Ja, ze zeggen altijd 'je weet pas hoe dat is als je een kind hebt' en dat is ook wel zo. Het is een apart soort houden van die alles overstijgend is.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:38 schreef Debsterr het volgende:
maar vooral de enorme liefde die je voelt
Oh ja, naar is dat dan hè. Terwijl ik ervan overtuigd ben dat het alleen maar voordelen heeft als beide ouders (parttime) werken.quote:Op maandag 26 augustus 2024 15:49 schreef Nolita het volgende:
Gefeliciteerd debsterr, fijn dat het geen waterpokken waren trouwens!
Vandaag mijn laatste baby voor het eerst naar de opvang gebracht, pfff, mijn moederhart.![]()
Nog even en dan kan ik haar weer ophalen, lekker knuffelen.
Volgende week dan toch echt weer aan het werk. Daar zie ik niet zo tegenop, maar wel tegen het gemis van de kleine.
Drukke week, dus voor ik het weet is het al zover.
Inderdaad, ik heb nooit zo'n sterke kinderwens gehad (en zeker voordat ik m'n huidige partner ontmoette zou mijn antwoord geweest zijn "liever niet"), maar nu ik er inmiddels eentje heb is het echt fantastisch.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:36 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, ze zeggen altijd 'je weet pas hoe dat is als je een kind hebt' en dat is ook wel zo. Het is een apart soort houden van die alles overstijgend is.
Dat is zeker luxe zeg.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:52 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Oh ja, naar is dat dan hè. Terwijl ik ervan overtuigd ben dat het alleen maar voordelen heeft als beide ouders (parttime) werken.
Hier heb ik dan wel het geluk dat ik nog een berg vakantiedagen heb, en januari-april nog maar 1 dag in de week hoef te werken vanwege ouderschapsverlof dus dat is te overzien.
Fijn dat het goed ging, eerste keer is altijd het spannendste.quote:Op maandag 26 augustus 2024 19:26 schreef Nolita het volgende:
[..]
Dat is zeker luxe zeg.
Ik ben al heel dankbaar voor de 5 maanden die ik nu met haar thuis heb kunnen zijn.
1 dag in de week werken is nogal zinloos met mijn baan. Ik ga wel maar 3 dagen werken (1 ochtend minder), daar ben ik ook al blij mee.
Het is gelukkig heel goed gegaan. Net als thuis gewoon geslapen, gedronken en gelachen. Zo fijn.
Toch gaat dit voor best veel mensen niet op. Van extreme situaties (die buitengewoon tragisch zijn) tot minderen (nog steeds treurig. Bijvoorbeeld een moeder die heel veel stress heeft ervaren tijdens haar zwangerschap, en daardoor hechtingsproblemen met haar kind).quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:36 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, ze zeggen altijd 'je weet pas hoe dat is als je een kind hebt' en dat is ook wel zo. Het is een apart soort houden van die alles overstijgend is.
Gefeliciteerd nog!quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:38 schreef Debsterr het volgende:
Nou, over mijlpalen gesprokenmijn baby is een dreumes! Wat een jaar is het geweest zeg, met hoge pieken en diepe dalen, maar vooral de enorme liefde die je voelt
en trots op zo'n klein mini mens. Dank voor de gezelligheid en het luisterend oor hier en tot snel in het volgende topic
Ok, glas-half-leeg.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 07:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Toch gaat dit voor best veel mensen niet op. Van extreme situaties (die buitengewoon tragisch zijn) tot minderen (nog steeds treurig. Bijvoorbeeld een moeder die heel veel stress heeft ervaren tijdens haar zwangerschap, en daardoor hechtingsproblemen met haar kind).
Rust, Reinheid en Regelmaat heb ik altijd geleerd. Dus dat het beter is om de basiszaken zoals slapen en eten juist wel in een vast patroon te doen, omdat die kleintjes elke dag al zoveel onzekere dingen meemaken en nieuwe dingen leren. Bij ons thuis is het regelmaat waar de planningsafdeling nog jaloers op zou zijn.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:49 schreef Kiid het volgende:
We geven gewoon wanneer ze erom vraagt en dat werkt ook prima tot op heden
Maar een vast patroon is iets anders dan strak op de klok. Dat kan ook een vaste volgorde zijn van bijv. wakker worden, voeden, schone luier, spelen en slapen. En repeat, ongeacht de tijden, lettend op de signalen van je kind. Dus regelmaat is niet per se hetzelfde als voeden op de klok.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Rust, Reinheid en Regelmaat heb ik altijd geleerd. Dus dat het beter is om de basiszaken zoals slapen en eten juist wel in een vast patroon te doen, omdat die kleintjes elke dag al zoveel onzekere dingen meemaken en nieuwe dingen leren. Bij ons thuis is het regelmaat waar de planningsafdeling nog jaloers op zou zijn.
Zo zie je maar weer dat iedereen z'n eigen ding doet.
Als je dat altijd geleerd is dan is het voor jou normaal en prettig om zo te leven. Ik moet er niet aan denken dat nagenoeg iedere dag "vast ligt" en men meteen van hun apropos is als er vanaf wordt geweken.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Rust, Reinheid en Regelmaat heb ik altijd geleerd. Dus dat het beter is om de basiszaken zoals slapen en eten juist wel in een vast patroon te doen, omdat die kleintjes elke dag al zoveel onzekere dingen meemaken en nieuwe dingen leren. Bij ons thuis is het regelmaat waar de planningsafdeling nog jaloers op zou zijn.
Zou hier niet werken, tenminste, Rust en Reinheid is er wel, maar Regelmaat alleen in grote lijnen, voeden bepaalt de dame toch wel zelf. Dan weer 3 uur ertussen, 's nachts nu tot 6 uur ertussen, en vaak ook nog een periode ergens 's middags of 's avonds van clusterfeeding. Wij passen ons daaraan aan, en dat gaat hier goed, dus inderdaad iedereen zijn eigen dingquote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee. Wat werkt bij mij, werkt niet bij mij, en andersom. Bij mij valt ze makkelijk in slaap als ik haar vasthoud, maar absoluut niet als in mijn schoot op de bank ligt, bij mijn vrouw valt ze juist heel makkelijk in slaap in haar schoot op de bank. Maar een paar weken geleden was het ook weer anders. Dus wat vorige week misschien werkte, werkt nu niet meer, en wat nu werkt, werkt volgende maand mogelijk niet weer.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 17:00 schreef Myraela het volgende:
Ik zou het zelf wel erg goed gaan op vaste tijden.Maar de kleine is het daar niet mee eens. Maar ze lijkt het zelf wel netjes te doen. Gisteren vroeg ze bijvoorbeeld al best vroeg om haar flesjes, en ze was ook vroeg wakker. Dus dat kwam erop neer dat ze om 5 uur al haar 4e en dus laatste fles kreeg. Ik was een beetje bang dat ze nog een extra fles nodig zou hebben, maar nee, ze sliep gewoon een paar uurtjes later en heeft de nacht ook gewoon doorgeslapen.
Ik heb wel redelijk vaste rituelen. Al proberen we de hangmat nu langzaam uit het slaapritueel te werken. Dat is overigens meer voor mezelf dan voor haar lastig. Ik weet gewoon niet zo goed hoe mensen baby's in slaap krijgen. Bij mij is het of de hangmat, of door haar gewoon in m'n armen te houden tot ze slaapt.
Ik vond en vind het fijn de WHO curve te gebruiken ipv de CDC, de WHO gaat alleen over borstvoeding kindjesquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 20:35 schreef Nolita het volgende:
Ja, hier gaat het ook top op de wakker tijden aanhouden!
Ze is in de ochtend nog heel wisselend wakker dus afhankelijk daarvan gaat de rest van de dag verder.
Daarnaast heeft ze twee schoolgaande zussen dus soms moet ik haar storen in haar slaap of ligt ze er wat later in omdat we op pad moeten om ze te brengen / op te halen. Gelukkig komt het vaak ook wel prima uit.
We kregen geen vlag en wimpel bij het cb. Ze is te weinig aangekomen/gegroeid. Ze gingen meteen mijn borstvoeding in twijfel trekken. Een kruisverhoor hoe vaak ik voed, hoeveel ik kolf.
De oudste twee deden het er altijd prima op en hadden ook rond deze periode een afvlakking. Ze had bij binnenkomst net een enorme poepluier en het was tijd voor de volgende voeding. Als ze nog niet gepoept had en wel gedronken was dat zo weer een 200 gram verschil geweest gok ik.
Moeten over 4 weken weer terug. Heb niet het idee dat ik echt iets anders kan doen en heb altijd vertrouwd op mijn lijf / baby en heb niet het gevoel dat ze iets anders / meer nodig heeft. Ze is een heel tevreden blije baby.
Maar ik had geen fijn gevoel bij de persoon van het cb. Had haar ook nog nooit gezien, ze stelde zich niet eens voor. Geen fijn bezoekje zeg maar.
Ik snap je, dat is nooit leuk om te horen en zorgt meteen voor zorgen en twijfels terwijl het vast wel meevalt. Je kunt altijd volgende week of de week erna tussendoor wegen bij zo'n Inloopspreekuur, al weet ik niet zeker wat daar de toegevoegde waarde van zou zijn als je zelf denkt dat het een zelfde soort dipje is als bij je andere kinderen. En als ze net een volle luier had en nog moest drinken dan snap ik je twijfel wel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 20:35 schreef Nolita het volgende:
Ja, hier gaat het ook top op de wakker tijden aanhouden!
Ze is in de ochtend nog heel wisselend wakker dus afhankelijk daarvan gaat de rest van de dag verder.
Daarnaast heeft ze twee schoolgaande zussen dus soms moet ik haar storen in haar slaap of ligt ze er wat later in omdat we op pad moeten om ze te brengen / op te halen. Gelukkig komt het vaak ook wel prima uit.
We kregen geen vlag en wimpel bij het cb. Ze is te weinig aangekomen/gegroeid. Ze gingen meteen mijn borstvoeding in twijfel trekken. Een kruisverhoor hoe vaak ik voed, hoeveel ik kolf.
De oudste twee deden het er altijd prima op en hadden ook rond deze periode een afvlakking. Ze had bij binnenkomst net een enorme poepluier en het was tijd voor de volgende voeding. Als ze nog niet gepoept had en wel gedronken was dat zo weer een 200 gram verschil geweest gok ik.
Moeten over 4 weken weer terug. Heb niet het idee dat ik echt iets anders kan doen en heb altijd vertrouwd op mijn lijf / baby en heb niet het gevoel dat ze iets anders / meer nodig heeft. Ze is een heel tevreden blije baby.
Maar ik had geen fijn gevoel bij de persoon van het cb. Had haar ook nog nooit gezien, ze stelde zich niet eens voor. Geen fijn bezoekje zeg maar.
Ook vervelend inderdaad hoe ze dan met je omgaan rondom de vaccinatie die zo gepromoot wordt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 22:23 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik snap je, dat is nooit leuk om te horen en zorgt meteen voor zorgen en twijfels terwijl het vast wel meevalt. Je kunt altijd volgende week of de week erna tussendoor wegen bij zo'n Inloopspreekuur, al weet ik niet zeker wat daar de toegevoegde waarde van zou zijn als je zelf denkt dat het een zelfde soort dipje is als bij je andere kinderen. En als ze net een volle luier had en nog moest drinken dan snap ik je twijfel wel.
Ik ga altijd graag naar het cb hier, hele vriendelijke mensen. Maar voor de kinkhoestvaccinatie moest ik naar een andere locatie en ik vond ze daar zo ontzettend betuttelend. Ik 'moest' eerst een voorlichtingsfolder lezen over de vaccinatie waar eigenlijk alleen in stond dat je een zere arm kunt krijgen.
Ik had zelf de afspraak gemaakt en er een uur voor gereisd, ik vond het niet prettig dat ik dan van het cb zo'n papiertje moet lezen alsof ik me totaal niet heb voorbereid. Al zou ik me niet hebben ingelezen, wat maakt hun dat nou uit? Daarnaast zitten er geen risico's aan (volgens de folder) en vertelt de folder niks over de vaccinatie zelf, dus geen onmisbare informatie. In het gesprek zelf vond ik ze ook een beetje neerbuigend (sowieso was me niet duidelijk waarom ze dingen vroeg over mijn oudste bijvoorbeeld, totaal niet relevant voor die vaccinatie).
Ik heb altijd prettige ervaringen gehad bij ons cb maar ik dacht wel: als dit mijn vaste cb zou zijn zou ik alleen voor de vaccinaties komen.
Hopelijk is er de volgende keer weer een bekend gezicht, @:Nolita
Snap je helemaalquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 22:29 schreef Nolita het volgende:
De WHO curve bekijk ik regelmatig inderdaad. Ook daarop buigt ze met deze meting duidelijk af van gemiddeld naar -1. Zoveel verschillen de curves dus ook weer niet (100 gram op 2 maanden).
De oudste is ook afgebogen van -1 naar -2 destijds en daar heb ik nooit iets over gehoord. Mijn gevoel zegt dat ze nu haar eigen lijn gaat voortzetten.
Het was ook echt de oordelende toon ofzo die me dwars zat, hoop dat ik de volgende keer een ander tref.
Ah ja, dat is lastig ja. Hier wilde ik ook tussendoor wegen toen de baby 2 weken oud was, maar het cb hier in het dorp was precies die week gesloten vanwege vakantie (ze zitten er maar 1 dag in de week). Ik moest die week nog wel voor gehoortest naar een ander cb (in weer een andere stad trouwens) maar daar was dan geen mogelijkheid tot wegen. Ik was daar wel welkom op het inloopspreekuur maar dat was dan wel op een andere dag, en dus ook weer een uur reizen (en een uur terug) dus ik heb maar overgeslagen. Ik snap het wel hoor, dat het cb dingen op een bepaalde manier doet, maar het is ook weer niet heel klantvriendelijk ofzo en dat hun foldertjes dan juist zo'n beeld scheppen dat ze er voor je zijn en dat je met van alles bij ze terecht kunt staat daarmee wel in contrast.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 22:39 schreef Nolita het volgende:
[..]
Ook vervelend inderdaad hoe ze dan met je omgaan rondom de vaccinatie die zo gepromoot wordt.
Veel verschillende gezichten gezien hier, maar tot deze wel allemaal oké.
Inloopspreekuur is vanaf komende week geen optie meer omdat ik weer aan het werk ga. Daarom een aparte afspraak moeten maken om het op te volgen. Die is pas over 5 weken, dus ben heel benieuwd hoe het er dan voor staat.
Mijn familielid is arts op een consultatiebureau en heeft al twee keer in een vroeg stadium levensbedreigende ziektes ontdekt bij kindjes. Ik lach iedereen die zeikt over het nut van het consultatiebureau recht in het gezicht uit.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 22:23 schreef Ceviche het volgende:
als dit mijn vaste cb zou zijn zou ik alleen voor de vaccinaties komen.
Maar dat is toch heel anders dan wat er in het topic zoal gezegd is over het cb?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 23:59 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Mijn familielid is arts op een consultatiebureau en heeft al twee keer in een vroeg stadium levensbedreigende ziektes ontdekt bij kindjes. Ik lach iedereen die zeikt over het nut van het consultatiebureau recht in het gezicht uit.
Wij volgen hier ook de WHO lijn maar ik heb nooit geweten dat dat alleen voor bv babies was?quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 22:29 schreef Nolita het volgende:
De WHO curve bekijk ik regelmatig inderdaad. Ook daarop buigt ze met deze meting duidelijk af van gemiddeld naar -1. Zoveel verschillen de curves dus ook weer niet (100 gram op 2 maanden).
De oudste is ook afgebogen van -1 naar -2 destijds en daar heb ik nooit iets over gehoord. Mijn gevoel zegt dat ze nu haar eigen lijn gaat voortzetten.
Het was ook echt de oordelende toon ofzo die me dwars zat, hoop dat ik de volgende keer een ander tref.
Dat is ook zeker waar. Maar ik kan me toch heel goed voorstellen dat mensen niet meer gaan als ze op een nare manier bejegend worden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 23:59 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Mijn familielid is arts op een consultatiebureau en heeft al twee keer in een vroeg stadium levensbedreigende ziektes ontdekt bij kindjes. Ik lach iedereen die zeikt over het nut van het consultatiebureau recht in het gezicht uit.
Dit inderdaad. Het komt heel anders over als een medewerker kan zeggen het komt vast goed, maar we willen het wel goed in de gaten houden dus kom over 4 weken terug en hou dit of dit in de gaten.quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 00:19 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wij volgen hier ook de WHO lijn maar ik heb nooit geweten dat dat alleen voor bv babies was?
Wel vervelend hoor, vooral omdat het je derde is en je vooral dan op eerdere ervaringen en je eigen lichaam wil durven vertrouwen en dan wordt dat zo in twijfel getrokken.
Hier zat de kleine met de 6 weken pas 500 gram boven haar geboortegewicht (14e percentiel) en daar werd ik best onzeker en gestrest van. Toen was het juist de pediatrician die me heel erg gerust stelde en zei dat ze zich totaal geen zorgen maakte. Dat maakt echt zo’n verschil! Overigens was ze 2,5e week later ruim 1300 gram aangekomen dus ze heeft het prima ingehaald. Ik zou er gewoon op vertrouwen dat het goed komt, al helemaal gezien je eerdere ervaringen met je andere meiden!
Ja, dat zeker inderdaad. Ze zakte zo ver weg in die band met d'r armpjes zo hoog dat ik het er heel oncomfortabel en ook niet heel veilig uit vond zien, maar goed.quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:22 schreef Lokasenna het volgende:
Pff ik heb dat ook een keer gehad in het zwembad. Dat mijn kind er niet in mocht zonder band terwijl ik haar gewoon vasthield? Ik vond het zo raar.
Ja wij hebben dat ook een keer ondervonden. Snapte het ook niet. Ja, zij zijn verantwoordelijk als het mis gaat maar het is niet dat je zo’n kleintje eventjes zomaar los laat. Gelukkig vond ie de band prima.quote:Op dinsdag 3 september 2024 18:22 schreef Lokasenna het volgende:
Pff ik heb dat ook een keer gehad in het zwembad. Dat mijn kind er niet in mocht zonder band terwijl ik haar gewoon vasthield? Ik vond het zo raar.
Ik heb daar vorige week stickers besteld en die zijn prima? Stond in de beschrijving dat ze daar tegen kunnen. Ik had deze mini stickers: https://www.goedgemerkt.nl/mini-xs-naamstickers.htmlquote:Op zaterdag 7 september 2024 07:55 schreef Nolita het volgende:
Even een heel andere vraag tussendoor. Ik heb altijd naamstickers van goedgemerkt. Bij de oudste twee heb ik daarmee de flesjes en bekers waarin ik de borstvoeding bewaar ontelbaar keer kunnen steriliseren en bleef de sticker goed.
Nu is het na 1 week gebruiken (1x steriliseren) al bijna niet meer bruikbaar.![]()
Ik zie het er ook bij staan in de beschrijving nu, maar baal ervan dat ze dus kwalitatief zo achteruit zijn gegaan.
Iemand tips voor labels die net als de vorige wel bestand zijn tegen steriliseren?
Ik heb niet de mini, maar zie in spoiler het resultaat na 1x steriliseren. Staat dezelfde beschrijving bij. Is 50 tinten lichter en wat gebubbeld. Ik ga niet iedere maand nieuwe stickers plakken. Heb gestickerd gevonden online die zeggen wel tegen steriliseren bestand te zijn.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:17 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik heb daar vorige week stickers besteld en die zijn prima? Stond in de beschrijving dat ze daar tegen kunnen. Ik had deze mini stickers: https://www.goedgemerkt.nl/mini-xs-naamstickers.html
Staat ook wel bij dat extreme hitte het label kan doen vervagen, maar hier ziet het het na een week nog prima uit (meerdere keren gesteriliseerd).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Nolita op 07-09-2024 11:53:23 ]
quote:Op zaterdag 7 september 2024 12:58 schreef Nolita het volgende:
Ik had al gemaild inderdaad, dit was de reactie:
'Bedankt voor je mail. Vervelend om te horen dat je niet tevreden bent met de stickers. Helaas zijn de labels inderdaad niet gemaakt om te steriliseren, zoals we ook op onze site vermelden. Excuses voor het ongemak!'
Dus op zoek naar andere stickers.![]()
Lekker karige reactie van zequote:Op zaterdag 7 september 2024 12:58 schreef Nolita het volgende:
Ik had al gemaild inderdaad, dit was de reactie:
'Bedankt voor je mail. Vervelend om te horen dat je niet tevreden bent met de stickers. Helaas zijn de labels inderdaad niet gemaakt om te steriliseren, zoals we ook op onze site vermelden. Excuses voor het ongemak!'
Dus op zoek naar andere stickers.![]()
Eerste woordje is altijd leuk!quote:Op zaterdag 7 september 2024 13:44 schreef Kreator het volgende:
Gisteren 25 maaltijden gemaakt met zalm, kip, aardappel, pasta en diverse groente. Wat een werk om te snijden , stomen en blenden.. Ben dik 5 uur bezig geweest met alles.
Hoe doen jullie dat. Potjes of ook zelfgemaakt. Wij eten zelf nu vaak dingen die we niet voor haar kunnen blenden, dus dan maar zo.
Tevens gisteren eerste echte woordje. Uiteraard 'papa'.
Ik denk dat je gewoon beter bent dan ik.quote:Op zaterdag 7 september 2024 20:15 schreef Tink89 het volgende:
Vijf uur? Hoe dan? Zelfs als je een half uur besteedt aan elke keer 4 pannetjes ben je in een uur of twee 16 maaltijdcomponenten verder. En dan is het een kwestie van mix 'n match...
Oh joh, zo bedoel ik het helemaal niet. Ik was gewoon verbaasd. Sorry als het lullig overkwam.quote:Op zondag 8 september 2024 07:25 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik denk dat je gewoon beter bent dan ik.
Dat zijn Etos luiers.quote:Op maandag 9 september 2024 12:42 schreef Kreator het volgende:
Wij hebben Woezel en Pip. Geen idee waar dat van is, maar is prima.
Hier (UK) Aldi luiers. Kosten £0.75 ofzo voor een pak van 24, en zijn prima.quote:Op maandag 9 september 2024 11:11 schreef AgnesGru het volgende:
Welk merk luiers gebruiken jullie/raden jullie aan?
Begreep dat de luiers van Kruidvat 'verbeterd' zijn en niet meer zo goed zijn als ze voorheen waren.
Hier nog nooit problemen gehad met poep of plas die de Kruidvat-luier niet gehouden heeft. En er hebben toch al wat flinke luiers tussen gezetenquote:Op maandag 9 september 2024 14:32 schreef Nolita het volgende:
Wij gebruiken nog pampers. (Premium Protection overdag, babydry nacht). Was ook aan het overwegen over te gaan op kruidvat (bij de oudste twee ook gedaan) en had dus een klein pak maat 3 gehaald.
De randjes zijn inderdaad anders (dat is o.a. hun vernieuwing denk ik). Verder vind ik ze gevoelsmatig erg dun geworden. Als er gepoept is zie je de poep er doorheen, dat is bij pampers minder. Maar opzich doen ze vooralsnog wat ze moeten doen. Ben er alleen nog niet uit of ik overstap.
Ik vind alle doekjes van etos prut. En die van huggies ook. Kruidvat sensitive werkt het beste hier. En de luiers van kruidvat ook. Beide kinderen kregen uitslag van pampers en de luiers van lidl.quote:Op maandag 9 september 2024 19:11 schreef Myraela het volgende:
Wij gebruiken ook Pampers. Begonnen met Kruidvat, maar vond de Pampers toch fijner. Al maakt het me allemaal niet zoveel uit, we bestellen de Pampers vooral gewoon makkelijk in bulk.
Waar ik overigens wel een mening over heb, zijn billendoekjes. Vooral welke ik niet wil, de Etos Sensitive doekjes.Was een aanbieding, want ook daarbij dacht ik dat het me niet zoveel uitmaakte. Maar deze doekjes zijn gewoon niet nat genoeg, en ook voor het eerst dat de doekjes scheuren bij het uit het pakje halen.
Ook onderweg?quote:Op maandag 9 september 2024 20:57 schreef Lokasenna het volgende:
Als je het niet erg vindt om poepdoekjes te wassen, ik vind gewone badstof lapjes ideaal voor de billen. Minder uitslag, en heb er maar 1 of 2 nodig om alles schoon te krijgen, terwijl met die natte doekjes er geen eind aan lijkt te komen.
Ik stel misschien domme vragen, maar wat is toiletmelk?quote:Op dinsdag 10 september 2024 09:18 schreef Bottoms_up het volgende:
Een verwerpalternatief voor doekjes zijn wattenschijfjes en toiletmelk. Dat leverde hier behoorlijk minder uitslag op. En de wattenschijfjes nemen veel beter de fliebertjes van poep weg. De kraamzorg had het nog nooit gezien maar in het buitenland (Duitsland, Frankrijk en Belgie al gezien) is het makkelijk te krijgen. Je hebt er speciale grotere wattenschijfjes voor.
Voor onderweg natuurlijk niet handig.
Die gebruiken we hier ook inderdaad. En bij alleen een natte luier wat weleda toiletmelk(?), en sindsdien geen rode billen meer gezien.quote:Op dinsdag 10 september 2024 09:18 schreef Bottoms_up het volgende:
Een verwerpalternatief voor doekjes zijn wattenschijfjes en toiletmelk. Dat leverde hier behoorlijk minder uitslag op. En de wattenschijfjes nemen veel beter de fliebertjes van poep weg. De kraamzorg had het nog nooit gezien maar in het buitenland (Duitsland, Frankrijk en Belgie al gezien) is het makkelijk te krijgen. Je hebt er speciale grotere wattenschijfjes voor.
Voor onderweg natuurlijk niet handig.
https://www.google.nl/sea(...)nt=mobile-gws-wiz-hpquote:Op dinsdag 10 september 2024 10:47 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik stel misschien domme vragen, maar wat is toiletmelk?
Reinigingsmelk speciaal om te verschonen. Wij hebben altijd mustela want makkelijk online te krijgen. In frankrijk heb je veel verschillende, ook goedkopere. De watjes zijn soms lastiger te vinden want je moet echt niet met van die kleine schijfjes aan de slagquote:Op dinsdag 10 september 2024 10:47 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik stel misschien domme vragen, maar wat is toiletmelk?
Eigenlijk wel ja. Maar vooral omdat we de luiers ook wasbaar hebben, dan heb je sowieso al een wetbag mee, anders zou ik dan misschien wegwerp gebruiken.quote:
Fisher Price vormenstoof is al heeeel lang favoriet hier. De oball is ook een leukequote:Op woensdag 11 september 2024 13:16 schreef Kiid het volgende:
Iemand een aanrader nog qua speelgoed? Ze is nu 16 weken jong.
We hebben al kijk boekjes met plaatjes en een speelmat waar ze op kan liggen met muziekjes. Ze begint al een beetje met tijgeren/kruipen en ze vindt het leuk om te spelen (doe ook vaak al hobbelpaard op schoot etc).
Ik zoek een beetje iets interacties of wat nog goed zou zijn voor haar ontwikkeling. Iemand ideeën? Mag ook op de groei zijn natuurlijk
Ik heb al een aantal keer getwijfeld, maar vind ze wel echt heeeel duur. Ik kijk soms ook gewoon een beetje om vervolgens alternatieve speeltjes te vinden die vergelijkbare prikkels geven.quote:Op woensdag 11 september 2024 19:30 schreef Bami het volgende:
Als je het geld er voor over hebt zijn de Lovevery boxen echt tof, en afgestemd op de leeftijd en ontwikkeling.
Mooi is dat, die ontwikkelingen die je alleen bij je eigen kind ervaart. Kleine dingen die ineens heel groot zijn.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:50 schreef Myraela het volgende:
Na een hele tijd alleen van rug naar buik rollen, rolt ze nu ineens terug alsof ze nooit anders heeft gedaan.Love die ontwikkeling zien.
Ja ik vind het zelf ook echt teveel geld idd. Verkoopt wel ook aardig goed door als ik vinted mag geloven, maar dan nog. Sommige dingen heb ik helaas nog niks vergelijkbaars op gevonden terwijl ik dan wel zeker weet dat het een hit zou zijn bij Pukje, maar weiger toch wel een beetje om zoveel neer te leggen voor wat speelgoed. Wel een fijne om er ter inspiratie bij te houden idd.quote:Op donderdag 12 september 2024 09:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb al een aantal keer getwijfeld, maar vind ze wel echt heeeel duur. Ik kijk soms ook gewoon een beetje om vervolgens alternatieve speeltjes te vinden die vergelijkbare prikkels geven.
De blokjes/vormpjes zijn leuk om te pakken, in de mond te steken of mee te gooien.quote:Op zondag 15 september 2024 11:08 schreef Kiid het volgende:
Bedankt voor de suggesties!
Fisher vormenstoof is inderdaad een goede. Daar is ze nu nog wat te jong voor denk ik, maar is wel een leuke straks.
Hoe zet je haar erin? Schoenen uit (en wel sokjes aan) helpt al enorm, dat glijdt beter. En welke stoel heb je?quote:Op donderdag 19 september 2024 07:23 schreef Myraela het volgende:
Heeft iemand hier een hoge kinderstoel die wel makkelijk is?
Ik vind de onze echt verschrikkelijk. En waarschijnlijk vind ik er heel veel verschrikkelijk. New born was prima, maar nu om te zitten moet ik haar beentjes onder dat dienblad zien te krijgen. En dat lukt mij gewoon niet. Heeft iemand toevallig een goede die gewoon open te klappen is?
Welke heb je? Ik vind onze Tripp Trapp nog steeds geweldig en die komt er straks ook voor nummer 2. Die kun je ook gewoon heel goed aan tafel zetten als het dienblad eraf is.quote:Op donderdag 19 september 2024 07:23 schreef Myraela het volgende:
Ik vind de onze echt verschrikkelijk. En waarschijnlijk vind ik er heel veel verschrikkelijk. New born was prima, maar nu om te zitten moet ik haar beentjes onder dat dienblad zien te krijgen. En dat lukt mij gewoon niet. Heeft iemand toevallig een goede die gewoon open te klappen is?
Zoutoplossingneusspray kan helpen. Wordt ademhalen ietsjes makkelijker van.quote:Op donderdag 19 september 2024 13:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De kleine hier, bijna 11 weken, is voor het eerst verkoudenSneu om te zien, haar neus zit echt behoorlijk dicht. Gelukkig sliep ze vannacht wel OK, alleen was het flink huilen met wakker worden en weer gaan slapen, iets wat ze normaal niet doet s'nachts. Hopelijk wordt het snel weer beter.
Ah sneuquote:Op donderdag 19 september 2024 13:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De kleine hier, bijna 11 weken, is voor het eerst verkoudenSneu om te zien, haar neus zit echt behoorlijk dicht. Gelukkig sliep ze vannacht wel OK, alleen was het flink huilen met wakker worden en weer gaan slapen, iets wat ze normaal niet doet s'nachts. Hopelijk wordt het snel weer beter.
Ze draagt nog geen schoenen.quote:Op donderdag 19 september 2024 09:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hoe zet je haar erin? Schoenen uit (en wel sokjes aan) helpt al enorm, dat glijdt beter. En welke stoel heb je?
Ik zie die schuin uitstekende poten en weet zeker dat ik er een keer of tien per dag over zou struikelen, net als bij de antilop.quote:Op donderdag 19 september 2024 14:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ze draagt nog geen schoenen.maar ze trekt haar knietjes op en ik vind het erg smal. Ik vind het sowieso gewoon omslachtig om een kind er in te moeten laten glijden. Wat overigens heel veel van die stoelen hebben. Triptrap vind ik ook niets. Alsin prima als zo’n stoel ergens anders een keer staat, maar als ik dat soort irritaties thuis kan voorkomen, graag.
Ik heb de bugaboo giraffe. Daar is ook niets aan te stellen qua het iets wijder maken ofzo. Was voor new born echt prima en ik vind het nog steeds een van de mooiere opties, maar nee.
Maar ik ben maar naar de winkel gereden en heb met alle stoelen staat prutsen. Toch fijner om nog eens te kijken nu ik daadwerkelijk weet wat een baby is. :’) En ik heb nu de Uppababy Ciro besteld. Zal vast weer andere nadelen hebben, maar een stuk makkelijker om je kind erin te zetten. Eerst kind in stoel, dan dienblad erin klikken.
[ afbeelding ]
Haha, dit doet mij denken aan onze vakantie waar we zo'n antilop hadden en er continue overheen vielen. Zelfs onze dreumes struikelde er een aantal keer overheen en werd giftig op de stoelquote:Op donderdag 19 september 2024 15:05 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik zie die schuin uitstekende poten en weet zeker dat ik er een keer of tien per dag over zou struikelen, net als bij de antilop.
Oh geloof me, ook meisjes kunnen je in je gezicht plassen. Zelfs als ze gewoon op hun rug liggen.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Verkoudheid was binnen 2 dagen overmaar ze heeft wel mijn vrouw aangestoken en die was er langer mee zoet.
De laatste week ofzo heeft ze weer iets nieuws: plassen zodra je de luier uitdoetGelukkig is het een meisje en geen jongetje, scheelt een boel gezeik.
Deze week is mijn moeder hier, dus heeft mijn vrouw overdag wat meer tijd voor haarzelf. Meestal is het aan het einde van de week echt aan het weekend toe.
Iedere keer als mijn F. in een restaurant nog in een kinderstoel wil zitten, is het zo’n Antilop en ik flikker er letterlijk iedere keer overheen als ik weer aan tafel wil gaan zitten dan.quote:Op donderdag 19 september 2024 15:05 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik zie die schuin uitstekende poten en weet zeker dat ik er een keer of tien per dag over zou struikelen, net als bij de antilop.
Herkenbaar.quote:Op woensdag 25 september 2024 10:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
plassen zodra je de luier uitdoet
Overigens zag ik hoe mijn vriendin dit deed en ik had hetzelfde probleem als jij totdat ik het snapte.quote:Op donderdag 19 september 2024 07:23 schreef Myraela het volgende:
Maar gaat dat andere beentje dan ook meteen in het andere gat? Ik moet het toch ooit gaan leren voor alle stoelen buiten de deur, maar voor thuis ben ik nu helemaal blij met de stoel.quote:Op woensdag 25 september 2024 13:48 schreef Kreator het volgende:
Overigens zag ik hoe mijn vriendin dit deed en ik had hetzelfde probleem als jij totdat ik het snapte.
Het is een simpele techniek waarbij je 1 been in het gat begeleidt en de ander volgt dan vanzelf.
Ja, als ik haar gewoon onder de armen pak en in de stoel zet, lukt dit voor geen meter. 1 hand op haar been en die begeleiden, dan volgt de andere vanzelf in het andere gat.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar gaat dat andere beentje dan ook meteen in het andere gat? Ik moet het toch ooit gaan leren voor alle stoelen buiten de deur, maar voor thuis ben ik nu helemaal blij met de stoel.
quote:Op woensdag 25 september 2024 11:04 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Oh geloof me, ook meisjes kunnen je in je gezicht plassen. Zelfs als ze gewoon op hun rug liggen.
Ja klopt elke 3,5 uur, vooral ook omdat ze na zo'n tijd begint te jammeren en honger lijkt te hebben. Te veel dus? groeigrafiek en alles gaat prima verder dus ze is niet te zwaar of te licht.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:29 schreef Tink89 het volgende:
Voeden jullie dan elke 3,5 uur 150 + 5 scheppen? Dat vind ik best heel veel. Niet raar dat ze daarvan overlaat. Wachten jullie op honger of voeden jullie op de klok? En de 4-maanden slaapregressie is een bitch, maar het komt ook weer goed. Hang in there en probeer de nachten een beetje af te wisselen.
