Geen draagvlak en de boel was al in gang gezet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Biden had natuurlijk ook ervoor kunnen kiezen om aanwezig te blijven in Afghanistan.
Punt is dat daar nauwelijks draagvlak voor is bij de Amerikaanse bevolking.
Trump weet dat dat niet gaat lukken want hij heeft het altijd over 'the late great Hannibal Lecter'.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:45 schreef Falco het volgende:
[..]
Met Hannibal Lecter in hun team komt het allemaal goed.
Fake news natuurlijk want Hannibal Lecter is niet dood als ik de films mag geloven. Dat moet hem wel even aan zijn verstand geholpen worden maar soit.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:50 schreef Mike het volgende:
[..]
Trump weet dat dat niet gaat lukken want hij heeft het altijd over 'the late great Hannibal Lecter'.
Maar ik zie op X dagelijks dat de gebruikers daar klaar worden gestoomd voor een toekomst zonder Europa als bondgenoot. Veel beelden van geweldadige immigranten, demonstraties van moslims of bv. de beelden van de openingsceremonie in Parijs. Eva Vlaardingerbroeks berichten worden ook massaal gedeeld en als je op haar afgaat is Europa een hell hole dat al verloren is. Bekende rechtse X-gebruikers worden ook steeds negatiever in hun taal over Europa. Heel jammer.
Als je niet kiest voor een gevangenruil hoe kun je dan terugtrekken met de garantie dat de Afghaanse gevangenen vrijgelaten worden? En als je pas aan een gevangenruil wilt doen na het terugtrekken, hoe weet je dan zo zeker dat de Taliban die 5000 man wel terug wilt hebben? Zoals je zelf stelt het is allemaal niet zo zwart wit en je moet keuzes maken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een valse tegenstelling van jewelste. Deze kwestie was helemaal niet zwart-wit.
Allereerst had ik er niet voor gekozen om 5000 extremistische en geharde Taliban-strijders vrij te laten terwijl mijn eigen troepen daar nog gestationeerd zijn en hun aantal bovendien rap slinkt. Alles wat daarna gebeurde - de hernieuwde aanvallen van de Taliban, de desastreuze terugtrekking - is een direct gevolg van de belabberde deal die Trump sloot met die halve garen van de Taliban.
En laten we wel wezen: Trump (en jij) geeft geen ene flikker om die Afghaanse gevangen die vrij zijn gelaten. Als hij zo begaan was met buitenlandse soldaten, waarom liet hij de Koerden dan aan hun lot over, met als gevolg dat ze in de pan werden gehakt?
Trump Abandoning the Kurds Isn’t Realism. It’s Tragedy.
Het is eigenlijk goed dat dit allemaal weer eens wordt opgerakeld. Je zou namelijk bijna vergeten wat een enorme clusterfuck het presidentschap van Trump was.
De macht van negatieve propaganda eerder. Het was niet zozeer de beleidsagenda van Biden die afstootte, maar de beeldvorming omtrent zijn leeftijd. Als daar dan voor Amerikaanse begrippen opeens iemand staat die jong is, dan is dat kennelijk al voldoende om de propaganda te doorbreken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De macht van positieve propaganda valt niet te onderschatten.
Dat had niets met beeldvorming te maken van de media. Biden was al jaren aan het aftakelen en juist de media heeft Biden al die jaren de hand boven het hoofd gehouden. Toen het beruchte debat over was kon heel de VS eindelijk zien wat de media al die tijd verborgen heeft weten te houden. Er werd toen een coup gepleegd op Biden en Harris is nu de kandidate.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
De macht van negatieve propaganda eerder. Het was niet zozeer de beleidsagenda van Biden die afstootte, maar de beeldvorming omtrent zijn leeftijd. Als daar dan voor Amerikaanse begrippen opeens iemand staat die jong is, dan is dat kennelijk al voldoende om de propaganda te doorbreken.
Dus plots zijn die duizend Afghaanse gevangenen het allerbelangrijkste onderdeel van die deal? Nadat er talloze Amerikanen en andere westerse troepen zijn gesneuveld, na meer dan twintig jaar hopeloze strijd.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als je niet kiest voor een gevangenruil hoe kun je dan terugtrekken met de garantie dat de Afghaanse gevangenen vrijgelaten worden? En als je pas aan een gevangenruil wilt doen na het terugtrekken, hoe weet je dan zo zeker dat de Taliban die 5000 man wel terug wilt hebben? Zoals je zelf stelt het is allemaal niet zo zwart wit en je moet keuzes maken.
