abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214816377
De regime change in Irak werkte ook niet gedaan door bush en & co altijd weer die GOP oorloghitsers. :D

Is er uberhaubt een regime change geweest onder druk van de VS die ooit wel gewerkt heeft?
pi_214816380
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:25 schreef AnneX het volgende:
Wow. 😢
[ x ]
Wel leuk dit soort klinklare propaganda en de productiekwaliteit is natuurlijk ook geweldig. Ik vind dat ze hier een serie van moeten maken en dat ze het project 2025 moeten noemen.
Een serie waar Republikeinen zich afscheiden van de rest van het land en verder gaan in een natie dat slechts bestaat uit de rode staten.
Het meisje in dit spotje kan samen met haar vader de hoofdrol spelen. Het meisje is zwanger, maar door haar losbandige levensstijl weet zie niet wie de vader is.
Haar moeder heeft door zoveel verdriet al zelfmoord gepleegd en de kerk heeft vader verbannen uit de gemeenschap.
Nu zijn ze naarstig op zoek naar een uitweg naar een blauwe staat waar ze dan hopelijk in alle vrijheid een abortus kan plegen. Ze heeft exact 8 maanden de tijd om de grens over te steken.
Zal ze het halen? Zullen de groypers en proudboys haar weten te vinden voor dat ze ontsnapt, of is ze verplicht om te bevallen en word ze daarna verbannen naar een mega Church waar ze in de kelder word vastgehouden als een broedkip?
pi_214816406
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wel leuk dit soort klinklare propaganda en de productiekwaliteit is natuurlijk ook geweldig. Ik vind dat ze hier een serie van moeten maken en dat ze het project 2025 moeten noemen.
Een serie waar Republikeinen zich afscheiden van de rest van het land en verder gaan in een natie dat slechts bestaat uit de rode staten.
Het meisje in dit spotje kan samen met haar vader de hoofdrol spelen. Het meisje is zwanger, maar door haar losbandige levensstijl weet zie niet wie de vader is.
Haar moeder heeft door zoveel verdriet al zelfmoord gepleegd en de kerk heeft vader verbannen uit de gemeenschap.
Nu zijn ze naarstig op zoek naar een uitweg naar een blauwe staat waar ze dan hopelijk in alle vrijheid een abortus kan plegen. Ze heeft exact 8 maanden de tijd om de grens over te steken.
Zal ze het halen? Zullen de groypers en proudboys haar weten te vinden voor dat ze ontsnapt, of is ze verplicht om te bevallen en word ze daarna verbannen naar een mega Church waar ze in de kelder word vastgehouden als een broedkip?
je bent een beetje laat, want die serie is er al. The Handmaids Tale
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_214816422
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:46 schreef Sabata het volgende:

[..]
En niet te vergeten de film idiocracy. :D
pi_214816424
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:46 schreef Sabata het volgende:

[..]
Het word de hoogste tijd dat ik die serie eens ga kijken, ik zie altijd die vrouwen zo naar beneden kijken met een hoofddoek op een hoofd en een rode jurk.
Moet ik denken aan het islamitische ideaal qua vrouwen of is het pure fictie?
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:53:04 #132
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214816447
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het word de hoogste tijd dat ik die serie eens ga kijken, ik zie altijd die vrouwen zo naar beneden kijken met een hoofddoek op een hoofd en een rode jurk.
Moet ik denken aan het islamitische ideaal qua vrouwen of is het pure fictie?
De insteek is christelijk maar veel verschillen religieuze fundamentalisten vaak niet van elkaar.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:54:51 #133
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_214816468
En gelukkig heeft the Heritage Foundation geen enkele invloed in de Republikeinse partij.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_214816477
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Beetje makkelijk wel om te zeggen omdat Trump het aantal troepen had gereduceerd was er van fatsoenlijk terugtrekken geen sprake.
Biden had er geen enkele moeite mee om allerlei maatregelen die Trump had genomen terug te draaien dan wel aan te passen. De chaotische terugtrekking komt geheel op het conto van Biden die genoeg opties had om dit beter te laten verlopen.
Ik neem het ze beide overigens niet kwalijk dat het land weer in handen is gevallen van de taliban, het lijkt mij ook schier onmogelijk om de taliban volledig uit te roeien in Afghanistan. Afghanistan is het voorbeeld dat regime change niet werkt.
Even voor jouw beeld:

quote:
When Biden took over, there were just 3,500 U.S. troops left in the country (from a high of 100,000 during the Obama years). He pushed back the date of the planned withdrawal from May 1 to four months later, but he kept the deal intact. U.S. troops would be out of Afghanistan by the 20th anniversary of the 9/11 attacks.

Bron
De trein was vertrokken. De Amerikaanse troepenmacht was geminimaliseerd toen Biden het stokje overnam. Het moment van terugtrekken verder uitstellen en opnieuw Amerikaanse soldaten die kant opsturen zou voor de aangesterkte Taliban aanleiding zijn geweest om de oorlog nieuw leven in te blazen en te intensiveren. Met mogelijk nieuwe Amerikaanse doden als gevolg.

En de rampzalige deal die Trump sloot met de Taliban (nota bene in Camp David) lag hier ten grondslag aan.

Maar goed, ik verwacht ook niet dat je je held ook maar enigszins bekritiseert. Een kutdeal is volgens jou beter dan geen deal (een stelling die nergens op slaat) en Biden is hoe dan ook schuldig.

Deze discussie is dan ook vooral bedoeld voor de meelezers, voor het geval een deel van hen denkt dat jij een punt hebt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_214816507
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:53 schreef Perrin het volgende:

[..]
De insteek is christelijk maar veel verschillen religieuze fundamentalisten vaak niet van elkaar.
het is gebaseerd op een boek van Margaret Atwood, een Canadese die Amerika omschreef na een burgeroorlog waarin de puriteinen weer in opkomst waren en de hele maatschappij naar hun ideaal inrichten. en laat dat nu precies het plan van de club achter Project 2025 zijn. ik vraag me zelfs af of ze verplicht de serie moeten kijken in mogelijke fouten in de strategie eruit te filteren ;)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Moderator dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:01:22 #136
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_214816524
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Beetje makkelijk wel om te zeggen omdat Trump het aantal troepen had gereduceerd was er van fatsoenlijk terugtrekken geen sprake.
Biden had er geen enkele moeite mee om allerlei maatregelen die Trump had genomen terug te draaien dan wel aan te passen. De chaotische terugtrekking komt geheel op het conto van Biden die genoeg opties had om dit beter te laten verlopen.
Ik neem het ze beide overigens niet kwalijk dat het land weer in handen is gevallen van de taliban, het lijkt mij ook schier onmogelijk om de taliban volledig uit te roeien in Afghanistan. Afghanistan is het voorbeeld dat regime change niet werkt.
Welke opties had Biden dan, o gij groot geopolitiek genie?
pi_214816597
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Welke opties had Biden dan, o gij groot geopolitiek genie?
Aftreden en een capabel persoon president laten worden.
pi_214816620
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 11:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er worden eigenlijk weinig concrete plannen uitgelegd hoe men deze kiezers nu wil gaan terugwinnen. Het enig wat ter sprake komt is leeftijd en abortus. Het is vooral een verhaal van campagnevoerders en anonieme bronnen die stellen een verandering te zien. Harris wordt zelfs vergelijken met Obama, wat opmerkelijk is. Maar hoe men verder concreet de Latino kiezer wil gaan overtuigen blijft onbesproken in het stuk.
Kennelijk is het voldoende.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_214816664
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Even voor jouw beeld:
[..]
De trein was vertrokken. De Amerikaanse troepenmacht was geminimaliseerd toen Biden het stokje overnam. Het moment van terugtrekken verder uitstellen en opnieuw Amerikaanse soldaten die kant opsturen zou voor de aangesterkte Taliban aanleiding zijn geweest om de oorlog nieuw leven in te blazen en te intensiveren. Met mogelijk nieuwe Amerikaanse doden als gevolg.

En de rampzalige deal die Trump sloot met de Taliban (nota bene in Camp David) lag hier ten grondslag aan.

Maar goed, ik verwacht ook niet dat je je held ook maar enigszins bekritiseert. Een kutdeal is volgens jou beter dan geen deal (een stelling die nergens op slaat) en Biden is hoe dan ook schuldig.

Deze discussie is dan ook vooral bedoeld voor de meelezers, voor het geval een deel van hen denkt dat jij een punt hebt.
Vertel beste Koos, had jij er voor gekozen om langer in Afghanistan te blijven en de gevangen aan hun lot over te laten?
pi_214816689
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:53 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nou er zijn wel degelijk zeer grote verschillen. Kijk maar eens in welk streng christelijk land vrouwen niet vrij zijn. Die zijn er niet.
Ik kan wel een hoop islamitische landen opnoemen waar vrouwen stukken minder vrij zijn dan.
Ik laat de extreme sektes die er bestaan even buiten beschouwing omdat die mensen nergens politieke macht hebben.
pi_214816692
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:11 schreef Monolith het volgende:

[..]
Kennelijk is het voldoende.
De macht van positieve propaganda valt niet te onderschatten.
pi_214816731
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Aftreden en een capabel persoon president laten worden.
Oh, Harris dus. Goed plan. Is dit alles wat je in huis hebt?
Eerst claimen dat er talloze opties waren en dan hiermee aan komen? Wat een armoe.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2024 13:30:28 ]
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:30:45 #143
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_214816750
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Deze verwarde man is vier jaar president geweest en toch snapt hij nog altijd niet hoe de NAVO werkt. Trump zou 'you owe me money' hebben gezegd tegen de leider van een andere lidstaat.

Hij lijkt nog altijd te denken - en als hij beter weet, dan liegt hij z'n toehoorders voor - dat lidstaten de Amerikanen betalen voor hun NAVO-deelname.
LOW ENERGY
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_214816816
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh, Harris dus. Goed plan. Is dit alles wat je in huis hebt?
Eerst claimen dat er talloze opties waren en dan hiermee aan komen? Wat een armoe.
Ik zeg een capabel persoon…. Bovendien is het toch wel duidelijk dat mijn reactie alles behalve serieus was.
  Moderator dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:38:41 #145
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_214816834
Ik snap wel dat MAGA heel enthousiast wordt van het team dat Trump nu omringt. Het zijn toch een beetje al hun superhelden bij elkaar.

Ergens ben ik ook wel benieuwd wat ze ervan zouden gaan maken, al was het maar voor entertainment, zolang het geen invloed zou hebben op Nederland. Maar ik zie het somber in voor Oekraine en voor de NAVO als de Republikeinen het Witte Huis winnen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_214816839
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
Biden had natuurlijk ook ervoor kunnen kiezen om aanwezig te blijven in Afghanistan.

Punt is dat daar nauwelijks draagvlak voor is bij de Amerikaanse bevolking.
pi_214816845
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik zeg een capabel persoon….
Hoe capabel is Trump dan echt in jou optiek? :D
pi_214816875
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vertel beste Koos, had jij er voor gekozen om langer in Afghanistan te blijven en de gevangen aan hun lot over te laten?
Dat is natuurlijk een valse tegenstelling van jewelste. Deze kwestie was helemaal niet zwart-wit.

Allereerst had ik er niet voor gekozen om 5000 extremistische en geharde Taliban-strijders vrij te laten terwijl mijn eigen troepen daar nog gestationeerd zijn en hun aantal bovendien rap slinkt. Alles wat daarna gebeurde - de hernieuwde aanvallen van de Taliban, de desastreuze terugtrekking - is een direct gevolg van de belabberde deal die Trump sloot met die halve garen van de Taliban.

En laten we wel wezen: Trump (en jij) geeft geen ene flikker om die Afghaanse gevangen die vrij zijn gelaten. Als hij zo begaan was met buitenlandse soldaten, waarom liet hij de Koerden dan aan hun lot over, met als gevolg dat ze in de pan werden gehakt?

Trump Abandoning the Kurds Isn’t Realism. It’s Tragedy.

Het is eigenlijk goed dat dit allemaal weer eens wordt opgerakeld. Je zou namelijk bijna vergeten wat een enorme clusterfuck het presidentschap van Trump was.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:45:51 #149
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_214816896
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Biden had natuurlijk ook ervoor kunnen kiezen om aanwezig te blijven in Afghanistan.

Punt is dat daar nauwelijks draagvlak voor is bij de Amerikaanse bevolking.
..en Trump alvast wel zo enorm veel troepen had teruggehaald, en bovendien had hij het land al weggegeven aan de Taliban, dat blijven ook maar weinig effect zou scoren.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:45:56 #150
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_214816898
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:38 schreef Mike het volgende:
Ik snap wel dat MAGA heel enthousiast wordt van het team dat Trump nu omringt. Het zijn toch een beetje al hun superhelden bij elkaar.

Ergens ben ik ook wel benieuwd wat ze ervan zouden gaan maken, al was het maar voor entertainment, zolang het geen invloed zou hebben op Nederland. Maar ik zie het somber in voor Oekraine en voor de NAVO als de Republikeinen het Witte Huis winnen.
Met Hannibal Lecter in hun team komt het allemaal goed.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')