Onze dochter is ook ongeveer zo oud, iets jonger, maar soms geeft ze ook wel eens een huiltje snachts.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 13:54 schreef 2NutZ het volgende:
Onze meid is inmiddels 5 maanden en we lopen nu tegen wat problemen aan. Geen idee of dit normaal is?
Ze sliep eerst overdag vrij weinig... hier en daar een slaapje van 20 minuten, soms 1 uur en dat was het. Ook heel erg vechten elke keer tegen slaap en niet willen slapen, veel huilen en soms uiteindelijk na een uur vechten dan ging ze slapen... en dan... na 20 min weer wakker lol
Gelukkig sliep ze nachts wel goed door!
Nu sinds een maand wil ze overdag wel redelijk slapen... nog steeds heel licht slapen en snel wakker. Heel zeldzaam slaap ze langer dan een uur en dat 4x per dag ongeveer.
Probleem is nu dat ze overdag altijd melk overlaat in de fles. Vaak 40 ml maar soms zelfs 70ml of meer.
Ze krijgt 5 schepjes met 150 ml water meestal elke 3,5 uur.
De laatste fles kreeg ze normaal rond 23:00 / 23:30 en dan sliep ze zo de hele nacht door maar nu dus al een maand om de 2 a 3 uur wil ze de fles weer. Je snapt natuurlijk dat ons dat helemaal opbreekt en vooral mij vriendin omdat de baby naast haar ligt en sneller wakker is.
Zusters van consultatiebureau zeggen dat dit een fase is en vanzelf over gaat of dat we moeten proberen haar geen fles te geven als ze er om vraagt snachts maar dat hebben we geprobeerd en dan raakt ze helemaal overstuur of is ze om 3 uur snachts klaar wakker en wil ze spelen.
Iemand tips hoe hier mee om te gaan?
Ja doen wij ook maar ze draait dan wat met haar speen en begint weer verder te huilen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 15:03 schreef Kiid het volgende:
[..]
Onze dochter is ook ongeveer zo oud, iets jonger, maar soms geeft ze ook wel eens een huiltje snachts.
Alleen doen we haar speen erin en slaapt ze weer door. Heb namelijk niet het idee dat ze dan geluid omdat ze heel erg honger heeft. Qua hoeveelheid voeding krijgt ze een vergelijkbare hoeveelheid, maar ik/wij houden wel rekening met de tijd dat ertussen zit. Als we standaard altijd 150 doen dat zal ze ongetwijfeld ook regelmatig wat laten staan.
Meestal is ze rond bepaalde tijdstippen wat hongeriger. 1e flesje (+- 7 uur) is bijv altijd minimaal 150, maar vaak wordt ze daarna weer rond half 11 wakker en dan drinkt ze die hoeveelheid niet meer. Dus soms doen we ook minder naar gelang de ervaring die we hebben met haar. Ook wil het bij ons wel helpen om er even tussen te laten zitten in haar wakkere tijd. Vaak drinkt ze het dan alsnog op
Iemand op het internet kan jou niet vertellen wat teveel of je te weinig voor je kind is. Alle kinderen zijn verschillend, mijn dochter dronk met 3 maanden de 180ml met 6 scheppen om de 4 uur elke keer schoon op. Wat is het probleem precies aan dat ze iets laat staan? Als het met de groei verder prima gaat, en ze zelf weer om de volgende voeding vraagt, dan zou ik me daar niet zo druk over maken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:44 schreef 2NutZ het volgende:
Ja klopt elke 3,5 uur, vooral ook omdat ze na zo'n tijd begint te jammeren en honger lijkt te hebben. Te veel dus? groeigrafiek en alles gaat prima verder dus ze is niet te zwaar of te licht.
Zou dit de 4 maanden slaapregressie zijn? ze is al 5 maanden en een week en dit duurt al even maar wellicht heb je gelijk.
Echt tof is dat inderdaad! Hadden wij toen wij voor het eerst naar de Efteling gingen. Alleen in de Droomvlucht geweest en toen weer naar huis, maar wat heeft ze daarvan genotenquote:Op donderdag 3 oktober 2024 08:34 schreef Kiid het volgende:
Gister naar "Kerstshow" in 1 van de Intratuin geweest met onze dochter (bijna 5 maanden). Normaliter gaan we nooit zo vroeg, maar het was met mijn zusje die binnenkort een operatie krijgt dus we wilden alvast met hun gaan.
Wat was het leuk om dan samen met zo'n kleintje te gaan. Haar ogen puilden bijna uit bij het zien van alle kleuren lampjes en bewegingen. Was zó mooi om te zien en ze was zo vrolijk de hele tijd (en daarna ook heel erg moe van alle indrukken, haha).
Ze is net oud genoeg om het al een beetje mee te krijgen en gefixeerd te kunnen kijken naar iets. Kon er echt dubbel van genieten om haar zo te zien.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:37 schreef Myraela het volgende:
Ik kreeg laatst overigens ook van een of ander omaatje een opmerking bij de supermarkt. Of m'n dochter het niet koud had, omdat ze geen mutsje op had. Je bent zelf een muts, domme doos, hou je mond.
Lekker! Fijn dat het goed gaat. Zijn jullie met de auto gegaan, of ook gevlogen? Ik blijf elke keer maar twijfelen. Een nachtje weg helemaal prima. Maar bij een langere vakantie ben ik bang dat we er toch niet helemaal van kunnen genieten, dus wij hebben de eerste vakantie pas juni volgend jaar staan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:52 schreef Kreator het volgende:
Wij zitten hier op dag 9 van 12 op vakantie. Zitten in Spanje bij familie, geen zin om terug te gaan. Dochter doet het goed op deze warmte.
Mijn moeder heeft daar ook een handje van, gewoon heel star in wat wel en wat niet 'hoort'. Maar zo is ze met wel meer dingen dus ik had niet anders verwachtquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:43 schreef Myraela het volgende:
Thanks, jongens. Had ik even nodig om te horen.Soms word ik onzeker en dan ga ik twijfelen.
En ja, de opmerkingen. Ik vind de gezellige praatjes best leuk. Je merkt de blikken van vaak oudere vrouwen vooral wel, veel zwakke hartjes voor baby's. Maar de opmerkingen.Echt hou op met me. Allemaal de beste bedoelingen hoor, maar gewoon zo niet nodig.
Vliegen. Wel extra ruimte geboekt dus we zitten rij 1. Dat scheelt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 16:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Lekker! Fijn dat het goed gaat. Zijn jullie met de auto gegaan, of ook gevlogen? Ik blijf elke keer maar twijfelen. Een nachtje weg helemaal prima. Maar bij een langere vakantie ben ik bang dat we er toch niet helemaal van kunnen genieten, dus wij hebben de eerste vakantie pas juni volgend jaar staan.
Wij hadden een wikkeldeken gekregen speciaal voor de maxicosi. Hier zitten inkepingen in voor de riem, dus veilig en heel handig. Misschien zoek je zoiets?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:35 schreef Myraela het volgende:
Okay, jongens. Mag ik even een amateuristische vraag stellen.
Die winterjas. Ik vind het maar een gedoe. M'n dochter gaat twee dagen in de week naar de opvang. Daarvoor rijden we een kort stukje met de auto, want ik moet daarna gewoon meteen door. Maar een winterjas in de autostoel is niet veilig. Als ze zonder jas aankomt op de opvang voel ik mezelf een slechte moeder. Maar doen andere ouders dan echt een jas aan voor een heel kort stukje lopen? Of juist de jas niet uit voor een kort stukje in de auto? Of zie ik een ideale oplossing over het hoofd?
De auto is overigens gewoon op temperatuur wanneer we instappen, dus daar heeft ze voor de warmte ook geen jas nodig. Ik ga dus nu voor de optie geen jas aan. Maar ik voel de blikken al wanneer het nog iets kouder begint te worden.
Ik zit nu overigens te googlen en dan lijkt een soort baby winterponcho me nog wel makkelijk aan te doen bij aankomst als ze in de autostoel zit. Dus misschien is dat een optie.
Oh ziet er wel handig uit! Ik laat het voor nu maar even. Kom er met een normale wikkeldeken als het echt koud is ook wel. In de auto is het warm, dus dan heeft ze niets nodig. Als ze straks op de fiets kan, is dit probleem ook weer opgelost.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 08:12 schreef Morgane89 het volgende:
Wij hadden een wikkeldeken gekregen speciaal voor de maxicosi. Hier zitten inkepingen in voor de riem, dus veilig en heel handig. Misschien zoek je zoiets?
Dat zou geen probleem moeten zijn, maar het ligt ook een beetje aan hoe je werkgever er mee om gaat.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:23 schreef Ceviche het volgende:
Ik ben bezig met ouderschapsverlof maar ik kom er niet helemaal uit.
Ik wil verlof opnemen van in totaal 18 weken voor 1 juli volgend jaar, voor 1 dag in de week.
Maar in zo'n lange periode zitten ook schoolvakanties en hemelvaartsdag, die dagen wil ik dan geen verlof opnemen want dan heb ik het niet nodig.
Dus eigenlijk wil ik het over zo'n vijf maanden uitsmeren, behalve dus in vakanties/Hemelvaart.
Kan dat of moet ik dan toch de hele periode opnemen?
Ik weet dat je bijvoorbeeld wel een maand kan opnemen, dan een maand niet, dan een maand wel, enzovoort, maar ik kan niet vinden of zo'n specifieke situatie ook mag. Weet iemand het hier of weet iemand een ander topic waar deze vraag dan beter zou passen?
Ah ja, ik snap jouw werkgever wel, want financieel is het dan gewoon rond natuurlijk. Mijn werk vindt het geen probleem om het op 'mijn' manier te doen maar zij weten ook niet hoe het officieel werkt.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:38 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat zou geen probleem moeten zijn, maar het ligt ook een beetje aan hoe je werkgever er mee om gaat.
Toen ik het aanvroeg bij mijn werkgever had ik ook aangegeven dat ik 1 dag in de week vrij wilde, maar kreeg een brief van het UWV waarin gewoon stond dat het aaneengesloten weken waren. HR vertelde mij dat ze dat bij de aanvraag bij het UWV niet konden specificeren, alleen dat ze het totaal aantal dagen dat ik wilde konden opgeven. Nu op papier staat dat ik de dagen op tijd heb aangevraagd mag ik van mijn werkgever het gewoon inzetten hoe ik wil en zelfs nog als de periode van een jaar afgelopen is maar ik nog dagen over heb. Op papier is immers alles binnen die periode opgenomen en ze hebben het complete bedrag van het UWV allang ontvangen.
Ik gebruik het nu ook flexibel, in drukke periodes werk ik gewoon 5 dagen om dan in een rustige periode er 3 te werken. Ook is die dag per week verschillend want afhankelijk van wanneer mijn onregelmatig werkende vriendin dienst heeft. Vakantie neem ik gewoon uit mijn vakantiedagen op. Elke maand geef ik aan HR door hoeveel ouderschapsdagen ik gebruikt heb en dat verrekenen ze dan met m'n salaris.
Ik neem wel aan dat er geen verschil zit tussen het ouderschapsverlof voor vaders en moeders, anders heb ik geen idee
Het moet in ieder geval bij het UWV aangevraagd worden door je werkgever, WAZO uitkering heet het uit m'n hoofd gezegd. Ze kunnen alleen het aantal dagen dat je wilt opnemen aanvragen en de startdatum, er hoeft geen einddatum opgegeven te worden dus op papier neem je alles in 1 keer op. Hoe je het dan in de praktijk verdeelt is puur tussen jou en je werkgever.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:32 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ah ja, ik snap jouw werkgever wel, want financieel is het dan gewoon rond natuurlijk. Mijn werk vindt het geen probleem om het op 'mijn' manier te doen maar zij weten ook niet hoe het officieel werkt.
Ook wel ingewikkeld eigenlijk, dat het dan elke maand berekend moet worden, maar misschien is dat wel helemaal geen issue.
Ik snap dit stukje even niet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:04 schreef Tink89 het volgende:
Als je het gewoon laat doorlopen, neem je voor je vakantie minder uren op. Dus 32 ipv 40 uur als je normaal gesproken 5 dagen werkt en dan 4. Het is dus niet zo dat die uren dan verloren gaan, ze zitten dan in je vakantie-uren-saldo en zijn dus later nog opneembaar.
Fijn om te horen, dan moet het eigenlijk geen probleem zijnquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:07 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Het moet in ieder geval bij het UWV aangevraagd worden door je werkgever, WAZO uitkering heet het uit m'n hoofd gezegd. Ze kunnen alleen het aantal dagen dat je wilt opnemen aanvragen en de startdatum, er hoeft geen einddatum opgegeven te worden dus op papier neem je alles in 1 keer op. Hoe je het dan in de praktijk verdeelt is puur tussen jou en je werkgever.
Qua betaling, ik ontving na aanvraag een brief van het UWV wat mijn dagloon is op basis van m'n salaris en wat het dagloon is dat ik krijg tijdens m'n verlof. De berekening voor m'n salaris is dus niets meer dan het verschil tussen die 2 vermenigvuldigd met het aantal dagen dat ik opgenomen heb.
Maar als je bijvoorbeeld in mei 2 weken geen verlof op wilde nemen en gewoon je normale uren wil werken?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 14:59 schreef Bami het volgende:
Bij mij was het zo dat als ik 1 dag per week ouderschapsverlof opnam en die dag viel toevallig op een nationale feestdag dan was ik alsnog die uren ouderschapsverlof kwijt. Een beetje net als dat als je parttime werkt je gewoon pech hebt zeg maar.
Hetzelfde geldt inderdaad als je vakantie opneemt, maar dan had je dus ook 1 vakantiedag minder nodig omdat die dag al ouderschapsverlof was.
Dat heb ik nooit gedaan haha, dus geen idee. Ik kon iig niet zomaar switchen per paar weken, dat was administratief niet haalbaar bij ons. Je kan ook nog kijken of dat dan met 'overwerken' + tijd voor tijd zou kunnen als switchen niet kan, maar dat ligt een beetje aan je werkgever denk ik.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 15:03 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Maar als je bijvoorbeeld in mei 2 weken geen verlof op wilde nemen en gewoon je normale uren wil werken?
Lol, dat ik daar niet zelf aan heb gedacht!quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:04 schreef Myraela het volgende:
Ik vond het naar de buik rollen ook soms best irritant. Maar ik legde haar dan in een voedingskussen onder de babygym. Dan kon ze niet direct omrollen.
Ik heb al mijn (betaald en onbetaald) ouderschapsverlof ook per week opgenomen (inmiddels al bijna een peuter)Wij hebben een urensysteem die we zelf moeten invullen. Met ouderschapsverlof neem je in één keer alle werkdagen op die je hebt afgesproken (dus bijvoorbeeld alle donderdagen) die worden uitgespreid over 18 weken. Bij ons tellen de feestdagen niet mee. Je werkt immers niet. Als je 'gewoon' (bijv. door een lager contract) vrij bent op donderdagen dan heb je ook 'pech' op een feestdag. Vakantiedagen hoef je naturlijk niet op te nemen op die donderdagen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 14:47 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik snap dit stukje even niet.
Bedoel je dat je gewoon de hele bups in een keer aanvraagt en dan uit een soort 'tegoed' dan die dagen kunt opnemen, en bijvoorbeeld hemelvaartsdag ervoor kiezen om dan niet een dag op te nemen?
Dus eigenlijk dat ik dan 18 dagen in totaal heb en die zelf in kan zetten in een periode van 22 weken?
Ahh zo sneuquote:Op vrijdag 1 november 2024 18:12 schreef Myraela het volgende:
Meh. Wij hebben weer een zieke baby. Het is wel echt non-stop iets. Onze hoest is nog niet eens weg, en het volgende begint alweer. Nu heeft ze al een paar dagen diaree en sinds gisteren ook koorts die tot boven de 40 komt. Arm arm ding.
Dit weet ze.quote:Op maandag 4 november 2024 13:17 schreef Myraela het volgende:
Dus soms twijfel ik of ze me weet te bespelen.
Gewoon stukken gestoomde groente kunnen ook :-) is een stuk minder werk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:14 schreef Myraela het volgende:
Oh, en ik ben m'n baby culinaire wereld wat aan het uitbreiden. Ik vind het stiekem toch wel erg fijn als ze zelf met haar handen eet. Dan is ze ook gewoon lekker even tevreden bezig. Dus ik wil iets minder puree geven, en wat meer fingerfoods.
Ik ben as we speak 'nuggets' aan het maken van zoete aardappel, broccoli en kabeljauw voor vanavond. Hopelijk werkt dat een beetje.
Top bedankt voor je advies.quote:Op zondag 10 november 2024 16:04 schreef Myraela het volgende:
Zo warm mogelijk, maar ik zou het waslabel volgen als je denkt dat het kwetsbare kleertjes zijn. Al hoop ik dat je gewoon simpele comfortabele kleding hebt gekocht, daarbij lijkt 60 graden me toch wel prima.
De eerste ronde heb ik alles uitgehangen, gestreken en/of gestoomd. Maar dat heb ik daarna nooit meer gedaan.Nu gooi ik alles zo in de droger.
Wel een neutraal wasmiddel gebruiken.
Gefeliciteerd tante!quote:Op zondag 10 november 2024 15:11 schreef summer2bird het volgende:
Hoi, ik hoop dat ik in het juiste topic post.
Mijn zusje is bevallen van een premature baby en ik heb snel ervoor nog wat kleding voor de baby in een kleine maat ingeslagen.
De baby (34 weken) ligt in een open couveuse met alleen een neussonde zodat jullie een idee kunnen krijgen van de gezondheid van de baby.
Mijn zusje zei tegen me dat ik de kleertjes eerst moest wassen, hoe moet ik dat doen?
Ik lees online 60 graden, alleen geven de labels in de kleertjes 40 graden aan, welke is juist?
En moet ik de wasmachine nog desinfecteren ofzo ervoor?
Mag je de kleertjes ophangen om te drogen of is dat niet hygiënisch? Ik heb katten dus moet ik ze uit het bereik van hun ophangen?
Ik krijg graag advies van jullie
Helemaal in het begin is strijken inderdaad een mooie manier van desinfectie - vooral voor kwetsbare kindjes dan.quote:Op zondag 10 november 2024 20:38 schreef Anne het volgende:
[..]
Gefeliciteerd tante!.
Ik las ooit in het kraamzorgdocument dat de kleertjes vooral ook gestreken moesten worden, voor de hygiëne. Mijn kraamzorg en de verloskundige vonden dat gelukkig onzin, maar mocht je dat niet erg vinden om te doen zou je dat nog kunnen overwegen.
quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:18 schreef Kiid het volgende:
Sinds deze week kan ze zelfstandig staan aan de tafel <3. Over twee weken is ze alweer 6 maanden, wat gaat de tijd toch hard.
En het grappige hiervan is dat het tegelijk ook weer voelt als een eeuwigheid geleden dat ze was geboren
Sneu om zo'n kleintje ziek te zien, hopelijk is ze snel weer de oude.quote:Op maandag 18 november 2024 12:24 schreef Nolita het volgende:
Wow, al staan aan de tafel met 6 maanden. Dat doet ze hier met bijna 8 maanden nog niet, en ze is geen langzame kwa ontwikkeling.
10 dagen geleden zaten we bij de huisarts omdat ze al 5 dagen koorts had, maar verder oke leek. Bleek ze een flinke oorontsteking aan beide oren te hebben. Advies was geen antibiotica omdat we op de piek zaten. Dat klopte, vorige week ging prima. Nog bij de kinderarts geweest en goedgekeurd.
Sinds gister is ze helemaal niet zichzelf en bijna niet slapen. Blijkt ze nu een longontsteking en (weer) een oorontsteking te hebben. Pff, moest er even van huilen zo sneu vind ik het.![]()
Nu wel antibiotica.
Hopelijk is ze snel weer de oude.
En om! Vanavond rolde ze de eerste keren van rug naar buik zonder hulpquote:Op maandag 18 november 2024 12:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]Dat zie ik die van ons nog lang niet doen, die rolt bijnaaaaa om, 4,5 maand nu.
Maar de geboorte voelt al wel lang geleden ja, ze is echt veel ontwikkelt sinds de geboorte!
Ja, het gekke is dat het lang geleden voelt, maar tegelijk gaat de tijd ook weer heel erg snel!quote:Op maandag 18 november 2024 12:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]Dat zie ik die van ons nog lang niet doen, die rolt bijnaaaaa om, 4,5 maand nu.
Maar de geboorte voelt al wel lang geleden ja, ze is echt veel ontwikkelt sinds de geboorte!
Leuk dat ze ook echt wilt staan en niet (meer) zitten ofzo! Hier rolt ze nu makkelijk, en ik denk dat het niet heel lang zal duren voor ze kruipt.quote:Op dinsdag 3 december 2024 10:35 schreef Kiid het volgende:
[..]
Ja, het gekke is dat het lang geleden voelt, maar tegelijk gaat de tijd ook weer heel erg snel!
Met kerst geven we haar zo'n loopwagen. Wellicht dat ze dan ook een beetje begint met stapjes. Ze wil nu ook bijna alleen maar staan dus staat ze vaak aan tafel met veilig speelgoed eromheen om te pakken. Zitten wil ze amper en liggen al helemaal niet, haha.
Zelf heb ik het idee dat die baby Bjorn wipstoel daar wel mee heeft geholpen. Daar is ze altijd heel fanatiek mee geweest met het wippen en misschien ook de beentjes wat sterker mee gemaakt
Waar je loop tegen aan met mee eten, dat dat niet kan? Wie weet heeft iemand nog extra tipsquote:Op zondag 1 december 2024 10:27 schreef Kreator het volgende:
Die van ons begint nu langzaam een klein beetje te kunnen staan met hulp en is tien maanden. Kruipen doet ze ook niet maar rolt wel de hele kamer door.
Eten blijft wel lastig. Ze verandert heel erg en kan bv wel macaroni eten of stoofpotje. Verder maken we nog steeds groente/zoete aardappel/zalm/kip in ijsblokjes bakjes omdat het dan goed te doen is qua gezond eten.
Mee eten vind ik echt wel pittig, want dat kan met heel veel gerechten niet. Mis een beetje een handleiding van wat nou goed is om te doen met ons specifieke kind.
Fles wil ze alleen in de.ochtend en voor het slapen gaan. Fruit elke dag en hapjes, yoghurt. Dat gaat wel prima.
Is al 'even' geleden hier. De nachtfles hebben we wel afgebouwd naar of een grotere fles in de ochtend of een halve in de nacht en in de ochtend. Die van de ochtend zijn we gewoon mee gestopt zonder afbouw. De avondfles is hij zelf gaan weigeren.quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:33 schreef Myraela het volgende:
Heeft iemand een perfecte tip voor het afbouwen van de fles? Mijn dochter eet echt top, alles gaat erin, daar geen problemen mee. Maar ze vraagt ook nog strak om de 4 uur om een fles. Ze krijgt er nog 4 per dag. We hebben nu als oplossing dat we de flessen overdag wekelijks met een puntje afbouwen.
Dus we gaven 4 keer een fles van 180. Nu geven we in de ochtend en avond nog een 180, maar krijgt ze daarnaast nog twee flessen van 120.
Ga ik gewoon door met het verminderen van de flessen? Ze is wel tevreden na zo'n kleinere fles. Of haal je er gewoon toch ineens een fles tussenuit?
Wij doen in de ochtend 180 en de avond ook, die drinkt ze soms niet helemaal op.quote:Op dinsdag 3 december 2024 16:33 schreef Myraela het volgende:
Ga ik gewoon door met het verminderen van de flessen?
Elk kind en elk gezin is anders. Bij ons is mee eten lastig en kan me haast niet voorstellen dat we de enige zijn die vaak dingen eten die een baby niet mag. Ik ga ons eetpatroon daar ook niet op aanpassen. Een Pinsa is namelijk gewoon heerlijk, maar niet te blenden.quote:Op dinsdag 3 december 2024 13:54 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Waar je loop tegen aan met mee eten, dat dat niet kan? Wie weet heeft iemand nog extra tips.
Je hoeft je niet te verdedigen, het is een oprechte vraag waarom je vind dat er niet meegegeten kan worden. Wij eten namelijk ook lang niet altijd "baby" (ondertussen dreumes) vriendelijk en proberen daar onze weg in te vinden.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Elk kind en elk gezin is anders. Bij ons is mee eten lastig en kan me haast niet voorstellen dat we de enige zijn die vaak dingen eten die een baby niet mag. Ik ga ons eetpatroon daar ook niet op aanpassen. Een Pinsa is namelijk gewoon heerlijk, maar niet te blenden.
Dus ik maak maar gewoon eens per 2/3 weken een enorme batch aardappel/groente/vlees en kook bijvoorbeeld macaroni met saus en gehakt voor erbij. Maar dat zijn wel lange dagen. Vraag me af of we daar goed aan doen soms. Dan krijgt ze bijvoorbeeld best regelmatig zalm terwijl dat eigenlijk niet mag.
Wanneer je dan overgaat op 'alles gewoon mee eten' is lastig, ze heeft ook nog maar 2 tanden dus echt taaie dingen is lastig. En zoals Myr. zegt, wanneer stop je met de fles, stap je over van blenden naar vast etc etc.
Dat vinden we soms lastig.Snap dat er geen kant en klare oplossing voor is, maar ervaringen zijn welkom.
Onze dochter is trouwens nu 10 maanden.
Dat deed ik ook niet. Ik probeer het uit te leggen.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:10 schreef Debsterr het volgende:
Je hoeft je niet te verdedigen, het is een oprechte vraag waarom je vind dat er niet meegegeten kan worden.
Mag zalm niet? Ik geef dat ook wel, wel goed doorgebakken.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Elk kind en elk gezin is anders. Bij ons is mee eten lastig en kan me haast niet voorstellen dat we de enige zijn die vaak dingen eten die een baby niet mag. Ik ga ons eetpatroon daar ook niet op aanpassen. Een Pinsa is namelijk gewoon heerlijk, maar niet te blenden.
Dus ik maak maar gewoon eens per 2/3 weken een enorme batch aardappel/groente/vlees en kook bijvoorbeeld macaroni met saus en gehakt voor erbij. Maar dat zijn wel lange dagen. Vraag me af of we daar goed aan doen soms. Dan krijgt ze bijvoorbeeld best regelmatig zalm terwijl dat eigenlijk niet mag.
Wanneer je dan overgaat op 'alles gewoon mee eten' is lastig, ze heeft ook nog maar 2 tanden dus echt taaie dingen is lastig. En zoals Myr. zegt, wanneer stop je met de fles, stap je over van blenden naar vast etc etc.
Dat vinden we soms lastig.Snap dat er geen kant en klare oplossing voor is, maar ervaringen zijn welkom.
Onze dochter is trouwens nu 10 maanden.
Ik ga het gewoon eens proberen. De opvang gaf ook nog de tip om gewoon de fles wateriger te maken als ze wel echt een fles blijft willen.quote:Op woensdag 4 december 2024 08:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wij doen in de ochtend 180 en de avond ook, die drinkt ze soms niet helemaal op.
Die van 11/12 uur in de ochtend hebben we vervangen voor brood/yoghurt. Die van 3 uur wil ze zelf niet meer en dan krijgt ze wat snacks enzo.
7 uur fles
9 uur 2 stuks fruit
11 uur kleine fles of brood/yoghurt
13 uur lunch brood
15 uur snackje met misschien een stukje groente in de hand ofzo.
17/18 uur avondeten
19 uur laatste fles
zo werkt het wel bij ons. Verder zelfde, eet alles, lust alles, maakt alles op en heeft een dik hoofd.
Volgens de geleerden niet vaker dan 1 keer per week, maar wij geven het soms 3x per week.quote:Op woensdag 4 december 2024 09:24 schreef Myraela het volgende:
Mag zalm niet? Ik geef dat ook wel, wel goed doorgebakken.
Ik ben nog nooit zo vaak bij de kaasboer, hema en supermarkt geweest als de laatste maanden.quote:Op woensdag 4 december 2024 18:17 schreef Myraela het volgende:
Ik ga vooral zo vaak mogelijk de deur uit op de dagen dat ik alleen met haar thuis ben. Voor alle dingen die ik vroeger gewoon thuis liet bezorgen, ga ik nu met alle liefde even zinloos naar de winkel.
Maar hij mag daar wel de hele nacht doorslapen? Dan had ik geen medelijden met 'm hoor ;-)quote:Op woensdag 11 december 2024 08:41 schreef Myraela het volgende:
Oh, en ook een post met wat medelijden voor mijn man. Want ik stuur hem naar zolder omdat ik met z'n tweeën nog gevaarlijker vind met een baby in bed. En naar zijn eigen woorden is dat ook niet top, want je eigen bed ligt toch beter.
inderdaad zeg, sommigen van mijn soortgenoten komen zo makkelijk weg voor dit soort dingen.quote:Op woensdag 11 december 2024 09:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar hij mag daar wel de hele nacht doorslapen? Dan had ik geen medelijden met 'm hoor ;-)
Ik kende de regels wel, maar las vooral vaak dat het als je geen borstvoeding geeft sowieso niet echt veilig is. Maar ik maak me zelf meer zorgen over dat ze uit bed kan vallen. Ik leg nu twee zwangerschapskussen onder de topper zodat ze nergens in verstrikt kan raken, maar ze ook niet zomaar weg kan rollen. Kind ligt overigens enorm stil als ze slaapt.quote:Op donderdag 12 december 2024 14:45 schreef Bami het volgende:
Ben je bekend met de richtlijnen voor veilig samen slapen? Afhankelijk van hoe je eea inricht in bed hoeft het totaal niet onveilig te zijn namelijk, en dan slapen jullie allebei misschien weer fijner.
Hier elke nacht nog een peuter die naast mij belandt, terwijl man lekker aan de andere kant ligt te snurken.
Onze niet meer baby heeft er een sinds haar eerste verjaardag. In een ledikantje sliep ze niet, en hierin wel. Het is eenpersoonsformaat, dus ik vind het eigenlijk net te klein om zelf comfortabel naast te kunnen liggen. Dus met een moeilijke nacht eindigt ze meestal toch nog in mijn bed.quote:Op donderdag 12 december 2024 18:30 schreef Myraela het volgende:
Zijn er anders ouders die een grondbed hebben voor hun baby?
Daar twijfel ik ook al tijden over. Lijkt me ook fijn als ik namelijk gewoon even bij haar kan liggen als slapen moeilijk gaat, en daarna weer weg kan.
Is het fijn? Zie ik grote risico's over het hoofd? En zou je dan dus een grotere aanraden als daar de ruimte voor is?quote:Op donderdag 12 december 2024 18:38 schreef Lokasenna het volgende:
Onze niet meer baby heeft er een sinds haar eerste verjaardag. In een ledikantje sliep ze niet, en hierin wel. Het is eenpersoonsformaat, dus ik vind het eigenlijk net te klein om zelf comfortabel naast te kunnen liggen. Dus met een moeilijke nacht eindigt ze meestal toch nog in mijn bed.
Een grotere lijkt me weer lastiger met beddengoed en matras kopen. Voor eventjes naast liggen is het prima maar voor uren ligt het ook gewoon niet lekker genoeg, zo'n dun kindermatras.quote:Op donderdag 12 december 2024 19:03 schreef Myraela het volgende:
[..]
Is het fijn? Zie ik grote risico's over het hoofd? En zou je dan dus een grotere aanraden als daar de ruimte voor is?
Ik vind het idee van meer vrijheid voor haar overigens ook fijn. Al vraagt dat vast wel iets meer om rekening mee te houden dan ik nu kan overzien.
Hier slaapt ze nog in het ledikant naast ons bed. Als ze wakker wordt til ik haar eruit en voed ik haar liggend. Ik schuif dan het ledikantje tegen ons bed zodat ze er aan die kant niet uit kan rollen. Dus een bedhekje lijkt mij ook prima werken. Alleen voor jezelf wat onhandig. Ik schuif het ledikant gewoon weer weg.quote:Op donderdag 12 december 2024 18:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik kende de regels wel, maar las vooral vaak dat het als je geen borstvoeding geeft sowieso niet echt veilig is. Maar ik maak me zelf meer zorgen over dat ze uit bed kan vallen. Ik leg nu twee zwangerschapskussen onder de topper zodat ze nergens in verstrikt kan raken, maar ze ook niet zomaar weg kan rollen. Kind ligt overigens enorm stil als ze slaapt.
Maar zat net wat te zoeken, en ik denk dat een bedhekje een goede oplossing is.
M'n man slaapt te diep, dus ik vind het te spannend als hij er ook naast ligt.
Laat mij ook maar lekker boven doorslapen hoor...lolquote:Op woensdag 11 december 2024 11:20 schreef Grumpey het volgende:
[..]
inderdaad zeg, sommigen van mijn soortgenoten komen zo makkelijk weg voor dit soort dingen.
Daar lig ik ook wel eens als we allebei willen slapen (ik snurk zij is een prater). Herken het bedprobleem.quote:Op woensdag 11 december 2024 08:41 schreef Myraela het volgende:
Oh, en ook een post met wat medelijden voor mijn man. Want ik stuur hem naar zolder omdat ik met z'n tweeën nog gevaarlijker vind met een baby in bed. En naar zijn eigen woorden is dat ook niet top, want je eigen bed ligt toch beter.
Hoe oud is die nu? Die van ons gaat volgende maand naar haar eigen kamer, dan is ze 6 maanden, maar tot op heden kan ik het aantal nachten dat ze 1 keer is wakker geworden op 2 handen tellen nog, en nul keer wakker worden is 1 keer gebeurd (maar toen ging ze pas om 00:00 naar bed). Verder altijd wel 2 of 3 keer wakker. Meestal met weinig heisa, dus heeft weinig impact op mij aangezien mijn vrouw nog volledig borstvoeding geeft. Ik heb wel geopperd fles-voeding te beginnen, maar dat wilt ze (nog) niet.quote:Op zaterdag 21 december 2024 12:30 schreef Kiid het volgende:
Sinds twee dagen slaapt ze in haar eigen kamer.
Gaat eigenlijk al best wel goed, maar het uitvallen van een speentje is soms wel een dingetje
Ze is net 7 maanden geworden. Eigenlijk net als bij jou zelden problemen gehad met het slapen. Daar prijs ik mezelf heel gelukkig mee, haha.quote:Op zaterdag 21 december 2024 17:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hoe oud is die nu? Die van ons gaat volgende maand naar haar eigen kamer, dan is ze 6 maanden, maar tot op heden kan ik het aantal nachten dat ze 1 keer is wakker geworden op 2 handen tellen nog, en nul keer wakker worden is 1 keer gebeurd (maar toen ging ze pas om 00:00 naar bed). Verder altijd wel 2 of 3 keer wakker. Meestal met weinig heisa, dus heeft weinig impact op mij aangezien mijn vrouw nog volledig borstvoeding geeft. Ik heb wel geopperd fles-voeding te beginnen, maar dat wilt ze (nog) niet.
Die keer dat ze om 00:00 naar bed ging was wel een dingetje. Vrouw is nog met moederschapsverlof, en ging naar kerstfeest van haar werk. Eerste keer meer dan een uur weg van de kleine, gevoed net voor 6 uur en zou om 20:30 terug zijn. Appt om 20:15 dat ze vertrekt, en om 20:30 appt ze dat ze met een lekke band staat. De Engelse ANWB gebeld (de AA), en ze zou prioriteit zijn, omdat ze er dus een van 5 maanden thuis had zitten. Ik flesje geprobeerd, maar dat wilde die kleine niet. Half uur later weer gebeld, en ze zouden haar prioriteit maken. Huh? Dat was ze toch al? Ik er toch maar naar toe gereden. Weer gebeld, en ze zouden er over een half uurtje, om 22:43 (heel precieze tijd) zijn. Om 23:15 weer gebeld. Er was nog niemand toegewezen! Zouden ze direct doen en terugbellen. Kwartier later weer gebeld, en ze konden niemand vinden, en adviseerden het toch maar de volgende ochtend te doen.
Nadat ik er was heeft mijn vrouw de kleine gevoed en die sliep vervolgens, en de auto was warm, dus weinig impact op haar, meer op mijn vrouw. Beetje slechte timing voor een lekke band!
Ik ken het gevoel jaquote:Op maandag 23 december 2024 13:59 schreef Kiid het volgende:
[..]
Ze is net 7 maanden geworden. Eigenlijk net als bij jou zelden problemen gehad met het slapen. Daar prijs ik mezelf heel gelukkig mee, haha.
Vandaag een foto gehad van de opvang waarbij ze in een kerst pakje zat met wat decoratie. ZO schattig, op sommige momenten zou je dat het liefst alle socials vol willen knallen met die foto (maar we delen uiteraard geen foto's).
Zit hij in de slaapregressie ook die rond de 4 maanden speelt? Hopelijk komt hij daar snel overheen, sterkte!quote:Op donderdag 2 januari 2025 08:18 schreef KaBuf het volgende:
Stiekem fijn om te lezen dat anderen hier ook nog slaapproblemen hebben
Wij hebben een baby van 4,5 maand die we proberen te slaaptrainen, maar hij slaapt überhaupt verschrikkelijk. 's Nachts 2 tot 3 keer wakker en dan praktisch niet in slaap te krijgen.
Mijn vrouw zit al op het randje post natale depressie (of eigenlijk denk ik eroverheen) en dan helpt slaaptekort ook niet mee natuurlijk.
Die dachten we bij 3,5 maand al gehad te hebbenquote:Op vrijdag 3 januari 2025 20:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Zit hij in de slaapregressie ook die rond de 4 maanden speelt? Hopelijk komt hij daar snel overheen, sterkte!
Tanden geven idd veel gedoe. Was hier een week lang enorme spuitpoep met alleen maar doorgelekte luiers. Werden er gek van, soms wel 10x per dag. Maar ja, nu twee boventanden erbij, dus dat verklaart. Je ziet er ook wel aan andere dingen.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 21:09 schreef Ceviche het volgende:
Hier was het ook kort meer drama, maar onze baby heeft nu ineens ook twee tandjes dus achteraf was het waarschijnlijk dat.
Ik weet dat het niet een tip is voor iedereen, maar als ik vind dat mijn baby veel huilt of we komen er niet achter wat er aan de hand is, dan geven we weleens een paracetamol zetpil om te kijken of dat helpt. Tot nu toe hebben we dat 1 keer geprobeerd en toen ineens was ze 6 uur tevreden dus had ze blijkbaar toch ergens last van.
Mijn baby poept nauwelijks. Ongeveer elke 2-3 weken. Record staat op 22 dagenquote:Op zaterdag 4 januari 2025 22:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Tanden geven idd veel gedoe. Was hier een week lang enorme spuitpoep met alleen maar doorgelekte luiers. Werden er gek van, soms wel 10x per dag. Maar ja, nu twee boventanden erbij, dus dat verklaart. Je ziet er ook wel aan andere dingen.
Oh, mevrouw heeft hier juist echt het concentratievermogen van een goudvisquote:Op maandag 6 januari 2025 15:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De poep-frequentie is hier wel flink omhoog gegaan ook na het beginnen met proeven dan vast eten!
Overigens, ik verbaas me hoe lang zo'n kleintje gefocused kan zijn op iets. Minutenlang focussen op een boekenkaft of stukje komkommer. Zo'n concentratiespanne zie je nog maar zelden tegenwoordig!
Allebei de kanten een elastiekje om het pakje met de doekjes doet wonderenquote:Op vrijdag 24 januari 2025 17:56 schreef Kreator het volgende:
Ik heb twee klachten.
1. Billendoekjes zijn onmogelijk 1 voor 1 uit de verpakking te halen. Ik ben echt elke dag aan het vechten met die troep.
Net zoiets als dezequote:Op vrijdag 24 januari 2025 17:56 schreef Kreator het volgende:
Ik heb twee klachten.
1. Billendoekjes zijn onmogelijk 1 voor 1 uit de verpakking te halen. Ik ben echt elke dag aan het vechten met die troep.
2. Juf Roos zong dat ze nat werd en deed vervolgens haar jurk omhoog en toen gebeurde er iets magisch. Wel bijzonder dat we dit aan onze kinderen leren.
Bij onze oudste stopte de gastouder ook. Hebben toen een maand zonder gezeten. We hadden toen nog keuze uit twee ook. Dus in theorie is het mogelijk.quote:Op woensdag 29 januari 2025 17:54 schreef Ceviche het volgende:
Onze gastouder gaat er mee stoppen.
Zou het moeilijk zijn om binnen een maand andere kinderopvang te vinden?
Was dat lang geleden?quote:Op woensdag 29 januari 2025 18:00 schreef Firbus het volgende:
[..]
Bij onze oudste stopte de gastouder ook. Hebben toen een maand zonder gezeten. We hadden toen nog keuze uit twee ook. Dus in theorie is het mogelijk.
Wat fijn dat het zo goed gaat met je babyquote:Op donderdag 30 januari 2025 09:00 schreef Nolita het volgende:
Wat stom ceviche.
Wel 1 van de redenen dat wij voor een kdv zijn gegaan. De onzekerheid rondom een gastouder bij vakanties, ziekte en in jouw geval dus zelfs stoppen.
Ik vind het ook wel opmerkelijk dat jullie als ouders niet gelijktijdig zijn geïnformeerd, want dan sta je al op achterstand wat betreft een plekje op het kdv.
Hopelijk toch snel een alternatief gevonden!
Hoe gaat het met alle baby's hier?
Hier wel lekker. Op af en toe een dagje koorts na gelukkig geen ontstekingen meer gehad. Ik kijk wel echt uit naar de lente en lekker buiten zijn en bijvoorbeeld fietsen. Ze is alweer 10 maanden en zet heel graag stapjes. Als we haar op haar billen wil zetten strekt ze haar benen uit en wil ze lopen.
Optrekken kan ze wel maar doet ze tot nu toe nog maar heel af en toe.
Een heerlijke chille baby is het nog altijd.
Mijn vriendin heeft allemaal tasjes met allerlei dingen erin geregeld. Geen idee. Wel hip. Maar ze werkt daar ook, op een andere vestiging dus dan moet het ook wel hip zijn, zo'n traktatie.quote:Op zaterdag 8 februari 2025 06:16 schreef Myraela het volgende:
Ik had ondertussen al besloten het gewoon wel te doen. Voelt voor mij eigenlijk maar gek om het niet te doen.
Ik heb het ook gedaan!quote:Op zaterdag 8 februari 2025 06:16 schreef Myraela het volgende:
Ik had ondertussen al besloten het gewoon wel te doen. Voelt voor mij eigenlijk maar gek om het niet te doen.
Haha, dit vind ik wel echt knap.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 19:47 schreef Ceviche het volgende:
Mijn dochter is nu alweer 7,5 maandtijd vliegt.
Ze is ontzettend bedreven in 's nachts haar kleding uit te trekken. Sokken natuurlijk, sloffen bleven ook nooit aan, maar in haar slaapzak krijgt ze zelfs broeken uit, krijgt ze de pijpen van haar boxpakjes uit (soms zitten de drukknopen bij de luier nog dicht en steken alleen de benen eruit, soms heeft ze die knoopjes ook open gekregen) en vanochtend bleek dat ze een maillot uit had gekregen.
Misschien heeft ze het warm
Nee, ze is een rustige slaper. Als ik haar voed is ze altijd met haar benen aan het schoppen. Soms is ze wel onrustig bij het drinken 's avonds, dan blijkt meestal dat er een been klem zit half buiten een broekspijp.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 21:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Haha, dit vind ik wel echt knap.Is ze een onrustige slaper?
Fijn dat het goed is gegaan, lijkt me toch wel heel spannend zo'n lange reis met een baby.quote:Op donderdag 20 februari 2025 22:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Sokken heeft ze zo uit hier, maar daar blijft het gelukkig bij.
Slapen is nog steeds zozo, wordt elke nacht wel een paar keer wakker, maar maakt er verder weinig heisa van, alleen soms als we dan een luier vervangen.
Eerste 2 tandjes komen ook door, en daar lijkt ze vooralsnog weinig last van te hebben.
Afgelopen week naar de VS geweest (met Amerikaanse schoonzus een woestijntrip in en uit Las Vegas). Lange vlucht dus, op de heenweg sliep ze nauwelijks, maar was het een en al smiles, en vond ze het helemaal niet erg om ruim 9 uur op onze schoot te zitten. Op de terugweg sliep ze 7 uur aan een stuk op een lege stoel naast ons. Op beide vluchten waren de mensen om ons heen wel blij/opgeluchtDe kleine trooper was op de terugweg ook nog eens verkouden, maar zelfs dan is ze vooral vrolijk
Ja, we hadden al wel eerder gevlogen, maar zo'n lange vlucht was wel spannend inderdaad.quote:Op donderdag 20 februari 2025 23:47 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Fijn dat het goed is gegaan, lijkt me toch wel heel spannend zo'n lange reis met een baby.
Wat jij doet op de dag dat je verlof hebt, is helemaal aan jouquote:Op woensdag 26 februari 2025 16:24 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb een vraag over betaald ouderschapsverlof, maar ik kan geen relevant topic vinden. Misschien weet iemand het hier of weet waar ik moet zijn?
Ik heb betaald ouderschapsverlof aangevraagd, en gekregen. Dat was omdat we 1 dag per week geen opvang konden krijgen. Nu moet mijn baby naar een andere opvang en daar is de verplichte afname 2 dagen per week. Verlof is al geregeld (en deels gebruikt) maar er is dan dus geen baby in huis. Het betaalde verlof deels terugdraaien lijkt me een heel gedoe en qua wennen op de opvang is het ook wel prettig dat ik dan gewoon thuis ben. Kan dat of levert dat problemen op?
Wat @Debsterr zegt klopt sowieso. Het is gewoon verlof waar je recht op hebt en kan gebruiken hoe jij wil, net als een "gewone" vakantiedag.quote:Op woensdag 26 februari 2025 16:24 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb een vraag over betaald ouderschapsverlof, maar ik kan geen relevant topic vinden. Misschien weet iemand het hier of weet waar ik moet zijn?
Ik heb betaald ouderschapsverlof aangevraagd, en gekregen. Dat was omdat we 1 dag per week geen opvang konden krijgen. Nu moet mijn baby naar een andere opvang en daar is de verplichte afname 2 dagen per week. Verlof is al geregeld (en deels gebruikt) maar er is dan dus geen baby in huis. Het betaalde verlof deels terugdraaien lijkt me een heel gedoe en qua wennen op de opvang is het ook wel prettig dat ik dan gewoon thuis ben. Kan dat of levert dat problemen op?
Mijn oudste kreeg toen een loopfietsje, zo een met vier wielen, en op z'n verjaardag kon hij er nog amper wat mee maar hij kreeg het snel onder de knie en in mijn herinnering heeft hij een jaar lang vooral op dat ding door de kamer geloopfietst. Dus dat was wel een succesje hier. Daarnaast speelde hij heel veel met zo'n loopwagentje van vtech (maar dat gebruikte hij vooral tussen 10 maanden en 1,5 jaar) en zo'n activiteitentafel van vtech.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:42 schreef Kiid het volgende:
Iemand leuke must-have speelgoed voor een baby van 1 jaar (verjaardag)?