En wil je a.u.b. stoppen met standpunten aan mij toebedelen? Ik kan ben daar prima zelf toe in staat en volgens Tijger is dat allemaal de bedoeling niet.
Allereerst lees ik in de 'liberal media' aardig wat stukken waarin kritiek wordt geuit op Harris. Sterker, de WaPo liet weinig heel van haar economische plannen. Of dat terecht is laat ik even in het midden, het gaat erom dat er van een 'beschermende rol' amper sprake is.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 14:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat had niets met beeldvorming te maken van de media. Biden was al jaren aan het aftakelen en juist de media heeft Biden al die jaren de hand boven het hoofd gehouden. Toen het beruchte debat over was kon heel de VS eindelijk zien wat de media al die tijd verborgen heeft weten te houden. Er werd toen een coup gepleegd op Biden en Harris is nu de kandidate.
Vervolgens is de media weer in de beschermende rol gekropen door louter positief over Harris te berichten en geen interviews of iets dergelijks te eisen van de Harris campagne.
Oh. Maar beantwoord de vraag nu eens, wat waren die opties dan nadat Trump dat akkoord had getekend?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zeg een capabel persoon…. Bovendien is het toch wel duidelijk dat mijn reactie alles behalve serieus was.
En niet alleen kritiek op Harris. Het ene artikel na het andere verscheen over Biden's leeftijd en of hij het nog wel 4 jaar aankon. Over al zijn prestaties geen woord.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 14:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allereerst lees ik in de 'liberal media' aardig wat stukken waarin kritiek wordt geuit op Harris. Sterker, de WaPo liet weinig heel van haar economische plannen. Of dat terecht is laat ik even in het midden, het gaat erom dat er van een 'beschermende rol' amper sprake is.
Misschien moet je voor de grap eens kritisch kijken naar je eigen kamp. Naar zenders zoals FOX en Newsmax, of een site als Breitbart, Daar wordt zelfs de schijn van partijdigheid overboord gegooid, Trump wordt ongegeneerd op het schild gehesen. Het is gewoon gênant.
Welnee, wellicht in jouw bubbeltje van selectieve tweets, maar ik lees genoeg kritische verhalen over Harris hoor. Maar dat was het punt niet. "Biden is te oud, Harris is jong" is gewoon beeldvorming. Of dat correcte beeldvorming is, doet daar natuurlijk niets aan af. Ik vind Trump ook die seniele oom, die al jaren op verjaardagen in een hoekje zit te kankeren op van alles en nog wat, maar kennelijk vinden mensen dat ook heel prettig en vertrouwd ofzo.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 14:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat had niets met beeldvorming te maken van de media. Biden was al jaren aan het aftakelen en juist de media heeft Biden al die jaren de hand boven het hoofd gehouden. Toen het beruchte debat over was kon heel de VS eindelijk zien wat de media al die tijd verborgen heeft weten te houden. Er werd toen een coup gepleegd op Biden en Harris is nu de kandidate.
Vervolgens is de media weer in de beschermende rol gekropen door louter positief over Harris te berichten en geen interviews of iets dergelijks te eisen van de Harris campagne.
We all have a drunk, senile unclequote:Op dinsdag 27 augustus 2024 14:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Welnee, wellicht in jouw bubbeltje van selectieve tweets, maar ik lees genoeg kritische verhalen over Harris hoor. Maar dat was het punt niet. "Biden is te oud, Harris is jong" is gewoon beeldvorming. Of dat correcte beeldvorming is, doet daar natuurlijk niets aan af. Ik vind Trump ook die seniele oom, die al jaren op verjaardagen in een hoekje zit te kankeren op van alles en nog wat, maar kennelijk vinden mensen dat ook heel prettig en vertrouwd ofzo.
Daar zit inderdaad ook wel een hilarisch stukje projectie in. Je moet in die hoek echt met een vergrootglas zoeken naar kritiek op Trump en de man krijgt zelfs gewoon gratis zendtijd voor politieke partijen op die kanalen (waarbij ze hem op een gegeven moment maar in bescherming nemen als het echt unhinged wordt).quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 14:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allereerst lees ik in de 'liberal media' aardig wat stukken waarin kritiek wordt geuit op Harris. Sterker, de WaPo liet weinig heel van haar economische plannen. Of dat terecht is laat ik even in het midden, het gaat erom dat er van een 'beschermende rol' amper sprake is.
