abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215159219
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 14:44 schreef 2NutZ het volgende:
Ja klopt elke 3,5 uur, vooral ook omdat ze na zo'n tijd begint te jammeren en honger lijkt te hebben. Te veel dus? groeigrafiek en alles gaat prima verder dus ze is niet te zwaar of te licht.
Zou dit de 4 maanden slaapregressie zijn? ze is al 5 maanden en een week en dit duurt al even maar wellicht heb je gelijk.
Iemand op het internet kan jou niet vertellen wat teveel of je te weinig voor je kind is. Alle kinderen zijn verschillend, mijn dochter dronk met 3 maanden de 180ml met 6 scheppen om de 4 uur elke keer schoon op. Wat is het probleem precies aan dat ze iets laat staan? Als het met de groei verder prima gaat, en ze zelf weer om de volgende voeding vraagt, dan zou ik me daar niet zo druk over maken.

Het slapen is rot. En ik zoek ook graag naar redenen. Maar hier gaat dat ook met fases waar totaal geen patroon in te herkennen is. En als het je vriendin opbreekt om naast de baby te slapen, is het ook geen schande om dat gewoon niet te doen. Ik had in m'n hoofd om op z'n vroegst vanaf 6 maanden haar op haar eigen kamer te leggen, maar dat werd hier ook iets eerder. Volgens mij heb ik het twee nachten volgehouden om op een opklapbedje ernaast te liggen (heeft m'n man heerlijk geslapen), maar daarna ging ik toch ook gewoon weer terug naar m'n eigen bed. En eigenlijk ging die eigen kamer hier best goed. Toch ook een beetje het gevoel dat zij niet alleen mij soms wakker maakte, maar andersom net zo goed.
pi_215164482
Gister naar "Kerstshow" in 1 van de Intratuin geweest met onze dochter (bijna 5 maanden). Normaliter gaan we nooit zo vroeg, maar het was met mijn zusje die binnenkort een operatie krijgt dus we wilden alvast met hun gaan.

Wat was het leuk om dan samen met zo'n kleintje te gaan. Haar ogen puilden bijna uit bij het zien van alle kleuren lampjes en bewegingen. Was zó mooi om te zien en ze was zo vrolijk de hele tijd (en daarna ook heel erg moe van alle indrukken, haha).

Ze is net oud genoeg om het al een beetje mee te krijgen en gefixeerd te kunnen kijken naar iets. Kon er echt dubbel van genieten om haar zo te zien.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_215339969
Okay, jongens. Mag ik even een amateuristische vraag stellen.

Die winterjas. Ik vind het maar een gedoe. M'n dochter gaat twee dagen in de week naar de opvang. Daarvoor rijden we een kort stukje met de auto, want ik moet daarna gewoon meteen door. Maar een winterjas in de autostoel is niet veilig. Als ze zonder jas aankomt op de opvang voel ik mezelf een slechte moeder. Maar doen andere ouders dan echt een jas aan voor een heel kort stukje lopen? Of juist de jas niet uit voor een kort stukje in de auto? Of zie ik een ideale oplossing over het hoofd?

De auto is overigens gewoon op temperatuur wanneer we instappen, dus daar heeft ze voor de warmte ook geen jas nodig. Ik ga dus nu voor de optie geen jas aan. Maar ik voel de blikken al wanneer het nog iets kouder begint te worden. :')

Ik zit nu overigens te googlen en dan lijkt een soort baby winterponcho me nog wel makkelijk aan te doen bij aankomst als ze in de autostoel zit. Dus misschien is dat een optie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Myraela op 22-10-2024 13:42:03 ]
pi_215339988
Ik kreeg laatst overigens ook van een of ander omaatje een opmerking bij de supermarkt. Of m'n dochter het niet koud had, omdat ze geen mutsje op had. Je bent zelf een muts, domme doos, hou je mond. :')
  Official ESF Kreviewer dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:52:37 #130
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_215340091
Gewoon geen jas voor die tien meter naar de kinderopvang.
Opgelost. Zo doe ik het ook trouwens, anders blijf je bezig.

Wij zitten hier op dag 9 van 12 op vakantie. Zitten in Spanje bij familie, geen zin om terug te gaan. Dochter doet het goed op deze warmte.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:52:44 #131
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_215340093
Ik zou het lekker laten, als het nou een pasgeboren baby was, okee, of als het vroor misschien, maar dan nog, dat kleine stukje. Of je wikkelt de baby snel in een deken ofzo.
Ik vind dat zo irritant, dat gebemoei met dat je baby te koud gekleed zou zijn.
pi_215340693
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 08:34 schreef Kiid het volgende:
Gister naar "Kerstshow" in 1 van de Intratuin geweest met onze dochter (bijna 5 maanden). Normaliter gaan we nooit zo vroeg, maar het was met mijn zusje die binnenkort een operatie krijgt dus we wilden alvast met hun gaan.