Het duurt nog 2 maanden, maar zijn al een beetje aan het nadenken. Liefst iets waar ze wat langer plezier mee kan hebben, zowel groot als klein (voor familieleden).
Hier ook een loopfiets gekregen en een hobbelalpaca. Verder vooral van die kleine dingen waarmee ze motoriek kunnen oefenen. Zo'n ding waar je een blokkentoren op kunt bouwen, zo'n kubus waar je figuurtjes in kunt doen, dat soort dingen. En we hebben ook een piano gekregen, vooral omdat degenen die dat gaven enorm veel voorpret hadden over het enorme lawaai dat we vanaf nu te voorduren gaan krijgenquote:Op vrijdag 7 maart 2025 13:42 schreef Kiid het volgende:
Iemand leuke must-have speelgoed voor een baby van 1 jaar (verjaardag)?
Het duurt nog 2 maanden, maar zijn al een beetje aan het nadenken. Liefst iets waar ze wat langer plezier mee kan hebben, zowel groot als klein (voor familieleden).
Jip en janneke omnibusquote:Op dinsdag 11 maart 2025 19:55 schreef _UserName_ het volgende:
Nu mag ik mij hier dan echt melden, afgelopen vrijdag is onze mini geboren. Wat is het ongelooflijk leuk om de kneepjes van het ouderschap te leren! De verschillende huiltjes beginnen we al te herkennen en weten daar goed op te anticiperen. Een veelgestelde vraag van mensen die op kraambezoek wille komen is wat we kunnen gebruiken voor langere tijd. Maar de kleine gebruikt nu enkel luiers, kleertjes waar ze zo uit is en babydoekjes. Oh ja, en kunstvoeding, de borst gaat om medische redenen niet. Wat hebben jullie gevraagd voor de alerkleinste wat voor langere tijd te gebruiken is?
Dankjewel! Boeken is idd een goede, vanaf welke leeftijd gebruikte jullie het speelkleed? En hoe groot zijn de hydrofiele doeken? Wij hebben 20 van 60x60cm en 5 van 100x100cm.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:06 schreef eponine het volgende:
Gefeliciteerd! Fijn dat het goed gaat!
Wat wij vroegen, ook met oog op de toekomst: voorlees- en prentenboeken, speelkleed, babygym, extra boxkleed want die wordt sowieso vies, XL hydrofielen (die gebruiken we nu nog steeds, ze zijn inmiddels 3 en 6 jaar).
Speelkleed (we hadden trouwens deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp) vanaf een maand of 2 à 3 denk ik, ik heb het niet helemaal helder meer. De doeken die wij hebben zijn 110x110 of 120x120 (van Zeeman).quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:45 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dankjewel! Boeken is idd een goede, vanaf welke leeftijd gebruikte jullie het speelkleed? En hoe groot zijn de hydrofiele doeken? Wij hebben 20 van 60x60cm en 5 van 100x100cm.
Dankjewel! Wij hebben best veel zelf gekocht (het heeft 5+ jaar geduurd om zwanger te worden), de doeken gebruiken wij ook voor van alles. Op het verschoonkussen, als "kussen", als droog/lekdoek voor de flesjes. Ideale dingen! Knisperboekjes is idd een goede,zag ik al voorbij komen.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:13 schreef Nolita het volgende:
Gefeliciteerd username! Veel plezier en geluk in dit avontuur als ouder.
Xl hydrofielen gebruik ik graag en lang (als doek om op te verschonen of als handdoek na het badderen / douchen. In bed onder het hoofd of in de zomer als lakentje noem maar op.
Boekjes vond ik leuk om te krijgen en lang in gebruik. Klassiekers als rupsje Nooitgenoeg oid. Of boekjes met flapjes ...waar ben je. Of voelboekjes.
Daarnaast bestek of eetsetjes kommetje / bordje.
Onze baby wordt over 10 dagen alweer 1 jaar.![]()
Ze krijgt van ons stapelstein en van haar zussen (we doen altijd een cadeautje van de zusjes aan elkaar) heb ik via marktplaats een pukylino fietsje geregeld.
Verder heb ik ook smartmax op het lijstje, boekjes, picknick setje, puzzels (knopjes / vormen / stapel), lalaboom kralen, badspeelgoed, duplo etc. Allemaal leuk voor de fase die nu gaat komen.
Dubbel hoor, onze laatste baby bijna 1 en aan de andere kant vind ik dreumessen superleuk al die ontwikkeling die er aan zit te komen.
Dat momentje is wel een goede idd, want wat doe je verder met een kleintje die vrijwel alleen maar drinkt en slaapt?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:52 schreef eponine het volgende:
[..]
Speelkleed (we hadden trouwens deze: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp) vanaf een maand of 2 à 3 denk ik, ik heb het niet helemaal helder meer. De doeken die wij hebben zijn 110x110 of 120x120 (van Zeeman).
En qua boeken zijn wij vanaf de eerste week al gaan voorlezen/vertellen, ze snappen er in het begin niks van natuurlijk, maar het was (en is) altijd een fijn momentje. Vooral verhalen op rijm doen het hier goed al vanaf dat ze heel jong zijn.
Cadeaukaarten zijn nooit weg iddquote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Jip en janneke omnibus
Andere leesboeken
Hema cadeaukaarten
Kruidvat cadeaukaarten
En bij mn dochter kreeg ik een gegraveerd besteksetje.
En bij zoon een zilveren spaarpot.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 11 maart 2025 19:55 schreef _UserName_ het volgende:
Nu mag ik mij hier dan echt melden, afgelopen vrijdag is onze mini geboren. Wat is het ongelooflijk leuk om de kneepjes van het ouderschap te leren! De verschillende huiltjes beginnen we al te herkennen en weten daar goed op te anticiperen. Een veelgestelde vraag van mensen die op kraambezoek wille komen is wat we kunnen gebruiken voor langere tijd. Maar de kleine gebruikt nu enkel luiers, kleertjes waar ze zo uit is en babydoekjes. Oh ja, en kunstvoeding, de borst gaat om medische redenen niet. Wat hebben jullie gevraagd voor de alerkleinste wat voor langere tijd te gebruiken is?
Thuisbezorgd, hebben we op de eerste dag na thuiskomst uit het ziekenhuis gedaan ja. Veel te veel natuurlijk maar het was lekker. Nu met de kraamhulp komen we niets tekort maar straks zal het slob er wel in komen gok ik zo ja, zeker als moeders de vrouw ook moet rusten nog.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 21:14 schreef Irritatie100 het volgende:
Gefeliciteerd @:_UserName_!
Denk dat de meeste dingen inmiddels wel genoemd zijn. Wat ik nog niet gezien heb zijn knisperboekjes, dat was al heel snel na de geboorte een succes en nu nog steeds. De boxmobiel heeft ook z'n geld wel opgebracht, maar na het eerste half jaar al een stuk minder.
Wat ik persoonlijk ook een heel tof cadeau vond, maar niet in de categorie "voor de baby" valt was een Thuisbezorgd-cadeaubon. Fatsoenlijk koken kan er die eerste weken echt enorm bij inschieten en op Thuisbezorgd kan je ook absoluut gezonde dingen vinden.
Alles daarvan heb ik alles al wel, best erg eigenlijkquote:Op dinsdag 11 maart 2025 22:02 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik zou echt geen idee hebbenkleertjes/luiers in grotere maten is altijd handig natuurlijk, verder is het ook wel erg persoonlijk wat je wel/niet bevalt en ook hoe je baby in elkaar zit.
De oudste hier, daar hadden we nog niks en kwam eigenlijk alles prima van pas. We kregen bijvoorbeeld als kraamcadeautje (met andere spulletjes) een setje met een nagelknipper en nagelvijl enzo, voor baby's. Dat mag je de eerste maanden sowieso niet gebuiken, maar daarna hebben we dat echt heel veel gebruikt. En nu nog steeds (de oudste is bijna zes). Daar moet ik nog weleens aan denken, hoe handig dat eigenlijk was achteraf
Ook dingen als een tandenborstel en tandpasta, een kam/haarborstel, badspeelgoed, lepeltjes/slabbetjes, dat zijn dingen die wel handig zijn om in huis te hebben op het moment dat je ze nodig hebt.
Verder hebben we de wipstoel ook veel gebruikt, bij de oudste vooral voor de hapjes, deze baby ligt er eigenlijk al vanaf de eerste week in (tot een maand of vijf). Deze baby keek meteen continue om zich heen, en die heeft zich na twee maanden al goed vermaakt met het boekje 'baby ziet', mijn oudste vond daar nooit veel aan.
Ik vond alles leuk om te krijgen (behalve meuk van temu, en kleertjes waar sigarettenrook vanaf kwam).
Die van ons is om 10:37 geboren, bij de lunch zat m'n vriendin al aan de filet americain en Tonijnsalade en die avond ben ik langs de MC gereden. Dat alles terwijl we de nacht moesten blijven, maar ze hadden wel gekkere dingen gezien dat een Big Mac-menu op de kamerquote:Op dinsdag 11 maart 2025 22:30 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Thuisbezorgd, hebben we op de eerste dag na thuiskomst uit het ziekenhuis gedaan ja. Veel te veel natuurlijk maar het was lekker. Nu met de kraamhulp komen we niets tekort maar straks zal het slob er wel in komen gok ik zo ja, zeker als moeders de vrouw ook moet rusten nog.
Wij hebben een speelmat, babygym, stoffen rammelaars, muziekknuffels, bijtring, een mobiel boven de box.. We zijn aardig voorzien, maar de knisperboekjes wil ik graag in huis halenquote:Op woensdag 12 maart 2025 06:55 schreef Myraela het volgende:
Ik zou speelgoed vragen. Ik herken het wel dat je zelf eigenlijk alles al hebt gekocht. Extra kleding vond ik onzin, want ik kocht alles tweedehands en vond het ook gewoon leuk om dat uit te zoeken.
Maar ik kwam er toch al best snel achter dat speelgoed een beetje ontbrak. Je hebt het niet meteen nodig, maar zodra er een beetje ontdekt kan gaan worden, is het wel erg fijn om in huis te hebben. Een trappelpiano was leuk, de babygym of bal voor wat later. Maar ook contrastboekjes/kaarten of een rammelaar voor aan de pols of enkel want die kunnen ze al vroeg 'gebruiken'. Maar ik zette bijvoorbeeld ook de activiteitenboom al best vroeg neer. Dan kon ze er nog niets mee, maar wel kijken als ik dingen bewoog of geluidjes maakte.
Ja, die Alpaca heb ik ook gekocht een tijd geleden toen die in de aanbieding was. Heb ook nog zo'n Vtech rijdend aap, maar zit nog in de verpakking net als de Alpaca.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 15:05 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Hier ook een loopfiets gekregen en een hobbelalpaca. Verder vooral van die kleine dingen waarmee ze motoriek kunnen oefenen. Zo'n ding waar je een blokkentoren op kunt bouwen, zo'n kubus waar je figuurtjes in kunt doen, dat soort dingen. En we hebben ook een piano gekregen, vooral omdat degenen die dat gaven enorm veel voorpret hadden over het enorme lawaai dat we vanaf nu te voorduren gaan krijgenDie vindt ze ook heel erg leuk.
Jij ook gefeliciteerd!quote:Op maandag 24 maart 2025 20:14 schreef Nolita het volgende:
Onze baby is vrijdag 1 jaar geworden dus ik kom hier gedag zeggen.
We hebben nog 2 zomer kinderen dus hadden ons ingesteld op een binnen verjaardag, maar wat een weer. Beide feestjes (gesplitst ivm drukte binnen, maar ook voor de kleine) lekker buiten kunnen houden in het zonnetje.
Ze is enorm verwend en werd super hyper van haar Skippydier.![]()
Vanochtend haar verjaardag gevierd op de opvang, ik de eerste dag zonder kolf op het werk. Nu op naar alle dreumes avonturen!
Myraela jij ook nog proficiat met de datumgenoot!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |