abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214816901
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Biden had natuurlijk ook ervoor kunnen kiezen om aanwezig te blijven in Afghanistan.

Punt is dat daar nauwelijks draagvlak voor is bij de Amerikaanse bevolking.
Geen draagvlak en de boel was al in gang gezet.

In Afghanistan blijven had betekend dat er nieuwe soldaten die kant opgestuurd moesten worden. Want zoals aangegeven, was de Amerikaanse troepenmacht geslonken tot 3.500 toen Biden het stokje overnam. Met zo'n beperkt aantal kun je je amper verdedigen tegen de Taliban, die er kort daarvoor juist 5.000 strijders bij hadden gekregen, met dank aan Trump.

Er was geen draagvlak voor een verlenging van de missie en je had er ook niets mee bereikt. Want Afghanistan was allang verloren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:50:21 #152
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_214816931
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:45 schreef Falco het volgende:

[..]
Met Hannibal Lecter in hun team komt het allemaal goed.
Trump weet dat dat niet gaat lukken want hij heeft het altijd over 'the late great Hannibal Lecter'. :+

Maar ik zie op X dagelijks dat de gebruikers daar klaar worden gestoomd voor een toekomst zonder Europa als bondgenoot. Veel beelden van geweldadige immigranten, demonstraties van moslims of bv. de beelden van de openingsceremonie in Parijs. Eva Vlaardingerbroeks berichten worden ook massaal gedeeld en als je op haar afgaat is Europa een hell hole dat al verloren is. Bekende rechtse X-gebruikers worden ook steeds negatiever in hun taal over Europa. Heel jammer.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:53:08 #153
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_214816951
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:50 schreef Mike het volgende:

[..]
Trump weet dat dat niet gaat lukken want hij heeft het altijd over 'the late great Hannibal Lecter'. :+

Maar ik zie op X dagelijks dat de gebruikers daar klaar worden gestoomd voor een toekomst zonder Europa als bondgenoot. Veel beelden van geweldadige immigranten, demonstraties van moslims of bv. de beelden van de openingsceremonie in Parijs. Eva Vlaardingerbroeks berichten worden ook massaal gedeeld en als je op haar afgaat is Europa een hell hole dat al verloren is. Bekende rechtse X-gebruikers worden ook steeds negatiever in hun taal over Europa. Heel jammer.
Fake news natuurlijk want Hannibal Lecter is niet dood als ik de films mag geloven. Dat moet hem wel even aan zijn verstand geholpen worden maar soit.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_214816959
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk een valse tegenstelling van jewelste. Deze kwestie was helemaal niet zwart-wit.

Allereerst had ik er niet voor gekozen om 5000 extremistische en geharde Taliban-strijders vrij te laten terwijl mijn eigen troepen daar nog gestationeerd zijn en hun aantal bovendien rap slinkt. Alles wat daarna gebeurde - de hernieuwde aanvallen van de Taliban, de desastreuze terugtrekking - is een direct gevolg van de belabberde deal die Trump sloot met die halve garen van de Taliban.

En laten we wel wezen: Trump (en jij) geeft geen ene flikker om die Afghaanse gevangen die vrij zijn gelaten. Als hij zo begaan was met buitenlandse soldaten, waarom liet hij de Koerden dan aan hun lot over, met als gevolg dat ze in de pan werden gehakt?

Trump Abandoning the Kurds Isn’t Realism. It’s Tragedy.

Het is eigenlijk goed dat dit allemaal weer eens wordt opgerakeld. Je zou namelijk bijna vergeten wat een enorme clusterfuck het presidentschap van Trump was.
Als je niet kiest voor een gevangenruil hoe kun je dan terugtrekken met de garantie dat de Afghaanse gevangenen vrijgelaten worden? En als je pas aan een gevangenruil wilt doen na het terugtrekken, hoe weet je dan zo zeker dat de Taliban die 5000 man wel terug wilt hebben? Zoals je zelf stelt het is allemaal niet zo zwart wit en je moet keuzes maken.

En wil je a.u.b. stoppen met standpunten aan mij toebedelen? Ik kan ben daar prima zelf toe in staat en volgens Tijger is dat allemaal de bedoeling niet.
pi_214816981
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De macht van positieve propaganda valt niet te onderschatten.
De macht van negatieve propaganda eerder. Het was niet zozeer de beleidsagenda van Biden die afstootte, maar de beeldvorming omtrent zijn leeftijd. Als daar dan voor Amerikaanse begrippen opeens iemand staat die jong is, dan is dat kennelijk al voldoende om de propaganda te doorbreken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214817038
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:56 schreef Monolith het volgende:

[..]
De macht van negatieve propaganda eerder. Het was niet zozeer de beleidsagenda van Biden die afstootte, maar de beeldvorming omtrent zijn leeftijd. Als daar dan voor Amerikaanse begrippen opeens iemand staat die jong is, dan is dat kennelijk al voldoende om de propaganda te doorbreken.
Dat had niets met beeldvorming te maken van de media. Biden was al jaren aan het aftakelen en juist de media heeft Biden al die jaren de hand boven het hoofd gehouden. Toen het beruchte debat over was kon heel de VS eindelijk zien wat de media al die tijd verborgen heeft weten te houden. Er werd toen een coup gepleegd op Biden en Harris is nu de kandidate.
Vervolgens is de media weer in de beschermende rol gekropen door louter positief over Harris te berichten en geen interviews of iets dergelijks te eisen van de Harris campagne.
pi_214817041
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als je niet kiest voor een gevangenruil hoe kun je dan terugtrekken met de garantie dat de Afghaanse gevangenen vrijgelaten worden? En als je pas aan een gevangenruil wilt doen na het terugtrekken, hoe weet je dan zo zeker dat de Taliban die 5000 man wel terug wilt hebben? Zoals je zelf stelt het is allemaal niet zo zwart wit en je moet keuzes maken.

En wil je a.u.b. stoppen met standpunten aan mij toebedelen? Ik kan ben daar prima zelf toe in staat en volgens Tijger is dat allemaal de bedoeling niet.
Dus plots zijn die duizend Afghaanse gevangenen het allerbelangrijkste onderdeel van die deal? Nadat er talloze Amerikanen en andere westerse troepen zijn gesneuveld, na meer dan twintig jaar hopeloze strijd.

Feit is dat een algehele terugtrekking het einddoel was, je wist dat dat ging gebeuren. Je wilt dat op een ordentelijke manier doen, zonder te worden overlopen door de Taliban. Dan is het domste wat je kunt doen het vrijlaten van 5000 Taliban-strijders, zeker als je er maar duizend voor terugkrijgt.

En zelfs toen duidelijk was dat de Amerikanen in de zeik werden genomen door de Taliban en ze hun aanvallen opvoerden, deed Trump niks.

Je had prima kunnen eisen dat de Taliban-strijders pas zou worden vrijgelaten als de laatste Amerikaan was vertrokken. Want dat was hun grootste wens. Door ze meteen al vrij te laten gaf je direct al troeven uit handen. Hoe langer je erover nadenkt hoe achterlijker die deal wordt.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:03:25 #158
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214817044
De keuze tussen een frisse, welbespraakte en positief ingestelde president en een bejaarde veroordeelde crimineel is niet zo lastig.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_214817085
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 14:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat had niets met beeldvorming te maken van de media. Biden was al jaren aan het aftakelen en juist de media heeft Biden al die jaren de hand boven het hoofd gehouden. Toen het beruchte debat over was kon heel de VS eindelijk zien wat de media al die tijd verborgen heeft weten te houden. Er werd toen een coup gepleegd op Biden en Harris is nu de kandidate.
Vervolgens is de media weer in de beschermende rol gekropen door louter positief over Harris te berichten en geen interviews of iets dergelijks te eisen van de Harris campagne.
Allereerst lees ik in de 'liberal media' aardig wat stukken waarin kritiek wordt geuit op Harris. Sterker, de WaPo liet weinig heel van haar economische plannen. Of dat terecht is laat ik even in het midden, het gaat erom dat er van een 'beschermende rol' amper sprake is.

Misschien moet je voor de grap eens kritisch kijken naar je eigen kamp. Naar zenders zoals FOX en Newsmax, of een site als Breitbart, Daar wordt zelfs de schijn van partijdigheid overboord gegooid, Trump wordt ongegeneerd op het schild gehesen. Het is gewoon gênant.
pi_214817158
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik zeg een capabel persoon…. Bovendien is het toch wel duidelijk dat mijn reactie alles behalve serieus was.
Oh. Maar beantwoord de vraag nu eens, wat waren die opties dan nadat Trump dat akkoord had getekend?

Want alles vloeit voort uit Trump die dat akkoord tekent en dat is volgens jou wel een capabel persoon dus ik snap even niet wat dan je insteek is.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2024 14:16:04 ]
pi_214817191
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 14:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Allereerst lees ik in de 'liberal media' aardig wat stukken waarin kritiek wordt geuit op Harris. Sterker, de WaPo liet weinig heel van haar economische plannen. Of dat terecht is laat ik even in het midden, het gaat erom dat er van een 'beschermende rol' amper sprake is.

Misschien moet je voor de grap eens kritisch kijken naar je eigen kamp. Naar zenders zoals FOX en Newsmax, of een site als Breitbart, Daar wordt zelfs de schijn van partijdigheid overboord gegooid, Trump wordt ongegeneerd op het schild gehesen. Het is gewoon gênant.
En niet alleen kritiek op Harris. Het ene artikel na het andere verscheen over Biden's leeftijd en of hij het nog wel 4 jaar aankon. Over al zijn prestaties geen woord.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214817292
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 14:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Welnee, wellicht in jouw bubbeltje van selectieve tweets, maar ik lees genoeg kritische verhalen over Harris hoor. Maar dat was het punt niet. "Biden is te oud, Harris is jong" is gewoon beeldvorming. Of dat correcte beeldvorming is, doet daar natuurlijk niets aan af. Ik vind Trump ook die seniele oom, die al jaren op verjaardagen in een hoekje zit te kankeren op van alles en nog wat, maar kennelijk vinden mensen dat ook heel prettig en vertrouwd ofzo.
pi_214817311
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 14:25 schreef Monolith het volgende:

[..]
Welnee, wellicht in jouw bubbeltje van selectieve tweets, maar ik lees genoeg kritische verhalen over Harris hoor. Maar dat was het punt niet. "Biden is te oud, Harris is jong" is gewoon beeldvorming. Of dat correcte beeldvorming is, doet daar natuurlijk niets aan af. Ik vind Trump ook die seniele oom, die al jaren op verjaardagen in een hoekje zit te kankeren op van alles en nog wat, maar kennelijk vinden mensen dat ook heel prettig en vertrouwd ofzo.
We all have a drunk, senile uncle ;)
pi_214817333
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 14:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar zit inderdaad ook wel een hilarisch stukje projectie in. Je moet in die hoek echt met een vergrootglas zoeken naar kritiek op Trump en de man krijgt zelfs gewoon gratis zendtijd voor politieke partijen op die kanalen (waarbij ze hem op een gegeven moment maar in bescherming nemen als het echt unhinged wordt).
Gaat het echter om de vermeende 'mainstream media' (hoe veel meer mainstream wil je het hebben dan de grootste TV zender van de VS eigenlijk?), dan is één opiniestukje afdoende als bewijs voor de claim dat de gehele media collectief alleen maar jubelt over Harris / kritiek op Biden achterwege laat of wat dan ook.

Ik heb zelf een abonnementje op de Economist en die schrijven al tijden dat Biden het stokje over moest geven en bovendien zijn ze nu ook vrij kritisch op het wat populistische economische beleid van Harris ('het is minder erg dan dat van Trump' is niet goed genoeg) als het feit dat het platform sowieso nog erg weinig gedetailleerd beleid bevat. Maar goed, media met lange inhoudelijke stukken zijn vaak wat moeilijker dan hersendooie twatdumps.
pi_214817461
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 14:25 schreef Monolith het volgende:

[..]
Post eens een paar van die zeer kritische stukken, ik ben oprecht benieuwd.
pi_214817471
twitter

En dan Trump die een photo-op doet bij het graf van één van de omgekomen militairen :|W

twitter

twitter

En alleen als het niet regent en waait natuurlijk want dan gaat zijn haar in de war :X

[ Bericht 18% gewijzigd door Kijkertje op 27-08-2024 16:42:52 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_214817491
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 14:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Als je het niet heel erg vindt, beperk ik mij even tot een enkel voorbeeld. Moet zelf ook gewoon artikelen afronden. Dit is een redactioneel commentaar van de WaPo:

The times demand serious economic ideas. Harris supplies gimmicks

Voor de duidelijkheid: het is ondenkbaar dat een FOX of Newsmax zoiets schrijft of meldt over de plannen van Trump. Daar wordt Trump standaard geprezen en de Dems aangevallen. Zoals Monolith terecht opmerkt: als Trump het te gek maakt wordt hij zelfs in bescherming genomen door de zogenaamde 'verslaggevers' van FOX. Het is beschamend.
pi_214817492
quote:

[..]
Kan je zelf niet googlen of zo?

twitter
pi_214817512
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 14:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
We all have a drunk, senile uncle ;)
And if you don't, it's you :P
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_214817525
quote:
82s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 14:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Kan je zelf niet googlen of zo?

[ x ]
Ja dat stukje kritiek had ik ook gezien, niets over haar wisselende standpunten mbt illegale immigratie? Haar complete falen bij de grens en honderduizenden kinderen die zijn verloren? Hoe zit het met vragen over haar rol als vice president waar ze net als de media al jaren op de hoogte was van Bidens achteruit maar deed alsof er niets aan de hand was? Waarom heeft ze de al haar plannen om de economie te redden niet voorgesteld aan Biden en zo ja waarom deed Biden er dan niets mee? Ik kan zo nog wel even doorgaan.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:05:48 #171
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_214817573
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 14:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja dat stukje kritiek had ik ook gezien, niets over haar wisselende standpunten mbt illegale immigratie? Haar complete falen bij de grens en honderduizenden kinderen die zijn verloren? Hoe zit het met vragen over haar rol als vice president waar ze net als de media al jaren op de hoogte was van Bidens achteruit maar deed alsof er niets aan de hand was? Waarom heeft ze de al haar plannen om de economie te redden niet voorgesteld aan Biden en zo ja waarom deed Biden er dan niets mee? Ik kan zo nog wel even doorgaan.
Nou jongen, waarom schrijf je daar dan toch geen leuk stukje over, stuur je dat op naar de WaPo of de Economist, of een ander tijdschrift, om te zien wat de redactie daar dan toch denkt van je vernieuwende, briljante, gemotiveerde en welonderbouwde punten?
Deze post klinkt me daarentegen meer een beetje in de oren als het gelul van een MAGA-wappie die alleen maar vragen stelt om zich zo alvast te immuniseren tegen de (valse) aannames en vreemde suggesties die in de vragen besloten liggen! Waarom heeft Sinterklaas prinses Beatrix in haar kont geknepen, bijvoorbeeld?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_214817583
quote:

[..]
Zoek anders zelf eens wat op?

En nee er is geen sprake van 'falen aan de grens' door Biden/Harris. Het falen komt van Trump die de nieuwe (bipartisan) immigratiewetgeving tegenhield niet alleen in zijn eigen termijn maar ook in die van Biden. Die heb je nl nodig om een einde te maken aan de instroom. Tot die nieuwe wetgeving er is moet Biden zich gewoon aan de huidige wetgeving houden.

De Republikeinse senator Lankford die daar zo hard aan werkte:

twitter

[ Bericht 14% gewijzigd door Kijkertje op 27-08-2024 15:22:40 ]
pi_214817594
quote:

[..]
Je vraagt om voorbeelden, je krijgt voorbeelden. Vervolgens ga je hier lopen zeuren dat er in 'de media' geen kritiek wordt geuit op thema's die jij van belang vindt.

Laten we het nu eens omdraaien: laat mij eens artikelen en/of items van FOX, Breitbart of Newsmax zien waarin stevige kritiek wordt geuit op Trump.
pi_214817652
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 15:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je vraagt om voorbeelden, je krijgt voorbeelden. Vervolgens ga je hier lopen zeuren dat er in 'de media' geen kritiek wordt geuit op thema's die jij van belang vindt.

Laten we het nu eens omdraaien: laat mij eens artikelen en/of items van FOX, Breitbart of Newsmax zien waarin stevige kritiek wordt geuit op Trump.
En je kunt met nog zoveel feitelijke argumenten komen @Chivaz blijft teruggrijpen op steeds dezelfde belabberde door de rechtse media verspreidde ongegronde beschuldigingen richting Biden/ Harris.

Alsof je tegen een muur praat |:(
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:25:12 #175
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214817724
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 15:16 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
En je kunt met nog zoveel feitelijke argumenten komen @:Chivaz blijft teruggrijpen op steeds dezelfde belabberde door de rechtse media verspreidde ongegronde beschuldigingen richting Biden/ Harris.

Stop daar dan eens mee ipv weer dit hele topic te laten vernaggelen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_214817763
quote:

[..]
En je kunt met nog zoveel feitelijke argumenten komen @:Chivaz blijft teruggrijpen op steeds dezelfde belabberde door de rechtse media verspreidde ongegronde beschuldigingen richting Biden/ Harris.

NPC is volgens mij de term
pi_214817765
quote:

[..]

Waarom blijf je dan ook ingaan op die virulente onzin van hem? Is zinloos gewoon.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_214817766
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 15:25 schreef Szura het volgende:

[..]
Stop daar dan eens mee ipv weer dit hele topic te laten vernaggelen
Zoals @KoosVogels zegt:

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:55 schreef KoosVogels het volgende:

Deze discussie is dan ook vooral bedoeld voor de meelezers, voor het geval een deel van hen denkt dat jij een punt hebt.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:31:24 #179
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214817771
quote:
82s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 15:30 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Zoals @:KoosVogels zegt:
[..]

Ik ben een actieve meelezer en ik word doodmoe van die idiote nonsens-discussies waar je doorheen moet ploegen iedere dag, op zoek naar die ene interessante post die in dit geval @Monolith dan plaatst over de Latinos.
pi_214817790
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 15:31 schreef Szura het volgende:

[..]
Ik ben een actieve meelezer en ik word doodmoe van die idiote nonsens-discussies waar je doorheen moet ploegen iedere dag, op zoek naar die ene interessante post die in dit geval @:monolith dan plaatst over de Latinos.
Ik kan me voorstellen en ooit was @Chivaz om die reden hier geband en komen dit soort discussies alleen in BNW voor (en zijn daar uitgebreid al gevoerd) maar blijkbaar is er besloten dat die steeds terugkerende discussie hier weer gevoerd moet worden of zo ....
pi_214817857
Voor een Trump-supporter was Chivaz nog best een redelijk normale user. Ten minste, dat idee had ik altijd. Maar na de verkiezingen van 2020 en een paar jaar BNW is die ook volledig in de wappie molen meegegaan.
Цой жив
pi_214817861
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 15:31 schreef Szura het volgende:

[..]
Ik ben een actieve meelezer en ik word doodmoe van die idiote nonsens-discussies waar je doorheen moet ploegen iedere dag, op zoek naar die ene interessante post die in dit geval @:monolith dan plaatst over de Latinos.
Ja, wie niet? Maar om dan geen weerwoord meer geven op magats lijkt me ook niet echt wenselijk?!
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:45:43 #183
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_214817863
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 15:34 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen en ooit was @:Chivaz om die reden hier geband en komen dit soort discussies alleen in BNW voor (en zijn daar uitgebreid al gevoerd) maar blijkbaar is er besloten dat die steeds terugkerende discussie hier weer gevoerd moet worden of zo ....
Zelfs de meest idiote kleutertrollonzin van Viesdik mocht hier kennelijk blijven staan, daar hielp geen TR tegen, dus dan zit er maar één ding op: laat die troep gewoon links liggen ipv weer 3 pagina’s aan non-discussies te lopen voeren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 15:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, wie niet? Maar om dan geen weerwoord meer geven op magats lijkt me ook niet echt wenselijk?!
Dat lijkt me zeer wenselijk.
pi_214817904
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 15:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Als je weerwoord wil geven, moet je dat proberen te doen zonder een discussie met die persoon aan te willen gaan.
Цой жив
pi_214817984
quote:

[..]
Dit soort stukken bijvoorbeeld: https://www.economist.com(...)-will-end-in-failure

Betaalde content hier citeren is tegen de policy, maar ik dacht dat je ook een account kon maken en 5 artikelen per maand gratis kon lezen bij de Economist.
pi_214817997
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 15:51 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Als je weerwoord wil geven, moet je dat proberen te doen zonder een discussie met die persoon aan te willen gaan.
Maar als steeds dezelfde onzin herhaalt mag blijven worden door de observeerbaar geïndoctrineerde users is het totaal bizar dat dit kan blijven staan topic na topic na topic na topic.
pi_214818015
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:03 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dit soort stukken bijvoorbeeld: https://www.economist.com(...)-will-end-in-failure

Betaalde content hier citeren is tegen de policy, maar ik dacht dat je ook een account kon maken en 5 artikelen per maand gratis kon lezen bij de Economist.
Laat hem eerst eens een kritisch stuk van breibart, carlson etc over trump sturen. zonder daarin, de dems af te vallen of iets
pi_214818056
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 15:34 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen en ooit was @:Chivaz om die reden hier geband en komen dit soort discussies alleen in BNW voor (en zijn daar uitgebreid al gevoerd) maar blijkbaar is er besloten dat die steeds terugkerende discussie hier weer gevoerd moet worden of zo ....
Nee ik was geband vanwege holocaustontkenning dat nooit heeft plaatsgevonden. Daar is excuses voor aangeboden en er is mij verzocht om daar volgende keer over te mailen mocht mij dit weer gebeuren.
Voor de rest ben ik een zeer nette user die nauwelijks over de schreef gaat.
pi_214818057
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar als steeds dezelfde onzin herhaalt mag blijven worden door de observeerbaar geïndoctrineerde users is het totaal bizar dat dit kan blijven staan topic na topic na topic na topic.
Het lijkt me voor mods en fa's echter wel weer een behoorlijke extra belasting om in discussies te gaan detecteren wanneer iemand zich voordoet als een alzheimerpatient vs wanneer iemand gewoon herhaaldelijk wat stoms zegt. Op een matige manier discussies voeren staat niet in de policy.

[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 27-08-2024 16:23:27 ]
pi_214818154
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee ik was geband vanwege holocaustontkenning dat nooit heeft plaatsgevonden. Daar is excuses voor aangeboden en er is mij verzocht om daar volgende keer over te mailen mocht mij dit weer gebeuren.
Voor de rest ben ik een zeer nette user die nauwelijks over de schreef gaat.
Je bent meer een vastgelopen plaat. Je komt nooit met bronnen voor je ongegronde beweringen en je leert helemaal niets als mensen met feitelijke informatie komen. Na een paar weken kom je doodleuk met weer dezelfde ongegronde beweringen :')

Soort Trump zeg maar ...
pi_214818209
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:05 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Want? De discussie ging over de stelling dat DeSantis een betere verkiesbaar zou zijn geweest dan Trump. Dan is het feit dat hij in zijn eigen primaries verloren had relevant. Wat de democraten zoal doen totaal niet.
Alleen als je daarmee ook accepteert dat Harris minder verkiesbaar is dan Biden. Dat lijkt me niet, dat is het punt. De relatie tussen winnen in een primary en winnen in de landelijke verkiezingen is elke keer anders.

Ik denk persoonlijk niet dat DeSantis een goede presidentskandidaat was geweest, maar iemand als Haley had het denk ik op dit moment beter gedaan dan Trump. Ik zie Trump zelf ook als een zwakke kandidaat, zeker omdat hij de vorige keer ook al verloren heeft.

[ Bericht 19% gewijzigd door MoreDakka op 27-08-2024 16:45:31 ]
pi_214818375
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:05 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Want? De discussie ging over de stelling dat DeSantis een betere verkiesbaar zou zijn geweest dan Trump. Dan is het feit dat hij in zijn eigen primaries verloren had relevant. Wat de democraten zoal doen totaal niet.
Er heeft ergens op politico een stuk gestaan waarin de santis zijn media strategie door de mangel werd gehaald. hij had een spindokter in de arm genomen die eerder president sakashvili van Georgië het presidentschap en zelfs het burgerschap van het land had gekost, omdat ze hem helemaal opstookte tegen de pers en zelfs het volk als de vijand te zien.

Het viel mijn ieder geval wel op dat de Santis geen innemende persoonlijkheid is en het erg moeilijk had als er camera's op mijn gericht waren. Boos in de camera schreeuwen kon ie goed, maar zodra er een positief verhaal verteld moest worden leek het wel alsof hij een hert was dat in de koplampen van een trein keek. die spindokter was er ook verantwoordelijk voor dat media die de santis kritisch benaderden niet meer werden uitgenodigd. die vervreemding heeft hem zijn primary gekost tegen Trump die als de beste kan glimlachen voor de camera als het moet en Hailey die in ieder geval een andere toon kon aanslaan

edit: ik heb het gevonden. het was Christina Pushaw, archive link below

https://archive.ph/XBFvb
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:04:17 #193
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_214818437
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Alleen als je daarmee ook accepteert dat Harris minder verkiesbaar is dan Biden. Dat lijkt me niet, dat is het punt. De relatie tussen winnen in een primary en winnen in de landelijke verkiezingen is elke keer anders.
Oh, ik dacht dat het ‘punt’ was dat je niet over primaries mag beginnen want Harris.. enzovoorts.

Natuurlijk kun je prima een analyse doen op basis van zijn resultaten in de primary, zoals Sabata hierboven aantoont.
Als iemand beweert dat DeSantis verkiesbaarder zou zijn dan Trump is ‘waarom heeft hij de primaries dan verloren van hem’ gewoon een valide vraag. Hoe die vraag stellen ‘jezelf in een hoek verven’ is zie ik echt niet in.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_214818489
quote:
82s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Je bent meer een vastgelopen plaat. Je komt nooit met bronnen voor je ongegronde beweringen en je leert helemaal niets als mensen met feitelijke informatie komen. Na een paar weken kom je doodleuk met weer dezelfde ongegronde beweringen :')

Soort Trump zeg maar ...
Maar met beter haar en een stuk knapper.
pi_214818677
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 17:04 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Oh, ik dacht dat het ‘punt’ was dat je niet over primaries mag beginnen want Harris.. enzovoorts.

Natuurlijk kun je prima een analyse doen op basis van zijn resultaten in de primary, zoals Sabata hierboven aantoont.
Als iemand beweert dat DeSantis verkiesbaarder zou zijn dan Trump is ‘waarom heeft hij de primaries dan verloren van hem’ gewoon een valide vraag. Hoe die vraag stellen ‘jezelf in een hoek verven’ is zie ik echt niet in.
Dat zeg ik, omdat primaries en verkiesbaarheid in de presidentsverkiezingen niet altijd gerelateerd zijn. Harris heeft haar primary keihard verloren, dat is bewijs genoeg voor die stelling. Daarom is kritiek op DeSantis wat betreft zijn resultaten in de primary geen goed antwoord op de stelling dat DeSantis een goede presidentskandidaat zou zijn. Analyseren hoe hij zijn campagne voerde is natuurlijk wat anders dan de simpele scorebordjournalistiek van het antwoord 'hij heeft verloren'.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:34:59 #196
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_214818744
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 17:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Maar met beter haar en een stuk knapper.
Laat de baas dit maar niet lezen, daar gaat je bonus!
pi_214818749
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 17:34 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Laat de baas dit maar niet lezen, daar gaat je bonus!
:(
pi_214818772
twitter

She is going to build a big beautifull wall. Lol
Nog even en ze gaat zeggen dat Mexico er voor gaat betalen. Lmao

https://www.msn.com/en-us(...)der-wall/ar-AA1pve93
pi_214818799
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 16:09 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Laat hem eerst eens een kritisch stuk van breibart, carlson etc over trump sturen. zonder daarin, de dems af te vallen of iets
Oh die zijn er vrijwel niet. Maar goed, dat is ook een beetje het probleem in die hoek. Men is daar zo gaan geloven in het idee dat elke vorm van kritiek op de eigen mensen "demoniseren" is dat dat soort media ook gewoon meer weg hebben van Pravda dan van Westerse media met ruimte voor pluriforme geluiden. Combineer dat met een sociale mediabubbel waarin selectief wat geshopt wordt in veelal opiniestukken uit reguliere media en men is er heilig van overtuigd dat er in die media ook geen ruimte is voor pluriforme geluiden.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:43:07 #200
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_214819783
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')