Wat was het leuk om dan samen met zo'n kleintje te gaan. Haar ogen puilden bijna uit bij het zien van alle kleuren lampjes en bewegingen. Was zó mooi om te zien en ze was zo vrolijk de hele tijd (en daarna ook heel erg moe van alle indrukken, haha).

Ze is net oud genoeg om het al een beetje mee te krijgen en gefixeerd te kunnen kijken naar iets. Kon er echt dubbel van genieten om haar zo te zien.
Echt tof is dat inderdaad! Hadden wij toen wij voor het eerst naar de Efteling gingen. Alleen in de Droomvlucht geweest en toen weer naar huis, maar wat heeft ze daarvan genoten O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 13:37 schreef Myraela het volgende:
Ik kreeg laatst overigens ook van een of ander omaatje een opmerking bij de supermarkt. Of m'n dochter het niet koud had, omdat ze geen mutsje op had. Je bent zelf een muts, domme doos, hou je mond. :')
_O- herkenbaar ja

Sowieso kan ik echt niet meer op m'n gemak boodschappen doen, iedereen wil even naar de baby kijken en vraagt hoe oud ze is enzo. Laatst zelfs een of ander zweverig figuur die dingen zei als "wat lach je mooi naar me, dat neem ik voor altijd in mijn hart mee!" :')

Valt me ook wel eens op als ik in m'n eentje op pad ben dat je best wel eens blikken krijgt van "hey, da's bijzonder, een vader in z'n eentje met een baby" maar die zeggen dan weer nooit wat en zo vaak komt het nou ook weer niet voor.
pi_215341435
Thanks, jongens. Had ik even nodig om te horen. O+ Soms word ik onzeker en dan ga ik twijfelen.

En ja, de opmerkingen. Ik vind de gezellige praatjes best leuk. Je merkt de blikken van vaak oudere vrouwen vooral wel, veel zwakke hartjes voor baby's. Maar de opmerkingen. :') Echt hou op met me. Allemaal de beste bedoelingen hoor, maar gewoon zo niet nodig.
pi_215341459
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 13:52 schreef Kreator het volgende:
Wij zitten hier op dag 9 van 12 op vakantie. Zitten in Spanje bij familie, geen zin om terug te gaan. Dochter doet het goed op deze warmte.
Lekker! Fijn dat het goed gaat. Zijn jullie met de auto gegaan, of ook gevlogen? Ik blijf elke keer maar twijfelen. Een nachtje weg helemaal prima. Maar bij een langere vakantie ben ik bang dat we er toch niet helemaal van kunnen genieten, dus wij hebben de eerste vakantie pas juni volgend jaar staan.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:17:12 #135
346653 Ceviche
pi_215342777
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 16:43 schreef Myraela het volgende:
Thanks, jongens. Had ik even nodig om te horen. O+ Soms word ik onzeker en dan ga ik twijfelen.

En ja, de opmerkingen. Ik vind de gezellige praatjes best leuk. Je merkt de blikken van vaak oudere vrouwen vooral wel, veel zwakke hartjes voor baby's. Maar de opmerkingen. :') Echt hou op met me. Allemaal de beste bedoelingen hoor, maar gewoon zo niet nodig.
Mijn moeder heeft daar ook een handje van, gewoon heel star in wat wel en wat niet 'hoort'. Maar zo is ze met wel meer dingen dus ik had niet anders verwacht :P
pi_215342945
Ik heb een wollen jasje van engel natur. Dat is heel dun en flexibel, maar wel warm. Dus die doe ik aan in de maxicosi.
Ook ideaal voor in de draagzak.
Nu zou idd nog wel even zonder jasje kunnen.

Bij de oudste 2 had ik alleen een warme voetenzak in de maxicosi en deed ik een mutsje op. Maar die bracht ik altijd met de auto, nu lopen we meestal. Ik nam wel altijd een jasje mee zodat ze op de opvang op pad konden met ze.
pi_215345959
Ik zat heel hard te denken hoe ik dat deed, maar ik had idd een voetenzak in de maxi cosi dus zolang ze daar in zat was een jas echt niet nodig. Daarna deed ik wel een jas aan voor dat korte stukje maar dat is hier ook maar heel soms, meestal gaan we op de fiets.
Willen jasje is ook een goede idd, dun maar wel lekker warm.
  Official ESF Kreviewer woensdag 23 oktober 2024 @ 08:02:36 #138
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_215347551
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 16:46 schreef Myraela het volgende:

[..]
Lekker! Fijn dat het goed gaat. Zijn jullie met de auto gegaan, of ook gevlogen? Ik blijf elke keer maar twijfelen. Een nachtje weg helemaal prima. Maar bij een langere vakantie ben ik bang dat we er toch niet helemaal van kunnen genieten, dus wij hebben de eerste vakantie pas juni volgend jaar staan.
Vliegen. Wel extra ruimte geboekt dus we zitten rij 1. Dat scheelt.

En ach, het is anders idd want je moet plannen hoe en wanneer en hoe lang je weg gaat. Maar ze slaapt in de auto of in een restaurant of wanneer het thuis kan.

Wel een groot voordeel dat we in een relatief groot huis zitten bij familie, hier is alles al inclusief een baby bed.

Ik zou niet in een hotelkamer willen zitten. We hebben nu twee slaapkamers voor onszelf.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 08:12:56 #139
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215347606
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 13:35 schreef Myraela het volgende:
Okay, jongens. Mag ik even een amateuristische vraag stellen.

Die winterjas. Ik vind het maar een gedoe. M'n dochter gaat twee dagen in de week naar de opvang. Daarvoor rijden we een kort stukje met de auto, want ik moet daarna gewoon meteen door. Maar een winterjas in de autostoel is niet veilig. Als ze zonder jas aankomt op de opvang voel ik mezelf een slechte moeder. Maar doen andere ouders dan echt een jas aan voor een heel kort stukje lopen? Of juist de jas niet uit voor een kort stukje in de auto? Of zie ik een ideale oplossing over het hoofd?

De auto is overigens gewoon op temperatuur wanneer we instappen, dus daar heeft ze voor de warmte ook geen jas nodig. Ik ga dus nu voor de optie geen jas aan. Maar ik voel de blikken al wanneer het nog iets kouder begint te worden. :')

Ik zit nu overigens te googlen en dan lijkt een soort baby winterponcho me nog wel makkelijk aan te doen bij aankomst als ze in de autostoel zit. Dus misschien is dat een optie.
Wij hadden een wikkeldeken gekregen speciaal voor de maxicosi. Hier zitten inkepingen in voor de riem, dus veilig en heel handig. Misschien zoek je zoiets?
pi_215354866
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 08:12 schreef Morgane89 het volgende:
Wij hadden een wikkeldeken gekregen speciaal voor de maxicosi. Hier zitten inkepingen in voor de riem, dus veilig en heel handig. Misschien zoek je zoiets?
Oh ziet er wel handig uit! Ik laat het voor nu maar even. Kom er met een normale wikkeldeken als het echt koud is ook wel. In de auto is het warm, dus dan heeft ze niets nodig. Als ze straks op de fiets kan, is dit probleem ook weer opgelost.
pi_215363620
Ik heb nu wel moeite om de baby (5.5m) te vermaken gedurende een dag.

In de avond/nacht slaapt ze prima, maar overdag eigenlijk amper. Een slaapje van 20 minuten rond half 1 / 1 uur. Soms laat in de middag een langer slaapje van 2/2.5 uur, maar dat doet ze niet altijd.

Tegenwoordig draait ze zichzelf om van de rug naar buik. Dat doet ze eigenlijk direct al als ik haar neerleg, maar dat is ze dan ook heel snel zat. Dus de speel gym etc is nu geen succes meer.

Stukje rijden of rondje lopen geeft even afleiding, maar dat is het dan ook wel. Echt zelfstandig spelen zit er niet echt in nu met dat draaien. Herkennen meer mensen dat?

Ik vind het lastig. Dan heb ik eigenlijk liever dat ze "gewoon" kan kruipen/lopen en goed kan zitten. Dat zou het (zelfstandig) spelen wel wat makkelijker maken :+
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_215369106
Ik vond het naar de buik rollen ook soms best irritant. Maar ik legde haar dan in een voedingskussen onder de babygym. Dan kon ze niet direct omrollen. :D
pi_215369146
Hebben jullie ook zoveel zin in het verzetten van de klok? *O*
pi_215369171
Hier kon ze eigenlijk vrijwel tegelijk met op d'r buik draaien ook zelfstandig weer terug op d'r rug, dat scheelde wel veel. Ze is nu (ruim 7,5 maand) dus echt veel aan het rollen door de box heen enzo.

Maar verder wel herkenbaar, zodra ik d'r neerleg is het direct naar de buik. En ook het niet slapen overdag is herkenbaar. Het zelfstandig spelen lukt dan weer wel goed. Het rollen is blijkbaar al leuk genoeg, daar heeft ze al best lol mee. Alles wat er in de omgeving gebeurt in de gaten houden vindt ze ook heel interessant en knisperboekjes zijn ook een hele grote hit.
Ze maakt alleen wel een gigantische bende van haar box de hele tijd :') knuffels op een hoop, boxkleed oprollen (en soms zelf eronder gaan liggen...), er zit een zakje aanvast met touwtjes en de knopen uit die touwtjes halen is ook leuk blijkbaar..
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:23:24 #145
346653 Ceviche
pi_215369699
Ik ben bezig met ouderschapsverlof maar ik kom er niet helemaal uit.
Ik wil verlof opnemen van in totaal 18 weken voor 1 juli volgend jaar, voor 1 dag in de week.
Maar in zo'n lange periode zitten ook schoolvakanties en hemelvaartsdag, die dagen wil ik dan geen verlof opnemen want dan heb ik het niet nodig.
Dus eigenlijk wil ik het over zo'n vijf maanden uitsmeren, behalve dus in vakanties/Hemelvaart.
Kan dat of moet ik dan toch de hele periode opnemen?

Ik weet dat je bijvoorbeeld wel een maand kan opnemen, dan een maand niet, dan een maand wel, enzovoort, maar ik kan niet vinden of zo'n specifieke situatie ook mag. Weet iemand het hier of weet iemand een ander topic waar deze vraag dan beter zou passen?
pi_215369868
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:23 schreef Ceviche het volgende:
Ik ben bezig met ouderschapsverlof maar ik kom er niet helemaal uit.
Ik wil verlof opnemen van in totaal 18 weken voor 1 juli volgend jaar, voor 1 dag in de week.
Maar in zo'n lange periode zitten ook schoolvakanties en hemelvaartsdag, die dagen wil ik dan geen verlof opnemen want dan heb ik het niet nodig.
Dus eigenlijk wil ik het over zo'n vijf maanden uitsmeren, behalve dus in vakanties/Hemelvaart.
Kan dat of moet ik dan toch de hele periode opnemen?

Ik weet dat je bijvoorbeeld wel een maand kan opnemen, dan een maand niet, dan een maand wel, enzovoort, maar ik kan niet vinden of zo'n specifieke situatie ook mag. Weet iemand het hier of weet iemand een ander topic waar deze vraag dan beter zou passen?
Dat zou geen probleem moeten zijn, maar het ligt ook een beetje aan hoe je werkgever er mee om gaat.

Toen ik het aanvroeg bij mijn werkgever had ik ook aangegeven dat ik 1 dag in de week vrij wilde, maar kreeg een brief van het UWV waarin gewoon stond dat het aaneengesloten weken waren. HR vertelde mij dat ze dat bij de aanvraag bij het UWV niet konden specificeren, alleen dat ze het totaal aantal dagen dat ik wilde konden opgeven. Nu op papier staat dat ik de dagen op tijd heb aangevraagd mag ik van mijn werkgever het gewoon inzetten hoe ik wil en zelfs nog als de periode van een jaar afgelopen is maar ik nog dagen over heb. Op papier is immers alles binnen die periode opgenomen en ze hebben het complete bedrag van het UWV allang ontvangen.
Ik gebruik het nu ook flexibel, in drukke periodes werk ik gewoon 5 dagen om dan in een rustige periode er 3 te werken. Ook is die dag per week verschillend want afhankelijk van wanneer mijn onregelmatig werkende vriendin dienst heeft. Vakantie neem ik gewoon uit mijn vakantiedagen op. Elke maand geef ik aan HR door hoeveel ouderschapsdagen ik gebruikt heb en dat verrekenen ze dan met m'n salaris.

Ik neem wel aan dat er geen verschil zit tussen het ouderschapsverlof voor vaders en moeders, anders heb ik geen idee :+
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:32:16 #147
346653 Ceviche
pi_215370258
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:38 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Dat zou geen probleem moeten zijn, maar het ligt ook een beetje aan hoe je werkgever er mee om gaat.

Toen ik het aanvroeg bij mijn werkgever had ik ook aangegeven dat ik 1 dag in de week vrij wilde, maar kreeg een brief van het UWV waarin gewoon stond dat het aaneengesloten weken waren. HR vertelde mij dat ze dat bij de aanvraag bij het UWV niet konden specificeren, alleen dat ze het totaal aantal dagen dat ik wilde konden opgeven. Nu op papier staat dat ik de dagen op tijd heb aangevraagd mag ik van mijn werkgever het gewoon inzetten hoe ik wil en zelfs nog als de periode van een jaar afgelopen is maar ik nog dagen over heb. Op papier is immers alles binnen die periode opgenomen en ze hebben het complete bedrag van het UWV allang ontvangen.
Ik gebruik het nu ook flexibel, in drukke periodes werk ik gewoon 5 dagen om dan in een rustige periode er 3 te werken. Ook is die dag per week verschillend want afhankelijk van wanneer mijn onregelmatig werkende vriendin dienst heeft. Vakantie neem ik gewoon uit mijn vakantiedagen op. Elke maand geef ik aan HR door hoeveel ouderschapsdagen ik gebruikt heb en dat verrekenen ze dan met m'n salaris.

Ik neem wel aan dat er geen verschil zit tussen het ouderschapsverlof voor vaders en moeders, anders heb ik geen idee :+
Ah ja, ik snap jouw werkgever wel, want financieel is het dan gewoon rond natuurlijk. Mijn werk vindt het geen probleem om het op 'mijn' manier te doen maar zij weten ook niet hoe het officieel werkt.
Ook wel ingewikkeld eigenlijk, dat het dan elke maand berekend moet worden, maar misschien is dat wel helemaal geen issue.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:04:55 #148
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215370477
Hi! HR-professional hier. Wat jij wilt, kan in theorie wel (als er in je cao of hr-reglement niet iets anders staat) maar kost enorm veel gedoe voor je administratie (de salarisadministratie moet dit allemaal met de hand verwerken). Als je het gewoon laat doorlopen, neem je voor je vakantie minder uren op. Dus 32 ipv 40 uur als je normaal gesproken 5 dagen werkt en dan 4. Het is dus niet zo dat die uren dan verloren gaan, ze zitten dan in je vakantie-uren-saldo en zijn dus later nog opneembaar.

Ik werk in het onderwijs en daar is het voor het onderwijzend personeel iets ingewikkelder, omdat je de vakanties vrij hebt en geen vakantie-uren-saldo hebt als je voor de klas staat. Daar werkt de berekening dan ook iets anders.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215370496
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 12:32 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ah ja, ik snap jouw werkgever wel, want financieel is het dan gewoon rond natuurlijk. Mijn werk vindt het geen probleem om het op 'mijn' manier te doen maar zij weten ook niet hoe het officieel werkt.
Ook wel ingewikkeld eigenlijk, dat het dan elke maand berekend moet worden, maar misschien is dat wel helemaal geen issue.
Het moet in ieder geval bij het UWV aangevraagd worden door je werkgever, WAZO uitkering heet het uit m'n hoofd gezegd. Ze kunnen alleen het aantal dagen dat je wilt opnemen aanvragen en de startdatum, er hoeft geen einddatum opgegeven te worden dus op papier neem je alles in 1 keer op. Hoe je het dan in de praktijk verdeelt is puur tussen jou en je werkgever.

Qua betaling, ik ontving na aanvraag een brief van het UWV wat mijn dagloon is op basis van m'n salaris en wat het dagloon is dat ik krijg tijdens m'n verlof. De berekening voor m'n salaris is dus niets meer dan het verschil tussen die 2 vermenigvuldigd met het aantal dagen dat ik opgenomen heb.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:47:27 #150
346653 Ceviche
pi_215371369
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:04 schreef Tink89 het volgende:
Als je het gewoon laat doorlopen, neem je voor je vakantie minder uren op. Dus 32 ipv 40 uur als je normaal gesproken 5 dagen werkt en dan 4. Het is dus niet zo dat die uren dan verloren gaan, ze zitten dan in je vakantie-uren-saldo en zijn dus later nog opneembaar.
Ik snap dit stukje even niet.
Bedoel je dat je gewoon de hele bups in een keer aanvraagt en dan uit een soort 'tegoed' dan die dagen kunt opnemen, en bijvoorbeeld hemelvaartsdag ervoor kiezen om dan niet een dag op te nemen?
Dus eigenlijk dat ik dan 18 dagen in totaal heb en die zelf in kan zetten in een periode van 22 weken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')