abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer zaterdag 4 januari 2025 @ 22:51:47 #226
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216177252
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 21:09 schreef Ceviche het volgende:
Hier was het ook kort meer drama, maar onze baby heeft nu ineens ook twee tandjes dus achteraf was het waarschijnlijk dat.
Ik weet dat het niet een tip is voor iedereen, maar als ik vind dat mijn baby veel huilt of we komen er niet achter wat er aan de hand is, dan geven we weleens een paracetamol zetpil om te kijken of dat helpt. Tot nu toe hebben we dat 1 keer geprobeerd en toen ineens was ze 6 uur tevreden dus had ze blijkbaar toch ergens last van.
Tanden geven idd veel gedoe. Was hier een week lang enorme spuitpoep met alleen maar doorgelekte luiers. Werden er gek van, soms wel 10x per dag. Maar ja, nu twee boventanden erbij, dus dat verklaart. Je ziet er ook wel aan andere dingen.
  zaterdag 4 januari 2025 @ 23:05:23 #227
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_216177395
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2025 22:51 schreef Kreator het volgende:

[..]
Tanden geven idd veel gedoe. Was hier een week lang enorme spuitpoep met alleen maar doorgelekte luiers. Werden er gek van, soms wel 10x per dag. Maar ja, nu twee boventanden erbij, dus dat verklaart. Je ziet er ook wel aan andere dingen.
Mijn baby poept nauwelijks. Ongeveer elke 2-3 weken. Record staat op 22 dagen :') Ze heeft daar helemaal geen last van. Komt er ook gewoon zacht uit. Mijn zoon poepte ook amper als baby maar die kreeg echt last na 1,5 week.
Dus toen deze baby na 1,5 week 'alweer' poepte vonden we dat wel heel opvallend, maar het bleek dus door de tandjes te komen.
Ze poept ook altijd wanneer pappa met haar thuis is. Dus ik heb geen poepluier meer verschoond sinds ik na mijn verlof weer ben gaan werken. Dat was 4 maanden geleden :@
pi_216177523
Eens in de 2-3 weken 😳, dan zouden we ons hier wel zorgen maken. Maar dat zou hier ook heel ongewoon zijn, en het zou denk ik meer dat zijn wat me zorgen maakt. Wel lekker, alleen maar natte luiers.
  zondag 5 januari 2025 @ 08:10:24 #229
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216179442
Bij borstvoeding is het niet heel gek als je baby maar af en toe poept, maar 3 weken is wel echt heel lang joh! Niks mis mee hoor, maar wel uitzonderlijk.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216191607
De poep-frequentie is hier wel flink omhoog gegaan ook na het beginnen met proeven dan vast eten!

Overigens, ik verbaas me hoe lang zo'n kleintje gefocused kan zijn op iets. Minutenlang focussen op een boekenkaft of stukje komkommer. Zo'n concentratiespanne zie je nog maar zelden tegenwoordig! :D
pi_216191673
Poepen doet ze hier ongeveer 5 keer per week, dus eigenlijk elke dag wel met af en toe een dagje niet. Ooit een keer 9 dagen niet, maar dat schijnt met borstvoeding (die ze overigens nu met 10 maanden nog steeds krijgt) niet heel erg te zijn.

Verder vanmorgen voor het eerst naar de gastouder gegaan. Ze heeft het heel goed gedaan, we kregen een aantal vrolijke foto's toegestuurd! Voor ons als ouders was het wel een spannend momentje, maar dat was dus niet nodig. Het was vandaag ook maar een half dagje, dus dat was heel mooi om te wennen.
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 15:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De poep-frequentie is hier wel flink omhoog gegaan ook na het beginnen met proeven dan vast eten!

Overigens, ik verbaas me hoe lang zo'n kleintje gefocused kan zijn op iets. Minutenlang focussen op een boekenkaft of stukje komkommer. Zo'n concentratiespanne zie je nog maar zelden tegenwoordig! :D
Oh, mevrouw heeft hier juist echt het concentratievermogen van een goudvis _O-
  maandag 6 januari 2025 @ 16:36:38 #232
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_216192030
Hier poept onze meneer van 4,5 maand (op kunstvoeding) 2 tot 3 keer per dag :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_216198294
Bij ons begint ze nu ook steeds meer zelfstandig te spelen in de box. Met kerst eindelijk de loopwagen "cadeau gegeven". Daar kan ze nu ook heerlijk in spelen en ook al een beetje rondlopen.

Bijna 8 maanden nu, nog even en het jaar is alweer voorbij... Ik vond de Kerstperiode heel erg leuk. Veel leuke foto's kunnen maken en ze was ook gezellig aanwezig.

Alleen met oud & nieuw had ze besloten om maar gewoon wakker te blijven tot na 00:00 uur. Ze vond het vuurwerk ook interessant overigens
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_216411423
Kerst en O&N was hier ook een heerlijke periode. En daarna nog een weekje naar de Canarische eilanden geweest, heerlijk zonnetje en 20-23 graden. De kleine is vooral een zonnetje op dit moment, op de terugvlucht van de Canarische eilanden zelfs volledig door de hele landing heengeslapen, moesten haar wakker maken om het vliegtuig te verlaten.
Ze slaapt nu ook in haar eigen kamer, en daar slaapt ze gemiddeld totnutoe beter door. Groter bed ook, in haar vorige naast ons bed zat ze gelijk tegen de spijlen als ze op haar zij rolde of met haar armen bewoog. Heel goed doorslapen doet ze nog niet, meestal ergens tussen middernacht en 2 uur een keertje wakker, en tussen 5 en 6, en regelmatig ook nog een keer daartussen, maar vrijwel altijd zonder veel gedoe verder, ff drinken en dan weer verder slapen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 24 januari 2025 @ 17:56:35 #235
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216415684
Ik heb twee klachten.

1. Billendoekjes zijn onmogelijk 1 voor 1 uit de verpakking te halen. Ik ben echt elke dag aan het vechten met die troep.

2. Juf Roos zong dat ze nat werd en deed vervolgens haar jurk omhoog en toen gebeurde er iets magisch. Wel bijzonder dat we dit aan onze kinderen leren.
  Moderator vrijdag 24 januari 2025 @ 18:54:56 #236
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_216416188
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 17:56 schreef Kreator het volgende:
Ik heb twee klachten.

1. Billendoekjes zijn onmogelijk 1 voor 1 uit de verpakking te halen. Ik ben echt elke dag aan het vechten met die troep.

Allebei de kanten een elastiekje om het pakje met de doekjes doet wonderen
pi_216418860
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2025 17:56 schreef Kreator het volgende:
Ik heb twee klachten.

2. Juf Roos zong dat ze nat werd en deed vervolgens haar jurk omhoog en toen gebeurde er iets magisch. Wel bijzonder dat we dit aan onze kinderen leren.
Net zoiets als deze :D

Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 29 januari 2025 @ 17:54:37 #238
346653 Ceviche
pi_216472877
Onze gastouder gaat er mee stoppen.
Zou het moeilijk zijn om binnen een maand andere kinderopvang te vinden? :')
pi_216472972
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 17:54 schreef Ceviche het volgende:
Onze gastouder gaat er mee stoppen.
Zou het moeilijk zijn om binnen een maand andere kinderopvang te vinden? :')
Bij onze oudste stopte de gastouder ook. Hebben toen een maand zonder gezeten. We hadden toen nog keuze uit twee ook. Dus in theorie is het mogelijk.
  woensdag 29 januari 2025 @ 19:21:25 #240
346653 Ceviche
pi_216473949
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 18:00 schreef Firbus het volgende:

[..]
Bij onze oudste stopte de gastouder ook. Hebben toen een maand zonder gezeten. We hadden toen nog keuze uit twee ook. Dus in theorie is het mogelijk.
Was dat lang geleden?
Er is een kdv in het dorp, maar zij zaten vorig jaar helemaal vol en hadden een wachtlijst van 35 kinderen. Ik begreep van de gastouder dat ze eerder deze week aan andere ouders had verteld dat ze gaat stoppen, en die kinderen kunnen op het kdv terecht. Maar dat was heel lastig om rond te krijgen. Ik heb onze dochter wel aangemeld maar ik heb er weinig vertrouwen in.
We gaan het wel zien.
pi_216480429
Wat stom ceviche.
Wel 1 van de redenen dat wij voor een kdv zijn gegaan. De onzekerheid rondom een gastouder bij vakanties, ziekte en in jouw geval dus zelfs stoppen.
Ik vind het ook wel opmerkelijk dat jullie als ouders niet gelijktijdig zijn geïnformeerd, want dan sta je al op achterstand wat betreft een plekje op het kdv.
Hopelijk toch snel een alternatief gevonden!

Hoe gaat het met alle baby's hier?
Hier wel lekker. Op af en toe een dagje koorts na gelukkig geen ontstekingen meer gehad. Ik kijk wel echt uit naar de lente en lekker buiten zijn en bijvoorbeeld fietsen. Ze is alweer 10 maanden en zet heel graag stapjes. Als we haar op haar billen wil zetten strekt ze haar benen uit en wil ze lopen.
Optrekken kan ze wel maar doet ze tot nu toe nog maar heel af en toe.
Een heerlijke chille baby is het nog altijd.
  donderdag 30 januari 2025 @ 09:21:27 #242
346653 Ceviche
pi_216480563
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2025 09:00 schreef Nolita het volgende:
Wat stom ceviche.
Wel 1 van de redenen dat wij voor een kdv zijn gegaan. De onzekerheid rondom een gastouder bij vakanties, ziekte en in jouw geval dus zelfs stoppen.
Ik vind het ook wel opmerkelijk dat jullie als ouders niet gelijktijdig zijn geïnformeerd, want dan sta je al op achterstand wat betreft een plekje op het kdv.
Hopelijk toch snel een alternatief gevonden!

Hoe gaat het met alle baby's hier?
Hier wel lekker. Op af en toe een dagje koorts na gelukkig geen ontstekingen meer gehad. Ik kijk wel echt uit naar de lente en lekker buiten zijn en bijvoorbeeld fietsen. Ze is alweer 10 maanden en zet heel graag stapjes. Als we haar op haar billen wil zetten strekt ze haar benen uit en wil ze lopen.
Optrekken kan ze wel maar doet ze tot nu toe nog maar heel af en toe.
Een heerlijke chille baby is het nog altijd.
Wat fijn dat het zo goed gaat met je baby O+ dat eerste jaar gaat die ontwikkeling zo snel!
Mijn dochter is nu 7 maanden en nog niet een keer ziek geweest :o

Na de termijnecho ben ik meteen opvang gaan regelen. Omdat de gastouder maar 1 dag beschikbaar had het eerste jaar heb ik ook het kdv gebeld maar dus hadden een wachtlijst van 35 kinderen (dat is echt veel in ons dorp). Dus dat was sowieso geen optie helaas.
Omdat de gastouder op termijn wel een tweede dag beschikbaar had, hebben we toch daarvoor gekozen (en je moet toch iets). Ik ben andere dagen gaan werken, zoon is op de bso van dagen gewisseld, dus dat wordt waarschijnlijk nog puzzelen als er weinig beschikbaar is.
De gastouder zelf was echt fantastisch overigens, heel warm, dus ik heb geen spijt dat ik ooit voor haar gekozen heb.
pi_216481786
Hier zit de kleine in het staartje van een verkoudheid. Dikke snottebellen, maar het had geen invloed op haar humeur, ze was nog steeds een zonnetje, de kleine trooper!
Wel hebben wij nu beiden die verkoudheid, en daardoor lijkt mijn vrouw minder melk te hebben, dus vannacht werd de kleine vaker wakker om te drinken. Flesjes hebben we wel een paar keer geprobeerd, maar is niet gelukt, en eigenlijk ook geen noodzaak voor geweest (ze is nu bijna 7 maanden).
Komende week naar NL om haar Nederlandse paspoort op te halen :)

Kdv was het eerste wat we hier geregeld hebben, in de week na de positieve zwangerschapstest, ik geloof eind oktober 2023. Bij twee geinformeerd. De ene gaf aan te adviseren je op de wachtlijst te zetten als je erover dacht om aan kinderen te beginnen, de andere (onze 1ste keuze gelukkig), had ruimte in mei 2025. Wat andere stellen die kids kregen in juni/juli 2024 waren later, en hebben allemaal pas plekken gevonden in September 2025 (dan gaat er een lading van kdv naar school).
Maar vandeweek heeft mijn vrouw geinformeerd of het een probleem zou zijn voor de kdv als we in juli, en niet in mei ermee beginnen, en of we dan de plek nog wel hebben. Dat was geen probleem, dus het lijkt er nu op dat mijn vrouw haar moederschapsverlof tot 12 maanden gaat verlengen (6 months full pay, 3 months half pay, 3 maanden statutory government pay = £200/week).
pi_216483834
Kinderopvang is ook echt ellende. Zelfs in een plek in soort van "middle of nowhere" waar ik woon is kdv al vol en wilden ze zelfs niemand op de wachtlijst.

Gelukkig had een andere kdv in de buurt wel direct plek (7/8 min rijden). Anders had ik geen idee gehad hoe we dat moesten doen. Leven op 1 inkomen is niet meer zo eenvoudig tenzij je 1 heel goed salaris heb dat geheel of bijna 2x modaal kan compenseren.

Ze vindt kdv wel geweldig. Lekker spelen met andere kindjes. Ze is altijd vrolijk aan het spelen. Inmiddels ook weer 8+ maanden oud. Gaat hard
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  Redactie Frontpage vrijdag 31 januari 2025 @ 07:06:49 #245
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_216491155
Deze maar even volgen. In Maart (of misschien februari al) mag ik mijzelf dan eindelijk na 5 jaar vader noemen. Alles is al klaar voor de komst van de kleine, mijn vrouw en ik kijken er naar uit!
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
  Official ESF Kreviewer vrijdag 31 januari 2025 @ 07:17:40 #246
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216491193
Congrats.

Ik kan me volgend weekend uitschrijven voor dit topic, dan is dochter 1.
pi_216492448
Hier ook bijna toe aan het volgende topic inderdaad, 5 maart wordt ze alweer 1. Ze kruipt, kan zelf zitten, trekt zich op tot staan, soms denk je zelfs hier een daar een echt woord te herkennen in haar gebrabbel... Ook heel leuk hoe ze mensen nu herkent en hoe oprecht vrolijk ze is als je bijvoorbeeld uit je werk thuis komt. Ze kan inmiddels ook zwaaien, dat is echt heel schattig O+ Gaat echt enorm snel allemaal!

Gaat al met al dus prima hier, alleen het slapen gaat wat minder de laatste tijd. Vanaf een week of 6 sliep ze 's nachts al door, maar dat feest is sinds een week of 2-3 ook voorbij. Meestal nu 2 keer per nacht wakker, al gaat ze dan steeds na een minuut of 5 drinken alweer terug in slaap. Mevrouw heeft ook nog steeds geen tandjes, dus ik kan me voorstellen dat er onderhuids wel iets zit te wringen. We zien in haar mond nog niets verschijnen in ieder geval.

Begin januari is ze begonnen bij de gastouder hier in het dorp, misschien dat dat ook wel wat veel indrukken geeft. We merken ook wel dat haar bedtijd wat verschuift sinds ze daar zit, normaal wilde ze echt pas om 22:30 - 23:00 gaan slapen (en dan dus de hele nacht door), nu is dat 21:00 - 21:15. Ook wordt ze bij de gastouder in bed gelegd voor een middagdutje, dat doen we hier thuis eigenlijk nooit. Ze slaapt wel eens een kwartiertje in de box, maar daar blijft het ook bij.

Qua inschrijven daar, hebben wij pas gedaan toen ze al geboren was. We hadden het idee dat we het allemaal zelf wel zouden kunnen rondkrijgen, aangezien mijn vriendin weinig werkt (ongeveer 2 dagen per week, en ook onregelmatig dus ook op momenten dat ondergetekende kantoorslaaf vrij is) en mijn vriendin haar moeder is al met pensioen. Die begon alleen over een opvang "voor het geval dat", aangezien zij ook inmiddels in de 70 is en het aan haar gezondheid begint te merken. Toen zijn we toch eens rond gaan kijken, een opvang voor het geval dat bestaat eigenlijk niet, dus uiteindelijk besloten dat ze gewoon lekker 2 dagen in de week vast naar de gastouder gaat. We hebben in totaal een maand of 4 moeten wachten, dus dat valt alles mee. Ze had zelfs na een maand al gekund, maar toen kwam er een ander kindje tussendoor die het broertje/zusje was van iemand die er al zat en daarom kreeg die voorrang. Jammer, maar kan zeker niet klagen over die 4 maandjes! Maar goed, wij wonen ook in een klein dorp.
Bevalt prima tot nu toe, je merkt dat ze er ook echt heel veel van leert en ze heeft het er enorm naar haar zin. Zo'n gastouder is ook lekker kleinschalig, dus ze krijgt heel veel aandacht en was al heel snel gewend aan die dame. Wel is ze nu behoorlijk aan het hoesten (wat ze overigens ook heel vaak nep doet om aandacht te krijgen _O- ). Ze is nog nooit ziek geweest in die 11 maanden dus wellicht heeft ze wat opgepikt daar. Gelukkig is ze verder nog wel heel vrolijk, dus weinig aan de hand verder.

Hier ook de gesprekken begonnen om op mijn werk terug te gaan naar 4 dagen. In maart is mijn vaderschapsverlof natuurlijk voorbij, maar die papadag bevalt wel heel goed. Ik had een sollicitatie bij een andere werkgever waar de fulltime werkweek 36 uur was die in 4x9 werd afgewerkt. Dat was dus echt ideaal, maar dat is uiteindelijk niets geworden. Het heeft me wel aan het denken gezet, dus nu bij mijn huidige werkgever het gesprek aan gegaan. Mijn salaris daar zit ook behoorlijk aan de onderkant van de range van de schaal bij het bedrijf van dat gesprek, dus ik hoop dat we erop uit kunnen komen dat ik 4 dagen kan gaan werken tegen mijn huidige salaris.
pi_216582758
Jongens, hebben jullie al plannen voor het trakteren op de opvang?

Ik ben er al veel te vroeg mee bezig, want ik vind het leuk. Maar ik wil dus niet overdrijven vanuit m'n enthousiasme, dus ik zoek een beetje naar wat gebruikelijk is. Traktatie voor de kindjes heb ik al wel bedacht, maar nu twijfel ik ineens of je ook iets voor de juffen meegeeft? Want die ga je natuurlijk niet aan een doosje rozijntjes zetten.
  vrijdag 7 februari 2025 @ 19:54:23 #249
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216586352
Ik heb bij geen enkele verjaardag de pm'ers getrakteerd. Die krijgen iets op de dag van de pm'er en bij het afscheid nemen van de opvang.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216592019
Ik had ondertussen al besloten het gewoon wel te doen. Voelt voor mij eigenlijk maar gek om het niet te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')