Misschien moet je voor de grap eens kritisch kijken naar je eigen kamp. Naar zenders zoals FOX en Newsmax, of een site als Breitbart, Daar wordt zelfs de schijn van partijdigheid overboord gegooid, Trump wordt ongegeneerd op het schild gehesen. Het is gewoon gênant.
Post eens een paar van die zeer kritische stukken, ik ben oprecht benieuwd.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 14:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Welnee, wellicht in jouw bubbeltje van selectieve tweets, maar ik lees genoeg kritische verhalen over Harris hoor. Maar dat was het punt niet. "Biden is te oud, Harris is jong" is gewoon beeldvorming. Of dat correcte beeldvorming is, doet daar natuurlijk niets aan af. Ik vind Trump ook die seniele oom, die al jaren op verjaardagen in een hoekje zit te kankeren op van alles en nog wat, maar kennelijk vinden mensen dat ook heel prettig en vertrouwd ofzo.
Als je het niet heel erg vindt, beperk ik mij even tot een enkel voorbeeld. Moet zelf ook gewoon artikelen afronden. Dit is een redactioneel commentaar van de WaPo:quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 14:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Post eens een paar van die zeer kritische stukken, ik ben oprecht benieuwd.
Kan je zelf niet googlen of zo?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 14:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Post eens een paar van die zeer kritische stukken, ik ben oprecht benieuwd.
And if you don't, it's youquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 14:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We all have a drunk, senile uncle
Ja dat stukje kritiek had ik ook gezien, niets over haar wisselende standpunten mbt illegale immigratie? Haar complete falen bij de grens en honderduizenden kinderen die zijn verloren? Hoe zit het met vragen over haar rol als vice president waar ze net als de media al jaren op de hoogte was van Bidens achteruit maar deed alsof er niets aan de hand was? Waarom heeft ze de al haar plannen om de economie te redden niet voorgesteld aan Biden en zo ja waarom deed Biden er dan niets mee? Ik kan zo nog wel even doorgaan.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 14:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Kan je zelf niet googlen of zo?
[ x ]
Nou jongen, waarom schrijf je daar dan toch geen leuk stukje over, stuur je dat op naar de WaPo of de Economist, of een ander tijdschrift, om te zien wat de redactie daar dan toch denkt van je vernieuwende, briljante, gemotiveerde en welonderbouwde punten?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 14:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja dat stukje kritiek had ik ook gezien, niets over haar wisselende standpunten mbt illegale immigratie? Haar complete falen bij de grens en honderduizenden kinderen die zijn verloren? Hoe zit het met vragen over haar rol als vice president waar ze net als de media al jaren op de hoogte was van Bidens achteruit maar deed alsof er niets aan de hand was? Waarom heeft ze de al haar plannen om de economie te redden niet voorgesteld aan Biden en zo ja waarom deed Biden er dan niets mee? Ik kan zo nog wel even doorgaan.
Zoek anders zelf eens wat op?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 14:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja dat stukje kritiek had ik ook gezien, niets over haar wisselende standpunten mbt illegale immigratie? Haar complete falen bij de grens en honderduizenden kinderen die zijn verloren? Hoe zit het met vragen over haar rol als vice president waar ze net als de media al jaren op de hoogte was van Bidens achteruit maar deed alsof er niets aan de hand was? Waarom heeft ze de al haar plannen om de economie te redden niet voorgesteld aan Biden en zo ja waarom deed Biden er dan niets mee? Ik kan zo nog wel even doorgaan.
Je vraagt om voorbeelden, je krijgt voorbeelden. Vervolgens ga je hier lopen zeuren dat er in 'de media' geen kritiek wordt geuit op thema's die jij van belang vindt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 14:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En je kunt met nog zoveel feitelijke argumenten komen @Chivaz blijft teruggrijpen op steeds dezelfde belabberde door de rechtse media verspreidde ongegronde beschuldigingen richting Biden/ Harris.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 15:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je vraagt om voorbeelden, je krijgt voorbeelden. Vervolgens ga je hier lopen zeuren dat er in 'de media' geen kritiek wordt geuit op thema's die jij van belang vindt.
Laten we het nu eens omdraaien: laat mij eens artikelen en/of items van FOX, Breitbart of Newsmax zien waarin stevige kritiek wordt geuit op Trump.
Stop daar dan eens mee ipv weer dit hele topic te laten vernaggelenquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 15:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En je kunt met nog zoveel feitelijke argumenten komen @:Chivaz blijft teruggrijpen op steeds dezelfde belabberde door de rechtse media verspreidde ongegronde beschuldigingen richting Biden/ Harris.
Alsof je tegen een muur praat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |