, importheffingen zijn altijd slecht voor de economie en voor de eigen productiecapaciteit. Soms is het dat waard om geopolitieke redenen, dat is een afweging.quote:Op maandag 2 september 2024 18:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en wat moet dat worden?quote:Op maandag 2 september 2024 19:02 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat staat los van wie er dan ook president moge worden, maar voornamelijk met welke middelen misinformatie tegen wordt gegaan en hoe die worden ingezet.
'Overleg' is onzin, het is gewoon druk. Stel je voor dat Trump de president is en druk zet op Musk bijvoorbeeld, die dan overstag gaat en, ik noem maar wat, 'misinformatie' over Trump gaat verwijderen. Vind je dat geen probleem?quote:Op maandag 2 september 2024 19:05 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Tja als je dat 'macht' noemt. Er is overleg geweest met Facebook over het aanpakken van misinformatie waar Zuckerberg vrijwillig aan meedeed. Dat hij daar achteraf spijt van heeft is zijn probleem.
Als het om de volksgezondheid gaat is het juist de taak van de overheid om social media-bedrijven te wijzen op de gevolgen van misinformatie op hun platform tijdens een pandemie maar de keuze is altijd aan Zuckerberg zelf geweest. De president (in dit geval Biden) heeft daar helemaal geen 'macht' over en die zal er ook nooit komen.quote:Op maandag 2 september 2024 19:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
'Overleg' is onzin, het is gewoon druk. Stel je voor dat Trump de president is en druk zet op Musk bijvoorbeeld, die dan overstag gaat en, ik noem maar wat, 'misinformatie' over Trump gaat verwijderen. Vind je dat geen probleem?
Wat ik zelf een mooi systeem vind is hoe ze dat in Frankrijk aanpakken, met ARCOM. Bij mijn weten kent de VS geen vergelijkbare organisatie. Dat lijkt me prima.quote:
Maar wat doet die dan?quote:Op maandag 2 september 2024 19:39 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat ik zelf een mooi systeem vind is hoe ze dat in Frankrijk aanpakken, met ARCOM. Bij mijn weten kent de VS geen vergelijkbare organisatie. Dat lijkt me prima.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |