quote:Sinds 22 juli 2024 is de zomer editie van De Slimste Mens weer op de buis.
Deze kandidaten zie je dit seizoen in De slimste mens:
Alle deelnemers van dit seizoen:
Afke Boven (NOS Journaal)
Anne-Maartje Lemereis (Componist des Vaderlands)
Appie Mussa (TikTokker)
Fay Lovsky (zanger)
Frida Boeke (podcast Hoeke en Boeke, schreef een boek over 'de zin en onzin van ons werkende leven')
Gullie (feestzanger en microbioloog)
Habtamu de Hoop (jongste kamerlid, PvdA)
Hannah Prins (klimaatactivist Extinction Rebellion)
Hendrik Jan Bökkers (zanger van de Sallandse rockband Bökkers)
Herman van der Zandt (presentator)
Imanuelle Grives (acteur)
Jet Berkhout (NPO Klassiek)
Jimmy Dijk (fractievoorzitter SP)
Julia Koopman (online persoonlijkheid)
Khalid Alterch (rapper ICE/acteur Mocro Maffia)
Lotfi El Hamidi (opinieredactie NRC)
Lucretia van der Vloot (zanger, acteur)
Maartje van de Wetering (acteur)
Max Terpstra (verslaggever Max Bijt Hond bij Sophie & Jeroen)
Nicolaas Veul (VPRO-programmamaker)
Nikki Dekker (schrijver, Volkskrant literair talent 2023)
Noni Kooiman (bekend van tv-programma over Surinaamse keuken)
Pepijn Crone (RTL Nieuws)
Roelof Hemmen (ex-RTL Nieuws)
Sabri Saad El Hamus (acteur)
Sacha Bronwasser (schrijver van bestseller Luister)
Soraya Verhoeve (profvoetballer)
Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
Klopt volgens mij wel, maar zou het niet zeker weten. In principe is het natuurlijk makkelijker om een hoge score te halen als je medekandidaten hebt die veel punten laten liggen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 22:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En beste in een finaleweek, denk ik? Heb het idee dat de echt hoge scores in een reguliere uitzending waren
Wie?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:38 schreef tong80 het volgende:
Wat een derderangs druk pseudo intellectueel. Brit Decker op speed. Verder bij Amerikaanse acteurs van 80 met kind passen iov de Niro of Pacino "gokken"
Volgens mij heeft ze een dubbele naam. Heb maar even "geluisterd" tijdens uitpakken boodschappen.quote:
Nou nou wat een paniekquote:Op woensdag 28 augustus 2024 20:57 schreef Rianne84 het volgende:
Ze lijken wel erg zenuwachtig of zo
Die klimaatklever zou het toch moeten weten, groenten die in Nederland kunnen groeien.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 21:05 schreef Magere_Gein het volgende:
Die groente is wel even een graadje moeilijker.
Nicolaas doet het echt de hele tijdquote:Op woensdag 28 augustus 2024 21:11 schreef Magere_Gein het volgende:
Echt zo'n hekel aan als ze precies dezelfde riedel antwoorden herhalen als de vorige kandidaat.
Ja, ergerlijk, daar zijn we in ieder geval van af nu.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 21:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nicolaas doet het echt de hele tijd
Makkie juistquote:Op woensdag 28 augustus 2024 21:05 schreef Magere_Gein het volgende:
Die groente is wel even een graadje moeilijker.
Ja die vond ik ook strengquote:Op woensdag 28 augustus 2024 21:21 schreef Magere_Gein het volgende:
Victoriaanse tijd en 19e eeuw, hmm, wat vinden we? Die kun je toch ook wel goed rekenen dan, zeker als je ziet hoe coulant ze eerder zijn geweest.
Die ook de hele tijd wat toe te voegen heeft na zo'n beetje elk antwoord of einde van de ronde, wees anders gewoon even stil voor een ogenblik.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 21:19 schreef Kanaroe het volgende:
Grrrr, morgen weer die hijgende Hannah
Jammer dan Nicholaas weer weg is
Ik wist meer Van Gogh schilderijen te herkennen dan die groentesquote:
Haha, ik hou van kunst čn van eten, de van gogh dekbedovertrekken waren ook een makkiequote:Op woensdag 28 augustus 2024 21:27 schreef Magere_Gein het volgende:
[..]
Ik wist meer Van Gogh schilderijen te herkennen dan die groentes 😏
Zat zij niet in de Masterfase van haar rechtenstudie?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 21:42 schreef de_boswachter het volgende:
Is het enige wat zij doet ‘klimaatactiviste’ ?
Volgens mij heeft eerder iemand na 6 of 7 afleveringen ook nog bijna de hele finalewijk overleefd.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 19:05 schreef NailQueen het volgende:
Wie heeft eigenlijk het record voor de meeste afleveringen aan elkaar? Max zit nu aan zijn 10de aflevering. Het is bijna jammer dat hij niet in de Vlaamse versie zit.
Clevere wielrijdsterquote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:45 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ho, ho, ik heb een verzekering bij de ANWB voor de fiets. Als ik tientallen kilometers van huis fietspech krijg, hoef ik niet de fiets naar huis te duwen.
De tip kreeg ik toen ik een lekke band kreeg 17 km van huis. Toen ik terug aan het sjouwen en douwen was liep er iemand een tijdje met me mee die me hierover vertelde.quote:
Dacht altijd dat haar achternaam 'Mattel' was 🙄quote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:50 schreef Kanaroe het volgende:
Barbie heeft een heuse achternaam, das nieuwe info voor mij
Logische gedachtengangquote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:54 schreef Magere_Gein het volgende:
[..]
Dacht altijd dat haar achternaam 'Mattel' was 🙄
Iets met de A12 misschien.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 21:00 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ze lachte er dusdanig bij dat ik wel eens wil weten hoe en wat.....!
Maartje wint, ik ergerde me een beetje aan Hannahquote:Op donderdag 29 augustus 2024 21:13 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik vind ze allebei leuk.
Maartje wist vandaag niet veel meer dan Hannah, maar Hannah verpist steeds zoveel overbodige tijd door te veel te roepen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 21:15 schreef hhh38 het volgende:
Hannah was leuk, maar Maartje weet meer.
Morgen is ze kansloos.
Al vond ik Max de laatste 2 dagen niet zo sterk als daarvoorquote:Op donderdag 29 augustus 2024 21:08 schreef hhh38 het volgende:
Nou, het gaat tussen Max en Herman morgen
Ik vond Maartje wel sterk in haar eerste periode. Maar Hannah heb ik toen niet gezien vanwege de OSquote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maartje wist vandaag niet veel meer dan Hannah, maar Hannah verpist steeds zoveel overbodige tijd door te veel te roepen.
He, dat wist ik niet. Ik fiets veel en sleep altijd reparatiespul mee.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:45 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ho, ho, ik heb een verzekering bij de ANWB voor de fiets. Als ik tientallen kilometers van huis fietspech krijg, hoef ik niet de fiets naar huis te duwen.
Ik hoop dat ie morgen is uitgepierd van zoveel afleveringen op een rij. Vind t een irritante gast. Liever Herman of maartje maar eigenlijk gewoon hermanquote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Al vond ik Max de laatste 2 dagen niet zo sterk als daarvoor
Nou, ik denk dat Herman morgen af gaat zien.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Al vond ik Max de laatste 2 dagen niet zo sterk als daarvoor
Ja, als je 98 keer de A12 blokkeert, dan weet je dat op een gegeven moment wel.quote:
Vind ik ook! Slimme, mooie vrouwquote:Op donderdag 29 augustus 2024 22:56 schreef Chiappucci het volgende:
Maartje![]()
Ik verwacht niet dat ze gaat winnen, maar voor mij wel de ontdekking van het seizoen. Wat een leuke, charmante vrouw. En vrij intelligent bovendien.
Nou, die Max is veel erger. Ik vind het bloedirritant al dat handengewrijf, dat langdurige beengewrijf, dat gekrab overal en dan die starre ogen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 00:59 schreef TheVulture het volgende:
Dit wordt een prima finale van een prima seizoen. En heel fijn dat Hannah uiteindelijk toch gesneuveld is want die vond ik zo irritant hyper.
Heel mooi dat niemand daar op in ging toen ze dom als een schaap lachte toen ze dat antwoord gaf. Je zag dat ze er wat over kwijt wouquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 00:05 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ja, als je 98 keer de A12 blokkeert, dan weet je dat op een gegeven moment wel.
Mooie finale wordt het morgen.
Dikke kans dat er wel iets over gezegd is maar dat dat de uitzending niet heeft gehaald.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 01:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Heel mooi dat niemand daar op in ging toen ze dom als een schaap lachte toen ze dat antwoord gaf. Je zag dat ze er wat over kwijt wou
Ik vond haar juist leuk overkomen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 00:59 schreef TheVulture het volgende:
Dit wordt een prima finale van een prima seizoen. En heel fijn dat Hannah uiteindelijk toch gesneuveld is want die vond ik zo irritant hyper.
The plot thickens:quote:
quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 23:37 schreef Firuze60 het volgende:
Max doet het erg goed. Daar krijgt Herman nog een dobber aan. Herman heeft voor mij wel de gunfactor. Maar om als toekomstige presentator van dit programma te voorkomen dat het opzet lijkt, zal ie wel een goede tweede worden.
Ja vond ik ook wat dubieus. Allemaal nette mensen zei ze volgens mijquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 21:00 schreef lars91 het volgende:
Allemaal maar nette mensen is toch heel wat anders dan alleen maar nette mensen.
Ik vond hem superirritant. Gelukkig de juiste winnaar.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 21:14 schreef NoCigar het volgende:
Dat handenwrijven was gewoon té irritant.
Ben het helemaal met je eens wat Herman betreft. Hij had ook inderdaad eerder gezegd dat hij hoopte niet te winnen, omdat hij straks het stokje van Philip overneemt. Maar Max begon me op de zenuwen te werken. Ik werd helemaal gek van die gast en dat werd steeds erger. Op een gegeven moment begon ik me dood te ergeren aan dat snorretje en die ogen en dat eeuwige gekrab en handengewrijf. Man, doe effe normaal denk ik dan.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 23:03 schreef Arcee het volgende:
Ik denk denk ik Max een leukere winnaar had gevonden. Het leek toch een beetje nutteloos dat Herman won, wat hij vooral zelf ook leek te vinden.
Mij ook niet, ik had 0 irritatie over Max. Van mij had hij mogen winnen. Ik vond hem in deze serie de beste of toch minstens zo goed als Herman.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 09:37 schreef Cupfighter het volgende:
mij is dat handenwrijven helemaal niet opgevallen eigenlijk
Dat dacht ik ook. Maar in nieuwsberichten staat steevast "Na het volgend seizoen". Ik dacht dat ze de decemberserie alleen nog hadden, maar blijkbaar komt 2025 ook nog twee keer met Philip en Maarten.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 14:52 schreef de_boswachter het volgende:
Ik dacht dat dit laatste seizoen van Philipgod was maar doet er dus nog één? Is er ook al bekend wie straks in de zetel bij Herman komt te zitten?
Nee alleen winter seizoen nog. Vanaf de zomer neemt Herman het over.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 15:12 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Maar in nieuwsberichten staat steevast "Na het volgend seizoen". Ik dacht dat ze de decemberserie alleen nog hadden, maar blijkbaar komt 2025 ook nog twee keer met Philip en Maarten.
Ik al 61 jaar.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 14:45 schreef DJ11 het volgende:
Ik had graag Max als winnaar gezien, maar kan ook prima leven met Herman.
Volgens mij is dat een soort all stars variant. Oud winnaars en deelnemers, speciaal gemaakt voor NPO extraquote:Op woensdag 16 oktober 2024 21:10 schreef svann het volgende:
Dan is de serie die nu op NPO-extra loopt zeker een herhaling.
Idem. Gruwelijk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 16:19 schreef Näsenbar het volgende:
https://www.ad.nl/show/fr(...)we-maarten~acde6d95/
Als zij het inderdaad zou worden dan kijk ik in ieder geval nooit meer.
Het trieste is dat je ze eenmaal op tv je er 30 jaar aan vastzit. Net als met omhooggevallen GTST tutjes of voetbalreporters-trainers of analisten. Het is gewoon een tweederangs opera zangeres. Type André Rieu. Te behappen voor de gemiddelde kijkers of liefhebber.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:12 schreef Eightyone het volgende:
Die vrouw is hooguit een paar uitzendingen leuk. Ze wordt al snel teveel.
Je bedoelt een andere Herman neem ik aan, maar wie is dat ?quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:30 schreef Berkery het volgende:
Anna Gimbrčre wordt ook genoemd. Dat zal Herman leuk vinden.
Herman van der Zandt, de presentator van het programma?quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je bedoelt een andere Herman neem ik aan, maar wie is dat ?
Kan ze mooi borstvoeding geven tussen de opnames doorquote:Op vrijdag 8 november 2024 17:30 schreef Berkery het volgende:
Anna Gimbrčre wordt ook genoemd. Dat zal Herman leuk vinden.
Ik bedoelde Anna.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Herman van der Zandt, de presentator van het programma?
Anna is een wetenschapsjournalist die op zich prima op die plek past, maar ze doet het met Herman van der Zandt. En ik vind dat je werk en privé gescheiden moet houden.quote:
Wanneer de redactie ook niet kan bedenken waarom je de vorige keer bekend genoeg was om mee te doen.quote:Op maandag 16 december 2024 19:30 schreef Arcee het volgende:
Jörgen Tjon A Fong (oud-finalist De slimste mens)
Martin Rombouts (oud-winnaar De slimste mens)
quote:Op maandag 16 december 2024 20:00 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Wanneer de redactie ook niet kan bedenken waarom je de vorige keer bekend genoeg was om mee te doen.
Zou er nog een vraag over burlen in zitten dit keer?quote:Op maandag 16 december 2024 20:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Heerlijke deelnemerslijst, wederom hup Frank Heinen
Die heeft alle dierengeluiden uit zn hoofd geleerd denk ik.quote:Op maandag 16 december 2024 20:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zou er nog een vraag over burlen in zitten dit keer?
Heerlijke lijst. In ieder geval geen personen waarvan je vaak dacht: wie is dat nou weer? En geen kandidaten met een gezichtsuitdrukking van, wat kom ik hier eigenlijk doen? Ik gok op Lisa Loeb als winnaar.quote:Op maandag 16 december 2024 19:30 schreef Arcee het volgende:
https://kro-ncrv.nl/progr(...)s-winterseizoen-2024
Het winterseizoen van De slimste mens 2024 belooft spannender dan ooit te worden; er doen oud-finalisten mee. Wie mag zich aan het einde van de rit ‘De slimste van De slimste’ noemen? Deze kandidaten zie je in het jubileumseizoen van de populaire kennisquiz.
Wie zijn de kandidaten van De slimste mens seizoen 25?
Angela de Jong (televisierecensent, oud-winnaar De slimste mens)
Anniek Pheifer (theater-, TV- en filmacteur, oud-finalist De slimste mens)
Anniko van Santen (televisiepresentator, oud-finalist De slimste mens)
Art Rooijakkers (presentator, oud-winnaar De slimste mens)
Astrid Kersseboom (presentator, nieuwslezer, oud-winnaar De slimste mens)
Bram Douwes (presentator, journalist, oud-finalist De slimste mens)
De kandidaten van De slimste mens op alfabetische volgorde:
Diederik Smit (cabaretier, schrijver, columnist, oud-winnaar De slimste mens)
Donny Ronny (cabaretier, kleinkunstenaar, oud-finalist De slimste mens)
Emma Wortelboer (presentator, journalist, oud-finalist De slimste mens)
Eric Smit (journalist, publicist, mede-oprichter Follow The Money, oud-winnaar De slimste mens)
Frank Heinen (sportjournalist, schrijver, oud-finalist De slimste mens)
George van Houts (acteur, cabaretier, oud-winnaar De slimste mens)
Herman van der Zandt (presentator, oud-winnaar De slimste mens)
Hiske Versprille (restaurantcriticus, oud-finalist De slimste mens)
Jacob Derwig (acteur, oud-winnaar De slimste mens)
Jaike Belfor (acteur, vechtsporter, oud-winnaar De slimste mens All Stars)
Joes Brauers (acteur, oud-winnaar De slimste mens)
Klaas Dijkhoff (voormalig politicus, podcastmaker, oud-winnaar De slimste mens)
Lisa Loeb (cabaretier, presentator, schrijver, oud-winnaar De slimste mens)
Margriet van der Linden (journalist, presentator, oud-finalist De slimste mens)
Max Terpstra (programmamaker, presentator, oud-finalist De slimste mens)
Mischa Blok (radiopresentator, schrijver, verslaggever, documentairemaker, oud-finalist De slimste mens)
Peter Hein van Mulligen (econoom, oud-winnaar De slimste mens)
Rob Hadders (televisiepresentator, voormalig schaatser, oud-winnaar De slimste mens)
Roelof de Vries (journalist, oud-winnaar De slimste mens)
Tom Kleijn (journalist, oud-winnaar De slimste mens)
Tom Roes (programmamaker, televisiepresentator, oud-winnaar De slimste mens)
Lijkt me een topshow.
WAT? Gaat Francis de plaats innemen van Maartenquote:Op zondag 22 december 2024 19:52 schreef Vincent_student het volgende:
Maandag weer beginnen.![]()
Maarten en Filip-genot.![]()
Helaas de laatste vier weken met hun. Dus dat wordt extra genieten en wel met de beste kandidaten.
Het vervolg laat ik maar even schieten. Ik heb helemaal niets met Herman van der Zandt (zo saai) en Francis van Broekhuizen (kijk mij eens een gek mens zijn). Ben wel benieuwd hoe zij het er vanaf brengen. Maar ik weet nog dat ik afhaakte toen Herman van der Zandt het stokje overnam van Joost Prinsen bij het Mes op tafel. Ik vond er niets meer aan. Ik kijk nu wel weer met Sjoerd aan tafel. Die heeft wel iets grappigs.
Nou, zo gaat het een beetje in de wandelgangen rond. En ze heeft nog niet ontkend.quote:Op zondag 22 december 2024 20:22 schreef Blues het volgende:
[..]
WAT? Gaat Francis de plaats innemen van Maarten
Wat een vreemde keuze.
quote:Het allerlaatste seizoen van De Slimste Mens met tv-coryfeeën Philip Freriks en Maarten van Rossem wordt feestelijk, met oud-winnaars en andere opvallende oud-deelnemers. Met in deze start: Joes Brauers, Angela de Jong en Klaas Dijkhoff.
Het was lang van tevoren aangekondigd: tv-coryfeeën Philip Freriks (80) en Maarten van Rossem (81) doen samen toch echt hun allerlaatste seizoen De Slimste Mens. Het beloven zes feestelijke weken te worden. Oud-winnaars nemen plaats om hun titel te verdedigen. Andere opvallende oud-deelnemers kijken of hun kennis is verbeterd. In deze start nemen plaats: acteur Joes Brauers, tv-criticaster Angela de Jong en voormalig VVD-politicus Klaas Dijkhoff.
Philip Freriks
Freriks werd begin deze maand verrast tijdens de opnames. Hij kreeg een koninklijke onderscheiding voor zijn jarenlange toewijding en bijdrage aan de Nederlandse televisie en werd benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau. Gerhard van den Top, burgemeester van Hilversum, speldde het lintje bij hem op.
Wanneer is De Slimste Mens op televisie te zien?
De Slimste Mens is vanaf maandag 23 december 2024 weer iedere werkdag om 20:35 uur te zien op NPO 1.
Ik mis bij de oud-winnaars de winnaar van 2012: Arjen Lubach.quote:Op maandag 16 december 2024 19:30 schreef Arcee het volgende:
https://kro-ncrv.nl/progr(...)s-winterseizoen-2024
Het winterseizoen van De slimste mens 2024 belooft spannender dan ooit te worden; er doen oud-finalisten mee. Wie mag zich aan het einde van de rit ‘De slimste van De slimste’ noemen? Deze kandidaten zie je in het jubileumseizoen van de populaire kennisquiz.
Wie zijn de kandidaten van De slimste mens seizoen 25?
Angela de Jong (televisierecensent, oud-winnaar De slimste mens)
Anniek Pheifer (theater-, TV- en filmacteur, oud-finalist De slimste mens)
Anniko van Santen (televisiepresentator, oud-finalist De slimste mens)
Art Rooijakkers (presentator, oud-winnaar De slimste mens)
Astrid Kersseboom (presentator, nieuwslezer, oud-winnaar De slimste mens)
Bram Douwes (presentator, journalist, oud-finalist De slimste mens)
Diederik Smit (cabaretier, schrijver, columnist, oud-winnaar De slimste mens)
Donny Ronny (cabaretier, kleinkunstenaar, oud-finalist De slimste mens)
Emma Wortelboer (presentator, journalist, oud-finalist De slimste mens)
Eric Smit (journalist, publicist, mede-oprichter Follow The Money, oud-winnaar De slimste mens)
Frank Heinen (sportjournalist, schrijver, oud-finalist De slimste mens)
George van Houts (acteur, cabaretier, oud-winnaar De slimste mens)
Herman van der Zandt (presentator, oud-winnaar De slimste mens)
Hiske Versprille (restaurantcriticus, oud-finalist De slimste mens)
Jacob Derwig (acteur, oud-winnaar De slimste mens)
Jaike Belfor (acteur, vechtsporter, oud-winnaar De slimste mens All Stars)
Joes Brauers (acteur, oud-winnaar De slimste mens)
Klaas Dijkhoff (voormalig politicus, podcastmaker, oud-winnaar De slimste mens)
Lisa Loeb (cabaretier, presentator, schrijver, oud-winnaar De slimste mens)
Margriet van der Linden (journalist, presentator, oud-finalist De slimste mens)
Max Terpstra (programmamaker, presentator, oud-finalist De slimste mens)
Mischa Blok (radiopresentator, schrijver, verslaggever, documentairemaker, oud-finalist De slimste mens)
Peter Hein van Mulligen (econoom, oud-winnaar De slimste mens)
Rob Hadders (televisiepresentator, voormalig schaatser, oud-winnaar De slimste mens)
Roelof de Vries (journalist, oud-winnaar De slimste mens)
Tom Kleijn (journalist, oud-winnaar De slimste mens)
Tom Roes (programmamaker, televisiepresentator, oud-winnaar De slimste mens)
Jeroen Kijk in de Vegte is ook een opvallende afwezige. Winnaar in het eerste Tapla seizoen en verliezend finalist in 2013/2014quote:Op maandag 23 december 2024 17:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik mis bij de oud-winnaars de winnaar van 2012: Arjen Lubach.
Dat wist Maarten echt niet allemaal vanzelf, daarin werd hij echt wel voorbereid!quote:Op maandag 23 december 2024 17:07 schreef Aoibhin het volgende:
Francis zou ik wel leuk vinden!En ook een heel ander type dan Maarten. Ik vraag me alleen wel af hoe het met haar historische kennis zit. van Maarten was het altijd wel interessant dat hij wat toelichting kon geven bij bepaalde vragen. Alhoewel ze met Francis misschien een heel andere invulling willen geven aan die juryrol.
Maar voor hetzelfde geld wordt het iemand anders
Ook wel weer waarquote:Op maandag 23 december 2024 20:36 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dat wist Maarten echt niet allemaal vanzelf, daarin werd hij echt wel voorbereid!
Dit weer is seizoensloosquote:Op maandag 23 december 2024 20:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Alle seizoenen zijn tof, alleen dit grijze, grijze, grijze continu bewolkte weer is niet tof.
Dan mochten wij van mijn ouders buiten slapen, later mocht mijn dochter dat ook, op het platte keukendak. Nu woon ik weer in mijn ouderlijk huis en gooi ik bij zulke nachten de matras in de tuin.quote:Op maandag 23 december 2024 20:45 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dit weer is seizoensloos
Hele hete plaknachten in de zomer hoeft van mij ook niet
Dat is tofquote:Op maandag 23 december 2024 20:48 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dan mochten wij van mijn ouders buiten slapen, later mocht mijn dochter dat ook, op het platte keukendak. Nu woon ik weer in mijn ouderlijk huis en gooi ik bij zulke nachten de matras in de tuin.
En dan moet Margriet van der Linden nog komen.quote:
Staartje meegekregen, bedankt voor de reminderquote:Op maandag 23 december 2024 20:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
Hoi, @:Kanaroe, ben je er ook?
Ik vind haar een beetje aanstellerig.quote:Op maandag 23 december 2024 21:24 schreef hhh38 het volgende:
Gelukkig zijn we meteen van Angela af
Gelijk finaleniveau is ook wel lekker.
Werd gezegd dat alle oud-winnaars sowieso gevraagd zijn, maar dat een aantal te druk waren met (theater)-programma’s en geen tijd hadden of zelf niet wilden. Het was dus sowieso een keus van Lubach zelf danquote:Op maandag 23 december 2024 17:27 schreef Eightyone het volgende:
Misschien mag 'ie niet meer nu 'ie bij RTL zit.
Je ziet maar zelden presentatoren van de commerciële zenders bij De Slimste Mens. Angst voor imagoschade, gok ik.
Viel mij ook op inderdaad.quote:Op maandag 23 december 2024 22:07 schreef NailQueen het volgende:
Is Maarten afgevallen? Hij is opeens wat mager in het gezicht.
Snollekebolleke zal dan wel te druk geweest zijn, aangezien die wel in die Open Deur ronde zatquote:Op maandag 23 december 2024 22:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Werd gezegd dat alle oud-winnaars sowieso gevraagd zijn, maar dat een aantal te druk waren met (theater)-programma’s en geen tijd hadden of zelf niet wilden. Het was dus sowieso een keus van Lubach zelf dan
Maarten begint inderdaad een oude man te worden en ziet er niet zo gezond meer uit.quote:Op maandag 23 december 2024 22:07 schreef NailQueen het volgende:
Is Maarten afgevallen? Hij is opeens wat mager in het gezicht.
Hiervoor was ie natuurlijk wel een toonbeeld van vitaliteit.quote:Op maandag 23 december 2024 23:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Maarten begint inderdaad een oude man te worden en ziet er niet zo gezond meer uit.
Een aantal seizoenen terug zag ie er veel slechter uit. Struikelde hij bijna over zijn wallen.quote:Op maandag 23 december 2024 23:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Maarten begint inderdaad een oude man te worden en ziet er niet zo gezond meer uit.
Ik vind het ook jammer. Ik had het eigenlijk van alle drie jammer gevondenquote:Op maandag 23 december 2024 23:39 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben denk ik een van de weinige die jammer vind dat Angela eruit ligt
Het valt mij altijd op hier dat met name vrouwen, en dan in het bijzonder succesvolle vrouwen, het veld moeten ruimen als het aan Fok ligtquote:Op maandag 23 december 2024 23:39 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben denk ik een van de weinige die jammer vind dat Angela eruit ligt
Ah tochquote:Op dinsdag 24 december 2024 20:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
Pompoen is een vrucht, het begint als een bloem.
Inderdaad. Ik vind dat vrucht toch goedgekeurd had moeten worden.quote:Op dinsdag 24 december 2024 21:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Hij heeft pitten en begint als bloem. Net als tomaat best discutabel om vrucht af te keuren.
Als je van appels appelmoes maakt worden appels daarmee geen groente.quote:Op dinsdag 24 december 2024 21:03 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vind dat vrucht toch goedgekeurd had moeten worden.
Het wordt culinair vaak bij hartige gerechten gebruikt (hoewel ook voor zoete, zoals pompoentaart enzo), maar dat maakt het nog niet geen vrucht
Pompoen is wetenschappelijk gezien inderdaad een vrucht. Dus waar was de jury?quote:Op dinsdag 24 december 2024 21:03 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vind dat vrucht toch goedgekeurd had moeten worden.
Het wordt culinair vaak bij hartige gerechten gebruikt (hoewel ook voor zoete, zoals pompoentaart enzo), maar dat maakt het nog niet geen vrucht
Maarten is al uitgecheckt denk ik en de nieuwe jury is nog niet gearriveerdquote:Op dinsdag 24 december 2024 22:30 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Pompoen is wetenschappelijk gezien inderdaad een vrucht. Dus waar was de jury?
Sowieso heeft Maarten geen rol in het spel toch? Er wordt hem soms een vraag gesteld na het antwoord van de kandidaat of hij zegt daar zele iets over. Bij de Belgische variant is de rol anders (en groter), maar ook daar bemoeien ze zich niet inhoudelijk met het spel, geloof ikquote:Op dinsdag 24 december 2024 22:34 schreef Janneke141 het volgende:
Alsof de jury in dit concept überhaupt iets met goede of foute antwoorden te maken heeft.
Als het niet in een fruitsalade kan is het geen vrucht. Net als aubergine of courgette is pompoen dus groente.quote:Op dinsdag 24 december 2024 21:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Hij heeft pitten en begint als bloem. Net als tomaat best discutabel om vrucht af te keuren.
Hammams hebben een grote rol in de Islam.quote:Op dinsdag 24 december 2024 22:49 schreef GwaiLow het volgende:
Oké zware klacht. “Wat weet je van hammams”
…
…
Islam. En dat wordt gelijk getrokken en dus goed gerekend als “Arabische wereld”. Belachelijk
https://www.landleven.nl/(...)beroemde-pompoenjam/ Als je er jam van kan maken is het een vrucht. (Net zo’n drogreden).quote:Op dinsdag 24 december 2024 22:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als het niet in een fruitsalade kan is het geen vrucht. Net als aubergine of courgette is pompoen dus groente.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |